هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب گذشته مقاومت لبنان فیلم یکی از ترسناک ترین شوک ها به رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی را منتشر کرد
درحالی که دور تا دور سامانه گنبد آهنین را پوشانده اند تاضربه نبیند و در حالی که سامانه دو تیر از 20 تیر خود را شلیک کرده و منتظر است تا راکت هایی که از سوی لبنان می آید را بزند ، مستقیما خود سامانه ی گنبد آهنین با موشک الماس منهدم میشود....
رژیم ادعا میکرد سامانه های پدافندی خوبی دارد. حالا همان سامانه ها قبل از شلیک تیرهاشان شکار میشوند......
رژیم بی شعور صهیونیستی و مقامات کله پوکش بارها مقاومت لبنان را تهدید به جنگ کرده اند. در صورت یک نبرد تمام عیار لبنانی ها تمام قابلیت های یمنی ها را دارند به اضافه ی اینکه از امتیاز هم مرز بودن و دسترسی زمینی بهره مند هستند......
البته یهودی جماعت نشان داده که تا این صابون را به تنش نمالیم ، درکی از این مباحث پیدا نمی کند.
پرچم بالاست 🇮🇷✌️
@mrtahlilgar1
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1717469873394756440
🗒 حقی که این رهبر عالیقدر بر شما دارد اگر تا روز قیامت به شکرانهاش برخیزید از عهده برنیامدهاید؛ چون شما مردمان مردهای بودید؛ او زنده کرد. ملت قیام کرد؟! جز عزم قویم ایشان، هیچکس کار نکرد؛ به دلیل اینکه ملت همیشه بوده، ولی تا روح در ملت پیدا نشد حرکت نکرد(علامه طهرانی، احیای حکومت اسلام، ص۴۳۴).
،،،،،،،،،،
🖇تعلیقه:
امام خمینی، نقطهی آغاز تحول باطنی در جامعهی ایران بود. تذکر رسولانهی او، جانها را مشتاق ساخت و به وادی انقلاب افکند. او حلقهی وصل زمین و آسمان بود و سخن خدا را در دلها زنده کرد. فطرتهای خفته و خاموش، به دست او بیدار و برانگیخته شدند و طرح توحیدی را رقم زدند. این هدیهی غیبی و تحفهی رحمانی، نعمتی بود که خداوند نصیب جامعهی ایران کرد تا چرخش تاریخ، از اینجا پدید آید.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1717519089094218373
🗒 رئیسجمهور باید مستقل از اصحابش، از «عقل راهبردی» برخوردار باشد، نه اینکه توانمندیاش در «عقل اجرایی» منحصر باشد. صاحبان «عقل جزوی» _ که از «عقل کلی» بیبهرهاند _ از سوی «حلقهی پیرامونی»شان مدیریت میشوند؛ چنانکه تاکنون نیز فقط متنهای یاران لیبرال خویش را با لکنت و بهسختی، «روخوانی» کردهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻تکنوکراتهای شبهانقلابی _۱
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. بعضی نتوانستهاند عمقِ «عالَم تجدّد» را فهم کنند و ازاینرو، نیروهای فکری و سیاسیای را که به جانب تجدّد مایل شدهاند، بهدرستی نمیشناسند. اینان دچار خوشبینی و سطحینگری میشوند و از لایههای پنهان و دلالتهای ناگفته، غفلت میورزند. در عالَم پساانقلابی ما – به معنی عالَمی که انقلاب اسلامی بر آن سایه افکنده و همهچیز، متأثّر از اقتضاهای آن است – نیروهایی حضور داشته و دارند که هر چند ذهنیّتشان، بیشوکم، آغشته به تجدّد شده، اما از صراحتورزی دربارۀ دگردیسیها و تجدیدنظرهایشان پروا دارند و با زیستن در فضای «ابهام» و «اجمال» و «دوپهلوگویی»، به حیات سیاسی خویش ادامه میدهند. همین سبکِ زیستن نیز بسیاری را دچار تردید و خطا میکند و از شناختن ماهیّت این نیروها، ناتوان میسازد. این نیروها به گونهای هستند که برای هر دو جهت و سویه، شواهدی در وجودِ سیاسیشان حضور دارد و بهاینترتیب، برداشتها و تفسیرها را غبارآلود میکنند. چنانند که گویی هم این هستند و هم آن. تعبیر «نیروهای بینابینی» – که آن را از شهید بهشتی به یادگار دارم – میتواند پرده از واقعیّتِ وجودی اینان بردارد و تذبذب و تلاطم و دوگانگیشان را آشکار سازد. اینان یک چشم با «عالَم سنّتِ انقلابی» دارند و چشمی به «عالَم تجدّد غربی»؛ چنانکه پارهای از اشاراتشان به آن سو است و پارهای از اشاراتشان به این سو. درعینحال، باید آنها را مایل به «اصالت تجدّد» قلمداد کرد و فریب برخی ظهوراتِ انقلابیشان را نخورد. هنگامی که «معنی»، هویّت تجدّدی یافته است، از «صورت» کاری ساخته نخواهد بود و اینچنین پوستهها و قالبهایی، خاصیّتی نخواهند داشت.
[دوّم]. در برابر این پاره از نیروهای سیاسی، باید دست به «واسازیِ هویّتی» زد؛ یعنی عناصر و اجزای درونیشان را یکبهیک بیرون کشید و در کنار هم نشانید و تحلیل کرد. اینان، شبنشین هستند و با تاریکی، انس دارند؛ چون در این حال است که هویّتشان پنهان میماند و حقیقت، به حاشیه رانده میشود. پس علاج، چیزی جز «روشنگری» نیست. باید به معرکۀ تجزیه پا نهاد و وضعِ وجودیِ اینان را عیان کرد. آنها میخواهند واقعیّت، درهم و بریدهبریده و منقطع باشد تا مخاطب نتواند حقّ و باطل و صواب و ناصواب و صدق و کذب را از یکدیگر بازشناسد. اینان از «مفاهیم لغزنده» استفاده میکنند؛ چراکه وضوح مفهومی، خصمِ حیات سیاسیشان است و کلاندغدغۀ تداوم قدرتشان را با چالش مواجه میسازد. هرچه که مرزها و حریمها و هویّتها و خطکشیها و اندیشهها آشکار شوند، بیشتروبیشتر، استحالهشدگی و التقاطاندیشی این نیروها برای جامعه مشخص میشود و تشخیصها، بلوغ و کمال مییابند. پس باید دست به کار شد و طرح واسازیِ هویّتی را آغاز کرد. نباید مجال داد که «اصالتهای انقلابی»، دستخوش بازیگری و بازیسازی نیروهایی شود که گرفتار بیرونزدگی و زاویه و فاصله شدهاند، اما حاضر نیستند هزینۀ سیاسیِ بازاندیشیشان را بدهند.
[سوّم]. البته در مقابل، اینان ندای مظلومیّت سر خواهند داد و از «تخریب» سخن خواهند گفت، اما پیداست که میان «نقادی» و «تخریبگری»، تفاوت بسیار وجود دارد و نباید به هیچ بهانهای، تیغ نقد از وادی سیاست کنار نهاده شود. یکی از لوازم نظریۀ مردمسالاری دینی، گشودگی عرصۀ سیاسی است و این به معنی امکان «نقادی»، بلکه فضیلت آن است. همچنان که نباید نقادی را چماق تخریب، ممنوع و مطرود کرد، نباید آن را به بهانۀ «وحدت»، ملامت نمود. در عالَم انقلابی، هر نوع پیوستگی و اتّحادی، ریشه در حبلِ متینِ «دین» دارد و نه منافع و مطامع سیاسی. در این عالَم، «قدرت» در ذیل «حقیقت» است و نه بر فراز آن. ازاینرو، عملگرایی سیاسی و اتئلافهای معطوف به تفوّق سیاسی، مشروع و روا نیستند. قدرت، هیچ اصالتی ندارد و جز مقدّمه و زمینهای برای تحقّق و تجلّیِ حقیقت، شأنی ندارد. قدرت، برای قدرت نیست، بلکه معطوف به امری بیرون از خویش است. دراینحال، بدیهی است که همداستانی و همراستایی با نیروهایی که از لحاظ فکری، به تجدّد مایل شدهاند و دچار مسخ هویّتی گردیدهاند، خطایی مهلک است. ازآنجاکه ولایتِ میان مؤمنان، به معنی «همبستگیِ هویّتیِ» آنان است، نمیتوان با کسانی که هویّت اسلامی و انقلابیشان، مخدوش و مجروح شده و به سوی تجدّد میل کرده است، طرح وحدت درافکند و همدل و همراه شد. گسستگیِ هویّتی، یک حقیقت است و نمیتوان با فقدان «همفکری» و «همهویّتی»، زیر یک «چتر مشترکِ سیاسی» قرار گرفت. اگر نگاه ما به عرصۀ سیاسی، برآمده از اقتضائات و غایات انقلاب اسلامی است، نباید منطق عملگرایانه را در پیش گرفت و تنها به قدرت اندیشید.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1717686018265803873
🗒 علامه مصباح در انتخابات ریاستجمهوری سال نود و دو، سعید جلیلی را «اصلح» معرفی کرد. یک دهه گذشته است؛ اکنون علامه در میان ما نیست، اما جلیلی، نهفقط همچنان در همان مدار فکری و سیاسی است، بلکه اصالت انقلابیاش، بیش از گذشته نمایان شده است. در مقایسه با دیگران نیز، تردیدی در برتری و ترجیح ایشان ندارم.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi