16.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زندگی به همین سادگی است ...
چند نفر از ما هستند که تا به حال یه ماهی، یه قورباغه یا خرچنگ زنده رو توی دستمون گرفتیم؟ آیا چنین فرصتی رو در اختیار بچههامون هم قرار میدیم؟
👈 در مورد دوره جامع تربیت کودک هم از هفته آینده لایوهای رایگان رو شروع میکنیم و به موازات اون کلاسها رو هم ثبتنام میکنیم ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
کانال حمید کثیری
زندگی به همین سادگی است ... چند نفر از ما هستند که تا به حال یه ماهی، یه قورباغه یا خرچنگ زنده رو ت
سعی میکنیم لایوها در پلتفرمهای ایرانی هم باشه که دوستانِ #اینستاگرام_ندار 😁 هم بتونن شرکت کنن
بخش اول جواب بیشتر مورد نظرم هست ...
اینکه یاد بگیریم در هر موضوعی به مرجع درستش - که میتونه شخص، کتاب، سایت یا ... باشه - مراجعه کنیم، خودش نوعی #سواد هست ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 من به آینده امیدوارم ...
بچههایی با مسئولیت اجتماعی خیلی بالاتر از خودمان تربیت کنیم. این روزها #مسئولیت_اجتماعی ظاهراً بین ما بسیار کمرنگتر شده و متوجه نیستیم همهی ما در هر شرایطی مسئولیم، نسبت به خودمان، خانوادهمان، خویشاوندانمان، جامعهمان و حتی کل بشریت ...
جهان با افرادی با مسئولیت اجتماعی بالا، بسیار امنتر و امیدوارانهتر است. انتخاب با خود ماست که چگونه عمل کنیم ...
#حمید_کثیری 👇👇
@hamidkasiri_ir
🔴🔴 بچهها و #انتخابات
«انتقال ارزشها» یکی از دغدغههای اصلی خانوادههاست. همهمون برامون مهمه که بتونیم ارزشهای ملی، مذهبی، خانوادگی و همهبشری رو به بچههامون منتقل کنیم. یعنی نسل بعد از ما برای اینکه متوجه بشه احترام به بزرگترها، احترام به محیط زیست، حرمت غذا، حرمت وطن، حرمت مسجد و ... چی هست و چطور ازش مراقبت میشه، ما باید کارهایی رو انجام بدیم.
یکی از بهترین فرصتها برای #انتقال_ارزشها، رخدادها هستند. رخدادهایی مثل شب یلدا، عید نوروز، روز عاشورا، انتخابات و ... که باعث میشن با کمترین زحمت، بیشترین بازخورد رو بگیریم. یعنی به جای اینکه کلی برنامهریزی کنیم که بچههای ما بفهمند امام حسین چی هست، کافیه توی مراسمات مذهبی - البته با ملاحظات سن و حال کودک - شرکت کنیم.
👈 سوای اینکه فردا حالمون نسبت به شرایط کشور، اوضاع اقتصادی، اجتماعی و انتخابات خوب هست یا نه، باید این فرصت رو مغتنم بشمریم و حتماً با بچهها برای رأی دادن بریم. این یه فرصتیه که به این راحتی گیر نمیاد. یه اتفاق با کلی تشریفات برای اینکه بتونیم توی سرنوشت خودمون اثرگذار باشیم، مشارکت اجتماعی رو نشون بدیم و ...
حتماً با بچهها بریم برای رأی دادن و اگر برامون مقدور بود پرچم ببریم، با حال خوب بریم و یه اتفاق خوش توی ذهن بچهها بسازیم، رأی رو هم میتونیم بدیم بچهها توی صندوق بندازند ... متوجه باشیم که داریم چه بذری توی ذهن بچهها میکاریم. با هر میزان ناراحتی از شرایط حق نداریم، #حب_وطن رو توی ذهن بچهها کم کنیم. حق نداریم #امید رو از بچهها بگیریم. حق نداریم آینده رو تاریک نشون بدیم.
سالهای پیشرو و آیندهی بچههای ما خیلی خیلی روشن هست. إنشاءالله ...
یا علی ✋🌹
#حمید_کثیری
@hamidkasiri_ir
فردا یا پسفردا لینک ثبتنام کارگاهها رو میگذارم.
یک کارگاه موضوعش نهایی شده. البته حدود دو سال هست که دارم از این موضوع فرار میکنم و به نظرم برگزاریش صحیح نبوده، ولی ظاهراً شرایط در جامعه پیچیدهتر از این شده که دیگه برگزار نکردن این کارگاه درست باشه ...
❗️موضوع اون یک جلسه هم اینه:
«مراقبت از فرزندان در خانوادههای جدا شده»
میخوایم برای کسانی که در معرض جدایی هستند و یا جدا شدند، یک کارگاه دو ساعته بگذاریم که بتونن از بچههاشون بهتر مراقبت کنند
موضوع یک یا دو تا کارگاه دیگه رو هم اعلام میکنم
🙏🌹
@hamidkasiri_ir
🔴🔴 ملاکهایی برای #انتخاب_مدرسه
1⃣ انتظار ما از مدرسه
قبلتر از هر چیزی اول باید ببینیم انتظار ما از مدرسه چیه؟ زمانی که معیارهایی رو با توجه به ارزشهامون برای انتخاب مدرسه پیدا کردیم؛ باید بدونیم که هیچ مدرسهای رو نمیتونیم پیدا کنیم که همهی خواستههای ما و فرزندانمون رو برآورده کنه. رسیدن به موفقیت و پیشرفت تحصیلی علاوه بر خوب بودن مدرسه به نظارت و پیگیری والدین هم نیاز داره. (بدون مشخص کردن این بخش، داریم دور خودمون میچرخیم)
2⃣ فرآیند و رویکرد تعلیم و تربیت
حالا که ارزشهای خودمون رو شفاف کردیم. باید ببینیم مدرسه برای آموزش علمی و تربیت دانشآموزها چه روندی و در پیش گرفته. آیا با نگاه ما به تربیت و علمآموزی ما تطبیق داره یا نه! (اینجا کلی صحبت هست در مورد رویکرد تربیتی مدرسه و ... که شما به همون مقداری که میدونید اکتفا کنید)
(البته اینم بگم که قرار نیست مدرسه تمام بار آموزشی و تربیتی دانشآموز ما رو به دوش بکشه؛ ما بهعنوان والدین همچنان در جایگاه خودمون پابرجاییم.😊)
3⃣ مهارتآموزی
یکی از برنامههایی که مدارس باید برای دانشآموزها فراهم کنن، مهارتآموزیه. بچهها علاوه بر رشد در حیطهی علمی باید مهارتهایی رو یاد بگیرن تا بتونن توی زندگی از پس خودشون بربیان! (از مهارتهای ارتباطی گرفته تا مهارتهای فکری، کار با ابزار و ...) طبیعتاً برخی از مدارس دولتی از امکانات ابزاری کمتر برخوردار هستند که سعی میکنیم در فضاهای مختلف و در طول زندگی این مهارتها رو تو بچهها بالاتر ببریم.
4⃣ جو غالب مدرسه
گاهی اوقات میبینیم که والدین از تغییر رفتار یا نگرش فرزندشون بعد از رفتن به مدرسه ناراضیان. اگر جو غالبی که تو مدرسه حاکمه با ارزشها یا موقعیت ما در تضاد باشه، آسیبهایی رو در پی داره.
مثل هماهنگ نبودنِ جو مذهبی، سیاسی، اقتصادی و ...
(جو غالب مدرسه خیلی به جنس خانوادههایی که توی اون مدرسه ثبتنام میکنن ربط داره. مثلاً اگه بچههای اون مدرسه هر سال سفر میرن فرانسه و انگلیس و ... و ما میریم شمال! فکر نکنیم داریم به بچهمون خدمت میکنه که اونجا بره مدرسه!!)
5⃣ محیط فیزیکی مدرسه
محیط فیزیکی مدرسه برای اینکه بچهها احساس خوبی از رفتن به مدرسه داشته باشن، تأثیر خیلی زیادی داره و محدود به در و دیوار نمیشه!
ابعاد حیاط مدرسه و کلاسها، تأسیسات و امکانات ورزشی، کتابخونه، کارگاه و آزمایشگاههای غنی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و ... از جمله مواردی هستن که بررسیشون ضرر نداره. البته دقت کنیم تا متناسب با سن و مقطع دانشآموز ما باشه و علاوه بر اون بچهها امکان استفاده از اونها رو داشته باشن و دکوری نباشه!
6⃣ مسافت تا مدرسه
این موضوع خصوصاً هر چی سن بچهها کمتر هست، مولفهی مهمتری میشه. پیشنهاد ما اینه که اگر بین دو مدرسه با امکانات تقریباً مشابه گیر کرده بودیم و یک مدسه امتیاز کمی پایینتر گرفته بود؛ اما به محل خونهی ما نزدیک بود، اون رو انتخاب کنیم.
7⃣ چطوری بررسی کنیم؟
اول از همه انتخابهامون رو با چند مدرسهای که در اطرافمون هستند، محدود میکنیم و بعد شروع میکنیم به بررسی. حوالی شروع ثبتنام مدارس، میتونیم به وبسایت مدارس سر بزنیم و اطلاعات کلی مثل تصاویر محیط و برنامه کلاسهای فوقبرنامه از اونجا به دست بیاریم. پس از بازگشایی مدارس برای ثبتنام هم میتونیم به بازدید حضوری بریم و محیط مدرسه رو همراه با بچهها ببینیم و نظرشون رو بپرسیم.
ارتباط با کادر آموزشی مدرسه و پرسیدن چند سؤال خوب به ما توی سنجش مدرسه کمک میکنه. همچنین میتونیم از دانشآموزها و والدین هم پرسوجو کنیم.(حداقل از ۳، ۴ نفر)
کار ما برای انتخاب مدرسه تقریباً تموم شده و میتونیم وارد فرآیند ثبتنام بشیم. چیزی که مهمه ارتباط مستمر با مدرسه، کمک بهش و مطالبه از اونه که نباید فراموش کنیم.
به مدرسه خوش اومدید! 😊
پینوشت۱. ببینید ما داریم حداکثر رو میگیم، شما هر قدرش رو که تونستید لحاظ کنید. برآیند این شاخصها و جمع و تفریق اونها میتونه به تصمیمگیری شما کمک کنه ☺️🌹
پینوشت۲. اگر انتخابتون رو کردید، به هیچ وجه وسواس به خرج ندید و دوباره شروع نکنید از نقطه صفر بررسی کردن. تامام
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
برای ثبتنام در کارگاه جدایی (مراقبت روانی از فرزندان) ویدئوی زیر رو ببینید و متن رو دقیق بخونید 👇👇
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗کارگاه جدایی مخصوص چه کسانی است؟
👈 مخصوص والدینی که در معرض جدایی هستند و یا مدتی است از همسرشان جدا شدهاند اما میخواهند مراقبت روانی بهتری از فرزندان خود داشته باشند.
❗هزینه ثبتنام در کارگاه چقدر است؟
👈 اگر تا ساعت ۲۴.۰۰ روز دوشنبه ثبتنام کنید هزینه کارگاه ۹۵ هزار تومان و برای بعد از آن (ثبتنام دقیقه نودی) ۱۴۵ هزار تومان خواهد بود
❗آیا صوت کلاس در اختیار ما قرار میگیرد؟
👈 یک روز بعد از کلاس میتوانید صوت جلسه را از صفحه کاربری خود در سایت دانلود کنید
❗کارگاه چگونه برگزار میشود؟
👈 کارگاه آنلاین بوده و لینک حضور در کلاس، 48 ساعت قبل از آغاز جلسه برای شما ارسال میشود
❗مدت زمان کارگاه چند ساعت است؟
👈 زمان کارگاه 2 ساعت میباشد و سعی شده در این مدت بدون پرداختن به حواشی، جان کلام به والدین منتقل شود.
چنانچه سوال یا ابهامی برای والدین باقی بماند، به زمان کارگاه اضافه خواهد شد.
❗کارگاه چه زمانی برگزار میشود؟
👈 چهارشنبه، 9 تیر 1400 از ساعت 17.00 الی 19.00
لینک ثبتنام 👇👇
https://www.tarbiapp.com/product/divorce/
@hamidkasiri_ir