🔴 پیامِ تراز نظام و برخوردهای ناتراز (نکته)
۱- انتظار از جناب آقای پزشکیان به عنوان منتخب مردم برای ریاست جمهوری کشورمان این است و انتظاری منطقی و همسو با آرزوی موفقیت ایشان نیز هست که در انتخاب اعضای دولت خویش و همراهان و همکارانشان از کسانی که با انقلاب و نظام برخاسته از آن زاویه دارند، استفاده نکنند. گزارش تیتر یک کیهان امروز در همین خصوص است و در یادداشت کوتاه پیشروی، تنها به یک نمونه از این دست پرداختهایم. اگر برخی از زاویهدارهای بدسابقه در اطراف جناب ایشان خیمه نزده بودند، نوشتن این وجیزه ضرورتی نداشت. حالا فقط به عنوان نمونه بخوانید!
۲- آقای پزشکیان در پاسخ به پیام سیدحسن نصرالله،
سید مقاومت و یکی از برترین مفاخر اسلام، با بیانی هوشمندانه و برخاسته از باورهای دینی، انقلابی و انساندوستانه نوشتهاند «جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان مقاومت مردم منطقه در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی بوده است. حمایت از مقاومت ریشه در سیاستهای اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمانهای
امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری دامظلهالعالی داشته و با قدرت تداوم خواهد داشت.
اطمینان دارم جنبشهای مقاومت در منطقه اجازه نخواهند داد این رژیم به سیاستهای جنگافروزانه و جنایتکارانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین و دیگر ملتهای منطقه ادامه دهد». خاضعانه باید گفت که پاسخی در تراز جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران است.
۳- تمام روزنامهها و سایتهای وابسته به مدعیان اصلاحات که حتی کوچکترین و کماهمیتترین اقدامات رئیسجمهور محترم را با تیترهای درشت در صفحات اول خود میآورند و با آب و تاب به آن میپردازند، این پیام مهم و افتخارآمیز دکتر پزشکیان به سید مقاومت را سانسور کردند و «بادمجان دور قاب چین»هائی که برای هر حرکت جناب رئيس جمهور زبان و قلم به تملق و چاپلوسی میچرخانند، درباره پیام عزتمندانه رئیسجمهور کشورمان به سید حسن نصرالله زبان به کام و قلم به نیام کشیده و لام تا کام چیزی نگفتند و ننوشتند. چرا؟!
۴- مدعیان اصلاحات در حالی با سانسور پیام افتخارآمیز رئیسجمهور محترم به سیدحسن نصرالله، خشم و نارضایتی خود را از این پیام نشان دادهاند، که رسانههای آمریکایي، اروپایی و رسانههای رژیم صهیونیستی نیز با عصبانیت و خشم از این پیام یاد کردهاند! آیا این هماهنگی و همسویی شرمآور اتفاقی و تصادفی است؟! پاسخ به این سؤال دشوار نیست و فقط با مروری هرچند گذرا بر مواضع بسیاری از مدعیان اصلاحات و مشاهده همسانی فراوان مواضع آنها با مواضع آمریکا و اسرائيل به وضوح میتوان از علت این هماهنگی پرده برداشت!
۵- آقای پزشکیان! این جماعت همانهایی هستند که با فرمول دیکته شده جرج سوروس و بعد از ملاقاتهای پیدرپی با عوامل سرویسهای اطلاعاتی دشمنان تابلودار انقلاب که در پوششهای آکادمیک به ایران اعزام شده بودند، فتنه «آمریکایي- اسرائیلی» ۸۸ را کلید زدند. شعار «نه غزه، نه لبنان» در فتنه ۸۸ ورد زبان همین جماعت بود. شعاری که در همان ایام از سوی تارنمای فارسیزبان وزارت خارجه اسرائیل به سران و اصحاب فتنه پیشنهاد شده بود. ریچارد هاووس عضو برجسته شورای روابط خارجی آمریکا بعد از شکست فتنه ۸۸ به صراحت گفته بود؛ فرمول فوکویاما برای ایران نتیجه معکوس داد! و درباره یکی از علتهای شکست فتنه گفته بود «دوستان ما در ایران خیلی زود نقطه نهائی را پیش کشیدند!» و در توضیح آن به شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! اشاره کرده و سردادن این شعار را زودهنگام دانسته بود!
۶ - دیروز، منوشه امیر (تحلیلگر رژیم صهیونیستی و مدیر سابق رادیو اسرائیل که با توجه به تبلیغات موجود درباره اصلاحطلب بودن جناب پزشکیان، انتظار پیام یاد شده را نداشت! با عصبانیت گفته بود «چرا پزشکیان این نامه را ارسال کرده و چرا این اقدام اینقدر زود انجام شده است... دنیای آزاد هیچ امیدی به دولت پزشکیان ندارد و ...»؟!
آقای پزشکیان! از این جماعت با آن سابقه نباید انتظار داشته باشید که پیام انقلابی و اسلامی و ظلمستیزانه شما به سید مقاومت را سانسور نکنند و از ارسال آن خشمگین نباشند! مورد فوق، فقط یک نمونه و اندکی از بسیارها بود که میتواند از هویت واقعی برخی از مدعیان اصلاحات (و نه تمامی آنها) پرده بردارد و گرنه شرح این ماجرا «مثنوی هفتاد من کاغذ» است و به درازا میکشد.
آقای پزشکیان کاش از آنها بخواهید به این سؤال پاسخ بدهند که کدامیک از مواضع سیاسی آنها با مواضع رسماً اعلام شده آمریکا و اسرائیل تفاوت دارد؟! و کدام موضع آنها با محکمات خط امام و رهبری زاویه ندارد؟!
حسین شریعتمداری
@hagigei
💠 هدیه ویژه حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان به دکترپزشکیان
♦️مسعود پزشکیان رئیسجمهور منتخب ملت در جلسه عزاداری حسینی در حسینیه هدایت شرکت کرد.
♦️پس از پایان مراسم، استاد شیخ حسین انصاریان در ملاقات خصوصی با رئیسجمهور منتخب، ضمن آرزوی موفقیت برای او، دو هدیه خاص به پزشکیان اهدا کرد.
♦️اولین هدیه یک دستمال مشکی بود که انصاریان آن را در هنگام شرکت در مجالس روضه استفاده میکرد. او پیشتر وصیت کرده بود که این دستمال همراه وی دفن شود. هدیه دوم نیز تسبیح خود بود که در اذکار بعد از نماز شب از آن استفاده میکرد.
@hagigei
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهید امیرعبداللهیان:
نامم حسین نبود اما..
@hagigei
13.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 صدایی از جنس صدای موذنزاده
🔻 روضه اسارت اهلبیت سیدالشهدا با نوای مداح آذری زبان
@hagigei
7.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماها مسئول گزینش کربلا بودیم
دو سوم یاران امام حسین رو رد میکردیم!
🌸🌴🌸
@hagigei
🏴 از گریستن تا نگریستن🔴
✍ علی غلامی دهقی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ در این گفتار از گونه های گریه سخن به میان آمده است. برخی گریه ها تحسین شده اند و برخی تقبیح. گریه های فریب و تقلّب، ذلّت و شکست که نشانه زبونی است از گریه های تقبیح شده اند. مانند گریه برادران یوسف نزد یعقوب. وَجَاءُوا أَبَاهُمْ عِشَاءً يَبْكُونَ. ﻭ ﺷﺒﺎﻥ ﮔﺎﻩ ﮔﺮﻳﻪ ﻛﻨﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﭘﺪﺭ ﺁﻣﺪﻧﺪ .( یوسف/١٦)
اما دیگر گریه ها همانند خنده که نشانه تعادل روحی انسان است، از گریه های قابل قبول به شمار می آیند. گریه کودک نشانه سلامتی و زبان اوست. گریه شوق دیدار، گریه فِراق و گریه ناشی از مهرورزی به دیگران قابل تحسین اند. از برترین گریه ها، اشک ندامت و پشیمانی از گناه، اشک مناجات و خوف و خشیت الهی که نشانه رشد و تعالی روحی و اجابت دعاست. وقتی در انسان، احساس نیاز به خدا بیشتر باشد و فقر و نیاز وجودش را پر کند، حالت گریه حاصل می شود. نزدیک ترین حالت بنده با خدا در حالت سجده همراه با گریه است. وَ يَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ يَبْكُونَ وَيَزِيدُهُمْ خُشُوعًا. و ﮔﺮﻳﻪ ﻛﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻭ ﺩﺭ ﻣﻰ ﺍﻓﺘﻨﺪ ﻭ [ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﻗﺮﺁﻥ ] ﺑﺮ ﻓﺮﻭﺗﻨﻲ ﻭ ﺧﺸﻮﻋﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺍﻓﺰﺍﻳﺪ .( الإسراء/١٠٩)
امّا موضوع بحث گریه بر مظلومیت امام حسین (ع) است که در کنار گریه مناجاتی، از با فضیلت ترین گریه هاست. گریه یک ظاهری فیزیولوژیک دارد که جاری شدن اشک بر چهره است؛ امّا باطن گریه، برآمده از تإثیرات روحی و عاطفی است. گریه بر مظلوم و مظلومیت، نشانه اتحاد روحی گریه کننده با گریه شونده است. افزون بر این، گریه بر حسین (ع) ناشی از باور و عقیده، ناشی از معرفت به امام و گریه کمال خواهی و فضیلت طلبی است. گریه مناجاتی و گریه بر سالار شهیدان راهگشای فتوحات معنوی اند. گریه پنجره قلب انسان به سوی خداست و کلید آن، تمسّک بر حسین (ع) است. امّا باید توجه داشت که گریستن نباید مانع و حجاب نگریستن شود. هدف از گریه بر سید الشهدا (ع)، اعلام همبستگی با امام حسین (ع) است. زبان اشک ، فریاد مظلومیت حسین (ع) است. گریه و اشک، پائین ترین حدّ اظهار ارادت به امام حسین (ع) است و مهم تر از آن پیمودن راه و مرام اوست.
چه زیبا جناب مولوی در باره گریه سروده است:
تا نگرید ابر کی خندد چمن
تا نگرید طفل کی جوشد لبن
طفل یک روزه همیداند طریق
که بگریم تا رسد دایهٔ شفیق
تو نمیدانی که دایهٔ دایگان
کم دهد بیگریه شیر او رایگان
گفت فلیبکوا کثیرا گوش دار
تا بریزد شیر فضل کردگار.
۲۰ تیر ۱۴۰۳
۴ محرّم الحرام ۱۴۴۶
🌸🌴🌸
@hagigei