بارها از پیوند وثیق غرب پرستان با تفکر تکفیری شیعه و سنی سخن گفته ام. پشتوانه فقهی آن ها در قم و ... را نیز شاهد گرفته ام.
این عکس، سویه قم این ماجرا را نشان می دهد.
نخبگان غرب پرست مکلفند با تقویت تکفیر در منطقه و تداوم ناامنی، بازیابی تمدنی اسلام را ناممکن کنند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
cutting_سبک زندگی اقتصادی بر پایه مختصات اربعین حسینی-شب۲.mp3
18.02M
🎙صوت- سبک زندگی اقتصادی بر پایه مختصات اربعین حسینی(قسمت دوم)
◾️سید امیرحسین حسینی
⚫️شب ۲۸ محرم
🕋مسجد صاحب الزمان فقیه محله-جویبار
✅به افرا بپیوندید:
@afra_co
ما وقتی که ملاحظه میکنیم و سعادتها را سنجش میکنیم، میبینیم که سعادتمندها آنهایی بودند که در کوخها بودند. آنهایی که در کاخها هستند سعادتمند نیستند. آن مقداری که برکات از کوخها در دنیا منتشر شده است هیچ در کاخها پیدا نمیشود.
...طبع قضیۀ کاخنشینی، توجه به عیش و عشرت و توجه به دنیا و توجه به مال و منال است و نمیتواند شهوت و شکم، این طبقه را مهلت بدهد که در یک امر تفکری وارد بشوند و فکر بکنند. آنهایی که اختراع کردهاند، آنهایی که زحمت کشیدهاند و کتابهای ارزنده تحویل جامعه دادهاند در هر رشتهای، این کوخنشینان بودهاند. طبع کاخنشینی منافات دارد با تربیت صحیح، منافات دارد با اختراع و تصنیف و تألیف و زحمت.( امام خمینی ره 01/01/1362)
یک سوال:
با توجه به این فرمایش حضرت امام ره:
این که نظام کنکور ما عموما دانشجو را از طبقه مرفه اجتماع جذب میکند نشانه چیست؟
آیا این طبقه که وارد دانشگاه میشوند میتوانند در آینده اختراع و تصنیف و تالیف کنند و آیا این طبقه در نظام علمی زحمت میکشند؟
این که این نظام آموزشی، کوخ نشینان را از ورود به محلهای خدمت باز میدارد چه آینده ای را برای نظام اقتصادی و اجتماعی رقم میزند؟ آیا میتوان انتظار رشد را داشت؟
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
ضمن عرض خدا قوت بابت این موفقیت، سازکاری که میتواند به این دقت شناسایی کند که دهها میلیون نفر از کجا نان میخرند، حتما میتواند از قاچاق آرد و سوخت به خارج جلوگیری کند، مانع واردات و قاچاق کالای مشابه داخلی شود؛ و میتوانست رسیدن ارز ترجیحی به سفره ملت را رهگیری و تضمین کند...
@syjebraily
تفکر حزبی می گوید یک فعل در زمان حاکمیت حزب مقابل حرام است و همان فعال در زمان حاکمیت ما واجب.
اما تفکر حزب اللهی می گوید صحت و فساد افعال را تابع احزاب نکنید. مصالح دین خدا و مردم را در نظر بگیرید. عیار آن مصالح را نظام ولایت و فقاهت است که نشان می دهد.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
🔻در واکنش به مخالفت مجلس با تصویب «ممنوعیت حیلههای ربا»:
✍️ یادداشتی به وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی
◻️ رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزههای علمیه:
بسم الله الرحمن الرحیم
مطلع شدیم که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هفته گذشته متاسفانه با تصویب «ممنوعیت حیلههای ربا» در طرح مجلس مخالفت کردند. یکی از نمایندگان موثر در تنظیم طرح بانکداری مجلس شورای اسلامی عمده دلیل مخالفت را این گونه بیان کردند: «ممکن است این شائبه را ایجاد کند که فقهای شورای نگهبان در گذشته قائل به حیلههای ربا بودهاند».
هر کسی این استدلال را ببیند در سستی و بیپایه بودن آن تردیدی نخواهد کرد. چطور ممکن است انسانی نگران حیثیت اعضای محترم شورای نگهبان باشد، اما نگران حیثیت اصل اسلام و رفع #رباخواری و حیلههای ربا در بانکداری جمهوری اسلامی ایران نباشد؟! انسان هر چقدر تلاش کند به این استدلالها و ارایه دهندگان آن خوشبین باشد، نمیتواند خود را راضی کند. همه میدانند در طول سالهای گذشته اساس عملکرد بانکها بر ربا و حیلههای ربا بوده است. همان طوری که رئیس محترم مجلس در کمتر از یک ماه پیش اعلام کردهاند: «اقتصاد ما آلوده به ربا است و ربا هم جنگ با خداست و هیچکدام از معاملات در چارچوب اسلامی انجام نمیشود.» آیا وقت آن نرسیده است که همه پرچمداران اسلام و انقلاب اسلامی از خود سوال کنند که پس از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایران این چه اتفاقی است که در مجلس شورای اسلامی افتاده است که برخیها نگران حیثیت اعضای محترم شورای نگهبان هستند، اما نگران اصل اسلام نیستند؟! چطور مجلس انقلابی تسلیم چنین استدلال سستی شده است؟! براساس اخبار واصله قرار است همین هفته، مجلس شورای اسلامی تمام مواد طرح را بررسی و تصویب کند. ما نگران آن هستیم که با استدلالهای سست دیگری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ممنوعیت خلق پول توسط بانکهای غیردولتی و نیز بنگاهداری بانکها رای مخالف بدهند. در این صورت به موکلین خود در برابر این پرسش: «آیا در این قانونی که تصویب کردهاید جلو رباخواری، خلق پول و بنگاهداری بانکها یعنی امالمفاسد اقتصادی و معیشت مردم را گرفتهاید؟» چه پاسخی خواهند داد. مطمئن هستیم که جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس که دغدغههای به حقی نسبت به امور اقتصادی و وضعیت معیشت مردم دارند، نقش برجستهای در تصویب ممنوعیت حیلههای ربا، خلق پول توسط بانکهای غیردولتی و بنگاهداری بانکها دارند و انتظار همه موکلینشان آن است که ممنوعیت این امور در مجلس شورای اسلامی تصویب گردد.
#طرح_بانکداری_مجلس
#حیل_ربوی
#خطوط_قرمز
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
از خصوصیات حکمرانی سکولار این است که برای اخراج دین از ساحت حکمرانی، نمایندگان و مبلغان تفکر دینی را از این ساحت اخراج کرده است. از این روست که به محض شنیدن اینکه ممکن است چند طلبه برای احقاق حقوق مردم و برای نظارت شرعی بر اتفاقاتی که درون بانکداری رخ میدهد وارد بانکها شوند، بلافاصله کهیر میزند.
البته این نگاه در برخی از حوزویان هم وجود دارد که مبادا دست و لباسمان به بانک بخورد و نجس شویم.
و البته در میان بخشی دیگر از حوزویان که میگویند: بانک را باید کارشناسان اداره کنند. ما همینجا هستیم و حکم میدهیم. عمل به حکم بر عهده نظام کارشناسی است.
و جالب این جاست که در یک هماهنگی سه گانه میان این نحلهها، نهایتا دین است که از بانک اخراج میشود. و البته در مرتبهای بالاتر، دین از همه حکمرانی اخراج میشود.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
پیوند حوزه لیبرال و دانشگاهِ لیبرال را هیچ تصویری بهتر از این نشان نمیداد.
یک ویژگی مشترک هم دارند
هر دو بیسواد و پر حرفاند...
#لیبرالهای_ریشو
#آقامیری #صادق_الحسینی
💠 @h_abasifar
دکتر حمیدرضا مقصودی
پیوند حوزه لیبرال و دانشگاهِ لیبرال را هیچ تصویری بهتر از این نشان نمیداد. یک ویژگی مشترک هم دارند
البته من اصلاح میکنم: جریان انقلابی حوزه در سیری رو به رشد در حال تصفیه سازمان حوزه از لیبرالها و سکولارهاست.
⚡️استخراج رمزارز برای اقتصاد کشور مفید است؟
ظاهر ماجرا یک فعالیت کاملا بهصرفه است. شما هیچ کاری لازم نیست انجام دهید. سرمایهتان را هزینه تهیه یک مکان مناسب با یک سیستم خنککننده و تعدادی ماینر کرده و اصطلاحا مزرعه تاسیس میکنید و درآمدزایی شما با یک سود بالا آغاز میشود.
اما واقعیت ماجرا با این ظاهر زیبا و پرسود هیچ نسبتی ندارد. شما با این کار درواقع در حال نابودکردن تدریجی اقتصاد کشور خود هستید که البته بزرگترین متضرر آن، خود شما خواهید بود. نخستین اشکال کشف رمزهای بهادار این است که سرمایههای ملی که باید صرف تولید کالا شود، در راه دستیابی به یک ابزار مبادله هزینه میشود. یک صاحب مزرعه کشف بیتکوین، ابتدا ارز حاصل از صادرات کالا را صرف واردات ماینر میکند و یک خسارت به اقتصاد میزند. خسارت دوم، صرفشدن برق برای کشف این رمزهای بهادار است که باید برای چرخاندن موتورهای تولید و تامین رفاه جامعه استفاده میشد. خسارت سوم، تبدیلشدن کارخانههای کشور به مزارع بیتکوین و تعطیلی تولید است که پیوسته گزارشهای متنوعی از این روند به گوش میرسد. خسارت چهارم، افزایش بیکاری بهسبب تبدیل کارخانههای مولد به سولههای کشف رمز است. خسارت پنجم که بزرگ ترین ضربه این فرآیند به اقتصاد ملی است، تبدیل بیت کوین به ریال است. یعنی شما وقتی با صرف منابعی به ارزش چندهزار دلار یک بیتکوین به دست آوردید، آن را به یک صرافی فروخته و دهها میلیون تومان پول دریافت میکنید، بدون اینکه ارزش افزودهای ایجاد کرده باشید. به فرآیند دقت کنید: شما چند هزار دلار ارزی که از طریق صادرات کالا (بخوانید نفت) به دست آمده، صرف خرید ماینر کردهاید. چندهزار دلار دیگر منابع کشور (بهویژه برق) صرف کشف رمز شده است. اینک دهها میلیون تومان هم پول دست شماست که قصد دارید با آن نیازمندیهای خود را به خوراک، پوشاک، خودرو، مسکن و... تامین کنید. بهعبارت دقیقتر، پولی که باید «ابزار مبادله» یک کالا با کالای دیگر باشد، از طریق از بین بردن یکسری کالای باارزش به دست آمده است و خودش هیچ کاربرد مصرفی ندارد. کار شما مانند این است که دولت بهطور مثال نفتی را که هزاران مصرف دارد، تبدیل به سنگ کرده و بعنوان ابزار مبادله به فروش برساند. یا یک مزرعهدار، گندمی را که برداشت میکند و این گندم باید تبدیل به نان شده و به مصرف غذایی برسد، تبدیل به سنگ کرده و جهت استفاده بعنوان یک ابزار مبادله (پول) به فروش برساند. یعنی رسیدن به قدرت خرید از طریق امحاء کالا!
به عبارت دیگر، اگر ربا فرآیندی است که ربادهنده بدون ایجاد ارزش افزوده اقتصادی، به سود و قدرت خرید میرسد، استخراج رمزارز فرآیندی است که طی آن، کاشف! از طریق نابود کردن ارزش افزوده به سود و قدرت خرید میرسد. نتیجه این فرآیند کاهش شدید ارزش پول ملی است، چراکه نهتنها بهازای پولی که خلق میشود، کالایی تولید نمیشود بلکه کالاهای باارزشی از بین میرود. یک خسارت ششم نیز وجود دارد که درباره همه ابزارهای مبادله ازجمله یورو، دلار و... صادق است و آن تبدیل رمزهای بهادار به کالای سرمایهای است؛ یعنی مردم این رمزها را برای حفظ ارزش پول خود یا با انگیزه سود از محل نوسان قیمت آن تهیه کنند که خسارات آن در حوزه ارز (و سایر داراییهای نقدشونده مانند سکه، مسکن و خودرو) در سالهای گذشته به انحاء مختلف نمایان شده است.
اگر پول رایج، اعتباری است، رمزارز حتی اعتباری هم نیست و نوسان قیمت آن نشان داده که میتواند یک شبه پادشاه را گدا -و بالعکس- کند.
متن کامل این یادداشت را که تیرماه ۹۸ منتشر شده است، میتوانید در لینک زیر مطالعه فرمایید.
https://akharinkhabar.ir/amp/analysis/5451094/
این هم نمونه ای دیگر.
برای اینکه هیچ گفتگویی بین طلاب و حکمرانی صورت نگیرد، حضور یک طلبه برای مباحث اخلاقی در میان کارکنان یک گوشه از صنعت نفت را هم برنمیتابند و چند روز است تمسخر می کنند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi