eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
8.7هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
101 فایل
اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه در این کانال تلاش می کنم آن‌چه را که مینویسم و مطالبی را که می‌پسندم به اشتراک بگذارم. شاید از اقتصاد، شاید هم از سایر حوزه‌های دانشی و بینشی. شاید هم گاه نوشته و دل نوشته‌ای بی ارتباط. شاید هم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ عدالت به مثابه بار اضافی در چارچوب سیاست تعدیل ساختاری دهه هفتاد ❇️ دکتر محمد جواد لاریجانی، نماینده وقت مجلس در جلسه گفتگو با دکتر حداد عادل و مرحوم هاشمی رفسنجانی نگرش به عدالت در برنامه دوم توسعه در چارچوب نظریه تعدیل ساختاری را به روشنی تبیین می‌کند. ✳️ لاریجانی رویکرد در حال صعود را مطرح می کند.از نظر او، باید این وزنه‌های اضافی را کم کرد تا هواپیما اوج بگیرد، تا پس از آن به تعادل برسد ( بخوانید تقدم رشد بر عدالت و نظریه نشت از بالای آثار رشد به سمت فقرا) ❇️ مرحوم هاشمی دیدگاه هواپیما را ارایه می کند که تا حدی باید به آن تن داد. وی با اتخاذ رویکردی عملگرایانه، پرداخت یارانه در مسیر عدالت را به عنوان تصمیمی اضطراری و از سر اجبار مطرح می کند. ✍️ توکلیhttps://eitaa.com/eqmoq2
cdbcbookfa-mobile-web-14010419.pdf
1.96M
ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC): چرا ارز دیجیتال با تاریخ انقضاء یک راهکار بسیار خطرناک است؟ 👤 نوشته‌ی رافال گانوفسکی (2022) 🖌 ترجمه‌ی کاظم فولادی قلعه (۱۴۰۱) 💢 ویرایش صفر 💢 جهت مطالعه‌ی بر روی موبایل 💢 فرمت PDF 🌐 http://cysp.ut.ac.ir 🆔 @ut_cyber
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵این شعر زیبای با صدای حاوی گوهرهای مهمی از مکتب علوی است: در دین علی پینه فقط روی جبین نیست! در مُلک سلیمانی خود کارگری کرد! اگر دست کارگر مثل سجدگاه مومن بوسیدنی شود و اگر حکّام اقلا به قدر مزد کارگری، از مُلک بردارند، به مکتب غدیر نزدیک تر می شویم! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از فکرت
💢 شبکه‌‌سازی دانشی، پارادایم فکری استاد فرج‌نژاد بود 🎙دکتر حمیدرضا مقصودی، عضو هیأت علمی دانشگاه قم 🔸 استاد شبانه روز در حال تلاش و دویدن بود تا شبکه‌‌سازی و تیم‌‌سازی نماید تا بتواند حرف‌‌ها و پژوهش‌‌ها را منتقل نماید. یکی از شاخصه‌‌های برجسته او این بود که به جوانان میدان می‌‌داد و آن‌‌ها را پای کار می‌‌آورد. من معتقد هستم که محمدحسین یک متفکر شبکه‌‌ساز است. او شبکه دانشی، پژوهشی، دانش‌‌ورزان و پژوهشگران را ایجاد کرده و به هم متصل نموده بود. حال اگر در این مسیر خلائی می‌‌دید، فوراً به پر کردن آن خلأ اهتمام می‌‌ورزید. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
✅ در اقتصاد هم می‌توان با اعتماد به جوانان و با مدیریت خوب به قله‌های موفقیت رسید ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏اقتصاد مدرن این انسان را دوست ندارد. چون انسان است. چون انسان عقلانی اقتصادی نیست. چون انتخابش را فدای منافع کوتاه‌مدت اقتصادی نمی‌کند. چون خیانت نمی‌کند. اساسا اقتصاد مدرن، لفظ خیانت را در جایی به کار می‌برد که منفعت‌گرا نباشی. در همین معنای کوتاه مدت. اما این انسان، یک انسان تراز ایرانی است. این انسان است که ایران را حرکت می‌دهد. پیش‌می‌برد. این انسان اقتصاد مدرن را زمین می‌زند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
📌 نشانی درگاه های مجازی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🔹️ بله: https://ble.ir/isu_ac_ir 🔹️ ایتا: http://eitaa.com/isu_ac_ir 🔹️ تلگرام: https://t.me/isu_ac_ir 🔹️اینستاگرام: https://instagram.com/isu_ac_ir 🌐وب سایت اینترنتی: https://isu.ac.ir ➖️➖️➖️➖️➖️ 💠دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🆔️ @isu_ac_ir
📌 کنار گذاشتن خام فروشی با استفاده از دیپلماسی اقتصادی و انرژی میسر می‌شود 🔹️ برنامه «اقتصاد بدون مرز» رادیو گفت‌وگو با موضوع دیپلماسی انرژی، صادرات نفت و تجارت گاز با حضور دکتر داوود کریمی پور استاد، عضو هیئت علمی دانشگاه و دانش آموخته دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به روی آنتن رفت که در ادامه، بخشی از این مصاحبه را از نظر می‌گذرانید. 🔸️ داوود کریمی پور از وجود اختلاف نظر در مفهوم دیپلماسی اقتصادی گفت و بیان کرد:《 معمولا فعالان اقتصادی نگاه متفاوتی با فعالان حوزه سیاسی دارند. در نگاه فعالین اقتصاد، دیپلماسی اقتصادی به معنی خرید و فروش نفت و گاز و باقی حامل‌های انرژی است. از منظر پژوهشگران سیاست، دیپلماسی اقتصادی، ابزاری در خدمت سیاست خارجی برای پیگیری اهداف ملی است.》 🌐 جهت مطالعه متن کامل این مصاحبه اینجا کلیک نمایید. ➖️➖️➖️➖️➖️ 💠دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🆔️ @isu_ac_ir
چند روز هست که به شدت درگیر ایجاد مقدمات رویداد هجرت اشتغال آفرینی هستم. عذرخواهم که این روز ها موفق به بارگذاری مطالب تولیدی نشده ام. این رویداد را طراحی کرده ایم برای امید، برای حرکت، برای قدم گذاشتن در گامی دیگر از انقلاب. گامی غریب و البته هیجان انگیز. تا بدانیم که می توانیم اقتصادمان را، زندگی مان را و شغلمان را مبتنی بر گفتمان انقلابی طراحی کنیم. در این رویداد تمرین می کنیم که طراحی مسیر آینده مان را خودمان و بر اساس آموزه‌هاي های اصیلمان انجام دهیم. دعا کنید که موفق شویم راهیان نور را در حوزه اقتصاد و اشتغال راه اندازی کنیم. شاید این رویداد اول، همان شناسایی اولیه از فکه باشد. معبرها پر از مین و مسیر پر است از فراز و نشیب. از کانال موانع گرفته تا باتلاق های مصنوع نظام سرمایه داری. باید عبور کنیم از اینها تا اشتغالمان و اقتصادمان اصلاح شود. باید هجرت کنیم از خودمان به مردم. از خودمحوری به تعاون، از خودتحقیری به خودباوری و خداباوری، از سرمایه مداری به ایمان مداری. ما باید شغلمان و دنیامان و اقتصادمان را در وادی آخرت طراحی کنیم. و این معنای "نگاه معنوی به اقتصاد" است که رهبری در کلامشان فرمودند. و همین است معنای این کلام حضرت صادق علیه السلام که می فرمایند: نعم العون الدنیا علی الآخره. بهترین یاری گر انسان، دنیایی است که برای آخرت باشد. ما مکلف به ساخت و طراحی این دنیاییم. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
امروز ۲۱ تیر، روز عفاف و حجابه. روزی که معمولا با برگزاری تجمع، همایش و... توسط نهادهای حکومتی سپری می‌شه. هرچند اخیرأ دعوت به مبارزه با حجاب هم در این روز پر رنگ شده موضوعی که می‌خوام راجع بهش حرف بزنیم اینه که چرا گره کور حجاب باز نمیشه؟ بعد از چهل و چند سال از انقلاب اگر از من بپرسید میگم جمهوری اسلامی در این مقوله شکست خورده. اما چرا؟ آیا تا به حال بجز دلایل کلی مثل «ما باید امور تربیتی را اصلاح کنیم» «ما باید هویت زن مسلمان را احیا کنیم» و... حرفی از فعالین و مسئولین مربوطه شنیدید؟ نهایت تحلیل‌ها اینه که «چون حجاب اجباریه مردم لج کردند.» ادعایی هرچند درست برای برخی اما ناکافی برای همه اما من نگاه دیگری دارم: همانطور که بارها گفتم جامعه ما با سرعت زیاد در حال تبدیل شدن به چیزیه به نام بازار جامعه بازار چه مناسباتی داره؟ اولی‌ش اینه که در این جامعه خدا یک امر شخصی در عبادتگاه و کنج خانه‌ست نه تنظیم‌گر روابط اجتماعی و دوم اینکه همه چیز حول محور «سود و منفعت» میگرده. در چنین فضایی روابط انسان‌ها نه بر اساس خیرخواهی و برادری/خواهری بلکه بر اساس منفعت فردی شکل می‌گیره و به قول توماس هابز، فیلسوف برجسته، انسان گرگ انسانه. انسان جامعه بازار یک معامله گره در هر لباس و شغلی که باشه. خب تا اینجای کار به حجاب چه ربطی داره؟ گفتیم که خدای انسان معامله‌گرِ امروزی، منفعت اوست (یا باید بشه). حالا امر حجاب که یک سرش رابطه با معبوده و سر دیگه‌ش گذشت و خیرخواهی، در این سیستم چقدر می‌تونه کارآمد باشه؟ حجاب که (برخلاف شعارهای جمهوری اسلامی) خیلی هم محدودیته و پیچیده شده در سختی و محرومیت چه سنخیتی با زندگی انسانی داره که فلسفه زندگیش با منفعت و لذت گره خورده؟ انسان عصرِ «خودت مهمی» «حالشو ببر بقیه ش مهم نیست» دنیای بازار با زن معامله می‌کنه: علاوه بر بهره‌وری‌های اقتصادی برابر با مرد، به وسیله چیز دیگری که داره یعنی تن به دیگران لذتی برسونه در عوض جایزه هم بگیره: «پذیرفته شدن»! پکیجی از تحسین، اعتماد بنفس، دریافت توجه و محبت و حتی امکانات و شغل و... لازم نیست این معامله جایی به ثبت برسه یا حتی به زبان آورده بشه. این بده بستان در تار و پود روابط ما تنیده شده. مثال میخواهید ؟ بانویی که اگر محجبه باشه احساس اُمُل بودن بهش دست میده امل بودن یعنی چی؟ یعنی مورد قبول فضای امروز نیستم. یعنی از پس تقاضای بازار بر نخواهم آمد و تحقیر خواهم شد حالا کی انتخاب می‌کنه که چه جور سبک پوششی امل بودن محسوب میشه؟ سرمایه و صاحبان اون و رسانه‌هاش. شما تنظیم روابط اجتماعی رو به دست اینها دادید . . . اینه که دختر جوان شما حرف شما رو درباره تقدس حجاب نمی‌فهمه. اینه که با هم به یک ادبیات مشترک نمی‌رسیم . شما دارید با ادبیات اسلامی با انسانی حرف میزنید که در اتمسفر غیر اسلامی رشد کرده، هرچند هم که در و دیوار مدرسه و شهرش پر از حدیث و آیه بوده باشه. بهشت و جهنم شما برای او خیاره. خنک و بی‌مزه. چون دنیای مدرن به اهالی خودش قبولانده که بهشت و جهنم همین جاست. و این نظم جدید رو جمهوری اسلامی پذیرفته، سالهاست بهش تن داده و دنبال کرده. این بی حجابی انتخاب جمهور اسلامی بوده هرچند خودش ندانه! پریچهر جنتی 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اکران مستند «سرو بی‌قرار» 🔹مراسم اولین سالگرد درگذشت محمدحسین فرج نژاد همراه با افتتاحیه مدرسه رسانه‌ای محمدحسین فرج‌نژاد فردا برگزار می‌شود. 🔹این مراسم به‌همراه اکران مستند «سرو بی‌قرار» که روایتی از دغدغه‌ها و‌ زندگی محمدحسین فرج‌نژاد است برگزار خواهد شد. 🔹در این مراسم، از شمس‌الدین رحمانی به‌ عنوان استاد برتر دشمن شناسی تقدیر به‌عمل می‌آید. 🔹علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند جمعه، ۲۴ تیرماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه در این مراسم شرکت کنند. 🔹محمدحسین فرج نژاد از فعالان انقلابی شهر مقدس قم با آثار پژوهشی قابل توجهی بود که سال گذشته به‌همراه خانواده در سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفتند. @TasnimNews
پیشنهاد می کنم از ساعات آخر ثبت نام هجرت اشتغال آفرینی استفاده بفرمایید و در رویداد شرکت کنید. آدرس پایگاه ثبت نام: Muhajer.biz ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
سه عکس را ببینید دو عکس راجع به بانک است سومی وقتی است که کمپانی‌های سیگار دانشمندانی را اجیر کردند تا ثابت کنند نیکوتین اعتیاد آور نیست و آنها هم مقاله و کتاب نوشتند و مصاحبه کردند و قسم خوردند که اصلا هم اعتیاد آور نیست :) 💠 @h_abasifar
✨بحران آب؛ عرصه جدید نبرد نئولیبرالیسم و اقتصاد مقاومتی چند وقت پیش مقاله‌ای می‌خواندم که در یکی از ایالات آمریکا، سطح آب زیرزمینی افت کرده است. موضوع مقاله، یکی از فناوری‌های نوین آبیاری بود و تز نویسنده پس از طرح مسئله بحران آب، این بود که ضرورت دارد میزان بهره‌وری آب با این فناوری ارتقا داده شود تا برداشت محصول به ازای هر مترمکعب آب، درصد مشخصی افزایش یابد. الگوی حاکم بر ذهن نویسنده، این بود که باید بهره‌وری آب را با فناوری افزایش داد تا تولید و عرضه محصول کشاورزی در نتیجه کمبود آب افت نکند. اقتصاد مقاومتی، طی چنین طریقی را تجویز می‌کند. امروز دیدم یکی از اعضای اتاق بازرگانی فرموده که بحران آب داریم و کشاورزان ایرانی در هر هکتار کشت ذرت، برنج و گندم ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میانگین جهانی آب مصرف می‌کنند و باید یک برنامه ریاضت آبی ۱۰ ساله را اجرا کرد. چنانچه ملاحظه می‌فرمایید، اینجا به جای اینکه نسخه افزایش بهره‌وری آب پیچیده شود تا عرضه و تولید محصول افزایش یابد، کشاورز مظلوم مقصر بحران آبی معرفی شده و نسخه ریاضت تجویز می‌شود‌؛ و گفته نمی‌شود که آنچه باعث شده در جهان ۲ تا ۳ برابر نسبت به ایران کمتر آب مصرف شود، فرهنگ کشاورزی و ریاضت آبی نیست، توسعه فناوری و گذاشتن آن در اختیار کشاورز است. یکی از انتقادات اصلی که همواره متوجه نئولیبرالیسم بوده، همین است. نئولیبرال‌ها با طرف عرضه اقتصاد (یعنی تولید) کاری ندارند و می‌خواهند صرفا با مدیریت تقاضا مسائل را حل کنند. مدیریت تقاضا نیز در شرایط کمبود یعنی ریاضت و گران‌سازی برای خارج کردن بخشی از مصرف کنندگان از بازار. این دست مسائل، کاملا فلسفی و فکری و مرتبط با حمکرانی و سیاست‌ورزی است. مسئله نه به تخصص مهندسی کشاورزی ارتباط دارد، نه به تخصص مهندسی آب. سیاستمدار است که باید میان رویکردها انتخاب کند و اینجاست که گرایش فکری‌اش به نئولیبرالیسم یا اقتصاد مقاومتی خود را نشان می‌دهد. اگر استفاده از فناوری آبی برای افزایش بهره‌وری را انتخاب کرد، سراغ متخصصین مرتبط می‌رود و به فکر توسعه فناوری می‌افتد و دستور به تدوین طرح ملی و اجرای پروژه ملی برای افزایش بهره‌وری آب می‌دهد؛ اگر ریاضت آبی را انتخاب کرد، سراغ ریاضی‌دان‌ها می‌رود تا برایش حساب و کتاب کنند و فرمول بنویسند که قیمت را چقدر افزایش دهیم تا مصرف به چه میزان کاهش یابد... و صورت مسئله پاک شود! چنانکه ملاحظه می‌فرمایید، برخلاف تبلیغات گسترده انجام شده، این نئولیبرالیسم است که تجویز به ریاضت می‌کند، نه اقتصاد مقاومتی! و هنر نئولیبرال‌ها این است که همواره چنین طرح‌هایی را بنام اقتصاد مقاومتی جا زده‌اند. کشور امروز به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های جوانان خوش‌فکرمان، در مرز فناوری‌های آبی قرار دارد و فناوری SSTI که یک فناوری خاص و انحصاری برای کاهش مصرف آب و افزایش محصول است، کاملا بومی شده و ارتقا نیز یافته است. در پروژه‌های نمونه اجرا شده در کشور، با موفقیت مصرف آب به یک چهارم کاهش یافته و محصول حداقل دو برابر شده است. باید به سرعت، یک طرح ملی برای استفاده از این فناوری در سراسر کشور اجرا شود. اجرای این طرح نیز از عهده یک وزارتخانه -اینجا کشاورزی- برنمی‌آید. پروژه، مرتبط با مسئله آب است که مسئولیت آن با وزارت نیروست. مباحث مالی و تسهیلاتی وجود دارد که حضور وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را الزامی می‌کند. مواد اولیه‌ای مورد نیاز است که باید پتروشیمی‌ها و فولادی ها درگیر شوند که وزارتین نفت و صمت مسئولیت پیدا می‌کنند. همچنانکه برای حذف ارز ۴۲۰۰ کل سیستم با فرماندهی شخص رئیس جمهور بسیج شد، برای حل این مسئله نیز چنان بسیجی ضرورت دارد. قول خوبی از حاج آقای رئیسی در این زمینه گرفته شده و ایشان در جریان دستیابی کشور به این فناوری و اجرای موفق نمونه‌های آن هستند. هرچند شنیدن خبر "ایجاد بازار آب" در یکی از استان‌ها که مرتبط با همان ریاضی‌بازی است و کاری به سمت عرضه اقتصاد و افزایش تولید و بهره‌وری ندارد، بسیار ناراحت‌کننده بود. اما امیدوارم این بار، برخلاف ماجرای حذف ارز ۴۲۰۰ که امروز نتایجش را مشاهده می‌فرمایید، نئولیبرال‌ها پیروز نشوند و با رونق تولید و عرضه محصولات کشاورزی، هم از وابستگی به واردات این محصولات نجات یابیم، هم از بحران آب عبور کنیم، هم درگیر بحران تامین ارز برای واردات نباشیم و بساط این ارز ترجیحی و غیرترجیحی و یارانه و رانت و... جمع شود، هم با افزایش تولید، قدرت پول ملی افزایش یابد، هم اشتغال ایجاد شود، هم رشد اقتصادی حاصل آید، هم تورم کاهش یابد... بله عزیزان، رشد اقتصادی و کاهش تورم و ایجاد اشتغال و...با فرمول ریاضی به دست نمی‌آید، با اجرای پروژه‌های ملی روی زمین، این اعداد و ارقام هم مثبت می‌شوند! @syjebraily
◀️ اوبر و پدیده پول کثیف در فضای استارتاپی 🔰در مورد استفاده اوبر در کتاب‌سازی و خرید علم ⭕️ پنج روز پیش، گاردین براساس ۱۲۴ هزار سند افشاء شده از ایمیل‌ها، پیام‌ها و گفتگوهای رد و بدل شده میان بنیانگذار اوبر و تیم مدیریتی این غول فناوری طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ اثبات کرد اوبر برای توسعه شبکه خود در بسیاری از کشورها به ویژه فرانسه با سیاستمداران ارشد این کشورها زد و بند داشته و کوشش کرده است از طریق ارتباطات شخصی با آنها قوانین حوزه حمل و نقل و همچنین استانداردهای بیمه و دستمزد رانندگان تاکسی در این کشورها را زیر پا بگذارد. این افشاگری جنجالی در ایران چندان بازتابی نداشت، هر چند انتظار می‌رفت به دلیل همانندسازی‌هایی که از اسنپ و تپسی و مشکلات این رانندگان با غول تاکسیرانی آنلاین می‌شود، بحث و گفتگوهای بیشتری به جریان بیفتد. ⭕️معدود رسانه‌هایی که به موضوع رسوایی وحشتناک اوبر که در گزارش تحقیقی گاردین آمده، پرداختند؛ روی لابی سیاسی تراویس کالانیک به ویژه با امانوئل ماکرون و همچنین دستاویز قرار دادن آشوب‌های داخلی فرانسه به منظور درآمدزایی و شهرت‌سازی اوبر تمرکز کردند. اما افشاگری گاردین که که توسط تیمی از روزنامه‌نگاران بین‌المللی تغذیه شده، به یک نکته عجیب هم اشاره می‌کند: اوبر به منظور جریان‌سازی رسانه‌ای و ترویج بحث‌های سیاستی، صدها هزار دلار به دانشگاهیان برجسته پرداخته تا تحقیقاتی را «تولید» کنند که از ادعاهای شرکت در مورد مزایای مدل اقتصادی اوبر پشتیبانی کند. رشوه به اهل علم یا فرضیه‌سازی علمی از یک عمل سرمایه‌محور، از همه آن لابی‌ها و زد و بندها به مراتب تلخ‌تر و تکان‌دهنده‌تر و ویرانگرتر است. نگاه سرمایه‌محور با هر تعبیری-کاپیتالیستی، نئولیبرالیستی، استارتاپی یا ....- همه چیز را می‌خرد. سیاستمدار و قانون و نظم و البته اکنون توانسته علم را هم بخرد و سفارش‌پذیر کند. مثل همین فیلم‌های سینمایی از سوژه‌های اجتماعی شهرها و روستاهای ایران که برای خارج از ایران ساخته می‌شود. هنر سفارشی، علم به تعبیر گاردین، «تولید شدنی» از هر لابی و زد و بندی خطرناک‌تر است. ⭕️ مشابه همین ماجرای وحشتناک اوبر، گزارش تحقیقی الی کلیفتون با عنوان «بازسازی اعتماد به اندیشکده‌ها» است که سال گذشته منتشر شد. کلیفتون در مورد نقش پول در جریانات سیاسی می‌نویسد و از نخستین چهره‌هایی است که در مورد زد و بندهای مالی چهره‌های برجسته جمهوری‌خواهان و سازمان مجاهدین خلق، مشهور به منافقین، بارها و بارها افشاگری کرده است. او در این گزارش از پدیده پول کثیف در اندیشکده‌های آمریکایی پرده بر می‌دارد و نشان می‌دهد اندیشکده‌ها که در سیاستگذاری‌های واشنگتن نقش مهمی دارند، چگونه برای تأمین مالی خود مجبور شده‌اند جلوی برخی قدرت‌های استبدادی سرمایه‌دار مانند عربستان سعودی و امارات زانو بزنند. ⭕️ کلیفتون در آن گزارش نشان می‌دهد پدیده «اهداء» یا «کمک مالی» (donate) چگونه اندیشکده‌های معتبری همچون بنیاد هریتیج را آلوده کرده است. بسیاری از این گزارشات، مبنای خریدهای اقتصادی تسلیحاتی یا سفیدشویی حقوق بشری به منظور کسب اعتبارهای جهانی مثل میزبانی یک رویداد بین‌المللی می‌شود. برای نمونه، مرکز امنیت جدید آمریکا (Center for a New American Security) در تابستان سال ۲۰۱۶، ۲۵۰ هزار دلار از امارات متحده دریافت کرد تا صادرات پهپاد به امارات را برای دولت ترامپ «سیاست‌سازی» کند. ⭕️ در پنج سال اخیر، در مورد تغییر الگوی اشتغال و درآمدزایی، سهولت و سرعت در سبک زندگی، اهمیت ایجاد تغییرات روانی و روحی و رفتاری به شکل‌های جدیدی که فناوری توصیه می‌کند و در یک کلام، زندگی استارتاپی و نظم پلتفرمی، مقالات، یادداشت‌ها و مصاحبه‌های پرشماری نوشته یا تولید شده است. همه این بحث و گفتگوها، نقد و نظرها، تولید مجلات و ویژه‌نامه‌ها و به ویژه نشست‌های دانشگاهی و مقالات علمی، از واقعیت خبر می‌دادند؟ یا اینکه ضروری بود به اسم گفتمان‌سازی، زمینه کتاب‌سازی و مقاله‌سازی فراهم شود تا هر چه اکوسیستم استارتاپی حکم می‌کند، «علمی» و «فناورانه» تلقی شود؟ 🆔@asar1398
افتتاحیه برنامه هجرت اشتغال آفرینی، سه شنبه ۲۸ تیرماه. پذیرش مخاطبان از دوشنبه ۲۷ تیرماه (عید غدیر) ساعت ۱۸. دانشگاه قم. ورود از درب قدس. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
دکتر حمیدرضا مقصودی
افتتاحیه برنامه هجرت اشتغال آفرینی، سه شنبه ۲۸ تیرماه. پذیرش مخاطبان از دوشنبه ۲۷ تیرماه (عید غدی
اگر دوستانی با توجه به ساعت بلیطشان زودتر هم تشریف آوردند از بعد از ظهر (ساعت ۱۴) امکان پذیرش وجود دارد.
🏢 زندگی آپارتمانی، تولید متمرکز، تولید زباله! 💠 اگر هر یک از ٢٧ میلیون خانوار ایرانی فقط یک قالب پنیر بخرند و نهایتاً این پنیر را طی یک هفته مصرف کنند؛ در طول یک هفته، ٢٧ میلیون زباله ی پلاستیکی از پنیر فقط جمع شده است!! تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل! (تهران در یک روز حدود ١٠ هزارتن پسماند عادی دارد!) این بحران، نتیجه ی تولیدِ صنعتیِ متمرکز کارخانه ای است! 💠 محصولِ تولیدِی متمرکز و بیرون از خانه، (مثلاً پنیر از آمل تا قم) برای اینکه تا به دست مصرف کننده می رسد قابل استفاده باشد، بایستی داخل بسته بندی و مقرون به افزودنی باشد! 💠 تولید این حجم از زباله، حاصل این الگوی تولید متمرکز است. برای تغییر الگوی تولید، بایستی الگوی شهرسازی و معماری تغییر کند! در زندگی آپارتمان نشینی، زمینه ی تولید فراهم نیست، نتیجه این می شود که تولید مواد غذایی مورد نیاز خانواده ها، متمرکز و به کارخانه ها سپرده می شود. با ساختِ خانه های وسیع، زمینه ی تولید سالم، غیر صنعتی و غیرمتمرکز، فراهم می شود و تقریباً زباله ای تولید نمی شود. همچنین در خانه های وسیع و حیاط دار، با فراهم شدن زندگی حیوانات خانگی، بخشی از دور ریزها خوراک حیوانات می شود. 👤حجت الاسلام مهران فر 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🛑 لیبرالیسم نجات‌بخش! ‼️ لیبرالیسم چگونه مردم را کنترل می‌کنند؟ ✍️ برگرفته از آخرین یادداشت مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد، در شماره‌ی دهم مجله خردورزی 🔻در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانک‌های واسط بین مافیای اروپایی ـ آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف می‌کند: 🔻«قلب سرمایه‌داری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهی‌های مردم. بدهی مردم، زمانی بیشتر می‌شود که در درگیری‌های محلی مبتلی شوند. 🔻هرجا ثبات به‌هم ریزد، اقتصاد تضعیف می‌شود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانک‌ها می‌گیرند و بدهکارِ سیستم سرمایه‌داری می‌شوند و در نهایت هر کس افسار بدهی‌ها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل می‌کند.» 🔻و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، می‌توان بر مردم حکومت کرد؟! •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
سلام اقای کمالی حدود 50 هزار پرس غذا برای فردا مهیا کرده که بخش اعظم آن برای مناطق محروم و مرزی است حدود 2 میلیارد خرج شده که تا الان 1/5 میلیارد تامین شده و هنوز 500 میلیون مانده دوستان دستی بجنبانند و این پوستر را به اهلش برسانند که تا فردا این مبلغ هم تامین بشه
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi