eitaa logo
حجت الاسلام حمیدرضا عقیلی
361 دنبال‌کننده
918 عکس
2.6هزار ویدیو
30 فایل
هُوَ رَبُّ المُستَحیل و أنت تبکی عَلَی المُمکن؟ او خداوندِ ناممکن‌هاست در حالی که تو بر ممکن گریه می‌کنی؟
مشاهده در ایتا
دانلود
      *❇️ درباره مشنگی* *رسانه سعودی:* با کم هزینه ترین فروپاشی در یک انقلاب مواجهیم. *خبرنگار فراری و کارمند وزارت خارجه امریکا* : قصد دارم رئیس جمهور ایران شوم. *ربع پهلوی:* خیابان را نگه دارید. خیابان دست شماست *آن یکی هم نوشته آخوندها اگر اعلام برائت کنند در امان اند.* *گروه هکری انانیوس:* اطلاعات همه در دست ماست. *آن یکی هم نوشته تنها یک قدم تا پایان این رژیم.* *رفتار شتابزده و سراسیمه وار برخی سلبریتی ها هم حاکی از این است که این حرفها را باور کردند.* *اما ماجرا چیست؟* ما در عصرشبکه با یک پدیده جدید *به نام مشنگی مواجهیم. یک نوع توهم خیال انگیز. این توهم خیال انگیز را خیالبافی می نامند* *خیالبافی وقتی حالت مزمن می گیرد به جهت روانشناسی، خیال پردازی ناسازگار می شود.* اما این پدیده چطورشکل می گیرد و چه ربطی به فضای مجازی دارد؟ *اولا خیال چیست؟* خیال قدرت تصویر گری فرد از عالم ماده یا عالم عقل است. به تعبیری عالم واسط برای تبدیل معقولات به محسوسات و بالعکس است. اما وقتی خیال در خدمت عقل قرار نگیرد و از واقع فاصله بگیرد تبدیل به خیال بافی می شود. لذا خیال بافی با تخیل نیز فرق دارد. خیالبافی تصویری از واقع ایجاد می کند که فرد را بی نیاز از واقع میسازد. تجسم چیزی است که فرد آنرا در واقع ندیده و نشنیده است. آدم ها به طور معمول خیال بافی دارند. اما وقتی این خیال بافی با فضای مجازی پیوند می خورد از نفس انسان خارج شده و عینیت می یابد و در رسانه ها تولید و توزیع می شود. آنچه تولید شده است ضریب می گیرد و از سوی دیگران تکرار و تائید می شود و همینجا آغاز یک چرخه معیوب و اعتیاد آور را شکل میدهد؛ چرا که فرد آلوده به خیالبافی، توهمش را واقعیت می پندارد. *خیال پردازی در رسانه چند ویژگی دارد* ۱- اولا قدرت تصویر سازی وعینیت به خیالبافی میدهد. ۲- دوم اینکه خیال را به اشتراک می گذارد تا دیگران با همذات پنداری آنرا تائید کنند.  ۳- سوم اینکه برای خیال بافی نشانه هایی در عالم واقع می یابد. هر چیزی در فضای رسانه قابل یافتن است. مثلا برای براندازی جمهوری اسلامی و خیال بافی در این باره، کافی است 4 نفر در رشت را بیابد که در حال اتش زدن سطل اشغال اند. همین کافی است تا برای بعد از تغییر رژیم برنامه ریزی کنند.  *اینجاست که به فرد حالت مشنگی می دهد* . *حالت مشنگی حالتی است که دیگر حس خیال ندارد و خیالش را یک حقیقت واقعی می پندارد و کم کم در همین نقطه متوقف می شود. مثل معتاد داروهای روانگردان که به خیال هواخوری از پنجره آسمان خراش خود را بیرون پرتاب می کند.*  و اما دو درس مهم سواد رسانه؛ اول اینکه مراقبت کنیم گرفتار خیال بافی مجازی نشویم. این بیماری تنها برای ضدانقلاب نیست. هرکس چنان غرق فضای مجازی شود که از واقعیت فاصله بگیرد کم کم از حقیقت هم فاصله می گیرد. دوم اینکه در دام خیال بافان نیافتیم. مثلا این روزها اگر کسی فقط اینستاگرام را ورق بزند احساس می کند تهران توسط تروریست های وطنی فتح شده است. حال آنکه اگر تنها برای خرید دوتا نان به خیابان برویم متوجه می شویم که متاسفانه دست مان انداختند. @hamidrezaaghili
11.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مکالمه شنیدنی بین و سید حسن نصرالله! ⭕️ تو که هنوز جوانی و محاسنت سیاه من از خستگی‌ها چه بگویم با این محاسن سفید! @hamidrezaaghili
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ ما سیاه روزترین مردم جهانیم؟! گوشه ای از واقعیت های جنگ شناختی @hamidrezaaghili
❇️ حجاب در عصر جاهلیت 🔸 محقق ارجمند، جناب سید جعفرمرتضی العاملی (رضوان الله علیه) با استشهاد از اشعار و امثله‌ای، این ادعا را دارد که عرب عصر جاهلیت، به دور از حجاب نبوده است: 🔹 من الألبسة المشهورة في الجاهلية: الخمار، القناع، البرقع، اللثام. و كانت المرأة في الجاهلية تغطي رأسها بخمار و تقاتل. و نحن نكتفي هنا بإيراد نماذج من الشعر العربي الذي يحمل معه دلالات على موضع الحجاب في الجاهلية، و هي التالية: ۱- قال النابغة الذبياني، و كان قد دخل على النعمان بن المنذر، و كانت معه زوجته، فسقط نصيفها، فسترت وجهها بيديها: سقط النصيف و لم ترد إسقاطه فتناولته و اتقتنا باليد بمخضب رخص كأن بنانه عنم يكاد من اللطافة يعقد 〰〰〰〰〰〰〰 ۲- و قال عنترة بن شداد: و كشفت برقعها فأشرق وجهها حتى كان الليل صبحا مسفرا 〰〰〰〰〰〰 ۹- و من الأمثال المعروفة قولهم: «ذكرني فوك حماري أهلي». و هو أن رجلا خرج يطلب حمارين ضلا له، فرأى امرأة متنقبة، فأعجبته حتى نسي الحمارين، فلم يزل يطلب إليها حتى سفرت له، فإذا هي فوهاء (أي واسعة الفم، أو أن أسنانها الطويلة تخرج من بين شفتيها). فحين رأى أسنانها ذكر حماريه، فقال: ذكرني فوك حماري أهلي .. و أنشأ يقول: ليت النقاب على النساء محرم كي لا تغر قبيحة إنسانا 〰〰〰〰〰〰 ✅ وی بعد از نقل اشعار و امثله معروفه، چنین نتیجه‌ گرفته است: و لنا أن نحتمل: أن يكون العرب قد أخذوا هذا الحجاب من دين الحنيفية، و رأوا أن ذلك ثابت في الديانات الأخرى كاليهودية و النصرانية، و وافق ذلك هوى نفوسهم، و ما لديهم من شعور بالغيرة على النساء، فالتزموا به. 📗 الصحيح من السيرة النبي الأعظم، مرتضى العاملي ،ج‏۱۴،ص:۱۵۳ @Tanbiholomah @hamidrezaaghili
(۳)؛ 🔎استوری‌های دومینووار سلبریتیک و ریل جدید جنگ شناختی! 🔸جنگ شناختی با لیدری برخی سلبریتی ها وارد فاز جدیدی از ساخت پایگاه مردمی شده است. دیگر حجاریان و مسیح علینژاد توان ذهنیت سازی و مردم سازی برای شورش ندارند و استراتژی براندازی یا تغییر رفتار حاکمیت را سمت گروه‌های مرجع، داده اند. 🔸دومینوی استوری های آشوب طور با مضمون واحد و کلیدواژه "مردم" توسط چهره های سیما و سینما و فوتبال، محل تامل است و نگاه راهبردی تری در می‌طلبد. 🔸اساسا وقتی کودتا امکان ندارد و براندازی ممکن نیست و اغتشاش ثمر نمی‌دهد، یعنی دشمن روی زمین، بازی را واگذار کرده ولی بازی را سمت زمین ذهنی و فضای مجازی سوق داده تا از حیث جمعیت سازی به و اغتشاش بازگردد. 🔸وقتی خواننده ای معلوم الحال با تحریک و تهدید فوتبالیست ها سعی در به سطح تماس اجتماعی بیشتر و ساحت بین المللی دارد، یعنی فاز مجازی ماجرا جهت بشدت فعال شده است. 🔸با حضور مردمی، کار در میدان برای رفع فتنه تقریبا تمام شده ولی فضای ذهنی و میدان مجازی برای در ایران همچنان مهیاست. اگر فشار ذهنی با اهرم مجازی و تصویرسازی منفی دومینووار افزایش یابد، چه بسا فاز بعدی ماجرا جهت مدیریت، پیچیده تر باشد. 🔸بازیگران و فوتبالیست ها و ورزشکاران سایر رشته ها که به وارد نشده اند را با تدبیر و کیاست، حفظ کنیم و از دامن زدن به پرهیز داشته باشیم که این ماجرا، بوی پیام دومرحله ای برای اهداف مشکوک دارد. ✍️علیرضامحمدلو @hamidrezaaghili
👌چه زیبا می گوید پروین اعتصامی اینکه خاک سیهش بالین است اختر چرخ ادب پروین است گر چه جز تلخی از ایام ندید هر چه خواهی سخنش شیرین است صاحب آنهمه گفتار امروز سائل فاتحه و یاسین است دوستان به که ز وی یاد کنند دل بی دوست دلی غمگین است خاک در دیده بسی جان فرساست سنگ بر سینه بسی سنگین است بیند این بستر و عبرت گیرد هر که را چشم حقیقت بین است هر که باشی و زهر جا برسی آخرین منزل هستی این است آدمی هر چه توانگر باشد چو بدین نقطه رسد مسکین است اندر آنجا که قضا حمله کند چاره تسلیم و ادب تمکین است زادن و کشتن و پنهان کردن دهر را رسم و ره دیرین است @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥‏عملیات تکراری فرقه تروریستی رجوی این‌بار در سال 1401؛ سردار اشتری: دستگیری افرادی که در اغتشاشات با ظاهر پلیس به مردم تیراندازی می‌کردند. @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت سیدحسن نصرالله از زنازادگی کشورهای غربی! آمریکا به سفارت‌خانه‌های خود در کشورها دستور داده همجنس‌‌بازی را ترویج دهند دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم جشن میلاد پیامبر(ص): زمان جاهلیت به قدری فساد زیاد بود که با تولد یک فرزند، چهار نفر ادعای پدری او را می‌کردند. امسال در یکی از کشورهای غربی آماری منتشر شد که ۵۱ درصد متولدان نامشروع هستند، یعنی زنازاده‌اند، حتی به شریعت مسیحیت این فرزندان غیر شرعی هستند! @hamidrezaaghili