🔴 چند خطی برای فکر کردن! برای گفتگو
🔴 در مورد هر پدیده اجتماعی
🔴 حتی برای #حجاب
در بررسی هر پدیدهی اجتماعی باید حداقل این سه مرحله را طی کنیم:
1️⃣ فهم سلسله رویدادهایی که تا امروز رخ داده و آنچه که گذشته. این را باید هم در این برههی محدود فعلی بررسی کنیم و هم در روند کلیای که طی کردهایم مثلاً در چند دهه چه شده و چه روندی طی شده
2️⃣ فهم اینکه چرا چنین شده! یعنی یک منطق تحلیلی که به ریشهها و خواستگاهها میپردازه و مرحله بسیار مهمی هست.
3️⃣ برای حل مسئله/ مشکل چه باید کنیم؟! و بعد در اینجا یک پرسش بسیار مهم مطرح میشود با این صورتبندی که «از کجا باید شروع کرد؟!»
👈 عمدتاً اتفاقی که میافتد این است که ما بسیار شتابزده به سراغ مرحله سوم میرویم! و چون سادهانگارانه از دو مرحله ابتدایی گذر کردهایم، پاسخهایی که میدهیم سادهسازی شده هستند! (مثل توییتهایی که این روزها در هر موضوعی میبینیم! دوستانی هستند که مهمترین موضوعات کشور و جهان را در دو خط حل میکنند ...)
دو مرحله ابتدای برای فهم مسئله/ مشکل بسیار مهم هستند و اگر به درستی طی نشوند، پاسخها و راهحلهای ما هم مشخص نیست کارگر باشند ...
پینوشت: طبیعی است که در شرایط خاص، ضمن اینکه باید این مراحل را طی کرد اما نباید وارد یک دور باطل بلند مدت شوند!
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای به زندان کرده خلوت با خدا
یا موسی ابن جعفر 🖤🖤🖤
چند وقت پیش یکی از رفقامون که از قضا فرد مذهبیای هم هست، خونه ۸۰ متریش رو گذاشته بود برای اجاره و خیلی تأکید داشت خونهاش رو به خانوادهای بده که یا بچه نداشته باشن یا نهایتاً یه بچه داشته باشن ...
👈 جالب بود همین ایشون از دولت برای کمکاری در موضوع فرزندآوری گله داشت!!
پینوشت: معنیش این نیست که در حوزه قانونگذاری و اجرا و نظارت مشکلی نیست! اما حتماً معنیش اینه که گاهی بد نیست یه سوزن به خودمون بزنیم و بعد یه جوالدوز به بقیه ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
یک شخصِ سالوسِ معلومالحال! و توهمی که هنوز پمپاژ میکند ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
یک شاخص ساده در پاسخ به این سوال؛
👈 آیا جمهوری اسلامی به #بنبست رسیده است؟!
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 کلیپ رو حتما ببینید.
👈 دو دقیقه با نویسنده کتاب - محمد حمزهزاده -
حدود دو ماه قبل بود که بعد از خواندن «قصههای شیرین دلستان و گلستان» از نویسنده کتاب دعوت کردیم که تشریف بیارن دفترمون و یه دیدار داشته باشیم.
واقعیتش - متاسفانه - تا پیش از اون دیدار شناختی از ایشون نداشتم اما پس از اون جلسه دیدم که چقدر نگاهها به حوزه ادبیات نزدیک هست.
کل اون جلسه برای ما آموختنی بود. یک پختگی و عاقلهمردی در نگاه، در نوشتهها، در رسالتی که برای خودشون تعریف کرده بودند و ... من رو بیش از قبل ترغیب کرد که روی این مجموعه کتاب کار کنیم و ذائقه مردم رو با کتاب خوب بیشتر آشنا کنیم.
این کار رو تا حالا به بیش از ۱۵ نفر دادم بخونن. افراد هم در هر گروه سنی که فکر کنید بودند! و از قضا همه دوست داشتن ...
برای تهیه کتاب این مجموعه ۵ جلدی، روی لینک زیر کلیک کنید
👇👇
http://store.ketabhayekhoob.ir/a-collection-of-sweet-stories/?ref=tarbiat
این مجموعه الآن یه تعداد با قیمت ۲۵۰ تومان چاپ شده و ظاهراً قیمت جدیدش بیش از ۴۵۰ تومان خواهد بود.
هر سوالی هم در مورد کتاب و شیوه ارسال دارید از آیدی پشتیبانی زیر میتونید سوال کنید 👇👇
@ketab_adm
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
کانال حمید کثیری
👈 کلیپ رو حتما ببینید. 👈 دو دقیقه با نویسنده کتاب - محمد حمزهزاده - حدود دو ماه قبل بود که بعد از
🔴 دو نکته؛
1️⃣ بنده استاد نیستم و البته هر کسی رو هم شایسته #استاد صدا زدن نمیدونم!
و البته نمیدونم ما چرا اینقدر راحت به هر کسی میگیم استاد؟!! و از اون طرف نمیدونم چرا تا چهار نفر به ما میگن استاد، خودمون توهم میکنیم خبری شده 🤦 واقعاً این حجم از استادبازی توی کانالها برام قابل درک نیست ...
2️⃣ در مورد کتاب همونطور که قبلاً گفتم، قصه اگر قصه باشه سن نداره و دلستان و گلستان واقعا این شکلی هست اما به هر حال اگر قرار باشه پشت جلد چیزی نوشته بشه، گروه سنی مخاطب اصلی بین ۹ تا ۱۶ سال هستند. (البته که بنده این کتاب رو روی ۶ سال تا ۷۵ سال تست کردم ☺️ و تجربه خیلی خوبی برای همه بوده!)
🔴 تربیت جنسی و یک راهبرد غلط!
جوزف نیکولوسی در کتابش مینویسد؛
👈 مامانها پسر تربیت میکنند و باباها مرد بار میآورند ...
بحث اصلی در تربیت جنسی، برخلاف آنچه دیگران میگویند و به ما میفروشند! بحث #هویت_یابی_جنسیتی است و نه تجاوز و تعرض و ...
👈 بد ماجرا اینجاست که روز به روز در کلاسهای تربیتی - خاصه تربیت جنسی - بحث جنسیت کمرنگتر میشود و از قضا خیلی ساده میگویند امروز اساساً جنسیتی وجود ندارد ... اما روی چه دست میگذارند؟!
روی آنچه من و شما از آن میترسیم، بلکه بزرگترین ترس ماست!یعنی تجاوز و تعرض! و با این نگاه #ترس_فروشی میکنند ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
#حسن_روحالامین باز هم یک شاهکار کشیده به نام #نجات_دختران ...
عجب که در جامعهای بدوی که دختران زنده به گور میشدند، #محمد_امین علت مبعوث شدن به پیامیریاش را چنین گفت:
إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ.
«به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شدهام.»
عیدتون مبارک 🌹🌹
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴 #گنگستر_شهر_آمل، برخورد با معلم و چند سوال ...
متن زیر را بخوانید 👇👇
کانال حمید کثیری
🔴 #گنگستر_شهر_آمل، برخورد با معلم و چند سوال ... متن زیر را بخوانید 👇👇
کلیپ مربوط به خانم معلّم مازندرانی تمام شبکههای اجتماعی، اعم از داخلی و خارجی، انقلابی و ضد انقلاب و ... را درگیر کرده و مثل چند موضوع اخیر، عجیب این است که همه در حال انتقاد/ تخریب هستند ولی هر یک به علل و دلایل مختلف!!
اما بعد؛
❗️چه اتفاقی افتاد؟!
👈 کلیپ در پیج معلم منتشر شد
👈 در چند پیج و کانال دیگر پخش شد
👈 به صورت ویروسی در همه جا منتشر شد
👈 آموزش و پرورش با معلم و مدرسه برخورد کرد!
👈 صورت مسئله پاک شد! و تمام ...
این یک رفتار متداول در برابر موضوعات اینچنینی است. رفتاری که به صراحت میگوید من خودم را با افکار عمومی و حساسیتهای آن تنظیم میکنم. در چنین مواقعی هم صرفاً یک برخورد سریع انجام میدهم اما حتی دلیل برخوردم را شفاف توضیح نمیدهم! همین که برخورد کنم کافی است، چون مردم همین را میخواهند ...
در حالی که حداقل توقع این است که روابط عمومی دستگاهی که برخورد میکند، یک بیانیه بنویسد و دلیل برخوردش را مطابق با قوانین و آییننامههایش به صورت واضح توضیح دهد. این موضوع مانع از برخورد سلیقهای میشود.
احتمالاً بگویید اینها که توضیح واضحات است! حالا چه تفاوتی میکند، مهم این بوده که برخورد شود که شده!! درحالیکه به نظر موضوع اصلاً واضح نیست و عدم وضوح این امکان را به وجود میآورد که هر کسی - باربط و بیربط - به همه چیز انتقاد کند و سر تا پای آموزش و پرورش (آپ) را باد بدهد!!
چند سوال زیر را بخوانید تا مشخص شود چقدر عدم وضوح داریم؛
1️⃣ این معلم #چرا اخراج شد؟! (یا چرا برخورد جدی شد!)
به خاطرِ؛
👈 پخش موسیقی در کلاس؟!
👈 محتوای موسیقیای که در کلاس پخش شد؟!
👈 انتشار تصاویر بچهها در صفحهاش؟!
👈 سوء استفاده از فضای کلاس، مدرسه و بچهها؟!
👈 داشتن فعالیتی خارج از کتاب درسی؟!
👈 عمل غیر قانونی یا غیر اخلاقی یا چه؟!
👈 و ...
2️⃣ نقش مدرسه و روند نظارتی آپ در این مورد و موارد مشابه چیست؟!
3️⃣ پاسخ به دو سوال بالا، این سوال را به وجود میآورد که #ساز_و_کار کوتاهمدت و بلندمدت ما برای جلوگیری/ کم شدن این جنس رفتارها چیست؟!
👈 اگر در کنش و واکنشهای حاکمیتی شفاف و بدون لکنت، علت کارهایمان را توضیح دهیم حداقل دو نتیجه بر آن مترتب است:
الف. برای ادامه مسیر، شاخص به جامعه میدهیم و محدودیتها و منطقةالفراغها را دقیق مشخص میکنیم.
ب. احیاناً اگر ایراد و اشتباهی در کار دستگاه مسئول وجود داشته باشد، میتوان توقع کرد به مرور اصلاح شود.
-----------------------------
پینوشت ۱: نمیدانم، شاید توقع داشتید من هم بیایم دو تا فحش به آن معلم و چهار تا به نظام آموزش و پرورش بدهم و همه را هم لیبرال و اعتدالی و ... بخوانم! اما به نظرم این مسئله را حل نخواهد کرد ...
پینوشت ۲: این متن فقط از یک منظر، به مسئله نگاه کرده! در حالی که شاید بشود حداقل از ۱۰۰ زاویه دیگر به آن نگاه کرد ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
چند روز قبل یک کلیپ از اسلاوی ژیژک میدیدم که میگفت:
«اگر من روزانه حداقل کمی ننویسم و کمی نخوانم، احساس گناه میکنم! با خودم میگویم آیا من لایق زندگی هستم؟!!»
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4