eitaa logo
HAJFATHI
644 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
861 ویدیو
47 فایل
#حاج_فتحی #رسانه_حاج_فتحی ▪️استاد حوزه و دانشگاه #اینجا: تبیین، ترسیم، تحلیل و تبلیغ https://zil.ink/hajfathi_ir 📮دفتر: کرج، آزادگان، مسجد مهدویه 👌ارتباط مستقیم: @hajfathi
مشاهده در ایتا
دانلود
‌🔅 امیرالمؤمنین عليه السلام: اُستُرْ عَورَةَ أخيكَ لِما تَعلَمُهُ فيكَ به خاطر عيب هايى كه در خود مى دانى، عيب برادرت را بپوشان 📜 غررالحكم، حدیث 2290
💠 ... ▫️شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید: بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟ امام فرمودند: ، ، و را انتخاب کن. - اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمودند: ببین افراد به کدام مایلند؟ -اگر نفهمیدم؟ امام فرمودند: 👌 بنگر آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آن هارا میکند، او را برگزین. 📚اصول کافی،ج۱،ص68 👌خلاصه : ✅ اگر خودت به تشخيص برسي رای بده؛ ✅ اگر نرسيدي ببين مومنين به چه تشخيصی رسيدند، رأی بده؛ ✅ اگر نرسيدی ببين مخالفان دين به چه تشخيص رسيدند به جز اون رای بده. 👌و اما نكته مهم: 🌹 هم رأی بده ! 🌷 هم نشر بده ! 👇 🆔 @hajfathi_ir
✅از هیچ لیستی حمایت نمی کنم نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه محترم کرج: 🔷از هیچ فرد و لیستی حمایت نمی‌کنم/ تخریب انتخاباتی را دور بریزید 🔹راجع به انتخابات باید عرض کنم چه در رابطه با ریاست جمهوری و چه شورا‌ها وظیفه ما این است که به دنبال انتخاب اصلح باشیم و برای این کار یا خودمان افراد را می‌شناسیم یا از افراد مطمئن و آگاه راهنمایی می‌گیریم. 🔹وی با اشاره به بیانی از مقام معظ رهبری، بیان کرد: آقا در بیانی فرمودند: «مردم اگر خودشان نامزدهاى انتخاباتى را نمى‌شناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینش‌هاى انتخاباتى استفاده کنند.» همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که در نظام اسلامی باید بر اساس حجت شرعی رای داد. یعنی باید طوری ضوابط شرعی و دینی را با عقل خود و مشاوره اهل خبره رعایت کرده باشیم که توان پاسخگویی را داشته باشیم؛ و این به این معنا نیست که همه به یکسان رای بدهند، آنچه مهم است داشتن معیار و ملاک برای رای دادن است و الا همه یک شخص را که انتخاب نمی‌کنند تنوع انتخاب داریم. 🔹آیت‌الله حسینی همدانی با بیان این که از هیچ فردی حمایت نکرده و نمی‌کند، گفت: تذکر امروز من این است که از تخریب هم اجتناب کنید. تهمت و افتراء و غیبت برای از رده خارج کردن رقیب کار خلاف اخلاق و شرع است. آبروی دیگران را بردن، موجب غضب الهی است. عده‌ای برای این که شناخته هم نشوند در فضای مجازی بدون نام مشخص لجن پراکنی می‌کنند حتی گاهی به بنده هم مطالبی نسبت می‌دهند. 🔹وی تاکید کرد: همانطور که در گذشته هم عرض کردم الان هم می‌گویم؛ بنده تا امروز از هیچ فرد و یا گروه و لیستی حمایت نکرده ام در آینده هم نخواهم کردو این معیار را هم دادم که اگر کسی فرد و افراد را به بنده منتسب کرد به همان‌ها رای ندهید. https://chat.whatsapp.com/BXudx9EPu5zLvav2RWUy90
✅آیه‌های آتش افزا! أحمد بن طولون یکی از پادشاهان مصر بود. وقتی از دنیا رفت از طرف حکومت وقت، قاری قرآنی را با حقوق زیادی اجیر کردند تا روی قبر سلطان قرآن بخواند. روزی خبر آوردند که قاری، ناپدید شده و معلوم نیست کجا رفته است. پس از جست و جوی فراوان او را پیدا کردند و پرسیدند: چرا فرار کردی؟ او نخست جرئت نمی کرد جواب دهد، فقط میگفت: من دیگر قرآن نمی خوانم. گفتند: اگر حقوق تو کم است دو برابر این مبلغ را می‌دهیم. گفت: اگر چند برابر هم بدهید، نمی پذیرم. گفتند: دست از تو برنمی داریم تا دلیل این مسئله روشن شود. گفت: چند شب قبل صاحب قبر به من اعتراض کرد که چرا بر سر قبرم قرآن می‌خوانی؟ گفتم: مرا این جا آورده اند که برایت قرآن بخوانم تا خیر و ثوابی به تو برسد. گفت: نه تنها توابی از قرائت قرآن به من نمی رسد، بلکه هر آیه ای که می‌خوانی، آتشی بر آتش من افزوده می‌شود. آنها به من می‌گویند: میشنوی؟ چرا در دنیا به قرآن عمل نکردی؟ لطفا مرا از خواندن قرآن برای آن پادشاه بی تقوا معاف کنید! ---------- 📚روایت‌ها و حکایت‌ها ۱۳۱ - ۱۳۲: به نقل از: داستان‌های پراکنده ۲/۵۵ 👇 🆔 @hajfathi_ir https://chat.whatsapp.com/BXudx9EPu5zLvav2RWUy90
رفتیم مشهد. دور دوم مجلس بود. دور اولش را حسن جبهه بود. گفت: «دور اول که قسمت نشد. این دور را همین جا رای می دهم. » رفت به چند تا مغازه سر زد و ازشان درباره ی کاندیداها پرسید. گفتم: «چه حوصله ای داری حسن»؟ گفت: «توی هر کاری باید آگاهانه جلو رفت. » ✅یادگاران، جلد 21 کتاب شهید حسن رضوان خواه، ص 27 👇 🆔 @hajfathi_ir https://chat.whatsapp.com/BXudx9EPu5zLvav2RWUy90
☘علامه حسن زاده حفظه الله : ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ "ﻋﺎﺑﺪ" ﺑﺎﺷﯽ "ﻋﺒﺪ"ﺑﺎﺵ! ﺷﯿﻄﺎﻥ 6000ﺳﺎﻝ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩ ﻋﺎﺑﺪﺷﺪ،ﺍﻣﺎ"ﻋﺒﺪ"ﻧﺸﺪ. ﺗﺎ ﻋﺒﺪﻧﺸﻮﯼ،ﻋﺒﺎﺩﺗﺖ ﺳﻮﺩﯼ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﻋﺒﺪﺑﻮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺑﺒـﯿﻦ ﺧﺪﺍﯾﺖ ﭼﻪ میﺧﻮﺍﻫد نه دلت.
✅ یکان غالب و دهگان مغلوب! هشام بن سالم می‌گوید: امام صادق از امام سجاد نقل کرده است که می‌فرمود: وای بر کسی که یکان او از ده گانش پیشی گیرد. هشام می‌گوید: به امام صادق عرض کردم: یابن رسول الله! چگونه چنین می‌شود؟ امام صادق (علیه السلام) فرمود: آیا این آیه را نشنیده ای که خداوند در قرآن می‌فرماید: (وَمَنْ جَاءَ بِالسَّیِّئَةِ فَلَا یُجْزَیٰ إِلَّا مِثْلَهَا وَهُمْ لَا یُظْلَمُونَ) [۱] ترجمه: اگر مسلمان یک کار نیک انجام دهد ده پاداش و اگر یک کار بد انجام دهد یک کیفر برای او نوشته می‌شود. پس پناه می‌بریم به خدا از کسی که در یک روز ده گناه مرتکب شود؛ ولی یک کار نیک نداشته باشد، در نتیجه نیکی‌های او بر بدی هایش پیشی گیرد. [۲] ---------- [۱]: أنعام ۱۶۰؛ ترجمه: هر کس کار نیکی به جا آورد، ده برابر پاداش دارد و هر کس کار بدی انجام دهد، جز به مانند آن، کیفر نخواهد دید. [۲]: داستان‌های صاحبدلان ۱۱۱/۲ - ۱۱۲؛ به نقل از: معانی الاخبار (شیخ صدوق) / ۷۳ 👇 🆔 @hajfathi_ir
نشست تنفس مصنوعی به مرده 🆔 @hajfathi_ir
: ❓لطفا امکان داره در مورد شرف الشمس توضیحاتی بفرمایید ؟ ✅جواب: یک اصلاح نجومی است و منظور از آن، این است که خورشید در درجه نوزده برج حمل که مصادف با 19 فروردین می شود قرار بگیرد. طبق ادعای اهل و دانشمندان ، قرار گرفتن ماه یا خورشید در برخی از برج های دوازده گانه افلاکی، باعث تاثیرات و می شود. آنچه به عنوان نیز نقل شده است در منایع روایی شیعه نیست فقط در کتاب دیوان اشعاری که منتسب به امام علی علیه السلام است، حروف و کلماتی که روی عقیق حک می کنند، آمده است. به لحاظ شرعی انگشتری که در آن حرز منسوب باشد، رجاءا و به امید ثواب مانعی ندارد. 👇 🆔 @hajfathi_ir
♨️ ❗️وقتی به برخی در خصوص گناهانی که مرتکب می شوند تذکر می دهیم می گوید: 😠 این مسأله شخصی است و به شما ربطی ندارد. 👌نمونه این جمله هنگام تذکر به ، ، و و نشناسها و... می شنوید. ❓براستی آیا گناهان افراد، مسأله شخصی است؟ ✅ برای پاسخ به این سوال باید قید بودن توضیح داده شود و بعد بررسی شود که آیا یاد شده و مشابهش چه اندازه در تعریف قرار می گیرد. ▫️منظور از شخصی بودن چیزی این است که آن چیز، ارتباطی با دیگران ندارد، حق فردی است، اجتماعی محسوب نمی شود، عمومی نیست، مالکیت و انتفاع فردی دارد و دیگران چنین حقی ندارند. ▫️با بررسی گناهان، می بینیم که به دلیل تاثیر گذاری آنها بر هم افراد جامعه و اطرافیان و اجتماع و در معرض عمومی بودن، و تخریب محیط و حقوق سایرین، اتفاقا این گناهان، شخصی محسوب نمی شود. ▫️تازه اگر این گناهان شخصی بود،خداوند به انسان مؤمن دستور نمی داد دربرابر گناهان عکس العمل نشان دهند. ▫️در طول تاریخ امر به معروف و نهی از منکر بوده و این نشان می دهد که گناهان افراد فقط جنبه فردی ندارد بلکه مثل یک ویروس واگیردار، انسان ها و محیط سالم را خراب و وضعیت بدان جامعه را بدتر می کند. ▫️جالب است بدانید نظام موجود در عالم ، است که به احسن وجه بوجود آمده و هر رفتاری و کرداری بر کل عالم تاثیر می گذارد. ▫️مثلاً دروغ هم فرد را خراب می کند هم دیگران را و هم ساکنان آسمانها و فرشتگان را آزار می دهد. ▫️گناهکار نمی داند که در وهله اول او به خدا می کند و در مراتب پایین تر به و درگاه ربوبی جسارت می کند. ▫️اگر بندگان الهی به گناهکار تذکر ندهند، نشان می دهد که از خدا و اوامر او حمایتی ندارند و این خلاف است. محمد علی فتحی 🆔 @hajfathi_ir
✅مرغ تسبیح گوی و من خاموش! شیخ اجل سعدی می‌گوید: یاد دارم که شبی در کاروانی همه شب رفته بودم و سحر در کنار بیشه ای خفته. شوریده ای که در آن سفر همراه ما بود، نعره ای برآورد و راه بیابان گرفت و یک نفس آرام نیافت. چون روز شد، گفتمش: آن چه حالت بود؟ گفت: بلبلان را دیدم که بنالش در آمده بودند از درخت و کبکان از کوه و غوکان (قورباغه ها) در آب و بهایم از بیشه. اندیشه کردم که مروت نباشد همه در تسبیح و من به غفلت خفته. دوش مرغی به صبح می نالید عقل و صبرم ببرد و طاقت و هوش یکی از دوستان مخلص را مگر آواز من رسید به گوش گفت باور نداشتم که تو را بانگ مرغی چنین کند مدهوش گفتم این شرط آدمیت نیست مرغ تسبیح گوی و من خاموش ---------- 📚گلستان. باب دوم، حکایت ۲۶. 👇 🆔 @hajfathi_ir
✅ سکوت منفی! آورده اند: خداوند دو فرشته را مأمور کرد تا شهری را زیر و رو کنند. چون به آن جا رسیدند، مردی را دیدند که خدا را می‌خواند و تضرع می کند. یکی از آن دو فرشته به دیگری گفت: این دعاکننده را نمی بینی؟ گفت: چرا؟ ولی امر خدا است باید اجرا شود. اولی گفت: نه، از خدا سؤال کنم و از حق تعالی مسئلت کرد که در این شهر بنده ای تو را می‌خواند و تضرع می کنند، آیا عذاب را نازل کنیم؟ خدای عزوجل فرمود: امری که دادم انجام دهید، آن مرد هیچ گاه برای امر من رنگش تغییر نکرده و از کارهای ناشایست مردم خشمگین نشده است! ---------- 📚 یکصد موضوع، پانصد داستان ۱/ ۷۸؛ به نقل از: جامع السعادات ۲۳۱/۲. 👇 🆔 @hajfathi_ir
۹ لطیفه اقتصادی در ۸ سال دولت روحانی 🔻سالانه ۶۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کنیم 🔻برنامه من حل معضل بیکاری تحصیلکرده‌هاست 🔻حتی به یارانه ۴۵ هزار تومانی هم نیاز نخواهید داشت. 🔻رشد اقتصادی نباید منفی باشد 🔻من آمده‌ام تورم را مهار کنم 🔻باید نفت را از بودجه کنار بگذاریم 🔻می‌گویند دلار باید ۷۰۰ تومان شود اما چندبرابر شده است 🔻واردات گندم شرم‌آور است 🔻برای حل مشکل مسکن راه‌حل دارم [ کانال جوانان انقلابی ] @naslechaharome
جالب نیست! به‌جز مناطقی که عزیزان اهل سنت بیشترین تجمع را دارند، اغلب شهرها و استان‌های کشور در پیشواز ماه مبارک قرمز یا نارنجی‌اند. علی برکت الله 🆔 @qahramani
📚 احکام نموداری روزه زن باردار یا شیرده (زن بارداری که زایمانش نزدیک است) 🆔 @leader_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ مسافر! علامه محمد تقی جعفری می گفت: نزد آقا شیخ مرتضی طالقانی اسفار می‌خواندم. در آن سالی که فوت کرد دو روز به ماه محرم مانده بود که برای درس خدمت ایشان رسیدم. ایشان فرمودند: بلند شوید بروید آقا! برای چه آمده اید آقا! گفتم: برای درس آمده ام، فرمودند: درس تمام شد آقا! من گمان کردم آن بزرگوار فکر کرده ماه محرم رسیده است که می‌فرمایند درس تمام شد، عرض کردم: حوزه‌های درس هنوز برقرار است و دو روز به محرم مانده است. ایشان فرمودند: می‌دانم آقا! من مسافرم، من مسافرم! خر طالقان رفته و پالانش باقی مانده، روح رفته و جسدش مانده، لا اله الا الله و در همان حال اشک از چشمان شان فرو ریخت. فهمیدم که این جملات ایشان خبر ارتحال است، در حالی که حال روحی و جسمی ایشان هیچ مشکلی نداشت و سالم بود. به ایشان عرض کردم: برایم سخنی بفرمایید. ایشان فرمودند: آفرین آقا جان! حالا متوجه شدید، حالا متوجه شدید و بعد این شعر را خواندند: تا رسد دستت به خود، شوکارگر چون فتی [۱] رفتت، خواهی زد به سر و باز لا اله الا الله سر داد. چهره اش نورانیتی عجیب گرفته بود. پس از آن واقعه دو روز گذشت که خبر رحلت آن حضرت را در مدرسه ی سید محمد کاظم یزدی آوردند! [۲] ---------- [۱]: فتی: جوانی [۲]: فریادگر توحید / ۸۲: به نقل از: تاریخ حکما و عرفای متأخر بر صدر المتألهین (منوچهر صدوقی) /۹۲-۹۳. 👇 🆔 @hajfathi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پویش فعالان فرهنگی در زمینه کودک و نوجوان استان البرز
چند نصیحت از ابوذر غفاری رحمه الله الکافی مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَی عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی عُثْمَانَ عَنْ وَاصِلٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَی أَبِی ذَرٍّ فَقَالَ: یَا بَا ذَرٍّ ! مَا لَنَا نَکْرَهُ الْمَوْتَ؟ فَقَالَ: لِأَنَّکُمْ عَمَرْتُمُ الدُّنْیَا وَ أَخْرَبْتُمُ الْآخِرَةَ فَتَکْرَهُونَ أَنْ تُنْقَلُوا مِنْ عُمْرَانٍ إِلَی خَرَابٍ . فَقَالَ لَهُ: فَکَیْفَ تَرَی قُدُومَنَا عَلَی اللَّهِ ؟ فَقَالَ: أَمَّا الْمُحْسِنُ مِنْکُمْ فَکَالْغَائِبِ یَقْدَمُ عَلَی أَهْلِهِ وَ أَمَّا الْمُسِی ءُ [۲] فَکَالْآبِقِ یَرِدُ عَلَی مَوْلَاهُ. قَالَ: فَکَیْفَ تَرَی حَالَنَا عِنْدَ اللَّهِ ؟ قَالَ: اعْرِضُوا أَعْمَالَکُمْ عَلَی الْکِتَابِ إِنَّ اللَّهَ یَقُولُ: إِنَّ الْأَبْرارَ لَفِی نَعِیمٍ وَ إِنَّ الْفُجَّارَ لَفِی جَحِیمٍ [۳] قَالَ: فَقَالَ الرَّجُلُ: فَأَیْنَ رَحْمَةُ اللَّهِ ؟ قَالَ: رَحْمَةُ اللَّهِ قَرِیبٌ مِنَ الْمُحْسِنِینَ. قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: وَ کَتَبَ رَجُلٌ إِلَی أَبِی ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ یَا بَا ذَرٍّ! أَطْرِفْنِی بِشَیْ ءٍ مِنَ الْعِلْمِ. فَکَتَبَ إِلَیْهِ: أَنَّ الْعِلْمَ کَثِیرٌ وَ لَکِنْ إِنْ قَدَرْتَ عَلَی أَنْ لَا تُسِی ءَ إِلَی مَنْ تُحِبُّهُ فَافْعَلْ. فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ: وَ هَلْ رَأَیْتَ أَحَداً یُسِی ءُ إِلَی مَنْ یُحِبُّهُ ؟ فَقَالَ: نَعَمْ نَفْسُکَ أَحَبُّ الْأَنْفُسِ إِلَیْکَ فَإِذَا أَنْتَ عَصَیْتَ اللَّهَ فَقَدْ أَسَأْتَ إِلَیْهَا [۴] . [ترجمه] کافی: امام صادق علیه السلام فرمود: مردی نزد ابوذر آمد و گفت: ای ابوذر: چرا ما را نمی خواهیم؟ ابوذر گفت: زیرا شما دنیای خود را آباد کرده اید و خود را خراب نموده اید. به همین سبب بیزارید از اینکه از خانه آبادان به خانه خراب بروید. آن مرد پرسید: رفتن ما به سوی خداوند چگونه خواهد بود؟ ابوذر گفت: رفتن انسان از میان شما مانند رفتن مسافری است که به خانه خود بر می‌گردد. و رفتن انسان مانند غلام گریزپای خواهد بود که او را به سوی صاحب خود بر می‌گردانند. باز پرسید: حال ما نزد خدا چگونه خواهد بود؟ ابوذر فرمود: اعمال خود را به کتاب خدا عرضه کنید. خداوند می‌فرماید: «إِنَّ الْأَبْرَارَ لَفِی نَعِیمٍ * وَإِنَّ الْفُجَّارَ لَفِی جَحِیمٍ» {قطعاً نیکان به بهشت اندرند و بی شک بدکاران در دوزخ اند. } آن مرد گفت: پس خدا کجاست؟ ابوذر گفت: رحمت خدا به نزدیک است. امام صادق علیه السلام فرمود: مردی به ابوذر نوشت: تازه ای به من بیاموز. ابوذر برای او نوشت: علم بسیار است. لیکن اگر می‌توانی به کسی که دوستش داری بدی نکنی این کار را انجام بده. آن مرد گفت: هرگز دیده ای کسی به دوست خود بدی کند؟ ابوذر گفت: بله. جانت جان ها نزد توست. چون خدا را می‌کنی به جان خود بدی می‌کنی. ---------- [۱]: فی المصدر: و اما المسی ء منکم. [۲]: الانفطار: ۱۳ و ۱۴. [۳]: أصول الکافی ۲: ۴۵۸. 👇 🆔 @hajfathi_ir