eitaa logo
کانال حمید میرشمسی
40 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
3.4هزار ویدیو
3 فایل
قسّام بهشت و دوزخ آن عقده گشای، ما را نگذارد که درآییم ز پای
مشاهده در ایتا
دانلود
🖇 تعلیقه: [یکم]. تصوّر کنید در سال‌های ۱۳۶۸_۱۳۷۲، آوینی در مجلۀ سوره مقاله می‌نوشت و هاشمی‌رفسنجانی را به صورت غیرمستقیم، متهم می‌کرد که به دلیل گرایش به «توسعه» و «تکنوکراسی»، از انقلاب فاصله گرفته است. هاشمی‌رفسنجانی‌ای که سال‌ها طعم زندان و شکنجه را چشیده بود و اینک در برابر جریان چپ مذهبی نیز بود. حتی رهبر انقلاب نیز به دلیل ملاحظاتی، بیش‌وکم از دولت دفاع می‌کرد. در این دوره، به آوینی اعتراض می‌شد که مواضعش در اثر تنگ‌نظری است و آب به آسیاب دشمن می‌ریزد و انشقاق و تضاد می‌آفریند. در نهایت نیز فشارهای دولت سازندگی، او را از سوره راند. [دوّم]. می‌خواهم بگویم اسیر «سوابق آدم‌ها» و «مرزسازی‌های سیاسی» نشوید و مستقل، فکر کنید. انقلابی، «معیارهای معرفتی» را در نظر می‌گیرد و نه «خط‌کشی‌های سیاسی» را. من، از دریچۀ «فکر» و «هویّت» تحلیل می‌کنم و نمی‌گویم هر کسی جزو جبهۀ اصلاحات نبود، مطلوب است. ماهیّت انقلاب، تعارف‌بردار نیست و نمی‌شود التقاط را ندید و حمل‌برصحت کرد. باید بر اساس «مکتب» و «هویّت» و «اصالت»، قضاوت کرد و نه «جناح» و «قدرت» و «نفع». از تقسیم‌بندی‌های سیاسی خارج شوید و بنگرید چه کسی به بنیان‌های انقلاب، وفادراتر است. اگر این‌گونه تحلیل کنیم، درمی‌یابیم که تکنوکرات‌های شبه‌انقلابی، «تفاوت ایدئولوژیک» با اصلاح‌طلبان ندارند و اختلاف‌شان بر سرِ قدرت است نه حقیقت. وقت «انتخابات» که فرامی‌رسد، وجه انقلابی‌شان را به ما می‌فروشند، اما وقت «سیاست‌گذاری»، در همان مدار لیبرال-تکنوکراتیکِ اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرند. [سوّم]. ما با تکنوکرات‌های شبه‌انقلابی در «جبهه‌ی مشترک» نیستیم که بتوان اینک از «اختلاف» سخن گفت. ملاک و معیار، «همگرایی فکری» و «وفاق هویّتی» است، نه «ائتلاف سیاسی‌کارانه» و «اجماع قدرت‌مدارانه». من «باطن لیبرال_تکنوکراتیک» را می‌بینم و فریب «پوستۀ متظاهرانۀ شبه‌انقلابی» را نمی‌خورم. باید متفکّرانه رأی بدهیم، نه عمل‌گرایانه. [چهارم]. عجبا! آن زمان که قالیباف با پوزخند - و البته نیروهای مشاور و رسانه‌ای او نیز - ما را «سوپرانقلابی» می‌خواندند، سخنی از «وحدت» در میان نبود و ایشان محقّ بود که با تحریف سخن رهبر انقلاب، بخشی از جبهۀ انقلاب را «تمسخر» و «ملامت» کند، اما اینک که ایشان «محتاج رأی» است، «نقد» را «تخریب» و «وحدت‌شکنی» می‌دانند. گویا برای این‌که ایشان به کرسی ریاست‌جمهوری دست یابد، باید تا اطلاع ثانوی، «باب نقد» مسدود شود. جریان نقادی و روشنگری را ادامه خواهیم داد و از زاویۀ تفکّر و معرفت به عالَم سیاست نظر می‌کنیم و جهت‌گیری‌های هویّتی را واکاوی می‌کنیم. [ششم]. از منطق سیاسی علامه مصباح آموختیم که وحدت، «ارزش عرضی» دارد نه «ارزش ذاتی»؛ یعنی اصل و اساس نیست، بلکه باید تابع تفکر و هویت باشد. وحدت، لغیره است نه لنفسه. به تعبیر شهید بهشتی، ما موافق «وحدت مکتبی» هستیم نه «وحدت منفعتی». وحدت مشروع، وحدت معطوف به حقیقت است نه قدرت. 🖊مهدی جمشیدی https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻 علامه مصباح و وحدت انتخاباتی [یکم]. اینکه چند نفر در مجلسی خصوصی تصمیم بگیرند و بعد بگویند هر کس مخالفت کند، «وحدت‌شکنی» کرده است، نه روشی دینی است و نه عقلائی، بلکه نوعی «فریب‌کاری» است. هیچ دلیلی هم وجود ندارد که اگر بنده تشخیص دادم یکی اصلح است، بايد حتماً «زمينۀ رأی‌آوری» هم داشته باشد، چراکه اگر چنين شرطی وجود داشت، سلمان و ابوذر نیز نباید از اميرالمؤمنين پشتیبانی می‌کردند چون رأی نداشت! گاهی باید فرد اصلح – ولو رأی‌آوری نداشته باشد - مطرح شود تا حداقل مشخص شود هنوز بین مردم، اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد. آیا خوب بود از ميان کاندیداهای ریاست‌جمهوری هیچ‌کس حرفی از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزانی اجناس و رفع تحریم‌ها باشند؟ آيا نبايد از كسی كه ولو رأی‌آوری ندارد، اما دغدغۀ انقلاب و اسلام را دارد، حمايت كرد؟ گاه اگر از چنين فردی حمايت نشود، اين پيام به دنيا صادر می‌شود كه مردم از انقلاب و ارزش‌های انقلاب‌شان خسته شده‌اند. لذا در چنين مواقعی كه هيچ‌كسی دغدغۀ انقلاب و اسلام را مطرح نمی‌كند، باید از کسی که از انقلاب حمایت می‌کند، طرفداری کرد، ولو «يقين» داشته باشيم كه رأی نمی‌آورد. http://qabas.iki.ac.ir/node/4616 [دوّم]. بايد توجه داشت تعداد نقايص، مهم نيست، بلكه كمبودها را بايد از لحاظ كيفيّت و تأثيرش در سرنوشت انقلاب ارزيابی كرد. كسی كه نسبت به «تفكر انقلاب اسلامی»، نقص داشته باشد، برای رياست‌جمهوری صلاحيت ندارد ... فتنۀ اخير، خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی بود؛ برخی نه‌تنها در مقابل فتنه، موضع نگرفتند، بلكه با فتنه‌گران رابطه داشتند، لذا اين‌ها نقص‌های بسيار بزرگی است كه نمی‌توان آن را در انتخابات ناديده انگاشت. اگر قرار باشد به خاطر «وحدت»، نيروهای حزب‌اللهی و مخلص، فدای نيروهايی شوند كه دارای «نقص‌های مختلف» به ويژه «فكری» هستند، چنين وحدتی بی‌فايده است. http://qabas.iki.ac.ir/node/3890 [سوّم]. اگر نتيجۀ مطلوب، حاصل نشد، حتّی به‌صورت مکرّر، اين ناكامی برای «ترك وظيفه» در دفعات بعد، حجّت نیست، بلکه مؤمن بايد طبق موازين شرعی دریابد که چه تکليفی متوجّه او است، و همان را انجام دهد. اين سخن يعنی در انتخابات بعدی هم بايد همان کاري را انجام بدهيم که در انتخابات سال نود و دو انجام دادیم. ما وظيفه دانستيم که بايد به شخصی که به نظر ما «اصلح» است رأی بدهيم و به ديگران هم توصيه کنيم؛ نه این‌که مانند بعضی به خاطر انگيزه‌های مادّی و دنيوی رأی دهیم. ما با تحمّل همۀ «سختی‌ها» و «ملامت‌ها» و شنيدن همۀ «ناسزاها»، به وظيفه‌مان عمل کرديم و خدا را هم شكر مي‌كنيم و اگر فردا هم چنين تكليفی پيش بيايد، باز همان کار را «تكرار» می‌کنيم(سخنرانی در جمع اعضای هيأت علمی مؤسسه امام خمینی، ۲۶ خرداد ۱۳۹۲). [چهارم]. اگر ورود در انتخابات را با نگاه دنیاگرایانه ببینیم، ما شکست خوردیم، ولی ما تنها برای «برنده‌شدن ظاهری» در انتخابات، وارد کار سیاسی نشدیم، بلکه هدف اصلی ما، پیروزی ارزش‌های اسلامی است. اگر همۀ نامزدها فقط روی مسألۀ تحریم تکیه می‌کردند، تمام عالم می‌گفتند آمریکا پیروز شد؛ چون اینها از انقلاب‌شان دست برداشتند، و دیگر اسمی از «اسلام» و «انقلاب» و «ارزش‌های انقلابی»، از جمله «مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها» نمی‌برند. ما احساس می‌کردیم در چنین شرایطی باید نامزدی هم باشد که از ارزش‌های انقلابی سخن بگوید. حال اگر رأی آورد، چه بهتر، و اگر رأی نیاورد، دست‌کم در عالم مطرح شود که هنوز هم کسانی از «ارزش‌های اسلامی» دفاع می‌کنند. از موضع‌گیری خویش در انتخابات، هیچ احساس پشیمانی نمی‌کنم؛ خدا را شکر می‌کنیم که فهمیدیم و عمل کردیم و تحت تأثیر «جوسازی‌ها» و «فشارها» و «تهمت‌ها» واقع نشدیم. ازاین‌رو، اگر در انتخابات بعدی این جریان تکرار شود، رفتار ما هم «تکرار» خواهد شد؛ یعنی ‌باز هم ما نامزدی را معرفی می‌کنیم که از «ارزش‌های انقلابی» حمایت کند؛ حال پیروز شود، یا نشود، چون این خودش، «نتیجه» است(هفته‌نامۀ نُه دی، آذرماه ۱۳۹۲، ص۷_۱۰). [پنجم]. شاید برای انتخابات پیش‌رو از سوی برخی كسانی‌كه برنامه‌ای برای شناسايی افراد مورد نظر خود دارند، پيشنهاد «ائتلاف» برای ارائۀ لیست انتخاباتی مطرح شود؛ در برابر اين پيشنهاد می‌توان گفت ما هم طرفدار ائتلاف هستیم؛ امّا در صورتی که نتيجۀ اين ائتلاف، همفکری برای شناختن افراد «اصلح» باشد. در اين صورت اگر احیاناً در موردی، اختلاف سلیقه وجود داشت، تابع نظر اکثریّت هستیم؛ امّا نه این‌که به خاطر در اقلیّت‌بودن يک گروه، از افراد اصلح آنها دست بکشیم و بر اساس «سهم‌خواهی» عمل کنیم(در دیدار شورای مرکزی جبهۀ پایداری، ۳۱ تير ۱۳۹۸). https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻‌تکنوکرات‌های شبه‌انقلابی (۴): اشرافیّت دولتی در نقاب سازندگی 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. از جمله ارزش‌هایی که با وقوع انقلاب اسلامی بر جامعۀ ایران حاکم گردید و هم مردم و هم کارگزاران نظام سیاسی، به آن متعهّد بودند، ساده‌زیستی و زهد و قناعت و پرهیز از رفاه‌زدگی و دنیاطلبی بود؛ به‌طوری‌که در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب، تفاخر به ثروت و مال‌اندوزی و اشرافی‌گری، به یک ضدّارزشِ مطلق تبدیل گردید که همگان از آن گریزان بودند. بسیاری از نیروهای انقلابی که در ساختار سیاسی حضور داشتند، حتّی از گرفتن حقوق قانونی خویش نیز اجتناب می‌کردند و یا آن را به‌ناچار و به‌منظور رفع حاجات اوّلیّۀ معیشت‌شان دریافت می‌کردند. از آنجاکه شخص امام خمینی - رحمه‌الله‌علیه - که در ساده‌زیستی و بی‌آلایشی، سرآمد و برجسته بود و زندگی او در دورۀ پیش از رهبری انقلاب و دورۀ پس از آن، تفاوتی نکرده بود، به الگویی اسطوره‌ای و ستایش‌برانگیز تبدیل شده بود؛ این منبع الهام‌بخش و فرهنگ‌ساز، روح آخرت‌گرایی و اعراض از دنیاگزینی و رفاه‌طلبی را در اعماق وجدان جامعه دمیده بود. در اغلب سال‌های دهۀ شصت، چنین فضای قدسی و معنوی و ملکوتی‌ای بر جامعۀ ایران حاکم بود. [دوّم]. با استقرار نیروهای تکنوکرات در دولت سازندگی در سال شصت‌و‌هشت، به‌تدریج ورق برگشت و دولت سازندگی با شتابی خیره‌کننده، فضای پیشین را زدود و علایق و تمایلات مادّی و منفعت‌جویانه را در ذهن‌ها و دل‌ها، تحریک و فعّال کرد. از این منظر باید گفت سیاست‌های تکنوکرات‌ها، روند حرکت انقلاب را تا حدّی در مسیری انحرافی و غیرتکاملی افکند و منزلت ارزش‌ها را در جامعه، متزلزل و سست کرد. از جمله مهم‌ترین آسیب‌هایی که در این مقطع به‌وجود آمد، شکل‌گیری «اشرافی‌گری دولتی» بود؛ به‌طوری‌که باید تکنوکرات‌ها را بنیان‌گذار اشرافیّت دولتی در ایران پس از انقلاب شمرد. اشرافیّت دولتی به این معنی است که مدیران و کارگزاران دولتی به علّت این‌که قدرت و اختیارات سیاسی را در دست داشتند، توانستند ثروت‌های کلان و آن‌چنانی را تصاحب و همچون ثروتمندان و سرمایه‌دارانِ بی‌درد، زندگی کنند. بنابراین، این اندوختن‌ها و اکتساب‌ها، به واسطۀ پیوند با قدرت انجام پذیرفت؛ یعنی این قبیل مدیران و کارگزاران از اتّصال خود به ساختار سیاسی، سود جُستند و «ثروت‌های بادآورده» اندوختند، به‌گونه‌ای که اگر آنها در ساختار سیاسی حضور نداشتند و مسئولیّت‌های کلیدی و مهم به آنها واگذار نشده بود، نمی‌توانستند به غول‌های اقتصادی و قطب‌های ثروت در جامعه تبدیل شوند و جزء طبقۀ اشراف و ثروتمندان به‌شمار آیند. [سوّم]. «طبقۀ جدید»ی که در دوران حاکمیّت دولت سازندگی شکل گرفت، حتّی پس از آن نیز در قدرت سیاسی باقی ماند. مدیران دولتیِ اشرافی و نوکیسه، در دولت اصلاحات نیز حضور داشتند و پس از گسستی که رخ داد، دوباره در دولت اعتدال‌گرا، سَربرآورند. اینان در طول دهه‌های گذشته، هیچ‌گاه صندلی خود را در ساختار سیاسی از دست ندادند: یا وزیر بودند، و یا معاون و یا مشاور و یا مدیر کل و ... . آنچه برای آنها اهمّیّت داشته و دارد این است که به‌واسطۀ اتّصال به حاکمیّت سیاسی، به دست‌اندازی‌های خود به بیت‌المال ادامه دهند و با دور زدن قوانین، ثروت‌های بادآورده و نامشروع کسب کنند. مدیرانی که در دولت سازندگی، تازه به رفاه‌طلبی و ثروت‌اندوزی رو آورده بودند، در دولت‌های بعدی، ثروت‌های هزارمیلیاردی انباشتند و با دریافت حقوق‌های نجومی، به آرمان‌های انقلاب خیانت کردند. نقطۀ اوج مسیری که دولت سازندگی طراحی کرد، در دولت اعتدال‌گرا نمایان است؛ تکنوکرات‌ها، بی‌پروا و بی‌رحمانه، بیت‌‌المال مسلمین را به تاراج می‌بَرند و غارت می‌کنند، در حالی‌که توده‌های مردم در وضع معیشتی و اقتصادی دشواری قرار دارند. و تلخ‌تر و نارواتر این‌که چنین فساد و تبعیض آشکاری، از سوی عالی‌ترین مقامات رسمی دولت اعتدال‌گرا، توجیه می‌شود و یا در عمل، کمترین اهتمام و قاطعیّتی در برخورد با مفسدان و خائنان اقتصادی انجام نمی‌گیرد. مردم در کمال ناباوری مشاهده کردند که دولت اعتدال‌گرا، دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی را ذخایر نظام معرفی کرد و حتّی به‌جای عزل، آنها را وادار به استعفاء نمود و مراسم تودیع نیز برای آنها برگزار کرد. علاوه بر این، این مفسدان، به قوّۀ قضائیه معرفی نشدند و همچنان زیر چتر حمایتی دولت قرار داشتند؛ به‌طوری‌که دولت به این بهانه که باید زمینه‌های قانونی و ریشه‌های ساختاری را از بین بُرد، نه این‌که مدیران را محاکمه کرد، جدّیّتی در برخورد با آنها از خود نشان نداد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1718289888559322303 🗒 امروز بیش دو ساعت با یکی از متفکران تراز اول انقلاب، درباره‌ی مواضع انتخاباتی‌ام گفتگو کردم.‌ ایشان نیز همچون من، سخت معتقد بودند که: ۱. وجود «تکنوکرات‌های شبه‌انقلابی»، یک «واقعیت سیاسی» است و نه توهم و بدبینی، ۲. به‌قدرت رسیدن‌شان، «چالش هویتی» در برابر تداوم اصالت‌های انقلابی به دنبال خواهد داشت. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1718345049111911505 🗒 در ذهنیت اجتماعی، جلیلی به عنوان کسی‌ شناخته شده که از سوی بخشی از بافت قدرت، همراهی و تأیید نمی‌شود؛ چون او برخلاف معادلات سیاسی آنها، «محافظه‌کار» و «باج‌ده» نیست و «فساد» را برنمی‌تابد. همین «خاص» و «متمایز» انگاشته‌شدن نسبت به بخش معیوب بافت قدرت، او را به سیاست‌مدار دلخواه مردم تبدیل کرده است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔴تجلیل مقام معظم رهبری از رأی دهندگان به سعید جلیلی امام خامنه ای ارواحنافداه در دیدار سعیدجلیلی با ایشان بعد از انتخابات سال ۱۳۹۲ ✅ من در ایام انتخابات به خاطر حجم سفرها نگران سلامتی شما بودم و مطمئنم شما برای انجام تکلیف آمده بودی... ✅ حضور انقلابی شما یک زمینه خاص حزب اللهی را به میدان آورد. ✅ ببینید چگونه میشود این جمعیت چهار میلیونی که به شما به عنوان "نماد مقاومت" رای داد را بهم پیوند داد و شما "نخ تسبیح" باشید تا این جمعیت رشد و گسترش یابد. ✅ با این جمعیت میشود کارهای بزرگ انجام داد و اینها که به شما رای دادند، رأیشان متفاوت بود و در این فضای فشار، خارجیها تبعات آنرا پذیرفتند. ✍🏻 پی نوشت: عبارات نگران سلامتی شما بودم، زمینه‌ی خاص حزب اللهی، نماد مقاومت، نخ تسبیح، رای متفاوت... اینها تعابیر کمی نیست که حضرت آقا درباره‌ی دکتر جلیلی بکار بردند https://eitaa.com/joinchat/800129715C77dcfa5f39
هدایت شده از « قلم »
            به نام خدا 🔴انتخابات ریاست جمهوری! « فرهنگ انتخاباتی » ♦️در انتخابات ریاست جمهوری دو مقوله مهم وجود دارد که همیشه بعنوان شاخص های مهم مطرح میشوند. و در معادلات سیاسی و روابط بین‌الملل و در کل در سرنوشت و آینده کشور حائز اهمیت می‌باشند. 🔷مقوله اول مشارکت انتخاباتی است که به صورت یک عدد و با عنوان درصد شرکت کنندگان در انتخابات عنوان میشود که پشتوانه دولت منتخب میتواند باشد. و مقوله دوم مشارکت سیاسی است که بصورت کیفی بررسی و تحلیل میشود. به این معنا که چه جناح و جریانی پیروز انتخابات بوده است. ♦️مشارکت سیاسی و مشارکت انتخاباتی اگر چه همواره یک رابطه مستقیم باهم دارند اما این رابطه همیشه در یک جهت نیست و میتواند در جهت مخالف هم باشند. یعنی ممکن است مردم با مشارکت بالا در انتخابات شرکت کنند اما رای ممتنع بدهند یا به نامزدی رای دهند که به مصالح کشور نباشد. که در این صورت مشارکت سیاسی منفی ارزیابی میشود. مانند انتخابات سال ۹۲ که مشارکت انتخاباتی ۷۲/۷٪  بود که مشارکت بالایی بود اما از لحاظ  مشارکت سیاسی در جهت منفی بود زیرا عواقب آن را همگان مشاهده کردند. 🔷آنچه بین مشارکت سیاسی و مشارکت انتخاباتی قرار دارد و میتواند به آن شکل و جهت ببخشد « فرهنگ انتخاباتی » است. همان امری که در داخل مغفول مانده و دشمن بطور دقیق توسط رسانه ها روی آن کار میکند. ♦️فرهنگ انتخاباتی در واقع شامل هنجارها و تعاملات و ارزش هایی است که هدف و جهت جامعه را در مشارکت سیاسی و انتخاباتی مشخص میکند. و اگر توجه کنیم تلاش رسانه های بیگانه تسلط بر فرهنگ انتخاباتی ایران و جهت دهی فرهنگی به مشارکت سیاسی و انتخاباتی مردم بوده و است. شبکه های ماهواره، یگان های سایبری و ربات ها امکاناتی است که با توان بالا در این خصوص فعالند. 🔷فرهنگ انتخاباتی همان چیزی است که به مردم میگوید چرا و چگونه در انتخابات و امر سیاسی حضور داشته باشند. و هر چه این فرهنگ غنی تر و بومی تر باشد مشارکت سیاسی و انتخاباتی هم جهت ترند. یعنی یک وحدت ملی و یک دولت قدرتمندتر حاکم میشود و فشار دشمنان کمتر. ♦️ایجاد تنش، اختلاف و نزاع یعنی رفتن بسوی فرهنگ انتخاباتی مورد نظر بیگانگان و ارزش های غربی و رعایت اخلاق و پرهیز از تخریب دیگری و تبیین و گفتگو در مورد برنامه های نافع برای کشور یعنی داشتن یک فرهنگ انتخاباتی ملی و دینی. و در واقع این فرهنگ انتخاباتی است که جهت و آینده کشور و ملت را روشن میکند و برنامه های هم جهت با آن و نه افرادی که جهت دیگری دارند هر چند پر تلاش و با کارنامه ای موفق در اجرا باشند. سوابق در کنار جهت اهمیت پیدا میکند. 🔷توسعه اقتصادی و سیاسی پیش نمی آید مگر در بستر توسعه فرهنگی که فرهنگ انتخاباتی بخش مهمی از فرهنگ امروز ایران است. و امروز  همه تلاش ها باید در ساخت این فرهنگ برای عموم جامعه و آینده کشور باشد. تا نامزد مبتنی بر این فرهنگ مشترک انتخاب شود. این همان کاری است که رسانه های بیگانه در جهت منافع خود در حال انجامش هستند و با تاثیر در فرهنگ انتخاباتی ایران مشارکت سیاسی و مشارکت انتخاباتی را جهت میدهند تا نامزد مورد نظر آنها انتخاب گردد و یا حداقل دولتی با پشتوانه ضعیف اجتماعی روی کار باشد و بتوانند نظرات خود را هر چه بیشتر تحمیل کنند. ✍ سید محمود احمدزاده https://eitaa.com/ghalam_ahmadzadeh
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
اولین اطلاعیه ستاد انتخاباتی سعید جلیلی برای جمع آوری کمکهای مردمی؛ شرط تشکیل دولت فسادستیز شفافیت عملکرد ستادهاست بسم الله الرحمن الرحیم مردم شریف ایران سلام! تمام عزیزانی که با اظهار لطف مایل به کمکهای مالی جهت تبلیغات و اداره ستادهای انتخاباتی در سراسر کشور هستند می توانند از طریق شماره حساب و کارت اعلام شده به نام «ستاد سعید جلیلی» کمک های داوطلبانه خود را واریز کنند. در این باره ملاحظات زیر را به استحضار ملت شریف ایران می رساند: 1. تمامی مخارج مربوط به هزینه تبلیغات از محل جمع آوری کمکهای مردمی خواهد بود. 2. این کمکها هیچ حق ویژه یا امتیاز خاصی برای کمک کنندگان ایجاد نخواهد کرد. . 3. اکنون تا آخرین روز قانونی تبلیغات، به صورت منظم مجموع مبالغ جمع آوری شده به طور شفاف و عمومی از طریق صفحات و کانالهای رسمی در پیام رسانهای داخلی منتشرخ میشود و پس از برگزاری انتخابات نیز ریز مخارج هزینه ها اعلام خواهد شد. 4.برخی از فرهنگهای غلط سیاسی و انتخاباتی، از طریق شفافیت و اداره صحیح ستادهای انتخاباتی نامزدها در سراسر کشور شکل می گیرد و اگر ریشه برخی فسادها و رفتارهای مافیایی از طریق شفافیت در ستادها خشکانده شود، می توان به تشکیلت دولتی فسادستیز در آینده نیز امیدوار بود. 20 خرداد 1403 شماره حساب: 173520141181491 شماره شبا: 020220173502014118149001 شماره کارت: 5029087001619264 ✅ پایگاه اطلاع رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از اخبار سوریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه سلسله بیانیه‌های خود بار دیگر از حمله به کشتی‌های تجاری که به بنادر فلسطین اشغالی سفر کردند یا در حال سفر هستند و همچنین ناوهای غربی‌ها که برای حمایت از رژیم صهیونیستی در حال جنگ و درگیری با ارتش یمن هستند، اطلاع رسانی کرد. بر اساس این بیانیه، اولین مورد توسط نیروی موشکی در دریای عرب انجام شد و کشتی Verbena را هدف قرار داد که مستقیماً مورد اصابت قرار گرفت و باعث آتش سوزی در آن شد. دومین مورد کشتی Seaguardian را در دریای سرخ هدف قرار داد و به لطف خدا مستقیما مورد اصابت قرار گرفت. سومین کشتی (آتینا) را در دریای سرخ هدف قرار داد و مستقیما مورد اصابت قرار گرفت که آن هم دچار آسیب شد. @SyrianKhabar
هدایت شده از اخبار سوریه
🔴 روایت صهیونیست‌ها از انهدام زیرساخت‌های نظامی در شمال فلسطین اشغالی 🔻حملات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مقاومت اسلامی لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های جولان آسیب‌های جدی و غیر قابل جبرانی را در جبهه دشمن باقی گذاشت که با وجود لاپوشانی و سکوت بخش سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر در حوزه رسانه‌ای شاهد برخی اشارات جزئی و واقعی به این حملات و آسیب‌ها بودیم. در مطالبی که روز جمعه در رسانه‌های مختلف رژیم و توسط کارشناسان متعدد صهیونیست منتشر شد آنها با اعتراف به ناتوانی برای مقابله با قدرت آتش مقاومت لبنان از اشراف بالا و دقیق بر مواضع رژیم ابراز تعجب کردند.‌ 🔻وب سایت عبری نتزیو نت یکی از این رسانه‌ها بود که در مورد حملات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و همچنین حملات چند ماه گذشته نوشت: حزب الله خسارات زیادی به سیستم‌های اطلاعاتی و راداری و سیستم‌های هشداردهنده بسیار و گوناگون وارد می‌کند و در واقع توانایی‌های هشدار ارتش را که بیشتر آن از چشم و گوش مردم اسرائیل پنهان است را کور می‌کند. حتی پس از انتشار اسناد و مدارک این حملات توسط حزب الله، عموم مردم خیلی کم از سطح آسیب‌ها می‌دانند. 🔻این وبگاه صهیونیستی در ادامه گزارش خود یادآور شد که بدون تردید، هیچ هدفی در شمال وجود ندارد که حزب الله نتواند آن را هدف قرار دهد، با موفقیت بیش از 50 درصد اطلاعات جمع آوری شده توسط حزب الله در سطح یک سازمان اطلاعاتی پیشرفته غربی، با قابلیت نظارت، جمع آوری اطلاعات دقیق دقیق است. تعداد کمی از «آژیرهای کاذب» آلارم‌های واقعی بودند و بسیاری از پهپادها وارد «سرزمین اسرائیل» شدند و رهگیری نشدند. حزب الله می‌تواند حداقل 50 درصد از سامانه‌های پدافندی گنبدهای آهنین در شمال را با یک حمله اولیه از کار بیاندازد. 🔻همچنین سرلشکر ذخیره در ارتش دشمن صهیونیستی، فتاح رون تال نوشت: حزب الله به جای اینکه در جنوب لبنان باشد، اکنون در شمال «اسرائیل» است من دیروز در کریات شمونه بودم، اینجا شهر ارواح است، این یک منطقه جنگی متروک است، حیوانات تنها چیزی است که می‌توانید آنجا ببینید، فقط می‌خواهید گریه کنید. @SyrianKhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 👈 فداکاری و خدمت برای اسلام و ایران در سابقه شما موجود است. 👌 آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با دکتر : 👈 شما عمر خود را صرف اسلام و ایران کرده‌اید. 👈 ما سوابق خدمتی شما را فراموش نمی‌کنیم. ❣ حاج آقا رضا محمدی ❣ @reza_mohammadee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 شیطون بلاهای متناقض 😅 👈 میگن سفر همسر و دختر فلانی به ترکیه و سفرهای متعدد پسرش به خارج و ... بهش ربطی نداره و اونا مستقل هستن! 👈 باشه اصلا هرچی شما بگین، پس چجوریه که چند تا کامنت رو (که معلوم نیست کار خودتون نباشه) دارین مینویسین به حساب ؟!! با اینهمه تناقض شبا چطور خوابتون میبره؟! ❣ حاج آقا رضا محمدی ❣ @reza_mohammadee
🔴مهم/ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در نشست مطبوعاتی پس از دیدار با وزیر خارجه و کارکنان وزارت خارجه این کشور تاکید کرد: 🔹جهان خیلی سریع در حال تغییر است و نه در حوزه سیاست و نه در حوزه اقتصاد به آنچه قبلاً بوده باز نخواهد گشت. 🔹ایالات متحده پایه های ثبات جهانی را تضعیف کرده است و به جدیت کاری که انجام داده است پی نمی برد. 🔹ما خواستار جهانی چند قطبی هستیم و این نیاز به اصلاحاتی در سازمان ملل دارد. 🔹ما شاهد فروپاشی سیستم امنیتی یورو آتلانتیک هستیم. 🔹تلاش های آمریکا برای عبور از رویکرد امپریالیستی و هژمونیک به بن بست ختم خواهد شد. 🔹اگر اروپا می خواهد یکی از مراکز جهان باقی بماند، باید با روسیه روابط خوبی برقرار کند. مسدود کردن دارایی های روسیه در غرب دزدی است. 🔹روسیه جنگ با اوکراین را آغاز نکرد، بلکه این رژیم کی‌یف بود که در سال 2014 خصومت‌ها را علیه ساکنان دونباس آغاز کرد. 🔹حضور نظامی قدرت های خارجی در منطقه اوراسیا باید به تدریج پایان یابد. 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکیان: آمریکایی‌ها را که بیرون کردیم، رقص و آواز هم که ممنوع پس چرا جوانان این طور شدند؟‌ 🔹دختری که روسری ندارد تا زمانی که کاری با او نداشته باشیم کاری با ما ندارد. باید ببینیم کاری که می‌خواهیم با آنها بکنیم باعث می‌شود اصلاح شوند یا نه. پ.ن: پزشکیان بالاخره متوسل به زن و بی حجابی شد..البته ماهرانه و در لفافه ... 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi پ ن + : آمریکایی ها را بیرون کردیم ولی تربیت شده های غرب را که نتونستیم و نمی توانیم بیرون کنیم 😋 آمریکایی ها را بیرون کردیم ولی امثال شما که نگذاشتند علوم انسانی غربی را در دانشگاه ها اصلاح کنیم. آمریکایی ها را بلحاظ نظامی بیرون کردیم و به همین خاطر تهاجم فرهنگی گسترده ای که در طول تاریخ بی سابقه بود بر علیه ما شروع کردند و شما و امثال شما یا خواب بودند و یا جاده صاف کن برای این تهاجمات گسترده فرهنگی. حالا نتیجه شده این، و شما و امثال شما که باید پشیمان باشید از آنچه کردید، اکنون طلب کار هم شده اید! ضمناً مگر مسئله حجاب به برداشتن روسری ختم می شود؟ حد یقفش کجاست؟ شما که نهج‌البلاغه میخوانید بفرمایید حد یقف برایش تعیین کنید. میخواهم عرض کنم که شما هرگز نمیتوانید برای پوشش، حد یقف تعیین کنید، چون آن هم باز می شود نوعی اجبار، و این با منطق اولیه شما تناقض دارد.
🟢ده شاخصه انتخاب اصلح در کلام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) 🔶🔷برای انتخاب اصلح نامزد ها، به ملاک و معیاری دقیق و اسلامی نیازمندیم و امیرالمؤمنین علی(ع) با کلامی گویا، شاخصه هایی را برای انتخاب اصلح فرموده اند. ♦️انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوریِ دوره‌ی چهاردهم در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، 8 تیرماه آتی برگزار خواهد شد. ♦️اما برای انتخاب اصلح نامزد ها، به ملاک و معیاری دقیق و اسلامی نیازمندیم و امیرالمؤمنین علی(ع) با کلامی گویا، شاخصه هایی را برای انتخاب اصلح فرموده اند که در نوشته زیر به ۱۰ مورد از مهمترین آن ها اشاره شده است: 1⃣ ساده زیستی و عدم ثروت اندوزی 🔹«اَلا وَ اِنَّ اِمامَکمْ قَدِ اکتَفی مِنْ دُنیاهُ بِطِمْرَیهِ، وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَیهِ 🔸آگاه باش امام شما از تمام دنیایش به دو جامه کهنه، و از خوراکش به دو قرص نان قناعت نموده » 📜(نامه ۴۵) 2⃣محکم برخورد کردن با نزدیکانی که دارای فساد اقتصادی هستند. 🔹لَوْ اَنَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَینَ فَعَلا مِثْلَ الَّذِی فَعَلْتَ، ما کانَتْ لَهُما عِنْدی هَوادَةٌ، وَ لا ظَفِرا مِنّی بِاِرادَة 🔸اگر حسن و حسینم آنچه را تو انجام دادی انجام می دادند، از من نرمشی نمی دیدند، و به مرادی نمی رسیدند» 📜(نامه ۴۱) 3⃣عدم همراهی و به کار گیری دنیا طلبان 🔹فَاِنَّک قَدْ جَعَلْتَ دینَک تَبَعاً لِدُنْیا امْرِیء ظاهِر غَیهُ 🔸تو دینت را تابع دنیای کسی نمودی که گمراهیش معلوم است » 📜(نامه ۳۹) 4⃣عقب نشینی نکردن در برابر دشمن 🔹لاینْکلُ عَنِ الاَْعْداءِ ساعاتِ الرَّوْعِ 🔸ساعات هولناک از دشمنان نهراسد و عقب ننشیند » 📜(نامه ۳۸) 5⃣به نظرات مردم اعتنا داشته باشد 🔹وَ لَا تَقُولَنَّ إِنِّی مُؤَمَّرٌ آمُرُ فَأُطَاعُ 🔸و مگوی که مرا بر شما امیر ساخته‏ اند و باید فرمان من اطاعت شود 📜(نامه ۵۳) 6⃣به اقشار ضعیف توجه داشته و در صدد کاهش گرفتاری های مردم باشد 🔹ثُمَّ اللهَ اللهَ فِی الطَّبَقَةِ السُّفْلَی... 🔸خدا را خدا را (در نظر داشته باش) درباره طبقه پایین اجتماع» 📜(نامه ۵۳) 7⃣کینه و دشمنی بین مردم راه نیاندازد 🔹أَطْلِقْ عَنِ النَّاسِ عُقْدَةَ کُلِّ حِقْد 🔸گره هر کینه ای را در مردم بگشای» 📜(نامه ۵۳) 8⃣تلاش برای از بین بردن فساد 🔹فَاحْسِمْ مَادَّةَ أُولَئِکَ بِقَطْعِ أَسْبَابِ تِلْکَ الأحْوَالِ 🔸ریشه ستمکاریشان را با بریدن اسباب آن بخشکان 📜(نامه ۵۳) 9⃣سوء ظن به دشمن حتی هنگام صلح 🔹وَ اتَّهِمْ فِی ذلِکَ حُسْنَ الظَّنِّ 🔸و به دشمن خوش بین مباش» 📜(نامه ۵۳) 0⃣1⃣نظارت بر زیر دستان و انتخاب فرد شایسته برای خدمت به مردم 🔹ثُمَّ انْظُرْ فِی أُمُورِ عُمَّالِکَ فَاسْتَعْمِلْهُمُ اخْتِبَاراً 🔸سپس در امور کارمندانت بیندیش، و پس از آزمایش به کارشان بگمار» 📜(نامه ۵۳) 📚منبع: کتاب شریف نهج البلاغه 🕊 ای شویم 🕋به کانال نهج‌البلاغه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1810956288Cc2c0518c2e پ ن : عالی، دست مریزاد 👏
🔴 داماد حسن روحانی: خیلی خوشحالیم که قالیباف و جلیلی همین شرایط سخت را داشته باشند و تنش میان آن‌ها بالا باشد تا نامزد موردنظر ما پزشکیان برنده انتخابات باشد. 🤔 حالا طرفداران جلیلی و قالیباف هی بزنید تو سر کله هم! این احمق دوزاری شاه دوماد حسن روحانی هم روی جنگولک بازی های شما حساب باز کرده! پ ن : آخه شنونده هم باید عاقل باشه نه؟ ما اصولاً نباید توی سر و کله هم بزنیم، نه بخاطر حرف این آدم های معلوم الحال که معلوم نیست چه نقشی بهشان داده اند و چه نیتی از اظهارات مختلف شان دارند. شما فکر می کنید اگر او یک روندی را به نفع خودشان می دید، آیا اعلام می کرد که ما خوشحالیم ؟! تا ما را بیدار کند؟! یعنی دلسوز ما شده اند؟! این دیگر ساده لوحی ست. خلاصه این شیاطین هر انگیزه ای دارند بغیر آنچه به زبان می آورند. مبادا ما گول این جنگولک بازی ها را بخوریم و بترسیم، منفعل شویم و دست از تبیین نقاط قوت و ضعف کاندیداهای اصلی برداریم، مبادا وظیفه مهم و حیاتی که معرفی کاندیدای اصلح است با منفعل شدن، لوث شود. البته و صد البته رعایت اخلاق همواره باید مد نظر باشد. و نکته دیگر اینکه هی خودمان هم این مطلب را دامن نزنیم که بعله نیرو های انقلابی به جان هم افتاده اند!!!!! خود این ضریب دادن به این مسئله خواست همین خبیثان است، و چه بسا به دنبال ضریب دادن به همین مطلب هستند تا هم انقلابی های متوسط و ضعیف را سرخورده و هم قشر باصطلاح خاکستری را گیج کنند. ما نباید فریب بخوریم، و بخاطر چهار تا بی اخلاقی که همیشه در انتخابات ها بوده، این بی اخلاقی ها را بزرگ نمایی بکنیم و تعمیم بدهیم به همه. این کار خطاست. من فکر می کنم مقصود و نیت این فرد (داماد آقای روحانی) از طرح چنین مطلبی فقط همین بوده. التماس دعا سید حمید
آقای قالیباف در میزگرد اقتصادی از مشاوری همراه خود استفاده کرد که معترف است دیدگاه‌های اصلی رهبری در اقتصاد مثل ممنوعیت بنگاه‌داری بانک‌ها و دانش‌بنیانی اقتصاد اشتباه است و ایشان نباید از تولیدملی مثل لوازم خانگی حمایت نمایند و انتهای مسیر شعار سال یعنی مردمی‌سازی اقتصاد، پاکستان است! یعنی ایشان مستقیما فردی را کنار خود نشاندند که فعالانه با مواضع اقتصادی مقام معظم رهبری مخالف است و مسیر ایشان را اشتباه می‌داند!! هرچند از گذشته با دیدگاه‌های اقتصادی نسبتا ناکارآمد آقای قالیباف آشنا هستیم اما این تصریح امشب و استفاده از طیف فکری خاصی از کارشناسان اقتصادی و مواضعی که امشب مطرح شد، تا حد زیادی تکلیف را در حوزه اقتصاد نسبت به ایشان روشن کرد و حجت را به اتمام رساند. خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
مواضع رسمی حلقه مشاورین آقای قالیباف در برنامه میز گرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کارشناس فرزانه ای ! چه ادبیات فاخری! 🤦‍♂ حال متکلم از کلامش پیداست از کوزه همان برون تراود که در اوست .