هدایت شده از A
برچسبِ دینی بر انتخابات.mp3
7.44M
#پادکست_روز
√ چرا به انتخابات، برچسب دینی میزنید، و آنرا یک مسئله مقدس و واجب میدانید؟
✘ آیا این سوءاستفاده از دین برای مشارکت بالای مردم نیست؟
هدایت شده از A
11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 انتخابات؛ میدانِ نقدِ #جهادتبیین
🍃🌹🍃
🌺 رهبر انقلاب اسلامی امامخامنهای مدظلهالعالی: امروز احساس وظیفه نسبت به #انتخابات یکی از کارهای نقدِ جامعهی مجاهد در «جهادتبیین» است.
#ثامن37| #مشارکت_حداکثری
هدایت شده از A
9.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 استوری موشن (2) | امنیت و پیشرفت کشور با حضور همگانی و حداکثری افزایش پیدا خواهد کرد.
🍃🌹🍃
#ثامن37 | #مشارکت_حداکثری
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 عکس نوشت | برای احترام به خون شهیدان در #انتخابات شرکت می کنیم.
🍃🌹🍃
#ثامن37 | #حاج_قاسم
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔 rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 عکس نوشت (2) | حضور در انتخابات یکی از مستحکم ترین وسیله هایی است که ملت می تواند آن را مانند یک زره پولادین در مقابل خود و حملات دشمنان نگه دارد.
🍃🌹🍃
#ثامن37 | #رای_میدهم
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔 rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از A
🇮🇷🇵🇸
📝 #یادداشت
🔴 انقلاب و تحول در نقش مردم
🔹یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و به تعبیر شهید مطهری از خدمات انقلاب اسلامی به ایران و ایرانیها، تحول در نقشآفرینی اجتماعی و سیاسی مردم بود که تاکنون نیز ادامه دارد. مردم در کنار دو عامل دیگر، یعنی ایدئولوژی اسلامی و رهبری دینی رئوس مثلث عوامل مستحدثه انقلاب بودند و به تعبیر امام راحل همینها هم عوامل مبقیه انقلاب هستند؛ یعنی خاستگاه نقشآفرینی مردم خود انقلاب اسلامی بود. انقلاب اسلامی با مدیریت علما و فقها که متن اسلام را برای مردم میگفتند، این فرهنگسازی را کردند که از شروط مسلمانی باور به این حقیقت است که سرنوشت ملتها جز به دست خودشان رقم نخواهد خورد.(رعد/11)
❌ این در حالی بود که توده مردم در عصر و زمانه نظام سلطانی عموماً در طول تاریخ و نظام مستبدانه پهلوی، به ویژه نقش جدی در تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی خود نداشتند و تمام مفهوم مردم در معنای رعیت تجلی پیدا میکرد. رعیت یعنی زیردست و تابع فرمانبردار. نظام شاهی تنها همین نقش را از مردم میخواستند و بُردار حکومت فلشی یک طرفه بود که تنها حقوق حکومت بر مردم را میگفت و میخواست و لاغیر. لذا در نمایشی هم که به نام «دموکراسی و انتخابات» به راه میانداختند، خود تعیین میکردند که نام چه کسی یا کسانی از صندوق رأی باید بیرون بیاید!
ارتشبد فردوست در کتاب خاطرات و اعترافات خود به این حقیقت تلخ چنین اذعان میکند که من به همراه اسدالله علم و منصور در زمان پهلوی دوم جلسه میگرفتیم و اسامی را مشخص میکردیم و به استاندارها و فرمانداران اعلام میکردیم که باید اینها نماینده شوند!
✅ اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی، مردم تعیینکننده مسئولان همه مناصب سیاسی در کشورند؛ مستقیم یا غیرمستقیم. از رهبری گرفته تا رئیسجمهوری، نماینده مجلس و حتی نمایندگان شورای شهر و روستا. این تحول اساسی در نقشدهی به مردم و به عبارت بهتر برگرداندن حق مردم به خودشان، نشاندهنده ماهیت مردمسالار بودن ذات اسلام و بزرگترین نتیجه و دستاورد انقلاب اسلامی است.
🔸امروز مردم و ذائقه و خواسته آنهاست که مسیر حکمرانی را مشخص میکند. البته طبیعی است که برخیها طمع کنند و با دسترسیهایی که به اضلاع سهگانه «ثروت»، «قدرت» و «رسانه» دارند، در این مسیر تلاشهایی به نام مردم، اما به کام خود صورت دهند و این حق مسلم مردم در انتخاب را منحرف کنند. این موضوع در وهله اول، به #آگاهیبخشی و #تبیین نیاز دارد تا مردم در دام چنین تفکرات و جریانها و افراد سودجو نیفتند و در مرحله دوم، عزم و اراده مردم برای استفاده از این حق در قالب مشارکتآفرینی در انتخابات و رقم زدن انتخابی مطلوب و هدفمند را میطلبد.
#ثامن۳۷
#مشارکت_حداکثری
#پرسش1
#پاســـخ1
⁉️وقتی من از وضع موجود کشورم ناراضی هستم ، چرا باید در انتخابات شرکت کنم؟⁉️
امروز کسی نیست که انبوه و انباشت مشکلات ریز و درشت مردم در حوزههای مختلف که ناشی از سوء مدیریتها و ضعف مدیریت هاست را انکار کند.
نکته مهم این است که بهترین و ثمربخشترین راه برای ایجاد تغییر کدام است؟ آیا قهر با صندوقهای رای ، راه تغییر است ؟ آیا رفتن به سمت نسخههای پیچیده شده از بیرون مرزها برای کشور نظیر نافرمانی مدنی ، اعتراضات کف خیابانی و ایجاد اغتشاش و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه راهی است که ما را به تغییر میرساند؟ راه مناسب و موثر تغییر به درستی کدام است؟
اگر گفتمان اصلی حاکم بر رفتار سیاسی مردم و جامعه ، مقوله تغییر قرار گرفت ، بلافاصله مسالمت آمیزترین راه برای تغییر یعنی انتخابات و صندوقهای رای به اذهان متبادر میشود زیرا هم هزینه تغییر در بستر انتخابات کمتر است و هم اثربخشی و امید به تغییر از طریق صندوقهای رای در نظام جمهوری اسلامی که در مدت بیش از ۴ دهه خود را نشان داده است ، بیشتر است.
بنابراین به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مدظله العالی علاج دردهای مزمن کشور در پرتو پر شور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد انتخاب اصلح است.
#مشارکت_حداکثری
#ثامن37
#پرسش2
#پاســـخ2
⁉️ آیا رای ندادن نشانه اعتراض به حاکمیت است؟
🔴 #شبهات_انتخابات
🔸 #انتخابات_و_شورای_نگهبان
_________________
آیا در طول تاریخ، در یک انتخابات، صدای آراء خاموش و آراء نداده شده، شنیده شده است؟! مثلا در انتخابات آمریکا، سال ۱۹۹۶ مشارکت بسیار پایین بود. تقریبا ۴۹ درصد مردم آمریکا رأی دادند و از بین ۴۹ درصد حدود ۲۵ درصد به کلینتون رأی دادند؛ یعنی در واقع ۷۴ درصد مردم آمریکا به کلینتون رأی نداده بودند. یعنی عملا کلینتون رئیسجمهور اقلیت بود. در مقابل، انتخابات مربوط به انتخاب اوباما و انتخابات مربوط به انتخاب بایدن، جزء بالاترین مشارکتها بود. حال سوال اینجاست که آیا کلینتون کمتر از بایدن رئیسجمهور آمریکا بود؟! در عمل افرادی که رأی ندادند، تاثیری در رئیسجمهور نداشتند.
مردم برای تغییر، میتوانند پای صندوق بیایند و شرایط را آن طور که میخواهند تغییر دهند. پس اینکه کسی بگوید من رأی نمیدهم که صدایم شنیده شود، درست نیست!
🍃🌹
#مشارکت_حداکثری
#ثامن37
@ahlolbasarرجبپور167.mp3
3.18M
#نشست_بصیرتی
♨️صوت جلسه شماره 167 پخش زنده سه شنبه ها گروه بصیرتی اهل البصر:
🎙کارشناس : استاد گرامی جناب آقای حسین رجب پور
موضوع : ضرورت مشارکت همگانی در انتخابات
حجم 3 مگابایت
ایتا و روبیکا
@ahlolbasar
#روشنگری | #ثامن۳۷