eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
10.9هزار ویدیو
470 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نو+جوان
❇️ به یاد حسین علیه‌السلام... ▪️چرا برای امام حسین علیه‌السلام گریه می کنیم؟ 💫 آیت الله سیدعلی خامنه‌ای و نوجوانان ایران اسلامی 🌱 @Nojavan_Khamenei
1_25878407.mp3
5.06M
واحد/سلام ای هلال غبار آلود دوباره چه بی تاب و غمگینی اشاراتی از روضه ها با توست چنان طاق ابروی خونینی ... ✅حاج میثم مطیعی @hagigatevasel
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حسینی‌ها بپا خیزید و حسین را از محاصره مجالس عزا در بیاورید! 🔹اثر دسته بر جان ما و جامعه ما ده‌ها برابر مجالس سرپوشیده است! 🔻برو دسته نصرت! @Panahian_ir
🔻ره‌توشه محرم (۱)؛ ❓مگر امامان معصوم ساده‌زیست نبودند؛ پس چرا حرم‌های پرهزینه برای آنان ساخته شده است؟ پاسخ را در لینک زیر بخوانید:👇 http://hawzahnews.com/detail/News/461008 @hagigatevasel
📌 دهه اول محرم سیاسی ترین دهه سال است 🔹امام خمینی(ره) می فرمودند: والله اسلام تمامش است. اسلام دين سياست است قبل از اينكه دين معنويات باشد. سیاست شغل انبیاست. (ص‌امام،ج۱،ص۲۷۰ ) 🔹ان‌شاء‌الله که دهه اول محرم دهه پرباری برای ما باشد. شاید ما اگر بپذیریم که دهۀ اول محرم یا هفته اول محرم را هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار دهیم، طبیعتاً این هفته سیاسی ترین هفتۀ سال خواهد بود چون امر به معروف و نهی از منکر اولا سیاسی است. این که ما با شنیدن امر به معروف و نهی از منکر یاد بی حجاب و مسائلی از این دست می افتیم، این ناشی از اشتباه ما در دینداری است. امر به معروف و نهی از منکر اول به مسائل کلان مربوط می شود، بعد به مسائل جزئی تر. 🔹اباعبدالله الحسین (ع) که فرمودند:« اُرِیدُ اَن آمِر بِالمَعروفِ وَ اَنهَی عَنِ المُنکَرِ» یک حرکت سیاسی انجام دادند و جلو رفتند که از یارانشان-که البته بی وفا شدند- برای کوبیدن قدرت سیاسی باطل کمک بگیرند. 🔹ما نه تنها باید سیاسی شویم، بلکه باید سیاست را کنترل کنیم، نگذاریم سیاست به هر راهی که دلش می خواهد برود. بلکه باید از دین در عرصه سیاست به گونه ای استفاده کنیم که موجب سعادت فردی و اجتماعی ما شود. در این شرایط بیشترین نور را هم می گیریم. دین ما را فعال بار می آورد. 🔹دین ما را جوری بار می آورد که آدم های باهوش و حساسی نسبت به اطرافمان باشیم. دین ما را منفعل بار نمی آورد بلکه فعال بار می آورد. 🔹یک عالم ربانی شاگردش را صدا کرد و فرمود: همسایه تو چند روز است گرسنه است بعد تو اسمت را شاگرد امام جعفر صادق (ع) و پیرو امیرالمومنین (ع) گذاشته ای؟! گفت :من خبر نداشتم. فرمود: اگر خبر داشتی که نابودت کرده بودم من الان صدایت کردم که بگویم چرا خبر نداشتی! تو دینداری؟! این یعنی دین به ما می گوید حواست باشد، تمام تکلیفی که داری، جلوی پایت و سر راهت نیست. باید سرت را بگردانی تا تکالیفت را پیدا کنی. اینجا کار سخت می شود. پس دین ما را جوری بار می آورد که حواسمان به خیلی چیزها باشد. 🔹رسول خدا(ص) به این سادگی در مورد کسی نمی فرماید که مسلمان نیست، اما یک جایی که خیلی راحت این را فرمودند، اینجاست: کسی که صبح کند و دغدغۀ مسائل مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست (مَنْ أَصْبَحَ لَايَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِم؛ کافی/ج۳، ص۴۱۷) 🔹اهل بیت(ع) هم به این سادگی نمی گویند شما از ما نیستید، ولی یک جایی که خیلی راحت این حرف را زدند اینجاست: از ما نیست کسی که هر روز صبح خودش را محاسبه نکند.(کافی ج۲، ص۴۵۳) این یعنی ما باید دنبال بدی ها و گناهانمان و روزنه های نفوذ شیطان بگردیم و برای امشب استغفار کنیم و برای فردا صبح به خدا توکل و به اهل بیت (ع) توسل کنیم که مبادا گمراه شویم.اصلا! ما زندگی منفعلانه نداریم. دین ما را فعال بار می آورد. 🔻علیرضا پناهیان - ۹۴.۷.۱۹ @hagigatevasel
هدایت شده از نورهدایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات امام خامنه ای 🎥 #کلیپ_ویژه 🏴جهت گیری و جهت دهی در عزاداری امام حسین علیه السلام ✅ @nurehedayat_com
🔹قالَ ابوالحسن الرضا (ع): كَانَ أَبِي (ع) إِذَا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ لَا يُرَى ضَاحِكاً وَ كَانَتِ الْكِئَابَةُ تَغْلِبُ عَلَيْهِ حَتَّى يَمْضِيَ مِنْهُ عَشَرَةُ أَيَّامٍ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ الْعَاشِرِ كَانَ ذَلِكَ الْيَوْمُ يَوْمَ مُصِيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكَائِهِ وَ يَقُولُ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي قُتِلَ فِيهِ الْحُسَيْنُ (ع). 🔻امام رضا (ع) فرمود: هرگاه ماه محرم فرا می‌رسید، پدرم خندان دیده نمی‌شد و غم او را فرا می‌گرفت تا اینکه روز دهم محرم فرا می‌رسید که روز مصیبت و اندوه و گریه او بود و می‌گفت: امروز روزی است که حسین در آن کشته شد. 📚 امالی شیخ صدوق، ص۱۲۸ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ◾️◾️حالات حضرت موسی بن جعفر (ع)در ده روز اول محرم ◾️قال الرضا عليه السلام: كان ابى اذا دخل شهر المحرم لا يرى ضاحكا و كانت الكابة تغلب عليه حتى يمضى منه عشرة ايام، ▪️ فاذا كان اليوم العاشر كان ذلك اليوم يوم مصيبته و حزنه و بكائه...؛ ◾️هر گاه ماه محرم فرا مى رسيد، پدرم (موسى بن جعفر) ديگر خندان ديده نمى شد و غم و افسردگى بر او غلبه مى يافت تا آن كه ده روز از محرم مى گذشت، ▪️ روز دهم محرم كه مى شد، آن روز، روز مصيبت و اندوه و گريه پدرم بود. 📚 امالى صدوق، ص۱۱۱ ✅علت قیام علیه السلام درکلام خود حۻرت 🌺الامام الحسین علیه السلام مِن کَلامِهِ یَومَ عاشوراءَ ـ: ألا وَإنَّ الدَّعیَّ ابنَ الدَّعیِّ قَد رَکَّزَ بَینَ اثنَتینِ بَینَ السُلَّهِ وَالذِلَّةِ وَهَیهاتَ مِنّا الذِلَّةُ یَأبی اللّهُ ذلک لَنا وَرَسولُهُ وَالمُؤمِنونَ وَحُجورٌ طابَت وَطَهُرَت وَأنوفُ حَمیَّةٍ وَنُفوسُ أبیَّةٍ مِن أن تُؤثِرَ طاعَةَ اللِئامِ عَلی مَصارِعِ الکِرامِ . علیه السلام در بخشی از سخنانش در روز عاشورا فرمود : هان ! این حرامزاده پسر حرامزاده مرا میان دو چیز مخیّر کرده است : میان شمشیر و تن دادن به خواری . و هیهات که ما تن به ذلّت و خواری دهیم . خدا و رسول او و مؤمنان و دامنهای پاک و مطهّر[ی که ما در آن پرورش یافته ایم] و دلهای و جانهای ، این را بر ما نمی پذیرند که فرمانبری از فرومایگان را بر مرگ ترجیح دهیم . 📚منبع:میزان الحکمه حدیث۵۰۱ ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 🌺عنه علیه السلام مِن کَلامِهِ یَومَ عاشوراءَ ـ: لا وَاللّهِلا أُعطیکُم بِیَدی إعطاءَ الذَّلیلِ وَلا أُفِرُّ فِرارَ العَبیدِ . امام حسین علیه السلام در بخش دیگری از سخنانش در روز عاشورا فرمود : به خدا سوگند ، نه دست ذلّت و خواری به شما می دهم و نه چونان بردگان می گریزم 📚میزان الحکمه حدیث ۵۰۲ 🌍 eitaa.com/hagigatevasel 🌍 sapp.ir/hagigatevasel
️حقیقت واصل
🔴ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت... 🔸روز عاشورایی، مرحوم شیخ مرتضی انصاری (رحمت الله علیه) جلوی در
💠 (ع) دیکتاتوری بنی‌عباس را عاجز کرد ⭕️ نگاهی به تاثیرات اقداماتِ بلندمدت امام رضا (ع) طی نوزده سال دوران امامت به روايت حضرت : ❇️ عمر مبارک امام رضا (ع) تقریبا پنجاه و پنج سال بوده است - یعنی از سال ۱۴۸ که سال شهادت امام صادق (ع) است تا سال ۲۰۳ - تمام زندگی این بزرگوار با همه‌ی این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونی که میشود برای آن ذکر کرد و تصویر کرد، در همین مدت عمر نسبتا کوتاه انجام گرفته است. ⏪ از این مدت پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال - تقریبا نوزده سال - مدت امامت این بزرگوار است؛ اما همین مدت کوتاه را که ملاحظه میکنید، تاثیری که در واقعیت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقی اسلام و پیوستن به اهل‌بیت (ع) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبی است، یک دریای عمیقی است. 💢 آن وقتی که حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقه‌مندان حضرت میگفتند که: علی‌بن‌موسی در این فضا چه کار میتواند انجام بدهد - این فضای شدت اختناق هارونی که در روایت دارد که میگفتند: و سیف هارون تقطر دما؛ خون میچکد از شمشیر هارون - این جوان در این شرایط، در ادامه‌ی جهاد امامان شیعه و در مسئولیت عظیمی که برعهده‌اش است، میخواهد چه بکند؟ این اول امامت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است. 🔰 بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است، وقتی شما نگاه میکنید، می‌بینید که همان تفکر ولایت اهل‌بیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آن‌چنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنی‌عباس از مواجهه‌ی با آن عاجز است؛ این را علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) انجام داده... 💢 بالاخره مأمون طىّ همان قضایایی که شنیده‌اید و تکرار شده است و میدانید، احساس میکند که ناچار است علىّ‌بن‌موسی‌الرّضا (ع) را - که با نیتهای خاص خودش، آن بزرگوار را از مدینه کشانده بود، آورده بود، به خود نزدیک کرده بود و قصد کشتن آن بزرگوار را هم نداشت - برخلاف آنچه تدبیر کرده بود، به شهادت برساند. ✳️ کار قضاء الهی و اراده‌ی الهی و تدبیر الهی - که پاره‌ی تن پیغمبر در این نقطه‌ی دوردست از مدینه مدفون بشود که خود این یک تدبیر الهی است، یک مهندسی الهی است - به وسیله‌ی دشمنان اهل‌بیت انجام بگیرد. کار برای اهداف بلند را این‌جوری باید انجام داد؛ نگاه به بلندمدّت را با این انگیزه‌ها، با این نیّتها، با این امیدها باید انجام داد. ۹۲/۶/۲۶ @hagigatevasel
✅ شب دوم: روضه حر - از زبان حاج آقا مجتبی تهرانی ⬅️ ای دل ! چه می کنی؛ می‌مانی یا می‌روی؟ حرکت حسین"ع" مصداق اتمّ هجرت بود؛ چه نسبت به خودش و چه نسبت به دیگران. حسین، خودش مهاجر است و مهاجرانی هم الی الله تعالی به همراه داشت. حرکت او مصداق اتمّ این آیه شریفه است: «والذین آمنوا و هاجَروا و جاهَدوا» تا می‌رسد به «اولئک همُ المؤمنونَ حقّاً» که « لَهُم مغفرةٌ و رزقٌ کریم». البته مهاجرانی که با حسین"ع" هجرت کردند، بعضی از اینها خودآگاه بودند و بعضی ناخودآگاه. تاریخ حسین"ع" عجیب است؛ واقعاً حسین"ع" در بشریت یک موجود استثنایی است؛ به یک معنا واقعاً استثنایی است. حرّ بن یزید ریاحی می‌گوید با هزار سوار از کوفه بیرون آمدم؛ عبیدالله مرا مأمور کرده بود که بروم و سر راه حسین"ع" را بگیرم. یک وقت دیدم مثل اینکه یک منادی دارد ندا می‌کند: « ای حرّ! بشارت باد تو را به بهشت»! عجب! گویا آن ندا می‌گوید ای حرّ! این سفری که می‌کنی و این راهی که می‌روی، هجرت است. حرّ می‌گوید پیش خودم فکر کردم من که دارم می‌روم جلوی راه پسر پیغمبر را بگیرم، چنین سفری که به سوی بهشت نیست؛ بلکه باید به سوی جهنم باشد! یکی از تقسیمات هجرت این است؛ هجرت خودآگاه و هجرت ناخودآگاه. البته هجرت ناخودآگاه به دلیل وجود زمینه‌های مساعد در انسانهاست. حرّ خودش نمی‌داند که مهاجر الی الله است؛ یعنی هجرتش ناخودآگاه است. این از آن هجرتهای ناخودآگاهی است که یک انسان برتر می‌خواهد دست مهاجر را بگیرد و او را هجرت بدهد. حرّ خودش نمی‌داند که مهاجر است ولی روز عاشورا فهمید و بر زبان خودش هم جاری شد. روز عاشورا حسین"ع" آمد و با عمر سعد صحبت کرد، حرّ هم آنجا ایستاده بود؛ ابوالفضل"ع" هم ایستاده بود. حضرت پیشنهادهایی مطرح کردند و عمر سعد نپذیرفت. وقتی حسین"ع" رفت، حرّ رو کرد به عمر سعد و گفت چه کار می‌خواهی بکنی؟ گفت جنگی کنم با حسین که آسانترین آن این باشد که دستها از پیکرها و سرها از بدنها جدا شود. می‌دانی چه شد؟ حرّ کنار کشید؛ چون او مهاجر است. این را می‌گویند «هجرت». آمد سوار مرکب شد، اما بدنش می‌لرزد. « مهاجر بن اوس» می‌گوید دیدم حرّ همین طور می‌لرزد. به او گفتم: این چه حالی است که تو را می‌بینم؟! اگر از سرداران کوفه از من سؤال می‌کردند، تو را می‌گفتم و از تو تجاوز نمی‌کردم. گفت : ای مهاجر ! خودم را بین بهشت و جهنم می‌بینم؛ این راه را بروم یا آن راه را؟ اما به خدا قسم جز بهشت ، چیز دیگری را انتخاب نمی‌کنم. آرام آرام به سمت حسین"ع" هجرت کرد در حالی که زیر لب، جمله‌ای می‌گوید: « اللهمَّ اِلیکَ أنَبتُ». همان «انابه» را مطرح می‌کند. گفتم که انابه مهاجرت است. نگاه کن چقدر زیبا می‌گوید. خدایا ! از روحانیت نفسم به سوی تو هجرت کرده‌ام . « اللهم الیک أنبتُ فَتُب عَلَیَّ». حالا تو هم به سوی من بیا! خدایا ! تو هم به من رجوع کن! همان طور که من آمدم، تو هم بیا! «فَانّی قد أرعَبتُ قُلوبَ اولیائِک» ، من دل اولیا و دوستانت را لرزاندم. « وَ أولادِ بِنتِ نَبیّک»، من دل بچه های پیغمبرت را لرزاندم... حرّ آرام آرام نزدیک خِیام حسین"ع" رسید. من نمی‌دانم با چه هیئتی بود؛ اما از جمله‌ای که حسین"ع" به او گفته است معلوم می‌شود که یا سرش را پایین انداخته بود و یا از اسب پیاده شده و صورتش را روی زمین گذاشته بود. چون حسین"ع" که به استقبالش آمد اولین جمله‌ای که به او گفت این بود که « اِرفَع رأسَک یا شیخ»؛ سرت را بلند کن ؛ چرا سرت را به زیر انداخته‌ای؟! اگر به سوی ما نیامده بودی سر به زیر بودی، اما حالا دیگر سربلندی. حرّ رو کرد به حسین"ع" و عرض کرد: هَل لی مِن توبة؟ ... 📚سلوک عاشورایی؛ آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، سلوک عاشورایی، منزل سوم: هجرت و مجاهدت، ( چاپ اول: تهران، مؤسسۀ پژوهشی - فرهنگی مصابیح الهدی، ۱۳۹۰) ، صص ۴۱تا۴۳ + سلوک عاشورایی، منزل اول، تعاون و همیاری، ص ۷۱. @hagigatevasel
هدایت شده از ️حقیقت واصل
1_25753259.mp3
8.17M
🎵 ✨رسمش نیست رفیق هیئتیتو تنها بذاری ✨رسمش نیست بری فداشی و منو جا بذاری 🎤 سیدرضا نریمانی @hagigatevasel
🔰 تفسیر مکتب پیغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) و رهبری جامعه دو وظیفه امام است ◾ امامت براى خاطر این دو منظور و دو هدف است: یکى تشریح مکتب، تفسیر مکتب، تدوین مکتب؛ و دیگرى ادامه‌ى راه جامعه‌ى اسلامى؛ یعنى زمام جامعه را در دست گرفتن و جامعه را در همان خطّ‌سیر و خطّ‌مشى‌اى که پدیدآورنده‌ى انقلاب - یعنى پیامبر (صلّی الله علیه و آله) - ترسیم کرده و معیّن کرده و از پیش معلوم شده، پیش بردن و کشاندن. اینها وظیفه‌ى امام است. ▫️ شیعه‌ى واقعى آن کسى است که این هدف را میفهمد. و یک کلمه به شما بگویم: ما اگر چنانچه صد سال هم عمر کنیم، امّا ندانیم که امام ما براى چه بود و در راه اماممان حرکت نکنیم، شایسته و لایق نام شیعه نیستیم. ◾ ما اگر ندانیم راه آنها چه بوده است و آنها چه کار میخواستند بکنند و به کدام جهت میخواستند بروند و ندانیم که حالا ما باید به کدام سمت برویم، همین میشود دیگر. اگر ندانستیم که آنها کجا میخواستند بروند، یعنى نمیدانیم که ما حالا کجا میخواهیم برویم؛ چون ما هم دنباله‌رو آنهاییم. اگر این را ندانیم، ما شیعه نیستیم. 📚 کتاب (علیه‌السلام)؛ ص۷۹_۸۱| سخنرانی‌های امام خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران 👈 در ایام محرم، هر شب بخشی از کتاب همرزمان حسین (علیه‌السلام)، در این حساب منتشر خواهد شد 🏴 @Khamenei_ir @hagigatevasel
🔰 امام خامنه ای: رسول اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: «إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وَ سَفینَةُالنَّجاة» یعنی (علیه‌السلام) چراغ هدایت و کشتی نجات است؛ این جمله، ویژه‌ی همه‌ی زمانهاست، اما امروز سفینه‌ی نجات بودن حسین‌بن‌علی(علیهماالسّلام) بیشتر است. امروز، یعنی عصر نهضت و انقلاب، روزی که یاد حسین‌بن‌علی(علیهماالسلام) ناگهان مثل یک شب‌چراغ جهانتاب بر آسمان دنیا و بر سقف فلک درخشیدن گرفت . ۶۴/۷/۲ @hagigatevasel
آنچه پشت سر این عزاداری‌ها وجود دارد ⁉️ می‌گویند چرا ماتم و گریه و اشک را در بین مردم رواج می‌دهید؟ این ماتم و اشک برای ماتم و اشک نیست، برای ارزش‌هاست. آنچه پشت سر این عزاداری‌ها، بر سر و سینه زدن‌ها، اشک ریختن‌ها وجود دارد، عزیزترین چیزهائی است که در گنجینه‌ی بشریت ممکن است وجود داشته باشد؛ او همان ارزش‌های معنوی الهی است. ♨️ اینها را می‌خواهند نگه دارند که حسین‌بن‌علی مظهر این ارزش‌ها بود. ملت اسلام اگر نام و یاد حسین را زنده نگه بدارد و آن را الگو قرار بدهد برای خود، از همه‌ی موانع و مشکلات عبور خواهد کرد.(۱۳۸۶/۱۰/۱۹) 🏴 هذا حسینک مرمل بالدماء 🔴 در همین حالاتى که دشمنان دور بدن حسین‌بن على(ع) حلقه زدند و هر کدامى یک ضربه‌اى وارد مى‌کنند و این جسمِ پاک بى‌دفاع روى زمین افتاده، هر چه این‌جا وحشیگرى است، این‌جا خباثت است، این‌جا روح حیوانى و انتقام‌گیرى است، ✅در خیام حرم ابى‌عبدالله روح توجه به خدا، روح انسانى رقیق و عاطفه‌ى شدیدى است که موج مى‌زند و همه‌ى زن‌ها و کودکان - که جز زن و کودک هم در آن خیام حرم کسى نبود، مرد فقط على‌بن‌الحسین(ع) بود، که ایشان هم بیمار بودند - همه‌ى اینها نسبت به حسین‌بن‌على(ع) و سرنوشت او آن حالت نگرانى را دارند. ⭕️ از خیام حرم بیرون آمدند، و مى‌روند به آن طرفى که فکر مى‌کنند حسین‌بن‌على(ع) در جا روى زمین افتاده. نقل مى‌کنند که وقتى که این زن‌ها از خیمه‌هابیرون آمدند - زن‌هاى عرب دیدید شما چطور ندبه مى‌کنند یا شنیدید، هنوز هم معمول است بین زن‌هاى عرب برکشته‌هاى خودشان بر عزیزان از دست داده به شکل دردناکى گریه مى‌کنند، به صورتشان مى‌زنند، مو از سرشان مى‌کَنند، یک چنین حالت فوق‌العاده‌اى دارند - خب اینها عزیزى را از دست دادند مثل حسین‌بن‌على(ع)، زینب پیشاپیش این جمعیت زن‌ها دارند مى‌آیند به طرف قتلگاه. ⚫️ وقتى که رسید آن‌جا جسد عزیزش را روى زمین گرم کربلا افتاده دید به جاى هرگونه عکس‌العملى، به جاى هر گونه شکایتى رفت به طرف جسد عزیزش ابى‌عبدالله خطاب به جدش پیغمبر صدایش بلند شد 👈«یا رسول‌الله صلا علیک ملیک السماء هذا حسینک مرمل بالدماء مقطع الاعضاء» یعنى اى جد عزیزم، اى پیغمبر بزرگوار یک نگاهى به صحراى گرم کربلا بکن، این حسین توست که در میان خاک و خون مى‌غلتد و افتاده. 🔴بعد هم نقل مى‌کنند زینب دست‌ها را زیر جسد حسین‌بن‌على کرد؛ صدایش بلند شد پروردگارا این قربانى را از آل محمد(ع) قبول بفرما.(۱۳۶۴/۰۷/۰۵) ✅آنچه که یک ملت را عظمت میبخشد... 🔺«از هزار و اندی آدمی که با علیه‌السّلام، از مکه به راه افتاده، یا در بین راه به حضرت پیوسته بودند، در شب عاشورا تعداد اندکی ماندند که با مجموع آنچه که روز عاشورا خودشان را به حضرت رساندند، هفتاد و دو نفر شدند! این، مظلومیت است. 🔸این ، به معنای کوچکی و ذلّت نیست. علیه السّلام، عظیمترین مبارز و مجاهد تاریخ اسلام است؛ چون او در چنین میدانی ایستاد و نترسید و مجاهدت کرد. 🔴اما این انسان بزرگ، به قدر عظمتش، مظلومیت دارد. همان‌قدر که بزرگ است، همان قدر هم مظلوم است؛ و با غربت هم به شهادت رسید... عظمت شهدای به این است! ✅یعنی برای احساس ، که همان جهاد در راه خدا و دین بود، از عظمت دشمن نترسیدند؛ از تنهایی خود، احساس وحشت نکردند؛ کم بودن عدّه‌ی خود را مجوزّی برای گریختن از مقابل قرار ندادند. 🔺این است که یک آدم را، یک رهبر را، یک ملت را عظمت میبخشد: 👌نترسیدن از عظمت پوشالی دشمن.» خامنه ای ۱۳۷۱/۰۴/۱۰ ، مظلومیت و تکلیف‌گرایی در قیام قیام کرد تا آن واجب بزرگی راکه عبارت از تجدید بنای نظام وجامعه اسلامی،یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ درجامعه اسلامی است،انجام دهد."۱۳۷۴/۰۳/۱۹ @hagigatevasel
⛔️مؤمن نبايد ذلّت را قبول كند. شما ميبينيد عليه‌السلام فرمودند كه ما ذلّت را نمی‌پذیریم...
عاشورا تبعیت مطلق از رهبر @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | دوری از نماز و دنبال شهوات رفتن وبه عبارتی دنیاطلبی 👿 مردم زمانه امام حسین علیه السلام اینطور گمراه شدند... @hagigatevasel
هدایت شده از علیرضا پناهیان
Panahian-Clip-BeCheEshghiZedegiMikoni.mp3
2.07M
🎵به چه عشقی داری زندگی میکنی؟ 🔸مثل شهید حججی با امام حسین حرف بزن @Panahian_ir
⁉️ آیت الله مولوی قندهاری: 💥فتنه‌ای به وجود می‌آید(۸۸) که بعد از آن فتنه اکبر است. من در آن زمان نیستم اما شما خودتان را سپر بلای این قرار دهید.💥
🔻 امام خامنه ای در دانشگاه علوم دریایی نوشهر: 👈 من به شما جوانان کاملا امیدوارم ⚠️مراقب باشید تلاش مایوسانه و وسوسه و نفوذ دشمن در فضای عمومی زندگی تاثیر نگذارد
✅✅توصیه امام خامنه ای به و عزاداران؛ صدای بلندگوها در مراسم عزاداری موجب اذیت مردم نشود. 🔍 آیا زدن به بدن در عزاداری‌ها جایز است؟ 🔴 لطمه زدن در عزاداری اگر برای بدن داشته باشد و یا موجب مذهب یا مؤمنین یا مراسم عزاداری معصومین (علیهم السلام) باشد، . ➖در هر حال بهتر است مؤمنین مراعات شان عزاداری معصومین (علیهم السلام) به‌ویژه اباعبدالله الحسین علیه السلام را بنمایند. وهن است که باعث بدبینی جامعه و مردم دیگر ادیان نسبت به دین و یا مذهب شود. ✅ بر اساس فتاوای امام خامنه ای @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹امام خامنه ای: ✅ همه باید توجه داشته باشند که کارهای غیر معقول را به نام عزاداری انجام ندهند ... 🔸در اسلامی،انقلابی و قرآنی گنجانده بشود 👈صدبار مثلاً میگویند« »، 👈هیچ فایده‌‌ای ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅حزب اللهی ها توجه کنید ❗️ امام خامنه ای: 🎥تبدیل مجلس به یک جایی که یک تعدادی 👈جوان لخت بشوند، بپرند هوا، 👈بپرند پایین 👈وندانند چه میگویند،درست نیست.
1_25976136.mp3
15.87M
🎙زمینه| هوا هوای بی قراری... با نوای حاج مهدی رسولی @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹امام خامنه ای: 🎥يکی از ابزارهای بصیرت‌افزایی‌، ومجالس مردمی است كه ديگران دردنيا ندارند. دردنیا با جاذبه‌های‌ جنسی و اقسام جاذبه‌ها افراد را میکشانند به مجالس.
❓نظر رهبر انقلاب درمورد پیام رسان : امام خامنه ای درفروردین امسال در دیدار جمعی از مسئولان ومدیران نظام با ابراز از تبدیل شدن مطالبه‌ی ایجادپیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به مطالبه‌ای عمومی، فرمودند: ⬅مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود. رهبر انقلاب افزودند: متصدیان کار در دستگاه‌های دولتی و قضائی مراقبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و اسرار آن‌ها محفوظ بماند ۹۷/۱/۲۰ 🌹 امام خامنه ای درخرداد سال جاری نیز دردیداردانشجویان ضمن تبیین موانع درونی پیشرفت حرکت انقلاب فرمودند: 👈یک عدّه از این موانع، موانع درونی خود ما است؛  یکی درست نفهمیدن مسئله است؛ عدم فهم درست مسائل کشور و مسئله‌ی کشور، مسئله‌ی انقلاب؛ این، شما دانشجویان را و عناصر فکری را موظّف میکند که روی این مسئله کار کنید.  درست نشناختن محیط؛ این هم یکی از موانع کار است. بعضی‌ها هستند محیط را درست نمی‌شناسند؛ وقتی ما محیط را نشناختیم، احتمال خطا و اشتباه برایمان زیاد است؛ وقتی که جنگاور و رزم‌آور ندانست کجا قرار دارد، دشمن کجا است، دوست کجا است، ممکن است سر اسلحه‌اش را به طرف دوست بگیرد، به خیال اینکه دارد به دشمن شلّیک میکند؛ محیط را باید شناخت، جبهه‌بندی‌ها را باید دید، باید شناخت.  یکی از موانع، بی‌ارادگی است؛ یکی از موانع، تنبلی است؛ یکی از موانع، بی‌ٌصبری است. بله خشم انقلابی داریم اما صبر انقلابی هم داریم. ⬅ یکی از موانع، و ویران‌کننده و گمراه‌کننده است؛ مثل اختلافات سرِ چیزهای بیخودی. اختلافات کوچک و بهانه‌های کوچک، گاهی مایه‌ی اختلافات بزرگ میشود؛ مثل حواشی‌ای که وجود دارد. حاشیه‌ای که امروز به نظر من بیشتر از متن، ماها را به خودش سرگرم کرده، همین مسئله‌ی فضای مجازی و فلان شبکه‌ی  و از این [قبیل] چیزها است؛ اینها « » است.خب یک کاری باید انجام بگیرد، یک کاری هم دارد انجام میگیرد؛ این پرداختن افراطی و زیاده به آن همان حواشی است؛ غافل شدن از کار اصلی است.۹۷/۳/۷ 👆 این کلمات پیامهای اخیر رهبر انقلاب درمورد پیام رسان های داخلی وخارجی است. ↙بااین حساب بهتره در تحلیل های خود؛ بیانات رهبرانقلاب را بادقت بیشتر مدنظر قرار دهیم.. اولا در کلام آقا هیچ اشاره ای به حرام بودن یا نبودن استفاده از تلگرام نشده؟! بنابراین لزومی ندارد برای امربه معروف متوسل به دروغ بشویم چرا که هدف وسیله را توجیه نمیکند. ثانیا باتوجه به 🔺۱_ تعطیلی کانال آقا در تلگرام در اوائل امسال 🔺۲_ و فتوای آقا درمورد حرمت استفاده از فیلترشکن ها و دور زدن قانون 🔺۳_ و عنوان سال که : نامگذاری شده و لزوم توجه به جنگ اقتصادی دشمن که این روزها بیشتر از سوی رهبرانقلاب مطرح میشه.. ❇ تا حدودی مشخص میشه 👈که به نظر بنده میتوان افراد را به دودسته تقسیم کرد : 1⃣کسانی که کانال یا گروه دارندکه خودشون به همراه همفکرانشون اداره میکنند ؛به تبعیت از کانال آقا ؛گروه یا کانالشون رابهتره تعطیل کنند و با فعالیتشون باعث رونق وبازار گرمی تلگرام نشند ... چون ممکنه برخی از اعضای کانال یا گروهها فقط به خاطر خواندن واستفاده کردن از پیامهای این کانالهای مذهبی درتلگرام بمونند. ⛔درثانی این تعطیل نکردن کانالها یا گروههای مدیران مذهبی برای برخی ها که به اشتباه معیار حقیقت را میدانند؛👈 این توجیه را ایجاد میکند که اگر تلگرام بد ومضر باشه که این کانال یا گروه انقلابی تعطیل میشد درحالیکه تعطیل نشده ...پس.. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 2⃣اما دسته دوم :معدود کسانی هم هستند که در گروهها یا کانال های مختلف تلگرام؛ فعالیتهای خاصی انجام میدهند به عبارتی واقعا موثر هستند؛ حال یا درجهت دهی و اقنای مخاطبان و یا وفعالیتهای فتنه گران؛ 👈 خب این معدود افرادمیتونند بمونند و فعالیت کنند و صحنه را خالی نکنند... ❇پس دراین جا هرکس به خودش رجوع کنه وتصمیم بگیرد.. و واقعا دیگه لزومی به اینهمه بحث وتحلیل سراین موضوع که به تعبیر آقا حاشیه ای محسوب میشه؛ نیست. ✨کانال با افتخار اعلام میکند که همزمان با تعطیلی کانال آقا ؛ فعالیت خودش در تلگرام را تعطیل کرد و با قوت در درپیام رسانهای ایرانی ایتا وسروش تابحال فعالیت کرده و درثانی سعی کردیم مطالبی که مورد نیاز اعضا باشد را از کانال تلگرامی به پیام رسانهای ایرانی منتقل کنیم. 💐درضمن کانال حقیقت واصل برای رعایت حال اعضای محترم و پاره ای ملاحظات؛ تبلیغ و . بنابراین خوداعضا درصورت تمایل میتونند ما را درنشر مطالب یاری کنند. ✏سیدمحمدعلی علوی تبار @hagigatevasel