eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
10.9هزار ویدیو
470 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 علیه السلام شامل چه کسانی شد؟ علی علیه السلام در دوران خلافتش سه دسته را از خود طرد کرد و با آنان به پيکار برخاست: 1⃣ اصحاب جمل که خود آنان را «ناکثين» ناميد 2⃣و اصحاب صفّين که آنها را «قاسطين» خواند 3⃣و اصحاب نهروان يعني خوارج که خود آنها را «مارقين» مي‌خواند. 👈 از لحاظ روحيه، پول پرستان بودند؛ صاحبان مطامع و طرفدار تبعيض. سخنان او در باره عدل و مساوات بيشتر متوجه اين جمعيت است. 👈اما روح روح سياست و تقلّب و نفاق بود. آنها مي‌کوشيدند تا زمام حکومت را در دست گيرند و بنيان حکومت و زمامداري علي را در هم فرو ريزند. آنها مي‌خواستند که خود مسند خلافت اسلامي را اشغال کنند، و در حقيقت جنگ علي با آنها جنگ با نفاق و دورويي بود. 👈دسته سوم که هستند روحشان روح عصبيتهاي ناروا و خشکه مقدسي‌ها و جهالتهاي خطرناک بود. علي نسبت به همه اينها دافعه‌اي نيرومند و حالتي آشتي ناپذير داشت. 🚨ویژگی های (مارقین)خوارج : جنبه های : ۱_مردمی عبادت پیشه بودند ۲-روحیه مبارزه گر وفداکار داشتند 🚨جنبه های : ۱-مردمی جاهل ونادان بودند؛دراثرجهالت ونادانی حقایق را نمیفهمیدند وبد تفسیر میکردند. ۲-مردمی تنگ نظر وکوته دید بودند ؛زود تکفیر وتفسیق میکردند. مانند همه کوته نظران دیگر مدعی بودند که همگان راه خطا میروند وهمه جهنمی هستند!! 🚨(ویژگی های شان غلبه کرد بر جنبه های مثبتشان؛ به همین دلیل دافعه امام شامل حالشان شد) 🔰 خوارج نه بصیرت دینی داشتند ونه بصیرت عملی 👈همیشه منافقان بی دین؛ 👈 مقدسان احمق را علیه مصالح اسلامی برمی انگیزند؛ اینها شمشیری میگردند دردست آنها وتیری درکمان آنها (مانند ابن ملجم مرادی که بازیچه دست منافقان زیرک شد و امام علی علیه السلام را به شهادت رساند ) ✅جمع بندی: مولا علی علیه السلام دوطبقه را سخت دفع کرده: ۱-منافقان زیرک ۲-زاهدان احمق 💥(ابن ملجم مرادی هم جزو زاهدان احمق و از خوارج بود که بازیچه دست منافقان زیرک شده و امام علی علیه السلام را به شهادت رساند) 📚منبع کتاب جاذبه ودافعه علی (ع ) اثر استاد مطهری ؛ برای مطالعه بیشتر دراین مورد به کتاب رجوع کنید.
️حقیقت واصل
مدارس خلاق پرور
را می توان  به دو گروه عمده تقسیم کرد: روشهای تدریس و روشهای تدریس (سنتی). 1⃣ در روش تدریس : فقط معلم نقش فعالی را در جریان تدریس بعهده دارد و مطالبی را که از قبل تعیین شده است بطور شفاهی در کلاس بیان می کند و دانـــــش آموزان در این میان واکنش چندانی از خود نشان نمی دهند. به عبارت دیگر کودک برای مدرسه است, نه مدرسه برای کودک.  تدریس تنها وظیفه خود را این میداند که حافظه کودک را از معلومات انباشته سازد, آنرا به زیور علم بیاراید و با افکار بزرگ زینت بخشد. 2⃣ در مقابل روش تدریس سنتی، روش های دیگری وجود دارد که نامیده میشوند که در آنها بر خلاف روش تدریس غیر فعال، دانش آموزان بیشتر فعالیت دارند و قسمت اعظم کار آموزش و تدریس بعهده دانش آمــوزان می باشد. در واقع یک بین دانش آموزان و معلم و دانش آموزان با یکدیگر وجود دارد. در این روش از شاگردهای خودتان نظرخواهی کنید و آنها را در بحث مشارکت دهید. باید شاگردهای خودتان را با بحث درگیر نمائید. سوال بپرسید تا عقلشان را به کار اندازید . مثال های زیادی بزنید. برای بسیاری از دروس بهترین روش یاد دادن و آموزش دادن مثال زدن است. . دانش آموزان و دانشجویان با مثال زدن بسیار بهتر درس را یاد می گیرند. کردن دروس هم در یادگیری بهتر دروس کمک میکند . اینکه معلم برای مفاهیم ریاضی و علوم و .. مثالهای عینی از دانش آموزانش بخواهد. دانش آموزان وقتی کاربردی بودن دروس در زندگی را متوجه میشوند به اهمیت خواندن درس بیشتر پی میبرند و و باعلاقه بیشتری درس میخوانند 🔰دقت کنید که روش های جدید و نوینی برای تدریس وجود دارد که بر مبنای افزایش مشارکت و فعالیت شاگردها است. سعی کنید این روش های جدید و خلاقانه را خوب یاد بگیرید تا در کار خودتان موفق باشید و شاگردهای موفقی داشته باشید.
بلال حبشی مؤذن معروف رسول خدا(ص)، به جز اینکه قیافه و رنگ زیبایی نداشت٬ لکنت زبان نیز داشت. روزی یک نفر که در سخنوری و لفظ بازی بسیار توانا بود٬ در موضوعی با بلال مناظره کرد و از آنجا که بلال نمی توانست کلمات را به نیکی ادا کند٬ آن شخص سخنور٬ سخنان زیبا می گفت و با پوزخند خود بلال را مسخره می کرد.شخصی این جریان را دید. به حضور امیرمؤمنان علی(ع) آمد و عرض کرد: من امروز دیدم شخص سخنوری با بلال حبشی مناظره می کرد٬ ولی زبان بلال گیر می کرد. آن شخص با غرور خاصی سخن پراکنی می کرد و می خندید. امیرمؤمنان علی(ع) به او فرمود: ای بنده خدا٬ آن شخص سخنور می خواست با آن گونه سخن گفتن٬ ارزش خود را با ارزش اعمال بلال بسنجد٬ ولی سخن زیبای او٬ در صورتی که کردار نیک نداشته باشد٬ زشت ترین سخن است این سخنوری زیانی به بلال حبشی که در گفتارش لکنت زبان دارد نمی رساند. کردار نیک بلال از گفتار زیبای او (کسی که با بلال مناظره می کرد) بسیار با ارزش تر است.
بیانات مقام معظم انقلاب در مورد حجاب و عفاف اسلام میخواهد که رشد فکری و علمی و اجتماعی و سیاسی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان و به حد اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری به عنوان یک عضو حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همه تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب،بر این اساس است.مسئله حجاب به معنای منزوری کردن زن نیست.اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتن کاملاًغلط و انحرافی است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط،به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد ،به خصوص به ضرر زن ،است. و عفاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم های باحجاب، لذت حجاب را بچشانیم 🔰رعایت حجاب هزاران دلیل دارد؛ 🔸جلب رضایت خدا؛ 🔸آرامش روانی؛ 🔸از بین رفتن بی بند و باری؛ 🔸آرامش فردی و اجتماعی؛ 🔸تحکیم بنیان خانواده؛ 🔸کاهش خیانت و نا امنی؛ 🔸شکر نعمت زیبایی؛ و.... پوششی که ما انتخاب کردیم، زنان بزرگ تاریخ از هاجر و مریم و خدیجه و حضرت زهرا (س) انتخاب کردند . بیایید کنشگر باشیم همان لذتی را که با حجابمان چشیدیم، به دیگران هم بچاشنیم. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌹بیانات امام خامنه ای درباره حضور اجتماعی زنان فرهیخته: شما خانمها پیامی دارید، این پیام رادقیق و مسجل کنید و به دنیابدهید. پیام هم فقط پیام زبانی وشفاهی وکتبی نیست. بلکه بیشتر است، زنهای ایران، بخصوص کسانی که در رشته های گوناگون دانش و در چهارچوب اسلام و احکام اسلامی و مهمتر از همه مسئله توانسته اند حرکت کنند؛ . ✅✅بایستی به زنان ودختران ودانشجویان زن دنیاعملاتفهیم کنند که ⛔️علم به معنای بی بندوباری نیست، ولازمه تحصیل علم، بی قیدی به موازین اخلاقی در موردمعاشرت زن ومرد نیست. بلکه می توان با رعایت کامل این موازین؛علم را هم تحصیل کرد و به جاهای بالایی رسید. ✅وجود شما می تواند به عنوان یک نمونه از پیام مبانی اسلام نشان داده شود . ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ 🌹«بانوان ایرانی با ، این سخن جدید را اعلام می‌کنند که زن می‌تواند با حفظ عفاف و جلوگیری از سوء استفاده مردان زیاده طلب، در میادین اجتماعی داشته باشد.»۹۶/۱۲/۱۷
🔎 شِش سوال راهبردی برای رهایی از قفس فیک نیوزها (اخبار جعلی) 1⃣این پیام چیست و چه می گوید و معنای مطابقی‌اش چیست؟( سی ثانیه مکث بعد از مطالعه) 2⃣چه کسی یا منبعی مستقیم یا غیرمستقیم پشت این پیام، مضمر و پنهان است؟(دو دقیقه سرچ و پرس و جو بعد مطالعه) 3⃣مخاطب این پیام کیست و چه رده یا شاخص سنی و جنسی و دانشی می تواند و بایستی در ایستگاه مصرف این پیام قرار بگیرد؟(زیر سی ثانیه قابل فهم است) 4⃣هدف مستقیم و غیرمستقیم و زیرمتن این پیام چیست؟(یک دقیقه تفکر و تامل یا گفتگو بعد از سرچ و پرس و جو) 5⃣این پیام به نفع یا ضرر چه کسی است؟(یک دقیقه تحلیل و گمانه زنی و پرسش بعد از فهم اجمالی زیرمتن) 6⃣اساسا آیا این پیام صحیح است و با استدلال کافی بیان شده است؟(اگر مراحل قبلی درست طی شود این مرحله کمتر از یک دقیقه زمان میطلبد، امتحان کنید) 🔸این شش سوال با صرف کمتر ازپنج دقیقه می تواند فرد و جامعه را از ترور خبری فیک نیوزها واکسینه کند. این صبر و حوصله کوتاه و اهل گفتگو و پرس و جو بودن پیرامون اخبار و فکت های رسانه ای، همان آموزش فهم انتقادی رسانه است. 🔻پدافند غیرعامل و مقام مسئول آموزش و تربیت بایستی از صدر تا ذیل جامعه را مجهز به چنین دستگاه اندیشه ای نماید تا هزینه اضافی بلحاظ اتلاف انرژی و اسراف سرمایه اجتماعی در وضعیت های عادی و بحرانی متوجه سیستم و جامعه نگردد. ✍ علیرضا ، مدرس و تحلیلگر رسانه
✅یادداشت خانم محمدلو درباره حجاب و عفاف: 🌹ابتدای مبحثم را با بیانات امام خامنه ای درباره حضور اجتماعی زنان فرهیخته آغاز میکنم که فرمودند : (( شما خانمها پیامی دارید، این پیام رادقیق و مسجل کنید و به دنیابدهید. پیام هم فقط پیام زبانی وشفاهی وکتبی نیست. بلکه بیشتر است، زنهای ایران، بخصوص کسانی که در رشته های گوناگون دانش و در چهارچوب اسلام و احکام اسلامی و مهمتر از همه مسئله توانسته اند حرکت کنند؛ . بایستی به زنان ودختران ودانشجویان زن دنیاعملاتفهیم کنند که علم به معنای بی بندوباری نیست، ولازمه تحصیل علم، بی قیدی به موازین اخلاقی در موردمعاشرت زن ومرد نیست. بلکه می توان با رعایت کامل این موازین؛علم را هم تحصیل کرد و به جاهای بالایی رسید. وجود شما میتواند به عنوان یک نمونه از پیام مبانی اسلام نشان داده شود .۱۳۶۸/۱۰/۲۶ 🔺استاد مطهری چه زیبا فرمودند: کسی که زیبایی اندیشه دارد ، زیبایی ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد ✅ در بحث حجاب الان نیازمند تبیین هستیم همه اقشار جامعه بهتر است موضوع حجاب را از ابعاد مختلف مربوط به تحصیلات و مطالعات خود در جامعه تبیین کنند بعد تاریخی حجاب خیلی مفید و لازم است برای افرادی که علاقه به سنت های باستانی ایرانیان اصیل دارند . یا از بعد روانشناسی خوب هست که روانشناسان و مشاوران اهمیت حجاب را در آرامش روح تبیین کنند یا از بعد دینی و فرهنگی و حتی سیاسی و.. میتوان حجاب را در جامعه تبیین کرد . 🚨الان بحث حجاب به یک مسئله ای تبدیل شده که کانون ها را هدف قرار داده ؛ و خانواده که از هم بپاشد واقعا جامعه نابود میشود ✅بنابراین لازم است همه اقشار جامعه خوب است که پای کار بیان برای حفظ خانواده ✅ البته که بحث حجاب و عفاف قبل از هر چیز یک مقوله فرهنگی است و قول و فعل شایسته متولیان فرهنگی باعث نهادینه شدن حجاب در جامعه میشود . و برخوردهای تحقیر آمیز همراه با توهین و .‌‌..که افراد را خرد کند هرگز جواب نمی‌دهد بلکه افراد را جری تر میکند. امام هادی علیه السلام می فرمایند: مَنْ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ فَلَا تَأْمَنْ شَرَّهُ (بحار الانوار، ج ۷۵، ص ۳۶۵، حدیث ۱. ) یعنی کسی که برای خودش شخصیت قائل نیست، از شر او ایمن نباش. ✅حدیث امام هادی علیه السلام درباره اهمیت شخصیت ؛ در روانشناسی همان مبحث است که روانشناسان مختلف از جمله راجرز و آلفرد آدلر و اریکسون و کوپر اسمیت. و ... هر کدام به نحوی درباره آن بحث کرده اند. و نمونه عینی اهمیت حفظ شخصیت افراد را در جامعه دیده ایم که برخوردهای تند و خشن و ملامت و سرزنش زیاد با افراد که شخصیت شأن را خرد کند نتیجه عکس می‌دهد در جبران خطایشان امام علی علیه السلام درباره نصیحت زیاد به نوجوانان هشدار دادند و فرمودند :  <اذا عَاقَبْتَ الْحَدَثَ فَاتْرُک لَهُ مَوْضِعاً مِنْ ذَنْبِه لئلاّ یحْمِلَهُ الاحراجُ عَلَی المُکابَرَةِ>.  هرگاه نوجوانی را ملامت کردی توجیهی برای گناهش بگذار, تا سخت گیری تو او را به لجبازی واندارد. (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ، ج۲۰، ص ۳۳۳) یعنی گاهی لازم است با و نادیده گرفتن خطاهایشان و زبان خوش ایشان را نسبت به رفتار اشتباه و پیامد آن آگاه کرد. چرا که برخوردهای تند و خشن و نصیحت زیاد؛ آتش لجاجت را شعله ورتر میکند . ✅ امربه معروف و نهی از منکر با محبت‌ و زبان خوش و تشکیل جلسات هم فکری و مسئله حجاب و پاسخ به شبهات؛ معرفی و نشان دادن الگوهای موفق زنان محجبه که حجاب اسلامی هیچ مانعی در راه پیشرفت علمی شان نبوده ؛ صحبت زنان محجبه از شوق و علاقه و لذت داشتن حجاب در زندگی شأن هم میتواند موثر باشد برای نهادینه کردن حجاب در جامعه 🔰البته نهادهای حاکمیتی هم لازم است با اعمال پای کار بیان چرا که گاهی برای افرادی که هیچ راهی برای اصلاحشان نباشد لازم است با اعمال قانون درباره این افراد جری که با اعمال و رفتار خود عملا باعث نابودی و متلاشی شدن خانواده ها میشوند برخورد شود . چرا که الان بحث بی حجابی در جامعه به صورت افسار گسیخته دارد پیش میرود که خانواده ها را و آرامش و استحکام آنها را هدف قرار داده است و علت ورود مسئولین اخیرا به این امر به همین دلیل هست و شکی نیست که حل مشکلات اقتصادی هم در کنار آن حتما لازم است که اگر مهم نبود رهبر معظم انقلاب عناوین سالها را در طی این سالها برای توجه دادن به اولویت های کشور بهبود وضعیت اقتصادی قرار نمی‌داد که انشاءالله با کارهای جهادی مشکلات کشور در زمینه فرهنگ و اقتصاد حل شود . 📝به قلم @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓برنامه ریزی دشمن برای نابودی یک تمدن: ۱.تقلیل جایگاه مادر ۲.تحقیر جایگاه معلم ۳.تخریب جایگاه عالم دینی اگر آگاه؛ مخلص و اجتماعی محو شدند؛ پس چه کسی نسل جدید را طبق ارزشها تربیت کند؟؟
Mohammad Hossein Poyanfar - Roze Avali.mp3
7.69M
🌹سرود روزه اولی ها
🔎 شِش سوال راهبردی برای رهایی از قفس فیک نیوزها (اخبار جعلی) 1⃣این پیام چیست و چه می گوید و معنای مطابقی‌اش چیست؟( سی ثانیه مکث بعد از مطالعه) 2⃣چه کسی یا منبعی مستقیم یا غیرمستقیم پشت این پیام، مضمر و پنهان است؟(دو دقیقه سرچ و پرس و جو بعد مطالعه) 3⃣مخاطب این پیام کیست و چه رده یا شاخص سنی و جنسی و دانشی می تواند و بایستی در ایستگاه مصرف این پیام قرار بگیرد؟(زیر سی ثانیه قابل فهم است) 4⃣هدف مستقیم و غیرمستقیم و زیرمتن این پیام چیست؟(یک دقیقه تفکر و تامل یا گفتگو بعد از سرچ و پرس و جو) 5⃣این پیام به نفع یا ضرر چه کسی است؟(یک دقیقه تحلیل و گمانه زنی و پرسش بعد از فهم اجمالی زیرمتن) 6⃣اساسا آیا این پیام صحیح است و با استدلال کافی بیان شده است؟(اگر مراحل قبلی درست طی شود این مرحله کمتر از یک دقیقه زمان میطلبد، امتحان کنید) 🔸این شش سوال با صرف کمتر ازپنج دقیقه می تواند فرد و جامعه را از ترور خبری فیک نیوزها واکسینه کند. این صبر و حوصله کوتاه و اهل گفتگو و پرس و جو بودن پیرامون اخبار و فکت های رسانه ای، همان آموزش فهم انتقادی رسانه است. 🔻پدافند غیرعامل و مقام مسئول آموزش و تربیت بایستی از صدر تا ذیل جامعه را مجهز به چنین دستگاه اندیشه ای نماید تا هزینه اضافی بلحاظ اتلاف انرژی و اسراف سرمایه اجتماعی در وضعیت های عادی و بحرانی متوجه سیستم و جامعه نگردد. ✍ علیرضا ، مدرس و تحلیلگر رسانه
، تبعات و پیامدهایی دارد که یکی از ان ها این است که اعتماد بین انسان‌‌ها را از بین می‌‌برد و جامعه را ناامن می کند. از دیدگاه علمای اخلاق، تهمت و افترا از غیبت هم بدتر است؛ زیرا غیبت اظهار عیب واقعی یک شخص برای دیگران است؛ اما در تهمت، عیبی را که در واقع، شخص متهم ندارد، به او نسبت می‌دهند. روشن است که اگر چنین کاری در جامعه رایج شود، امنیت و آبروی افراد تهدید می‌شود. در اجتماعی که افراد آن، به خود حق بدهند که به دیگران تهمت بزنند و نسبت‌های دروغ و ناروا بدهند، اعضای آن، احساس امنیت و آرامش نمی‌کنند، پیوسته در اضطراب به ‌سر می‌برند، نسبت به هم احساس بدبینی می‌کنند و با این وضع، جامعه رو به ویرانی می‌نهد سوره مبارکه الإسراء آیه ۳۶ وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ ۚ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا﴿۳۶﴾ از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند امام صادق علیه السلام میفرمایند: هرگاه مؤمن به برادر (ديني) خود تهمت زند، ايمان در قلب او ناپديد مي شود همچنان كه نمك در آب حلّ مي‏شود. إذَا اِتَّهَمَ المُؤمِنُ أخَاهُ اِنمَاثَ الإيمَانُ مِن قَلبِهِ كَمَا يَنمَاثُ المِلحُ في المَاءِ. منبع :کافی ج ۲ ،ص۳۶۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرامش یعنی امیدت خدا باشه..دلت کربلا باشه پیر بشی به پای حسین🌺🌺🌺
1⃣ فقیهان به عمق فقاهتش معترف، 2⃣هنرمندان از بینش هنری‌اش مبهوت، 3⃣ شاعران از ظرافتش مشعوف، 4⃣ خطیبان از سلاست گفتارش در شگفت، 5⃣ رهروان به رهبری‌اش مفتخر، 6⃣ رهبران به صلابتش محتاج. 7⃣ رهبری فرهنگ‌ساز و اندیشه‌پرور، 8⃣ غیرت‌گستر و آینده‌نگر. 9⃣ فرزانه‌ای که افشای شبیخون فرهنگی، برگی از دفتر بیداری اوست، و عبرتهای عاشورا نقطه‌ای از الفبای شعورش، 🔟 رسالت خواص، سطری از کتاب تعهدش، 1⃣1⃣ رفتار علوی، واژه‌ای از قاموس افکارش، 2⃣1⃣ ساده‌زیستی، موجی از پارسایی‌اش. 3⃣1⃣ عزت حسینی مرامش، 4⃣1⃣ خدمت‌رسانی پیامش، 5⃣1⃣ کارآمدی حوزه امیدش، 5⃣1⃣ بیداری دانشگاه انتظارش، 6⃣1⃣ ایمان جوانان تکیه‌گاهش، 7⃣1⃣ وحدت مردم آرمانش. 🌱 جملاتی کوتاه از استاد محدثی درمورد مقام معظم رهبری نائب امام زمان ارواحنافداه آیت الله العظمی امام خامنه ای
عرض توسل به محضر حضرت صاحب الزمان 💠 السلام علیک یا اباصالح المهدی 💠 🔸آقاجان! ما معتقدیم شما صدای ما را می‌شنوید، از احوال و اوضاع ما اطلاع دارید، از نیت‌ها و انگیزه‌های ما هم باخبرید، از مظلومیت اسلام و تشیع در طول تاریخ و مظلومیت امامان معصوم و در این زمان از مظلومیت جانشین به‌حق خودتان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای آگاه هستید. 🔸ما ارادتمندان به اهل‌بیت و کسانی که افتخارِ اعتقاد به امامت شما دارند و به‌عنوان کسانی که با شما میثاق وفاداری بسته‌اند و همچنین با جانشین شما، بار دیگر میثاق خودمان را تجدید می‌کنیم و به جهانیان اعلام می‌کنیم که تا آخرین نفس دست از حمایت اسلام و نظام اسلامی برنخواهیم داشت. ۱۳۷۸/۰۴/۲۲ 🔺علامه مصباح یزدی 🌸
🌹دعای روز ۱۷ماه مبارک رمضان
joze 17.mp3
3.8M
🎙 تند خوانی جزء هفدهم قرآن کریم
👌چند نکته تربیتی از جزء 17 🔸1. روز حساب نزدیک است و ما در غفلت. گواه غفلتمان همین بس که هر ذکر و نشانه تازه ای از سوی خدا را بازیچه می گیریم.(انبیاء 1و2) 🔸2. یک تیکه سنگین: اینکه در خانه همه ما قرآن هست اما با آن ارتباط دلی و شناختی نداریم نشانه ضعف قدرت تعقل ماست.(قرآن پر از مباحث انسان شناسی است که شرف و آبروی انسان را بیان می کند با این وجود فرزندان با قدر و منزلت خودشان آشنا نیستند.) (انبیاء 10) 🔸3. اگر بفهمیم و به فرزندانمان بفهمانیم که آسمان و زمین و مخلوقات بی هدف و بازیچه خلق نشده اند؛ آنگاه درک می کنیم که زندگی بدون دین آسمانی خسران مبین است.(انبیاء16 و 17) 🔸4. یک استدلال بسیار قوی برای یگانگی خداوند: اگر عالم دو یا چند خدایی بود، با این نظم پیش نمی رفت بلکه دچار فساد می شد.(انبیاء 22) 🔸5. همه ما مزه مرگ را می چشیم اما مرگ پایان ما نیست. زندگی پس از مرگ خیلی جدی تر و واقعی تر است و ما در این دنیا شبانه روز برای رقم خودرن کیفیت زندگی پس از مرگ امتحان می شویم.(انبیاء25) 🔸6. بگذارید بخاطر نمازخواندمان، بخاطر گرسنگی کشیدنمان در ماه رمضان، بخاطر دوری کردنمان از لذت های حرام، بخاطر حجابمان و .... تمسخرمان کنند و در لذت دو روز دنیا غرق شوند؛ بالآخره عذاب همین ارزش هایی که بخاطرش ما را مسخره می کردند دامنشان را خواهد گرفت. (انبیاء41) 🔸7. چه تعبیر عجیبی: در روز قیامت ترازوهایی برای سنجش اعمال ما نصب می شود که می تواند دانه خردل را با دقت وزن کند. (خدایا چرا مراقب اعمال خودم نیستم.)(انبیاء47) 🔸8. ابراهیم بت شکن بتها را تکه تکه کرد و تبر را بردوش بت بزرگ گذاشت. حالا در بازجویی ازاو پرسیدند چه کسی بت ها را شکسته است. پاسخ داد شاید بت بزرگ؛ چرا از خود بت های نمی پرسید. پاسخ چنان بهت آور بود که خودشان اعتراف کردن: بتی را می پرستیم که نه قدرت دفاع از خود دارد و نه قدرت سخن گفتن. نکند ما هم امید به ... (انبیاء57تا68) 🔸9. خدا هر غیر ممکنی را ممکن می کند با خدا که باشی در آتش هم که تو را بیاندازند، گلستان می شود.(انبیاء68و69) 🔸10. هیچ پیامبری مبعوث نشد مگر اینکه در مسیر تبلیغ دین دچار دشمنی ها و دشواریهای فراوانی بود ولی خداوند متعال همه آنها را از طریق امدادهای غیبی یاری کرد. (درست است که دین یاری، تبلیغ دین و تربیت دینی فرزندان کار دشواری است و با بلاها و دشمنی های مختلفی همراه است اما این مسیر پر از امدادهای غیبی است و نتیجه اش یا پیروزی است یا شهادت.)(انبیاء71تا90) 🔸11. در بهشت هرچه بخواهی تا ابد فراهم است، فقط آرزو کن.(انبیاء102) 🔸12. کتابهای آسمانی شهادت می دهند که وارثان زمین بندگان صالح خداوند هستند.(خدایا ما را از یاران امام زمان قرار بده.)(انبیاء105) 🔸13. حضور ذهن نسبت به قیامت بهترین انگیزه برای خویشتن داری و تقواست.(حج1) 🔸14. چگونه می توانیم زندگی پس از مرگ و عالم آخرت را انکار کنیم، درحالیکه تا همین جای زندگیمان هم، عوالم گوناگونی را پشت سر گذارده ایم. ازعالم خاک گرفته، تا رحم و ... (حج5) 🔸15. از آنهایی نباشیم که ایمانمان سر زبانمان است؛ تا دین به نفعمان است برای دین یقه چاک می کنیم و هرجا قرار شد بخاطر دین سختی بکشم دینمان به باد می رود.(حج11) 🔸16. شناخت جزئیات عذاب های جهنم و نعمت های بهشت در دوران جوانی بهترین انگیزه برای عبادت و ترک معصیت است.(حج20تا24) 🔸17. بیایید از مخبتین باشیم؛همانها كه چون نام خدا برده مى‏شود دلهايشان پر از خوف (پروردگار) مى‏گردد و در برابر حوادث دردناكى كه در زندگيشان رخ مى‏دهد صبر و شكيبايى پيش مى‏گيرند و برای اقامه نماز جهاد می کنند و از روزی خودشان انفاق مى‏كنند.(حج34و35) 🔸18. خداوند یارانش را یاری می کند. دین یاران کسانی هستند که وقتی به امکان و مقامی می رسند نماز را اقامه، زکات را برپا و امربه معروف و نهی از منکر را احیا می کنند.(حج41) 🔸19. سیر و سفر که با چشم و گوش باز و فکر عبرت گیر و عقل فعال شکل بگیرد، زمینه ساز ایمان و عبادت می شود. 🔸20. این مثال چقدر زیباست گاهی امید می بندیم به کسانی که حتی قادر نیستند یک مگس را خلق کنند.(حج73) ✅استاد محمد کاظمی https://eitaa.com/kazemimaharat
39.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹مسجد مقدس جمکران در اوایل غیبت صغری، روز ۱۷ رمضان ۳۷۳ هجری به فرمان حضرت بقیة الله در کنار روستای جمکران بناشد. سالروز تاسیس این مسجد مقدس را گرامی می داریم و ظهور حضرتش را دراین روزهای ضیافت الهی از پروردگار متعال می طلبیم. اَللّهُمَّ عَجّل لِوَلیّک الفَرَج
❓❓آیا ریشه بی حجابی در جوامع به خاطر فقر است ؟ دین و روایات ما درباره این مسئله چه میگویند؟ 🔰پاسخ : 👈برای پاسخ به این مسئله ابتدا تبیین دقیق واژه را در روایت معروف پیامبر اکرم (ص ) می آوریم : 🌹رسولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله :کادَ الفَقرُ أن یَکونَ کُفرا . پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: فقر؛ انسان را در آستانه کفر قرار میدهد. 📚میزان الحکمۃ حدیث ۵۹۱۱ ✅راغب در مفردات می گوید : به چهار معنا به کار می رود : 1⃣ اوّل : . این معنا ، همه انسانها را تا زمانی که در دنیا هستند و بلکه تمام موجودات را شامل می شود . به همین معناست آیه «هلا ای مردم ! شما نیازمند خدایید و خدا بی نیاز ستوده است» . 2⃣دوم : . که در این آیات فقر به این معناست : «(این صدقات) برای آن نیازمندانی است که در راه خدا فرو مانده اند ... از شدت خویشتنداری ، فرد بی اطلاع ، آنان را توانگر می پندارد» و «صدقات در حقیقت از آنِ نیازمندان و مستمندان است» . 3⃣ سوم : . که عبارت است از آزمندی و سیری ناپذیری 🚨 و مقصود از حدیث نبوی : نزدیک است که فقر به کفر انجامد ، همین معنای (معنای سوم) است و در مقابل آن ، حدیث «توانگری ، استغنای نفس است» قرار دارد . و مقصود از این جمله : کسی که قناعت نداشته باشد ، مال و ثروت او را توانگر و بی نیاز نمی کند ، نیز همین توانگری است . 4⃣چهارم : . که این حدیث نبوی : «بار خدایا ! با نیازمندی به خودت مرا بی نیاز گردان .. 📚منبع مفردات؛ راغب اصفهانی ➖➖➖ ✅پس همان طور که در تبیین واژه فقر در مفردات دیده میشه؛ معنای فقر در روایت پیامبر اکرم ؛ هست. .. بنابراین درست است که وضعیت اقتصادی کشور دچار مشکل است 👈اما لطفا برای بی حجابی دختران؛ دلیل دیگری بتراشید ؛ ❓❗️ این دخترانی که به حجاب زیاد مقید نیستند و روسری از سر برمیدارند آیا واقعا مشکل مالی دارند ❓❓ یا ضعف نفس و ضعف شخصیت دارند؟ ❓اینها واقعا مشکل مالی دارند؟ که با خرید روسری یا چادر برایشان مشکل حل شود ؟ ❓ یا عقده ها و نیاز به محبت و جلب توجه ودیده شدن خودشون را به این شکل جبران میکنند ! ✅ بهبود وضعیت حجاب در جامعه همت جمعی لازم دارد هم ها لازم است که به دختران نوجوان و جوان خود، بیشتر محبت کنند 🚨این حس و نیاز به دیده شدن و توجه و محبّت ، اگر برای دخترانمان در خانواده ها، جدی گرفته شود ؛دیگر این دختران در بیرون از خانه برای بیگانگان جلوه گری نمیکنند. ✅و صدالبته در مدارس و دانشگاهها و محیط های علمی لازم است درباره اهمیت عزت نفس که حجاب ریشه در آن دارد صحبت شود .. 📝به قلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرام سیاسی که رهبر گفتن یعنی چی؟ نشر حداکثری یاسین محمودی یاعلی