🔅اگر دنبال فهم منظومه فکری حضرت آقا درباره ترور داشمندان کشور توسط دشمن هستید، حتما بادقت بخوانید!🔅
👁چشم جبهه ای!
🔺اگر می خواهید علت تاکید حضرت آقا در پیام امروزشان بر پیگیری جدی کارهای علمی و فنی #شهید_محسن_فخری_زاده را بهتر متوجه شوید، این قسمت از بیانات #امام_خامنه_ای در ۱۳۹۰/۵/۱۹حتما با دقت بخوانید.
✅ "خب، تشکلهای دانشجوئی طبعاً نقش دارند. اولین توصیهای که من به مجموعهی تشکلهای دانشجوئی که در زمینههای مسائل دانشجوئی و کشور و #انقلاب و همه چیز فکر میکنند، دارم، این است: شما وقتی نگاه میکنید به #جبهه_معارض، یعنی #استکبار، جبههی ظلم، #جبهه_سرمایهدارهای کلان بینالمللی، کارتلها، تراستها و و و، به #چشم_یک_جبهه به آنها نگاه کنید.
یک #جبهه_به_هم_پیوستهای وجود دارد در مقابلهی با انقلاب اسلامی، که یک #انقلاب_معنوی و دینی و فرهنگی و اعتقادی است. وقتی به چشم یک جبههی بههمپیوسته به اینها نگاه کردید، خیلی از کارهای اینها #معنای_واقعی خودش را نشان میدهد. این مسئله، #وظیفه دانشجو یا #تشکلهای دانشجوئی را مشخص میکند.
فرض بفرمائید در کشور #ترور اتفاق میافتد؛ شهید علیمحمدی، شهید شهریاری، شهید رضائینژاد را ترور میکنند. خب، این یک کار تروریستی است. یک وقت به این مسئله به #چشم یک عمل #تروریستى_ضد_امنیتی نگاه میکنیم؛ خب، انسان غصه هم میخورد؛ چند تا دانشمند ما مورد اصابت جنایت دشمن - یک چند تا تروریست - قرار گرفتند. یک وقت نه، با همان #چشم_جبهه_ای نگاه میکنید: این یک حرکت در مجموعهی حرکتهای خصمانهی علیه #نظام_اسلامی است.
مثلاً در #جبهه_جنگ_مرزی با عراق - که هشت سال جنگ داشتیم - یک جا اگر چنانچه توپخانهی دشمن کار کند، معنایش این نیست که دشمن با اینجای بالخصوص کار دارد؛ این معنایش این است که این یک حرکتی است که دشمن دارد اینجا انجام میدهد، احتمالاً برای اینکه شما حواستان به اینجا منعطف شود، او به یک جای دیگر حمله کند - به قول خودشان حرکتهای پشتیبانی، که این در واقع حیله است - یا برای این است که رزمندهی ما را در اینجا تضعیف کند تا مثلاً بتواند یک حملهی سراسری انجام دهد.
وقتی با این چشم نگاه میکنید، معلوم میشود که دشمن به دنبال #کوبیدن_حرکت_علمی در کشور است؛ یعنی یکی از #حلقه_های_توطئهی دشمن این است. چند تا حلقهی بههمپیوسته وجود دارد؛ مثلاً حلقههای تحریم اقتصادی، ترویج ابتذال، ترویج مواد مخدر، کارهای امنیتی، ایجاد تزلزل در مبانی و مسائل اعتقادی؛ چه اعتقاد به اسلام، چه اعتقاد به انقلاب. اینها #حلقه_های_گوناگون_به_هم_پیوسته است؛ یکی از این حلقهها هم - که مکمل این #زنجیره است - کوبیدن حرکت علمی در کشور، با #ترساندن_دانشمند ما، با #حذف_دانشمند ماست.
#با_این_چشم_به_قضیه_نگاه_کنیم.
اگر چنانچه به مجموعهی دشمن به چشم یک #جبهه_مستمری که وظائف را تقسیم کردند، نگاه کنیم، آن وقت #احساس_مسئولیت ما در هر قضیهای شکل تازهای به خودش میگیرد.
حالا در همین قضیهی این ترورها، من عقیدهام این است که بچههای تشکلهای دانشجوئی در این قضیه کوتاه آمدند؛ یعنی #کم_عملی نشان دادند. باید این قضیه را بزرگ میکردید. البته نه اینکه بزرگ کنید - چون خودش بزرگ است - همان جور که هست، منعکس میکردید. ما حتّی ندیدیم تشکلهای ما #پوستر این شهدا را هم چاپ کنند، منتشر کنند، پخش کنند، #یادمان اینها را نگه دارند. نه، این موضوع اصلاً نباید #فراموش شود؛ این کار کوچکی نیست.
مسئلهی علم در کشور، یک حلقهای است از آن زنجیره، که این حلقه درست متوجه به آن #نقطه_اصلی و اساسی است که ما ده دوازده سال است داریم این را دنبال میکنیم. گفتیم «العلم سلطان»؛ علم، #اقتدار است؛ هر کسی که دارای علم و دارای این اقتدار شد، طبق این روایت، «صال»؛ میتواند بر محیط جهان #حکمفرمائی کند، یعنی اهداف خودش را دنبال کند؛ هر کسی مالک آن نشد، «صیل علیه»؛ یعنی بر او حکمفرمائی خواهد شد. این منطق ماست در این حرکت علمىِ ده پانزده ساله. الان خوشبختانه تا حدود زیادی هم این حرکت علمی در کشور به ثمر رسیده. میخواهند این را متوقف کنند؛ خب، در مقابل این باید #حساسیت نشان بدهید.
پس نگاه به دشمن باید یک چنین نگاهی باشد: #نگاه_حرکت_جبهه_ای_دشمن. آن وقت #حمایت اینها از برخی #جریانها، #حملهی اینها به بعضی از جریانها، #دخالت اینها در بعضی از مسائل داخلی کشور، همه معنا پیدا میکند؛ معلوم میشود که #هدف چیست. این مسئله ایجاب میکند که ما نسبت به کارهای اینها #هوشیار باشیم."
⁉️هشتگ های داخل متن حضرت آقا را برای توجه و تأمل و دقت بیشتر عزیزان گذاشتم!!!
#شهید_محسن_فخری_زاده
https://eitaa.com/gofteman_emam/538
✅ جبهه سازی؛ بزرگترین انتقام!
(به بهانه ترور دانشمند هسته ای، شهید فخری زاده)
✍ حامد کمالی اردکانی
برای کسانی که نقشه ها و عملیات دشمن را بصورت #کلان رصد می کنند روشن است که مدتهاست دشمنان ما بصورت هماهنگ و جبهه ای حمله می کنند. اگر به کارهای دشمنان نگاه کلان و جبهه ای داشته باشیم آن موقع یک کار آنها یک کار نیست، بخشی از یک مجموعه است.
دشمنی که از سویی دائم در حال تغذیه غذای فاسد برای #جوانان است، در ترویج #شهوترانی بخصوص در فضای مجازی کوتاهی نمی کند، برای از بین بردن نهاد #خانواده و نقش مادری برنامه دارد و از سوی دیگر برای #ترور یک شخصیت #علمی برنامه ریزی می کند دنبال چیست؟ دنبال زدن اصل ریشه نظام و انقلاب و استقلال و #اسلام!
کارهای دشمن را بصورت یک #مجموعه نگاه کنیم نه جدا جدا. در مقابل ما یک یا چند دشمن مختلف نیست یک جبهه عظیمی از دشمنان هستند که نهایت به یک نقطه میرسد و آن #جبهه_استکبار است.
استکباری که نمی تواند #رشد_علمی ایران مستقل را ببیند. جبهه ای که خروجی های #تربیت_اسلامی مانند امام و شهدای مدافع حرم و دانشمندان غیور را نمی تواند تحمل کند لذا تمام هم و غم او زدن است. میخواهد مزاحم خود را از بین ببرد ..
برای دشمن ما خیلی سنگین است که میلیاردها دلار برای فساد جوانان ایرانی خرج کند اما شاهد تربیت ده ها وصدها #مدافع_حرم باشد!!!
اینگونه باید به کار دشمن نگاه کرد لذا در مسأله ی انتقام هم ممکن است ایران به شکل #نظامی پاسخ کوبنده ای به دشمن بدهد اما بنظر میرسد بزرگترین انتقامی که در بلندمدت میتوان از دشمن گرفت #جبهه_سازی است. ما هم باید هماهنگ باشیم. ما هم باید جبهه تشکیل دهیم.
رهبر عزیزمان سال 1392 فرمودند: «از افراد و حتی مجموعه ها دیگر کار بر نمی آید، در مقابل جبهه دشمن باید جبهه تشکیل داد.»
امروز بزرگترین خلأ تشکل های فرهنگی عدم اتصال و #ارتباط بین آنهاست و همین عدم ارتباط هاست که به دشمن #قدرت می دهد.
ما جمع نمی شویم، نقشه واحد نداریم، عملیات مشترک تعریف نمی کنیم، باهم نیستیم و لذا ضعیفیم و یادمان نرود که بزرگترین نقطه قوت دشمن، #ضعف ماست. باید یک #جبهه_ی_قوی شد.
@hamedkamaliardakani
🇮🇷شهادت حاج قاسم به روایت مردم #اردکان🇮🇷
⭕ برای ادای دِین به سردار دلها و ثبت روایتی کامل از آنچه رخ داده، به همکاری تمام دلسپردگان به حاج قاسم نیاز داریم.
لطفا به هریک از سوالات که مایلید با جزییات پاسخ دهید:
۱- چطور از خبر شهادت سردار مطلع شدید؟
۳- واکنش خودتون و خانواده به چه شکل بود؟
۴- در راهپیمایی روز شهادت سردار بعد از نمازجمعه اردکان شرکت کردید؟
۵- فضای محله و شهر تغییری کرده بود؟ خاصترین حرف یا تصویری که دیدید و در ذهنتان مانده چه بود؟
۶- اقدامی برای ادای احترام به سردار یا ابراز علاقه به ایشان انجام دادید یا اینکه شنیده باشید؟
۷- در تشییع سردار شرکت کردید؟ فردی یا خانوادگی یا با دوستان؟
۸- قبل، حین و بعد مراسم تشییع را توصیف کنید.
۹- خاصترین موردی که در خصوص شهادت سردار شنیدید یا دیدید چه بود؟
۱۰- شهادت سردار چه تاثیر خاصی بر زندگی شما داشت؟ برای مثال ایجاد تنفر از آمریکا و...
۱۱- بعد از زدن عینالاسد چه حسی داشتید و چه کردید؟ بنظر شما این اقدام کافی بود؟
لطفا خاطرات و احساسات خود را به صورت متن یا صوت و یا فیلم و در صورت داشتن عکس یا فیلم از آن ایام به این آیدی ارسال کنید:
@Tarikh_shafahi_ardakan
✅ اثرات هنری تولید شده از محتواهای ارسالی در سالگرد شهادت حاجقاسم به نمایش عموم مردم اردکان خواهد رسید.
#دفتر_تاریخ_شفاهی_شهید_محمدعلی_قانعی_اردکان
✅ کدام وحدت را گرامی میدارید؟!
✍ حامد کمالی اردکانی
هرساله مسئولان محترم حوزه یا دانشگاه، فرارسیدن #وحدت_حوزه_و_دانشگاه را با تمام توان گرامی میدارند و جالب تر آنکه هرسال در پیام گرامیداشت خود بیان می کنند که «امید است در راستای فرامین امام و رهبری، همراهی و همگامی این دو نهاد علمی و دینی بیشتر شود.» !!!!
اما #سوال این است که این همراهی و همگامی چگونه بیشتر می شود؟ چه کسانی باید #پیشقدم شوند؟ متولی ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه کیست؟
واقعیت این است که مخاطب این حرفها خود نویسندگان اند!
برای همراهی و همگامی حوزه و دانشگاه باید #قدم بر داشت و حرکت کرد و به #قلم زدن اکتفا نکرد. باید #جلسات_مشترک برگزار کرد. باید موضوعات مشترکی تعریف کرد و حول محور آن بحث و گفتگو کرد و پروژه های عملیاتی تعریف کرد ..
باید #نخبگان حوزوی و دانشگاهی را شناسایی و #متشکل کرد تا مسائل جامعه حل شود و طبیعی است که این مسائل با گرامیداشت و پیام حل نمی شود؛ باید در این جهت قدم برداشت و #حرکت کرد ...
سوالاتِ بی پاسخ این انقلاب که روی زمین مانده بدست بزرگان حوزه و دانشگاه حل می شود و بدون #وحدت بین این دو نهاد راه به جایی نخواهیم برد.
مسئولان و متولیان مربوطه بجای گرامیداشت و قلمفرسایی، حقیقتا در جهت #وحدت_حوزه_و_دانشگاه قدم بردارند که فرصت کم است و راه طولانی و مسائل جامعه زیاد!
بجنبیم ...
@hamedkamaliardakani
✅ سرمایه های جامعه و غفلت ما!
✍ حامد کمالی اردکانی
"نمیخوام پدر و مادر برام تصمیم بگیرن .. میخوام خودم راهم رو انتخاب کنم .. بدون توجه به نظر مردم ... من میخوام ببینم خدا ازم چی میخواد ولی مدرسه و حتی پدر و مادرم دنبال اینن که با آینده من بتونن پز بدن که دکتر شدم یا مهندس شدم! البته پدر و مادرم خیلی مهربونن اما بالاخره اونا هم تحت تاثیر جو جامعه هستن .. من میخوام برا جامعه مفید باشم .. میخوام خدمت کنم به مردم .. میخوام خدا ازم راضی باشه ... برا من این مهمه ... خب مگه نمیشه با رتبه پایین تر توی کنکور به این هدف رسید؟ پس چرا پدر ما رو در میارن و جوری تو مغزمون میکنن که اگه تک رقمی نشدی انگار هیچ خاصیتی نداری؟! .. مگه اونایی که توی جامعه موثر بودن همه شون رتبه هاشون خوب بوده؟ مگه دانشمندان هسته ای ما رتبه هاشون تک رقمی بوده؟ عمدتا نه! ولی بزرگترین خدمت رو اینا کردن... اصلا میخوام بدونم اونایی که تک رقمی میشن الان کجان و چیکار میکنن ... مدرسه میخواد رتبه علمیش بره بالا هی رو ما فشار میاره که تک رقمی تک رقمی .... بخدا از نظر من کسی که تک رقمی میشه با اونی که سه چهار رقمی میشه هیچ فرقی نداره. مهم اینه که بتونی کارآمد باشی... بتونی خدمت کنی ... بتونی ماندگار بشی ... مهم اینه بخدا ... مهم اینه که بتونی جواب خدایی که این استعداد رو بهمون داده رو بدیم ..... چرا کسی درک نمیکنه ما رو؟ ... چرا همه همچی رو توی پول و مادیات می بینن؟ .... ذهن و فکر و شخصیت خودمون رو فدای پول و مدرک می کنیم .... آخرش که چی؟!"
🔅اینا حرفای یه دهه شصتی نیست!
اینا حرفای کسیه که روز و شب دشمن برای انحرافش برنامه ریزی کرده.
اینا حرفای کسیه که نه جنگ دیده نه امام و نه انقلاب و نه هیچ چیزی. تازه روز و شب داره علیه نظام و انقلاب #بمباران_رسانه_ای میشه ..
اینا حرفای یه نوجوان #دهه_هشتادیه که تازگی باهام حرف میزد و راهنمایی میخواست برا آینده ش.
باورتون میشه ؟..
💥فارغ از اینکه این #تحول_قلوب در جوانان با این همه تبلیغاتی که دشمن برای انحرافشان میکند واقعا #معجزه هست و حضرت امام این پدیده را از مقدمات #ظهور می دانست و در مجال دیگری باید به این مساله پرداخت اما سوال اصلی اینکه آیا کسی هست این نوجوانان را راهنمایی کند؟ نهادی متکفل این #مسئولیت عظیم هست؟!
اصلا شناسایی کردیم؟! #سرمایه_انقلاب_اسلامی این #نوجوانان_نخبه هستند.
برای این #نخبگان چه برنامه ای داریم؟ ...
@hamedkamaliardakani
✅ مستند غیررسمی حرف نداشت؛ حرفها داشت!
✍حامد کمالی اردکانی
مستند غیررسمی رسما #رفتارشناسی_رهبری در قبال مردم جامعه بود. خوب است یاد بگیریم.
#غیررسمی نشان داد:
💥نگاه رهبری به افراد اثرگذار جامعه، #صفر_و_صدی نیست. آنجا که گفت همه شما بچه های انقلابید. پس باید دایره ی انقلاب را گسترده دید.
💥رهبری رهبر #همه_جامعه است نه قشر خاصی از جامعه که ولو اعتقاد بالاتری به انقلاب هم دارند. آنجا که گفت من همه را دعا میکنم. همه مردم را.
💥رهبری هم #مشکلات را می بیند اما نکته آنجاست که ایشان در کنار مشکلات، #ظرفیت_ها وفرصت ها را نیز می بینند لذا معتقدند هرگز نباید ناامید شد.
💥رهبری از انتقاد #استقبال می کند نه آنکه دهان منتقدان را ببندد. حتی کوچکترین اعتراضی در قبال انتقاد ندارند و با سعه ی صدر به حرف ها و انتقادها گوش می دهند و پاسخ می دهند.
💥رهبری #کلان نگاه می کنند به مسائل. همین دیدن جامعه از بالا باعث می شود خیلی از مسائل و مشکلات و حتی شبهات منحل شود. سوالاتی که ناشی از دید محدود است.
💥رهبری فارغ از تفکرات هر فرد، هم با او ارتباط برقرار می کند. هم #تعامل و #تفاهم دارد. هم حرفش را می شنود. هم خوش و بش دارد. این مصداق «رحماء بینهم» است.
💥رهبری راه حل بسیاری از مشکلات را روی کارآمدن #دولت_جوان می دانند. این نشان می دهد اگر ما به وضع موجود انتقاد داریم راه، همان تغییر دولت است و باید زمینه اش را فراهم کنیم.
@hamedkamaliardakani
آیت الله مصباح را از
#کتاب هایشان بشناسیم نه از #رسانه ها!
کسانی که با افکار و اندیشه هایشان آشنا بودند می دانند چه متفکری را از دست دادیم.
خدا رحمتشان کند ..
@hamedkamaliardakani
✅ بزرگداشت حاج قاسم و چند نگرانی!
✍حامد کمالی اردکانی
این روزها شاهد برگزاری برنامه هایی برای بزرگداشت #حاج_قاسم هستیم. از صدا و سیما گرفته تا فعالان فرهنگی و بسیجیان و.. در شهرهای مختلف کشور سعی می کنند با برگزاری مراسم سالگرد ایشان، دین خود را ادا کنند. جای بسیار خرسندی است که هر مجموعه ای احساس می کند باید دین خود را به حاج قاسم ادا کند و یاد و نام این شخصیت بی نظیر را گرامی بدارد. اما در عین حال نگرانی هایی وجود دارد ..
💥نگرانی اول: مردمی نبودن برنامه ها
حاج قاسم #مردمی بود. دغدغه و #درد_مردم را داشت. برای او حزب و جناح و تشکیلات سازمانی و اداری ارزش نداشت. در نگاه او مردم، صاحب واقعی انقلاب بودند و به معنای واقعی کلمه به #مردم_سالاری معتقد بود. حال اگر برنامه ای که برای بزرگداشت حاج قاسم گرفته شود اما مردمی نباشد واقعا یاد حاج قاسم زنده می شود؟ قطعا خیر. مردمی بودن برنامه به چه معناست؟ به این معناست که هم در ایده پردازی هم در اجرا هم در توزیع و تبلیغات مردم #نقش جدی داشته باشند. نه اینکه طیف خاصی از افراد حزب اللهی تصمیم بگیرند و برگزار کنند و حتی در اجرای برنامه هم از مردم استفاده نشود. مردم باید از ابتدا تا انتهای برنامه ها مشارکت داشته باشند. صرفا نگاه مصرف کننده به مردم نباید داشت. خالی بودن برنامه ها از #حضور_مردم ریشه در همین بی توجهی به آنها دارد.
💥نگرانی دوم: محدود جلوه دادن شخصیت حاج قاسم
حاج قاسم متعلق به طیف خاصی نبود. شخصیتی بود که با همه افکار و اندیشه های جامعه ارتباط برقرار می کرد و در عین #حفظ_اصول، دارای #تعامل_حداکثری بود. تشییع میلیونی او و حضور افراد مختلف جامعه و ادای احترام به ایشان شاهد این نکته بود. علاوه بر این، او حتی نگاهش محدود به ایران نبود. حاج قاسم به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری یک #چهره_بین_المللی بود. او یک چهره بین المللی داشت. لذا خیلی باید مراقب بود تا به نام ایشان گروهی را به صرف اختلافات فکری طرد نکنیم. حاج قاسم را منحصر به اطراف دور و بر خودمان ندانیم. حاج قاسم متعلق به #همه_جامعه بود. #انحصارطلبی و مرزبندی های ناشی از تنگ نظری به نام حاج قاسم ممنوع!
💥نگرانی سوم: توقف کردن در شخص و نپرداختن به شخصیت حاج قاسم
مقام معظم رهبری فرمودند حاج قاسم را به چشم یک شخصیت و #مکتب نگاه کنیم نه صرفا یک شخص. از خصوصیات شخصی حاج قاسم باید گفت اما از این خصوصیات باید عبور کرد و به #شخصیت و مکتب حاج قاسم پرداخت. چه تفاوتی دارد؟ با یک مثال، مساله روشن می شود. اگر صرفا توجه ما به شخص حاج قاسم باشد ثمره بحث این است که اگر میخواهیم مثل حاج قاسم شویم باید در حوزه امنیتی و برون مرزی فعالیت کنیم و به شوق شهادت از مرزها دفاع کنیم. بدیهی است که این شرایط برای هرکسی فراهم نیست و بنابراین، حاج قاسم را از #الگوبودن برای عموم مردم به یک اسطوره ی دست نیافتنی تنزل داده ایم. اسطوره ای که فقط عکس او باید زینت بخش مجالسمان باشد. اسطوره ای که دیگر الگو نیست و برای #متن_زندگی ما حرفی ندارد. اما اگر از شخص حاج قاسم عبور کردیم و به شخصیت و مکتب حاج قاسم بپردازیم ثمره بحث این است که این مکتب برای همه مردم قابل الگوبرداری است و هرکسی در هر جایگاهی می تواند حاج قاسم را الگوی خود قرار دهد. به عنوان مثال توجه ویژه ی حاج قاسم به #مستضعفان ایران و جهان می تواند برای همه الگو باشد. از بالاترین مسئولان حکومت تا من و شمایی که در یک هیئت، مسجد یا پایگاهی که در محله ای دورافتاده فعالیت داریم. بنا بر این، باید به #مکتب_حاج_قاسم پرداخت نه آنکه پرداختن به شخص حاج قاسم، خود حجاب پرداختن به مکتب ایشان گردد. بهترین منبع برای فهم مکتب حاج قاسم #بیانات_رهبری در مورد ایشان و علی الخصوص #وصیتنامه ی پرمغز این بزرگوار است.
🔰این نگرانی ها حقیقتا وجود دارد و با عدم رعایت این نکات، همین برنامه های گرامیداشت سالگرد حاج قاسم می تواند به ضد خود تبدیل شود و بدیهی است که مراسم بزرگداشتی که این نکات را در خصوص شخصیت حاج قاسم رعایت نمی کند بیش از آن که یاد حاج قاسم را زنده نگهدارد به یک کار #تشریفاتی میماند که انگار به صورت عادت باید هرساله تکرار شود.
یادمان نرود که #تحریف شخصیت ها و سوخت دادن ظرفیت های عظیم از غفلت از همین #خطاهای_راهبردی آغاز می شود.
@hamedkamaliardakani
💥حضرت زهرا مدام در چالش با دشمن بود و هزینه اش را داد ...
@hamedkamaliardakani
✅ رعایت تقوا در عدالتخواهی!
این روزها که خبرهای داغی در رسانه های شهر میخوانیم خوب است این بخش از سخنرانی رهبر انقلاب (۱۹ مرداد ۱۳۹۰) را هم مطالعه کنیم.
کسی مخالف برخورد با مجرم نیست؛ مسأله این است که #تقوای_اجتماعی و #تقوای_سیاسی را رعایت کنیم.
تفاوت نظام اسلامی با نظام های غیردینی همینجاها مشخص می شود.
@hamedkamaliardakani
🍁آثار زیر از استاد طاهرزاده، جهت استفاده بهتر از ایام #ماه_رجب پیشنهاد میگردد،
واقعا انسان را در عالم دیگر قرار خواهد داد:
🌹ماه رجب، ماه یگانه شدن با خدا
http://lobolmizan.ir/book/1192
🌹رجب؛ ماه سیر از «نفس» به سوی «قلب»
http://lobolmizan.ir/post/1227
🌹ماه رجب؛ فرصتی استثنایی
http://lobolmizan.ir/post/1228
🌹روزهی ماه رجب و نجات از برهنگیِ بهشت آدم
http://lobolmizan.ir/post/1402
🔸 #صوت
http://lobolmizan.ir/special/cat/60#tab5
@hamedkamaliardakani
شهری که دیار عالمانی بوده ست
صدحیف که سهم آسمانش دود است
ای برف! خوش آمدی صفا آوردی ..
شرمنده هوای شهر من آلوده ست!
#برف
#آلودگی
@hamedkamaliardakani
🔅جوانان شجاع و معتقد فراوان اند؛ کسانی که اعتقاد به حضور جوانان داشته باشند کم اند ..
@hamedkamaliardakani
✅ چقدر رمضانی شده ایم؟!
در آیه ۱۸۵ سوره بقره، ماه رمضان به این صورت تعریف شده است:
ماهی که در آن قرآن نازل شده است ..
این تعریف نشان می دهد مهمترین #شاخصه ماه رمضان، نزول قرآن است نه چیز دیگری مثل روزه گرفتن! گرچه روزه گرفتن از احکام این ماه رمضان است.
ثمره این نکته این است که اگر می خواهیم ببینیم چقدر رمضانی شدیم باید ببینیم چقدر قرآن را #جدی گرفته ایم.
در بعد #اجتماعی هم جامعه رمضانی، جامعه ای است که محور آن عمل به معارف قرآن باشد؛ جامعه ای که قرآن در تمام ابعادش #زنده است. نه جامعه ای که صرفا افراد آن روزه دارند گرچه این خود مقوله مهمی است اما طبق آیه، رمضان به قرآن شناخته می شود.
@hamedkamaliardakani