eitaa logo
حلقات مجازی فراهان
65 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
375 ویدیو
118 فایل
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 با سلام خدمت ارکان تربیتی صالحین شما دعوت شدید به کانال حلقات مجازی فراهان مطالب تربیتی، معرفتی، مهارتی و بصیرتی حلقات صالحین را در این کانال دنبال بفرمائید. لینک کانال جهت عضویت @halghat_majazi_farahan313
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 🔻 اوایل زندگی درست بلد نبودم غذا درست كنم. یادم هست بار اول كه خواستم تاس كباب درست كنم، سیب‏زمینی‏ها را خیلی زود با گوشت ریختم. 🔸 یوسف كه آمد، رفتم غذا را بیاورم، دیدم همه سیب‏زمینی‏ها له شدند. خیلی ناراحت شدم و رفتم یك گوشه‏ای شروع كردم به گریه كردن. 🔹یوسف آمد و پرسید: چه شده؟ من هم قضیه را برایش تعریف كردم. ♦️ او حسابی خندید، بعد هم رفت غذا را كشید و آورد با هم خوردیم. ❇️ آن قدر پای سفره مرا دلداری داد و از غذا تعریف و تمجید كرد كه یادم رفت غذا خراب شده بود. ⭕️ یوسف هیچ گاه به غذا ایراد و اشكال نمی‏گرفت. حتی گاهی پیش می‏آمد كه بر اثر مشغله زیاد، دو روز غذا درست نمی‏كردم، ولی او خم به ابرو نمی‏آورد. 💢 بارها از او پرسیدم: چه دوست داری برایت درست كنم؟ می‏خندید و می‏گفت: «غذا، فقط غذا» می‏گفت دوست دارم راحت باشی. 🔸 ایشان حقوق که می گرفت، می امد خانه و تمام پولش را می گذاشت توی کمد من. می گفت: هر جور خودت دوست داری خرج کن. 🔹 هر وقت که دلم برای پدر و مادرم تنگ می شد، آزاد بودم یکی دو هفته بروم اصفهان. اصلا سخت نمی گرفت. ◾️از اصفهان هم که برمی گشتم، می دیدم زندگی خیلی مرتب و تمیز است. لباسهایش را خودش می شست و آشپزخانه را مرتب می کرد. 📚 از کتب نیمه پنهان و همسرداری سرداران شهید
بسم الله الرحمن الرحیم مخاطب شناسی ✅قلمرو های مخاطب شناسی 5⃣ سطح معلومات و میزان فهم فراگیران: 🌹رسول خدا (ص) فرمودند : کلموا الناس علی قدر عقولهم . با مردم به اندازه دانایی و عقلشان سخن بگویید. یکی از ارکان سخن ، سخن گفتن به قدر منزلت و به میزان آگاهی و دانایی مخاطب است. ⭕️سهل انگاری در شناخت سطح فهم مخاطب باعث بروز یکی از دو مشکل زیر می شود : 👈سطح تربیت فراتر از سطح درک،معلومات و توانایی های متربیان انجام پذیرد. 👈 سطح تربیت فراتر از میزان بینش،سطح نگرش و اندیشه متربیان صورت می گیرد. نتیجه : در هر صورت تعلیم و تربیت ناکامیاب است. ادامه دارد..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلیدهای تربیتی 💢 جنس کار مربی آدمی است، پس باید انسان را خوب بشناسد و انسان‌شناسی بالاتر از مولا علی علیه‌السلام نیست و مولا نفس آدمی را چون اسب سرکشی معرفی می‌کنند که رام کردنش ساده نیست. (البته فراموش نکنیم که خود ما از این قاعده استثنا نیستیم.) 😳 ببینید اعجاز کلام را: عنه عليه‌السلام: 🦋 العِلمُ قائدٌ و العَمَلُ سائقٌ و النَّفسُ حَرونٌ. [فرس حَرُون: لا ينقاد و إذا اشتدّ به الجري وقف]  📚 تحف العقول: ۲۰۸ امیرالمومنین على عليه السلام :  💎 علم، مهار را از جلو مى‌كشد و عمل از پشت سر هل می‌دهد و نفس اسب سرکشی است. ( که وقتی با شدت با او رفتار کنند حرکت نمى‌كند.) ••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 یه فایل صوتی هست که چند وقتیه در فضای مجازی منتشر میشه که در اون فردی مطالبی رو در مورد فریب کرونا مطرح میکنه. سخنران اصلی این فایل "آیت الله صمدی آملی" هست که چند روزیه این فایل داره به نام شهید فخری زاده منتشر میشه! 💢 مطالبی که در این فایل گفته میشه اکثرا خوب هست ولی اون انتقاداتی که به رهبر انقلاب میشه انتقادات درستی نیست و مشخصه گوینده شناخت کافی از ریزه کاری های امر ولایت نداره. 🔶 بالاخره رهبر انقلاب محدودیت هایی دارن و نمیتونن صراحتا با وزارت بهداشت مخالفت کنند. همونطور که از گران شدن بنزین هم حمایت کردند با این که طرح نادرستی بود. بالاخره ولایت ملاحظه هایی داره که ما از بیرون متوجه نمیشیم و میگیم چرا رهبری فلان کار رو کرد؟! 🚫 متاسفانه دشمن صهیونیست، این فایل رو در واتس آپ به نام شهید فخری زاده منتشر کرده و حتی شایعه کردن که چون شهید فخری زاده به رهبری اعتراض کرده حکومت ایشون رو کشته!!! یعنی چنان دروغ ها رو بهمدیگه میبافن که عقل جن هم بهش نمیرسه! 😒 ☢️ عرض کرده بودیم که بعد از شهادت این شهید عزیز انواع شایعات توسط دشمن درست میشه تا بتونن اثرات خون این شهید رو کمرنگ کنند و رسانه ها رو به دنبال نخود سیاه بفرستند!!! ⭕️ بخشی از این دروغ پردازی ها رو کانال های به ظاهر طنزی که زیر نظر برخی نهادهای امنیتی آلوده اداره میشن به عهده دارن ⭕️ بخشی از این شایعات و دروغ ها رو هم "رسانه های رسمی جریان نفوذ" مثل خبرآنلاین و روزنامه های اعتماد، شرق، آرمان، آفتاب یزد، انتخاب و .... به عهده دارن 💢 و دیدید که این دروغگوها میخواستن اسم شهید فخری زاده رو با گره زدن به برجام نجس خودشون خراب کنند که با روشنگری های "دکتر فریدون عباسی" این دروغ ها تموم شد. 💢 در واقع هر جایی بتونن دروغی رو با رسانه های رسمی بگن این کار رو انجام میدن و هر جایی دیدن دیگه خیلی ضایع هست دروغ ها و شایعات رو میدن دست کانال های امنیتی آلوده که منتشر کنند. خلاصه یه تقسیم کاری هست دیگه و بالاخره باید یه جوری باشه که اونا هم بتونن نونشون رو حلال کنند!!!
کتاب به احتمال قوی پر مخاطب ترین و پرفروش ترین کتاب در حوزه ادبیات است. این منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات این شهید ساده دست و والامقام است. شهیدی که در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ با مسئوولیت فرماندهی تیپ ۱۸ جوادالائمه(ع) در منطقه عملیاتی بدر به می رسد و پیکرش در منطقه عملیات بر جای می ماند. پس از حدود 27 سال در جریان پیکر ایشان شناسایی و در تاریخ هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بر روی دستان هزاران نفر از عاشقان صدیقه اطهر تشییع و در بهشت رضا(ع) مشهد مقدس به خاک سپرده می شود. -کتاب
📚 جا به جا گفتن ذکر رکوع و سجده 💠 سؤال: اگر و را به جای یکدیگر بگوییم، اشکال دارد؟ ✅ جواب: در صورتی که سهواً باشد اشکال ندارد، همچنین اگر عمداً و به خداوند (عزوجل) بگوید، نماز صحیح است اما و یا سجده را نیز باید بگوید.
💌 🌹 شهـــید حاج قاسم سلیمـــانی: خواهران‌من برادران‌من، عزیزان مشتاق! تا کسی شهید‌نبود شهید‌نمی‌شود. شـرط شهید شدن شهید بودن است. اگر امروز کسی را دیدید که بوی‌شهید از ڪلام او از رفتـار او از اخــلاق او استشمــام شد بدانید او شهید خواهد شد. تمام شهدای ما این مشخصـہ را داشتند. قبل از اینکه شهیدشوند، شهیدبودند. نمی‌تواند کسی را قبل از اینڪـہ علم بیاموزد عالم شود. شرطٍ عالـم شدن علم‌آموزی است؛ شرطِ شهـید شدن، شهـید بودن است.
با متربی بدزبان چه کنیم؟ برخی متربیان نوجوان در اثر تربيت غير صحيح، حرف هاي زشت مي زنند. با اين متربیان و يا با پدر و مادر آنان چگونه برخورد نماييم؟ ➕پاسخ به اين سؤال به دو بخش تقسيم مي شود: ۱. برخورد با متربی كه حرف هاي زشت مي زنند. ۲. برخورد با پدر و مادر او 🔸در بخش اوّل، به چند نكته بايد توجه شود: ۱. بايد با اين گونه بچه ها ابتدا از راه اظهار محبّت و دوستي، كه اولين نياز دروني هر كودك يا نوجواني است، وارد شويم، يعني ابتدا با ابراز محبّت و علاقه مندي با آنان دوستي كنيم . وقتي كه با آنان دوست صميمي شديم و ارتباط ما با آنان نزديك تر شد و از سوي ما جاذبه و محبت و صداقت يافتند آن وقت با نصيحت و تذكر و بيان مفاسد بد زباني آنان را از كار زشتشان باز داريم . ۲. احياي شخصيت و كرامت نفس در كودكان و نوجوانان عامل بسيار مهمي در تربيت آنان است . منشأ بيش تر بدرفتاري ها و اختلالات رفتاري آنان برخورد ناصحيح و تحقير شخصيت انساني آنان است. انسان ها در هر سنّي كه باشند مشكلات موجود در روابطشان و اختلال ها و ناهنجاري هاي رفتاريشان , معمولاً نتيجه فقدان احترام متقابل و بي ارزش شدن شخصيتشان است. اگر ما بتوانيم با اخلاق و برخورد صحيح ,شخصيت از بين رفته آنان را به آن ها برگردانيم مي توانيم آنان را به سوي هدايت رهنمون کنیم. 🔹اما در مورد برخورد صحيح با پدر و مادر متربیانی كه بد زبان هستند، بايد نكاتی را مورد توجه قرار دهيم: ۱. منشأ بد زباني در برخي كودكان , پدر يا مادر و يا هر دو و يا دوستان كوچه و محلّه است. بايد ببينيم منشأ بد زباني كدام يك از موارد است . اگر علّت بد زباني ، پدر يا مادر است ، با توجيه آنان و نشان دادن راه صحيح ، به آنان گوشزد كنيم آثار بدزباني، فرزندتان را به بيراهه مي كشد و باعث بي آبرويي آن ها مي شود. پدر و مادرها بايد از گفتن حرف هاي زشت پرهيز كنند و از فحاشي و بد زباني و گفتن الفاظ ركيك دوري كنند تا فرزندانشان از آنان به طور نا خود آگاه تأثير منفي نپذيرند. ۲. بسياري از پدران و مادران بر اثر تربيت غلط و بي توجهي به آثار منفي بدزباني، باعث تأثير گذاري درفرزندانشان مي شوند، بنابراين بايد با آموزش صحيح به آنان، زمينهء اصلاح فرزندان را فراهم كنيم. برگزاری جلسات مشاوره ای برای خانواده ها میتواند راهگشا باشد. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
«ما در این جنگ‌های حملات دوران هشت‌ساله، حملات داشتیم، حملات داشتیم، فرض کنید در حمله رمضان یا کربلای چهار...؛ حملات موفقی هم داشتیم فرض کنید والفجر هشت... اما همان حملات موفق، حملاتی بود که با _مشکل همراه بود. انسان‌ها همه یک‌جور نیستند. دشواری‌های فراوان بود. بعضی‌ها از بین راه بر می‌گشتند. بعضی‌ها پشیمان می‌شدند. بعضی‌ها جلو نمی‌رفتند. بعضی‌ها بیش از آنچه که به فکر انجام‌وظیفه باشند به فکر این بودند که درباره ما چه می‌گویند. این‌جوری هم داشتیم. این‌ها را هم بگوییم، اشکالی ندارد. در بین همه این هست که آن تلألؤهای فوق‌العاده خودش را نشان می‌دهد. آن انسان‌های ناب، شهدای عزیز، عالی‌قدر.» باید قبول کنیم توأم با موفقیت‌ها و ناکامی‌ها هست. نه باید از موفقیت‌ها مغرور شد و نه از ناکامی‌ها ناامید. ما باید در تشکیلات و اگر در بین راه عضوی از تشکل همراهی نکرد و کم آورد، نباید در روحیه بقیه اعضا تأثیر بگذارد. راه را باید با بقیه افراد ادامه داد، دقیقاً مانند شهدا. پس از انتخاب و برای تشکیلات و کار دسته‌جمعی، باید همواره به وظیفه عمل کرد و از سرزنش‌ها و نکوهش‌ها نترسید. با وجود صدها مشکل باز هم باید کار تشکیلاتی را پیش برد. یک نیروی تشکیلاتی باید قدرت مواجهه با واقعیت‌ها را داشته باشد، هرچند تلخ باشد!