eitaa logo
حجت الاسلام حمیدرضا عقیلی
361 دنبال‌کننده
920 عکس
2.6هزار ویدیو
30 فایل
هُوَ رَبُّ المُستَحیل و أنت تبکی عَلَی المُمکن؟ او خداوندِ ناممکن‌هاست در حالی که تو بر ممکن گریه می‌کنی؟
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم: روایت‌بازی یک اقلیّتِ دیکتاتور 🖋 مهدی جمشیدی دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسه‌زنیِ جامعه‌شناختی در ایستگاه‌های متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایق‌های رسانه‌ای» و «حائل‌های روایی» مشاهده کنم. مشاهده‌ای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیش‌داوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهده‌های قبلی بود و آنها را تأیید می‌کرد. و اماّ نتایج: ۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاه‌های مترو رفت‌وآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُل‌حجاب ارائه نمی‌کنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود می‌کنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! به‌عبارت‌دیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایت‌های انبوه» دارند؟! ۲- بی‌حجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ به‌طوری‌که پوشش سایر قسمت‌های بدن‌شان، عادی‌ و عرفی بود. این‌گونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخش‌های دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمت‌ها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراین‌میان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمت‌های دیگر بدن‌شان نیز زننده بود، از جمله این‌که شلوارشان تا نزدیک‌های زانوی‌شان بالا آمده بود، یا تی‌شرت تنگ پوشیده بودند و حجم بدن‌شان آشکار بود، یا یقیۀ تی‌شرت‌شان باز بود و ... . ۳- به‌جز دو مورد، همۀ کسانی‌که کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالی‌که چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراین‌باره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال می‌دهند که واکنش و برخوردی صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشده‌اند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک می‌شوند، ترجیح می‌دهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب این‌که بخش دیگر، گاهی موهای خود را می‌پوشانند و گاهی هم نمی‌پوشانند و هنوز به «جمع‌بندی» نرسیده‌اند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکرده‌اند. ۴- دیگر این‌که پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادی‌ها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسل‌ها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادی‌ها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادی‌هایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادی‌ها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند. ۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاه‌ها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلی‌ام نشان می‌دهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محله‌ها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاین‌رو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بی‌اعتنا به «مطالبه‌های اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال می‌کرد. ۶- «مواجهۀ دیداری و چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان می‌نگرند؛ چنان‌که حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاه‌های طولانی و خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاه‌ها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاه‌های مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّت‌طلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب به‌عنوان یک «کنش نابهنجار و غیرعادی» تلقّی می‌شود و ما با موقعیّت تثبیت‌شدگی و جاافتادگی این کنش، فاصله داریم. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi @hamidrezaaghili
🔶 در وضعیت پیش آمده فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام و توییتر به معنای ساماندهی نیست ولی لازمه ساماندهی هست. 🔴 هر ظرفی برای غذای خاصی طراحی شده، زود پز برای دیزی هست، پلو پز و سیخ کباب هم کارکرد خودشان را دارند، شما توقع نداشته باش با سینی فست فود بتوانی غذای ایرانی طبخ کنی! فلسفه پلتفرمی مثل اینستاگرام تفاخر است و چیزی جز سبک زندگی غربی خروجی نخواهد داشت. 🔹ما باید برای سبک زندگی ایرانی اسلامی خودمان ظرفی تولید کنیم که محتوای آن مقوم فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد. 🔹غرب برای ما محتوا تولید نمی کند، ظرفی را در اختیار گذاشته که ما متناسب با فلسفه آن در حال تولید محتوای مطلوب غرب هستیم. 1⃣ لذا گام اول در این حوزه از ساماندهی فضای مجازی بستن پلتفرم‌های ناسازگار با فرهنگ ایرانی اسلامی است. 2⃣ در گام دوم نظیر جداسازی معتاد از افیون، نیاز به شربت ترک ماده مخدر داریم که الان انجام شده، پلتفرم‌هایی مشابه آن‌ها ایجاد شده که مردم احساس جدا شدن از لذائذ قبلی را نداشته باشند. 3⃣ گام سوم هم ارائه پلت‌فرم‌های مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی است که نتیجه بکارگیری آن توسط مردم، شکل گیری نهضت تولید محتوا خواهد بود. ⛔️ فعلا نهضت تولید محتوا باتوجه به ظروف موجود مطابق خواست نظام سلطه پخت و پز می‌شود. ✍ رضا حاتمی @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 القاء توهم "ذهنیت پیروزی" مهم‌ترین هدف شبکه سعودی اینترنشنال برای براندازی!!! 🔹یکی از اهداف مهم رسانه‌های معاند از جمله شبکه سعودی اینترنشنال این است که با استفاده از فنون القاء و اقناع، مخاطب را با اهداف خود همسو سازند. @hamidrezaaghili
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 ما هنوز در متن فتنه هستیم! 🎥 استاد عابدینی 🔻 بعضی احساس می‌کنند؛ چون می‌بینند برخی از مرزها فرو ریخت. 🔺 تحلیلی مهم از حوادث و اخیر کشور @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ امشب حاج حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه به یک سوال کلیدی ؛ مماشات تا کی؟ @hamidrezaaghili
1_2024331002.pdf
8.18M
کتاب «من معترضم»  کتابی از سوالات پر تکرار این روزهای دانش آموزان پیرامون حجاب، عفاف و حقوق زن در اسلام تحت عنوان «من معترضم» رو نمایی شد. در این اثـر تلاش شده است که به سوالات دختـران نوجـوان در حـوزه عفـاف و حجـاب  پاســخهای کوتــاه و متناســب بــا فضــای فکــری و حوصلــه نوجوان تهیه شود.   این کتاب به همت دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تهیه و تنظیم شده است. 🌹فایلpdf کتاب تقدیم شما خوبان🌹 @hamidrezaaghili
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رفقایی که از مدارا کردن نظام با بعضی ها ناراحتن تا آخر این کلیپ رو ببینند @hamidrezaaghili
12.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️آندُلُس، عبرتی تلخ برای مسلمانان 📍وقتی صلیبی‌ها توانستند با ۳ عنصر خطرناک اختلاف، شهوت و شراب توانستند شکوه حاکمیت اسلامی‌ در اندلس را بشکنند و حمام خون از مسلمانان براه بیاندازند... ✍رهبر انقلاب ۶ / ۱۲/ ۱۳۸۱: سیاست امروز [آمریکایها] ، سیاست اندلسی كردن ایران است! موضوعی كه من با شما در میان می‌گذارم شكل موعظه ندارد؛ بلكه موضوعی اساسی است كه با بهترین عناصر یك ملت - كه شما جوانان باشید - در میان گذاشته می‌شود. فقط شما مخاطب من نیستید؛ این سخن را جوانان سراسر كشور هم خواهند شنید. نسل جوان كشور كه بیش از نیمی از ملت و جمعیت كشور است، باید بداند در مقابل آرزوهای بزرگ، آرمانهای بلند و هدفهای مقدّس و قابل قبول و موجّه او چه موانعی وجود دارد. روزگاری مسلمانان در جنوب اروپا و در اسپانیا تا جنوب فرانسه، كشوری اسلامی به‌وجود آوردند. این كشور مهد تمدّن شد و علم در اروپا از همان تمدّن اندلسیِ قرون اوّلیه‌ی اسلام شكوفا گردید. شكوفایی علم در آن سرزمین، داستانهایی دارد و خودِ غربیها نیز به آن معترفند. البته اكنون سعی می‌كنند این ورق را از تاریخ علم حذف و نام مسلمانان را به‌كلّی پاك كنند؛ اما خودِ آنها، این تاریخ را ثبت كرده‌اند و البته در تواریخ ما هم ثبت شده است. اروپاییها وقتی خواستند اندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامی بلند مدّت كردند. آن روز صهیونیستها نبودند؛ اما دشمنان اسلام و مراكز سیاسی، علیه اسلام فعّال بودند. آنها به فاسد كردن جوانان پرداختند و در این راستا انگیزه‌های مختلف مسیحی، مذهبی یا سیاسی داشتند. 🖌مهدوی ارفع @hamidrezaaghili
11.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجت الاسلام‌ طائب در مسجد انصارالحسین (ع): 🔺بعضی جوان های ما تحت تاثیر تبلیغات سنگین دشمن فتنه زده شده اند و‌صحنه برایشان غبار آلود است. 🔺 دشمن با تمام توان خود وارد شده، چراکه مرگ و حیات خود را در این موضوع می بیند! @hamidrezaaghili
21.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بدون تعارف با مادر کیان عزیزمون 😑 بس کنید خانم، شما تنها مادر داغدار این سرزمین نیستید. @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 علی کریمی کشته شد؟! ❌ تیر نهایی برای کشتن کسی که مرده‌اش برای اسرائیل مهمتر از زنده‌اش است! ❗️ این تیزر بسیار بسیار حرفه‌ای طراحی شده و به نظر می‌رسد کشتن علی کریمی برای موساد قطعی است! 🔹 مدام در این فیلم‌ گفته می‌شود اگر من را کشتند شما نهضت را ادامه دهید! 🔹 من تهدید مداوم به مرگ شدم! (ج‌.اسلامی اگر بخواهد بکشد قبلش نیاز به تهدید ندارد😊) 🔹 دیگر از نظام فاسد توقع نداشته باشید! ❗️ و نور آخر و رفتن علی کریمی... ⚠️ سناریو بسیار خطرناک و پیچیده طراحی شده است! شاید برای اینکه قبل بازی ایران و انگلیس، یا شاید قبل از بازی با امریکا برای شکستن روحیه بازیکنان و تحریک آنان به انصراف و اعتصاب طراحی شده باشد! ❌ کشتن علی کریمی فقط و فقط به سود اسرائیل و ادامه اغتشاشات است و نظام که انقدر تاکنون با سلبریتی‌های داخلی مماشات کرده، بسیار مسخره است که کریمی را ترور کند که می‌داند دوباره فشار و اغتشاشات را جان می‌بخشد! @hamidrezaaghili
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ در مواجهه با اغتشاشگران، آشوبگران و عناصر دشمن، چه باید بکنیم. @hamidrezaaghili