هم بازی
📋 #تلخیص | دوره آموزشی نظری-مهارتی «در مسیر ۵۷» قسمت 1⃣ 🧩 جلسه اول: الفبای تربیت انقلابی از مبانی
📋 #تلخیص | دوره آموزشی نظری-مهارتی «در مسیر ۵۷»
قسمت 2⃣
🧩 جلسه اول: الفبای تربیت انقلابی از مبانی نظری تا بروز در متن زندگی
📝 استاد: دکتر رقیه فاضل؛ هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگر تعلیم و تربیت اسلامی
💡 مواردی که برای تربیت نیاز داریم:
✓تعلق
✓شناخت
✓بستری برای عمل
🔻تعلق:
در مسئله تربیت بعضیها صرفا شناختی بحث میکنند. رویکردهای متاخر بر وجوه عاطفی قضیه تاکید میکنند؛ اما به این معنا نیست که شناخت را کاملا کنار بگذاریم. نمیتوانیم شناخت را از عاطفه جدا کنیم. آنچه که دلها را گرم نگه میدارد برای زندگی و حرکت، تعلقهاست. وابستگیهای آدم هاست که آنها را وادار به حرکت می کند.
اگر می خواهید یک آدم را متحول کنید تعلقاتش را تغییر دهید، این دل که متعلق شده است، آنقدر میکاود و تلاش میکند تا به چیزی که میخواهد برسد.
🔶 نکاتی در بحث تعلق:
۱) اگر من تعلق ایجاد نکنم، دیگری تعلق ایجاد خواهد کرد. در نهایت تعلق قطعا ایجاد میشود.
۲) بالاتر از هر تعلق، یک تعلق دیگر وجود دارد. مثل زمانی که به پولم تعلق دارم اما از آن برای خرید هدیه برای مادرم می گذرم.
۳) تعلق ها در واقعیتها معنا پیدا میکنند. رابطه تعلق و شناخت خطی نیست.
شناخت تعلق میآورد: متعلق بیشتر شناختهای بیشتر. چه معلم به من شناخت بدهد یا ندهد.
🔻 شناخت:
شناخت باید بسیار عمیق و واقعی باشد؛ چرا که شناختهایم باعث میشود دوست و دشمنم را بشناسم. افرادی هستند که مرا در رسیدن به تعلقاتم همراهی میکنند؛ اما عدهای دوست ندارند که من حرکت کنم. شناخت باعث میشود من تعلقاتم را دقیق کنم و آدم سادهای نباشم. اگر ما به سراغ شناختهای واقعی برویم، مفهومی از مبارزه را درک خواهیم کرد.
🔻عمل:
غیر از شناخت و تعلق به عمل نیاز داریم. مسئله این است که وقتی منِ آدم شناختی دارم و بعد غیرت دارم روی تحقق چیزی، طبیعی است که دست به عمل میزنم.
همیشه همه واقعیتهایی که من دارم موافق میل من نیست و موافق حقیقتی که در شناختها به آن رسیدهام نیست، پس چون این گونه است من تعلق و شناخت دارم و بعد میبینم که قضایا بر وفق مراد پیش نمیرود و باید تغییری ایجاد کنم و باید عملی انجام دهم.
🌀 شناخت، عمل و تعلق در یک چرخه باهم هستند و به هم پاس می دهند یا رو به تعالی میروند یا رو به افول هستند.
♾ خانه همبازی؛ واحد خانوادهٔ حسینیهٔ هنر:
✅ @hambazi_tv
📸 #گزارش_تصویری | «درمسیر ۵۷»؛ کارگاه نظری - مهارتی «تربیت انقلابی»
✓ جلسه سوم: ارائه نمونههای عملی برای بروز مبانی تربیت انقلابی در زندگی براساس تجارب زیسته والدین و معلمین
✓ با تدریس: سرکار خانم مریم حلاج
کارشناس ارشد روانشناسی و مدیر واحد تجربه نگاری تربیتی خانه همبازی
کاری از:
اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش
با همکاری خانهٔ همبازی؛ واحد خانوادهٔ حسینیهٔ هنر
📌 زمان و مکان: ۴ و ۱۱ بهمن، مشهد مقدس و مجازی (سراسر کشور)
✅ همراه با مزایای ویژه
♾ همراه ما باشید:
☑️ @hambazi_tv
📸 #هماکنون | «درمسیر ۵۷»؛ کارگاه نظری - مهارتی «تربیت انقلابی»
✓ جلسه چهارم: مرور نکات قصهگویی همراه با قصهگویی داستانهای کتاب «انقلاب ما»
✓ با تدریس: سرکار خانم ریحانه معلم
کارشناس ارشد جامعهشناسی و دبیر انجمن قصهگویی خانه همبازی
کاری از:
اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش
با همکاری خانهٔ همبازی؛ واحد خانوادهٔ حسینیهٔ هنر
📌 زمان و مکان: ۴ و ۱۱ بهمن، مشهد مقدس و مجازی (سراسر کشور)
✅ همراه با مزایای ویژه
♾ همراه ما باشید:
☑️ @hambazi_tv
📸 #هماکنون | «درمسیر ۵۷»؛ کارگاه نظری - مهارتی «تربیت انقلابی»
✓ جلسه پنجم: مرور نکات اجرای بازی همراه با معرفی بازیهای کتاب انقلاب ما
✓ با تدریس: سرکار خانم زینبالسادات حسینی
کارشناس ارشد علوم تربیتی و مدیر واحد طراحی بازی خانه همبازی
کاری از:
اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش
با همکاری خانهٔ همبازی؛ واحد خانوادهٔ حسینیهٔ هنر
📌 زمان و مکان: ۴ و ۱۱ بهمن، مشهد مقدس و مجازی (سراسر کشور)
✅ همراه با مزایای ویژه
♾ همراه ما باشید:
☑️ @hambazi_tv