هدایت شده از عصر ایرانیان
🎙️بریده ای از یادداشت مسعود براتی
https://asre-iranian.ir/Newspaper/item/186018
✅ @asreiranian_ir
هدایت شده از مع لبنان
#فراخوان
🔸کانال #مع_لبنان برگزار میکند:
«پویش روایت جهاد همدلی با مردم لبنان و فلسطین»
🔹 کانال #مع_لبنان در نظر دارد قصهها و روایتهای مردم عزیز ایران از اهدای طلا، جواهرات و هر نوع هدایای نقدی و غیرنقدی دیگر به جبهه مقاومت را جمعآوری و ثبت نموده و پس از ترجمه به زبان عربی، در شبکههای اجتماعی عربزبان منتشر نماید.
🔸 اگر شما هم هدیهای ارزشمند همچون قطعهای طلا یا اموال دیگر خود را به مردم مقاوم فلسطین و لبنان اهدا کردهاید، میتوانید حداکثر در ۱۰ سطر (یا 250 کلمه در WORD) روایت علت ارزشمندی و خاطره از آن هدیه یا انگیزه انساندوستانه از اهدای آن را همراه با بیان دلنوشته و احساس همدلی و مواسات مومنانه خود بنویسید و برای ادمین کانال #مع_لبنان به آیدی
@Lebanon_ir_admin
ارسال کنید.
🔹 در این پویش متنهای برگزیده شما به زبان عربی ترجمه شده و در قالب گرافیکی و در ادامه نیز به صورت کتاب تاریخ شفاهی منتشر خواهند شد.
❤️ به کانال بینالمللی #مع_لبنان بپیوندید 👇
🇮🇷 @lebanon_ir 🇱🇧
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻محقق داماد و موضع نامحققانۀ بیبنیاد
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجتالاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. میگوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچهکه از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خواندهام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهرهای نبرده، وگرنه نیک میدانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوتهنظری اینان کجا؟!
[دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتیکه وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و میخواهد موضع پیشساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین میشود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» مینویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه میشمارد؛ درحالیکه محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته مینویسد و با این شبهاستدلال، میخواهد آن را باطل میکند!
[سوم]. محقق داماد میافزاید: «مواد زیادی از این قانون، نهتنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین میشود.» وی بهجای استدلال و یا دستکم شبهاستدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بیدلیلی را نگاشته است. کسیکه با وی موافق نیست، میتواند در نوشتهای دیگر، عکس از برداشتها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید میکند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کردهاند و به کشف حجاب و برهنگی رو آوردهاند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبهای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چهبسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاهمدت، مخالفتهایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن میشود منطق روششناختیِ محقق داماد بهعنوان یک فقیه، چه بیاندازه بر باد تکیه داده است. وی بهراستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده.
[چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسیکه جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه میخواند و بساط درس خارج پهن کرده، اینچنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونهسازی و مبالغه و ناراستنویسی رو میآورد و هیجان و حرارتِ بیپایه برمیانگیزند تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بیحجابان را به چوب و فلک بستهاند؛ جز آنکه بسیاری از همپیالههای سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان اینچنین کردهاند و امام خمینی نیز، بیدرنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آوردهاند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانیکه اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بیاثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوتهای مبتنی بر ناواقعیّتها و نااخلاقها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز میگویند ...
در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشههای حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام میکنم.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ابوموسی اشعری فریب نخورد؛ وانمود میکرد که فریب خورده ...
💠 یک مدل از زرنگی این است که آدم خودش را در موضوعات به احمق بودن بزند ...!
بنظرتان ابوموسی اشعری زمان ماکیست؟؟؟؟؟
https://eitaa.com/hamafzaii
🔻عقبنشینی غیرتاکتیکی غضب الهی را در پی خواهد داشت
https://eitaa.com/hamafzaii
🔴 امشب؛ برنامه زنده #ثریا | سقوط اسد؛ پیامدها و چالشها
♦️درسهای اتفاقات تلخ سوریه، برای آینده محور مقاومت
🔹آیا میتوان از شکست، پل پیروزی ساخت؟!
🔹جبهه مقاومت چگونه باید طراحی دشمنان و تهدیدهای استکبار و رژیم صهیونیستی را به فرصتی برای جهش محور مقاومت تبدیل کند؟!
🔻باحضور:
🔹 دکتر بیژن پیروز
▫️ استاد روابط بینالملل دانشگاه تهران
🔹 حجتالاسلام سید علی موسوی
▫️ استاد حوزه و دانشگاه
دبیر مجمع همافزایی جوانان انقلابی
🕰 امشب؛ یکشنبه ۱۸ آذرماه، ساعت ۲۳:۱۵
📺 شبکه یک سیما
https://eitaa.com/hamafzaii
هدایت شده از گاه گدار
📌 از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا امروز
طوری سرعت اتفاقات اعجابآور زیاد شده، که ما گاهی حتی فرصت «فهمیدن» هم پیدا نمیکنیم چه برسه به «تحلیل» کردن.
🇮🇷 توی این شرایط که ما آدمهای معمولی فهم کاملی از میدان نداریم، مهمترین وظیفهای ما میشه خوب سربازی کردن و اعتماد داشتن به فرمانده.
🔴 سختترین خطرهایی هم که ما رو تهدید میکنه دو چیزه:
ترسیدن و به جون هم افتادن.
شک کردن و به فرماندهی بد بین شدن.
📈 حتما روزهای پیچیدهتری در پیش داریم، پس هم باید شجاعتر باشیم، هم رسانهفهمتر، هم بیشتر از همیشه اهل گفتگو.
.
«محمدرضا جوان آراسته»
zil.ink/mrarasteh
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعضی اوقات مومنین نیاز به سیلی دارند! اتفاقی که در سوریه افتاد یک سیلی بود
حجتالاسلام موسوی، استاد حوزه و دانشگاه
دبیر مجمع همافزایی جوانان انقلابی:
🔹اگر جنگ وجودی است ما باید با قدرت بیشتری وارد شویم، ترامپ ابدا اهل مذاکره نیست.
https://eitaa.com/hamafzaii
امروز که اوضاع جهان مایه شرم است
ای عشق دلافروز دل ما به تو گرم است
سخنرانی علمدار مقاومت
ولی امر مسلمین امام خامنهای (مدظله)
درباره تحولات منطقه و راهبرد انقلاب اسلامی
چهارشنبه ۲۱ آذر ماه
https://eitaa.com/hamafzaii
هدایت شده از KHAMENEI.IR
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 هماکنون، ورود حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به حسینیه امام خمینی(ره) و آغاز دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم. ۱۴۰۳/۹/۲۱
💻 Farsi.Khamenei.ir