💠 دعای روز ششم ماه مبارک رمضان 💠
🔹اللَّهُمَّ لاَ تَخْذُلْنِي فِيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ وَ لاَتَضْرِبْنِي بِسِيَاطِ نَقِمَتِكَ
🔸 اى خدا مرا در اين روز بواسطه ارتكاب عصيانت خوار مساز و به ضرب تازيانه قهرت كيفر مكن
🔹و زَحْزِحْنِي فِيهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِكَ بِمَنِّكَ وَ أَيَادِيكَ يَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ
🔸و از موجبات خشم و غضبت دور گردان به حق احسان و نعمتهاى تو به خلق اى منتهاى آرزوى مشتاقان.
📑 شرح دعای روز ششم:
hawzahnews.com/news/953155
4_6046508384406997198.mp3
3.98M
جزء ششم قرآن کریم
⏰ مدت زمان قرائت ( ۳۳ دقیقه )
بسم الله الرحمن الرحیم
✅نکات تفسیری مختصر از هر جزء قرآن
✨روزانه به توفیق الهی
✅توسط خانم محمدلو
🔺🔺 هر شب به صورت مجازی در کانال حقیقت واصل
✅✅نکات تفسیری جزء ۶
@hagigatevasel
️حقیقت واصل
5⃣نکات اخلاقی از جزء پنجم قرآن ✅وساطت کار نیک و جبران محبت دیگران ✨مَنْ يَشْفَعْ شَفاعَةً حَسَنَ
6⃣نکات اخلاقی جزء ششم قرآن
✅ اهمیت توسل در قرآن
✨يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَ جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ «مائده/۳۵»
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از خدا پروا كنيد و (براى تقرب) به سوى او وسيله بجوييد و در راه او جهاد كنيد، باشد كه رستگار شويد.
✨وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً «نساء/۶۴»
و ما هيچ پيامبرى را نفرستاديم مگر براى آنكه با اذن خداوند فرمان برده شود و اگر آنان هنگامى كه به خود ستم كردند (از راه خود برگشته و) نزد تو مىآمدند و از خداوند مغفرت مىخواستند و پيامبر هم براى آنان استغفار مىكرد قطعاً خداوند را توبهپذير و مهربان مىيافتند.
📝چه زیباست توسل .چه زیباست توسل به بزرگترین و پرعظمت ترین موجود خلقت یعنی آقا رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلّم)
چه زیباست که بتوان با بهترین و جامع ترین مخلوق خلقت ارتباط عاطفی برقرار کرد . زیباتر اینکه به مرور همین ارتباط عاطفی باعث تغییر در اعمال و بهتر شدن اعمال و یک نوع سنخیت میشود.
✨ما هم خطاب میکنیم به آقا جانمان ،آقا امام زمان( ارواحنافداه ) و از ایشان میخواهیم که برایمان دعا کنند و واسطه شوند بین ما و خدا
📝محمدلو
@hagigatevasel
✅آیه ای از جزء ۶
آیه ای که بایستی سرلوحه تمام فعالیتها ومسئولیتهایمان باشد
مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا
✨ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﻧﺴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻖ ، ﻳﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻧﻜﻪ ﻓﺴﺎﺩﻯ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺑﻜﺸﺪ ، ﭼﻨﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻛﺸﺘﻪ ، ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﻧﺴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺑﺮﻫﺎﻧﺪ ﻭ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﺪﺍﺭﺩ ، ﮔﻮﻳﻰ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ .( مائده /۳۲)
🍃نکات تفسیری مهم آیه:
🔺قابل توجه اینکه در روایات متعددى وارد شده است که آیه اگر چه مفهوم ظاهرش مرگ و حیات مادى است اما از آن مهمتر #مرگ_و_حیات_معنوى یعنى گمراه ساختن یک نفر یا نجات او از گمراهى است .
🔺کسى از امام صادق (علیه السلام ) تفسیر این آیه را پرسید، امام فرمود:
من حرق او غرق - ثم سکت - ثم قال تاویلها الاعظم ان دعاها فاستجاب له:
یعنى منظور از کشتن و نجات از مرگ که در آیه آمده نجات از آتش سوزى یا غرقاب و مانند آن است ،
سپس امام سکوت کرد وبعدفرمود:
⭕️ تاویل اعظم و مفهوم بزرگتر آیه این است که دیگرى را دعوت به سوى راه حق یا باطل کند و او دعوتش را بپذیرد.
📚منبع تفسیر نمونه ج۴ ص ۳۵۷
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
👆👆این آیه قرآن بهتره سرلوحه همه فعالیتهایمان در فضاهای حقیقی ومجازی باشد..
🚨مفهوم ومعنا وتأویل آیه خیلی قابل تأمل است واین را میرساند که درنزد خداوندی که خالق و رب همه ماست؛حیات وممات ولو #یک_نفر هم ارزشمند است. وما درقبال حتی یک نفر هم مسئولیم..
📌حال چه زنده کردن وکشتن جسم انسانها باشد و یا زنده کردن و کشتن روح وروان انسانها؛ به هرحال ما #مسئولیم
🍃🍃🍃🍃
🌹چنانکه امام خامنه ای هم فرموده اند:
🔸اگر حتی #یک_جوان مؤمن در اثر عملکرد ما خدای ناکرده از راه #منحرف شود، #ما_مسئولیم ۹۵/۱۲/۱۹
"ما که #مسئولیّت داریم، اگر #بنیهی #معنوی خودمان را تقویت نکنیم نخواهیم توانست آن کار لازم را، آن مسئولیّت سنگین را به سرمنزل برسانیم.
شما ملاحظه کنید خداوند متعال به کسی مثل پیغمبر، به انسان والایی مثل رسولالله در سورهی مزّمّل [میفرماید]: بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ * یا اَیُّهَا المُزَّمِّل * قُمِ الَّیلَ اِلّا قَلیلًا * نِصفَهُ اَوِ انقُص مِنهُ قَلیـلًا * اَو زِد عَلَیهِ وَ رَتِّلِ القُرءانَ تَرتیلًا؛نیمی از شب -یا زیادتر یا کمتر- برخیز عبادت کن، دعا کن، مناجات کن، قرآن بخوان، آن ساعات را مشغول باش؛
❓❓چرا؟
اِنّا سَنُلقی عَلَیکَ قَولًا ثَقیلا؛ کارَت مشکل است، #کار_سنگینی بر دوش تو است، قول ثقیلی را به تو القا خواهیم کرد؛ باید آن را بتوانی تحمّل کنی.
اگر این #بیداریِ_نیمه_شب، این تضرّع، این دعا، وجود داشت، میتوانی این بار را تحمّل کنی و ببری و به منزل برسانی؛ اگر نه، نه.
وضع ما اینجوری است.
✅عزیزان من! ما اگر #بنیهی_معنوی خودمان را #تقویت نکنیم [نمیتوانیم]؛ هرجا که هستیم -از این حقیر که مسئولیّتم از همه سنگینتر است تا مدیران ردههای مختلف- همه مخاطب این خطابیم که «اِنّا سَنُلقی عَلَیکَ قَولًا ثَقیلا»؛ باید خودمان را #آماده کنیم. ۹۷/۳/۲
📝تهیه و تنظیم محمدلو
@hagigatevasel
7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♥️ رهبر انقلاب: پروردگارا! تو را به مهدی موعود، تو را به آن کسی که «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَریٰ وَ بِوُجودِهِ ثَبَتَتِ الاَرضُ وَ السَّماء» سوگند میدهیم همهی جوانان کشور را، همهی ملّت بزرگ ایران را در سایهی لطف و عنایت خود محفوظ بدار؛ ملّت ایران را بر دشمنانش پیروز کن.
🎙 مجموعه #لحظههای_استجابت
🌹تقارن عجیب تاریخ شهادت شهید دارایی با پایان اعتبار کارت ملی
♦️پایان اعتبار کارت ملی ١۴٠١/٠١/١٨
تاریخ شهادت ١۴٠١/٠١/١٨
#عند_ربهم_یرزقون
🔎واکنشهای ششگانه به حادثه ترور و شهادت طلاب در حرم رضوی
🔸بعد از اتفاق ناگواری که در رابطه با شهادت و جراحت سه تن از طلاب معزز در صحن حرم مطهر رضوی رخ داد، چرخی در #شبکههای_اجتماعی و پیج های موافق و معاند انقلاب زده و به مجموعه ای از رویکردهای متفاوت در تحلیل حادثه دست یافتم که هر کدام البته بخشی از واقعه را بازنمایی و تبیین مینمود.
1⃣رویکرد روانشناختی: این نوع نگاه با محور قراردادن #امنیت_روانی_خانوادههای_طلاب و نزدیکانشان، توصیه به عدم انعکاس تصاویر قتل و خونریزی و خشونت حادثه می کردند و بهداشت روانی در فضای مجازی را مدنظر قرار داده بودند.
2⃣رویکرد رسانه ای: اهالی این نگاه نیز همچون رویکرد قبلی، پرهیز از بازنشر تصاویر و فیلمهای خبر و البته مراقبت از منابع خبر و فیکنیوزها را مدنظر داشتند و از طرفی، #تحریکات_رسانهای ناشی از تحلیلهای هیجانی بدون فکت و دلیل را به نقد میکشیدند.
3⃣رویکرد جامعه شناختی: این نوع نگاه نیز چون فاقد فکت و دادههای جدی بود، صرفا گمانه هایی همچون تسویه حساب و نفرت یا حداقل فاصله گرفتن مردم از #روحانیت و #شکاف اجتماعی و فقر و اقتصاد را مطرح میکردند که ضعف تحلیلی این رویکردها در تبیین این واقع خاص با توجه با اخبار پسینی درباره هویت ضارب و مدل برخورد حمایتی مردم سر صحنه، مشهود بود.
4⃣رویکرد سیاسی: اختلاف افکنی میان شیعه و سنی نقطه بارز این نوع دیدگاه بود که سرویس های جاسوسی انگلیس را بازیگر اصلی این ماجرا تلقی میکردند. اینکه چند روز گذشته دو تن از طلاب گنبد کاووسی با ضرب گلوله فوت شدند و حال سه تن از طلاب شیعی مورد تعرض واقع میشوند، نشان از یک پشت صحنه سیاسی با چاشنی #اختلاف_مذهبی داشت.
5⃣رویکرد ژئوپلیتیک؛ با توجه به تحرکات جدید ناتو در فضای بینالملل و قضایای اکراین، اختلاف ایرانی و افغانی و تسویه حساب آمریکایی ها با کشورمان از کانال برجسته کردن #هویت_افغانی_ضارب، نقطه ثقل این نوع رویکردها بود. اینکه آمریکایی ها پس از خروج شکستگونه از افغانستان، مترصد ایجاد تنش میان افغانستان و ایران بودند و هستند، دال مرکزی این تحلیل های ژئوپلیتیک بود که در عصرجدید، تولید #تنشهای_مرزی و سرزمینی برای تمرکززدایی از دولتها بسیار حائز اهمیت است.
6⃣رویکردهای ایدئولوژیک؛ این نوع از برداشت ها نیز به جنبه #وهابی و تکفیری بودن ضارب توجه ویژه داشتند و تسویه حساب این جریانات با مبلغان و کنشگران حوزه فرق و ادیان را مطمح نظر قرار دادند. اینکه شهید معزز حجت الاسلام اصلانی از فعالان این حوزه بود نیز در این رویکرد مورد توجه قرار گرفت. کنسولگری سعودی، متهم ردیف اول ماجرا در این رویکرد محسوب میشد.
⏯کلیدواژه های #امنیت، #روحانیت، شیعه و سنی، افغانستان، اقتصاد و فقر، حوادث ورزشگاه مشهد و اسامی برخی علما مثل حاجآقای علم الهدی در واکنشهای مجازی مردم و رسانه ها، پررنگ و متمایز مینمود.
✍علیرضامحمدلو، کارشناش و پژوهشگر رسانه
🆔 @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا محمد صادق، سلام ما را به ارباب برسونید
#شهیدمحمدصادقدارایی🌷
#شهادتتمبارک🌹
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم عجل لویک الفرج
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💡با نابغۀ ناشناختۀ قرن آشنا شوید
🔻تعابیر کمنظیر امام خمینی و رهبر انقلاب برای این شخصیت بزرگ
👈🏻 ۱۹فروردین، سالروز شکنجه و شهادت "نابغة ناشناختۀ قرن" توسط شخص صدام
💫 آیتالله خامنهای: مرحوم آیتالله صدر فقاهت اسلامی را با نوآوری در مسائل و با شجاعت و با دیانت همراه داشت. ۱۳۶۶/۰۱/۲۱
🌷 سالگرد شهادت شهید محمدباقر صدر
🌙 @Khamenei_ir