آنچه که در این مناظره مشهود بود ،تلاش همه ی نامزدها برای رعایت اخلاق بود .
روحت شاد ای سید شهید ما ، این اخلاق و پرهیزکاری و شایستگی با لطف خدا ،از یادگاریهای توست🌹
مردم دیگر میدانند فرد بی اخلاق لایق ریاست جمهوری این انقلاب و ملت نیست و این همه را ملزم به اخلاق مداری و لو شاید در ظاهر کرده است .
✅به امید انتخاب لایقترین و خداپسندترین فرد
️حقیقت واصل
اولین مناظره امشب ساعت ۲۰ آغاز میشود 🔹نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری امشب از ساعت
🔹نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری دیشب از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برگزار شد
🔸دیگر مناظرهها
۳۱ خرداد,
۱ تیر
و ۴ تیر
از ساعت ۲۰ تا ۲۴ پخش میشود.
🔺 مناظره پنجم، ۵ تیر از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد.
🔎من فوروارد میکنم، پس هستم
◀️عصر جدید را عصر اطلاعات و بطور پیشرفته تر و بهینه شده، عصر دیجیتال نیز نامیده اند.از شاخصه های اصلی دنیای مدرن و #عصردیجیتال، سبک زندگی خاصی است که باخود به ارمغان آورده است.
🔸در دوره ای هستیم که فقط اطلاعات_را_مصرف_میکنیم ولی نه برای حل مسائل بلکه بدلیل #کالاشدگی_اطلاعات آنها را میخریم و بدون اینکه به دنیای عمل ما ارتباط داشته باشد و صرفا از باب عقب نماندن از چرخه مصرف کنندگان، مصرف می کنیم.
🔸گئورگ زیمل در رابطه با کلانشهرها و ویژگی هایش در مقاله ای که نوشته چنین می گوید: انسان ها در شهرهای کلان دچار گمنامی و بی نامی و غربت هستند و برای خلاصی از این وضعیت، سراغ مصرف می روند تا #خود_از_دسترفته_شان را بازیابی کنند.
🔸تورستن وبلن جامعه شناس، #مصرف_متظاهرانه را بعنوان شاخصه اصلی عصرمدرن مطرح می کند و می گوید: بعد از دکارت که دغدغه عقلانیت داشت و می گفت: من_فکر_میکنم_پس_هستم، به دوره ای رسیدیم که بشر می گوید: من_میخرم_پس_هستم.
🔸اساسا این طرز تفکر که برای جبران گمنامی بشر و بازگشت هویت او مطرح شده، چالش های جدیدی را رقم زده و پدیده ای بنام #انسان_های_پرسه_زن را تحویل عصرجدید داده است که کاری جز فروشگاه گردی های بدون هدف و خریدهای غیرهوشمند و بدون حساب و کتاب ندارند.
در ادامه جریان مصرف زدگی بشر، غول های رسانه ای وارد گود شده و شیب تندی را برای مصرف_مهارنشده بشر، تحمیل نموده اند.
🔸رسانه از زمان ورود به چرخه مصرف جامعه، با افزایش گزینه های انتخابی برای مصرف بشر نه تنها باعث آزادی عمل بیشتری نشده که با خود سردرگمی و تحیر را بهمراه آورده است.
🔸بقول هربرت سیمون، برنده جایزه نوبل: "غنای اطلاعات، #فقر_توجه می آورد".
این تحیر و سردگمی که ناشی از سرریز اطلاعاتی بشر می باشد، باعث شده نسخه درمانی جدیدی از طریق جریان های رسانه ای تدوین و تبلیغ شود بنام "در_لحظه_زندگی_کن."
🔸این اندیشه که بدلیل حذف عقلانیت از چرخه دریافت(احساسات)، تحلیل( اندیشه وعقلانیت)، کنش(اقدام و عمل) شیوع پیدا کرد، راه جبران خسارت سردرگمی و افسردگی و #سرطان_مصرف_زدگی و تنوع طلبی بشر را در ترویج و تبلیغ اندیشهء در لحظه زندگی کن می داند که فقط و فقط بدلیل ابتنای بر اصالت لذت و بریدن از عقلانیت، جامعه بشری را در خدمت سودآوری کمپانی های اقتصادی و دولت های استعماری تعریف می کند.
🔸در این میان آنچه که در شبکه های اجتماعی امروزه مشاهده می شود، ادامه همین طرز نگاه بوده که بدون توجه به پروسه چرایی، چیستی و نتایج یک خبر و حادثه، فقط لحظه را دیده و حوصله ای برای واکاوی و تحقیق بیشتر ندارند و برای جانماندن از قافله مصرف اطلاعات و لذت بردن از حضور در فضای مجازی، صرفا لحظه را گزارش و فوروارد می کنند.
🔸فقدان سواد رسانه ای در سیستم اجتماعی و #اوردوز_اطلاعاتی مردم، باعث شکل گیری هویت جدیدی در فضای اجتماعی شده که می توان چنین تعبیر نمود: #من_فوروارد_می_کنم_پس_هستم...
🔸زبانحال جامعه امروز ما در فضای مجازی این است که چون شناسایی منبع و توجه به نتایج نفع و ضرر یک خبر، کاری زمان بر با چاشنی عقلانیت و #مهارت_رسانهای است، پس فوروارد میکنم تا از گمنامی به در آیم.
🔸نتیجه چنین کنش های فاقدعقلانیت، چیزی جز تشدید #ازخودبیگانگی و بازتولید و تقویت نظام سرمایه داری بعنوان عقبه رسانه های جریان اصلی جهانی نخواهد بود و نتیجه ای جز ظلم و بی عدالتی مهارنشده نخواهد داشت.
✍علیرضامحمدلو
🆔 @asre_tabyin
🔎تیپ های سه گانه در مصرف پیام رسانهای
🔻مخاطب مطبوعات و رسانه در نوع مواجهه با پیام رسانهای به سه دسته کلی تقسیم می شوند که سطح هوشمندی و تاثیر یا ضعف و آسیب پذیری هر دسته را تعیین میکند؛
1⃣ رسانه خوانها: این دسته در نسبت با رسانه در نقش #مصرف_کننده عمل میکنند و سریعا تحت تاثیر پیام های رسانه ای از هرنوعش(خبر و فیلم و مطبوعات و...) قرار گرفته و به تعبیری نسبت به محتوا و حتی فرم رسانه، شرطی میشوند. این تیپپولوژی عادت به مصرف خبر دارد و به دلیل ابتلای شدید به رسانه دچار #شرطی_سازی و انفعال شده است.
2⃣ رسانه دانها: این گروه از اهالی رسانه ولی در مصرف رسانهای هوشمندانه عمل کرده و به چرایی ها و چگونگی های پیام میپردازند. اهل تحلیل بوده و #مواجهه_پرسشگرانه با پیام های خبری و سریالی و ...برقرار میکنند. لاک دفاعی ندارند ولی خوش بین هم نیستند و به #فرایند_پنجگانه (۱.چه کسی، ۲.چه پیامی را، ۳.چگونه و با چه تکنیک و ابزاری ۴.برای کدام تم و زمینه و مخاطبی و ۵.با چه هدف و سطح تاثیری) ملتزم هستند. این تیپ از افراد اگر مراقبت نورزند و حس و حال کنشگری نداشته باشند، به سمت تفکر انتقادی مطلق و پایگاه رفتاری سلبی سوق پیدا میکنند.
3⃣ رسانه بانها: این گونه از افراد علاوه بر تحلیل و #دروازهبانی_پیام (Gatekeeping) و برخورد فعال با محصولات رسانهای، اهل تبیین و روشنگری و دیدهبانی هم هستند. در واقع وجه تمایز این طیف از اهالی رسانه با نوع دوم در حس مسئولیت پذیری و گره زدن فاز تحلیل به #تبیین و نهایتا جریان سازی است. این تیپ از افراد بلحاظ نظام رفتاری از تعادل و ثبات بیشتری برخوردارند و دانش و #کنش را در موقعیتی گره میزنند.
✍ حجت السلام دکتر علیرضامحمدلو؛ استاد و پژوهشگر رسانه و علوم اجتماعی
🆔@asre_tabyin
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به تفکر #ما_نمیتوانیم
رأی نمیدهیم... ✅✅✅
@hagigatevasel
16.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹واکنش مجری شبکه سه به اظهارات محمدجواد ظریف، مشاور دکتر پزشکیان درباره برجام و رفع تحریمها
آیا ظریف تصور میکند حافظه تاریخی مردم ایران ضعیف است؟!
مردم به عقب بر نمی گردند...
#نشر_حداکثری
#انتخابات۱۴۰۳
#انتخاب_آگاهانه
@hagigatevasel
شبهه انتخابات2.pdf
1.8M
فایلpdf
عنوان کتاب : شبهات انتخابات
چرا رای بدهیم؟با این اوضاع مملکت چرا رای بدهیم؟
چرا رای بدهیم وقتی نظام خودش انتخاب میکند؟
چرا نظام، خود را به رفراندوم نمی گذارد؟
پرسش و پاسخ حجت الاسلام راجی در جمع اساتید، دانشجویان، طلاب و نخبگان کشور
| #انتخابات
نویسنده: حجت الاسلام راجی
تعداد صفحات : ۶۸
@hagigatevasel
️حقیقت واصل
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹۴۰ آیه موضوعی قرآن 5⃣1⃣✅ کلید رمز محبوبیت إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ ع
بسم االله الرحمن الرحیم
🌹۴۰ آیه موضوعی قرآن
6⃣1⃣✅ کسانی که از بهترین سخن پیروی می کنند خردمندانند..
✨الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذِينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ «زمر/۱۸»
آنان كه سخن را با دقّت مىشنوند و بهترين آن را پيروى مىكنند، آنانند كه خداوند هدايتشان نموده و آنانند همان خردمندان
️حقیقت واصل
🌺السلام علیک یا اباعبدالله الحسین 🌺السلام علیک یا اباصالح المهدی عج ❓❓تا حالا با امام زمان معامله
8.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
🌺السلام علیک یا اباصالح المهدی عج
🎥امام زمان دائماً در فکر ماست!!!
🔸استاد مسعود عالی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج