eitaa logo
محمد علی سجادی #حلقه معرفت
324 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
3هزار ویدیو
85 فایل
ارشد کلام اسلامی مدرسه عالی نواب اتمام درس خارج (سطح چهار) استاد حلقات معرفت #حرم رضوی(مدرسه #پریزاد) پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی سامانه 05132020 حرم مدرس و مُبَلّغ آیدی https://eitaa.com/pasokhgoom
مشاهده در ایتا
دانلود
@syriankhabar تروریست‌های آمریکایی و وضعیت بسیار جالب آن ها. درحالی که نظامیان تروریست آمریکایی ماسک ندارند، مراسم اهدای مدال برگزار می‌کنند. خیلی دلم می‌خواهد آنهایی که تجهیزات مدرن و به روز نظامیان آمریکایی را به رخ می کشیدند، در این مورد هم چند خطی قلمی می‌کردند تا مشخص شود که حقیقت و واقعیت را می نویسند. 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
💠پدری🧔 که مادری🧕 را تجربه کرد . 🖋‏پس از مثبت شدن تست کرونای🔬 همسرم و شروع قرنطینه خانگی‌اش، کارهای خانه و نگهداری از محمد؛👨‍👦 پسر سه ساله‌مان با من بود. تجربه‌ای یک ماهه و عجیب، مثل سفر به دنیایی ناآشنا! برای منی که هر روز دیروقت از محل کار به خانه می‌آمدم و مدت کوتاهی با پسرم سروکله می‌زدم،🙇‍♂ وقت گذاشتنِ تمام‌وقت برای یک کودک که نیاز‌های مختلفی دارد آسان نبود. آن هم در کنار خانه‌داریِ تمام وقت که خب، پیش از این کمتر در جزییات آن دخیل بودم. و در تمام این مدت، بی‌اغراق هر روز شرمنده‌تر😰 شدم و به خودم بدوبیراه گفتم! بابت همه ایامی که «‎مشارکت عادلانه‌ای» در این امور نداشتم و عمده‌ی این کار طاقت فرسا روی دوش همسرم بوده. چی فکر می‌کردم با خودم؟! . من البته چه در دوره مجردی و چه بعد از ازدواج 👪همیشه در کارهای خانه مشارکت داشتم. لااقل تا قبل از این تجربه، اینطور فکر می‌کردم! در مدت قرنطینه همسرم، پسرمان علاوه بر بازی‌های معمولِ بین من و خودش، انتظار کارهایی را داشت که مادرش برای او انجام می‌داد. یعنی مجموعه کارهایی برای سرگرم کردن،🏐🏸⚽️ بازی و تغذیه‌اش🍼🍯. کارهایی که انجام دادن‌شان به خودی خود، مشکلی نداشت. مشکل اینجا بود که نمی‌فهمیدم چطور می‌توانم همزمان با «کارهای خانه»🍳☕️🍽 به اندازه کافی برای «محمد» و البته «خودم» وقت بگذارم؟! چون کارهای خانه که رسما تمامی نداشت! نسبت زندگی و خانه‌داری نسبت آدمیزاد است و نفس کشیدن. می‌شود یک روز نفس نکشید؟ طبعا نه! آشپزی🥘، شست‌وشوی همیشگی ظروف🍽/لباس‌ها👕 و جمع و‌ جور کردن بی‌توقف منزل به واسطه قدرت تخریب‌گریِ💥🤯 بمب متحرکی به نام محمد و دیگر امور خانه، واقعا وقت کمی برایم باقی می‌گذاشت. با این حال برای زن‌ها این یک کار تمام وقت و بدون مرخصی است، تا پایان عمر! . حکایت غم‌انگیز و شرم‌آوری است!🤔 می‌گویم غم‌انگیز و شرم‌آور😰 چون عمر زن‌ها و مادرهای زیادی تمام شده بدون اینکه بتوانند یک موضوع بدیهی را به خانواده و فرزندان‌شان تفهیم کنند؛ اینکه من را و این کوهِ کارهای پیش رویم را ببینید! [همه اینها را بگذارید کنار شاغل بودن برخی خانم‌ها، از جمله همسرم که اساسا بحث دیگری است!] . این نوشته را بگذارید به حساب یک اعتراف! از طرف مَردی👨 که پیش از این تصور می‌کرد نقش مهمی در کارهای خانه دارد و حالا می‌داند تصورات‌اش نسبتی با واقعیت نداشته و چقدر تباه بوده! نهایتا اینکه یک چیزی شبیه به همین‌ها را حتما توی وصیت‌نامه‌ام برای محمد هم می‌نویسم و احتمالا اینجوری تمامش کنم: «پسرم! دنیا با برقراری عدالت حتما جای قشنگ‌تری است، منتها بیا از خانه خودمان شروع کنیم!» 🖋روایتی از موسی راوندی 😉اگر چند فرزند بود سختی رو بهتر میفهمید 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
💠کرونا؛ آزمون ابطال‌پذیری نظریه‌های لیبرال‌دموکراسی توسعه 🖋دکتر عیسی منصوری یک دستگاه فکری تا وقتی اعتبار دارد که توان حل مسائل و مصادیق را داشته باشد. یک نظریه مانند نظریه نسبیت اینشتین را وقتی علمی می دانیم که اگر مصادیق مخالف آن پیدا شد، نظریه‌ی خود را پس بگیریم. آزمایش میزان انحراف نور ستارگان در هنگام عبور از کنار خورشید توسط ادینگتون در سال ۱۹۱۹ سبب تائید نظریه نسبیت عام اینشتین و رد نظریه گرانش نیوتن شد. اگر مصداق نقض تئوری و دستگاه فکری‌مان پیدا شد، باید به اصل تئوری شک کرد. برای دهه‌ها پارادایم توسعه‌ی مبتنی بر لیبرال‌دموکراسی در همه‌ جا، مولفه‌ها و ابزارهای مختص به خود را تعریف و پیاده کرد. مانند قواعد اقتصادی برتون وودز که عملا قاعده‌ی کلیِ حاکم بر جهان اقتصاد شد و علم اقتصاد در جهان ذیل این قاعده بسط یافت. تکنولوژیِ ذیل این گفتمان، از محیط‌زیست نه به معنای اکوسیستم بلکه به عنوان مکانِ پیاده‌سازی پروژه‌هایش بهره گرفت. هرنوع ناسازگاری سیاستی و سیاسی بیرونی (مانند شیلی آلنده و ایران پس از انقلاب ۵۷) و درونی (مانند ایده‌های استیگلیتز در بانک جهانی و اوباماکر در حوزه سلامت) را نیز برنتافت. حتی برای پیاده‌سازیِ آن به زور و مداخله نظامی در کشورها و مناطق نیز متوسل شد. گفتمان توسعه‌ی مبتنی بر لیبرال‌دموکراسی ابژه‌ها و مخاطبان خود را همراه با مجموعه‌ای از رویه‌ها و سازوکارها تعریف کرد و این‌ها را جایگزین راه‌های بدیل نگرش به جهان قرار داد. توسعه، با عیار شباهت حداکثری با الگوی آمریکایی و اروپایی سنجیده شد. حتی به تعبیر فوکویاما، به این باور رسید که لیبرال‌دموکراسی آخرین حد تلاش‌ فکری بشر در تنظیم نظام‌های سیاسی است. اما واقعیت آن است که بازتولیدِ این قواعد و نظم جهانیِ حاصل از آن، منجر به «خشونت» شد. خشونتِ نهادینه شده، علم و اقتصاد جهانی را حمایت کرد و علم و اقتصاد بر دامنه‌ی خشونت به خودِ بشر و محیط زیست افزود. جنگ آمریکا در ویتنام و عراق و آتش‌سوزی حاصل از گرمایش زمین در استرالیا مصادیق آنند. این روزها ویروس کرونا در جهان شیوع یافته است. تقسیم بندی جهانِ مرکز و جهانِ پیرامون شکسته شد و فرقی بین جهان اول و جهان سوم نیست، نه در ابتلا و نه در مقابله با آن. همیشه نسخه‌ی جهان‌گیر برای مشکلات ارائه می شد، اما این بار علمِ ذیل پارادایمِ لیبرال‌دموکراسی نسخه‌ای برای یک مشکل جهان‌گیر ندارد. رییس‌جمهور ترامپ در باره ویروس کرونا می‌گوید: “It will go away. Just stay calm. It will go away”. جهانی شدنِ فزاینده نقض شده است؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز مرزها را به روی هم بستند. برخلاف نگاه بازار-محور، دولت‌ها دوباره بازیگر اصلی تولید و سلامت هستند. برای دهه‌های متمادی محیط زیست در خدمت توسعه بود، از حالا به بعد، محیط زیست بازیگر محوری فرایندهای سیاستی خواهد بود؛ کشتن سگ و گربه در برخی مناطق چین ممنوع شد. محیط زیست شهری و دریایی نفس کشیده است و حیوانات دریایی به کنار شهرها آمده‌اند. صنعتی شدن دیگر مساوی توسعه نیست. برعکس، تعطیل شدنِ زندگی صنعتی سبب نفش کشیدن دنیا شده است. امپراطوریِ گفتمان توسعه‌ی لیبرال‌دموکرات از حل معضل فقر اقتصادی در جهان تحت سیطره‌ی خود ناتوان بود، از مدیریت بیماریِ همان‌ها ناتوان‌تر مانده است. در آینده‌ي نزدیک این درماندگی بیشتر هویدا می شود. علم و اقتصادِ تعریف شده ذیل گفتمان توسعه لیبرال‌دموکرات و همه شعب آن، از پیش بینی و ارائه راه‌حل برای مسائل نوظهور ناتوان است. دوره توسعه هژمونیک به پایان رسیده است. اما گفتمان توسعه لیبرال‌دموکرات ظاهرا مانند کسی که نخواهد نتیجه آزمایش ادینگتون را بپذیرد و شاید مانند سطحی‌اندیشانِ دینی در داخل کشور، ظاهرا خود را ابطال‌پذیر نمی‌داند. قواعد همیشگی‌‌اش نقض شده، اما لشکرکشی و چالش نظامی جدید در عراق تمهید می شود. تحریم‌ها ادامه دارند. حتی پس از اثبات ربط بین آتش‌سوزی🔥 در استرالیا و گرمایش زمین، آمریکا از خروج از توافق محیطزیستی پاریس پشیمان نشده است. همیشه کرونایی برای ابطال نظریه‌ها هست، اگر واقع‌بین باشیم. بیش از آن مهم است بتوان دستگاهِ فکری جدید و جامع‌تری را استوار کرد. ... چه مولفه‌ها و قواعدی پارادایم جایگزین را شکل می دهند؟ 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
🎙سوال آیا منشاء ویروس کرونا چین بوده؟ پاسخ: 🔴بی‌بی‌سی: اولین مورد ابتلا به کرونا در فرانسه، مربوط‌ به دسامبر (اوایل دی‌ماه) است 🔹یک بیمارستان در فرانسه که نمونه‌های قدیمی از بیماران ذات الریه را دوباره آزمایش می‌کند، اعلام کرد یکی از افراد بستری‌ در این بیمارستان قبل از تاریخ ۲۷ دسامبر به کرونا مبتلا بوده است. 🔹سخنگوی سازمان جهانی بهداشت: این اتفاق همه تصورات راجع به شیوع این ویروس را به هم می‌ریزد. 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
محمد علی سجادی #حلقه معرفت
اینکه بدانیم #آلمان قطب توریسم پزشکی در قاره اروپاست و دارای بهترین امکانات پزشکی در اروپاست ! خبر
🇮🇷 🇩🇪 🖋 @naslechaharome 💢‏معاویه تو جنگ صفین آب رو بر سپاه امام‌علی (ع) بست؛ اما امام علی بعد از تسلط به آب فرات تلافی نکرد دولت آلمان به صدام بمب شیمایی داد که علیه ایران استفاده کنه اما الان ایران به آلمان جهت نجات بیماران کیت تشخیص کرونا داده یادمه حضرت آقا جایی فرموده بودند سیاست ما سیاست امیرالمومنین است 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🇺🇸🗽 عملکرد دولت مرکزی آمریکا از زبان شهردار نیویورک: 📍مردم نیویورک زجر می‌کشند اما خبری از کمک نیست/ترامپ پول ها را بین ثروتمندان توزیع می‌کند...! 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
‏زمانی که فشارها برای توقف پرواز ماهان به چین زیاد شده بود،من مدام برنامه پرواز چند فرودگاه اصلی چین را چک‌می کردم؛پرواز های لندن به چین،هیچگاه متوقف نشد؛اکنون فقط ماهان مقصر است!اما لندن که یکی از رکوردداران کشته های کرونا است،پروازهایش به چین تقصیری در گسترش ویروس نداشته! 💬 mahmoud maleki ▪️‏این گزارش ‎بی‌بی‌سی فارسی در لندن تهیه شده. شهری که حتی یک روز پرواز چین را لغو نکرد! در اوج بحران ‎کرونا روزی ۳ هواپیمای مسافربری چینی در فرودگاه‌های لندن می‌نشست. بعد با این دروغ بزرگ شروع میکند که: "شرکت ماهان‌ایر علی‌رغم ممنوعیت پروازهای بین‌المللی..." شما رو چی فرض کرده؟🤔 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
📡شبهه درسهایی که روزهای گذشته به ما آموخت : ....... ... هیچ کشیش، راهبه، روحانی یا آخوندی بیماران را نجات نداد. پاسخ1⃣ 🖋استاد اسداللهی 🤔طرف از کجا فهمیده دعاها در کاهش کرونا در ایران اثر نداشته 👨‍🔬تلاش بیشتر پزشکان و پرستاران نتیجه دینداری و معنویت🤲 آنهاست. 🌺دینداری توان بیماران و استرس آنها را ‌کم و آنها را مقاوم تر کرده 💝💞دینداری در این ایام باعث کمک بیشتر به هم نوع شد و رزمایش همدلی راه افتاد و آنهم با تبلیغ و تشویق رهبر دینی و مبلغان دینی 💠معنویت مردم باعث شد فروشگاهها غارت نشده و بخاطر حفظ جان مجبور نشوند اسلحه🔫 بخرند. 🙏اگر به دین عمل شود و قرنطینه و رعایت بهداشت را واجب شرعی بدانیم این بیماری زودتر نابود می شود 🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ پاسخ @shobhe_shenasi اگر کسی این درس را از کرونا آموخته است، به شدت از ناتوانی درک رنج می برد. چون قبل از آمدن کرونا هم همگان می‌دانستند که آخوند و روحانیت وظیفه ای در این زمینه ندارد همانطور که یک معلم یا مهندس یا بقال هم چنین مأموریتی ندارد. وظیفه روحانیت تبلیغ و ترویج مسائل دینی است. بله روایاتی برای درمان برخی بیماری ها وجود دارد و بر پایه‌ی آن و آموزه‌های سنتی یادمانده از امثال ابوعلی سینا، طب اسلامی ایرانی را تشکیل می‌دهد که به اذعان بسیاری از پزشکان تا حدودی موفق بوده است. و حداقل از طب مدرن که نهایت توصیه اش تا این لحظه دستور به شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها بوده بهتر عمل کرده است. 🖋حاشیه 👌البته در ایران طلاب برای نجات بیماران در بیمارستان‌ها فعالیت جهادی بسیار درخشان داشتن که با خدمت متواضعانه هم به پرسنل و پرستاران و هم به بیماران روحیه می دادند که یکی از عوامل بهبود بیماریست . و طلاب دیگر در فعالیت جهادی رزمایش همدلی کمک فقرا شدند. و طلاب دیگر در غسالخانه ها و قبرستانها با غسل دادن و نماز خواند و کفن و دفن باعث آرا مش بازماندگان شدند. 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
کرونا ثابت کرد که اختیار نداشتن دولت که گلایه دولتهای مختلف بوده، بهانه ای بیش نیست. دولت حتی اختیار زمان باز یا بسته شدن مکانهای غیر دولتی اعم از حرم و مساجد و هیئت را هم دارد. یعنی دولت حتی در مناجات عمومی مردم موثر است. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 @Khamenei_ir امام خامنه ای: 🔰تابع تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم اما باید توجه داشت که عبادات در ماه رمضان جزو نیازهای اساسی مردم است 🔻رهبر انقلاب در ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با کرونا: 🔹یک سؤال بی‌پاسخی وجود دارد در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت؛ بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمی‌کنم و تابع نظر و تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم اما باید توجه داشت که عبادات و توسل بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند البته معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در این زمینه وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند. 🔹همان گونه که گفتم نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد. ۹۹/۲/۲۱ 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
این عماری دیگر از امام خامنه‌ای 💠💠💠 🎞 کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی این جهاد عظیم و عمومی را روایت کنند 🔻رهبر انقلاب در ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با : من این را میخواهم عرض بکنم ــ که این هم یک مطالبه‌ی جدّی و یک آرزو است، ان‌شاءاللّه این آرزو برآورده بشود ــ کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی روایت کنند این جهاد عظیم و عمومی را؛ همچنان که شهید آوینی با آن بیانِ شیرین و زیبا و اثرگذارِ خودش توانست جزئیّات جبهه را برای ما روایت بکند و آن را ماندگار بکند، کاش کسانی بتوانند این کار را بکنند، هم در گفتار و هم در نوشتار و هم در کارهای هنری و نمایشها و پدیده‌های هنری. ۹۹/۲/۲۱ 💻 @Khamenei_ir 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai