🔰 موج خود تحقیری در راه است...
🔹 بازیکنان تیم ملی فارغ از اینکه خوب بازی کردند یا بد، تلاش خود را کردند که بازنده نباشند اما رسانه های معاند و اکانت های توئیتری آنرا محصول مدیریت غلط و عدم پشتیبانی جمهوری اسلامی تفسیر خواهند کرد تا اغتشاشات نیمه جان شده را زنده نگه دارند.
🔹 جریان انقلابی نباید تحت تاثیر کانال های زرد و با ژست انقلابی، کلان تحلیل سیاسی عزت و اقتدار ایران را فراموش کند و پازل دشمنان و خودفروختگان بی وطن را دنبال کند.
🔹 ضریب دادن به بوق های نامعلوم خودروها و رقصیدن عده ای همیشه رقصان با پرچم آمریکا در مناطق مرفه نشین بالا شهر تهران و کرج و... دقیقا همان چیزی است که رسانه های ضدایرانی میخواهند؛
بیایید این تصاویر و فیلم ها را مرتباً دست به دست نکنيم و تحلیل های تخیلی زیر آن ننویسیم؛ آنها همین را میخواهند که این فیلم ها و تصاویر در ایتای داخلی نیز با حجم بالا دیده شود.
🔹بازی فوتبال و اساسا هرگونه بازی ورزشی طبیعت برد و باخت دارد؛ دقیقا به همین اندازه که این بار بازی را واگذار کردیم و ضد انقلاب خوشحال شد، دقیقا به همین اندازه وقتی بازی را در تقابل با ولز بردیم، دشمنان عصبانی شدند؛
چطور آنجا تیم ملی ایران، تیم ملت بودند و اینجا ناگهان تیم حکومت شدند؟!
🔹 به جای پرداختن به تبعات یک شکست قابل انتظار در یک بازی فوتبال، به عرصه های رویارویی ایران با آمریکا در سالهای اخیر بپردازیم و اين موقعیت را به فرصتی برای تبیین و مقایسه توانمندی های علمی و تکنولوژیکی و نظامی ایران در مواجهه با آمریکا و متحدانش تبدیل کنیم.
#جهاد_تبیین
@hamidrezaaghili
1_2245116835.m4a
38.44M
نماز جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ شهر کرکوند
موضوع : جهاد تبیین
#جهاد_تبیین
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 جایگاه جهانی ایران اسلامی
نظم جدیدی بر جهان در حال حاکم شدن است.
اما کدام نظم؟
❌ از سویی یهود، بهدنبال تحمیل ایدئولوژیهای خود بر جهان است که در قالب مدل «نظم نوین جهانی» شناخته میشود.
✅ از سوی دیگر، بسترسازی مهدویت بهواسطهی امتداد انقلاب اسلامی در میان سایر ملتهای جهان در حال انجام است.
انقلابی که کانوناش جمهوری اسلامی ایران است و الگوی جهانیاش تمدن نوین اسلامی نام دارد.
✴️ امروز اگر انسان ایرانی، حس این جایگاه عظیم جهانی را ندارد؛ به دلیل اعمال جنگ شناختی سنگین و بیچیدهی دشمن است که سعی دارد واقعیت را پیش چشم ما تغییر دهد.
🔶🔹 اما واقعیت آن است که قلبهای ملتهای جهان، به الگویی که احیاگر آزادی، آزادگی، استقلال، عدالت بوده و نجاتبخش جهان میباشد، روی آورده و میآورد.
🌐 تمدن توحیدی، در حال شکلگیری است و آخرین تلاشهای دشمن بهواسطهی اجرای سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ و پروژههایی نظیر کرونا، راه به جایی نخواهد برد؛ بلکه فقط عیار معرفت و بصیرت افراد را نشان خواهد داد
⬅️ شمایی که سند توسعهی پایدار را با افق ۲۰۳۰ تنظیم کردید؛ آیا اساساً سال ۲۰۳۰ را خواهید دید؟!
#قرن_توحید
✍️ مهندس شکوهیانراد
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زندگی زنان بلوچ قربانی عبدالحمید
👈عبدالحمید مدعی حقوق زنان؟؟!!
کمی تامل لازم است....
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قحط الرجال براندازی!!
دلقک شده مجری و شوتبالیست مهمان برنامه تا مثلا بحث سیاسی اجتماعی کنند برای براندازی یک مملکت
احمق و احمقتر
از اینهمه تغییر دوربین و نور و جابجایی مکس امینی مشخص است علی کریمی پدرشان را در اورده تا یک مصاحبه قابل پخش را جمع و جور کنند که لااقل مخاطب مقداری بفهمد این زبان بسته رهبر براندازی چه میگوید
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبدالحمید قبل از این که مزه پولهای سعودی بره زیر زبونش
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️وحشت صهیونیستها از جنگ نهایی ایران و اسرائیل و غرق شدن در دریا
خاخام صهیونیست رونان شاولوف:
"من از افسران نظامی زیاد شنیده ام و هر کسی که آنها را از نزدیک می شناسد می داند که من در مورد چه کسی صحبت می کنم. جنگ مخفیانه ای در جریان است که هر لحظه در شرف وقوع است!
بزرگترین جنگ ایران و اسرائیل!
و همه اینها به این دلیل است که ایران همه جبهه ها را اداره می کند: سوریه، حزب الله، غزه و همچنین در مرزهای اردن. ما به دام افتاده ایم، بنابراین اگر بخواهیم از جایی فرار کنیم، جایی نداریم. ما در دوره ای نیستیم که معجزه رخ دهد و دریا به دوازده قسمت تقسیم می شود (کنایه به شکافته شدن دریا برای بنی اسرائیل برای نجات از دست فرعون با دعای حضرت موسی ع) . فقط باید از خداوند کمک بخواهیم."
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حضور جهادی دختران و زنان ایمانی جهت دفاع از حریم عفاف وحجاب
میدان امام خمینی ره اصفهان
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختران دهه هشتادی در یگان ویژه فراجا
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فراگیری بست نشینی بانوان عفیف ایرانی در اماکن متبرکه کشور
اینجا ایران اسلامی است
و حجاب حق زنان عفیف
این حق را هیچ کس نه میتواند، نه اجازه خواهیم داد که بتواند از ما سلب کند.
@hamidrezaaghili
🛑بیحجابها از خدمات اجتماعی محروم شوند، کشف حجاب مراحل بعدی دارد و به سمت برهنگی میرود!
علیاصغر عنابستانی، نماینده انقلابی وعضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
🔻 از آنجایی که حجاب قانون است و برخی این قانون را زیر پا گذاشتند، دستگاههای خدماتی برای عدمخدمات به این افراد، نیازی به تصویب قانون و ابلاغ ندارند و بیحجاب باید از گرفتن خدمات اجتماعی محروم شود.
🔻 دشمن نظام جمهوری اسلامی هم فهمیده از کجا باید ورود پیدا کند، چون مسئله حجاب تنها معطوف به این نیست که یک روسری بر سر خانمها باشد یا نه. قطعاً موضوع بیحجابی و کشف حجاب، مراحل بعدی هم دارد؛ یعنی میتواند به سمت برهنگی بیشتر از چیزی که میبینیم برود./رویداد۲۴
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 یکی از بهانه های جنگ شناختی در روزهای آینده قضیه هواپیمای اوکراینی خواهد بود، چرا اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی ۴۸ ساعت طول کشید؟
🔹🔸سردار حاجیزاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در دانشگاه شهید رجایی:
♦هنوز عدهای در خصوص علت سقوط هواپیمای اوکراینی ابهام دارند. اینکه ظرف ۴۸ ساعت این تعداد از نیروهای مسلح را توجیه و همراه بکنیم که چی شده و چه اتفاقی افتاده؛ ما ساعت اول فهمیدیم چی شده ولی بقیه ستادها و مجموعهها قبول نکردند؛ آمدند و بررسی کردند موقعی که خودشان به جمعبندی رسیدند پذیرفتند. ۴۸ ساعت هم زمان زیادی نبود.
@hamidrezaaghili
🔻«خیلیها» مخالف بودند!
آن روزی که امام، این الزام را که زنها در محیط اجتماعی باید «حجاب» داشته باشند مطرح کردند، «خیلیها» مخالف بودند؛ حتّی افراد نزدیک به خود امام. یکی از نزدیکان امام آن روز آمد پیش من و گفت این چه حرفی است که امام دارند میزنند؟ و شماها بروید به امام بگویید منصرف بشوند. البتّه عقیدۀ خود ما هم عقیدۀ امام بود. بههرحال، «خیلیها» مخالف بودند، امّا نظر امام این بود و «بهطور قاطع»، مسئلۀ حجاب را مطرح کردند که حرف درستی هم بود(در سالگرد رحلت امام خمینی، ۱۴۰۰/۳/۱۴)
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
گویا امروز باید "بدیهیّات انقلاب" را برای برخی از نیروهای خودی که گاه، مؤثّر و تصمیمساز نیز هستند، تکرار کنیم، شاید متنبّه شوند و از "استدلالهای شبهلیبرالی" عبور کنند. دوستان میخواهند بر سر "احکام شرع"، معامله کنند و نام این اقدام خویش را نیز "مصلحت" و "حفظ نظام" و "جذب حداکثری" و "مدارای اجتماعی" بگذارند. دوستانِ عملزده و بیگانه با تفکّر اصیلِ اسلامی و انقلابی، سخت محتاج بازخوانیِ خطّ انقلاب هستند؛ چراکه در حال چرخشهای نظریِ خطرناکی هستند که به بیراهه میانجامد. سیاستورزیِ انقلابی، اقتضائی و موقعیّتزده نیست و در چهارچوب تفکّر امام خمینی و آیتالله خامنهای، نباید از "حقایق قدسی" عقب نشست و فساد را به "رسمیّت" شناخت. حرفهای گزندۀ فراوانی در سینه حبس کردیم تا مبادا گفتن، آتش اغتشاش را شعلهور سازد. اگر عنان در اختیار اینان باشد، چندی نخواهد گذشت که از "نظامِ انقلابی"، فقط پوستهای از "نظام" باقی خواهد ماند و "ارزشها"یش یکی پس از دیگری، از دست خواهند رفت. و مگر "استحاله"، چیزی جز تهیسازیِ انقلاب از ارزشهایش است؟! دیروز به دست نیروهای اصلاحطلب و اعتدالگرا، و امروز نیز به دست برخی از نیروهای محافظهکار و گرفتار بلای تعارض منافع.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹داستان پادشاه و خیاط شیاد درواقع شَرحِ قصّه پُرغصّه روزگار ما است که یک جریان فرهنگی با استیلای رسانهای بر سایر مِلَل برای رسیدن به اهداف منفعتطلبانه، برده ساختن سایر ملل را به ارمغان آورده و در این خیمهشببازی کسی هم جرئت نمیکند فریاد برآورد که این جریان بیریشه و اساس است و نباید گول ظاهر فریبنده آن را خورد، اما متأسفانه حجم سُلطه بر افکار و استثمار ذهنها به حدی سنگین است که یارای سَر برآوردن و افشاگری نیست و یا هزینههای سنگینی دارد، درنتیجه همچون پادشاه بیچاره داستان کریستیان آندرسن، باید لخت بگردی و از داشتن لباس گرانبهایت نیز خوشحال باشی و حتی به آن فخر هم کُنی! اما دَم از لختی نزنی مبادا که حرامزاده بخوانندت!
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت چادر و روسری کشیدن از سر حنانه خانم خلفی ، حافظ و نابغه قرآنی از زبان ایشان
@hamidrezaaghili
به نام مردم، به کام بریتانیا
ایجاد راه آهن یکی از اساسیترین آرزوهای ملت ایران از اواسط دورۀ قاجار بود و در توسعۀ اقتصادی ایران نقش اساسی داشت. اما روس و انگلیس که در پی تضعیف ایران بودند به ایرانیان اجازه تاسیس خط آهن سراسری را نمیدادند. انگلیسیها در پی آن بودند که برای رفع نیازهای اساسی خود راهآهن جنوب - شمال را در ایران احداث کنند. احمدشاه با دیدن طرح انگلیسیها اظهار داشت که این خط آهن پاسخگوی نیازهای کشور نیست. وی اظهار میکرد که راهآهن مطلوب ایران خطی است که پایتخت را به بنادر مهم ایران در جنوب و مراکز اقتصادی در شرق و غرب کشور متصل کند. اما حکومت پهلوی که اساساً به دست بیگانه و برای تأمین نیازهای آنان بر سر کار آمده بود، با بستن مالیات بر قند و شکر، احداث راهآهن شمال به جنوب را آغاز کرد و غرب و شرق ایران را که میبایست در اولویت احداث راهآهن قرار بگیرد به فراموشی سپرد.
📙منبع: کتاب «تاریخ تحولات سیاسی ایران»
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهتزاز پرچم عزای حضرت زهرا(س) در آستانه فاطمیه در نجف
@hamidrezaaghili
🔻مواجهه با «شورش بر ضدّ پاکدامنی»
🖊مهدی جمشیدی
۱- در اغتشاش اخیر، لایههای بروناجتماعی عبارتند از لایۀ تمدّنی (دولتهای غربی) و لایۀ سیاسی (نیروها و گروهگهای ضدّنظام). لایههای دروناجتماعی نیز چنین است: خواص اغواگرِ زمینهساز (نیروهای فکری و رسانهای جریان اصلاحات و اعتدال)، طبقۀ معتقد به سبک زندگیِ غربی (مخالفانِ فرهنگیِ نظام) و هیجانزدگانِ تودهای (جوانانِ جوّزدۀ متأثّر از کجروایت).
۲- در این ماجرا، ما ناچار شدیم برای "کوتاهمدّت" از "کشف حجاب"، عقبنشینی تاکتیکی و موقتی و مصلحتی کنیم؛ چنانکه متأسّفانه اکنون بهراحتی کشف حجاب میشود ولی امکان برخورد از دست رفته است، امّا از آن سو، توانستیم یک "کوچ بزرگ به شبکههای اجتماعیِ ایرانی" ایجاد کنیم.
۳- باید چندی دیگر، با کشف حجاب "برخورد انقلابی و عالمانه" کنیم و هرگز حجاب اختیاری و آزادیِ کشف حجاب را نپذیریم، و با تداومِ انسدادِ شبکههای اجتماعیِ غربی، کوچ مجازی را "تثبیت و ماندگار" کنیم.
۴- اگر "مجرای نفوذ دشمن" را - که شبکههای اجتماعیِ غربی است- کور کنیم، میتوانیم در درون جامعۀ خویش، دست به "اصلاح و تصفیۀ فرهنگی" بزنیم.
۵- اگر دست شیطانیِ "اینستاگرام" و "واتسآپ" از سر جامعه قطع شود، دیگر "بازسازی فرهنگی" با "تلاطمهای اجتماعی" مواجه نخواهد شد. مسأله، "روایت منفی" است و این قبیل روایتها هم در فضای مجازی، ساخته و القاء میشوند.
۶- امّا اگر "حجاب اختیاری" و "ولبودن فضای مجازی" را بپذیریم، زنجیرهای از عقبنشینی و انفعال شکل خواهد گرفت و نظام، بهشدّت تضعیف و تحقیر خواهد شد. در اینجا، نظام باید به "اقتدار رندانه" رو بیاورد و "شرایط اِعمال قدرت" را بیافریند.
۷- در عین حال، باید برنامههای زیربنایی و بلندمدّت در "ساختار آموزشی" و "ساختار رسانه" در پیش گرفته شود. این بازسازیها باید در مدّت عمر یک دولت به مرحلۀ تحکیم برسند.
۸- از نظر "فردی" نیز باید در صورت وجودِ شرایطِ مساعد و آرام، باید نسبت به کشف حجاب، "نهیازمنکر" کنیم؛ دوستانه و مهربانانه، و چنانچه احساس کردیم تله است، بیدرنگ فاصله بگیریم.
۹- نباید واقعیّتهای فرهنگی را سیاه دید. وضعِ "عمق" جامعه با "سطح" آن، متفاوت است. ما گرفتار "بنبست فرهنگی" نشدهایم و رو به سقوط و فروپاشی فرهنگی نیستیم.
۱۰- نهادهای فرهنگی با وجود دستاوردهایی که داشتهاند، امّا بهطور عمده، گرفتار "کمکاری" و "بیعملی" و "انفعال" از یک سو، و "ندانمکاری" و "سیاستهای نادرست" از سوی دیگر بودهاند. این واقعیّت، قابلانکار نیست. ازاینرو، رهبر انقلاب، خواستار "بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی" شدهاند. این امر به آن معنی است که ساختارهای فرهنگی نتوانستهاند آنچنان که باید، به "نیروی پیشبرندۀ آرمانهای فرهنگیِ انقلاب" تبدیل شوند، از جمله دربارۀ حجاب.
۱۱- مطالعۀ سیاستهای حجاب در دهۀ گذشته و خروجی آنها نشان میدهد که ما از "گفتمانسازی" و "شناختدرمانی" و "آگاهیبخشیِ اجتماعی" غفلت کردهایم و کوشیدهایم با تکیه بر "قانون" و "سلب"، خلاء معرفتی و فکری را جبران کنیم. "باورهای متزلزلشده" را نمیتوان با "تحکّم"، تغییر داد، بلکه باید آنها را بازآفرینی و تقویّت کرد. حال پرسش این است که نهادهای فرهنگی در طول دهههای گذشته، هر یک چقدر در این زمینۀ خاص، بهصورت "مستقیم" و "جدّی" و "دامنهدار"، فعّالیّت داشتهاند؟ بهگمانم پاسخ، دلگرمکننده نخواهد بود. پس باید از همین نقطه نیز آغاز کرد. مواجهههای حقوقی و قانونی و سلبی به جای خود، امّا نهادهای فرهنگی، مسئولیّتهای "نرم" و "فرهنگی" و "فکری" و "محتوایی" بر عهده دارند.
۱۲- از سوی دیگر، نباید غفلت کرد که مسألۀ اغتشاشگران، "معیشت" و "فقر" و "اقتصاد" نیست؛ اینها اغلب "متوسط" یا "متوسط به بالا" هستند و از نظر "فرهنگی"، آسیبدیدهاند نه "اقتصادی". در واقع، "اراذل و اوباش فرهنگی" هستند: "بیاعتقاد" و "بیریشه". امّا این را نمیگویند. ارجاعشان به "فضای مجازی" و "مواد مخدر" و "هیجان" درست است، امّا روشن است که "بیاختیار" نبودند. اغلب چنین "شخصیّتی" دارند. همین شخصیّتها هم مستعد "جذبشدن" در فضای مجازی بودند. درعینحال، برخی از اینها در فضای مجازی، ارتباط جدّی با "گروهکها" داشتند. این جریان اگر "ریشۀ اقتصادی" میداشت، مردمی میبود یا میشد، ولی "ریشۀ فرهنگی" دارد. "سرگردانهای فرهنگی" در فضای مجازی، سازماندهی شدند.
@hamidrezaaghili
🔆 #پندانه
✍ قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
روزی طلبه جوانی که در زمان شاهعباس در اصفهان درس میخواند نزد شیخ بهایی آمد و گفت:
من دیگر از درسخواندن خسته شدهام و میخواهم دنبال تجارت و کار و کاسبی بروم، چون درسخواندن برای آدم، آب و نان نمیشود و کسی از طلبگی به جایی نمیرسد و بهجز بیپولی و حسرت، عایدی ندارد.
شیخ گفت:
بسیار خب! حالا که میروی حرفی نیست. فعلا این قطعه سنگ را بگیر و به نانوایی برو چند عدد نان بیاور با هم غذایی بخوریم و بعد هر کجا میخواهی برو، من مانع کسبوکار و تجارتت نمیشوم.
جوان با حیرت و تردید، سنگ را گرفت و به نانوایی رفت و سنگ را به نانوا داد تا نان بگیرد ولی نانوا او را مسخره نمود و از مغازه بیرون کرد.
پسر جوان با ناراحتی پیش شیخ بهایی برگشت و گفت:
مرا مسخره کردهای؟ نانوا نان را نداد هیچ، جلوی مردم مرا مسخره کرد و به ریش من هم خندید.
شیخ گفت:
اشکالی ندارد. پس به بازار علوفهفروشان برو و بگو این سنگ خیلی باارزش است، سعی کن با آن قدری علوفه و کاه و جو برای اسبهایمان بخری.
او دوباره به بازار رفت تا علوفه بخرد ولی آنها نیز چیزی به او ندادند و به او خندیدند. جوان که دیگر خیلی ناراحت شده بود، نزد شیخ آمد و ماجرا را تعریف کرد.
شیخ بهایی گفت:
خیلی ناراحت نباش. حالا این سنگ را بردار و به بازار صرافان و زرگران ببر و به فلان دکان برو و بگو این سنگ را گرو بردار و در ازای آن، صد سکه به من قرض بده که اکنون نیاز دارم.
طلبه جوان گفت:
با این سنگ، نان و علوفه ندادند، چگونه زرگران بابت آن پول میدهند؟
شیخ گفت:
امتحان آن که ضرر ندارد.
طلبه جوان با اینکه ناراحت بود، ولی با بیمیلی و به احترام شیخ به بازار صرافان و جواهرفروشان رفت و به همان دکانی که شیخ گفته بود، رفت و گفت:
این سنگ را در مقابل صد سکه به امانت نزد تو میسپارم.
مرد زرگر نگاهی به سنگ کرد و با تعجب، نگاهی به پسر جوان انداخت و به او گفت:
قدری بنشین تا پولت را حاضر کنم.
سپس شاگرد خود را صدا زد و در گوش او چیزی گفت و شاگرد از مغازه بیرون رفت.
پس از مدت کمی شاگرد با دو مامور به دکان بازگشت. ماموران پسرجوان را گرفتند و میخواستند او را با خود ببرند.
او با تعجب گفت:
مگر من چه کردهام؟
مرد زرگر گفت:
میدانی این سنگ چیست و چقدر میارزد؟
پسر گفت:
نه، مگر چقدر میارزد؟
زرگر گفت:
ارزش این گوهر، بیش از ۱۰هزار سکه است. راستش را بگو، تو در تمام عمر خود حتی هزار سکه را یکجا ندیدهای، چنین سنگ گرانقیمتی را از کجا آوردهای؟
پسر جوان که از تعجب زبانش بند آمده بود و فکر نمیکرد سنگی که نانوا با آن نان هم نداده بود، این مقدار ارزش داشته باشد، با لکنتزبان گفت:
به خدا من دزدی نکردهام. من با شیخ بهایی نشسته بودم که او این سنگ را به من داد تا برای وامگرفتن به اینجا بیاورم. اگر باور نمیکنید با من به مدرسه بیایید تا به نزد شیخ برویم.
ماموران پسر جوان را با ناباوری گرفتند و نزد شیخ بهایی آوردند. ماموران پس از ادای احترام به شیخ بهایی، قضیه مرد جوان را به او گفتند.
او ماموران را مرخص کرد و گفت:
آری این مرد راست میگوید. من این سنگ قیمتی را به او داده بودم تا گرو گذاشته، برایم قدری پول نقد بگیرد.
پس از رفتن ماموران، طلبه جوان با شگفتی و خنده گفت:
ای شیخ! قضیه چیست؟ امروز با این سنگ، عجب بلاهایی سر من آوردهای! مگر این سنگ چیست که با آن کاه و جو ندادند ولی مرد صراف بابت آن ۱۰هزار سکه میپردازد.
شیخ بهایی گفت:
مرد جوان! این سنگ قیمتی که میبینی، گوهر شبچراغ است و این گوهر کمیاب، در شب تاریک چون چراغ میدرخشد و نور میدهد. همان طور که دیدی، قدر زر را زرگر میشناسد و قدر گوهر را گوهری میداند. نانوا و قصاب، تفاوت بین سنگ و گوهر را تشخیص نمیدهند و همگان ارزش آن را نمیدانند.
وضع ما هم همین طور است. ارزش علم و عالم را انسانهای عاقل و فرزانه میدانند و هر بقال و عطاری نمیداند ارزش طلب علم و گوهر دانش چقدر است و فایده آن چیست. حال خود دانی، خواهی پی تجارت برو و خواهی به تحصیل علم بپرداز.
پسر جوان از اینکه می خواست از طلب علم دست بکشد، پشیمان شد و به آموزش علم ادامه داد تا به مقام استادی بزرگ رسید.
🆔 @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگه با یه تار مو دنیا خراب میشه که گیر میدین؟ بزارین مردم آزاد باشن!
استاد ازغدی
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان امیدوار کننده و وعدههای #حجتالاسلام_جلالی [عضو کمیسیون فرهنگی مجلس] در جمع بانوان متحصن قم.
🔹به حول و قوه الهی هزینهی بدحجابی و بیحجابی را در کشـور بالا خواهیم برد.
🔹انشاءالله تا دوهفته دیگر طرح عفاف و حجاب اجـرا خواهد شد.
#اخبار_تحصن
@hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وقت بذارید انصافا این ۳ دقیقه رو ببینید. خیلی حقائق براتو روشن میشه ...
🔹 استاد ماندگاری: ناراحتی دشمن از پیشرفتهای خیره کننده این دولت در یک سال اول است.
@hamidrezaaghili