eitaa logo
کانال ایران دیروز، امروز و فردا
146 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
26 فایل
🌴 قرارگاه بسوی ظهور
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایران تنها کشوریست که ... با وجود داشتن تمدن 7000 ساله و تاریخی پرشکوه حتی یک فیلم سینمایی شایسته در 100 سال اخیر درباره تاریخ خود نساخته است...!! این یکی دیگه اصلا زیبا نیست...
🔰هم‌اکنون؛ سایت Khamenei.ir 🔻اگر نامزدها نشان بدهند که کارآمد هستند، مردم پای صندوق می‌روند و مشارکت بالا خواهد بود 👈🏼 نامزدها مردم را قانع کنند
✳️ از دریچه خاطرات؛ از نقد جمهوری‌خواهی تا سدسازی بدون آب مروری بر خاطرات افراد و شخصیت‌های مختلف در دوران رضاخان ضمن نشان دادن زوایای کمتر دیده‌شده دوران حکومت او این مسئله را به‌خوبی نشان می‌دهد که سبک نوسازی او نه‌تنها مورد انتقاد مخالفش بوده است، بلکه حتی افرادی که جزء کارگزاران حکومتی نیز بوده‌اند، نسبت به شیوه نوسازی او نقدهای جدی داشته‌اند؛ بااین‌حال فضای اختناق در آن زمان مانع از این مسئله می‌شد تا آنها بتوانند نقدهای خود را مطرح کنند. رضاخان سردار سپه، وزیر جنگ، به اتفاق عده‌ای از نظامیان در بازدید از اداره خالصجات و مالیات‌های مستقیم @hamasesezan
درسته که هوا گرمه و برقا رفته ولی عوضش آمریکا رو منزوی کردیم 🔺زهرائیسم🔺
نظر برخی از مورّخان درباره پس گرفته شدن خرمشهرمورخان نظامی پيروزی نيروهای مسلح ايران در پس گرفتن خرمشهر را در شمار جنگهاي ميهنی بزرگ ايرانيان در طول تاريخ قرار داده اند .اين مورخان در همان روز پس گرفتن خرمشهر، با اشاره به برتری تسليحاتی عراقيان گفته بودند كه فداكاری ايرانيان بار ديگر اين نكته دو هزار و پانصد ساله داريوش بزرگ را كه بر سنگ باقی مانده است به اثبات رساند كه ايران سرزمينی است كه مردان (سربازان) خوب دارد. نيروهای مسلح ايران در سوم خرداد ماه 1361 و 21 ماه پس از آغاز تعرض نظامی عراق، با از جان گذشتگی و فداكاری تحسين آميز و تاريخساز خود خرمشهررا از نيروهای متجاوز پس گرفتند و مسير جنگ را تغيير دادند. در اين نبرد پيروزمندانه، كه برای جهانيانی كه تاريخ پر عظمت ايرانيان را نخوانده بودند غير منتظره بود تلفاتی سنگين به عراقيان وارد آمد و دهها هزار عراقی به اسارت در آمدند. 🗞@hamasesezan
✳️ نظریه دیکتاتوری منوّر و نسبت آن با دیکتاتوری ؛ چرا نظریه دیکتاتور خیرخواه در ایران شکست خورد؟ نظریه دیکتاتوری منوّر، که دیکتاتوری خیرخواه نیز برای آن استفاده می‌شود، مفهومی است که اندیشمندان قرن هجدهم همانند ولتر و دیدرو، برای رهبران سیاسی همچون پتر کبیر و کاترین کبیر به‌کار می‌بردند. در این نظریه تنها راه اصلاح جامعه روی کار آمدن دولتی مستبد و مقتدر است. دیکتاتوری منور دیدگاهی است که رشد و توسعه اقتصادی را مقدم بر دموکراسی و مشارکت مردم می‌داند و به کارایی نخبگان در روند یک نوسازی آمرانه و از بالا باور دارد. داریوش آشوری آن را دیسپوتیسم روشنفکران می‌نامد. شرایط و لوازم در ایران آن مقطع فراهم نشده بود؛ زیرا در یک طرف، روشنفکرانی بودند که سعی داشتند سنّت و نیروهای سنتی در جامعه را از میان بردارند و در طرف دیگر، پادشاهی بود که با افکار و اندیشه‌های روشنگرایانه آشنایی چندانی نداشت. درواقع نه روشنفکران به معنای واقعی کلمه منورالفکر بودند که بتوانند اقتضای زمان را به‌درستی درک کنند و نه پادشاه ذهن چندان روشنی داشت که بتواند راه رسیدن به آزادی، امنیت و رفاه را به‌درستی درک کند. بدین‌ترتیب در عمل یک دیکتاتوری فردگرا، که در آن، همه مسائل در نهایت به شخص رضاشاه ختم می‌شد، بر کشور حاکم شد و سرنوشت کشور را به جایی رساند که با دخالت نیروهای خارجی در عرض کمتر از چند روز تسلیم آنها شد. @hamasesezan
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🔴 فقرا پست و حقیر نیستند، اراذل نیستند «فَقَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن قَوْمِهِ مَا نَرَاكَ إِلَّا بَشَرًا مِّثْلَنَا وَمَا نَرَاكَ اتَّبَعَكَ إِلَّا الَّذِينَ هُمْ أَرَاذِلُنَا بَادِيَ الرَّأْيِ وَمَا نَرَىٰ لَكُمْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ بَلْ نَظُنُّكُمْ كَاذِبِينَ» اشراف کافر قوم نوح (در پاسخ او) گفتند: «ما تو را جز بشرى همچون خودمان نمى بینیم و کسانى را که از تو پیروى کرده اند، جز اراذل ساده لوح، مشاهده نمى‌کنیم و براى شما فضیلتى نسبت به خود نمى‌بینیم. بلکه گمان مى‌کنیم که شما دروغگو هستید.» (سوره مبارکه هود/ آیه ۲۷) ❇ تفســــــیر ببینیم عکس العمل طاغوت ها، خودکامگان و صاحبان زر و زور آن عصر، در برابر این دعوت بزرگ و اعلام خطر آشکار چه بود؟ مسلماً، چیزى جز یک مشت عذرهاى واهى، بهانه هاى دروغین و استدلال هاى بى اساس، که برنامه همه جباران را در هر عصر و زمان تشکیل مى دهد، نبود. آنها سه پاسخ یا سه ایراد در برابر دعوت نوح داشتند: نخست، اشراف و ثروتمندانى که از قوم نوح کافر بودند، گفتند: ما تو را جز انسانى همانند خود نمى بینیم (فَقالَ الْمَلاَ ُ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ ما نَراکَ إِلاّ بَشَراً مِثْلَنا). در حالى که رسالت الهى را باید فرشتگان به دوش کشند، نه انسان هائى همچون ما، به گمان این که مقام انسان، از فرشته پائین تر است، و یا درد انسان را فرشته بهتر از انسان مى داند! باز در اینجا، به کلمه مَلاَء برخورد مى‌کنیم، که اشاره به صاحبان زر و زور و افراد چشم پرکن توخالى است، که در هر جامعه اى سرچشمه اصلى فساد و تباهى را تشکیل مى دهند، و پرچم مخالفت در برابر پیامبران را همین ها برافراشته مى‌دارند. پاسخ دیگر آنها این بود که گفتند: اى نوح ما در اطراف تو، و در میان آنها که از تو پیروى کرده اند، کسى جز یک مشت اراذل و جوانان کم سن و سال ناآگاه و بى خبر، که هرگز مسائل را بررسى نکرده اند نمى‌بینیم (وَ ما نَراکَ اتَّبَعَکَ إِلاَّ الَّذینَ هُمْ أَراذِلُنا بادِیَ الرَّأْیِ). ❌ أَراذِل جمع ارذُل (بر وزن اهرم) است و آن خود نیز جمع رذل مى باشد که به معنى موجود پست و حقیر است، خواه انسان باشد، یا چیز دیگر. البته شک نیست گروندگان و ایمان آورندگان به نوح، نه از اراذل بودند و نه حقیر و پست، بلکه به حکم این که پیامبران، قبل از هر چیز، به حمایت مستضعفان و مبارزه با مستکبران مى‌پرداختند، نخستین گروهى که دعوت پیامبران را لبیک مى‌گفتند، همان گروه محروم، فقیر و کم درآمد بودند، که در نظر مستکبران که مقیاس شخصیت را تنها زر و زور مى‌دانستند، افرادى پست و حقیر به شمار مى‌آمدند. و این که، آنها را به عنوان بادِىَ الرَّأى (ظاهربین، بى مطالعه و کسى که با یک نظر عاشق و خواهان چیزى می‌شود) نامیدند، در حقیقت به خاطر آن بود که، لجاجت و تعصب‌هاى ناروائى را که دیگران داشتند، آنها نداشتند، بلکه بیشتر، جوانان پاکدلى بودند که در نخستین تابش، حقیقت را در قلب خود به سرعت احساس مى کردند و با هوشیارى ناشى از حقیقت جوئى نشانه‌هاى صدق را در گفته ها و اعمال پیامبران به زودى درک مى‌کردند. بالاخره، سومین پاسخ آنها این بود که مى‌گفتند: قطع نظر از این که تو انسان هستى نه فرشته، و علاوه بر این که ایمان آورندگان به تو نشان مى دهد که دعوتت محتواى صحیحى ندارد. اصولاً ما هیچ گونه برترى براى شما بر خودمان نمى‌بینیم تا به خاطر آن از شما پیروى کنیم (وَ ما نَرى لَکُمْ عَلَیْنا مِنْ فَضْل). و به همین دلیل، ما گمان مى کنیم: شما دروغگو هستید (بَلْ نَظُنُّکُمْ کاذِبینَ). (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۲۷ سوره مبارکه هود)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات انتخاباتی با کلام قاطع قرآن کریم ┄┅═✧❁🌹یازهرا🌹❁✧═┅┄
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام زمانم..تنگه دلم بگوکجایی....🤲🌾 التماس دعا🤲🌾🤲🌾🌾🌾