هدایت شده از محمد علی سجادی
17.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 منشا این همه #خشونت از کجاست؟!
چه شد که بخشی از جامعه، به چنان قساوت و بیرحمی رسید که در #اغتشاشات ۴۰۱ به تکه تکه کردن و آتش زدن هموطن و حافظان امنیت خود رسید؟!
فقط به برخی از پرفروش ترین و معروفترین #فیلم_سینمایی های دهه اخیر نگاه کنید 👆
هدایت شده از محمد علی سجادی
🔴 علی کریمی و حمید فرخ نژاد و بقیه فراری ها در نهج البلاغة
🔹 و من كتاب له (عليه السلام): أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ بَلَغَنِي أَنَّ رِجَالًا مِمَّنْ قِبَلَكَ يَتَسَلَّلُونَ إِلَي مُعَاوِيَةَ فَلَا تَأْسَفْ عَلَي مَا يَفُوتُكَ مِنْ عَدَدِهِمْ وَ يَذْهَبُ عَنْكَ مِنْ مَدَدِهِمْ فَكَفَي لَهُمْ غَيّاً وَ لَكَ مِنْهُمْ شَافِياً فِرَارُهُمْ مِنَ الْهُدَي وَ الْحَقِّ وَ إِيضَاعُهُمْ إِلَي الْعَمَي وَ الْجَهْلِ
🔹 روش برخورد با پدیده فرار: پس از یاد خدا و درود! به من خبر رسیده كه گروهی از مردم مدینه به سوی معاویه گریختند، مبادا برای از دست دادن آنان، و قطع شدن كمك و یاریشان افسوس بخوری! كه این فرار برای گمراهیشان، و نجات تو از رنج آنان كافی است، آنان از حق و هدایت گریختند، و به سوی كوردلی و جهالت شتافتند.
#نامه_70
کانال نهج البلاغة
https://eitaa.com/joinchat/2066481246Cb13f0be69d
هدایت شده از محمد علی سجادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹مناظره بسیار عالی
خطاب به تمام کسانی که
مسلمانان را عقب مانده مینامند
و .....
#تمدن_نوین_اسلامی
#اسلام_محمدی
#ولایت
هدایت شده از محمد علی سجادی
آیا بین ما که محروم از حضور امامیم و آنانی که در محضر امام و پیامبر بودند عدالت حاکم است ؟ محمد علی سجادی.mp3
1.88M
🔒آیا بین ما که محروم از حضور امامیم و آنهایی که در محضر امام و پیامیر صلوات الله علیهم بودند ، عدالت برقرار است ؟
🔓 پاسخ توسط : محمد علی سجادی
#عدل
🆔 @rahnava110
@halghhmarfat
هدایت شده از محمد علی سجادی
قصد پیامبر از دادن فرماندهی سپاه به یک جوان در قضیه سپاه اسامه چه بود ؟ محمد حسسین رجبی دوانی.mp3
5.55M
🔒 مقصود پیامبر اسلام ص از دادن حکم فرماندهی سپاه به اسامه جوان ، چه بود؟
🔓 پاسخ توسط استاد : محمد حسین رجبی دوانی
#تاریخ اسلام
🆔 @rahnava110
@halghhmarfat
هدایت شده از محمد علی سجادی
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینکه میگن دجال فریب میده اینجوری!☝️😳
@AntiBBC
👇
@halghhmarfat
هدایت شده از محمد علی سجادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 دفاع از فاطمیه و امیرالمومنین (ع)
👈 عالم اهل تسنن به شبهه وهابیها پاسخ میدهد🔻
💥پاسخ حمزه نادی البدری به یک سوال: پس شجاعت حضرت علی (ع) کجا رفت و چرا در قبال غصب حق و شهادت همسرش صبر پیشه کرد؟
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
👇
@halghhmarfat
هدایت شده از محمد علی سجادی
🎙قابل توجه متفکرین جامعه❗️
✅اینطور مبانی غرب را از ریشه بزنید و نقطه زنی کنید
🔷بخش مبنایی سخنان اخیر امام خامنه ای👇
1401/10/14
من حالا اینجا در پرانتز، باز در حاشیه عرض بکنم، این زوجیّت که در نگاه اسلامی این جور واضح است، درست نقطهی مقابل تضاد در دیالکتیک هگلی و مارکسیست است؛ یعنی رکن اصلی این دیالکتیک هگل که بعد هم مارکس از او گرفته، تضاد است که حرکت جامعه و حرکت تاریخ و حرکت بشری ناشی از تضاد است؛ یعنی «تز» و «آنتیتزی» وجود دارد که از آنتیتز و تز، سنتز به وجود میآید. در اسلام نه، سنتز از آنتیتز به وجود نمیآید، از زوجیّت به وجود میآید؛ از زوجیّت است، از ملائمت(۱۲) است، از همراهی است که آن رتبهی بعدی به وجود میآید، نسل بعدی به وجود میآید، حرکت بعدی به وجود میآید، مرحلهی بعدی به وجود میآید. البتّه اینها احتیاج به بررسی و کار دارد. این که من عرض کردم، یک نظریّه است، یک نگاه است. خب، بنابراین زوجیّت، قانون عامّ عالم آفرینش است. این زوجیّت در گیاه هم هست، در حیوان هم هست، منتها این قانون ثابت در [مورد] انسان، یک ضوابطی دارد؛ در مورد خصوص انسان ضوابطی معیّن کردهاند. علّت چیست که ضوابط معیّن کردهاند؟ چون بدون ضابطه هم میشد زوجیّت به وجود بیاید، مثل اینکه بعضی جاهای دنیا بیقاعدگی وجود دارد. علّت این است که کار انسان از روی انتخاب و اختیار است. حرکت انسان، پیشرفت انسان، بدون انتخاب خودش و اختیار خودش ممکن نیست. باید بتواند این انتخاب و اختیار در یک چهارچوب قرار بگیرد وَالّا یکی یک چیزی انتخاب میکند، یکی چیز ضدّ او انتخاب میکند، اغتشاش به وجود میآید.
برای اینکه در جامعه، در تاریخ، در زندگی بشر نظم برقرار بشود، قانون لازم است. قانون در همه جا هست، در مسئلهی زوجیّتِ انسان هم وجود دارد. این باز مخصوص اسلام نیست؛ در همهی ادیان عالم شما نگاه کنید، زوجیّت با یک قانونی است؛ در مسیحیّت، در یهودیّت، [حتّی] در بودایی، در جاهای دیگر، ادیان دیگر ــ تا آنجایی که ما اطّلاع داریم ــ یک قانونی وجود دارد که یک زن و مرد با همدیگر زوجیّت پیدا میکنند. بیقانونی در اینجا گناه است، جرم است، ظلم است، موجب آشفتگی است، موجب اغتشاش است. خب، این ضوابط، موجب سلامت خانواده است؛ اگر چنانچه این ضوابط رعایت شد، موجب این است که خانواده سالم بشود؛ خانواده که سالم بشود، اجتماع سالم میشود. خانواده سلّول تشکیلدهندهی اجتماع است؛ خانوادهها که سالم شدند، اجتماع سالم میشود.
👇
@halghhmarfat
هدایت شده از محمد علی سجادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 این صحبتهای جانباز مدافع حرم نیست، حرفهای «علی پروین» اسطوره فوتبال کشور است!
🔰 بحث اصلی اینجاست؛ کسی که پیشکسوتان فوتبال ایران هم او را عددی نمیدانستند چون دو تا روپایی بلد نبود بزند و با اینکه مشهور بود اما محبوب نبود، امروز بهواسطه لگدزدن به همان نظامی که پولهای نجومی از آن گرفته، با پروپاگاندای رسانهها قرار است به بت مقدسی تبدیل شود که حتی کسی نباید از او بپرسد چرا درباره ماجرای «اسرا پناهی» دروغ گفتی و حاضر به عذرخواهی نشدی؟
🔰چرا همسو با فراخوان دشمنان این کشور اعلام کردی مغازهات در اعتصاب است؟ چه کسی به تو مصونیت آهنین داده که در برابر کارها و دروغهایت پاسخگو نباشی؟
🔰هیچجای دنیا فوتبالیستها و سلبریتیها مصونیتی را که ایران به این قماش میدهد، ندارند!
▪️ @khat57
#ترابی_تنها_نیست
کانال حلقه معرفت-پریزاد👇
@halghhmarfat
هدایت شده از محمد علی سجادی
موضوع :
فلسفه حجاب در آیات و روایات
1⃣پیشگیری از اذیّت وتجاوز:
(تابلو نشدن برای نگاه آلوده)
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا(احزاب/59)
ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: چادرهایشان را بر خود فرو پوشند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] این [پوشش] به اینکه [به عفت و پاکدامنی] شناخته شوند نزدیک تر است، و در نتیجه [از سوی اهل فسق و فجور] مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.
2⃣ حجاب زکات زیبایی:
امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می فرمایند: زکات زیبایی پاکدامنی است.
(میزان الحکمه، ج 4، ص 226)
3⃣ آرامش و حال خوب:
امير المؤمنين علي عليه السلام : صِيانَةُ المَرأةِ أنعَمُ لِحالِها وَ أدوَمُ لِجَمالِها ؛ ۵۸۲۰
محفوظ داشتن زن ، به حال او مفيدتر ، و براى زيبايى اش پايدارتر است
4⃣ دوام زیبایی و دلربایی:
حدیث قبلی (غررالحکم ح۵۸۲۰)
5⃣ باعث سعادت وخوشبختی:
پیامبر اکرم (صلیالله علیه و آله):زنان خود را با پوشش اندام و جسم ، از دیدار نامحرمان باز دارید که زنان هرچه پوشیده تر باشند سعادتمند تر هستند
(سفینه البحار ، ج ۲ ، ص ۲۹۸)
6⃣ پیشگیری از تحریک مردان:
حضرت رسول اکرم (صلیالله علیه و آله) و سلم): یکی از گروهی که وارد جهنم می شوند زنان بدحجابی هستند که برای فتنه و فریب مردان خود را آرایش و زینت می کنند .
(کنزالعمال ، ج ۱۶ ، ص ۳۸۳)
7⃣ حفظ ایمان وحیاء:
امام علی (عليه السلام ) در وصیت خود به امام حسن (علیه السلام ) فرمودند:
با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار میدهی، چشم آنان را از هوس و حرام بازمیداری، چرا که حجاب برای آنها ثبات بیشتری به ارمغان می آورد. از خروج بیحساب و بیرویه زنان جلوگیری کن، زیرا مفاسدی دارد؛ و اگر میتوانی، کاری کن که همسرانت غیر از تو را نشناسند و با مردان رفت و آمد نداشته باشند.
8⃣ شبیه نشدن به کفار:
در حدیث قدسی آمده است :به بندگانم بگوئیدبه لباس دشمنانم در نیایند و خود را شبیه دشمنان من نکنند که در این صورت آنها هم دشمنان من خواهند بود
9⃣ فاصله نگرفتن فرشتگان:
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:
خداوند شما را از عریان شدن نهی کرده است پس شرم کنید از فرشتگانی که همراه شما هستندگرامیانی که از شما جدا نمی شوند مگر هنگام قضای حاجت وخلوت کردن باهمسر
🔟 جلوگیری از نفوذ شيطان:
حضرت علي(عليهالسلام) مي فرمايند: وقتي كسي عريان شود، شيطان به او نظر مياندازد و در او طمع مي كند؛ پس خود را بپوشانيد.
1⃣1⃣ حفظ عزّت و حرمت:
پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود: لباسی بپوش که انگشت نمای مردم نشوی و عزت واحترامت هم محفوظ بماند.
حمید اکبری18/ 2/ 1401
هدایت شده از محمد علی سجادی
موضوع :
دلایل عقلی عفاف و حجاب
1⃣ مطابق فطرت انسان :
الف_حیاء و عفاف در انسان مطابق فطرت و خلقت خدای حکیم است
ب_مخالفت با فطرت و حکمت الهی، حماقت و جهالت است
نتیجه)عدم إلتزام به حجاب صحیح و کامل، خلاف حکمت و مخالفت با فطرت الهی است
2⃣ دفع ضرر محتمل:
الف_بد حجابی، موجب ضرر است ضررهائی مانند:
1_ضرر عقوبت أخروی
2_ضرر تزلزل خانواده ها
3_ضرر فتنه و فساد جامعه
4_ضررضایع کردن حقوق أفراد
5_ضرر إسراف درأموال وعمر
6_ضرر سقوط آبروی اجتماعی
ب_دفع ضرر حتی احتمالی، نزد هر عاقلی واجب است
نتیجه)کسی که بد حجاب است عاقل نیست چون دفع ضرر، حتی احتمالی نزد هر عاقلی، ضروری است
3⃣ شکر منعم:
الف_ تشکر از کسی که به ما نعمت و عنایت داشته است لازم است
ب_بد حجابی، خلاف فرمان کسی است که به ما لطف کرده است
نتیجه)بدحجابی، ناشکری و عصیان در مقابل خداست (نمک می خورد نمکدان می شکند!!!)
وَ قَالَ (علیه السلام): لَوْ لَمْ يَتَوَعَّدِ اللَّهُ عَلَى مَعْصِيَتِهِ، لَكَانَ يَجِبُ أَلَّا يُعْصَى شُكْراً لِنِعَمِهِ(حکمت 290 نهج البلاغه.)
امیر المؤمنین علیه السلام فرمود: اگر خدا بر گناهان وعده عذاب هم نمى داد، لازم بود به خاطر سپاسگزارى از نعمت هايش نافرمانى نشود
4⃣ مدیریت تزاحم حقوق :
الف_هر انسانی تا جایی که به حقوق دیگران مزاحمت نکند آزاد است
ب_بد حجابی، تجاوز به حقوق افراد مذهبی است که آنها را محدود می کند و بلکه از همه سلب امنیت و آرامش می کند
نتیجه)بد حجاب، یک شهروند متجاوز است چرا که برای آزادی خود، آزادی و حقوق دیگران را نادیده میگیرد
5⃣ توکل الهی:
الف_ فقط خدای قدیر هست که باید به آن مطلقا توکل کرد
"و من یتوکل علی الله فهو حسبه"(طلاق/3)
هرکس بر خدا توکل نماید، خدا او را کفایت میکند
ب_تکیه و اعتماد به هر چیزی و هر کسی، محکوم به شکست است(مانند تکیه به بد حجابی یا آرایش ونمایش زیبایی!!)
مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ ﴿۴۱﴾
داستان كسانى كه غير از خدا دوستانى اختيار كرده اند همچون عنكبوت است كه خانه اى براى خويش ساخته و در حقيقت اگر مى دانستند سست ترين خانه ها همان خانه عنكبوت است (عنکبوت/۴۱)
نتيجه) اگر کسی به أنگیزه جلب منفعت، بدحجاب میشود مانند:
1_جلب توجه (کمبود محبت)
2_جلب خواستگار
3_استخدام(زمینه إشتغال)و،،،
قطعا به نتیجه مطلوب نمی رسد چرا که همیشه بدیل بهتر و رقیب قوی تری هست که مانع می شود که افراد و اهداف مورد نظرش به او توجه کنند چرا که کسی با بدحجابی بدتر و آرایش غلیظ تری به میدان رقابت آمده است
(نو که آمد به بازار،
کهنه میشه دل آزار)
حمید اکبری 18/ 2/ 1401
صفحه (1)
هدایت شده از محمد علی سجادی
6⃣ غیرت:
الف_غیرت مرد نشان ایمان است چنانچه خدای سبحان ونبیّ اکرم صلی الله علیه و آله نیز مطابق روایت غیور هستند
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:
وَ غَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ وَ غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْرٌ
«غيرت مرد، ايمان و غيرت زن، كفر است.»
ب_کسی که غیرت ندارد، دیّوث است
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هر مردی که همسرش آرایش کند و از منزل با حالت آرایش کرده خارج شود دیوث است، و هر کس او را دیوث بنامد گناه نکرده است. و چنانچه زنی با چهرهی آرایش کرده و عطر زنان از منزلش خارج شود، و شوهرش نیز به این کار او راضی و خشنود باشد، با هر گامی که زن با این حالت بر میدارد، برای شوهرش خانهای در آتش جهنم بنا میشود(بحار الانوار،جلد100ص249)
نتيجه) اگر هر کسی دوست دارد همسرش فقط به او فکر کند و قلب همسر، از محبت دیگران خالی باشد
نباید بی غیرت و ديُّوث باشد و اگر زن نگران است که شوهرش به یکی میل و ارتباطی بگیرد پس نبایدقلب و نظر مردی غیر همسر خود را به خود با بدحجابی و آرایش وهرنوع رفتار و گفتاری جلب کند چون خودخواهی و حتی روسپی گری(هرزگی جنسی) است
7⃣ قضاوت و تهمت:
الف_ هیچ کس، در مورد هر کسی حق قضاوت و تهمت ندارد
ب_ و هیچ کس هم، نباید خود را در معرض تهمت و قضاوت قرار دهد
قال النبی صلی الله علیه و آله
اتقوا من مواضع التهم یعنی از جاهایی که ممکن است به شما تهمت و افترا بزنند، دوری کنید.»
نتیجه) اگر کسی به حجاب کامل، مقیّد نبود خود را در معرض قضاوت منفی قرار داد و نمی تواند بگوید برایم مهم نیست برای آنکه آبرو و اعتبار اجتماعی را از دست می دهد و اعتمادی به او نمی کنند
8⃣ کرامت انسان:
الف_ هر کسی که برای خود شأن و شخصیت و احترامی قائل نباشد، وجود او برای جامعه ضرر و خطر دارد
قال الامام علی النقی (علیهالسلام):«مَنْ هانَتْ عَلَیْهِ نَفْسُهُ فَلا تَأْمَنْ شَرَّهُ»
«کسی که خود را پست شمارد، از شرّ او در امان مباش»
ب_کسی که برای دیگران موجب ظلم و ضرر است فردی ضعیف و حقیر است
قال السجاد علیه السلام :إنَّما يحتاج إلى الظُّلم الضَّعيف
فقط کسی که ضعیف است محتاج ظلم به دیگران است
نتیجه) کسی که با بدحجابی و رفتار و پوشش ناهنجار،افکار و قلوب را آلوده می کند و آزادی و امنیت روانی دیگران را سلب می کند اهل ظلم و ضرر وفردی ضعیف وحقیراست
9⃣ قیمت انسان:
الف_ارزش انسان، بهشت است
قال الكاظم عليه السلام: «أما انَّ أَبْدانَكُمْ لَيْسَ لَها ثَمَنٌ الّا الجَنَّةَ، فَلا تَبيعوها بِغَيْرِها».(تحف العقول، ص410)
امام كاظم عليه السلام مىفرمايد: «آگاه باشيد! بدنهاى شما جز بهشت بهايى ندارد، به چيز ديگرى نفروشيد».
ب_قیمت هر کس به میزان علاقه و انتخاب او، معلوم می شود
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: قِيمَةُ كُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ ؛ ارزش هر كسى به چيزى است كه آن را خوب مى داند»(حکمت 81)
نتيجه) کسی که بدحجابی و بزک کردن را خوب می داند ارزشش همین قدر است دیگرتوقع بهشت نکندقیمتی ندارد
🔟 برهان حکمت :
الف _ هر دستوری که از حکیم، صادر شده باشد باید اطاعت کرد
ب_خدا حکیم است و دستور به حجاب و عفاف داده است
نتیجه) بدحجابی یعنی رفتار خلاف حکمت، در حالی که حتی اگر طبیب معمولی توصیه کند ما گوش می کنیم
قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : يَا عِبَادَ اَللَّهِ أَنْتُمْ كَالْمَرْضَى وَ رَبُّ اَلْعَالَمِينَ كَالطَّبِيبِ فَصَلاَحُ اَلْمَرْضَى فِيمَا يَعْمَلُهُ اَلطَّبِيبُ وَ يُدَبِّرُهُ لاَ فِيمَا يَشْتَهِيهِ وَ يَقْتَرِحُهُ أَلاَ فَسَلِّمُوا اَللَّهَ أُمُورَكُمْ تَكُونُوا مِنَ اَلْفَائِزِينَ(؛ بندگان خدا! شما به منزله بيماران مىباشيد و پروردگار جهان به منزله طبيب، پس صلاح مريض و مصلحت او در آن دستوراتى است كه طبيب براى وى تشخيص مىدهد، نه در آن چيزهايى كه مريض علاقه دارد و پيشنهاد مىنمايد. بنابراين تسليم فرمان خدا شويد تا به پيروزى و كاميابى دست يابيد)عدة الداعى، ص 37.
حمید اکبری 8شوّال1443
صفحه (2)