◀️احیای گنجینهها
⏪کتب متعددی در موضوعات مختلف در دهههای مختلف نگاشته شده است. اما منهای کتبی که در دهه نود منتشر شده و میتوان آنها را خریداری کرد، عموم این کتابها، بازنشر نشده اند و نسخههای دیجیتالی نیز ندارند. نهایتا ممکن است در برخی از کتابخانهها بتوان این کتابها را یافت. این کتب، میراث گرانقدری از گنجینه علمی کشور هستند و پژوهشگران نیز حاضرند برای دسترسی به آنها مبالغی را پرداخت کنند.
⏪گویا نهادهای ذی ربط مثل نهاد کتابخانهها، وزارت ارشاد و حتی ناشران نیز دغدغهای برای بازیایی این کتابها ندارند.
⏪تحت این شرایط، یکی از کسب و کارهای مفید و در عین حال سودآور، تبدیل این گنجینه به نسخههای دیجیتالی و فروش آنها از طریق وب است. کسب و کاری تفریبا بی هزینه.
⏪با داشتن یک اسکنر و مراجعه به کتابخانهها و هماهنگی با آنها و با داشتن مجوز از وزارت ارشاد میتوان این کتب را بازیابی کرد و در اختیار پژوهشگران قرار داد. شاید گفته شود این ایده نو نیست و فلان مجموعه این کار را استارت زده است، اما تا همین امروز نمیتوان نمونه ای موفق از این کار را سراغ گرفت. تنها نمونه نسبتا موفق، بازار کتاب قائمیه است که البته موضوعات محدودی را پوشش میدهد.
⏪کافی است بررسی شود که ناشر کتاب میلی به بازنشر دارد یا نه. اگر خیر یا اگر نشر تعطیل شده باشد، می توان این کار را شروع کرد. تصور من این است که با رساندن عناوین کتاب به ۱۰۰۰ عدد، بازدهی مثبت آغاز می شود. به شرط آنکه معرفی مناسبی از این کسب و کار انجام شده باشد.
⏪شکلهای پیچیدهتری از این بازار نیز میتواند شکل بگیرد که در این مجال فرصت توضیح این پیچیدگیها نیست.
⏪این کسب و کار مفید را به دانشجویانم در دانشگاه قم پیشنهاد میکنم. چرا که قم دارای کتابخانههایی بسیار غنی و در دسترس است.
#⃣کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای نابودی درختان گردو و پسته ایران توسط انگلیس در زمان رضاشاه
@Farsna
💢نائومی کلاین در کتاب "No Logo":
«ترجیح کالا یا خدمات یک برند یا یک
کشور(فارغ از نوع کالا) به موارد مشابه نتیجه ثانویه پذیرش برتری فرهنگی، فنی، اقتصادی و ایدئولوژیک کشورِ سازنده توسط جامعه مخاطب است.»
مسئله برند، فرهنگی تر از آن است که بتوانیم آن را اقتصادی(قیمت) یا فنی(کیفیت) بدانیم.
آن چه دست ما را به سوی انتخاب برند خارجی هدایت میکند، نه قیمت است و نه کیفیت. بلکه حقارت فرهنگی است. اگر چه منکر آن نیستم که برخی برندهای خارجی، قیمت پایین تر یا کیفیت بالاتر دارند. اما نکته اینجاست که این دو، عامل اصلی و تعیین کننده نیستند. اما عامل توجیه کننده هستند و کسی که برند خارجی میخرد، همواره خود را بر بال کمیت و کیفیت برتر می داند. ذر حالی که بر بال حقارت نشسته است!
#برند_ملی
🇮🇷 کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ یه سوال رو از بچههای بالاشهر و پایینشهر تهران پرسیدیم: آرزوتون چیه؟
✅ کانال مصاف
@Masaf
تغییرات شاخص رفاه اجتماعی را در جدول فوق ببینید. متاسفانه در شاخص ضریب جینی پس از گذشت ۹ سال دوباره به چهل درصد رسیدیم. در سال ۱۳۹۲، این ضریب در کمترین مقدار خود در طول تاریخ یعنی ۳۷ درصد قرار داشت. شاخص ضریب جینی نشان دهنده شدت شکاف درآمدی است و هر چه بالاتر باشد، شماف درآمدی فقرا و ثروتمندان بالاتر است.
🇮🇷 کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از موسسه مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نظام سرمایه داری چیزی جز فریب نیست
🔺 شما همیشه بازنده هستید
ببینید داستان تخفیف های بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه را در فرانسه
✅ کانال مصاف
@Masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
🔅امام على عليه السلام:
🔺تنگدستىِ انسان بزرگوار نيكوتر از توانگرىِ فرد خسيس و فرومايه
✅ کانال مصاف
@Masaf
هدایت شده از حسین عباسی فر
اینجا و آنجا #زنگنه
پایین و بالا زنگنه
باید بماند تا ابد
مسئول مانا زنگنه
هم نفت ما هم گاز ما
آوازِ ما!ما! زنگنه
مشکل نباشد؛ تا تویی-
حل معما! زنگنه!
هم نسل داییناسورا
ما قبلِ حوّا زنگنه
گاز از تو آمد در زمین
نفت از تو پیدا زنگنه
ما بردگان بیژن و
آقای آقا زنگنه
مجلس تو را چون مادر و
دولت چو بابا زنگنه
اصلا غلط کرده کسی
گفته به تو "ها" زنگنه
بنزین ما را کن عطا
با نرخ بالا زنگنه
آی پی سی ات در حلقمان
بر دیده نِه پا! زنگنه
فرموده از لطف شما
برجام، مارا زنگنه
توتال در پیش تو شد
قدش دو دو تا زنگنه
کرسنت را در پاچه نه
تا انتها ها زنگنه
ما تلخ و تو شیرین ما
شهد و مربا زنگنه
فرقی ندارد جنس ما
خانم و آقا زنگنه
ماهیتا ما جمله او
اصلُ الوُجودا! زنگنه
لطف تو بر ما شد ز حد
ای لطفِ بسیا...رنگنه!
یک خواهشی داریم...هِی
[جون هر کی دوست داری و دوسِت داره]
بگذر ز ماها زنگنه!
#حسین_عباسی_فر
⭕️ استاندار خراسان رضوی گفته برآورد میشه خانمای خراسانی۲۰هزار میلیارد تومن طلا دارن که میتونن از این ظرفیت و دارایی راکد برای حل مشکلاتشون استفاده کنن
این کدها، رسما کد دزدی از مردم و ایجاد قحطی در کشور است.
چرا طلای زینتی مردم، برای دولت جالب شده است؟
شاه سلطان حسین با همین کد، طلاهای حرم امام رضا را فروخت و ایران را چنان ضعیف کرد که محمود افغان در چشم به هم زدنی ایران را گرفت.
امیدوارم دستگاه های امنیتی کشور از خواب بیدار شوند.
🇮🇷 کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
🥞امیدوارم اینبار دیگه کالباس نباشه!
طبق معمول وقتی می خواست در ظرف غذایش را باز کند، زیر لب غرغر کنان می گفت: لعنتی! لعنتی! لعنتی! امیدوارم امروز دیگه کالباس نباشه! بعد که درش را باز می کرد می گفت: دیدی باز هم که کالباسه!
روزی یکی از همکاران خطاب به او گفت: فلانی تو که انقدر از کالباس متنفری خب به زنت بگو کالباس نذاره!
خنده معناداری کرد و گفت: من اصلا زن ندارم! خودم هر روز کالباس می گذارم!!!
این داستان کوتاه، حکایت امروز بخش زیادی از جامعه ایران ماست! پای صندوق رای که می ایستیم، از بیم جان، یا به امید نان، به افراد خاصی، دوباره و سه باره رای می دهیم و هر دفعه هم می گوییم: امیدوارم این دوره کالباس ها رای نیاورند!
قرآن مجید می فرماید: "ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم" ما در سرنوشت هیچ قومی تغییری ایجاد نمی کنیم مگر اینکه خودشان بخواهند!
پس ای برادر و ای خواهر عزیزم بجای غر زدن هایی که دیگر تبدیل به فرهنگ عمومی شده است، بپذیریم که از ماست که برماست!
#تغییر
✍ حجت الاسلام علي ارجمند عین الدین
┏━━━😊😍😘😅━━━┓
🌺 @khandehhhalal 🌺
┗━━━😅😘😍😊━━━┛
🇮🇷#قرص_و_قحطی
✅واضح است که ماجرای قرص های آلوده، امنیت غذایی مردم را هدف گرفته است.
✅امنیتی که با آگاهی مردم تداوم می یابد و درصورتی که مردم فریب بخورند، آن را از دست میدهند.
❇️بهترین راه مقابله:
با آرامش به زندگی عادی خود ادامه دهید. احتمال بسیار اندک وجود قرص در کیک ها نباید انتخاب های مصرفی شما را تغییر دهد.
❇️اگر تغییر کند، دومینوی بیکاری صنایع غذایی، ایران را قحطی زده میکند. به همین راحتی.
پس فریب نخورید.
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
📃برجام؛ ابزار سیاسی برای بسط بازار کشورهای اروپایی
🔸️توافقنامه برجام را می توان نمونه یک ابزار سیاسی برای بسط بازار دانست. در استراتژی تدوین شده از سوی اتحادیه اروپا در رابطه با ایران پس از توافق هستهای به صراحت تاکید شد که «برجام می تواند بازار ایران را مجددا به روی اروپا باز کند. ایران بازار بالقوه ای برای کالاهای باکیفیت اروپایی است»(Howitt, 2016). مقامات تجاری انگلیس پس از امضای برجام اعلام کردند که ایران پس از برجام «بزرگترین بازار جدید جهان طی دهههای گذشته برای ورود است» و تولیدکنندگان فرانسوی تعبیر «یک سرزمین جدید برای فتح» را برای بازار ایران به کار بردند (Economist, 21 April 2016)
🔸️به دنبال اجرایی شدن برجام، صدها هیئت تجاری اروپایی به ایران سفر کردند و رسانههای داخلی متعلق به طیف لیبرال سفر این هیئت ها را با آب و تاب فراوان پوشش دادند. اما چنانکه در استراتژی رسمی اتحادیه اروپا عنوان شده بود، این هیئت ها به دنبال بازاریابی برای فروش کالاهایشان بودند. بهمن ماه 1394 نیز حسن روحانی رئیس جمهور ایران طی سفری به ایتالیا و فرانسه مجموعا 34 سند همکاری با این دو کشور به ارزش بالغ بر 50 میلیارد یورو امضا کرد(خبرآنلاین، 09/11/1394)
🔸️بررسی آمارهای گمرک ایران نشان می دهد واردات ایران از کشورهای اروپایی در سال 1396 یعنی سال اجرای برجام نسبت به سال 1394 یعنی قبل از امضای برجام، جهش فوق العادهای یافت. برای نمونه، واردات از آلمان، از یک میلیارد و 672 میلیون دلار به 3 میلیارد و 72 میلیون دلار(83 درصد افزایش)؛ واردات از فرانسه، از 652 میلیون دلار به یک میلیارد و 763 میلیون دلار(170 درصد افزایش)؛ و واردات از ایتالیا، از 802 میلیون دلار به یک میلیارد و 426 میلیون دلار(77 درصد افزایش) رسید(اتاق بازرگانی ایران، 1398)
✏بخشی از کتاب در دست انتشار "دولت و بازار: الگویی پویا برای روابط متقابل"
@syjebraily