eitaa logo
کانال حمید کثیری
196.7هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
861 ویدیو
13 فایل
روی چشمم عینک #تربیت است ... . . مدرسه والدین ⬅️ @tarbiapp پادکست تخته سیاه ⬅️ @takhtesiah_podcast و به زودی مدرسه مربّی، مهدهای ثمره، خانه بازیِ ... . . راه ارتباطی 👈 @hamid_kasiri ما اینجاییم ⬅️ Tarbiapp.com . . همه جا با همین آیدی. ایتا، اینستا و ...
مشاهده در ایتا
دانلود
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 تاریخ اینگونه تحریف می‌شود! ببینید استاد تاریخ در دانشگاه هند به دانشجویان خود نشان می‌دهد که چگونه وقایع تاریخی به مرور زمان تغییر می‌یابد و تحریف می‌شوند ... پی‌نوشت: از همین ویدئو می‌شود برای توضیح مسئله‌ی مهم هم بهره گرفت. ترم دوم متمرکز روی مسئله ارتباط والدین و فرزندان است ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴 حق گفتن کار آسانی نیست! خودتان را تربیت کنید؛ چون حق گفتن کار آسانی نیست. گاهی اوقات انسان حقی را می‌گوید، اما با جوش و خروشی که عصیان‌آور است. این هم خوب نیست. یاد بگیرید همین‌طور که به اصطلاح مقدمه‌ی واجب، واجب است، همین‌طور که بیان این حقایق واجب است، رفقا باید یاد بگیرید که چطور باید حق را گفت، این هم بر شما واجب است که یاد بگیرید. 📚سید محمد حسینی بهشتی، تقیه: خودپایی یا هدف‌پایی، ص۱۲۵ 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک است ... @hamidkasiri_ir
🔴 بفرمایید گاو آمده! در یک مدرسه راهنمایی دخترانه چند سالی مدیر بودم. روزی چند دقیقه مانده به زنگ تفریح، مردی باظاهری آراسته وارد دفتر مدرسه شد. گفت: «با خانم ناصری دبیر کلاس دوم کار دارم. می‌خواهم درباره درس و انضباط فرزندم از او سؤال کنم.» از او خواستم خودش رامعرفی کند. گفت: «من گاو هستم! خانم دبیر بنده را می‌شناسند! بفرمایید گاو آمده! ایشان متوجه می‌شوند چه کسی آمده!» تعجب کردم و موضوع را به خانم ناصری، دبیر کلاس دوم گفتم. او هم تعجب کرد و گفت: «ممکن است این آقا اختلال روانی داشته باشد. یعنی چه گاو؟ من که چیزی نمی‌فهمم!» ناچار از او خواستم پیش آن مرد برود. با اکراه پذیرفت و رفت. مرد آراسته، با احترام به خانم دبیر ما سلام داد و خودش را معرفی کرد: «من گاو هستم!» معلم جواب سلام داد و گفت: «خواهش می‌کنم، ولی ...» مرد ادامه داد: «شما بنده را بخوبی می‌شناسید. من گاو هستم، پدر گوساله! همان دختر ۱۳ ساله‌ای که شما دیروز در کلاس، او را به همین نام صدا زدید ...» دبیر ما به لکنت افتاد و گفت: «آخه، می‌دونید ...» مرد گفت: «بله، ممکن است واقعاً فرزندم مشکلی داشته باشد و من هم در این مورد به شما حق می‌دهم. ولی بهتر بود مشکل انضباطی او را با من نیز در میان می‌گذاشتید. قطعاً من هم می‌توانستم اندکی به شما کمک کنم.» خانم دبیر و پدر دانش‌آموز مدتی با هم گفتگو کردند ... آن آقا در خاتمه کارتی را به خانم دبیر ما داد و رفت. وقتی او رفت، کارت را با هم خواندیم. روی آن نوشته شده بود: دکتر فلانی، عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه..... چند روز بعد از ایشان خواستم یک جلسه برای معلمان صحبت کنند. در کمال تواضع خواسته‌ام را قبول کردند، سخنرانی دلپذیری داشتند ... ایشان می‌گفت: «خشونت آن گونه كه ما فکر می کنیم فقط محدود به خشونت فيزيكی بدنی نيست. عموماً ما درگيری‌های فيزيكی یا تعرض جنسی را خشونت می‌دانیم. ولی واقعیت آنست که دامنه خشونت، حوزه‌های گسترده‌تری دارد از جمله خشونت زبانی. وقتی توهین می‌کنیم، قومی را مسخره می‌کنیم، صاحبان یک عقیده را تحقیر می‌کنیم. وقتی تهمت یا برچسب می‌زنیم یا تهدید می‌کنیم، همه اینها خشونت است؛ منتها خشونت زبانی. بدون خون و خونریزی است. خشونت زبانی می‌کُشد. تا حالا هیچ کس را دیده‌اید به دلیل اینکه مسخره شده و یا فحش خورده باشد به اورژانس مراجعه‌ کند؟ یا به پلیس شکایت کند؟ قربانیان خشونت زبانی، اثری از جای زخم بر بدنشان یا مدرک دیگری ندارند. خشونت ابتدا در ذهن شكل می‌گيرد، بعد خود را در زبان نشان می‌دهد و سپس زمینه‌ساز خشونت فیزیکی می‌شود. وقتی رهبر یک گروه سیاسی در جامعه، افراد طرف مقابل ر ااحمق، مغرض و فاسد معرفی می‌کند، ما به عنوان طرفداران او آمادگی لازم را پیدا می‌کنیم که در زمان مناسب با ماشین از روی آن‌ها رد شویم. چرا؟ چون دیگر آنها را شایسته زندگی نمی‌دانیم! وقتی در یک ورزشگاه صد هزار نفری، طرفداران تیم مقابل را با ده‌ها فحش آبدار و ناموسی می‌نوازیم، زمینه را برای زد و خورد بعد از بازی فراهم می‌کنیم. وقتی دختر همسایه را داف خطاب می‌کنیم، راننده کناری را یابو، مشتری را گاو، دانش‌آموز را خنگ و فرد قانون‌مدار را اُسکُل، و قانون را در کلام زیر پا می‌گذاریم، همه این‌ها خشونت‌های زبانی است. یعنی آمادگی برای خشونت رفتاری در آینده؛ از تعرض جنسی بگیرید تا صدمه فیزیکی.» اما چه باید کرد؟ اولین کار این است که را بیاموزیم. فقدان مهارت‌های گفت‌وگو باعث می‌شود افراد نتوانند آنچه که مدنظر دارند را به زبان روشن بیان کنند و ایده و احساس خود را در یک کلام خشن و تند تخلیه می‌کنند. تمرین گفتگو، تمرین تخلیه ذهن و قلب، به شیوه‌ای غیرخشونت‌آمیز است. دومین کار این است که به خودمان بارها و بارها یادآوری کنیم کشتن آدم‌ها فقط به فرو کردن چاقو در سینه آنان نیست. دختر یا پسر، زن یا مردی که شخصیتش تخریب شده، شرافتش لکه‌دار شده، عزت نفسش لگدمال شده، دیگر زندگی نرمال نخواهد داشت. آنگاه یاد خواهم گرفت کلمه گاو را فقط و فقط برای خود گاو بکار ببرم ... پی‌نوشت: در ترم دوم مدرسه والدین، مفصل در مورد با دیگران (به صورت خاص نوجوان‌مان) و روش‌های موثر با این نسل صحبت خواهیم کرد. 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
نکته؛ دیدار امروز رهبری با ورزشکاران به لحاظ اثرگذاری روی از مهم‌ترین دیدارهای سال هست. حضور و نطق ورزشکاران در این دیدار خیلی مهمه و باید تلاش کرد هجمه‌های احتمالیِ ضد انقلاب روی ورزشکاران رو خنثی کرد ... خصوصا ورزشکاران آینده‌دار و کسانی که مشخصه تا سالیان سال ظرفیت مدال‌آوری و افتخارآفرینی دارند. @hamidkasiri_ir
اتفاقی که امروز در لبنان افتاد، اتفاق تلخی بود. از ساعتی بعد و با فروکش کردن اخبار، تحلیل‌ها شروع می‌شوند و احتمالا بخشی از آن‌ها سیبل را اشتباه می‌گیرند! خواستم عرض کنم اسرائیل عملیات تروریستی انجام داده و دشمن اوست، نه کس دیگری! راستی انتشار تصاویر دردناک حادثه لبنان هم خیلی کمکی نمی‌کند! از شهوت اطلاع‌رسانی و اولین بودن بکاهیم!! @hamidkasiri_ir
آیت‌الله حائری شیرازی: با چه کسانی باید/نباید دو قطبی ایجاد کرد؟! هر کسی که خبر پیروزی‌های اسلام او را خوشحال می‌کند، جزو «رحمآء بینهم» است؛ از هر تیره‌ای که باشد و هر کس از ناکامی‌های اسلام ناراحت شود «رحماء بینهم» است. قرآن مثال زده: «إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِهَا»؛ تمام کسانی که می‌خواهی بدانی من باید با آن‌ها ارتباط داشته باشم یا نه، ببین اگر یک پیروزی برای شما حاصل می‌شود، خوشحال می‌شوند یا ناراحت؟ اگر خوشحال می‌شوند جزو «رحمآء بینهم» هستند. اگر از پیروزی‌ها ناراحت می‌شوند و از شکست‌ها خوشحال می‌شوند باید از آن‌ها فاصله بگیرید. منافق باشد یا کافر. «جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ». پی‌نوشت: این یک شاخص برای ایجاد و نفی دوقطبی است. مواضع و عملکرد افراد نیز در ادوار مختلف مشخص است. هم در گذشته‌ای که از آن ابراز پشیمانی نشده و هم در امروز ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این نکته از جردن پترسون بسیار دقیق است ... 👈 آیا بیش از اندازه مراقب فرزندمان هستید؟ 👇👇 @tarbiapp
🔴 خداوند چه زمانی و را نصیب مؤمنین می‌کند؟ امیرالمؤمنین (ع) می‌گوید: ما در رکاب پیغمبر می‌جنگیدیم. (دیگر شرایطی از این بهتر می‌شود؟ آدم فکر می‌کند وقتی مؤمنینی در رکاب پیغمبر بجنگند همان ساعت اول پیروزی باید نصیب‌شان بشود.) تا یک‌‌یک ما از بوته امتحان بیرون نیامدیم، تا نکردیم، تا خویشتن‌داری ما بروز و ظهور نکرد، خدای متعال نصرت خود را بر ما فرو نفرستاد. آن‌وقت نقل می‌کند که ما چقدر با همین مشرکین می‌جنگیدیم، گاهی ما پیروز بودیم گاهی آن‌ها: «فَمَـرَّةً لَنا مِنْ عَدُوِّنا وَ مَرَّةً لِعَدُوِّنا مِنّا... فَلَمّا رَأَی اللهُ مِنّا صِدْقآ وَ صَبْرآ» همین که خدای متعال حقیقت صبر را در ما ظاهر و بارز دید «اَنْزَلَ عَلَینَا النَّصْرَ» آن‌وقت را بر ما فرو فرستاد. ✍ شهید مطهری، آشنایی با قرآن، ج۱۴، ص۱۹۴ 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
استبداد یعنی صاحب عقیده را به جای صاحب عقیده بپذیریم. وقتی فرد قانع نمی‌شود فکر می‌کند آلت دست دیگران شده است، اما وقتی متقاعد می‌شود فکر می‌کند خودش کار را انجام داده است. 👈 بچه‌های ما چقدر کارها را از سر اراده و اختیار انجام می‌دهند و چقدر از سر اجبار؟! 👈 در مسیر تربیت، در کجاها اجبار کردن اشکالی ندارد و در کجا آسیب‌زاست؟! 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از [سِد علی]
ترم سوم کارشناسی یه واحدی داشتیم با عنوان «مردم‌شناسی اسطوره‌شناختی» که توسط یکی از باسوادترین و مسن‌ترین اساتید گروه تدریس می‌شد. خب طبق روال معمول هرکس موظف بود ارائه‌ای رو آماده کنه تا بخشی از نمره‌ی پایانی رو بگیره. همه مطابق لیست موضوعی پیشنهادی استاد انتخاب عنوان کردن، اما من دوست داشتم موضوع ارائه‌ام ارتباطی هم با دغدغه و علاقمندیم داشته باشه. برای همین موضوع «اسطوره‌شناسی مناسک عزاداری شیعیان ایران» رو انتخاب کردم. خلاصه خیلی براش زحمت کشیدم و وقت گذاشتم، الحمدلله ارائه‌ی خوبی هم شد و فضای عمومی کلاس رو درگیر کرد. توی این ارائه سعی کردم برخی از نمادهای عزاداری مثل علم، کتل، کتیبه و... رو از نگاه اسطوره‌شناسی بررسی کنم. خب ایام آبان ۹۸ بود و فضای دانشگاه ملتهب، وقتی نوبت من شد و بحثم به آخراش رسید، چندتا از کارکردهای این نمادها در برهه‌ی انقلاب رو بیان کردم و نهایتا بحث هم کمی سیاسی شد. آخر ترم وقتی نمره‌ها اومد دیدم ۲.۷۵ شدم. رفتم پیش استاد تا دلیل رو بپرسم و در کمال ناباوری با این جمله مواجه شدم که: «آکادمی جای بحث‌های دینی نیست» به همین دلیل پاس کردن این درس تا ترم ۸ طول کشید و نهایتا با معرفی به استاد، اونم یکی دیگه، تونستم پاسش کنم ؛) خلاصه امروز که داشتم کتاب ارزش‌مند «آیین و اسطوره در ایران شیعی» اثر دکتر جباررحمانی رو می‌خوندم یاد این خاطره افتادم. بخونیدش اگر علاقه دارید.