فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینو ببینید جگرتون حال بیاد
❌🎥 سید حسن نصرالله:
به دوستان و عاشقان جمهوری اسلامی
در سراسر جهان عرض می کنم...✊✊
💐به مناسبت شروع ولایت و امامت حضرت صاحب الزمان عج
@hamidrezaaghili
15.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیّة الله الاعظم مبارک باد
🔹به همین مناسبت بخشی از بیانات سال های گذشتهی حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی را دربارهی وعدهی تخلفناپذیر خدای متعال درباره ظهور امام عصر ببینید.۱۳۹۶/۰۲/۲۰
@hamidrezaaghili
13.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷کبوتر دل، بهانه کنان به سوی حرم تو پر میکشد؛ و به سوی دانههای مِهری میرود، که برایش میپاشی.🌷
💐السلام علیک یا ثامن الحجج💐
@hamidrezsaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐جشن آغاز امامت حضرت ولیعصرعج
@hamidrezaaghili
http://Etaa.com/hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥به نظر شما مواضع علی علی زاده غیر خودی ساکن لندن انقلابی تر هست یا مواضع متزلزل و دو پهلوی برخی مدعیان در داخل کشور؟
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا دشمن روی ذهن دهه هشتادیها کار میکند
@hamidrezaaghili
Etaa.com/hamidrezaaghili
از مهسا آبی گرم نشد رفته اند به دنبال نیکا
خطبه 194 -نهج البلاغه توصیف منافقان
لَهُمْ بِكُلِّ طَرِيقٍ صَرِيعٌ وَ إِلَى كُلِّ قَلْبٍ شَفِيعٌ وَ لِكُلِّ شَجْوٍ دُمُوعٌ يَتَقَارَضُونَ اَلثَّنَاءَ وَ يَتَرَاقَبُونَ اَلْجَزَاءَ إِنْ سَأَلُوا أَلْحَفُوا وَ إِنْ عَذَلُوا كَشَفُوا وَ إِنْ حَكَمُوا أَسْرَفُوا
آنها در هر راهى كشتهاى، و در هر دلى راهى، و بر هر اندوهى اشكها مىريزند، مدح و ستايش را به يكديگر قرض مىدهند، و انتظار پاداش مىكشند، اگر چيزى را بخواهند اصرار مىكنند و اگر ملامت شوند، پرده درى مىكنند، و اگر داورى كنند اسراف مىورزند
قَدْ أَعَدُّوا لِكُلِّ حَقٍّ بَاطِلاً وَ لِكُلِّ قَائِمٍ مَائِلاً وَ لِكُلِّ حَيٍّ قَاتِلاً وَ لِكُلِّ بَابٍ مِفْتَاحاً وَ لِكُلِّ لَيْلٍ مِصْبَاحاً
آنها برابر هر حقّى باطلى، و برابر هر دليلى شبههاى، و براى هر زندهاى قاتلى، و براى هر درى كليدى، و براى هر شبى چراغى تهيّه کرده اند .
@hamidrezaaghili
http://etaa.com/hamidrezaaghili
🔆 چرخه شایعه در رسانه
📌وقتی یک خبر نامعتبر(فیک) منتشر میشود
📍🔺#سلبریتیها مهمترین قشر جامعه در انتشارا اخبار کذب و فیک
📍🔺خبر به سرعت #پخش میشود
📍🔺#سودجویان به میدان می آیند
📍🔺شوی تبلیغاتی برای #دیدهشدن
📍🔺 خبر #پیامدهای مختلفی دارد ( ترس ، ناامیدی، اضطراب، نارضایتی، تحقیر ملت، شکایت، فحاشی، ترویج بی فرهنگی)
📍🔺 ببخشید #اشتباه شد (دیده نمی شود چون کسی این مطلب را باز نشر نمی دهد)
http://etaa.com/hamidrezaaghili
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ جوانها را دریابید
🎥 استاد نجم الدین طبسی
♨️ حکایت تلخ غفلت حوزه نجف و به خاک و خون کشیده شدن طلاب نجف!
🔞 اگر غفلت کنیم با این جنگ شناختی ترکیبی که از طریق فضای مجازی حاکم بر فکر و ذهن جوان امروز است از این به بعد با پیاده نظام دشمن مواجه خواهیم بود
http://etaa.com/hamidrezaaghili
@hamidrezaaghili
پیرامون عید الزهرا.m4a
9.43M
#بدعت_عیدالزهرا
🔸حکمت 70 نهجالبلاغه
وَ قَالَ عليهالسلام لاَ تَرَى اَلْجَاهِلَ إِلاَّ مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً
و درود خدا بر او، فرمود: نادان را يا تندرو يا كند رو مىبينى.
🔹مراقب باشیم با عدم بصیرت دچار افراط و تفریط نشویم ۰
http://etaa.com/hamidrezaaghili
@hamidrezaaghili
#سلبریتی_شناسی (۱)؛
🔎صنعت فرهنگ، افول معرفت و مرگ معنا در حاد واقعیت
🔹سلبریتی کیست و اساسا چه نقشی در جامعه شناسی برایش نوشته شده است؟ در یک تعریفی گفته میشود سلبریتی یعنی «آدمی که خیلی ها بدلیل تبلیغات مکرر و سبک خاص زندگی یا جذابیت بصری اش وی را می شناسند و جزییات زندگی اش برای این خیلی ها مهم است.»
🔸اگر بی مقدمه بخواهیم فکت های مربوط به این پدیده را بیان کنیم باید گفت: ستاره ها و قهرمانان در نتیجه شایستگی هایشان صاحب نام میشوند ولی سلبریتیها ضربدر رسانه و بعلاوه رپورتاژ و #پروپاگاندا(تبلیغات مایل به فریب)، اذهان و قلوب را تسخیر کرده و مرکز توجه واقع میشوند.
🔹اما کارکرد اصلی و امروزی این پدیده در جامعه چیست؟ ژان بودریار فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی در این رابطه #حاد_واقعیت را طرح کرده و میگوید: از میانه قرن بیستم ما دوباره به وضعیتی برگشتهایم که #واقعیت_طرد_شده_است. نه اینکه ارجاعی وجود ندارد (دالی به مدلولی ارجاع نمیدهد)، بلکه منظور این است که کمپانیهای تفریحی و رسانههای تودهای، غیر واقعیت را جانشین آن ساختهاند.(دستکاری واقعیت و غیبت حقیقت)
🔸حال این #کاریزمای_برساخته چگونه رقم خورد؟ با صرف نظر از تاریخچه مفهوم سلبریتی و در نگاه فیلسوف علوم اجتماعی، در گذشته و قبل از عصر مدرن و رسانه، میوه فرهنگ، محصول زمین معرفت بود. جلوتر از اقتصاد و سیاست و امنیت، عمیق ترین و پایدارترین عنصر اجتماعی، فرهنگِ معرفت پایه بود. با ظهور مدرنیته و غلبه فراگیر سرمایه داری در سلول های جامعه، #صنعت_فرهنگ به تعبیر آدورنو جای فرهنگ را گرفت.
🔹معرفت که ستون خیمه فرهنگ بود، وجه پایداری اش را از دست داد و تبدیل به #امر_کالایی گشته و وارد فضای بساز و بفروش شد. در بعد فلسفی، نسبیت بر فرهنگ حاکم گردید و با ظهور رسانه، سیالیت فرهنگ به اوج خود رسید و ارتکازات(مفاهیم رسوخ یافته در ذهن به مرور زمان) و عادات برساخته، از معرفت ناب و پایدار سبقت گرفت.
🔸غلبه ارتکازات و اطلاعات بر معرفت باعث شد منزلت دانش و معرفت، در حد #تفننهای_شخصی و تکثرات اجتماعی کاهش یابد. علم، دیگر یک مقوله مقدس تلقی نمیشد و حتی تجربه و science هم همانند دین و تجربه دینی در غرب، به امری شخصی بدل شد.
🔹#مرجعیت_دانش، همه جایی و هرجایی شد و ابتذال و افول معرفت بر جهان غرب سایه انداخت. رسانه بقدری فراگیر شد که هرکسی میتوانست با رسانه ای که در اختیار دارد، ادعای معرفت و کشف یا کنترل واقعیت داشته باشد.
🔸#فوبیای_استبداد_عوام هم در نسبت با همین شرایط ابتذال گونه و با توجیه آزادی و #دمکراتیزه_شدن_معرفت، مطرح شد چرا که هرکسی بدون ضابطه می توانست هر سخن و داده ای را در نزد افکار عمومی منتشر کند.
🔸این غلبه اطلاعات و داده های رسانه ای بر معرفت(باور صادق موجه)، باعث #از_جاکندگی عناصر سرگرمی و تفنن همچون بازیگران و هنرمندان تئاتر و سینما و نشستن آنها بر مسند باورسازی و ساخت ارتکازات اجتماعی گردید.
🔹دیگر عالمان و اندیشمندان و فیلسوفان بر #منبر_تعلیم_و_تربیت_اجتماعی نبودند. راهبردی ترین گزاره های اجتماعی با تکرار و تکرار و تکرار از طریق تریبون های رسانه ای در ذهنیت عموم جامعه رسوب یافت و به #ارتکازات_بنیادین بدل گردید که دستپخت عناصر سرگرمی ساز جامعه بود.
🔸#سرگرم_آموزی(Edutainment) جای تعلیم و تربیت سنتی را گرفت و بازی و بازیگری و هنر بر مسند تولید و انتقال معرفت اجتماعی تکیه زد. اینکه چگونه و به چه چیزی فکر بکنیم را هم رسانه تعیین میکرد! چرا که ارباب رسانه در راس هرم قدرت قرار گرفتند.
🔹در نهایت اینکه معرفت جای خود را به اطلاعات و ارتکازات داد و فرهنگ هم با تغییری بنیادین به معنای "افکار عمومی" تقلیل یافت. پدیده سلبریتی با فالوورها و شخصیت کاذبش، حاد واقعیت و #عبور_از_حقیقت را به بهترین شکل ترجمه کرد و #مرگ_معنا را رقم زده و فاتحه واقعیت را هم خواند.
🔻امروزه و در ساحت افکارعمومی، احترام و قداست و تایید و اطاعتی که همزاد فرهنگ و معرفت بود، در سایه فضای مجازی و جهان رسانهزده، ازآن بلاگرها، ولاگرها و سلبریتی هاست که این پدیده، نتیجه #حادواقعیت یا همان عبور از واقعیت به سمت برساختها، نشانه ها و مجازهاست.
@hamidrezaaghili
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️سکانس نهایی و ایستگاه پایانی شعار #زن_زندگی_آزادی اینجاست..
بهروایت تکاندهنده #پورن_استار و جوانان آمریکایی
🔞 #زن_زندگی_آزادی به بردگی ختم میشود وقتی روکش این هشتک رو کنار می زنیم به این شعار می رسیم. #الاغ_پالان_سواری
@@hamidrezaaghili
فتنه ۲.m4a
6.62M
🔵 سکوت در فتنه، کمک به فتنهگر است
برداشت اشتباه از حدیث امیرالمؤمنین
بعضیا یک جمله از امیرالمؤمنین علی علیه السلام رو بد متوجه شدن، که در حکمت اول نهجالبلاغه میفرماید:
کُن فی الفتنة کابن اللبون....
در فتنه ها، چونان شتر دوساله باش، نه پشتی دارد که سواری دهد، و نه پستانی تا او را بدوشند.
این رو اینطوری معنا کردن که در فتنه ها ساکت باش و هیج کاری نکن، درحالی که این برداشت غلطه. چون سکوت در فتنهها یعنی کمک به فتنهگر.
⁉️در فتنهها باید چیکار کرد؟
امیرالمؤمنین در خطبه 93 نهجالبلاغه میفرماید، من در فتنه جمل، چشم فتنه را کور کردم. یعنی باید تلاش کنی و فتنه رو از بین ببری. جلوی فتنهگر بایستی، و از حق دفاع کنی. سکوت معنا نداره
🔻در جنگ صفین هم فتنه بوجود اومد، چون دو سپاه مسلمان جلوی هم قرار گرفته بودن خیلی از سپاهیان حضرت دچار شک و تردید شدن که حق با کیه؟ تاریخ رو ببینید، اینجا عماریاسر آرام و قرار نداشت، دائم درحال سخنرانی تو جمع سپاهیان بود، این سمت لشکر، اون سمت لشکر، که از حق دفاع کنه. آگاهی ببخشه. بصیرت مردم رو بالا ببره. تا به سمت حق بیان. نرفت ساکت بنشینه یه جا بگه خود علی گفته در فتنهها مثل بچه شتر باشه.
🔻بعضیاهم اومدن گفتن یا امیرالمؤمنین(یعنی میدونستن علی، امیرالمؤمنین است) به ما اجازه بده بریم لب مرزها یا جاهای دیگه به اسلام خدمت کنیم. یعنی میخواستن سکوت کنن. جبهه حق رو خالی کردن
👈کلام امیرالمؤمنین یعنی اینکه تو فتنهها جوری باش که فتنهگر نتونه ازت سوءاستفاده بکنه، مث بچه شتر که نه کولی میده، نه شیر.
پس سکوت معنا نداره.....
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر زیبا مسائل اخیر و بیان میکنن
درود خدا بر شهید بهشتی
حتما این بیان زیبا را گوش بدهید
@hamidrezaaghili
#سلبریتی_شناسی (۲)؛
🔎سلبریتی ها، حباب اطلاعاتی و تله پژواک!
🔸اینروزها شاهد هستیم که برخی سلبریتی های فوتبالیست و بازیگر و...، علی رغم مشاهده راهپیمایی میلیونی مردم علیه آشوبها همچنان بصورت سریالی بر طبل اغتشاش کوبیده و عبارتی را تکرار میکنند که "کنار مردم هستیم". اما چرا؟
🔹حباب اطلاعاتی اصطلاحی است مبتنی بر یک #الگوریتم در فضای مجازی که کاربران شبیه را به همدیگر نزدیک تر نشان داده و برای همدیگر پیشنهاد میدهد. در واقع بر اساس #هوش_مصنوعی حاکم بر پلتفرم ها، هیچ پلتفرم خنثی و بیطرف نداریم.
🔸پلتفرم های خارجی مثل اینستاگرام و توییتر و...کاربران را بر اساس نوع علاقمندی و ذائقه و سیر و سلوک مجازی شان در محاصره کاربران شبیه خود قرار داده و یک پژواک و #میدان_دیدن_کانالیزه_شدهای را رقم می زنند که باعث فریب کاربران شده و تمام محیط را شبیه خودشان تلقی میکنند.
🔹این #خطای_شناختی باعث می شود که افراد مبتنی بر ذائقه و گذشته و حال و آرزوهای خاصی که دارند، محیطی مجازی و گاها تخیلی را برای خود رقم زده و با افرادی در ارتباط باشند که «نظرات و حرفهای آنها» را تکرار یا تایید میکنند.
🔸خطای محاسباتی که افراد نزدیک خود را تمام محیط و #همه_مردم تشخیص میدهند و کنشگری های افراد را دچار اختلال جدی می کنند. خصوصا اگر میزان فالوورها بیشتر باشد، پژواک عمیق تری را بدلیل تایید و لایک های بیشتر شکل داده و میزان خطاپذیری افزایش می یابد.
🔹فارغ از سوگیرهای سیاسی عده ای از افراد و امنیتی شدن پُست ها و استوری هایشان، در خیلی از موارد بدلیل همین الگوریتم حاکم بر فضای مجازی شاهد هستیم که عبارتی بنام #در_کنار_مردم_هستیم تکرار شده و تبدیل به کلیشه و شعار می شود.
🔸اما اینکه کدام مردم را اراده میکنند و چرا قادر به دیدن مردم میدان انقلاب و حضور میلیونی شان در سراسر کشور علیه آشوب ها نیستند، چه بسا ناشی از واقعیتی بنام حباب اطلاعاتی و تله پژواک باشد!
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ این ۱ دقیقه کلیپ را ببینید و آرام باشید؛ آقا هست❤...
@hamidrezaaghili
*❇️ درباره مشنگی*
*رسانه سعودی:* با کم هزینه ترین فروپاشی در یک انقلاب مواجهیم.
*خبرنگار فراری و کارمند وزارت خارجه امریکا* : قصد دارم رئیس جمهور ایران شوم.
*ربع پهلوی:* خیابان را نگه دارید. خیابان دست شماست
*آن یکی هم نوشته آخوندها اگر اعلام برائت کنند در امان اند.*
*گروه هکری انانیوس:* اطلاعات همه در دست ماست.
*آن یکی هم نوشته تنها یک قدم تا پایان این رژیم.*
*رفتار شتابزده و سراسیمه وار برخی سلبریتی ها هم حاکی از این است که این حرفها را باور کردند.*
*اما ماجرا چیست؟*
ما در عصرشبکه با یک پدیده جدید *به نام مشنگی مواجهیم. یک نوع توهم خیال انگیز. این توهم خیال انگیز را خیالبافی می نامند*
*خیالبافی وقتی حالت مزمن می گیرد به جهت روانشناسی، خیال پردازی ناسازگار می شود.*
اما این پدیده چطورشکل می گیرد و چه ربطی به فضای مجازی دارد؟
*اولا خیال چیست؟* خیال قدرت تصویر گری فرد از عالم ماده یا عالم عقل است. به تعبیری عالم واسط برای تبدیل معقولات به محسوسات و بالعکس است. اما وقتی خیال در خدمت عقل قرار نگیرد و از واقع فاصله بگیرد تبدیل به خیال بافی می شود. لذا خیال بافی با تخیل نیز فرق دارد.
خیالبافی تصویری از واقع ایجاد می کند که فرد را بی نیاز از واقع میسازد. تجسم چیزی است که فرد آنرا در واقع ندیده و نشنیده است.
آدم ها به طور معمول خیال بافی دارند. اما وقتی این خیال بافی با فضای مجازی پیوند می خورد از نفس انسان خارج شده و عینیت می یابد و در رسانه ها تولید و توزیع می شود. آنچه تولید شده است ضریب می گیرد و از سوی دیگران تکرار و تائید می شود و همینجا آغاز یک چرخه معیوب و اعتیاد آور را شکل میدهد؛ چرا که فرد آلوده به خیالبافی، توهمش را واقعیت می پندارد.
*خیال پردازی در رسانه چند ویژگی دارد*
۱- اولا قدرت تصویر سازی وعینیت به خیالبافی میدهد.
۲- دوم اینکه خیال را به اشتراک می گذارد تا دیگران با همذات پنداری آنرا تائید کنند.
۳- سوم اینکه برای خیال بافی نشانه هایی در عالم واقع می یابد. هر چیزی در فضای رسانه قابل یافتن است. مثلا برای براندازی جمهوری اسلامی و خیال بافی در این باره، کافی است 4 نفر در رشت را بیابد که در حال اتش زدن سطل اشغال اند. همین کافی است تا برای بعد از تغییر رژیم برنامه ریزی کنند.
*اینجاست که به فرد حالت مشنگی می دهد* .
*حالت مشنگی حالتی است که دیگر حس خیال ندارد و خیالش را یک حقیقت واقعی می پندارد و کم کم در همین نقطه متوقف می شود. مثل معتاد داروهای روانگردان که به خیال هواخوری از پنجره آسمان خراش خود را بیرون پرتاب می کند.*
و اما دو درس مهم سواد رسانه؛
اول اینکه مراقبت کنیم گرفتار خیال بافی مجازی نشویم. این بیماری تنها برای ضدانقلاب نیست. هرکس چنان غرق فضای مجازی شود که از واقعیت فاصله بگیرد کم کم از حقیقت هم فاصله می گیرد.
دوم اینکه در دام خیال بافان نیافتیم. مثلا این روزها اگر کسی فقط اینستاگرام را ورق بزند احساس می کند تهران توسط تروریست های وطنی فتح شده است. حال آنکه اگر تنها برای خرید دوتا نان به خیابان برویم متوجه می شویم که متاسفانه دست مان انداختند.
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مکالمه شنیدنی بین #رهبرانقلاب و سید حسن نصرالله!
⭕️ تو که هنوز جوانی و محاسنت سیاه
من از خستگیها چه بگویم با این محاسن سفید!
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ ما سیاه روزترین مردم جهانیم؟!
گوشه ای از واقعیت های جنگ شناختی
@hamidrezaaghili
❇️ حجاب در عصر جاهلیت
🔸 محقق ارجمند، جناب سید جعفرمرتضی العاملی (رضوان الله علیه) با استشهاد از اشعار و امثلهای، این ادعا را دارد که عرب عصر جاهلیت، به دور از حجاب نبوده است:
🔹 من الألبسة المشهورة في الجاهلية: الخمار، القناع، البرقع، اللثام. و كانت المرأة في الجاهلية تغطي رأسها بخمار و تقاتل.
و نحن نكتفي هنا بإيراد نماذج من الشعر العربي الذي يحمل معه دلالات على موضع الحجاب في الجاهلية، و هي التالية:
۱- قال النابغة الذبياني، و كان قد دخل على النعمان بن المنذر، و كانت معه زوجته، فسقط نصيفها، فسترت وجهها بيديها:
سقط النصيف و لم ترد إسقاطه
فتناولته و اتقتنا باليد
بمخضب رخص كأن بنانه
عنم يكاد من اللطافة يعقد
〰〰〰〰〰〰〰
۲- و قال عنترة بن شداد:
و كشفت برقعها فأشرق وجهها
حتى كان الليل صبحا مسفرا
〰〰〰〰〰〰
۹- و من الأمثال المعروفة قولهم: «ذكرني فوك حماري أهلي».
و هو أن رجلا خرج يطلب حمارين ضلا له، فرأى امرأة متنقبة، فأعجبته حتى نسي الحمارين، فلم يزل يطلب إليها حتى سفرت له، فإذا هي فوهاء (أي واسعة الفم، أو أن أسنانها الطويلة تخرج من بين شفتيها).
فحين رأى أسنانها ذكر حماريه، فقال: ذكرني فوك حماري أهلي .. و أنشأ يقول:
ليت النقاب على النساء محرم
كي لا تغر قبيحة إنسانا
〰〰〰〰〰〰
✅ وی بعد از نقل اشعار و امثله معروفه، چنین نتیجه گرفته است:
و لنا أن نحتمل: أن يكون العرب قد أخذوا هذا الحجاب من دين الحنيفية، و رأوا أن ذلك ثابت في الديانات الأخرى كاليهودية و النصرانية، و وافق ذلك هوى نفوسهم، و ما لديهم من شعور بالغيرة على النساء، فالتزموا به.
📗 الصحيح من السيرة النبي الأعظم، مرتضى العاملي ،ج۱۴،ص:۱۵۳
#حجاب
#تاریخ
@Tanbiholomah
@hamidrezaaghili
16.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹دشمن شناسی اغتشاشات
#جهاد_تبیین
@hamidrezaaghili
#سلبریتی_شناسی (۳)؛
🔎استوریهای دومینووار سلبریتیک و ریل جدید جنگ شناختی!
🔸جنگ شناختی با لیدری برخی سلبریتی ها وارد فاز جدیدی از ساخت پایگاه مردمی شده است. دیگر حجاریان و مسیح علینژاد توان ذهنیت سازی و مردم سازی برای شورش ندارند و استراتژی براندازی یا تغییر رفتار حاکمیت را سمت گروههای مرجع، #شیفت_وضعیت داده اند.
🔸دومینوی استوری های آشوب طور با مضمون واحد و کلیدواژه "مردم" توسط چهره های سیما و سینما و فوتبال، محل تامل است و نگاه راهبردی تری در #جنگ_تصویرسازی میطلبد.
🔸اساسا وقتی کودتا امکان ندارد و براندازی ممکن نیست و اغتشاش ثمر نمیدهد، یعنی دشمن روی زمین، بازی را واگذار کرده ولی بازی را سمت زمین ذهنی و فضای مجازی سوق داده تا از حیث جمعیت سازی به #حدنصاب_اعتراض و اغتشاش بازگردد.
🔸وقتی خواننده ای معلوم الحال با تحریک و تهدید فوتبالیست ها سعی در #تعمیم_ماجرا به سطح تماس اجتماعی بیشتر و ساحت بین المللی دارد، یعنی فاز مجازی ماجرا جهت #شکست_مقاومت_ذهنی بشدت فعال شده است.
🔸با حضور مردمی، کار در میدان برای رفع فتنه تقریبا تمام شده ولی فضای ذهنی و میدان مجازی برای #پیادهسازی_نسخه_اکراینی در ایران همچنان مهیاست. اگر فشار ذهنی با اهرم مجازی و تصویرسازی منفی دومینووار افزایش یابد، چه بسا فاز بعدی ماجرا جهت مدیریت، پیچیده تر باشد.
🔸بازیگران و فوتبالیست ها و ورزشکاران سایر رشته ها که به #دومینوی_آشوب_زایی وارد نشده اند را با تدبیر و کیاست، حفظ کنیم و از دامن زدن به #نفرت_پراکنیهای_مهندسی_شده پرهیز داشته باشیم که این ماجرا، بوی پیام دومرحله ای برای اهداف مشکوک دارد.
✍️علیرضامحمدلو
@hamidrezaaghili