eitaa logo
حجت الاسلام حمیدرضا عقیلی
358 دنبال‌کننده
899 عکس
2.5هزار ویدیو
30 فایل
هُوَ رَبُّ المُستَحیل و أنت تبکی عَلَی المُمکن؟ او خداوندِ ناممکن‌هاست در حالی که تو بر ممکن گریه می‌کنی؟
مشاهده در ایتا
دانلود
💢چگونه شستشوی مغزی می شویم؟ شستشوی مغزی به این معناست که تحت شرایط خاص، فرد ناخودآگاه وادار به تبعیت از اندیشه یا خواسته‌های افراد دیگر می شود و تغییرات عمده‌ای در باورها و در نتیجه در رفتارهای او به وجود می آید. ادگار شاین «» و «» را دو ایده‌ی اصلی شستشوی مغزی می‌داند. ايزوله شدن از دیگران یعنی اینکه ارتباطات وی را با دیگران کم یا قطع کنیم تا از منابع دیگر ورودی نداشته باشد و دستبندهای طلایی یعنی آن که به نوعی منافعش را گره بزنیم به خودمان که تداوم وضعیت فعلی برایش جذاب باشد. نشانه های فرآیند شستشوی مغزی چیست؟ در واقع می توان 5 شاه کلید اصلی شستشوگران را به ترتیب زیر برشمرد: ❎تکرار خستگی ناپذیر: یک ایده اصلی یا جمله محوری مرتب تکرار می شود تا کاملا ملکه ذهن تان شود. ❎ترس آفرینی از دیگران: ایده ها و دیدگاه های متفاوت با ایده اصلی معمولا به توطئه، خطای فاحش، سو نیت، ساده دلی یا فریب کاری متهم می شوند. ❎ تعمیق بخشی هیجانی: برای محکم کاری و رفتن ذهن شما به مراحل عمیق تر از شستشوهای احساسی و شور انگیز استفاده می شود. به این ترتیب فکر منطقی و بکارگیری ادراک مشکل تر می شود. ❎ قدرت انتخاب توهمی: شستشودهنده، تعدادی انتخاب جلوی شما می گذارد اما در واقع تمام انتخاب ها به یکی ختم می شوند. شستشودهندگان عاشق دادن انتخاب های فراوانی هستند که به یک محصول/ایده یکسان ختم می شوند. ایده اصلی در لباس های متفاوت پیش روی شما گذاشته می شود. ❎ ایزوله سازی و قطع ارتباط: برای اطمینان از اینکه شما در معرض ایده های متفاوت از ایده اصلی قرار نگیرید سعی می شود به ترفندهای مختلف، ارتباط شما با دیگران و دیگر اندیشان قطع شود. معمولا از این شاه کلیدها به خوبی استفاده می کنند. ❌چه می توان کرد؟ راهبرد اصلی مبارزه با شستشوی مغزی سه گانه «تنوع، ارتباط و مقایسه» است. 1️⃣شما باید منابع مختلف داشته باشد. چند روزنامه، چند سایت، چند حزب، چند کانال با دیدگاه های متفاوت داشته باشند. 2️⃣در شبکه ارتباطی متنوع حضور داشته باشید. ارتباط محدود و در یک فضای بسته شما را به بن بست ذهنی و استبداد فکری می کشاند. گروه های فکری، اقوام متفاوت، تیم های کاری مختلف، پروژه های متنوع باعث می شود اتاق ذهن شما پنجره های متفاوتی داشته باشد. وگرنه اگر اتاق شما فقط یک پنجره در یک زاویه داشته باشد تصاویر شما تکراری خواهند شد. 3️⃣هر چیزی که به شدت تکرار می شود اما دلیلی برای آن ذکر نمی شود را بگذارید در لیست سیاه. و آن را با ایده های متضاد و متفاوتش مقایسه و بررسی کنید و آن را که بر اساس شواهد و دلایل، عقلانی تر و موجه تر بود تا اطلاع ثانوی بپذیرید. @hamidrezaaghili itaa.com/hamidrezaaghili
۱۲ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا، ما رو بابت همه وسایل گُمشده‌ایی که سرِ نماز پیدا کردیم ببخش @hamidrezaaghili
۱۳ مهر ۱۴۰۱
۱۳ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینو ببینید جگرتون حال بیاد ❌🎥 سید حسن نصرالله: به دوستان و عاشقان جمهوری اسلامی در سراسر جهان عرض می کنم...✊✊ 💐به مناسبت شروع ولایت و امامت حضرت صاحب الزمان عج @hamidrezaaghili
۱۳ مهر ۱۴۰۱
15.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیّة الله الاعظم مبارک باد 🔹به همین مناسبت بخشی از بیانات سال های گذشته‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی را درباره‌ی وعده‌ی تخلف‌ناپذیر خدای متعال درباره ظهور امام عصر ببینید.۱۳۹۶/۰۲/۲۰ @hamidrezaaghili
۱۴ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴ مهر ۱۴۰۱
13.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷کبوتر دل، بهانه کنان به سوی حرم تو پر می‌کشد؛ و به سوی دانه‌های مِهری می‌رود، که برایش می‌پاشی.🌷 💐السلام علیک یا ثامن الحجج💐 @hamidrezsaghili
۱۴ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥به نظر شما مواضع علی علی زاده غیر خودی ساکن لندن انقلابی تر هست یا مواضع متزلزل و دو پهلوی برخی مدعیان در داخل کشور؟ @hamidrezaaghili
۱۴ مهر ۱۴۰۱
از مهسا آبی گرم نشد رفته اند به دنبال نیکا خطبه 194 -نهج البلاغه توصیف منافقان لَهُمْ بِكُلِّ طَرِيقٍ صَرِيعٌ وَ إِلَى كُلِّ قَلْبٍ شَفِيعٌ وَ لِكُلِّ شَجْوٍ دُمُوعٌ يَتَقَارَضُونَ اَلثَّنَاءَ وَ يَتَرَاقَبُونَ اَلْجَزَاءَ إِنْ سَأَلُوا أَلْحَفُوا وَ إِنْ عَذَلُوا كَشَفُوا وَ إِنْ حَكَمُوا أَسْرَفُوا آنها در هر راهى كشته‌اى، و در هر دلى راهى، و بر هر اندوهى اشكها مى‌ريزند، مدح و ستايش را به يكديگر قرض مى‌دهند، و انتظار پاداش مى‌كشند، اگر چيزى را بخواهند اصرار مى‌كنند و اگر ملامت شوند، پرده درى مى‌كنند، و اگر داورى كنند اسراف مى‌ورزند قَدْ أَعَدُّوا لِكُلِّ حَقٍّ بَاطِلاً وَ لِكُلِّ قَائِمٍ مَائِلاً وَ لِكُلِّ حَيٍّ قَاتِلاً وَ لِكُلِّ بَابٍ مِفْتَاحاً وَ لِكُلِّ لَيْلٍ مِصْبَاحاً آنها برابر هر حقّى باطلى، و برابر هر دليلى شبهه‌اى، و براى هر زنده‌اى قاتلى، و براى هر درى كليدى، و براى هر شبى چراغى تهيّه کرده اند . @hamidrezaaghili http://etaa.com/hamidrezaaghili
۱۴ مهر ۱۴۰۱
🔆 چرخه شایعه در رسانه 📌وقتی یک خبر نامعتبر(فیک) منتشر می‌شود 📍🔺 مهمترین قشر جامعه در انتشارا اخبار کذب و فیک 📍🔺خبر به سرعت میشود 📍🔺 به میدان می آیند 📍🔺شوی تبلیغاتی برای 📍🔺 خبر مختلفی دارد ( ترس ، ناامیدی، اضطراب، نارضایتی، تحقیر ملت، شکایت، فحاشی، ترویج بی فرهنگی) 📍🔺 ببخشید شد (دیده نمی شود چون کسی این مطلب را باز نشر نمی دهد) http://etaa.com/hamidrezaaghili @hamidrezaaghili
۱۴ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ جوان‌ها را دریابید 🎥 استاد نجم الدین طبسی ♨️ حکایت تلخ غفلت حوزه نجف و به خاک و خون کشیده شدن طلاب نجف! 🔞 اگر غفلت کنیم با این جنگ شناختی ترکیبی که از طریق فضای مجازی حاکم بر فکر و ذهن جوان امروز است از این به بعد با پیاده نظام دشمن مواجه خواهیم بود http://etaa.com/hamidrezaaghili @hamidrezaaghili
۱۵ مهر ۱۴۰۱
پیرامون عید الزهرا.m4a
9.43M
🔸حکمت 70 نهج‌البلاغه وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ تَرَى اَلْجَاهِلَ إِلاَّ مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً و درود خدا بر او، فرمود: نادان را يا تندرو يا كند رو مى‌بينى. 🔹مراقب باشیم با عدم بصیرت دچار افراط و تفریط نشویم ۰ http://etaa.com/hamidrezaaghili @hamidrezaaghili
۱۶ مهر ۱۴۰۱
(۱)؛ 🔎صنعت فرهنگ، افول معرفت و مرگ معنا در حاد واقعیت 🔹سلبریتی کیست و اساسا چه نقشی در جامعه شناسی برایش نوشته شده است؟ در یک تعریفی گفته می‌شود سلبریتی یعنی «آدمی که خیلی ها بدلیل تبلیغات مکرر و سبک خاص زندگی یا جذابیت بصری اش وی را می شناسند و جزییات زندگی اش برای این خیلی ها مهم است.» 🔸اگر بی مقدمه بخواهیم فکت های مربوط به این پدیده را بیان کنیم باید گفت: ستاره ها و قهرمانان در نتیجه شایستگی هایشان صاحب نام می‌شوند ولی سلبریتی‌ها ضربدر رسانه و بعلاوه رپورتاژ و (تبلیغات مایل به فریب)، اذهان و قلوب را تسخیر کرده و مرکز توجه واقع می‌شوند. 🔹اما کارکرد اصلی و امروزی این پدیده در جامعه چیست؟ ژان بودریار فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی در این رابطه را طرح کرده و می‌گوید: از میانه قرن بیستم ما دوباره به وضعیتی برگشته‌ایم که . نه اینکه ارجاعی وجود ندارد (دالی به مدلولی ارجاع نمی‌دهد)، بلکه منظور این است که کمپانی‌های تفریحی و رسانه‌های توده‌ای، غیر واقعیت را جانشین آن ساخته‌اند.(دستکاری واقعیت و غیبت حقیقت) 🔸حال این چگونه رقم خورد؟ با صرف نظر از تاریخچه مفهوم سلبریتی و در نگاه فیلسوف علوم اجتماعی، در گذشته و قبل از عصر مدرن و رسانه، میوه فرهنگ، محصول زمین معرفت بود. جلوتر از اقتصاد و سیاست و امنیت، عمیق ترین و پایدارترین عنصر اجتماعی، فرهنگِ معرفت پایه بود. با ظهور مدرنیته و غلبه فراگیر سرمایه داری در سلول های جامعه، به تعبیر آدورنو جای فرهنگ را گرفت. 🔹معرفت که ستون خیمه فرهنگ بود، وجه پایداری اش را از دست داد و تبدیل به گشته و وارد فضای بساز و بفروش شد. در بعد فلسفی، نسبیت بر فرهنگ حاکم گردید و با ظهور رسانه، سیالیت فرهنگ به اوج خود رسید و ارتکازات(مفاهیم رسوخ یافته در ذهن به مرور زمان) و عادات برساخته، از معرفت ناب و پایدار سبقت گرفت. 🔸غلبه ارتکازات و اطلاعات بر معرفت باعث شد منزلت دانش و معرفت، در حد و تکثرات اجتماعی کاهش یابد. علم، دیگر یک مقوله مقدس تلقی نمی‌شد و حتی تجربه و science هم همانند دین و تجربه دینی در غرب، به امری شخصی بدل شد. 🔹، همه جایی و هرجایی شد و ابتذال و افول معرفت بر جهان غرب سایه انداخت. رسانه بقدری فراگیر شد که هرکسی می‌توانست با رسانه ای که در اختیار دارد، ادعای معرفت و کشف یا کنترل واقعیت داشته باشد. 🔸 هم در نسبت با همین شرایط ابتذال گونه و با توجیه آزادی و ، مطرح شد چرا که هرکسی بدون ضابطه می توانست هر سخن و داده ای را در نزد افکار عمومی منتشر کند. 🔸این غلبه اطلاعات و داده های رسانه ای بر معرفت(باور صادق موجه)، باعث عناصر سرگرمی و تفنن همچون بازیگران و هنرمندان تئاتر و سینما و نشستن آنها بر مسند باورسازی و ساخت ارتکازات اجتماعی گردید. 🔹دیگر عالمان و اندیشمندان و فیلسوفان بر نبودند. راهبردی ترین گزاره های اجتماعی با تکرار و تکرار و تکرار از طریق تریبون های رسانه ای در ذهنیت عموم جامعه رسوب یافت و به بدل گردید که دستپخت عناصر سرگرمی ساز جامعه بود. 🔸(Edutainment) جای تعلیم و تربیت سنتی را گرفت و بازی و بازیگری و هنر بر مسند تولید و انتقال معرفت اجتماعی تکیه زد. اینکه چگونه و به چه چیزی فکر بکنیم را هم رسانه تعیین می‌کرد! چرا که ارباب رسانه در راس هرم قدرت قرار گرفتند. 🔹در نهایت اینکه معرفت جای خود را به اطلاعات و ارتکازات داد و فرهنگ هم با تغییری بنیادین به معنای "افکار عمومی" تقلیل یافت. پدیده سلبریتی با فالوورها و شخصیت کاذبش، حاد واقعیت و را به بهترین شکل ترجمه کرد و را رقم زده و فاتحه واقعیت را هم خواند. 🔻امروزه و در ساحت افکارعمومی، احترام و قداست و تایید و اطاعتی که همزاد فرهنگ و معرفت بود، در سایه فضای مجازی و جهان رسانه‌‌زده، ازآن بلاگرها، ولاگرها و سلبریتی هاست که این پدیده، نتیجه یا همان عبور از واقعیت به سمت برساخت‌ها، نشانه ها و مجازهاست. @hamidrezaaghili
۱۶ مهر ۱۴۰۱
۱۶ مهر ۱۴۰۱
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️سکانس نهایی و ایستگاه پایانی شعار اینجاست.. به‌روایت تکاندهنده و جوانان آمریکایی 🔞 به بردگی ختم می‌شود وقتی روکش این هشتک رو کنار می زنیم به این شعار می رسیم. @@hamidrezaaghili
۱۶ مهر ۱۴۰۱
فتنه ۲.m4a
6.62M
🔵 سکوت در فتنه، کمک به فتنه‌گر است برداشت اشتباه از حدیث امیرالمؤمنین بعضیا یک جمله از امیرالمؤمنین علی علیه السلام رو بد متوجه شدن، که در حکمت اول نهج‌البلاغه میفرماید: کُن فی الفتنة کابن اللبون.... در فتنه ها، چونان شتر دوساله باش، نه پشتی دارد که سواری دهد، و نه پستانی تا او را بدوشند. این رو اینطوری معنا کردن که در فتنه ها ساکت باش و هیج کاری نکن، درحالی که این برداشت غلطه. چون سکوت در فتنه‌ها یعنی کمک به فتنه‌گر. ⁉️در فتنه‌ها باید چیکار کرد؟ امیرالمؤمنین در خطبه 93 نهج‌البلاغه میفرماید، من در فتنه جمل، چشم فتنه را کور کردم. یعنی باید تلاش کنی و فتنه رو از بین ببری. جلوی فتنه‌گر بایستی، و از حق دفاع کنی. سکوت معنا نداره 🔻در جنگ صفین هم فتنه بوجود اومد، چون دو سپاه مسلمان جلوی هم قرار گرفته بودن خیلی از سپاهیان حضرت دچار شک و تردید شدن که حق با کیه؟ تاریخ رو ببینید، اینجا عماریاسر آرام و قرار نداشت، دائم درحال سخنرانی تو جمع سپاهیان بود، این سمت لشکر، اون سمت لشکر، که از حق دفاع کنه. آگاهی ببخشه. بصیرت مردم رو بالا ببره. تا به سمت حق بیان. نرفت ساکت بنشینه یه جا بگه خود علی گفته در فتنه‌ها مثل بچه شتر باشه. 🔻بعضیاهم اومدن گفتن یا امیرالمؤمنین(یعنی میدونستن علی، امیرالمؤمنین است) به ما اجازه بده بریم لب مرزها یا جاهای دیگه به اسلام خدمت کنیم. یعنی میخواستن سکوت کنن. جبهه حق رو خالی کردن 👈کلام امیرالمؤمنین یعنی اینکه تو فتنه‌ها جوری باش که فتنه‌گر نتونه ازت سوءاستفاده بکنه، مث بچه شتر که نه کولی میده، نه شیر. پس سکوت معنا نداره..... @hamidrezaaghili
۱۶ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر زیبا مسائل اخیر و بیان میکنن درود خدا بر شهید بهشتی حتما این بیان زیبا را گوش بدهید @hamidrezaaghili
۱۶ مهر ۱۴۰۱
(۲)؛ 🔎سلبریتی ها، حباب اطلاعاتی و تله پژواک! 🔸اینروزها شاهد هستیم که برخی سلبریتی های فوتبالیست و بازیگر و...، علی رغم مشاهده راهپیمایی میلیونی مردم علیه آشوب‌ها همچنان بصورت سریالی بر طبل اغتشاش کوبیده و عبارتی را تکرار می‌کنند که "کنار مردم هستیم". اما چرا؟ 🔹حباب اطلاعاتی اصطلاحی است مبتنی بر یک در فضای مجازی که کاربران شبیه را به همدیگر نزدیک تر نشان داده و برای همدیگر پیشنهاد می‌دهد. در واقع بر اساس حاکم بر پلتفرم ها، هیچ پلتفرم خنثی و بی‌طرف نداریم. 🔸پلتفرم های خارجی مثل اینستاگرام و توییتر و...کاربران را بر اساس نوع علاقمندی و ذائقه و سیر و سلوک مجازی شان در محاصره کاربران شبیه خود قرار داده و یک پژواک و را رقم می زنند که باعث فریب کاربران شده و تمام محیط را شبیه خودشان تلقی می‌کنند. 🔹این باعث می شود که افراد مبتنی بر ذائقه و گذشته و حال و آرزوهای خاصی که دارند، محیطی مجازی و گاها تخیلی را برای خود رقم زده و با افرادی در ارتباط باشند که «نظرات و حرف‌های آنها» را تکرار یا تایید می‌کنند. 🔸خطای محاسباتی که افراد نزدیک خود را تمام محیط و تشخیص می‌دهند و کنشگری های افراد را دچار اختلال جدی می کنند. خصوصا اگر میزان فالوورها بیشتر باشد، پژواک عمیق تری را بدلیل تایید و لایک های بیشتر شکل داده و میزان خطاپذیری افزایش می یابد. 🔹فارغ از سوگیرهای سیاسی عده ای از افراد و امنیتی شدن پُست ها و استوری هایشان، در خیلی از موارد بدلیل همین الگوریتم حاکم بر فضای مجازی شاهد هستیم که عبارتی بنام تکرار شده و تبدیل به کلیشه و شعار می شود. 🔸اما اینکه کدام مردم را اراده می‌کنند و چرا قادر به دیدن مردم میدان انقلاب و حضور میلیونی شان در سراسر کشور علیه آشوب ها نیستند، چه بسا ناشی از واقعیتی بنام حباب اطلاعاتی و تله پژواک باشد! @hamidrezaaghili
۱۷ مهر ۱۴۰۱
      *❇️ درباره مشنگی* *رسانه سعودی:* با کم هزینه ترین فروپاشی در یک انقلاب مواجهیم. *خبرنگار فراری و کارمند وزارت خارجه امریکا* : قصد دارم رئیس جمهور ایران شوم. *ربع پهلوی:* خیابان را نگه دارید. خیابان دست شماست *آن یکی هم نوشته آخوندها اگر اعلام برائت کنند در امان اند.* *گروه هکری انانیوس:* اطلاعات همه در دست ماست. *آن یکی هم نوشته تنها یک قدم تا پایان این رژیم.* *رفتار شتابزده و سراسیمه وار برخی سلبریتی ها هم حاکی از این است که این حرفها را باور کردند.* *اما ماجرا چیست؟* ما در عصرشبکه با یک پدیده جدید *به نام مشنگی مواجهیم. یک نوع توهم خیال انگیز. این توهم خیال انگیز را خیالبافی می نامند* *خیالبافی وقتی حالت مزمن می گیرد به جهت روانشناسی، خیال پردازی ناسازگار می شود.* اما این پدیده چطورشکل می گیرد و چه ربطی به فضای مجازی دارد؟ *اولا خیال چیست؟* خیال قدرت تصویر گری فرد از عالم ماده یا عالم عقل است. به تعبیری عالم واسط برای تبدیل معقولات به محسوسات و بالعکس است. اما وقتی خیال در خدمت عقل قرار نگیرد و از واقع فاصله بگیرد تبدیل به خیال بافی می شود. لذا خیال بافی با تخیل نیز فرق دارد. خیالبافی تصویری از واقع ایجاد می کند که فرد را بی نیاز از واقع میسازد. تجسم چیزی است که فرد آنرا در واقع ندیده و نشنیده است. آدم ها به طور معمول خیال بافی دارند. اما وقتی این خیال بافی با فضای مجازی پیوند می خورد از نفس انسان خارج شده و عینیت می یابد و در رسانه ها تولید و توزیع می شود. آنچه تولید شده است ضریب می گیرد و از سوی دیگران تکرار و تائید می شود و همینجا آغاز یک چرخه معیوب و اعتیاد آور را شکل میدهد؛ چرا که فرد آلوده به خیالبافی، توهمش را واقعیت می پندارد. *خیال پردازی در رسانه چند ویژگی دارد* ۱- اولا قدرت تصویر سازی وعینیت به خیالبافی میدهد. ۲- دوم اینکه خیال را به اشتراک می گذارد تا دیگران با همذات پنداری آنرا تائید کنند.  ۳- سوم اینکه برای خیال بافی نشانه هایی در عالم واقع می یابد. هر چیزی در فضای رسانه قابل یافتن است. مثلا برای براندازی جمهوری اسلامی و خیال بافی در این باره، کافی است 4 نفر در رشت را بیابد که در حال اتش زدن سطل اشغال اند. همین کافی است تا برای بعد از تغییر رژیم برنامه ریزی کنند.  *اینجاست که به فرد حالت مشنگی می دهد* . *حالت مشنگی حالتی است که دیگر حس خیال ندارد و خیالش را یک حقیقت واقعی می پندارد و کم کم در همین نقطه متوقف می شود. مثل معتاد داروهای روانگردان که به خیال هواخوری از پنجره آسمان خراش خود را بیرون پرتاب می کند.*  و اما دو درس مهم سواد رسانه؛ اول اینکه مراقبت کنیم گرفتار خیال بافی مجازی نشویم. این بیماری تنها برای ضدانقلاب نیست. هرکس چنان غرق فضای مجازی شود که از واقعیت فاصله بگیرد کم کم از حقیقت هم فاصله می گیرد. دوم اینکه در دام خیال بافان نیافتیم. مثلا این روزها اگر کسی فقط اینستاگرام را ورق بزند احساس می کند تهران توسط تروریست های وطنی فتح شده است. حال آنکه اگر تنها برای خرید دوتا نان به خیابان برویم متوجه می شویم که متاسفانه دست مان انداختند. @hamidrezaaghili
۱۷ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مکالمه شنیدنی بین و سید حسن نصرالله! ⭕️ تو که هنوز جوانی و محاسنت سیاه من از خستگی‌ها چه بگویم با این محاسن سفید! @hamidrezaaghili
۱۸ مهر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ ما سیاه روزترین مردم جهانیم؟! گوشه ای از واقعیت های جنگ شناختی @hamidrezaaghili
۱۹ مهر ۱۴۰۱
❇️ حجاب در عصر جاهلیت 🔸 محقق ارجمند، جناب سید جعفرمرتضی العاملی (رضوان الله علیه) با استشهاد از اشعار و امثله‌ای، این ادعا را دارد که عرب عصر جاهلیت، به دور از حجاب نبوده است: 🔹 من الألبسة المشهورة في الجاهلية: الخمار، القناع، البرقع، اللثام. و كانت المرأة في الجاهلية تغطي رأسها بخمار و تقاتل. و نحن نكتفي هنا بإيراد نماذج من الشعر العربي الذي يحمل معه دلالات على موضع الحجاب في الجاهلية، و هي التالية: ۱- قال النابغة الذبياني، و كان قد دخل على النعمان بن المنذر، و كانت معه زوجته، فسقط نصيفها، فسترت وجهها بيديها: سقط النصيف و لم ترد إسقاطه فتناولته و اتقتنا باليد بمخضب رخص كأن بنانه عنم يكاد من اللطافة يعقد 〰〰〰〰〰〰〰 ۲- و قال عنترة بن شداد: و كشفت برقعها فأشرق وجهها حتى كان الليل صبحا مسفرا 〰〰〰〰〰〰 ۹- و من الأمثال المعروفة قولهم: «ذكرني فوك حماري أهلي». و هو أن رجلا خرج يطلب حمارين ضلا له، فرأى امرأة متنقبة، فأعجبته حتى نسي الحمارين، فلم يزل يطلب إليها حتى سفرت له، فإذا هي فوهاء (أي واسعة الفم، أو أن أسنانها الطويلة تخرج من بين شفتيها). فحين رأى أسنانها ذكر حماريه، فقال: ذكرني فوك حماري أهلي .. و أنشأ يقول: ليت النقاب على النساء محرم كي لا تغر قبيحة إنسانا 〰〰〰〰〰〰 ✅ وی بعد از نقل اشعار و امثله معروفه، چنین نتیجه‌ گرفته است: و لنا أن نحتمل: أن يكون العرب قد أخذوا هذا الحجاب من دين الحنيفية، و رأوا أن ذلك ثابت في الديانات الأخرى كاليهودية و النصرانية، و وافق ذلك هوى نفوسهم، و ما لديهم من شعور بالغيرة على النساء، فالتزموا به. 📗 الصحيح من السيرة النبي الأعظم، مرتضى العاملي ،ج‏۱۴،ص:۱۵۳ @Tanbiholomah @hamidrezaaghili
۱۹ مهر ۱۴۰۱