6.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تا بیایم سوال کنیم میگن
بی شرف بی شرف ...
از سپاه پول گرفتی !
🔸️یه تحلیل خوب بشنویم
#پیشنهادی
@hamidrezaaghili
https://eitaa.com/hamidrezaaghili
⬅️ برخی از دلایل شهرت گروه BTS:
🔻🔻🔻
۱. حمایت گسترده رسانه ای در جهان
۲. قالب شکنی و ارائه خلاقانه
۳. بهره گیری از تبلیغات پنهان و غیر مستقیم
۴. تیم حرفه ای طراحی چهره، لباس و اندام
۵. اجراء در لوکیشن های نوجوان پسند
۶. مخاطب شناسی فعال، پویا و دائمی
۷. بهره گیری از تیم روانشناس و مردم شناس
۸. ذائقه سازی، ذائقه سنجی و ذائقه پروری
۹. بهره گیری از قابلیت های علوم شناختی
۱۰. تسلط به قواعد افزایش نفوذ در فضای مجازی و رسانه های نوین
۱۱. آمیختگی پنهان با قدرت های خرد و کلان سیاسی و امنیتی
۱۲. هدف گیری ضمیر ناخودآگاه مخاطب
۱۳. جذب مخاطب نوجوان
۱۴. افراط در استفاده از انگاره های ذهنی مبتنی بر آزادی، رهایی، بی قید و بندی و ...
۱۵. حرکات تیمی موزون و هماهنگ، با قدرت تکرارشوندگی
۱۶. مرجعیت موسیقایی ...
۱۷. تحریک و تهیج احساسات
۱۸. هویت جنسی پنهان (جنسیت مذکر و آرایش مونث)
۱۹. توسعه زیرساخت های فناورانه
۲۰. دسترس پذیری آثار تولیدی
و ...
✍ #محمد_قنبری
@hamidrezaaghili
https://eitaa.com/hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ رو دست به دست کنید برسه به خاندان منحوس پهلوی که فکر میکنند همه ایران سلطنتطلبند
نقطه زن فقط امام راحل👌😁
@hamidrezaaghili
https://eitaa.com/hamidrezaaghili
13.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هشدار دوباره ایران به الهام علیاف که از شبکه بینالمللی سحر پخش شد!
@hamidrezaaghili
https://eitaa.com/hamidrezaaghili
سید علیرضا آل داود:
💠پدیده سواد مصنوعی و الگوی جدید جهل
🔸 هر روز میلیاردها مطلب در فضای مجازی منتشر میشود و این بمباران اطلاعاتی باعث شده تا «همه ما» راجع به «همه چیز» اطلاعاتی به دست آوریم اما با ويژگی هایی خاص.
🔹کارل تارو ژورنالیست معروف ژاپنی می گوید: هر وقت هر کسی از هر چیزی سخن میگوید ما وانمود می کنیم که دربارۀ آن میدانیم. همکارانمان دربارۀ فیلم، کتاب، قیمت ارز، حمله نظامی آمریکا صحبت میکنند سرمان را بالا و پایین می بریم یعنی من هم دربارۀ آن می دانم.
🔸این در صورتی است که آن ها دربارۀ آن موضوع فقط نظرات کس دیگری را در یک شبکه اجتماعی خوانده اند و آن را بازگو می کنند همان گونه که ما نیز چنین می کنیم. ما به شکلی خطرناک به نوعی کپی برداری از دانایی نزدیک میشویم، که در واقع الگوی جدید نادانی است. ما با #سواد_مصنوعی روبرو هستیم.
✍تحلیل و تجویز راهبردی:
رسانه ها باعث شده اند به سرعت برق در معرض اخبار و به سرعت باد در معرض تحلیل اخبار قرار بگیریم. محیط اطراف ما پر است از اخبار مغشوش، اعداد و ارقام گول زننده و حرف های جهتدار. سه مساله این موضوع را تشدید می کند:
۱. حجم بالای اخبار و تحلیل ها. اطلاعات بیشتر یعنی فرصت کمتر برای بررسی دقیق تر آن ها.
۲. سبک زندگی شتابان: زندگی امروزی نسبت به 200 سال پیش بسیار چگال تر شده است. یعنی میزان رخدادهای کاری و ارتباطاتی در واحد زمان بیشتر شده است.
۳. سواد مصنوعی: نظرات ما از پرسهزدن در شبکههای اجتماعی سرچشمه میگیرند، نه مطالعۀ کتابها! این کپی برداری از دانایی، در واقع الگوی جدید نادانی است.
به همین خاطر است که اخبار درست، غلط، شایعه و حقیقت در فضای مجازی تقریبا هم ارزشاند. چرا؟ چون ما فرصت نمی کنیم که درستی آن چه را که دریافت می کنیم، بررسی کنیم. بلافاصله آن را می خوانیم و احتمالا آن را برای دیگران فوروارد (ارسال) می کنیم و در گفتگوهای خانوادگی یا دوستانه یا کاری مان از آن اطلاعات استفاده می کنیم که نشان دهیم از زمانه عقب نیستیم.
چه می توان کرد؟
۱. تعلیق قضاوت. نه باور کنید و نه رد کنید. زمانی که استدلال به نفع یا علیه آن گفته یا نوشته ندارید نه ردش کنید و نه تأیید، قضاوت خود را معلق کنید تا زمان دریافت اطلاعات کافی برای قضاوت.
۲. در حالت غیر طبیعی قضاوت نکنید. مطالعات نشان داده اند زمانی که افراد از آرامش فکری بیشتری برخوردارند، کیفیت قضاوت های حرفه ای شان افزایش می یابد. بنابراین زمانی که شتاب زده، هیجانی، خسته و پریشان هستیم، کیفیت قضاوت های ما افت می کند و قضاوتی که در زمان شتاب زدگی می کنیم به اندازه قضاوت یک فرد مست [غیر عادی]، غیرقابل اتکاست.
۳. به ساختارهای مشکوک، حساس باشید. جملاتی که با فعل مجهول و بدون فاعل ساخته شدهاند مانند «گفته میشود» یا «شنیدهها حاکی از آن است که» و «یا بر اساس اخبار منتشر شده» روشی برای پیچاندن شما هستند. در این ساختارها خبر وجود دارد. اما منبع خبر وجود ندارد.
۴. برای هر چه می خوانید یا می شنوید از خودتان بپرسید:
الف) آیا از منبع خبر/گزارش مطمئن هستم؟
ب) آیا شواهد تاییدکننده یا استدلال های قانع کننده آورده شده یا اینکه یک حرف به زبان های مختلف تکرار شده؟
ج) آیا بین مقدمه و اطلاعات ارایه شده و نتایج رابطه منطقی وجود دارد؟
د) آیا تمام واقعیت بیان شده یا بخشی از واقعیت؟
۵. از چرا و کلمات هم خانواده استفاده کنید. آدم های دقیق دائم می پرسند چرا؟ چرا کاندیدای ریاست جمهوری شما بهتر است؟ چه چیز باعث می شود که فکر کنید قیمت ارز بالا می رود؟ چطور به این نتیجه رسیدید؟
۶. در فلسفه منطق، فصلی وجود دارد به نام مغالطات. برای تقویت تفکر سنجش گرانه (انتقادی) بخش مغالطات را بخوانید تا با بیش از ۷۰ نوع مغالطه (=دامگاه اشتباه ذهنی) آشنا شوید.
۷. حضور در شبکه های اجتماعی مفید است. جریان آزاد اطلاعات در آن بسیار جذاب، مفید و غنیمت است. اما فراموش نکنیم که آن ها نمی توانند جایگزین کتاب و تفکر عمیق شوند.
@hamidrezaaghili
https://eitaa.com/hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا ترکیهی اردوغان است 🔺
⚠️ ادعای اسلام میکنند، کاباره و مشروب در آن آزاد است و همجنسبازان نیز در آن مراسم همباشیشان را جشن میگیرند! خانم محجبهای هم کنارش میایستد و برایش دعا میکند!!
این همان نسخهی #اسلام_آمریکایی است؛ آن روی سکه لیبرالیسم | #ببینید 🎥
@hamidrezaaghili
https://eitaa.com/hamidrezaaghili
یک نوجوانِ امروزی چند روز بدون اینترنت دوام میآورد؟
♨️/پژوهش/
تلفن همراه، وقتی فراگیر شد و همه را معتاد کرد، حدوداً زندگیِ همۀ انسانهای کرۀ خاکی را به قبل و بعد خودش تقسیم کرد، البته بهجز زندگی کودکان و نوجوانانی که اصلاً دوران ماقبل تلفنهای هوشمند را تجربه نکردهاند و نمیدانند زندگی بدون اینترنت چه معنایی میتواند داشته باشد. یک تحقیق از هفت نوجوانِ سیزده تا هجدهساله خواست، برای هر مدتی که میتوانند، گوشیهایشان را کنار بگذارند و بگویند چه اتفاقی برایشان میافتد.
مگر چه ضرری دارد؟ دو سوم از نوجوانان دوازده تا پانزدهساله در بریتانیای امروز گوشی هوشمند دارند. این رقم برای نوجوانان بالای پانزده سال ۹۰% است. زیر شانزدهسالهها بهطور متوسط سه ساعت از روزشان را آنلاین سپری میکنند، رقمی که امسال برای اولینبار از زمان تلویزیون تماشاکردن جلو زد. این نوجوانان ویدیوهای یوتیوب را تماشا میکنند، در اینستاگرام (با ۴۰۰ میلیون کاربر در جهان) میچرخند، روی فیسبوک (۱.۵ میلیارد کاربر) مطلب به اشتراک میگذارند و در اسنپچت (۱۰۰ میلیون کاربر) میپلکند. تجربۀ نوجوانیِ این افراد به نحوی شکل میگیرد که تفاوتی چشمگیر با تجربیات والدینشان دارد، والدینی که تأثیر اینهمه مدت زلزدن به صفحۀ گوشی برایشان جای سؤال است.
✴️بومی های دیجیتال و نسل پساهزاره ای
در سال ۲۰۰۱، مارک پرنسکی، نویسندۀ آمریکایی، واژۀ «بومیِ دیجیتال»۱ را ابداع کرد تا نسل پساهزارهای۲ را توصیف نماید که در دنیای آنلاین بزرگ میشوند. او مینویسد: «محصّلان ما امروزه همگی ’متکلمان بومیِ‘ زبان دیجیتال کامپیوتر، بازیهای ویدیویی، و اینترنتاند». این تعبیر فوراً به کلمهای اختصاری برای توصیف تجربۀ کودکان و نوجوانان تبدیل شد، اما مورد تفسیر نادرست نیز قرار گرفت.
✴️نسلی با انگشتان فرز
این نسل از نوجوانان شاید انگشتانِ شستِ فرزی داشته باشند، اما اکثرشان هیچ خاطرهای از زندگی قبل از دوران دسترسی راحت به اینترنت ندارند. سپریکردن دو تا سه ساعت در روز در شبکههای اجتماعی به هنجاری جدید تبدیل شده است؛ اما زندگی بدون آن چگونه خواهد بود؟ ما از گروهی از داوطلبان نوجوان خواستیم تا هر مدت که بتوانند سراغ رسانههای اجتماعی نروند.
✅نتایج این پژوهش خواندنی را در لینک زیر بخوانید:👇
http://asrehooshmandi.ir/%db%8c%da%a9-%d9%86%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%90-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c-%da%86%d9%86%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa/
@hamidrezaaghili
https://eitaa.com/hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظاتی دیده نشده از دیدار حاج قاسم با رهبر انقلاب در بیت رهبری
@hamidrezaaghili
https://eitaa.com/hamidrezaaghili
1_1862053736.mp3
25.3M
🔹خطبه اول نماز جمعه شهر ورنامخواست
@hamidrezaaghili
https://eitaa.com/hamidrezaaghili
1_1862133981.mp3
35.98M
🔹خطبه دوم نماز جمعه شهر ورنامخواست
@hamidrezaaghili
https://eitaa.com/hamidrezaaghili