eitaa logo
حلقات مجازی فراهان
65 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
375 ویدیو
118 فایل
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 با سلام خدمت ارکان تربیتی صالحین شما دعوت شدید به کانال حلقات مجازی فراهان مطالب تربیتی، معرفتی، مهارتی و بصیرتی حلقات صالحین را در این کانال دنبال بفرمائید. لینک کانال جهت عضویت @halghat_majazi_farahan313
مشاهده در ایتا
دانلود
خانه های فاطمی 🍃همزمان باایام شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) خانه های خودرابا برنامه های ذیل فاطمی کنیم: ۱.قصه های حضرت فاطمه(س)برای کودکانمان ۲.قرائت خانوادگی حدیث شریف کساء ۳.پخت غذای نذری به نیت حضرت زهرا(س) ۴.برگزاری روضه های خانگی ۵.ختم صلوات وهدیه آن به روح مطهرحضرت زهرا(س) ۶.کمک مومنانه با توجه به توانایی مالی ۷.خطبه خوانی حضرت زهرا(س) ۸.ترویج سبک زندگی فاطمی
داستان حدیث شریف کساء ، بشکل کارتن مناسب بچه ها ساخته شده است، 👆در نشر آن جهت کودکان و نونهالان با آموزه های دینی کوتاهی نفرمایید. *همسنگران مهدی موعود عج*
همگرایی مربی با متربی ها چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را جذب کنیم؟ سئوال: مربی تربیتی در مرحله جذب چقدر می تواند با سلیقه  و ذائقه مخاطبانش همگرایی کرده و خود را مثل آنان نشان دهد؟ بعبارت دیگر، آیا باید ما خودمان را مثل مخاطب جا بزنیم و به شکل او درآییم؟ یا اینکه باید تلاش کنیم تا رفتار او را شبیه به رفتار خودمان تغییر دهیم؟ البته در مرحله تثبیت و رشد که بعدها به آن می پردازیم، بیان خواهد شد که همواره «تغییر نهایی رفتار» متناسب با آموزه های دینی، شاه بیت اصلی «تعلیم و تربیت» است، اما اینکه چه میزان از این هدف را می توان در مرحله جذب دنبال کرد، سئوال مهمی است که مربی باید پاسخ آن را از کارشناسان تربیتی بپرسد. در هر صورت، مرحله در کار تربیتی، مرحله گره خوردن دلهاست، مرحله ای که جرقه ی اولیه پیوستن به جمع در این مرحله در ذهن مخاطب زده می شود. گاهی یک تلنگر احیاگر و گاهی نیز یک موعظه اثر گذار در این مرحله، در روح و جان مخاطب، انقلاب ایجاد می کند، چرا که مرحله جذب در واقع، مرحله تاباندن نور به ضمیر مستعد جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، وقتی قرار است مربی دعوت گر به روشنایی باشد و منادی نور، آیا می توان دعوت به روشنایی و نور را به تنهایی با وانمود کردن گرایش به تاریکی انجام داد؟! آیا امروزه که به تدریج ذائقه برخی مخاطبان جوان و نوجوان به مادیات بیش از معنویات گرایش پیدا کرده و الگوهای تربیتی غلط، نیازهای کاذب آنان را در مقابل نیازهای واقعی قرار داده است، مربی با این مسئله باید چگونه کنار بیاید؟ چقدر در مقابل خواست مخاطب کوتاه بیاید؟ چقدر همرنگ او شود و متناسب با ذائقه و نیاز جوان و نوجوان رفتارش را تغییر دهد؟ چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را به خود جذب کنیم؟ آیا این گونه جذبی، جذب به ما و اندیشه ما و مرام و مسلک ما خواهد بود یا جذب به مجسمه ای مخاطب پسند و یا بازیگری ایفای نقش کننده، مطابق با خواست تماشاچیان و اعضای گروه؟! در خصوص این مسئله مهم و حائز اهمیت، حتما باید به چند نکته اساسی توجه داشت: اول آنکه متاسفانه گاهی مربیان از جایی شروع می کنند که مخاطب می خواهد، مسیری را طی می کنند که مخاطب می پسندد و به جایی می رسند که مخاطب تصمیم داشته به آنجا برسد. به دیگر سخن آنکه گاه مشاهده می شود که نه مربی طرح مشخصی برای تغییر رفتار در متربیان دارد، نه شکل جذب به گونه ای است که در متربیان انگیزه تغییر و تحول ایجاد کند و نه سیر نهایی این پروسه به رشد و تعالی و اصلاح فرد منجر می شود. این در حالی است که مربی در فرایند جذب حتی یک لحظه نباید از اصول، ارزشها و سیره عملی خود در زندگی کوتاه آمده و عقب نشینی کند تا مخاطب را راضی نگه دارد، اما در عین حال لازم است در مواجهه با مخاطبان انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم و خشک و متعصب به نظر نرسیم. بنابراین، مربی باید در اولین برخورد با متربیان، سفیر مهربانی و محبت و دوستی باشد و با رفتار کردارش، شخصیت مخاطبان را تکریم نماید، در مقابل آنچه که هستند گارد نگیرد وگاه خود را به تغافل بزند،اما در عین حال نباید وانمود کرد که او نیز مثل برخی مخاطبان گروه انسانی است سطحی، هیجانی، احساساتی و دلبسته به نیازهای مادی و کاذب. مربی از آنجا که در تمام مراحل جذب، تثبیت و رشد، به هدفی ارزشمند می اندیشد، پس هیچگاه تغییر شکل نمی دهد و همواره شکل یک مسلمان متعهد و رسالتمند زندگی می کند، اما برای انجام این مهم، همواره در برخوردهایش، استراتژی های متفاوت اتخاذ می کند، گاهی روش در پیش می گیرد، گاهی به کسی می دهد، گاهی و آشکار دعوت می کند و گاهی در خفا و پنهان افراد را می نماید. مربی گاهی با کسی دوست می شود که دلی صید کند و گاهی به کسی کم محلی می کند که او را وادار به حرکت نماید. مربی، هیچ وقت نباید تنها به تامین نیازهای کاذب در مخاطب بپردازد، بلکه باید نیازهای واقعی افراد را در درون آنها احیا نماید و سپس به متربیانش کمک کند تا در زندگی نیازهای واقعیشان را برآورده نمایند. رشد و تعالی و کمال و معنویت و اخلاق، همیشه اصلی ترین نیاز یک مخاطب جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، مربی باید در مسیر تاریک حرکت متربی در زندگی تنها یک چراغ روشن کند، در بیراهه یک تابلوی راهنما قرار دهد و در مقابل هر نیاز کاذب مخاطب، یک نیاز واقعی را به او معرفی کرده و در نهایت راه رسیدن به آن را نیز تا حد ممکن فرا رویش ترسیم نماید. -مربی
کادر سازی در تشکل به این معنی است که هر تشکل باید نیروهای مولد تولید کند. یعنی نیرویی که اوهم مثل تشکلش دغدغه آدم ها را داشته باشد. مثلا اگر حتی یک مکانیک هم تولید می کند این مکانیک دغدغه این را داشته باشد که دونفر مکانیک دیگر مثل خودش تربیت کند. شما الان ببینید خطر یک معتاد این است که دونفر دیگر را هم معتاد می کند و ما باید از همین درس بگیریم. هرکجا بودیم سعی کنیم اثرگذار بر دیگران باشیم. تشکل باید طوری رفتار کند که اعضایش هرکجا که بودند همان اهداف را دنبال کنند و آن دغدغه و هدف اصلی به تک تک افراد هم تزریق شده باشد. یکی از نکات مهم دیگر این است که بنده تشکلی را کادرساز می دانم که وقتی کسی در فضای آن قرار می گیرد اشکالاتش رو شود. اگر در یک تشکل مدام تعارف وجود داشته باشد و مدام ملاحظه افراد باشد که مبادا ناراحت شوند یا ما اعتبارمان از دست برود، این تشکل مرده است. در تشکل کادرساز درگیری و تنش بیشتر است چون لازمه حرکت، درگیری است. در تشکل کادرساز آدم ها به هم کار دارند و از کنار عیب های هم بی تفاوت رد نمی شوند. نشانه تشکل کادرساز این است که اگر مثلا بنده آدم بی نظمی هستم، وقتی وارد این فضا بشوم، این عیب من خودش را نشان می دهد. بعضی از تشکل های ما جمع مفردات هستند. یعنی افراد کنار هم جمع شده اند اما دلهایشان با هم نیست و دغدغه و هدف مشترکی ندارند. در واقع اینها جمع نیستند بلکه تجمعند. از آن طرف هم هستند افرادی که دور از همند اما دلهایشان به هم نزدیک است و چه بسا با یک صحبت تلفنی پنج دقیقه ای باری را از روی زمین بردارند. لذا مالک نمی گوید علی جان مرا جایی بگذار که مدام قدوبالای تورا ببینم از انطرف هم بودند افرادی که دور علی بودند اما به رویش شمشیر کشیدند. پس این نکته هم خیلی مهم است که بدانیم افرادی که دور هم جمع شده اند بعنوان یک تشکل، برای چه جمع شده اند؟ استاد معماریانی
22.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوبله‌هایی که برای کودکان مناسب نیست! 🔹در برخی از انیمیشن‌ها که با دوبله‌های غیررسمی در دسترس کودکان قرار دارد، الفاظی به کار می‌رود که برای این سنین نامناسب است؛ در ویدئوی پیش رو به ۱۰ مورد آن اشاره شده است.
🔹🌟🔹🌟🔹 💢پرسش: 🔰آیا در قرآن، در مورد ولايت آقا امير المومنين علیه السلام چیزی آمده است؟ 🌺پاسخ: ✅در قرآن مجيد آيات فراواني است که با استفاده از احاديثي که از پيامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علي (علیه السلام) را اثبات مي نمايند. 🔰به آياتي چند توجه فرماييد: 1- 📌آيه تبليغ: «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک. . . [1]» که طبق روايات معتبر از اهل سنت در جريان غدير خم نازل شده است و در اين روز تاريخي پيامبر(صلی الله علیه و اله) با اعلام ولايت و جانشيني حضرت علي(علیه السلام) رسالت خود را تکميل فرمود. 2- 📌آيه ولايت: «انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلاة. . . [2]» که ولايت حضرت علي (علیه السلام)[3] در کنار ولايت خدا و رسول(صلی الله علیه و آله) قرار داده شده است. 3-📌 آيه اولي الامر: يا ايها الذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم. . . [4]» که اطاعت از اولي الامر را به نحو مطلق واجب کرده است، و از اين الزام مطلق بدست مي آيد که امام بايد معصوم باشد لذا غير از حضرت علي(علیه السلام) که از عصمت برخوردار نيست، نمي تواند امام باشد. علاوه رواياتي که از کتب اهل سنت در ذيل اين آيه به معرفي حضرت علي(علیه السلام) به عنوان امام و جانشين پيامبر پرداخته است، بيش ار اندازه است. 4- 📌آيه صادقين: يا ايها الذين امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقين. . . [5]» که مي فرمايد: اي اهل ايمان، تقوا داشته و با صادقين باشيد و در روايات بيان شده است که: منظور از صادقين حضرت علي(علیه السلام) و اهل بيت پيامبر(صلی الله علیه و آله) مي باشند. 📚پی نوشت: [1]. مائده، 67- [2]. مائده، 55- [3] چون طبق روايات معتبر آنکه در رکوع انگشترش را به سائل داد حضرت علي (علیه السلام) بوده است. [4]. نساء، 59 [5]. توبه، 119- 🌹🌸🌷🌺🌷🌹🌹🌸🌷
💠خاطر نازکِ گل💠 . 🔸برای خیلی از ما شیعیان شخصیت حضرت زهرا (س) مانند مزارشان مجهول مانده‌است. شاید ایام بهانه خوبی باشد برای شناخت حقیقی (س). 🔸کتاب به قلم با نگاهی نو به زندگی و شخصیت حضرت زهرا (س) آسمانی ایشان را به شیعیان هدیه می‌دهد و شناخت حقیقی ایشان را میسر می‌گرداند.
🔹این کتاب در سه فصل به رابطه (س) با خود، خدا و دیگران می‌پردازد. برای نگارش و تدوین این اثر بیش از ۵۰۰ منبع مشاهده شده و از ۲۳۲ اثر استفاده مستقیم شده‌است. بهره‌گیری از آیات و روایات متعدد در کنار منابع موثقی که در انتهای کتاب ذکر شده‌اند این اثر را برجسته ساخته‌است. در ضمن ماجرای و آیاتی که درباره حضرت زهرا (س) هستند، در این کتاب به خوبی بررسی می‌شوند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
3️⃣6️⃣ 💢چگونه در فضای مجازی را تشخیص دهیم؟ 2️⃣ قطعه فیلم و تکه عکس اصلی‌ترین ابزار شایعه‌سازها: زاویه‌ خاص فیلمبرداری یا عکسبرداری، مشخص نبودن اتفاقات قبل و بعد از آن تکه‌ جدا شده از فیلم، ربط دادن عکس به مطلب نامرتبط، دستکاری عکس و فیلم،کیفیت‌های پایین و نامشخص بودن جزئیات و… فرصت را برای داستان‌سرایی و شایعه‌پردازی روی آن ایجاد می‌کند. ✍️معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای
۱۰علت نهی رهبر انقلاب از خرید واکسن های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی
شلدون ادلسون هم مرد و همچنان هست 😊 ، ، پدر معنوی ، ساعتی پیش از دنیا رفت. او مالک مراکز بزرگ در و سنگاپور و... بود. کسی که از ترامپ خواسته بود تحریم‌ها را افزایش و به کند. قیافه رو نگا.. مجسم شده کم کم در اثر کثرت گناه..