فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹داستان پادشاه و خیاط شیاد درواقع شَرحِ قصّه پُرغصّه روزگار ما است که یک جریان فرهنگی با استیلای رسانهای بر سایر مِلَل برای رسیدن به اهداف منفعتطلبانه، برده ساختن سایر ملل را به ارمغان آورده و در این خیمهشببازی کسی هم جرئت نمیکند فریاد برآورد که این جریان بیریشه و اساس است و نباید گول ظاهر فریبنده آن را خورد، اما متأسفانه حجم سُلطه بر افکار و استثمار ذهنها به حدی سنگین است که یارای سَر برآوردن و افشاگری نیست و یا هزینههای سنگینی دارد، درنتیجه همچون پادشاه بیچاره داستان کریستیان آندرسن، باید لخت بگردی و از داشتن لباس گرانبهایت نیز خوشحال باشی و حتی به آن فخر هم کُنی! اما دَم از لختی نزنی مبادا که حرامزاده بخوانندت!
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت چادر و روسری کشیدن از سر حنانه خانم خلفی ، حافظ و نابغه قرآنی از زبان ایشان
@hamidrezaaghili
به نام مردم، به کام بریتانیا
ایجاد راه آهن یکی از اساسیترین آرزوهای ملت ایران از اواسط دورۀ قاجار بود و در توسعۀ اقتصادی ایران نقش اساسی داشت. اما روس و انگلیس که در پی تضعیف ایران بودند به ایرانیان اجازه تاسیس خط آهن سراسری را نمیدادند. انگلیسیها در پی آن بودند که برای رفع نیازهای اساسی خود راهآهن جنوب - شمال را در ایران احداث کنند. احمدشاه با دیدن طرح انگلیسیها اظهار داشت که این خط آهن پاسخگوی نیازهای کشور نیست. وی اظهار میکرد که راهآهن مطلوب ایران خطی است که پایتخت را به بنادر مهم ایران در جنوب و مراکز اقتصادی در شرق و غرب کشور متصل کند. اما حکومت پهلوی که اساساً به دست بیگانه و برای تأمین نیازهای آنان بر سر کار آمده بود، با بستن مالیات بر قند و شکر، احداث راهآهن شمال به جنوب را آغاز کرد و غرب و شرق ایران را که میبایست در اولویت احداث راهآهن قرار بگیرد به فراموشی سپرد.
📙منبع: کتاب «تاریخ تحولات سیاسی ایران»
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهتزاز پرچم عزای حضرت زهرا(س) در آستانه فاطمیه در نجف
@hamidrezaaghili
🔻مواجهه با «شورش بر ضدّ پاکدامنی»
🖊مهدی جمشیدی
۱- در اغتشاش اخیر، لایههای بروناجتماعی عبارتند از لایۀ تمدّنی (دولتهای غربی) و لایۀ سیاسی (نیروها و گروهگهای ضدّنظام). لایههای دروناجتماعی نیز چنین است: خواص اغواگرِ زمینهساز (نیروهای فکری و رسانهای جریان اصلاحات و اعتدال)، طبقۀ معتقد به سبک زندگیِ غربی (مخالفانِ فرهنگیِ نظام) و هیجانزدگانِ تودهای (جوانانِ جوّزدۀ متأثّر از کجروایت).
۲- در این ماجرا، ما ناچار شدیم برای "کوتاهمدّت" از "کشف حجاب"، عقبنشینی تاکتیکی و موقتی و مصلحتی کنیم؛ چنانکه متأسّفانه اکنون بهراحتی کشف حجاب میشود ولی امکان برخورد از دست رفته است، امّا از آن سو، توانستیم یک "کوچ بزرگ به شبکههای اجتماعیِ ایرانی" ایجاد کنیم.
۳- باید چندی دیگر، با کشف حجاب "برخورد انقلابی و عالمانه" کنیم و هرگز حجاب اختیاری و آزادیِ کشف حجاب را نپذیریم، و با تداومِ انسدادِ شبکههای اجتماعیِ غربی، کوچ مجازی را "تثبیت و ماندگار" کنیم.
۴- اگر "مجرای نفوذ دشمن" را - که شبکههای اجتماعیِ غربی است- کور کنیم، میتوانیم در درون جامعۀ خویش، دست به "اصلاح و تصفیۀ فرهنگی" بزنیم.
۵- اگر دست شیطانیِ "اینستاگرام" و "واتسآپ" از سر جامعه قطع شود، دیگر "بازسازی فرهنگی" با "تلاطمهای اجتماعی" مواجه نخواهد شد. مسأله، "روایت منفی" است و این قبیل روایتها هم در فضای مجازی، ساخته و القاء میشوند.
۶- امّا اگر "حجاب اختیاری" و "ولبودن فضای مجازی" را بپذیریم، زنجیرهای از عقبنشینی و انفعال شکل خواهد گرفت و نظام، بهشدّت تضعیف و تحقیر خواهد شد. در اینجا، نظام باید به "اقتدار رندانه" رو بیاورد و "شرایط اِعمال قدرت" را بیافریند.
۷- در عین حال، باید برنامههای زیربنایی و بلندمدّت در "ساختار آموزشی" و "ساختار رسانه" در پیش گرفته شود. این بازسازیها باید در مدّت عمر یک دولت به مرحلۀ تحکیم برسند.
۸- از نظر "فردی" نیز باید در صورت وجودِ شرایطِ مساعد و آرام، باید نسبت به کشف حجاب، "نهیازمنکر" کنیم؛ دوستانه و مهربانانه، و چنانچه احساس کردیم تله است، بیدرنگ فاصله بگیریم.
۹- نباید واقعیّتهای فرهنگی را سیاه دید. وضعِ "عمق" جامعه با "سطح" آن، متفاوت است. ما گرفتار "بنبست فرهنگی" نشدهایم و رو به سقوط و فروپاشی فرهنگی نیستیم.
۱۰- نهادهای فرهنگی با وجود دستاوردهایی که داشتهاند، امّا بهطور عمده، گرفتار "کمکاری" و "بیعملی" و "انفعال" از یک سو، و "ندانمکاری" و "سیاستهای نادرست" از سوی دیگر بودهاند. این واقعیّت، قابلانکار نیست. ازاینرو، رهبر انقلاب، خواستار "بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی" شدهاند. این امر به آن معنی است که ساختارهای فرهنگی نتوانستهاند آنچنان که باید، به "نیروی پیشبرندۀ آرمانهای فرهنگیِ انقلاب" تبدیل شوند، از جمله دربارۀ حجاب.
۱۱- مطالعۀ سیاستهای حجاب در دهۀ گذشته و خروجی آنها نشان میدهد که ما از "گفتمانسازی" و "شناختدرمانی" و "آگاهیبخشیِ اجتماعی" غفلت کردهایم و کوشیدهایم با تکیه بر "قانون" و "سلب"، خلاء معرفتی و فکری را جبران کنیم. "باورهای متزلزلشده" را نمیتوان با "تحکّم"، تغییر داد، بلکه باید آنها را بازآفرینی و تقویّت کرد. حال پرسش این است که نهادهای فرهنگی در طول دهههای گذشته، هر یک چقدر در این زمینۀ خاص، بهصورت "مستقیم" و "جدّی" و "دامنهدار"، فعّالیّت داشتهاند؟ بهگمانم پاسخ، دلگرمکننده نخواهد بود. پس باید از همین نقطه نیز آغاز کرد. مواجهههای حقوقی و قانونی و سلبی به جای خود، امّا نهادهای فرهنگی، مسئولیّتهای "نرم" و "فرهنگی" و "فکری" و "محتوایی" بر عهده دارند.
۱۲- از سوی دیگر، نباید غفلت کرد که مسألۀ اغتشاشگران، "معیشت" و "فقر" و "اقتصاد" نیست؛ اینها اغلب "متوسط" یا "متوسط به بالا" هستند و از نظر "فرهنگی"، آسیبدیدهاند نه "اقتصادی". در واقع، "اراذل و اوباش فرهنگی" هستند: "بیاعتقاد" و "بیریشه". امّا این را نمیگویند. ارجاعشان به "فضای مجازی" و "مواد مخدر" و "هیجان" درست است، امّا روشن است که "بیاختیار" نبودند. اغلب چنین "شخصیّتی" دارند. همین شخصیّتها هم مستعد "جذبشدن" در فضای مجازی بودند. درعینحال، برخی از اینها در فضای مجازی، ارتباط جدّی با "گروهکها" داشتند. این جریان اگر "ریشۀ اقتصادی" میداشت، مردمی میبود یا میشد، ولی "ریشۀ فرهنگی" دارد. "سرگردانهای فرهنگی" در فضای مجازی، سازماندهی شدند.
@hamidrezaaghili
🔆 #پندانه
✍ قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
روزی طلبه جوانی که در زمان شاهعباس در اصفهان درس میخواند نزد شیخ بهایی آمد و گفت:
من دیگر از درسخواندن خسته شدهام و میخواهم دنبال تجارت و کار و کاسبی بروم، چون درسخواندن برای آدم، آب و نان نمیشود و کسی از طلبگی به جایی نمیرسد و بهجز بیپولی و حسرت، عایدی ندارد.
شیخ گفت:
بسیار خب! حالا که میروی حرفی نیست. فعلا این قطعه سنگ را بگیر و به نانوایی برو چند عدد نان بیاور با هم غذایی بخوریم و بعد هر کجا میخواهی برو، من مانع کسبوکار و تجارتت نمیشوم.
جوان با حیرت و تردید، سنگ را گرفت و به نانوایی رفت و سنگ را به نانوا داد تا نان بگیرد ولی نانوا او را مسخره نمود و از مغازه بیرون کرد.
پسر جوان با ناراحتی پیش شیخ بهایی برگشت و گفت:
مرا مسخره کردهای؟ نانوا نان را نداد هیچ، جلوی مردم مرا مسخره کرد و به ریش من هم خندید.
شیخ گفت:
اشکالی ندارد. پس به بازار علوفهفروشان برو و بگو این سنگ خیلی باارزش است، سعی کن با آن قدری علوفه و کاه و جو برای اسبهایمان بخری.
او دوباره به بازار رفت تا علوفه بخرد ولی آنها نیز چیزی به او ندادند و به او خندیدند. جوان که دیگر خیلی ناراحت شده بود، نزد شیخ آمد و ماجرا را تعریف کرد.
شیخ بهایی گفت:
خیلی ناراحت نباش. حالا این سنگ را بردار و به بازار صرافان و زرگران ببر و به فلان دکان برو و بگو این سنگ را گرو بردار و در ازای آن، صد سکه به من قرض بده که اکنون نیاز دارم.
طلبه جوان گفت:
با این سنگ، نان و علوفه ندادند، چگونه زرگران بابت آن پول میدهند؟
شیخ گفت:
امتحان آن که ضرر ندارد.
طلبه جوان با اینکه ناراحت بود، ولی با بیمیلی و به احترام شیخ به بازار صرافان و جواهرفروشان رفت و به همان دکانی که شیخ گفته بود، رفت و گفت:
این سنگ را در مقابل صد سکه به امانت نزد تو میسپارم.
مرد زرگر نگاهی به سنگ کرد و با تعجب، نگاهی به پسر جوان انداخت و به او گفت:
قدری بنشین تا پولت را حاضر کنم.
سپس شاگرد خود را صدا زد و در گوش او چیزی گفت و شاگرد از مغازه بیرون رفت.
پس از مدت کمی شاگرد با دو مامور به دکان بازگشت. ماموران پسرجوان را گرفتند و میخواستند او را با خود ببرند.
او با تعجب گفت:
مگر من چه کردهام؟
مرد زرگر گفت:
میدانی این سنگ چیست و چقدر میارزد؟
پسر گفت:
نه، مگر چقدر میارزد؟
زرگر گفت:
ارزش این گوهر، بیش از ۱۰هزار سکه است. راستش را بگو، تو در تمام عمر خود حتی هزار سکه را یکجا ندیدهای، چنین سنگ گرانقیمتی را از کجا آوردهای؟
پسر جوان که از تعجب زبانش بند آمده بود و فکر نمیکرد سنگی که نانوا با آن نان هم نداده بود، این مقدار ارزش داشته باشد، با لکنتزبان گفت:
به خدا من دزدی نکردهام. من با شیخ بهایی نشسته بودم که او این سنگ را به من داد تا برای وامگرفتن به اینجا بیاورم. اگر باور نمیکنید با من به مدرسه بیایید تا به نزد شیخ برویم.
ماموران پسر جوان را با ناباوری گرفتند و نزد شیخ بهایی آوردند. ماموران پس از ادای احترام به شیخ بهایی، قضیه مرد جوان را به او گفتند.
او ماموران را مرخص کرد و گفت:
آری این مرد راست میگوید. من این سنگ قیمتی را به او داده بودم تا گرو گذاشته، برایم قدری پول نقد بگیرد.
پس از رفتن ماموران، طلبه جوان با شگفتی و خنده گفت:
ای شیخ! قضیه چیست؟ امروز با این سنگ، عجب بلاهایی سر من آوردهای! مگر این سنگ چیست که با آن کاه و جو ندادند ولی مرد صراف بابت آن ۱۰هزار سکه میپردازد.
شیخ بهایی گفت:
مرد جوان! این سنگ قیمتی که میبینی، گوهر شبچراغ است و این گوهر کمیاب، در شب تاریک چون چراغ میدرخشد و نور میدهد. همان طور که دیدی، قدر زر را زرگر میشناسد و قدر گوهر را گوهری میداند. نانوا و قصاب، تفاوت بین سنگ و گوهر را تشخیص نمیدهند و همگان ارزش آن را نمیدانند.
وضع ما هم همین طور است. ارزش علم و عالم را انسانهای عاقل و فرزانه میدانند و هر بقال و عطاری نمیداند ارزش طلب علم و گوهر دانش چقدر است و فایده آن چیست. حال خود دانی، خواهی پی تجارت برو و خواهی به تحصیل علم بپرداز.
پسر جوان از اینکه می خواست از طلب علم دست بکشد، پشیمان شد و به آموزش علم ادامه داد تا به مقام استادی بزرگ رسید.
🆔 @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگه با یه تار مو دنیا خراب میشه که گیر میدین؟ بزارین مردم آزاد باشن!
استاد ازغدی
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان امیدوار کننده و وعدههای #حجتالاسلام_جلالی [عضو کمیسیون فرهنگی مجلس] در جمع بانوان متحصن قم.
🔹به حول و قوه الهی هزینهی بدحجابی و بیحجابی را در کشـور بالا خواهیم برد.
🔹انشاءالله تا دوهفته دیگر طرح عفاف و حجاب اجـرا خواهد شد.
#اخبار_تحصن
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وقت بذارید انصافا این ۳ دقیقه رو ببینید. خیلی حقائق براتو روشن میشه ...
🔹 استاد ماندگاری: ناراحتی دشمن از پیشرفتهای خیره کننده این دولت در یک سال اول است.
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پیشبینی دقیق آیتالله میرباقری در سال ۱۳۹۹ از نظم نوین جهانی و حکمرانی مجازی در دوران پساکرونا
📍آندلس سازی و سیاهچال مجازی
📍انقطاع جامعه از محافل معنوی
➕راهکارهای خنثیسازی توطئهها
✍این کلیپ را چندبار نگاه کنید؛ تا قدر علمای فرهیخته و دلسوزی مثل ایشان را بیشتر بدانیم و با بهرهمندی از چراغ رهنمودهایشان، در برابر حربههای بعدی دشمن غافلگیر نشویم...
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دلم نمیخواد حجاب داشته باشم...
#چراحجاب؟
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت فرهنگی جامعه، وضعیت خوبی نیست ...چیکار باید کرد؟!
🔺پاسخ جالب و زیبای آیت الله حائری شیرازی(ره)
@hamidrezaaghili
❌ هفت گلوگاه ادامه اغتشاشات
🔥🔥آتش نشانها اصطلاحی دارند به نام لکه گیری. به این معنا که پس از اطفاء کلی آتش، لکههای کوچک و پنهانی از آتش باقی میمانند که اگر به سرعت شناسائی و خاموش نشوند، میتوانند دوباره آتش را احیاء کنند.
⚠️ با اینکه اغتشاشات دوماهه اخیر تا حد زیادی کنترل و خاموش شده است، اما هفت لکه، باقی مانده که هر کدام پتانسیل جان دادن دوباره به آشوبها را دارند
.
1️⃣ فضای مجازی: علیرغم ادعای فیلتر شدن، دسترسی به آنها با فیلترشکن و پراکسی مثل آب خوردن است. لذا هیچ اتفاقی در صحنه گردانی این فضا نیفتاده و لازم است تا سریعا و به طور کامل و دائم مسدود و غیرقابل دسترس شوند. اولین گام، تغییر مدیران فعلی این حوزه است.
2️⃣ کانالهای ماهوارهای: این یکی که اصلا صورت مسئلهاش پاک و فراموش شده، در حالی که نقش عمده را در جنگ شناختی و مدیریت اغتشاشات دارد. باید به صورت ترکیبی و با اقدامات همزمان انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی، تقنینی و قضائی، تمام وارد کنندگان، توزیع کنندگان و نصابان تجهیزات ماهواره ای به زیر ضربات تمام کننده بروند. البته به لحاظ فنی، امکان ایجاد پارازیت نباید مورد غفلت و بیتوجهی قرار گیرد.
3️⃣ شبکه سلبریتیها: این شبکه نقش لیدری داخلی و الهام بخشی به اغتشاشگران را به عهده دارد آن هم دقیقا در لحظاتی که احساس شود فضا رو به آرامش میرود. عمده این افراد به معنای دقیق کلام، در تور اطلاعاتی سرویسهای جاسوسی قرار گرفته و مدیریت میشوند. اینها باید زیر رصدهای دقیق اطلاعاتی قرار گرفته و یکی پس از دیگری شکار شوند.
4️⃣ شبکه سیاسیون: از مقامات سیاسی تا روزنامه نگاران و صاحبان رسانه که اسیر سرویسهای بیگانه شدهاند در این شبکه فعالیت دارند. اینها با اقدامات، ترک فعلها و گفتار خود تلاش میکنند تا شش گلوگاه دیگر را در حاشیه امن قرار داده و از سوی دیگر بر آتش نارضایتیها بدمند.
5️⃣ شبکه تجزیه طلبان: که دارای یک بدنه اصلی در چهار استان کردستان، بلوچستان، خوزستان و آذربایجان شرقی بوده و یک بدنه فرعی و پراکنده در سایر استانها و حتی پایتخت دارند. این شبکه تلاش میکند تا با همکاری و تقویت شش شبکه دیگر، کشور را به هرج و مرج رسانده و آنگاه با تغییر فاز، به دنبال جداییطلبی بروند. برخورد با این شبکه باید صد در صد امنیتی و سرکوب کننده باشد.
6️⃣ شبکه اراذل: این شبکه از مدتها قبل توسط موساد با واسطه گری منافقین در بستر اینستاگرام، شناسایی و در قالب کانونهای شورشی سازماندهی شده و دارای دو نقش است. اول تحرکات میدانی در شورشهای خیابانی و دوم ایجاد رعب و وحشت در بین مدافعین نظام و یا قشر خاکستری. نام ماموریت اینها، انقلاب اجباری است.
7️⃣ شبکه فواحش: فاحشه به معنی آشکار کننده، کسی است که حجاب را ساقط میکند و از نظر لغوی با تن فروش فرق دارد. این شبکه بر خلاف ظاهر سادهاش، بسیار تشکیلاتی عمل میکند. تمام رفتارها و اقدامات این شبکه از طریق صفحات خاص (و بسته) اینستاگرامی مدیریت و هدایت میشود. راهبرد برنامهریزی شده برای این شبکه، فعالیت به عنوان یار آزاد جهت روحیه بخشی و انگیزش سایر شبکه هاست. لذا خطرناکترین و ضد امنیتیترین شبکه است. خاموشی این شبکه به سرعت، تمام شش شبکه دیگر را خاموش میکند.
☣️
🔶 چالش اصلی اینجاست که راهبرد نظام تا این لحظه نوعی مدارا و تبیین برای آرام کردن فضا بوده که خیلی هم خوب است. اما نباید از سوی دیگر بام فرو افتاد.
◀️ لیدرهای پنج شبکه آخر، جدای از مدیریت توسط سرویسها، بابت فعالیتهایشان از طریق رمزارز حقوق میگیرند و هرگز با تبیین و مدارا خاموش نخواهند شد.
✅ این بر عهده بزرگان نظام و دلسوزان کشور و صاحبان اندیشه است که راهکارهای عقلانی و "قاطع" برای این لکه گیری را طراحی کنند.
زود دیر میشود.
@hamidrezaaghili
⭕️ حجاب و همه چیز اختیاری
🔹 اگر مسئولان محترم مملکت (سران سه قوه و شوراهای عالی و ...) در برابر "حجاب اختیاری" تسلیم شوند (که در یک ماه اخیر شدهاند!) باید آماده باشند که در آینده موارد زیر را هم بپذیرند:
▪️خرید و فروش و مصرف علنی مشروبات الکلی
▪️تاسیس کاباره، مراکز علنی فحشا و قمارخانه در کشور
▪️ راهاندازی استخر و پلاژهای مختلط
▪️رسمیت دادن به همجنسگرایی
▪️عادیسازی حرامزادگی و ...
🔹 تعجب نکنید!
چون بیحجابی "حرام" است و اگر انجام این حرام در کشور عادی و آزاد شود مسیر برای برداشتن ممنوعیت سایر رفتارهای حرام هموار خواهد شد! اگر قرار است جمهوری اسلامی مانع ارتکاب حرام در سطح جامعه شود باید همه حرامهای مشهود را منع کند!
چرا باید مسیر ارتکاب یک حرام (بیحجابی) آزاد شود تا مسیر انجام سایر حرامها هموار شود؟
✍دکتر کوشکی
@hamidrezaaghili
✨امام محمدباقر علیه السلام:
🌾خود را در دنیا چنان منزل ده که گویی ساعتی در آن منزل داری و سپس از آن کوچ میکنی.
📚بحارالانوار ج۷۵ ص۱۶۵
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجموعه مستند "نظم نوین جهانی"
💠 قسمت اول : نظم نوین اقتصادی و آینده درخشان ایران
🔸آیا از تروریسم تحریمی اطلاعی دارید ؟
🔹آیا میدانید اقتصاد جهان در پیچ تاریخی خود قرار دارد ؟
🔸از برنامه های ایران برای حضور در نظم نوین اقتصادی جهان اطلاع دارید؟
#نظم_نوین #اقتصاد #لبیک_یا_خامنه_ای
@hamidrezaaghili
🔹حقیقت عدد14 . 15 .16
اونایی که میگن اعتصاب کنید!
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ژاپن یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشور های آسیا و کل دنیاست.
ولی این تمام ماجرا نیست...
پیشنهاد می کنم این کلیپ رو تا آخر ببینید.
@hamidrezaaghili
45.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۱۴ دقیقه طوفانی در مورد حجاب !
✅ پاسخ به یک سوال مهم :
⬅️ ما حجاب نمیخوایم!
#حجاب
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی با اعتقاد مردم
امام زمان قلابی ظهور کرد
@hamidrezaaghili
🔴آن سه دانشجو که بودند!
.
مرداد سال ۱۳۳۲، دولت مصدق با کودتای آمریکایی سرنگون و شاه به قدرت بازگشت. در آذر همان سال، نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با شاه وارد ایران شد. این سفر با اعتراض دانشجویان به حمله و کشتار در دانشکده فنی تهران ختم و امروز بعنوان روز دانشجو مشهور و ثبت است.
.
اما...
۱. این واقعه ده سال قبل از ظهور فردی بنام آیت الله خمینی در سپهر سیاسی ایران رخ داد.
۲. ده سال پیش از شروع انقلاب امام در سال چهل و دو، اولین اعتراض بزرگ و شعار مرگ بر آمریکا توسط دانشجویان غیرمذهبی و غیر انقلابی طرح و عنوان شد.
۳. سه دانشجوی کشته شده، عضو حزب توده و جبهه ملی بودند:
احمد قندچی: از هواداران جبهه ملی و دکتر مصدق.
مصطفی بزرگنیا: عضو کمیته مرکزی سازمان جوانان حزب توده.
مهدی شریعت رضوی: از کادر جوانان حزب توده
۵. مسئولیت حمله به دانشکده فنی تهران و کشتار دانشجویان با ارتش بود و در این دوره هنوز ساواک شکل نگرفته است.
.
دانشجو امروزی باید از خود بپرسد: چرا دانشجویان دهه سی ضد آمریکایی بودند؟ چرا زمانیکه هنوز فردی به نام امام خمینی حرکتی آغاز نکرده، شعار مرگ و مخالفت با آمریکا سر داده میشود؟ محوریت آن اعتراضات هم جریان مذهبی نبود.
نقطه آغاز دشمنی آمریکا با ایران، جمهوری اسلامی یا انقلاب اسلامی نیست، آغاز کننده این دشمنی نیز از سال ۱۳۵۷ جمهوری اسلامی نبود، باید تاریخ را درست مرور و روایت کرد. اصلی ترین مساله مخالفت آمریکا با دولت ملی و مستقل مصدق بود که قصد داشت نفت ایران را ملی کند. آمریکا با هر کشوری که بخواهد مستقل و خارج از اراده او رفتار کند اینگونه برخورد می کند. به دروغ به شما می گویند: دشمنی ایران و آمریکا بعد از انقلاب شروع شد!
.
.
متاسفانه بسیاری از دانشجویان ما که این روز را جشن و یا بعنوان نماد اعتراض از آن یاد می کنند علت این نامگذاری و ماهیت این واقعه را نمی دانند.
.
لطفا منتشر کنید
@hamidrezaaghili