eitaa logo
محمد علی سجادی #حلقه معرفت
324 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
3هزار ویدیو
85 فایل
ارشد کلام اسلامی مدرسه عالی نواب اتمام درس خارج (سطح چهار) استاد حلقات معرفت #حرم رضوی(مدرسه #پریزاد) پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی سامانه 05132020 حرم مدرس و مُبَلّغ آیدی https://eitaa.com/pasokhgoom
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙سوال: آیا تحریم آمریکا در بحران کرونا به نفع کشور بود یا به ضرر !؟؟ 🖋پاسخ: گلوبال ریسرچ ♦️🔹 نه تنها سقوط نکرد بلکه رو به خوبی کرد @ANALYSTS 🔹کشورهایی که در حال حاضر تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارند و در مجموع حدود یک چهارم جمعیت زمین را شامل می‌شوند، عملکردی بسیار بهتر داشته و در مبارزه با ویروس کرونا، شده‌اند. 🔹 ، یکی از نخستین مراکز شیوع جهانی و کشوری که برنامه‌ریزان در آمریکا با خوشحالی پیش بینی می‌کردند که تحت فشارها سقوط خواهد کرد، است که پاندمیک را تحت کنترل بگیرد. از ۳۰ مارس، تعداد مبتلایان جدید روزانه کووید-۱۹، به شکل روزمره یافته است. 🔹گلوبال ریسرچ با اشاره به سقوط بازار نفت نوشت: جالب اینجاست که محمد مرندی، استاد دانشگاه تهران، ادعا می‌کند تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که صادرات نفت ایران را مسدود کرده‌اند، به شکل ناخواسته باعث شدند که ایران نسبت به متحدان آمریکا مانند عربستان سعودی، امارات یا قطر، آمادگی بهتری در مواجهه با سقوط جهانی قیمت نفت داشته باشد. ترامپ صادرات نفت ایران را مسدود کرد و به شکل ناخواسته موجب در برابر فروپاشی بازار جهانی نفت شد. 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
@taamolaat🖋 🔷️ یادداشت کوتاه 🔸️ درباره نقل یک حکایت مناقشه برانگیز در برنامه مناجات شبهای رمضان حرم مطهر ۱. اولیای الهی فقط دست خوبان را نگرفته اند، دست آلوده دامنان را هم گرفته اند، نمونه اش "بشر حافی". ۲. در مکتب اهل بیت، هدف، وسیله را توجیه نمی کند. همچنان که در زیارت جامعه کبیره خطاب به اهل بیت میگوییم: "و شأنکم الحق..." اساسا توسل به باطل در شان اولیای خدا نیست. ۳. اکثر علمای شیعه معتقدند روایتی که اطمینان آور نیست حتی اگر سند معتبری داشته باشد، در معارف اعتقادی حجت نیست، چه رسد به حکایتی که معلوم نیست از چه کسی و در کجا نقل شده است. ۴. کرسی خطابه و مداحی مجالس مذهبی، جایگاههای بسیار حساسی است که مستقیما با اعتقادات دینی مردم سر و کار دارد و گاهی یک مطلب یا تعبیر نادرست، به تحریف یا تشکیک در باورهای مومنین می انجامد. ۵. حساب نقد خیرخواهانه و دلسوزانه را باید از عقده گشایی و لجن مالی جدا کرد. اما همان قدر که تخریب، بد است، توجیه هم بد است، به ویژه وقتی به خاطر یک سخن نابجا، به مقدسات شیعه و شخص سیدالشهدا ارواحنافداه اهانت میشود. 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
▪️اطلاع‌نگاشت آزمون جهانی کرونا @Fars_plus 🔻نتایج تفاوت فرهنگ اسلامی ایرانی و تمدن مادی غرب 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
@Fars_plus ▪️‏داشتم یکی از کتاب های سال 97 موسسه توانا وابسته به وزارت خارجه آمریکا رو می خوندم که به جمله زیر رسیدم. دوستدارم قیافه نویسنده شو تو ایام کرونا ببینم. 🖋محمد رضا بورنی 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
اینکه بدانیم قطب توریسم پزشکی در قاره اروپاست و دارای بهترین امکانات پزشکی در اروپاست ! خبر امروز محموله ۴۰‌هزار کیت تشخیص از ایران به آلمان چقدر لذت‌بخشه ؟! 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
🎙 متن شبهه : ⁉️ پیام خداوند از این بیماری چیه؟ اصلا چرا اینجور شد ؟ ینی همه دنیا مستحق این ویروسند؟ @GhararGahShayeat 🖋 پاسخ شبهه : 1⃣ قبل از هر چیز لازم است مساله را مقداری عمیق تر و از این زاویه ببینیم که مشکلات و بلاها و از جمله بیماری ها چه دلیل یا دلایل و فلسفه هایی دارد؟ مشکلات و سختی های عالم (که مصداق بارز و آشکارش بیماری است) مصالح و دلایل متفاوتی دارد... 2⃣ زمینه ترقّي و رشد معنوي: از امام صادق(علیه السلام) نقل شده: «در بهشت درجه‌ای هست که فقط با صبر کردن بر مریضی‌های جسمی می‌توان به آن درجه رسید.» (علامه المجلسي، بحار الانوار، ج 67، ص 212، مؤسسه الوفاء، بيروت، 1404) 3⃣ تکامل و شکوفایی استعدادهای نهفته: وقتی سخن از کارکرد سازنده دشواری و مصائب به میان می آید، منظور این نیست که این تأثیر روی همه افراد یکسان است، بلکه روی برخی ممکن است نقش منفی داشته باشد، ولی مهم چگونگی برخورد و رویارویی با مشکلات است. هر اندازه شخص دارای جهان بینی بهتری باشد و فلسفه رنج‏ها و مصائب را بهتر بشناسد و از نظر روحی، خطرپذیر و با اراده و مقاوم‏تر باشد، از جنبه‏های مثبت مشکلات بهره افزون‏تری می‌گیرد. بر عکس هر اندازه شخص عافیت طلب، بدبین و خطر گریزتر باشد، از مشکلات آثار منفی بیشتری دریافت می‌دارد. 4⃣ آزمون و امتحان: خداوند در قرآن مي فرمايد: «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ و... لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلا ( بقره؛155)؛ شما را با اندكي از ترس، گرسنگي و آفت در مال ها و جان ها و ميوه ها مي آزماييم... تا معلوم گردد كه چه كس عمل شايسته انجام مي دهد.» 5⃣ بخشش گناهان: امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: «المرض للمؤمن تطهير و رحمة، وللكافر تعذيب ولعنة، وإن المرض لا يزال بالمؤمن حتى لا يكون عليه ذنب ( طبرسی ، مکارم الاخلاق،ص358)؛ بيماري براي مومن پاكي و رحمت، ولي براي كافر عذاب و لعنت (دوری از رحمت) است، هنگامي كه مومن بهبودي يابد، تمام گناهانش بخشيده شده است.» 6⃣ تربیت انسان: استاد مطهری(ره) می‏فرماید: به حکم قانون و ناموس خلقت، بسیاری از کمالات است که جز در مواجهه با سختی‏ها و شداید، جز در نتیجه تصادم‏ها و اصطکاک‏های سخت، جز در میدان مبارزه و پنجه نرم کردن با حوادث، جز در رو به رو شدن با بلایا و مصایب حاصل نمی‏شود. (استاد مطهری، بیست گفتار، انتشارات صدرا - قم ، چاپ پنجم ، ص 176) 7⃣ با توجه به نکات فوق باید عرض کنیم که علل بیماری، همیشه به خاطر امور معنوی نیست و ممکن است چه بسا امر مادی موجب بیماری شود یا در اثر کوتاهی شخص در حفظ سلامت خودش، منجر به بیماری شود. لذا اینکه گفته اید آیا همه دنیا مستحق این ویروس اند یا خیر،باید گفت بستگی به میزان رعایت بهداشت از سوی آنان دارد. 8⃣ با صرف نظر از اینکه بیماری کرونا منشاء انسانی دارد به این معنا که ممکن است یک ترور بیولوژیکی توسط یک عده جنایت کار باشد یا خیر، در طول تاریخ همیشه از این دست بیماری ها و البته با آمار قربانیانی به مراتب بیشتر اتفاق افتاده است. لذا آنچه بیش از خود بیماری جای نگرانی دارد،وجود ترس و هراسی است که به وجود آمده است. 9⃣ انسانی که نگاهش توحیدی است حتی در شدائد و بیماری ها هم توحیدی می اندیشد و توحیدی رفتار می کند. مثلا با رعایت بهداشت خود،به دیگران هم کمک می کند و از همنوعش فراموش نمی نماید. در یک مرحله بالاتر،جدا از اینکه این بیماری آیا یک بلاست یا یک امتحان یا هر چیز دیگری،از این موقعیت،فرصت سازی می کند؛ فرصت در جهت ایجاد اتحاد و همدلی مردم برای خیر رسانی به یکدیگر،فرصت سازی در جهت توجه بیشتر و تضرع به درگاه الهی،و در نگاهی به مراتب بالاتر، فرصت سازی جامعه اسلامی در جهت اثبات توانایی خود برای مقابله با مشکلات و اثبات آمادگی خود برای پی ریزی یک تمدن الهی همه جانبه. 🔟 موارد فوق نمونه هایی بود از پیام هایی که خداوند از طریق این بیماری به ما انتقال می دهد البته اگر بخواهیم به موضوع،با رویکردی توحیدی بنگریم نه صرفا مادی. 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
آیا روزه داری باعث ضعف سیستم ایمنی بدن میشود؟؟؟ 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
@syriankhabar تروریست‌های آمریکایی و وضعیت بسیار جالب آن ها. درحالی که نظامیان تروریست آمریکایی ماسک ندارند، مراسم اهدای مدال برگزار می‌کنند. خیلی دلم می‌خواهد آنهایی که تجهیزات مدرن و به روز نظامیان آمریکایی را به رخ می کشیدند، در این مورد هم چند خطی قلمی می‌کردند تا مشخص شود که حقیقت و واقعیت را می نویسند. 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
💠پدری🧔 که مادری🧕 را تجربه کرد . 🖋‏پس از مثبت شدن تست کرونای🔬 همسرم و شروع قرنطینه خانگی‌اش، کارهای خانه و نگهداری از محمد؛👨‍👦 پسر سه ساله‌مان با من بود. تجربه‌ای یک ماهه و عجیب، مثل سفر به دنیایی ناآشنا! برای منی که هر روز دیروقت از محل کار به خانه می‌آمدم و مدت کوتاهی با پسرم سروکله می‌زدم،🙇‍♂ وقت گذاشتنِ تمام‌وقت برای یک کودک که نیاز‌های مختلفی دارد آسان نبود. آن هم در کنار خانه‌داریِ تمام وقت که خب، پیش از این کمتر در جزییات آن دخیل بودم. و در تمام این مدت، بی‌اغراق هر روز شرمنده‌تر😰 شدم و به خودم بدوبیراه گفتم! بابت همه ایامی که «‎مشارکت عادلانه‌ای» در این امور نداشتم و عمده‌ی این کار طاقت فرسا روی دوش همسرم بوده. چی فکر می‌کردم با خودم؟! . من البته چه در دوره مجردی و چه بعد از ازدواج 👪همیشه در کارهای خانه مشارکت داشتم. لااقل تا قبل از این تجربه، اینطور فکر می‌کردم! در مدت قرنطینه همسرم، پسرمان علاوه بر بازی‌های معمولِ بین من و خودش، انتظار کارهایی را داشت که مادرش برای او انجام می‌داد. یعنی مجموعه کارهایی برای سرگرم کردن،🏐🏸⚽️ بازی و تغذیه‌اش🍼🍯. کارهایی که انجام دادن‌شان به خودی خود، مشکلی نداشت. مشکل اینجا بود که نمی‌فهمیدم چطور می‌توانم همزمان با «کارهای خانه»🍳☕️🍽 به اندازه کافی برای «محمد» و البته «خودم» وقت بگذارم؟! چون کارهای خانه که رسما تمامی نداشت! نسبت زندگی و خانه‌داری نسبت آدمیزاد است و نفس کشیدن. می‌شود یک روز نفس نکشید؟ طبعا نه! آشپزی🥘، شست‌وشوی همیشگی ظروف🍽/لباس‌ها👕 و جمع و‌ جور کردن بی‌توقف منزل به واسطه قدرت تخریب‌گریِ💥🤯 بمب متحرکی به نام محمد و دیگر امور خانه، واقعا وقت کمی برایم باقی می‌گذاشت. با این حال برای زن‌ها این یک کار تمام وقت و بدون مرخصی است، تا پایان عمر! . حکایت غم‌انگیز و شرم‌آوری است!🤔 می‌گویم غم‌انگیز و شرم‌آور😰 چون عمر زن‌ها و مادرهای زیادی تمام شده بدون اینکه بتوانند یک موضوع بدیهی را به خانواده و فرزندان‌شان تفهیم کنند؛ اینکه من را و این کوهِ کارهای پیش رویم را ببینید! [همه اینها را بگذارید کنار شاغل بودن برخی خانم‌ها، از جمله همسرم که اساسا بحث دیگری است!] . این نوشته را بگذارید به حساب یک اعتراف! از طرف مَردی👨 که پیش از این تصور می‌کرد نقش مهمی در کارهای خانه دارد و حالا می‌داند تصورات‌اش نسبتی با واقعیت نداشته و چقدر تباه بوده! نهایتا اینکه یک چیزی شبیه به همین‌ها را حتما توی وصیت‌نامه‌ام برای محمد هم می‌نویسم و احتمالا اینجوری تمامش کنم: «پسرم! دنیا با برقراری عدالت حتما جای قشنگ‌تری است، منتها بیا از خانه خودمان شروع کنیم!» 🖋روایتی از موسی راوندی 😉اگر چند فرزند بود سختی رو بهتر میفهمید 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai