هدایت شده از آنسوتر | سید محمدرضا رضی
اقتصاد در سپهر ولایت فقیه
بخش ۳ از ۴
چرا اقتصاد اسلامی آن چیزی است که ولی فقیه میگوید؟ چرا استناد به سخن ولی فقیه در بحث اقتصادی امری کاملا علمی است؟
📚۳. سطح کنشگری اقتصادی ولی فقیه سطح کنشگری طراحان مکاتب اقتصادی و نه کارشناسان فنی اقتصادی است. تفاوتی از جنس تفاوت معمار و بنا.
📚۴. فقیه در راهبری اقتصادی جامعه فارغ از حکیم و فیلسوف اقتصادی و یک تدبیرکننده و سائس یک کارشناس تمام عیار نیز هست. هنر بی بدیل او این است که در بستر مکتب اقتصادی اسلام نظرات متفاوت و بعضا متناقض کارشناسان را بشنود و انتخاب کند. بلکه خود تولید علم در نظام کارشناسی را رهبری کند.
پس مهمترین و بالاترین کارشناس خود فقیه است. چرا که احدی تخصص او یعنی تطبیق نظریات و راهکارها بر چارچوب اسلامی را ندارد.
اقتصاد سیاسی عرصه مدیریت و اداره است نه نظریه پردازی و نه کارشناسی به معنای عملیاتی کلمه. وظیفه کلان این مدیریت تحقق اهداف آن نظام است. در یک نظام با اهداف اسلامی حتی به فرض محال که چیزی به نام اقتصاد اسلامی وجود نداشته باشد مردم و رهبران اگر حتی صادقانه به دنبال اسلام نباشند برای حفظ ظاهر هم که شده باید با زور کلی پول خرج کنند و عده ای را اجیر کنند تا بالاخره چیزی به نام اقتصاد اسلامی را خلق کنند. ایشان باید اقتصاد اسلامی را ضرورتا به حکم هدف و جهتگیری خود بسازند و بیافرینند.
و این دقیقا همان کاری است که رهبران سیاسی و علمی لیبرالیسم مانند چارلز تاونشند، شلبورن و دیوید هیوم با استخدام آدام اسمیت و تعریف و تامین مالی طرحی تحقیقاتی به نام "کتاب تحقیقی در ماهیت و ریشه های ثروت ملل" اقتصاد لیبرال را آفریدند.
با پوزش از چنین بیان عوامانه ای، هیهات که اسلام اقتصاد نداشته باشد و اقتصاد اسلامی وجود نداشته باشد. اقتصاد اسلامی وجود داشته و دارد و کمی مطالعه قرآن، اندکی حدیث و مقداری تاریخ تمدن اسلامی آن را نمایان میسازد.
#مناظره_درخشان
🖌سید محمد رضا رضی
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
هدایت شده از آنسوتر | سید محمدرضا رضی
اقتصاد در سپهر ولایت فقیه
بخش ۴از ۴
چرا اقتصاد اسلامی آن چیزی است که ولی فقیه میگوید؟ چرا استناد به سخن ولی فقیه در بحث اقتصادی امری کاملا علمی است؟
در مصداق ولی فقیه نیز که امروز در امام خامنه ای دامت تاییداته تجلی دارد همه این سطوح و حتی بالاتر را میتوان به تماشا نشست.
نقش آفرینی در قامت یک سائس و تدبیر کننده کلان سیاست مُدن؛
در قامت یک حکیم و صاحب مکتب اقتصادی؛
و در قامت یک نظریه پرداز که راهی سوم را در میان کاپیتالیزم و سوسیالیزم به نام "اقتصاد مقاومتی" بنا مینهد؛
و دیدبانی بیدار که بیش از یک دهه خاکریز اقتصاد را رها نمیکند و از جنگ اقتصادی میگوید؛
و راهبری که فارغ از مدیران اجرایی با میدانی ترین سطوح اقتصاد یعنی تولیدکننده و کارگر ارتباط مستقیم داآنها نقطه امید و پناه آنهاست؛
و آمری حلیم که مدیران اجرایی را امر به معروفها و نهی از منکرهای اقتصادی میکند؛
و عالمی عامل که با وسواس از لباس و عمامه تا خودکار خود را ایرانی میخرد ...
و ناصحی مهربان که تا رشد مردم خود در عرصه اقتصاد ایستاده است...
آیا جهان کنونی نابغه ای چنین چندوجهی را در ساحت اقتصاد و سیاست عُدّه به خود دیده است؟
#مناظره_درخشان
🖌سید محمد رضا رضی
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏠طرح ابداعی مسکن محرومین در عراق
🏚در عراق جوانی به نام سیف عباس با راه اندازی طرح جمع آوری مبلغ ناچیزی از مردم، بانی یکی از شهرکهای مهم مسکونی برای مستمندان شد.
شهرکی که حالا جزو مشهورترین شهرکهای مسکونی عراق است. ساخت این شهرک سه سال پیش با جمع آوری مبلغ هزار دینار از مردم برابر با سی و پنج هزار تومان شروع شد.
این شهرک در شهر الشوملی استان بابل، در شصت و شش کیلومتری شهر کوفه واقع است.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از اندیشکده در امتداد بیداری
انقلاب_چهل_ساله_ایران_نگاهی_به_دستاوردهای_جمهوری_اسلامی.pdf
7.15M
باسمه تعالی
با توجه به استقبال مخاطبان از دو کتاب «پیش رفتهایم» و «صعود چهل ساله»، کتاب «انقلاب چهل ساله»
اثری دیگر در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی، تقدیم شما میگردد.
هدایت شده از اندیشکده در امتداد بیداری
صعود چهل ساله دستاوردهای نظام.pdf
17.85M
باسمه تعالی
چهارمین کتاب در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ کتاب «صعود چهل ساله»
نظریه بازار ضد عدالت است.
گفتگوی مفصل دکتر سید مهدی زریباف در این زمینه را در این لینک ببینید.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
برای پاسخ به این شبهه رسانه منحط تجارت فردا درباره سیاهانگاری دروغین وضعیت مشارکت اقتصادی زنان؛ یک روز کامل وقت گذاشتم.
نمودارها و شاخصها و گزارشها را آنالیز کردم تا حقیقت روشن شود.
اما اگر ۲میلیون نفر مطلب اول را دیدند، ۲هزار نفر هم پاسخ آن را نخواندند..
در این جنگ نابرابر، راهکار را چه میدانید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناسان پاسخ دهند!
آیا تنها ۵ درصد از ارزش اقتصادی خودرو مربوط به فولاد و قطعات مشتق شده از آن است؟
این نظر مدیرعامل شرکت فولاد است.
هرچند اقتصادی ها می دانند که تغییر قیمت های نسبی تعیین کننده هستند نه حجم قطعه موجود در یک خودرو. اگر قیمت نسبی یک قطعه افزایش پیدا کند، قیمت سایر اجزا نیز افزایش می یابد.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
⚠تاثیر ۸۰ درصدی قیمت نهاده هایی تولیدی از جمله فولاد در قیمت تمام شده یک خودرو!
📌محمد علی تیموری، مدیرعامل سایپا:
یک معادله است که اگر کسی آن را حل کند من به او جایزه می دهم. معادله این است بیش از ۸۰ درصد قیمت تمام شده یک خودرو به نهاده های تولید از جمله فولاد بر می گردد. طی سه سال اخیر قیمت فولاد بیش از ۷۰۰ درصد رشد داشته است. دومین نهاده مورد نیاز صنعت خودرو محصولات پتروشیمی است که این بخش نیز شاهد رشد ۸۰۰ درصدی قیمت بوده است. نکته سوم بحث های گمرک و ارز است. (۴ دی ۱۴۰۱)
پ.ن:
⛔آنوقت بعضی ها می گویند تنها ۵ درصد از ارزش اقتصادی خودرو مربوط به فولاد و قطعات مشتق شده از آن است! چه حرف های عجیبی!
#جبهه_تمدن_ساز_انقلاب_اسلامی
#فولاد_مبارکه
@jebhetse
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
در باب اقتصاداسلامی
حدود 5 دهه از احیای عملی اقتصاد اسلامی در جهان میگذرد. سالانه صدها مقاله در خصوص ابعاد و زوایای مختلف اقتصاد اسلامی اعم از وقف، قرضالحسنه، تأمین مالی های متعدد خرد و کلان،.. منتشر میشود. بازار کالاهای حلال گسترش یافته، داو جونز شاخص بازار اسلامی محاسبه و منتشر میکند و سهم مالیه اسلامی در مالیه دنیا از 1% به 2% افزایش یافته است. اونوقت یک عده، بدون کمترین کنکاشی، اقتصاد اسلامی را از جنبههای مختلف زیر سوال می برند.
چاپرا* اقتصاددان پاکستانی در کتابی که توسط بانک توسعه اسلامی (IDB) در سال 1996 منتشر شده، تعاریف مختلفی از اقتصاد اسلامی را ارائه میکند و خودش هم این طور اقتصاد اسلامی را تعریف می کند؛
"Islamic economic may be defined as that branch of knowledge which helps realize human well-being through an allocation and distribution of scarce resources that is in conformity with Islamic teachings without unduly curbing individual freedom or creating continued macroeconomic and ecological imbalances"
*Chapra, Umer. What is Islamic economics?. No. 9. Islamic Research and Training Institute, 1996.
ایرانی های دانشمندی چون عباس میرآخور، کاظم صدر و... هم سالهاست که در این عرصه متمرکز هستند و فعالیت میکنند. دکتر صدر در دوره کارشناسی ارشد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی علم اقتصاد اسلامی و تجربی بودن آن را بحث و تعریف میکردند و تا امروز دهها مقاله در خصوص این موضوع از ایشان منتشر شده است.
به کانال اقتصاد کاربردی بپیوندید 👇
https://eitaa.com/DrRezaGholami
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢#من_ریال_را_دوست_دارم
🔹چرا باید همه ما ریال را دوست داشته باشیم؟
🔸چون...
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
به صراحت، قانون اساسی جمهوری اسلامی را میراث اولیانوفسکی می خوانند.
آیا شورای نگهبان قانون اساسی، تکلیف نگهبانی خود را در مقابل این جیره خواران سرمایه داری به درستی انجام می دهد؟
آیا دوستان حزب اللهی، مشت باز شده این سرمایه سالاران را می بینند؟
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
شهید بهشتی سال ۵۸ تحت تاثیر کتابی که سال ۵۹ منتشر شده قانون اساسی جمهوری اسلامی را بر اساس اندیشههای کمونیستی نوشت در حالی که سال ۵۳ کتاب بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام را نوشته بود!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifarr
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (5)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«به عهده علمای اسلام و محققین و کارشناسان اسلامی است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح اقتصاد حاکم بر جهان اسلام، طرحها و برنامههای سازنده و دربرگیرنده منافع محرومین و پابرهنهها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و فقر معیشت به درآورند.
البته پیاده کردن مقاصد اسلام در جهان و خصوصاً برنامههای اقتصادی آن و مقابله با اقتصاد بیمار سرمایه داری غرب و اشتراکی شرق، بدون حاکمیت همه جانبه اسلام میسر نیست و ریشه کن شدن آثار سوء و مخرب آن، چه بسا بعد از استقرار نظام عدل و حکومت اسلامی همچون جمهوری اسلامی ایران نیازمند به زمان باشد، ولی ارائه طرحها و اصولًا تبیین جهتگیری اقتصاد اسلام در راستای حفظ منافع محرومین و گسترش مشارکت عمومی آنان و مبارزه اسلام با زراندوزان، بزرگترین هدیه و بشارت آزادی انسان از اسارت فقر و تهیدستی به شمار میرود و بیان این حقیقت که صاحبان مال و منال در حکومت اسلام هیچ امتیاز و برتریای از این جهت بر فقرا ندارند و ابداً اولویتی به آنان تعلق نخواهد گرفت، مسلّم راه شکوفایی و پرورش استعدادهای خفته و سرکوبشده پابرهنگان را فراهم میکند.
و تذکر این مطلب که ثروتمندان هرگز به خاطر تمکن مالی خود نباید در حکومت و حکمرانان و اداره کنندگان کشور اسلامی نفوذ کنند و مال و ثروت خود را به بهانه فخرفروشی و مباهات قرار بدهند و به فقرا و مستمندان و زحمتکشان، افکار و خواستههای خود را تحمیل کنند»
📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 347-311
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
این چند روز فرصتی شده برای بازخوانی خمینی کبیر...
که ارزیابی کنیم که خمینی کجا بود و ما کجا...
که آرمان های امام چه بر سرشان آمده
که ببینیم مظلومیت خمینی را در نبودش...
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
❎ میراث هایک نه اولیانوفسکی
✳️😡هفته نامه #تجارت_فردا اوضاع اقتصادی کنونی را میراث تبعیت از سوسیالیست هایی همچون اولیانوفسکی تلقی کرده و ریشه مشکل را در تبعیت از قانون اساسی میداند.
❇️ این در حالی است که مشکلات اقتصادی کنونی ریشه در تبعیت از میراث هایک و عدول از اصول قانون اساسی دارد، اقتصاد ما زمانی دچار مشکل شد که به تبعیت از توصیه های اجماع واشنگتنی صندوق بین المللی پول به دنبال کوچک سازی افراطی دولت، شوک های قیمتی و یارانه زدایی رفتیم، و با اجرای سیاست های تعدیل اقتصادی، سروکله بانکهای خصوصی را در اقتصاد کشور بازکردیم و همینک توان کنترلشان را نداریم.
❇️ کافی است یاداشت دکتر حسین #نمازی در مورد مشکلات سیاست تعدیل اقتصادی را بخوانید(اینجا) که واقعه تن دادن مسولان در دهه ۷۰ به توصیه های مخرب صندوق بینالمللی پول را گزارش می کند
✳️ اگر حرف ایشان را قبول ندارید، کتاب دکترین شوک نائومی کلاین (اینجا) و کتاب جهانی شدن و مسایل آن نوشته جوزف #استگلینز، برنده جایزه نوبل اقتصادی، را (اینجا)بخوانید که چگونه تبعیت شیلی و آرژانتین و ... از نسخههای لیبرالی امثال هایک اقتصاد این کشورها را تا مرز فروپاشی پیش برد.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
💢هم اکنون
ضبط برنامه در مسیر پیشرفت
صدا و سیمای استان قم
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اندیشکده قصد
💢 سلسله نشست های یکشنبه های اندیشهورزی
🔹با موضوع: در جستجوی راه سوم
ساخت رویای اقتصاد ایرانی
🔸با ارائه: حجتالاسلام والمسلمین حسین مهدیزاده
⏰زمان: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت۱۸
🏢مکان: اندیشکده قصد
📌پخش زنده از طریق کانال اندیشکده قصد در پیامرسان ایتا
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
🔹دیروز در برنامه در مسیر پیشرفت
با نمایندگان کارگران دو شرکت گفتگویی داشتیم و واقعاً خوشحالم که امثال چنین شرکت هایی در قم و ایران وجود دارد
شرکت هایی که برای تشویق کارگران برای فرزندآوری سهمیه شیر خشک و وام بلاعوض میدهد و برای ازدواج شان کمک مالی میکند در ایام و اعیاد مختلف بسته های کمکی به کارگران میدهد و با وجود افزایش حقوق ۲۱ درصدی، چند درصد بیشتر از این حقوق به کارگران میپردازد.
🔹و کارگران نیز از صمیم قلب از مدیران شرکت تشکر میکردند و دعاگو بودند.
🔸اگر به یک اقتصاد دان بگویی که در شرکتی اینچنین کمک هایی به کارگران داده میشود،
یقه پاره میکند که هزینه اضافی است و از سود شرکت کاسته میشود و آن دستمزد اضافی فلان قدر تورم زاست، ولی نمیدانند که کارگر با تمام دل و جان برای پیشرفت آن شرکت و در مقیاس بزرگتر برای جامعه تلاش میکند،...
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
💠 اخیــــراً مناقشههایی پیـــــــرامون اصول و سیـاســـتهای اقتصـــادی جمهوری اسلامی در گرفته و ایـن گفتگـــوها اگرچه با تأخیــــر، زمینــه بازگشــت دوباره به سرچشمه اندیشـههای اقتصـــادی و بازخـــوانی قوانیـــــــن اساسی و سیـاســـتهای کلان جمهوری اسلامی در اقتصـــاد را تمهیــــــد و تدارک نموده است. ایـن فرصت را مغتنم بشماریــم و به استقبال آن برویــم.
🔰کارگاه یک روزه اصول سیاستها و نهادهای اقتصادی جمهوری اسلامی(۱)
🖇آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاستهای کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی
▫️تعدادجلسات: ۶ جلسه ۶۰ دقیقهای
▫️زمان برگزاری: پنجشنبه(۲۱ اردیبهشت)، ساعت ۷:۳۰ الی ۱۶:۳۰
▫️شیوه برگزاری: حضوری(ظرفیت محدود)
قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴
🎴لینک ثبتنام:
http://www.negahschool.ir/product/workshop-economy/
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۰۰۹۳۱۰۸۴ در ارتباط باشید.
#دبیرخانههماندیشیپیشرفتاسلامی
#مرکزعلومنویناسلامی(معنا)
@maana_hamandishi
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴روحانیت و احترام اجتماعی: سخنی با مدعیان
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔶در ماههای اخیر، عدهای از روحانیان در سخنرانیها و مصاحبههای خود، نسبت به از دست رفتن احترام اجتماعی و مردمی روحانیت ابراز نگرانی کرده و میکنند! با وجود این، روحانیت را «وارثان پیامبران» و لباس آنان را «لباس پیامبران» هم میدانند!
🔻خطاب به این عزیزان عرض میکنم:
به راستی کدامیک از پیامبران دلنگران احترام اجتماعی خود بودهاند؟
مگر جز این است که همه دلنگرانی پیامبران، «هدایت مردمان» و «اقامه دین خدا» بوده است؟
مگر جز این است که پیامبری همچون حضرت نوح، ۹۵۰ سال شبانه روز در کار هدایتگری قوم خود بود و در برابر بدترین توهینها و تحقیرها و بیاحترامیها، هرگز نه خسته شد و نه ناامید؟ آیا او دلنگران هدایت مردم و اقامه دین خدا بود یا دلنگران جایگاه و احترام اجتماعی خودش؟
🔹مع الاسف برخی از مدعیان وراثت پیامبران، به جای نگرانی برای هدایت مردم و فعالیت در جهت اقامه دین در همه ابعاد و لایههای زیست فردی و اجتماعی، مهمترین دلمشغولیشان از دست رفتن جایگاه اجتماعی خودشان شده است! و تأسفبارتر این که اینان، مریدان و شاگردان خود را نیز افرادی پرتوقع و طلبکار از مردم و جامعه و انقلاب بار آورده و میآورند.
🔻به این عزیزان توصیه میکنم اگر هم دوستدار جایگاه اجتماعی و محبوب القلوب بودن هستید:
اولاً، بدانید هر کاری کنید، غیرمؤمنان هرگز شما را دوست نخواهند داشت؛ آنان اگر هم در ظاهر محبتی و ارادتی ابراز میکنند، به هدف بهرهبرداری و سواری گرفتن خودشان است، و در دل و در خلوت، شما را تمسخر میکنند و همینکه خر مرادشان از پل بگذرد، به ریش شما میخندند.
و ثانیاً، اگر واقعاً دنبال محبوب القلوب شدن هستید، بدانید بهترین راهکار، همان راهکار قرآنی است: «ایمان» و «عمل صالح» داشته باشید، خدای متعال دیر یا زود، محبت شما را در دلهای مردمان قرار میدهد.
إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا (مریم، ۹۶) کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام دهند، خدای رحمن محبت آنان را ایجاد میکند.
#حوزه_علمیه
#حوزه_سکولار
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
امروز توفیق داشتم با استاد ملکزاده همسفر شدم و ساعتی گفتگو کردیم.
شنیده بودم ایشان تسلط خوبی بر اندیشه شهید صدر دارند.
ایده پرفسور درخشان در مورد اقتصاد اسلامی را با ایشان طرح کردم و گفتم استاد، قائل به تلاش کارشناسی ذیل اندیشه امامین انقلاب هستند و نتیجه این تلاش را شایسته وصف اسلامی میدانند.
ایشان فرمودند در دیدگاه شهید صدر هم رجوع به فقها ملاک قرار داده شده و البته این مربوط به قبل الانقلاب است! تفسیر امروزی حرف شهید صدر همان است که پرفسور درخشان گفتهاند و ملاک فقط امامین انقلاب هستند.
نکته دقیق ایشان این بود که در این موضوعات یا باید مجتهد باشی یا مقلد و احتیاط معنا ندارد.
و اگر مجتهد نباشی و چیزی را به اسلام نسبت دهی، طاغوتی!
این همان نکتهایست که پرفسور درخشان چهل سال است از آن پرهیز میکند و میگوید من از اقتصاد اسلامی حرفی نمیزنم و چیزی را به خدا و دین خدا نسبت نمیدهم (اینجا را ببینید)
#مناظره_درخشان
#اعترافات_غنینژاد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور مسعود درخشان:
اقتصاد اسلامی کار سادهای نیست...
چیزی را میخواهید منسوب به خدا کنید، منسوب به دین کنید
بازیچه که نیست...
حتی اگر تمام عمرتان را بگذارید، گوشهای از مسائل روشن شود و یک پرتوی بیفتد به دانش اقتصاد اسلامی برای ما کافی است
ما میگوییم اقتصاد اسلامی؛ این حرف خیلی بزرگ است.
#مناظره_درخشان
#اعترافات_غنینژاد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar