#عبرتهای_کرونا
#مجری
#ماسک
#پوشیه
کرونا آموخت که امکان دارد که مجری فقط چشماش مشخص باشه و تمسخر🧐 که نه، بلکه تشویق 👏هم بشه.
☺️خبر دارین تا دهه هفتاد سیاستی بود که مجری با چادر با قاب دوربین جور در نمیاد😳https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/04/13/1767870
کانال شبهات کرونا👇
@coronaai
هدایت شده از محمدرضا حدادپور جهرمی
سید و سرور گرامی
حاج آقای مومنی عزیز
به تعبیر خودتان «ما از بعضی خودی ها دلخوریم»
موضع رهبر معظم انقلاب شفاف است و فرمودند «همه تابع قانون هستیم و خود من هر تصمیمی که ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفت عمل میکنم»
دیگر جای این نیست که شما فریاد بزنید و بگویید «کسی حرف از تعطیلی جلسات دهه محرم نزند!»
نخیر سید جان. اگر لازم باشد، حرف از تعطیلی دهه محرم هم خواهند زد و اولین کسی هم که عمل خواهد کرد، امام جامعه میباشد و الباقی ملزم به رعایت قانون و تبعیت از سیره ولی فقیه میباشند.
لذا لطفا و جسارتا روی منبر برای قانون، شاخ و شونه نکشیم.
جسارتا اینکه در جلسه تصمیم گیری ستاد مبارزه با کرونا من و شما را دعوت نکردند، دلیل بر این نیست که با هیچ دین شناسی مشورت نکرده باشند. دلیل بر این نیست که حرف حضرت آقا روی زمین ماند و به آن عمل نکردند. لذا احساسی برخورد نکنیم.
ضمنا اینکه بگوییم «بچه هیئتی ها دهه محرم، فاطمه زهرا در هیئت منتظر ماست» نتیجه مطلوبی در میزان و کیفیت تمکین مردم از قانون و حرف رهبری نخواهد داشت. چون همان بچه هیئتی های بزرگوار به خود حق میدهند که فکر کنند «حضرت زهرا در اربعین هم در کربلا منتظر ماست و بزنیم مرزها را باز کنیم و بریم کربلا!»
جسارتا آن وقت، شما پاسخگو هستید؟
دیگر میشود گفت «حضرت زهرا گفتن فقط در هیئت و دهه محرم منتظر شما هستم و امسال خودم تنهایی میرم کربلا و منتظر شما هم نیستم» ؟!
العیاذ بالله
العیاذ بالله
جسارتا فضا را احساسی نکنیم
سینه زن امام حسین، نور چشم همه ماست. حفظ سلامتی و قانون مداری و تبعیت از امر ولایت در دستور کار و آموزش و تمرین به آنان است.
در پایان، صورت نورانی شما را بوسیده و از شما التماس دعای خیر دارم.🌺
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
◀️ اگه ماسک ارزون پیدا نمیکنی، هست اینجا!
🔷 با اینکه قیمت مصوب ماسک مشخصه، ولی بازم یه عده ماسکها رو بالاتر از این قیمت و متاسفانه بعضا تا ۲ برابر به مردم عرضه میکنن.
🔴 ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت سامانهای رو راه انداختن که هر شخص میتونه ماسک رو زیر قیمت مصوب وزارت بهداشت بخره و از نزدیکترین مسجد و مدرسه محل زندگی خودش تحویل بگیره.
🔷 برای خرید به Hastinja.com مراجعه کنید.
🔶 یادتون نره که این سامانه رو به همه هم استانیهاتون معرفی کنید.
🔻در آستانه ماه عزای حسینی
منتشر میشود:
▪️«آزمون عزاداران؛
اقامه شعائر حسینی در دوران کرونا»
آزمون عزاداران در دوران جولان کرونا، اقامه شعائر حسینی در چارچوب ضوابط بهداشتی و دفاع توامان از حیثیت عزای حسینی و سلامت عزاداران حسینی است.
سربلندی در این آزمون، آگاهی هایی میطلبد که در کتاب «آزمون عزاداران» به طور فشرده از آن گفتگو شده است.
این کتاب در پنج گفتار سامان یافته است:
در گفتار نخست، پدیده کرونا و فرایند فراگیری آن و ابعاد خسارتهای آن در جهان و در کشورمان به طور فشرده بررسی شده است.
در گفتار دوم، به محدودیتهای ناشی از کرونا با تاکید بر مناسک دینی و شعائر مذهبی پرداخته شده است.
در گفتار سوم، با اشاره به مهمترین دیدگاهها درباره برگزاری مراسم عزاداری در شرایط فراگیری کرونا، تحلیلی از مبانی دیدگاه رهبری و مراجع ارائه شده است.
در گفتار چهارم، دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا و چرایی الزامات آن مورد بررسی قرار گرفته است.
در نهایت، در گفتار پنجم مهمترین دغدغه ها و پرسشها درباره عزاداری در چارچوب دستورالعمل ابلاغی مطرح و پاسخ داده شده است.
برخی از پرسشهایی که در آخرین بخش کتاب مطرح و پاسخ داده شده است بدین شرح است:
آیا پذیرفتن محدودیتهای مجالس عزاداری به کمرنگ شدن شعائر حسینی نمی انجامد؟
آیا اساساً تشخیص و توصیه متخصصان علوم تجربی برای ما حجت است؟
مگر مجالس اهل بیت دارالشفا نیست؟
چه دلیلی برای حساسیت نسبت به مجالس عزاداری با وجود سهل انگاری های دیگر در جامعه وجود دارد؟
آیا کسی اختیار خانه خودش را برای برگزاری مراسم عزاداری ندارد؟
و ...
این کتاب به کوشش گروه پژوهشی «مواسات» تدوین شده است.
مطالعه این اثر خواندنی را به همه دست اندرکاران مجالس عزای حسینی و همه دغدغه مندان سلامت جامعه توصیه میکنیم.
فایل PDF این کتاب را میتوانید از کانال «تاملات» با نشانی @taamolaat دریافت کنید.
#آزمون_عزاداران
#معرفی_کتاب
#عزاداری
#کرونا
@taamolaat
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فرصت ویژۀ کرونا برای عزاداری
👌سردار سلیمانی: تجربه نشان داده فرصتی که در تهدیدها هست، در خود فرصتها نیست!
#تصویری
@Panahian_ir
@tehrantanhamasiri
السلام و علیک یا ابا عبد الله
توجه هیئات ها و محله هایی که مکانی مناسب برای عزا داری ندارند🎙
نمیشه محرم بیاد و شعیان حسین ساکت بمونند .
بیایین داخل محله یک روضه سیار راه بیندازیم.
مثل همین کاری که حاج محمود کریمی در تهران انجام میده.
توصیه ها برای برگزاری تکیه سیار:
1- حدود نیم ساعت الی 40 دقیقه هر شب.
2- یکی دو نفر نوحه بخونن و آخرش روضه .
3. صدای اکو 🔊🔇طوری باشه که اگه همسایه ها پنجره را بسته باشن اذیت نشن.
4- شکت کنندگان دو طرف کوچه روبروی هم.
5 - فاصله حدود 2متر از هم و با ماسک
6- اگر شخصی میخواد نذری پخش کنه باید بسته بندی کارخانه باشه
مثل آبمیوه. کیک . شیر
7- طوری برگزار شود که مانع رفت و آمد ماشینها نباشد
8- از قسمتی از محله حرکت شود و همراه نوحه خوانی و در جای مناسب ختم شود وآخر مراسم روضه خوانده شود.
9- چند نفر انتظامات باشند تا نظارت کنند بر نظم و تذکر فاصله و ماسک.
کانال شبهات کرونا👇
@coronaai
بایدها و نبایدهای دینی در ایام شیوع بیماری.pdf
حجم:
2M
بایدها و نبایدهای دینی در ایام شیوع کرونا
کاری از اداره پاسخگویی حرم رضوی
کانال شبهات کرونا👇
@coronaai
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 تاکید مجدد رهبر انقلاب بر رعایت دستورالعملهای مبارزه با کرونا
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس:
🔹️ کرونا را دست کم نگیرید. اینکه روزی ۱۵۰ هم وطن از دست بروند، این چیز کوچکی است؟ بعضیها ارزیابی مناسبی ندارند از این قضیه. فرض کنید هر دو روز یک بار یک هواپیمای ۳۰۰ نفره سقوط کند و همه بمیرند! این چیز کمی است؟ ما هر روزی ۱۵۰ نفر، ۱۴۰ نفر، ۱۷۰ نفر متوفی داشته باشیم، این چیز کمی است؟
🔹️ علاج هم دست خودمان است. خوب مسئولین که میبینید دارند خودشان را واقعا فدا میکنند از پزشک از پرستار و از مدیر و ... دائم دارند تلاش میکنند کار میکنند. ما مردم بایستی به وظایفمان عمل کنیم. این فاصله اجتماعی، این ماسک، این دستوراتی که داده میشود، این شستشوی دست، این کارهای لازمی است که باید انجام بگیرد. ۹۹/۶/۳۱
#بسته_خبری
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 در بحث اربعین همه باید تابع ستاد کرونا باشیم
👈 پیش امام حسین شکوه کنید تا یک نظری بکنند
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس:
🔹 حالا بحث اربعین پیش آمده بعضیها خوب عاشق امام حسیناند عاشق اربعیناند. حالا شماها خودتان رفتید، بنده که محروم هم بودم و مشتاق هم بودم: گرچه دوریم، به یاد تو سخن می گوییم
🔹 اما رفتن برای راهپیمایی اربعین فقط متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کروناست. اگر گفتند نه، که تا الان گفتند نه، باید همه تابع باشند. اینی که ما بلند شویم برویم دم مرز. مثلا اظهار ارادت به حضرت بکنیم. نه، از توی خانه اظهار ارادت بکنیم.
🔹 روز #اربعین همه بنشینند، دو سه تا زیارت مهم روز اربعین وارد است. زیارت اربعین را بشینید مردم بخوانند با حال و با توجه، و پیش امام حسین (ع) شکوه کنند بگویند یا سیدالشهدا ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تایک نظری بکنند یک کمکی بکنند. ۹۹/۶/۳۱
#بسته_خبری
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@mobahesegroup
بالاخره دم خروس بیرون زد.
ترامپ میگوید ویروس چینی !
اما فرمانده ی پنتاگون میگوید
این ویروس برای فلج کردن نیروی نظامی و سران ایران ساخته شد.
وزیر بازرگانی امریکا میگوید این ویروس بنفع اقتصاد امریکاست!!!
وحالا فرمانده ی ستاد فرماندهی آمریکا
به این جنایت اعتراف میکند و به خبرنگار پنتاگون میگوید:این ویروس برای فلج کردن سران ایران و نیروهای مسلح آن ساخته شد و بهتراست دراین مورد در اطاق دربسته گفتگو کنیم.
این جنایت کاران در جبهه جنگ هم وقتی دیدند حریف رزمندگان ما نمیشوند
و صدام درحال سقوط است به صدام بمب شیمیایی دادند!!!
✍حال این سوال مطرح است که کرونا چگونه ۲روز قبل از انتخابات مجلس از نقاط مختلف ایران سر در آورد؟!!!😐
📸
@Farsna
با هزینه پیادهروی اربعین امسال چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؟