eitaa logo
حلقات مجازی فراهان
65 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
375 ویدیو
118 فایل
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 با سلام خدمت ارکان تربیتی صالحین شما دعوت شدید به کانال حلقات مجازی فراهان مطالب تربیتی، معرفتی، مهارتی و بصیرتی حلقات صالحین را در این کانال دنبال بفرمائید. لینک کانال جهت عضویت @halghat_majazi_farahan313
مشاهده در ایتا
دانلود
دلایل اننخاب زمان ترور 1 - پایان کار ترامپ -انتقام از ملت ایران به خاطر عدم مذاکره -انتقام از ملت ایران در تحقیر سیاست های منطقه ای آمریکا ،زدن هواپیمای آمریکا، زدن پایگاه عین الاسد و .. -خوش خدمتی به صهیونیست ها برای دوره بعد -انحراف افکار عمومی دنیا از فضاحت انتخابات آمریکا و شکست خود -خوش خدمتی به نتانیاهو -کمک به افزایش روحیه دست نشانده های منطقه ای امریکا -افزایش روحیه ضد انقلاب خارجی و داخلی به خاطر شکست در ایجاد اغتشاش در آبان ماه -تخریب روحیه جبهه مقاومت -ناامید کردن ملت ایران از امکان انتقام سخت -افزایش شکاف و دو قطبی مذاکره و مقاومت در داخل ایران -
در هر حرکتی، در هر کشوری که آحاد مردم وارد میدان بشوند و در میدان بِایستند و مقاومت کنند، هدف آن‌ها محقّق خواهد شد؛ این بُروبرگرد ندارد؛ خلاف این هم در هیچ برهه‌ای از تاریخ اثبات نشده؛ امام این هنر بزرگ را، این کار عظیم را توانست انجام بدهد که آحاد جامعه و بخصوص جوان‌ها را وارد میدان کند و این‌ها را در میدان نگه دارد. ۱۳۹۶/۳/۱۴ مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
📖 مسائل تربیتی را نباید سطحی حل کنیم! 🔸 ما نباید مسائل تربیتی و معاشرتی را سطحی حل کنیم و با چند تا حرف کارش را بسازیم و از علت‌ها و عوامل غافل بمانیم و فقط معلول‌ها را محاکمه کنیم. 🔹 برای تربیت دانش آموز هنگامی که به او ملاک‌ها را نشان دادیم و برایش زمینه‌ها را فراهم کردیم خود او بهتر می‌تواند حرکت کند و بهتر می‌تواند در برابر مانع‌ها ایستادگی کند و از آن‌ها بگذرد. 🔸 آن‌ها که تمام راه را دیده‌اند و آمده‌اند دیگر آماده هستند! اما آن‌هایی که آمده‌اند تا ببینند به جایی نمی‌رسند و در اولین برخورد از پای می‌افتند. ✂️ : استاد و درس، ص 43 👤 استاد صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺مسؤوليت تربيت‏🔺 ✅پدر و مادر نسبت به تربيت فرزندانشان مسئول هستند. 🌹پيامبر اكرم (ص) فرمودند:«ادبوا اولادكم فانكم مسؤولون عنهم» فرزندان خود را تربيت كنيد، به راستى كه شما درباره آنها مورد سؤال واقع خواهيد شد. 🌹امام سجاد (ع) نيز درباره حق فرزند مى‏‌فرمايد:«واما حق ولدك فان تعلم انه منك، و مضاف اليك فى عاجل الدنيا بخيره و شره وانك مسئول عما وليته من حسن الادب، و الدلالة على ربّه عزّوجل و المعونة له على طاعته فاعمل فى امره عمل من يعلم انه مثابّ على الاحسان اليه معاقب على الاسائة اليه»(وسائل، ج ۳، ص ۱۳۵) و اما حق فرزندت به تو اين است كه بدانى وجود او از توست و اعمال نيك و بد او در اين دنيا وابسته به توست، تو در برابر خوب تربيت كردن و راهنمايى كردن او به سوى پروردگار و اطاعت وى مسئول هستى، پس عمل تو درباره او، همانند عمل كسى باشد كه میداند در نيكى كردن به او، پاداش و در كوتاهى نسبت به او، كيفر می بيند.
🌸🌹🍁🍀🌷🌺 بسترگرم ونرم ،خواب سنگین وگوش ناشنوا... ...هرچه لحاف روی انسان بیشترباشد،خوابش سنگینترمیشودوهرچه اتاقش گرمتر،خوابش بیشترمیشود...این طبیعت دنیاست. اگردوست داری که تاخدا صدایت زد،بگویی بله،بایدساده ومختصر زندگی کنی.زندگی تان اگرچه مختصراست،درعوض خدابشمانظردارد؛صدای خدا را زودتر میشنوید. کتاب جاری حکمت محی الدین حائری شیرازی. سلامتی امام زمان صلوات.🌹🌸🌹🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💞 موقع رفتنش به سوریه خیلی گریه میکردم، دستمو گرفت و بهم گفت:دلمو لرزوندی ولی ایمانمو نمیتونی بلرزونی😢 باشد روایت عاشقانه ایست در دهه ی هفتاد🌷 شهدایی
💠در رابطه مربی با متربی، باید مربی به گونه ای سیستم تعاملی خود را با مهارت های خود تنظیم کند که همیشه رابطه از طرف متربی به سوی مربی باشد. چون قرار است در طول تربیت جاذبه و دافعه از طرف مربی اجرا شود. 👈در صورتی که این رابطه عکس باشد، حالتی پیش می آید که مربی باید برای قبولاندن حرف خود به متربی، توجه بسیاری به متربی بکند (اصطلاحاً متربی لوس به بار آمده) و کل سیستم تربیتی با مشکل جدی رو به رو می شود؛ چون دیگر زمینه ای برای ایجاد دافعه نیست!!! 🌹
خیلی‌ها سوال می‌پرسند از تفاوت دو کتاب انسان ۲۵۰ ساله❗️ که فرق حلقۀ دوم با حلقۀ سوم چیست؟ اگر حلقۀ سوم را بخوانیم، از مطالعۀ حلقۀ دوم بی‌نیاز می‌شویم؟ و... پاسخ با یک مثال عرض می‌شود: آنچه در حلقۀ دوم (همان کتاب انسان۲۵۰سالۀ معروف) راجع به امیرالمومنین آمده، یک فصل ۳۰ صفحه‌ای است. در حالی‌که در حلقۀ سوم، قریب ۳۰۰ صفحه، و ذیل ۲۵ عنوان، مطالب مختص به وجود مبارک و بی‌بدیل امیرالمومنین آمده؛ یعنی حدوداً ده‌برابر! تقریباً به اندازۀ کل کتاب حلقۀ دوم. آنچه از بیان حضرت استاد، آیت‌الله خامنه‌ای، در حلقۀ دوم آمده، مروری نسبتاً سریع است بر حوادث مهم و اثرگذار دوران امامت امیرالمومنین؛ یعنی از سال یازدهم تا چهلم هجری. اما حلقۀ سوم مطالبی است مفصل در شرح، تحلیل و تبیین این مدت که به دو بخش قبل از خلافت و دوران خلافت ایشان تقسیم می‌شود. حلقه سوم پر است از دقت‌های درس آموز و راهگشا، که موجب پیوند کتاب با حال کنونی جامعه میشود. و معیار رفتار و تصمیم‌گیری درست در شرایط فعلی را در اختیار مخاطب خود می‌گذارد. مشخص است که مخاطب، در قدم اول بهتر است در حلقۀ دوم، خوب با مفهوم انسان‌۲۵۰ساله آشنا شده و سپس اجمالی از وقایع مهم این بازۀ تاریخی را بخواند. آنگاه برای دریافت فهمی دقیق‌تر و آشنایی با جزئیات بیشترِ وقایع، پای درس حلقۀ سوم بنشیند؛ بدون اینکه احساس کند متنی تکراری است. -کتاب
🔺عدالت و انصاف در تربیت🔺 ✅همه انسان ها از بی عدالتی بیزارند؛ به ویژه نوجوانان و جوانان که بسیار حساس و دقیق هستند. عدالت در تمام امور لازم است؛ عدالت در تشویق، عدالت در محبت، حتی عدالت درنگاه. 🔸امام علی علیه السلام: و در نظر انداختن به آنان با گوشه چشم، خیره نگاه کردن، اشاره و تحیت، یکسان معامله کن، تا زورمندان به تو طمع ستم کاری نبندند و ناتوانان از عدالتت ناامید نشوند. 📜نهج البلاغه، نامه ۴۶. 🔸امام علی علیه السلام: انصاف باعث ادامه پیدا کردن روابط می شود. 📜غررالحکم، ص٢٩۶. 🔻گاهی انسان با بی عدالتی که انجام می دهد، در معرض تهمت قرار می گیرد؛ به ویژه اگر متربی دارای شرایط خاصی باشد مثلا از خانواده ای ثروتمند باشد و مواردی از این دست. 👈انسان مومن نباید خود را در معرض تهمت قرار دهد مخصوصا باید از موجبات بدبینی در خوبان جدا پرهیز کرد.