بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
پس خدا او را بعذاب بزرگ مجازات میکند. منظور عذاب آخرت است که در مقابل عذاب دنیا که کوچک و کم اهمیت است، اکبر میباشد..غایشه ایه ۲۴
مسلماً بازگشت آنها بسوی ماست و مسلماً حساب آنها با ماست در واقع این آیات نوعی دلداری به رسول صلی الله علیه و آله و سلم میدهد که در مقابل لجاجت آنها ناراحت و دلسرد نشود و بکار خود ادامه دهد و در ضمن تهدیدی است به کافران لجوج که بدانند حسابشان با کیست. پس اگر به معاندین وعده عذاب اکبر میدهد برای اینست که برگشتشان بسوی خداست و اعمالشان مورد رسیدگی خدا قرار میگیرد. غایشه(فراگیرنده) ایات۲۵و۲۶
آينده از آنِ ماست....
#نهج_البلاغه
▫️لَتَعْطِفَنَّ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا عَطْفَ الضَّرُوسِ عَلَى وَلَدِهَا، وَ تَلاَ عَقِيبَ ذَلِكَ: (وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ
🟠دنيا همچون شتر بدخويى است كه بعد از چموشى به ما روى مى آورد و همچون شترى است كه دوشنده شير را گاز مى گيرد تا شير را براى فرزندش نگه دارى كند. سپس امام آيه 5 سوره «قصص» را تلاوت فرمود: ما مى خواهيم بر مستضعفان زمين منت گذاريم و آنها را پيشوايان و وارثان آن قرار دهيم.
✍همان گونه كه شتر شيرده از دوشيدن شير خود ممانعت مى كند مبادا گرفتار كمبود شير براى بچه اش گردد و افرادى را كه به سراغ دوشيدن شير مى روند گاز مى گيرد همچنين در آينده دنيا به سوى ما باز مى گردد و به قدرت پروردگار، مخالفان ما سركوب مى شوند و حكومت به دست صالحان مى افتد، همان گونه كه قرآن مجيد وعده داده است.
📘#حکمت_209
@nahjol_balagheh
#لحظاتی_با_احکام
🛎اگر #مسافری✈️ فراموش کند که نمازش، شکسته است و تمام بخواند تکلیفش چیست❓🔰
✅👈 آیات عظام (خامنهای، مکارم): اگر مسافر فراموش کند که نمازش، شکسته است و تمام بخواند:
💥 اگر داخل وقت متوجه شد، باید نماز را دوباره بخواند
💥 و اگر پس از وقت به یاد آورد، قضای نماز واجب نیست.
✅👈 آیتالله سیستانی: کسى که میداند مسافر است و باید نماز را شکسته بخواند، چنانچه دچار سهو شده و در عدد رکعات اشتباه کند و به جای دو رکعت، چهار رکعت بخواند:
💥 چنانچه در بین وقت متوجّه شود، باید نماز را دوباره بخواند
💥 و اگر پس از گذشت وقت متوجّه شود، باید - بنابر احتیاط واجب- آن را قضا نماید.
➖➖➖➖➖
📚👈 استفتائات پایگاه اطلاعرسانی رهبری؛ توضیح المسائل جامع آیتالله سیستانی، ج۱، م۱۸۱۷؛ توضیح المسائل آیتالله مکارم، م۱۱۸۵.