eitaa logo
محمد علی سجادی #حلقه معرفت
324 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
3هزار ویدیو
85 فایل
ارشد کلام اسلامی مدرسه عالی نواب اتمام درس خارج (سطح چهار) استاد حلقات معرفت #حرم رضوی(مدرسه #پریزاد) پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی سامانه 05132020 حرم مدرس و مُبَلّغ آیدی https://eitaa.com/pasokhgoom
مشاهده در ایتا
دانلود
📡 متن شبهه : این بلایا و ویروس کورونا از گرد پای اسب امام زمان روحی له الفداء است ، واز این همه جمعیت دنیا باید تعدادی بمیرند تعدادی با سیل زلزله بیماری ویروس کورونا تا امام زمان بیایید 🖋 پاسخ شبهه : 1⃣ در روایات مربوط به علائم قبل از ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف داریم که دو سوم انسان ها به دلائل مختلف از بین میروند. امیرمومنان علی(ع) فرمود: حضرت مهدی(ع) ظهور نمی کند. مگر اینکه یک سوم مردم کشته شوند و یک سوم بمیرند و یک سوم باقی بمانند. 2⃣ محمد بن مسلم می گوید: امام صادق(ع) فرمود: امام زمان(ع) ظهور نمی کند، مگر این که دو سوم مردم جهان از بین بروند. عرض شد: اگر دو سوم مردم کشته شوند. پس چه تعداد خواهند ماند؟ فرمود: آیا راضی نیستید و دوست ندارید از یک سوم باقی مانده باشید؟ 3⃣ باید توجه داشت که این شدت از مرگ و میر به خاطر حضرت حجت نیست و بیشتر به خاطر از بین رفتن عدالت بین مردم ، فراموشی ولی معصوم در بین مردم و ... است. 4⃣ امام زمان منجی بشریت است و می آید تا جلوی این کشتارها گرفته شود، اگر بدست خود بشر بماند و ظهور اتفاق نیافتد ممکن است کل بشر را با فساد نابود شود همانطور که نسل قبل حضرت آدم ع با فساد نابود شد 5⃣اینکه ابن بلایا به خاطر امام زمان عج الله هست و یا از گرد پای اسب امام زمان هست باید گفت که اینطور نیست. محبت یک امام به شیعیان ک محبینش بیشتر از محبت یک مادر به فرزندش هست.امام صادق (ع ) میفرمایند : ما با سردرد شیعیانمان سردرد میگیریم. 📚منابع ۱ _طوسی، محمد بن حسن (شیخ طوسی)، کتاب الغیبة، ص۴۳۸، ح۴۳۰. ۲ _طوسي، غيبة، چاپ جديد، ص 446؛ اثبات الهداة، ج 3، ص 728؛ بحارالانوار، ج 52، ص 209. ۳- عقد الدرر فی اخبار المنتظر، ص۹۶ @GhararGahShayeat 🤲 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
🔴ویروس ۱۹ به این مشهوره که کودکان رو نمی‌کُشه ویروس ۱۹۴۸ به این مشهوره که کودکان رو می‌کُشه کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
♦️کرونا با تمام کشتارش، کشته اش کمتر از یمن بوده ست! یمن، آری یمن، که این همه سال گور گل های بی کفن بوده ست ⭕️کرونا با تمام خونخواریش هیچ کاری نداشت با طفلان آل نحس سعود تا امروز، گرم کشتار طفل و زن بوده ست 🔻سال ها رفت و هیچ وجدانی از سر اعتراض لب نگشود کاین همه قحطی، این همه کشتار، کار این سفله، این لجن بوده ست! 🔺کرونا آمده ست تا با مرگ یک به یک جنگ تن به تن بکنیم پیش از این نیز هر کجای جهان شاهد جنگ تن به تن بوده ست ⭕️حال، روز بخور بخور شده است، بخورید ای جماعت طماع اندکی از عذاب او بچشد، هر که اهل بزن بزن بوده ست 🚨کرونا آمده ست تا که ترامپ! روسری را به پوزه اش بندد نیست مرد این مخنث شیطان، این نه مرد است، این نه زن بوده ست! ⚜با همه کوچکی و ویروسیش، کرونا را قبول دارم من! شاید این ذره همچنان ذره ست، شاید این فکر، فکر من بوده ست 🏵هر که اهل یقین و آخرت است، بنشیند درون کشتی نوح مثل اخدودیان هلاک شود هر که از دودمان ظن بوده ست 📿کرونا آمده ست تا دنیا لحظه ای در خدا وقوف کند کرونا دست انتقام خداست، غربت غزه و یمن بوده ست! کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🗼🗽 @Fars_Plus 🎥خانم ویلمس نخست وزیر بلژیک برای بازدید بیمارستانی رفته بوده که کادر درمان بهش پشت کردن و اعتراضشون رو به صادرات بنزین ایران به ونزوئلا، قرنطینه نشدن قم و پروازهای ماهان اینجوری نشون دادن اگه کسی گفت اینا به نداشتن تجهیزات و بی احترامی دولت اعتراض داشتن باور نکنین مزدور رژیمه😉 💬 استیون هاونکوب کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
تکذیب سخن منتسب به آیت‌ الله سبحانی در مورد جن و کرونا دفتر آیت الله جعفر سبحانی مطلب منتسب به ایشان در مورد جن و کرونا را تکذیب کرد. دفتر این استاد برجسته حوزه در مطلبی اینگونه آورده است: «مطلب نقل شده از آیت الله العظمی سبحانی در مورد ریشه کن شدن ویروس کرونا به وسیله جن که در فضای مجازی منتشر شد، کذب است و دروغ» کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
💠ترحم غرب بر سلامتی مردم ایران!! 🔺 سخنگوی وزارت بهداشت از حذف اپلیکیشن ماسک از گوگل‌پلی خبر داد کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
توحيد مفضل / ترجمه علامه مجلسى، ص: 209 [آفات و بلاها] امام صادق علیه السلام : گروهى از جاهلان و ملحدان قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ. «1» آفت‏هائى را كه در بعضى از زمان‏ها حادث مى‏شود مانند: و باء و طاعون و يرقان و انواع بيمارى‏ها و تگرگ و ملخ كه زراعت و ميوه‏ها را ضايع كنند، وسيله كرده‏اند براى انكار خلق و شبهه گردانيده در وجود خالق قدير. پس در جواب ايشان مى‏گوئيم كه: اگر خالقى و مدبّرى در عالم نمى‏بود مى‏بايست كه زياده از اين فتنه و فساد و آفات و حوادث در جهان پديد آيد، مثل آن كه آسمان بر زمين بيفتد يا زمين به آب فرو رود، يا آفتاب از طلوع تخلّف نمايد و هرگز طالع نشود، و نهرها و چشمه‏ها خشك شوند به نوعى كه يك قطره آب در آنها به هم نرسد، و هوا راكد شود كه مطلقاً باد حركت نكند تا همه اشياء فاسد گردد، يا آب دريا بر زمين جارى گردد كه عالم را غرق كند. و باز اين آفت‏ها كه گاهى مى‏رسد از طاعون و ملخ و امثال اينها چرا دايم و ممتدّ نمى‏گردد تا آنچه در عالم هست مستأصل گرداند، بلكه گاهى به هم مى‏رسد و زود برطرف مى‏شود؟ نمى‏بينى كه عالم از اين احداث جليله كه موجب بوار و هلاك اهل عالم است محفوظ و مصون است و گاهى ايشان را به آفات قليلى مى‏گزد و مى‏ترساند براى تأديب و تقويم ايشان و باز به زودى از ايشان زايل گرداند تا وقوع آنها پندى و نصيحتى باشد براى ايشان و ازاله‏اش رحمتى و نعمتى باشد بر ايشان. کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
2.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@roshangarii یک هواپیما در جریان پرواز برای ادای احترام به کادر درمانی مقابله با کرونا در کانادا سقوط کرد،😱🤕 فقط کافی بود این حادثه در ایران اتفاق میفتاد. واکنش ماهواره ها: اصلا دیدید آسمان ایران امن نیست و باید تحریم بشه🤕😐 کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
هنوز خیلی راه است تا بشر تجربه نماید و به دستورات دین برسد @akhbar_vi خوردن حیوانات و جانوران وحشی در ووهان چین به مدت 5 سال ممنوع اعلام شد. کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
💢 کشنده‌تر از کرونا ☢ غده سرطانی از کووید ۱۹ خطرناک‌تر است ☢ الغدة السرطانية هي أخطر من فيروس كوفيد-١٩ ☢ The Cancer gland is more dangerous than Covid-19 virus کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | ویروس۱۹۴۸ ◽️ مردم دنیا این روزها میزبان مهمانی ناخوانده‌ای هستند که خانه نشینان کرده است، اما این ویروس کشنده ترین ویروسی نیست که تا به حال به بشر آسیب رسانده، در این نماهنگ با ویروسی کشنده تر از کرونا آشنا شوید. کانال شبهات کرونا👇 @coronaai
@GhararGahShayeat 💠 پاسخی اجمالی به شبهات وشایعات : درشبهات دینی که مطرح میشه، نکته مهمی که باید توجه کرد، اینه که، مبنای فکر افراد ضددین که شبهات رو مطرح میکنن، این هست که، فقط ظاهر، مادیت و جسم رو نگاه میکنن و کاری به باطن، معنویت و روح ندارن و به‌ دنبال اون، فقط به دنیا توجه دارن و کاری به آخرت ندارن. درحالیکه در اسلام اصل بر روح، معنویت و آخرت هست، وقتی شبهه‌های این افراد رو نگاه میکنیم کاملا این نکات مشهوده... 1⃣ شبهه اول دیدی ضریح تا دیروز شفا میداد، الان تعطیلش کردن 🔆پاسخ شبهه: همونطور که میبینید به ظاهر و ماده فقط توجه دارن، ضریح آهنی رو عامل شفا میدونن، درحالیکه امام معصوم، که زنده هست و مارو میبینه و ما بخاطر زیارت اون بزرگواران میریم حرم، خود امام رو عامل شفا میدونیم، نه ضریحش نکته بعدی، شفا رو فقط در درمان بیماری‌های ظاهری میدونن. درحالیکه شفا، علاوه بر این، یک معنای بلند معنوی داره و یک تفضل معنوی از امام معصوم است. همچنین تعطیل شدن حرم رو تعطیل شدن دین و زیارت و توجه به اهل بیت میدونن، بازهم توجه به ظاهر 2⃣ شبهه دوم دیدید با تعطیل شدن مساجد و نمازجمعه‌ها و بیکارشدن آخوندا، هیچ اتفاقی نیفتاد، ولی با تعطیلی بیمارستان‌ها و پزشکا، زندگی همه بخطر میفتاد، حالا کدومشون مهمن. این آخوندا چیکار کردن برامون؟ اختراعی کردن؟ چه کار مثبتی کردن؟ 🔆پاسخ شبهه: فارغ از اینکه این شبهه اطلاعات غلطی داره میده و مساجد تعطیل نشده و اخوندا بیکار نشدن و دارن جهادی کار میکنن مشکل مردمو حل میکنن حالا فرضا اطلاعات این شبهه صحیح باشه و مساجد تعطیل شده، کار آخوندا تعطیل شده. میگن چه اتفاقی افتاده؟ بازهم فقط به ظاهر و دنیا توجه شده، از مسجد انتظار دارن بیماری رو درمان کنن، یا مثلا درآمدزایی مالی داشته باشه و بالاخره یک جوری به دنیای افراد رو بصورت خیلی محسوس و ملموس آباد کنه، درحاليکه مسجد اصلا برای مسائل مادی نیست، که البته تاثیر داره ولی اصل کارکرد مسجد برای معنویت است و از دیدگاه اسلام و انسان‌های دیندار، اصل بر معنویت و توجه به روح هستش. روحانی رو با پزشک مقایسه میکنن، روحانی اسمش معلومه، با روح سروکار داره، نه باجسم. کاری به این ندارم که عملکرد برخی از روحانی‌ها بد بوده و باعث بدنام شدن این قشر شده. ولی روحانی برای سلامت روح ما، و حرکت ما به سمت آخرت و ابدیت هست، کارش اگر از پزشکان حساس‌تر و مهمتر نباشه، کمتر نیست. اصلا رسالت پیامبران در دنیا، برای دنیا نبوده، اگرچه به دنیای مردم هم توجه داشتن. ولی پیامبران و امامان اومدن که توجه به آخرت بدن و به سمت ابدیت هدایت کنن بله بیمارستان تعطیل بشه، مردم میمیرن، خیلی بیمارستان مهم هست، ولی مقایسه مسجد و بیمارستان یک قیاس مع الفارق هست. هر دومهم هستن و وجود هرکدوم منافاتی با وجود دیگری نداره، هرکدوم کارکرد خودشون رو داره، بیمارستان برای درمان بیماری جسمی هست و مسجد و حرم برای مسائل روحی که از نظر دیدگاه دینی مهمتره. کسی که فقط به دنیا و ماده توجه داره، معلومه نمیفهمه تاثیر اماکن مقدس برای چیه. البته اگر تعطیلی اماکن مقدس طولانی بشه، اثرات مخربی که برجای میگذاره رو درجامعه مشاهده خواهیم کرد. کما اینکه در ماه محرم و ماه مبارک رمضان، تاثیر اجتماعیش رو میبینیم و به شدت جرم و جنایت کم میشه، چون این دوماه تاثیر زیادی در انسان‌سازی داره. پس تعطیل شدن مساجد و حرم‌ها بی‌تاثیر نیست. اثرش رو بعدا نشون میده 3⃣ شبهه سوم مگه روزه گرفتن برای این نیست که حال فقرارو درک کنید؟ بجای روزه گرفتن به چندتا فقیر کمک کن، با روزه تو هیچ فقیری سیر نمیشه 🔆 پاسخ شبهه: بازهم به ظاهر و بعد دنیایی روزه توجه شده.  روزه رو فقط در نخوردن و گرسنگی کشیدن میدونن و از تاثیرات عمیق روحی و معنوی روزه غافل هستن. همچنین اینکه امر خداست و لازم الاجراست رو کاری ندارن.شما در دعاهای اهل بیت هم نگاه کنید، میبینید که محور غالب دعاها معنویت و آخرت هست، حتی برخی دعاها که برای حل مشکلات مادی و دنیوی سفارش شده، آخرش دوباره به آخرت می‌پردازه. مثلا دعای حرز آسان امام جواد که قبلا گذاشتیم برای رفع بلا، اولش میگه خدایا شرور رو از من دور کن، اخرش میگه در قیامت هم منو نجات بده. ✅ به هرحال دیدگاهی که فقط ماده و دنیارو توجه می‌کنه، مسائل معنوی رو خرافه میدونه. و هرچیزی که به روح، معنویت و آخرت مربوط باشه رو محکوم میکنه و مسائل خرافی و غیر عقلانی بحساب میاره. پس لازمه در شبهات به این نکات توجه کنیم تا به راحتی اعتقاداتمون سست نشه. کانال شبهات کرونا👇 @coronaai