*⚠️هیئت بریم نریم بریم نریم...*
*⚠️تو هیئت کرونا هست؟؟*
🔴امام شناسی و اعتقادت به امام حسین رو محک بزن..
سه دیدگاه در مورد مراسم هیئت ها تو بین مردم..
نگاه اول؛ تو هیئت کرونا نیست..ائمه به همه ی عالم ولایت تکوینی دارن و با نظر امام به افراد کسی کرونا نمیگیره...
همه چیز به فرمان امام هست..
این نظر یه بعدش درسته و یه بعدش غلط..
بله اهل بیت به تمام عالم ولایت تکوینی دارن..همه ی عالم به فرمان اون هاست..
اما این نظر اینجاش غلطه و خطرناک که، امام قرار نیست عالم رو از مسیر طبیعی خودش خارج کنه و با ولایت تکوینی خودش فورا همه چیزو راست و ریست کنه...
این انتظار از امام غلطه ...فردا امام زمان میآد و همه ازش انتظار دارن با قدرتش تمام کارا رو حل کنه و ما هم نفهمیم علت مشکلاتو...اگر امام همه چیزو با ولایت تکوینی خودش حل کنه، هیچ وقت ما مردم متوجه نمیشیم که از کجا داریم چوبشو میخوریم..فساد میکنیم و خرابکاری میکنیم، بعد از امام انتظار داریم با قدرتش مشکلات مارو حل کنه... در صورتی که امام اینکارو نمیکنه..مگر در شرایط خاص..
نگاه دوم؛ بابا ائمه خودشون با سم شهید شدن..اگه میتونستن جلوی سم رو بگیرن ، شهید نمیشدن!! یا میگن؛خیلیا تو مسیر کربلا مریض میشن یا تو ازدحام میمیرن..اگه امام میتونست نمیذاشت اینطوری بشه!!!! و...
این نگاه هم غلطه و نوعی توهین به امام و بی اعتقادی و عدم شناخت نسبت به امام زمان هست..
امام میتونست با ولایت تکوینی خودش خاصیت زهر رو بگیره..اما قرار نیست از قدرتش در این جهت استفاده کنه..این امورات باید طبیعی جلو بره تا مردم حق و باطل رو بشناسن..همونطور که امام حسین از اجنه استفاده نکرد تو کربلا..یا نخواست از زمین آبی بجوشه برای تشنگی فرزنداش و....میتونستن به خاک نگاه کنن و خاک طلا بشه..اما مثل مردم عادی و بصورت طبیعی کار میکردن و از پول اعتباری اون موقع استفاده میکردن...
پس امام میتونه با یه نظر امراض رو از بین ببره به اذن خدا..اما قرار نیست امور رو از حالت طبیعی خارج کنه..
دوران پیامبر(ص) در شهری وبا اومد..پیامبر فرمود به مردم بگید از شهر خارج نشن که دیگری مبتلا بشه..پیامبر میتونست با قدرتش وبا رو از بین ببره..اما قرار نیست اینکارو کنه...باید مردم به اشتباهاشون و بلایی که از اون کارها ناشی میشه پی ببرن..
زمانی که دستان امیرالمومنین رو بستن و به مسجد برای بیعت زوری بردن، سلمان فارسی با اون همه اعتقاد عمیقش، گفت چرا آقا از اسم اعظم استفاده نمیکنه این ها رو نابود کنه!!
اما امام همه ی رنج ها رو کشید و از اسم اعظم استفاده نکرد...
دیدگاه سوم؛ اهل بیت ولایت تکوینی به تمام عالم دارند، اما این به معنای خارج کردن عالم از مسیر طبیعی خودش نیست..امورات باید طبیعی طی بشه..
هر چقدر مردم بسمت اهل بیت بیان، همونقدر هم از بلاها نجات پیدا میکنن..
#کرونا اومده.. قرار نیست اهل بیت فورا با یه نظر کرونا رو از بین ببرن..
باید طبیعی این جریان پیش بره تا همه ی مردم برسن به اون چیزی که خدا میخواد..
باید همه مثل دورانی که پیامبر فرمود از شهر خارج نشن، اینجا هم طبیعی ماسک بزنن..از شهر خارج نشن..تو جمع ها فاصله رو رعایت کنن..
تو همین حین رعایت مسائل بهداشتی، شعائر الهی رو محکم تر از قبل بچسبن..
هر چقدر بطرف خدا و اهل بیت با رعایت مسائل بهداشتی بریم، این درهای رحمت الهی که فعلا از اون ها محروم شدیم و نمیتونیم بریم، کم کم باز میشه...
باید دعا و توسل کنیم و کارها رو اصلاح کنیم، از اون طرف هم خدا این درها رو کم کم باز میکنه و دوباره توفیق فیض از اهل بیت رو به ما میده..
تقدیر ما فعلا اینطور رقم خورده..
از هم فاصله بگیریم و توبه و انابه کنیم تا به ما نعمت ها رو برگردونن..
پس تو هیئت اگه مسائل بهداشتی رعایت نشه، کرونا هست و اهل بیت از ولایت تکوینیشون استفاده نمیکنن..با این که خودشون هوای محبین رو دارن اما اصل بر رعایت این هاست..حالا فردی بیاد بگه که من رعایت نمیکنم و اهل بیت هوای من رو داره ،دلیل بر درستی کار نیست..
گفتیم...قرار نیست اهل بیت سریع صورت مسئله رو پاک کنن و افراد اشکالات رو متوجه نشن..هدف اهل بیت چیز دیگری هست..که مردم باید متوجه بشن..
مثلا هزاران نفر گریه و زاری کنن اما بقیه ی مردم نیان، این چیزی رو حل نمیکنه...
باید همه ی مردم بخوان سرنوشتشون تغییر کنه که اون موقع خدا هم سرنوشت جامعه رو تغییر میده..
کار زورکی پیش نمیره..
باید همه بیان...
اگر با مسائل طبیعی و بهداشتی جلو بریم، مطمئنا نظر اهل بیت به ما هست و خطری تهدید نمیکنه..باید توبه کنیم تا درها باز بشه..
هدایت شده از اهل البصر🇵🇸
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰 هدف اصلی امام حسین مبارزه با ظلم و جهل مردم بود
مهمترين علت شهادت امام حسين و مهمترين علت گرويدن مردم به امويان، جهالت مردم بود. ما مى دانيم که امام حسين با يزيد مبارزه نمى كرد؛ او بالاتر از اين بود كه هدفش شخص و فرد باشد؛ هدف او اصولى و كلى بود.
درحقيقت امام حسين با ظلم و جهل مبارزه مى كرد، چنانكه در زيارت به ما تلقين و تعليم كرده اند كه هدف اين مبارزه از بين بردن جهل و گمراهى است چنانكه در #زيارت_اربعين است:
«وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ» «1»
.
اكنون توضيح مى دهم كه مقصود از جهالت مردم اين نبود كه چون مردم بى سواد بودند و درس نخوانده بودند، مرتكب چنين عملى شدند و اگر درس خوانده و تحصيل كرده مى بودند، اینچنین نمى كردند. نه، در اصطلاح دين «#جهالت» بيشتر در مقابل «#عقل» گفته مى شود و مقصود آن #تنبّه_عقلى است كه مردم بايد داشته باشند، و به عبارت ديگر قوّه تجزيه و تحليل قضاياى مشهود و تطبيق كليات بر جزئيات است و اين چندان ربطى به سواد و بى سوادى ندارد.
علم، حفظ و ضبط كليات است و عقل قوّه تحليل است. به عبارت ديگر امام حسين شهيدِ فراموشكارى مردم شد، زيرا مردم اگر در تاريخ پنجاه شصت ساله خودشان فكر مى كردند و قوّه تنبّه و استنتاج و #عبرت_گيرى در آنها مى بود و به تعبير #سيدالشّهداء كه فرمود: «#ارْجِعوا_الى_عُقولِكُمْ»
اگر به عقل و تجربه پنجاه شصت ساله خود رجوع مى كردند و جنايتهاى ابوسفيان و معاويه و ابن زياد در #كوفه و خاندان اموى را اصولًا فراموش نمى كردند و گول ظاهر فعلى معاويه را نمی خوردند، اینچنین نمی شد.
مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج17، ص451
#ما_ملت_امام_حسینیم
#حب_الحسین_یجمعنا
#علم_جهل
#زیارت_اربعین
#شهید_مطهری
#ثامن
@ahlolbasar
هدایت شده از اهل البصر🇵🇸
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅
اقامه حق و عدل:
رهبر معظم انقلاب درباره اهداف قیام عاشورا میفرمایند: حرکت امام حسین (ع) برای اقامهی حق و عدل بود. آن بزرگوار، برای همین قیام کرد که رژیم های فاسد و مخرب انسان و دین و ویرانگر ، در جامعه نباشند و نظام اسلامی و الهی و انسانی و مبنی بر صلاح، در جامعه استقرار پیدا کند. این حرکت، یکی از دو نتیجه را داشت: «حکومت،» یا «شهادت». البته حضرت برای هر دو هم آمادگی داشت. هم مقدّمات حکومت را آماده کرد و میکرد؛ هم مقدّمات شهادت را آماده کرد و می کرد. هم برای این توطین نفس می کرد، هم برای آن. هرکدام هم میشد، درست بود و ایرادی نداشت؛ اما هیچکدام هدف نبود، بلکه دو نتیجه بود. هدف، چیز دیگری است.
هدف آن بزرگوار عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن واجب عظیم را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود. امام حسین باید این واجب را عمل میکرد تا درسی برای همه تاریخ باشد. مثل اینکه پیغمبر حکومت تشکیل داد؛ تشکیل حکومت درسی برای همه تاریخ اسلام شد و فقط حکمش را نیاورد. یا پیغمبر، جهاد فیسبیلا... کرد و این درسی برای همه تاریخ مسلمین و تاریخ بشر شد. این واجب هم باید به وسیله امام حسین علیه السّلام انجام می گرفت تا درسی عملی برای مسلمانان و برای طول تاریخ باشد.
#ثامن
#شعور_حسینی
#چهارم_محرم
@ahlolbasar
▪️▫️◾️◽️◼️◻️
🚩 من
نه شیعه ی اهل کویته #بلوچستان پاکستانم
که گوشت و خونم به جرم شیعه بودن گاه و بی گاه به در و دیوار شهر بپاشد🔻
🚩 نه شیعه اهل ارومچی #چین هستم که کلاس های درس حوزه و مراسم کفن و دفن برگزاری مراسمات جشن و عزا ی اهل بیت را ممنوع کرده باشند و مخفیانه و به دور از دید حکومت شیعه گری کنم...🔻
🚩 نه شیعه ی اهل #کره جنوبی هستم که حتی یک عالم شیعی در دسترس برایم وجود نداشته باشد و تمام مراجعات دینی ام اینترنتی برطرف شود!🔺
🚩 نه شیعه قطیف #عربستان که برای فعالیت های دینی سیاسی ام تحت پیگیرد قانونی و در انتظار #اعدام باشم!؟🔻
🚩 نه شیعه ی #هند هستم که بریزند وسط #عزاداری های دست جمعی مان
و نام #حسین و خون در دهانم باهم آمیخته شود...🔺
🚩 نه شیعه منامه #بحرین ام که در زندان ها حبس شده باشم و حکومت آل خلیفه منتظر که ویروس کرونا را وارد زندان ها کند تا نسل کشی بیولوژیکی در زندان برایم رقم بخورد🔻
🚩 نه شیعه اهل میرزا اولنگ #افغانستان که تکه تکه اعضای بدنم سنگفرش خیابان ها شود🔺
آری من #شیعه ایرانم و حتی یک زخم.! نه تو بگو اصلا یک اخم ..! به خاطر شیعه بودنم متحمل نشده ام🔻
🔷همیشه راحت و آسوده در فرم ها جلوی کلمه ی دین ، نوشته ام: اسلام-تشیع.!
✔️
هر عید و شهادت خاندان مولا علی و فرزندانشان بوده لیست هیات ها بوده که ردیف میشد تا انتخاب کنیم کجا برویم.!☑️
من نه حتی یک زخم برداشته ام و نه حتی میدانم شیعه بودن در هرجای این دنیا جز #ایران چه هزینه ها و چه رنج هایی بر تن شیعیان گذاشته و اگر برسد آن زمان که بپرسند برای رسیدن تشیع به بعد خود چه کرده ای زبانم بسته است و سرم پایین در مقابل انچه برادران و خواهران شیعه ام در جای جای دنیا به غیر از ایران متحمل شدند تا بماند نسل و راه دوستداران مولا علی و فرزندانش ...✨✨✨✨
📌پی نوشت:
راحت آسوده در مجالس علی و اولاد علی قد کشیدیم و ندانستیم خیلی ها برای شیعه بودن و شیعه ماندن چه خون دل ها خورده اند
به راستی برای رسیدن تشیع به کل دنیا که هیچ برای نسل بعدی همین ایران خودمان چه کار کرده ایم ⁉️⁉️⁉️⁉️
#تلنگر
#ماملت_امام_حسینیم
سلام رفقاے جدید
@aseman_del313
اینم ڪانال اصلیمون در آستانہ ۳.۶کا شدن با عضویت ۵نفر از دوستان😊
هاجریون
سلام رفقاے جدید @aseman_del313 اینم ڪانال اصلیمون در آستانہ ۳.۶کا شدن با عضویت ۵نفر از دوستان😊
دوستان این کانال خوبیه.مطالب خوبی داره.
عضو شوید
هدایت شده از ندای وحی
@nedayevahy
🔴 رد قمه زنی با قرآن 🔴
■حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمیداشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی میآید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده ای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو .
▪️من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آوردهاید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین .
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»
یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه ای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن .
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن .
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم میشود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم میشود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان میگفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده میکردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند:
مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که:
«یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمه ای را که دشمن از آن سوء استفاده میکند به کار نبرید .!!
▪️بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه میزنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را میکنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده میکند
■ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده میکرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار میدهد که:
■ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده میکنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمی زنیم.!
📚مجله مبلغان،شماره 39
_______________
@nedayevahy کانال ندای وحی
🔮 نشر مجدد
🔆متن شبهه:
سينه زدن براي امامان و امام حسين (ع) چه فضيلتي دارد اصلا ثواب دارد؟
🔆 پاسخ شبهه:
1️⃣سینه زنی مادامی که شکل مشروع عزاداری باشد، تمام ثوابهای عزاداری برای امام حسین ع را خواهد داشت و درباره جواز سینه زنی در زمان پيامبر(ص) و امامان(ع) در عزاي عزيزان به ويژه در شهادت حمزه سيد الشهدا و سپس در شهادت سالار شهيدان حسين بن علي(ع) و ساير شهيدان كربلا روضه مي خواندند و تا حدودي به سر و سينه مي زدند(شبيه سينه زني امروزي) و گريه مي كردند و زنان بي تابي نشان مي دادند.
2️⃣در دوره امامان(ع) از امام سجاد(ع) به بعد در مصيبت امام حسين(ع) غالباً يك نفر مصيبت و مرثيه مي خواند و خود و ديگران گريه مي كردند. لكن به شكل مرسوم فعلي نبود كه هيئت سينه زني و يا زنجير زني برپا كنند. اما اين نحوه عزداري و سينه زني علاوه بر آن كه ضرري ندارد ـ البته اگر شؤون اسلامي رعايت شود ـ جزء شعائر الهي و نشان دهنده محبت افراد به اهل بيت مي باشد.
3️⃣در زمان امام باقر (ع)، امام كاظم(ع)، امام سجاد(ع) نيز چنين بود. در مورد امام رضا (ع) نقل كرده اند كه حضرت از دعبل خزاعي درخواست كرد مرثيه بخواند. در تاريخ معروف است كه حضرت به شعراء و جريان شهادت خود را نيز افزود.
@GhararGahShayeat
4️⃣اما در صورت هاي عزاداري كه كم كم و به مرور زمان پيدا شد برخي از شيوه هاي عزاداري باعث توهين به مذهب مي شود( مانند قمه زني) كه مي بايست از آن دوري نمود. حتي اگر سينه زني و يا زنجير زني به گونه اي باشد كه به بدن آسيب برساند و باعث وهن شيعه گردد، شايسته شيعه نيست كه اين گونه عزاداري نمايد.
5️⃣وجود شيوه هاي تازه عزاداري، موجب نمي شود كه به طور كلي مطرود باشد، بلكه بايد با معيارهاي ديني سنجيده شود، اگر خارج از چهار چوب اسلامي بوده و يا با معيار ديني همخواني نداشت، مورد رد و انكار قرار مي گيرد چنانچه موجب اذيت و آزار خود و يا ديگران گردد، كاري ناشايست است. وگرنه اشكال ندارد. چون موجب شور و هيجان بيش تر گشته و مصداق تعظيم شعائر الهي قرار مي گيرد.
6️⃣عزاداري براي سالار شهيدان و بزرگداشت آن واقعه حزن انگيز و اظهار محبّت به خاندان عصمت و طهارت امري پسنديده و لازم است. به فرموده امام خميني (ره) عزاداري براي سيد مظلومان از افضل قربات است.
7️⃣البته اين نكته پاياني را بايد عرض كنيم كه در مجالس اهل بيت خصوصا سرور و سالار شهيدان اگر فقط به شور حسيني(سينه زني و زنجيرزني) و فقط به لخت شدن در عزا و محكم زدن به سينه ها اكتفاء گردد و شعور حسيني و بيان وقائع عاشورا و اهداف و فلسفه قيام امام حسين (ع) مطرح نگردد به يقين از عاشورا فاصله گرفته مي شود و به مرور زمان تاثير منفي در جامعه گذاشته مي شود
📌 بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است.
#لبیک_یا_حسین_هر_خانه_یک_حسینیه