eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
10.9هزار ویدیو
470 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷شب جمعه شب زیارتی ارباب بی کفن❤️   اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُم اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌷 🌷یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 در دوران غیبت، چگونه امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه را یاری کنیم؟ 🔹 حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 اِلهی یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد یا عالی بِحَقِّ علی یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ 🌸✨والزَّمان 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 زیارت حضرت ولی عصر عج در روز جمعه چنددقیقه وقت بگذاریم برای... زیارت امام زمان (عج)
دعای عهد یادمون نره🌱 🌼✨اللّٰهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ ، وَرَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ ، وَرَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ ، وَمُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالزَّبُورِ ، وَرَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ ، وَمُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ ، وَرَبَّ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ وَالْأَنْبِياءِ وَ الْمُرْسَلِينَ 🌸✨اللّٰهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِوَجْهِكَ الْكَرِيمِ وَبِنُورِ وَجْهِكَ الْمُنِيرِ وَمُلْكِكَ الْقَدِيمِ ، يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ ، أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمَاواتُ وَالْأَرَضُونَ ، وَبِاسْمِكَ الَّذِي يَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ ، يَا حَيّاً قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ ، وَيَا حَيّاً بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ ، وَيَا حَيّاً حِينَ لَاحَيَّ ، يَا مُحْيِيَ الْمَوْتىٰ ، وَمُمِيتَ الْأَحْياءِ ، يَا حَيُّ لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ 🌼✨اللّٰهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقائِمَ بِأَمْرِكَ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ الطَّاهِرِينَ عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِناتِ فِي مَشارِقِ الْأَرْضِ وَمَغارِبِها ، سَهْلِها وَجَبَلِها ، وَبَرِّها وَبَحْرِها ، وَعَنِّي وَعَنْ وَالِدَيَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللّٰهِ ، وَمِدادَ كَلِماتِهِ ، وَمَا أَحْصاهُ عِلْمُهُ ، وَأَحاطَ بِهِ کتابه 🌸✨اللّٰهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هٰذَا وَمَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي لَا أَحُولُ عَنْها وَلَا أَزُولُ أَبَداً ، اللّٰهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصارِهِ وَأَعْوانِهِ ، وَالذَّابِّينَ عَنْهُ ، والْمُسارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضاءِ حَوَائِجِهِ ، وَالْمُمْتَثِلِينَ لِأَوامِرِهِ ، وَالْمُحامِينَ عَنْهُ ، وَالسَّابِقِينَ إِلىٰ إِرادَتِهِ ، وَالْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ 🌼✨اللّٰهُمَّ إِنْ حالَ بَيْنِي وَبَيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِي جَعَلْتَهُ عَلَىٰ عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً فَأَخْرِجْنِي مِنْ قَبْرِي مُؤْتَزِراً كَفَنِي ، شاهِراً سَيْفِي ، مُجَرِّداً قَناتِي ، مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدَّاعِي فِي الْحاضِرِ وَالْبادِي . اللّٰهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ ، وَالْغُرَّةَ الْحَمِيدَةَ ، وَاكْحَُلْ ناظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُ ، وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ ، وَأَوْسِعْ مَنْهَجَهُ ، وَاسْلُكْ بِي مَحَجَّتَهُ ، وَأَنْفِذْ أَمْرَهُ ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ 🌸✨وَاعْمُرِ اللّٰهُمَّ بِهِ بِلادَكَ ، وَأَحْيِ بِهِ عِبادَكَ ، فَإِنَّكَ قُلْتَ وَقَوْلُكَ الْحَقُّ : ﴿ظَهَرَ الْفَسٰادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمٰا كَسَبَتْ أَيْدِي النّٰاسِ﴾ ، فَأَظْهِرِ اللّٰهُمَّ لَنا وَلِيَّكَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ الْمُسَمَّىٰ بِاسْمِ رَسُولِكَ ، حَتَّىٰ لَايَظْفَرَ بِشَيْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ ، وَيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُحَقِّقَهُ 🌼✨وَاجْعَلْهُ اللّٰهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِكَ ، وَناصِراً لِمَنْ لَايَجِدُ لَهُ ناصِراً غَيْرَكَ ، وَمُجَدِّداً لِمَا عُطِّلَ مِنْ أَحْكامِ كِتابِكَ ، وَمُشَيِّداً لِمَا وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دِينِكَ وَسُنَنِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وآلِهِ ، وَاجْعَلْهُ اللّٰهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدِينَ . 🌸✨اللّٰهُمَّ وَسُرَّ نَبِيَّكَ مُحَمَّداً صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وآلِهِ بِرُؤْيَتِهِ وَمَنْ تَبِعَهُ عَلَىٰ دَعْوَتِهِ ، وَارْحَمِ اسْتِكانَتَنا بَعْدَهُ . اللَّهُمَّ اكْشِفْ هٰذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هٰذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ ، وَعَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ ، إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَنَرَاهُ قَرِيباً ، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. آنگاه «سه بار» بر ران خود دست می‌زنی و در هر مرتبه می‌گویی ✨الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا مَوْلايَ يَا صاحِبَ الزَّمان
🌹دعای سلامتی امام عصر عج بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا ✨سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر عج @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بشنوید دعا برای سلامتی امام زمان(عج) را از زبان سپهد شهید صیاد شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14000112-zohoor-va-siasat-low.mp3
8.7M
🎙صوت سخنرانی مهم علیرضا پناهیان با موضوع: 🔴 سیاست و ظهور ➕ پاسخ به تحریف و تخریب اخیر رسانه‌های سعودی و بی‌بی‌سی‌چی‌ها درباره مبحث انتخابات و ظهور 📅 یک جلسه | ‌۱۴۰۰/۰۱/۱۲ 📺 برنامه سمت خدا 👈🏼 کیفیت بهتر: 📎 Panahian.ir/post/6729 @Panahian_ir @Panahian_mp3
🚨 سناریوی تکراری تقطیع سخنان علیرضا پناهیان توسط رسانه‌های سعودی و بی‌بی‌سی‌چی‌ها الف) علیرضا پناهیان در گفتگو با فارس + فیلم: "رأی‌گیری و انتخابات بیشتر از این که بخواهد جامعه ما را آباد کند، می‌تواند جهان را آزاد کند. چون یک قوم برجسته و قوی مثل ملت ایران، اگر از حضور در رأی‌گیری‌ها و در امتحان انتخابات، سربلند بیرون بیاید و این سربلندی در انتخاباتشان نهادینه شود، کافی است برای اینکه حضرت ظهور کنند و آن قوم را الگو قرار دهند و این معنا را در سراسر جهان گسترش دهند." ب) آنچه رسانه‌های سعودی و بی‌بی‌سی‌چی‌ها منتشر کردند: "اگر ملت ایران از انتخابات سربلند بیرون بیایید، کافی است برای اینکه امام زمان ظهور کند." ج) دو عبارتی که بی‌بی‌سی‌چی‌ها به طور خاص حذف کردند: 👈🏼 "و این سربلندی در انتخاباتشان «نهادینه» شود." یعنی اگر مردم به جایی برسند که از اسارت رسانه و فریب رسانه‌های نفاق آلود آزاد شوند، و قدرت تشخیص صحیح سیاسی پیدا کنند، حضرت ظهور خواهد کرد زیرا دیگر توسط مردم غریب و تنها رها نخواهد شد. 👈🏼 "آن قوم را الگو قرار قرار دهند و این معنا در سراسر جهان گسترش دهند" یعنی اگر مردم ایران بتوانند، الگویی موفق از نهادینه شدن انتخاب صحیح و اثر آن در اداره کشور را به جهان نشان دهند، این تفکر و الگو در جهان گسترش می‌یابد. 📎 لینک متن و فیلم کامل مصاحبه با فارس: http://fna.ir/n5lb @Panahian_ir
26.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : امام زمان (عج) چگونه عدالت را برقرار میکنند؟ 👤 💠 @samtekhoda3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : با نهادینه شدن انتخاب صحیح، شایستگی ظهور امام زمان را پیدا خواهیم کرد 👤 💠 @samtekhoda3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : با مسئله ظهور، صرفا به عنوان یک امر قدسی و ملکوتی برخورد نکنیم 👤 💠 @samtekhoda3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴ريشه فکر نحوست ۱۳ درکلام استاد مطهری : 👈اساساً اين فکر از کجا پيدا شده؛ به طور اجمال عرض ميکنم: به نظر من دو خاصيتي که در بشر هست سبب پيدايش فکر نحوست در اشياء و اعداد شده است. 1⃣يکي اينکه بشر به طور کلي خودخواه است، يک حالت گريز از مرکزي در مسئله تقبل مسئوليتها دارد، يعني نميخواهد مسئولیت شکستهاي خودش را متوجه خودش بکند. هميشه دنبال اين ميگردد که يک چيز ديگري پيدا کند و بگويد اين بدي، اين شکست، اين بدبختي که پيدا شد، اين من نبودم، اين فکر من نبود، اين خُلق من نبود، اين روح من نبود، اين عادت اشتباه من نبود، اين جهل و ناداني من نبود که باعث اين شکست شد، يک چيز ديگري بود. اين يک علت بوده است که بشر براي اينکه از تقبل مسئوليتها فرار کند، آمده است براي اشياء، براي چهارشنبه، براي ۱۳، براي ۲۵؛ براي صداي کلاغ، براي صداي جغد نحوست قائل شده است. 2⃣خاصيت ديگر، روح تنبلي است که در انسان ميباشد. انسان وقتي بخواهد علت قضايا را بفهمد، بايد از طريق علمي و عقلي کاوش و تفکر و جستجو و تفحص کند تا علت واقعي اشياء را درک کند، ولي با خيال، همه قضايا را زود ميشود حل کرد. اگر در جنگي شرکت کرديم و شکست خورديم، چنانچه بنا بشود روي اصول دقيق علمي بررسي کنيم که چرا شکست خورديم، دو ناراحتي دارد: 👈يکي اينکه ميرسيم به اينکه خودمان مسئول اين شکست بوديم؛ 👈دوم اينکه مدتها بايد زحمت بکشيم، به خودمان رنج بدهيم تا علتها را به دست بياوريم؛ بعد رنج ديگري متحمل شويم آن علتها را از ميان ببريم و وضع خودمان را اصلاح کنيم. ⛔️ولي با يک کلمه خودمان را راحت ميکنيم، ميگوييم علت اينکه ما در اين جنگ شکست خورديم اين بود که مثلًا در روز چهارشنبه شروع کرديم يا روز ۱۳ بود يا وقتي که از شهر خودمان خارج ميشديم سگي جلو ما درآمد عوعويي کرد و اين نحوست داشت و شکست ما اثر عوعو آن سگ بود. 📚پانزده گفتار؛ استادمطهری؛ص۱۴۳ ⭕️سیزده بدر واقعی: نحوست را به چه وسيله بايد بريزيم؟ آيا با صحرا رفتن و سبزه گره زدن و سمنو پختن ميتوانيم اين نحوست را دور بريزيم؟! آیا تو بااین کارها از نحوست بیرون می آیی؟! سیزده چه گناهی دارد؟ از سمنو چه کاری ساخته است ؟ ازسبزه گره زدن چه کاری ساخته است؟! ❓❓سيزده بدر ما چه جور بايد باشد؟ ✅سيزده بدر واقعي ما اين است که از خودمان بيرون بياييم، از خانه هاي تنگ و تاريک افکار خرافي خودمان به صحراي دانش و بينش خارج شويم، از ملکات پست خودمان خارج شويم، از اعمال زشت خودمان که مانند تار عنکبوت دور ما تنيده است خارج شويم. 🌹 قرآن مجید درسوره اعراف میفرماید: "فَإِذَا جَاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قَالُوا لَنَا هَٰذِهِ وَإِن تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسَىٰ وَمَن مَّعَهُ أَلَا إِنَّمَا طَائِرُهُمْ عِندَ اللَّهِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ 👈پس هرگاه که نیکویی (و پیشامد خوشی) بدانها می‌رسید به شایستگی خود نسبت می‌دادند، و هرگاه بدی (و پیشامد ناگواری مانند قحط و سختی) بر آنها می‌آمد فال بد به موسی و همراهانش می‌زدند. آگاه باشند که فال بد آنها نزد خداست (یعنی رنج و سختی‌ها که بر آنان پیش آید کیفر از جانب خداست) لیکن اکثر آنها بر این آگاه نیستند.(سوره اعراف آیه ۱۳۱) 📚یادداشتهای استادمطهری؛ ج۶؛ ص۱۳۱ @hagigatevasel
🚨بررسی صحت و سقم فال بد و سعد و نحس ایام با توجه به قرآن و روایات : مسئله تطير و فال بد زدن مسئله اي است که در اسلام به هر نام و عنواني محکوم است و چنين چيزي وجود ندارد. در سراسر تعليمات اصيل اسلامي شما کلمه اي در اين موضوع پيدا نميکنيد. 🔸ما کلمه نحس و يوم نحس را در دو جاي قرآن داريم. هر دو جا هم درباره قوم عاد است پس از نزول عذاب بر آنها. 🔺قرآن از زمانهاي نحس ياد كرده است؛ چنانكه برخي ايام را نيز مبارك ميداند. 1⃣«فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً صَرْصَرأ فِي يَوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمر»»(سوره قمرآیه۱۹) ما تند باد وحشتناك و سردي را در يك روز شوم مستمر بر آنان فرستاديم. 2⃣ «فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً صَرْصَرأ في أيامٍ نَحساتٍ»;(سوره فصلت آیه۱۶ ) سرانجام تندبادي شديد و هول انگيز و سرد و سخت در روزهاي شوم و پرغبار بر آنان فرستاديم. ✅از داستان قوم عاد كه اين دو آيه مربوط به آن است، استفاده ميشود كه نحوست و شومي، مربوط به خودِ زماني است كه در آن، بادِ عذاب بر قوم عاد وزيد، اما ثابت نميشود كه اين تأثير و دخالت زمان به نحوي است كه با گردش هفته ها، دوباره آن زمانِ نحس بازگردد. 🔺کلمه «نحس» در اين دو آيه را مفسرين دو جور معني کرده اند؛ 1⃣ يکي اينکه مقصود اين است که روز سرد و پر باد و غباري بوده است؛ چون روز سرد و پر باد و غباري بوده است قرآن «نحس» گفته است، زيرا کلمه نحس جز سختي و شدت يا ترسناک و وحشتزا بودن مفهوم اصلي ديگري ندارد. 2⃣بعضي گفته اند (اين به نظر من جالبتر است) مقصود اين است که در يک روز شومي [چنين کرديم.] خود قرآن در کمال صراحت اعلام ميکند اين مردم معذب شدند، چرا معذب شدند؟ به خاطر اعمال و افکارشان، به خاطر طغيانهايشان در مقابل امر الهي. آن روزي که مردم آن سرنوشت محتوم را از عمل خودشان پيدا ميکنند و دچار نکبت و بدبختي ميشوند، قرآن آن روز را روز نحس ميداند. آن روز، ديگر نه چهارشنبه است نه پنجشنبه، نه جمعه، نه شنبه ... و نه اول نه دوم نه سيزده ... هر روزي که مردمي به کيفر اعمال خودشان گرفتار شدند و در عقوبت اعمال خودشان دست و پا زدند، بدانند در روز نحسي گرفتارند. خود قرآن توضيح ميدهد: "قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ انظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُون َ(سوره انعام آیه۶۵) 🔰در آيات زيادي با کمال صراحت اين مطلب را ميگويد که منشأ فال بد، هر شومي و نحوستي که وجود دارد، خارج از وجود خود بشر نيست؛ يعني بشر ممکن است فکر و عقيدهاش فکر و عقيده شومي باشد؛ وقتي که فکر و عقيدهاش سراسر خرافه و جهالت است، شومي در جهالت است. وَكُلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَائِرَهُ فِي عُنُقِهِ وَنُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنشُورًا (سوره اسراء آیه ۱۳) 🚨 فال بد زدن در روایات : در عرب چون اصل فال بد زدن را از مرغها گرفته بودند و بعضي از مرغها را شوم حساب ميکردند لهذا فال بد زدن را «تطير» مينامند. 🌸۱-پيغمبر اکرم در کمال صراحت فرمود: رُفِعَ عَنْ امَّتِي الطِّيرَةُ : در امت من تطير و فال بد وجود ندارد. خود پيغمبر اکرم اشياء را به فال نيک ميگرفت و هرگز فال بد نميزد و از فال بد منع ميکرد. 🌸۲-ومیفرمود: اذا تَطَيرْتَ فَامْضِ وَ اذا حَسَدْتَ فَلاتَبْغِهر: وقت به دلت بد آمد، با آمدن چيزي دلت چرکين شد و تطير زدي، اعتنا نکن، مخصوصاً برو. 🌸۳-درجایی دیگر پيغمبر اکرم فرموده : کفّارَةُ الطِّيرَةِ التَّوَکل:ُکفاره طيره توکل است. 👈اينکه کلمه «کفاره» به کار رفته است يعني طيره گناه است؛ اگر ميخواهيد اين گناه از بين برود توکل بکنيد، اثر اين گناه از ميان ميرود. ✅ ۴- اما ببینیم روح توحید وروشن بینی و واقع بینی را در دعای پيغمبر اکرم وقتی میخواستندبه مسافرت بروندواقعا باید باآب طلا نوشت این کلام زیبا را: " اللَّهُمُّ لا طَيرَ الّا طَيرُک وَ لا خَيرَ الّا خَيرُک وَ لا الهَ غَيرُک. اللَّهُمَّ لايأْتي بِالْحَسَناتِ الّا انْتَ وَ لايذْهَبُ بِالسَّيئاتِ الّا انْتَ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ الّا بِاللَّهِ الْعَلِي الْعَظيم"ِ "خدايا طير و فال بدي نيست مگر آنچه از ناحيه تو بيايد (يعني آنچه که تو به عنوان مجازات اعمال به ما ميدهي) و خيري نيست مگر خيري که از ناحيه تو بيايد، معبودي جز تو نيست (اشاره به اين است که اينها بوي شرک و بت پرستي ميدهد) خدايا حسنات را جز تو نميدهد و سيئات هم جز از ناحيه [تو دفع نميشود] مخزن تو هستي، من اگر حسنات را ميخواهم از تو ميخواهم، و اگر دفع سيئات را ميخواهم از تو ميخواهم. 📚پانزده گفتار؛استادمطهری؛ص۱۴۷ @hagigatevasel
❓❓چرا در روایات آمده که برای رفع نحوست باید صدقه داد 🔺قرآن از زمانهاي نحس ياد كرده است؛ چنانكه برخي ايام را نيز مبارك ميداند. 1⃣«فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً صَرْصَرأ فِي يَوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمر»»(سوره قمرآیه۱۹) ما تند باد وحشتناك و سردي را در يك روز شوم مستمر بر آنان فرستاديم. 2⃣ «فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً صَرْصَرأ في أيامٍ نَحساتٍ»;(سوره فصلت آیه۱۶ ) سرانجام تندبادي شديد و هول انگيز و سرد و سخت در روزهاي شوم و پرغبار بر آنان فرستاديم. ✅از داستان قوم عاد كه اين دو آيه مربوط به آن است، استفاده ميشود كه نحوست و شومي، مربوط به خودِ زماني است كه در آن، بادِ عذاب بر قوم عاد وزيد، اما ثابت نميشود كه اين تأثير و دخالت زمان به نحوي است كه با گردش هفته ها، دوباره آن زمانِ نحس بازگردد. اين معنا به خوبي از آيات استفاده ميشود و گرنه همه زمانها نحس ميبود، بدون آن كه داير مدار ماهها ياسالهاباشد. درحالیکه میدانیم بهترین دلیل رد نحس بدون عددسیزده روز ۱۳ رجب است که روز 👌 علیه السلام است که در این روز واقع شده وبسیار مولود بابرکت و روز زیبا و خجسته ای است. 🚨 اینکه در برخي روايات آمده است براي دفع نحوست اين ايام، بايد به خدا پناه برد، روزه گرفت، دعا كرد، قرآن خواند اي داد يا كاري از اين قبيل كرد. 👈👈ازاین روايات استفاده ميشود كه ملاك نحوست ايام، صرفاً تفأل زدن خود مردم است؛ زيرا تفأل و تطيّر، اثري نفساني دارد. اين روايات در مقام نجات دادن مردم از شرّ تفأل و نفوس است و ميگويد اگر قوت قلبي تو تا آن حدّ نیست که اعتنایی به نحوست ایام نکنی؛دست به دامان خداشووقرآنی بخوان ودعایی بکن 🌿🌿بنابراين، رواياتِ نحوست و سعادت ايام، بيش از اين دلالت ندارد كه اين سعادت و نحوست به جهت حوادثي است كه بر حسب ذوق ديني يا بر حسب تأثير نفوس، در فلان روز ايجاد حسن كرده يا باعث قبح و زشتي آن گرديده است. اين كه خودِ آن روز يا آن قطعه از زمان، متّصف به ميمنت يا شومي شود و تكويناً خواص ديگري داشته باشد كه ساير زمانها، آن خواص را نداشته باشد و علل و اسباب طبيعي و تكويني، آن قطعه از زمان را غير از ساير زمانها كرده باشد، از اين رویات برنمی آید. 🚨بنابراين، به طور خلاصه ميتوان گفت كه تفكر اسلامي درباره زمان آن است كه اين پديده، ذاتاً سعد يا نحس نيست و نميتواند عامل سعادت و نحوست يا سبب فاعليِ نشاط يا اندوه باشد؛ بلكه تنها به منزله ظرف و موقعيتي است كه در آن رويدادها و حوادث تلخ و شيرين روي ميدهد. اگر هم در برخي موارد سعادت يا نحوست به ايام نسبت داده ميشود، به سبب حوادث تلخ يا شيريني است كه در آن روزها رخ داده است؛ وگرنه زمان از حيث زمان بودن، به شومي و بركت توصيف نميشود ✅به قول استادشهیدمرتضی مطهری : سیزده بدر واقعی این است که ازخودمان بیرون بیاییم؛ ازخانه های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش وبینش خارج شویم.(به عبارتی بهتراست به جای گره زدن سبزه؛رفتارهاوعادات زشت خودمان راترک کنیم) 🚨جریان تاریخی از امام علی علیه السلام در مورد سعد و نحس ایام: 🌺حضرت علي(ع) عازم جنگ با خوارج بود، كه شخصي عرض كرد: يا علي، ميترسم اگر اكنون عازم شوي به پيروزي دست نيابي. من اين را از طريق علم نجوم، دريافته ام. آن حضرت فرمود: 🌿🌿«آيا تو گمان ميكني ساعتي را نشان ميدهي كه هر كه در آن سفر كند، بلا و بدي از او دور گردد؟ و بر حذر ميداري از ساعتي كه هر كه در آن روانه شود، زيان و سختي او را فرا گيرد؟ كسي كه اين سخنان تو را باور كند، قرآن را دروغ پنداشته و براي به دست آوردن آن چه دوست دارد، و دوري از ناپسنديها، از ياري خدا بي نياز گرديده است. هر كه به گفتار و فرمانت رفتار نمايد، بايد تو را حمد و سپاس گزارد، نه پروردگارش را؛ زيرا تو گمان داري كه او را به ساعتي راهنمايي كردهاي كه در آن سود به دست آورد و از زيان ايمن گشته است» 👈 به شهادت تاريخ، آن حضرت بر خلاف توصيه آن مرد، به سوي خوارج روان گشت و در آن نبردپیروزمندانه برگشت @hagigatevasel
استاد مطهری: 🔴 کسانی که « » را سبب نحسی و مقصر بدبختی‌های خود می‌دانند: ✅استاد میفرماید: به جای گره زدن سبزه، رفتارها و عادات زشت خود را ترک کن! در روز سیزده در روز سیزدهم فروردین برخی از افراد خصوصا بانوان با گره زدن سبزه یا چمن، به خيال خویش بخت و اقبال خود را آزموده و آمال و آرزوهای خود را به سبزه‌های طبیعت گره می زنند. در حالی که این عمل هیچگونه مبنای شرعی و عقلانی نداشته و کاری بیهوده محسوب می گردد. 🚨استفتاء از امام خامنه ای درباره اینکه تکلیف ما درباره‌ی آداب چمن گره‌ زدن در روز طبیعت چیست؟ 1⃣پاسخ: اصل این مسئله مبنایی ندارد و از نظر دینی هم تأیید نشده است و اثر و فایده‌ای هم برای آن غرضی که افراد چمن را گره می‌زنند ندارد، علاوه بر این اگر چمن متعلق به فضاهای عمومی باشد گاهی اصلاً این کار جایز نیست که وارد بشوید و اگر زمین کاشته‌ شده‌ی مردم هست، نباید وارد آن بشوید و اگر صاحب زمین راضی نباشد مرتکب حرام شده‌اید. خسارتی هم اگر وارد بشود باید جبران گردد. برخی از افراد باور به نحس بودن عدد سیزده و بیرون رفتن از منزل در این روز دارند. در حالی که از نظر دین مقدس اسلام، هیچ روزی و هیچ عددی نحس نیست، مگر این‌که در آن روز گناه و معصیتی اتفاق افتاده باشد. 🚨استفتاء از دفتر همه مراجع درباره نحسی سیزده 2⃣ سیزده بدر ریشه شرعی ندارد و از خرافات است ولی تفریح سالم و خالی از گناه بدون اعتقاد به نحس بودن سیزده، اشکالی ندارد. 👇 ⛔️ ⛔️ @hagigatevasel