هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟡سخنی با لیبرالها و مدعیان صلحطلب وطنی
🖊 احمدحسین شریفی
🔹چند هفته است که دانشجویان در بسیاری از دانشگاههای مشهور آمریکا، از کلمبیا گرفته تا هاروارد و تگزاس، در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به پا خاستهاند و تجمعات صلحطلبانهای را در بسیاری از دانشگاهها برگزار کرده و میکنند.
پلیس آمریکا به شکل بیسابقهای وارد دانشگاهها شده و معالاسف تعداد زیادی از دانشجویان را مورد ضرب و جرح قرار داده و تعداد فراوان دیگری را نیز دستگیر و بازداشت کرده است. حتی به صورتی وحشیانه به خبرنگاران حملهور شده. «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» دلها و وجدانهای بسیاری از دانشجویان و جوانان را در مهد لیبرالیسم بیدار کرده است. «لیبرالیسم صهیونیستی» و «حقوق بشر لیبرالیستی» به شکلی عریان، حقستیزی و خشونتطلبی ذاتی خود را نمایان کرده است.
🔸در عین حال، تاکنون هیچکدام از «مدافعان وطنی لیبرالیسم» و «دلدادگان صلحطلبی اومانیسم»، در این باره موضعگیری نکردهاند!
🔻هر چند این بنده هیچ امیدی به بیداری و آگاهی غربزدگان وطنی ندارم. و معتقدم اینان به دلیل کینهای که از انقلاب و نظام ولایت دارند، هرگز دست از لیبرالیسم برنمیدارند و هرگز نکتهای بر ضد لیبرالیسم بر زبان جاری نخواهند کرد؛ اما کمترین انتظاری که از مدافعان سینهچاک غرب میرود این است که لااقل در دفاع از دانشجویان آمریکایی، آن «اصول اخلاقی لیبرالیسم» و «مبانی انسانی صلحطلبی» و «بنیانهای ارزشی تساهل و تسامح» و «روح مداراجوی لیبرالی»(!) را که سالهاست زیر علم آن سینه میزنند و همه هویت علمی و فرهنگی خود را به ترویج آنها در جامعه اسلامی گره زدهاند، به صاحبان این شعارها گوشزد کنند! بندهای مختلف اعلامیه کذایی حقوق بشر را به آنان یادآوری کنند. «حق آزادی بيان»، «حق آزادی پس از بیان»، «حق تجمعات مسالمتآمیز» و دهها حق ریز و درشت دیگر را به آنان خاطرنشان کنند. اندیشههای جان لاک و هایک و آیزایا برلین و ... را که به دانشجویان ما تعلیم میدهند، به رؤسا و استادان دانشگاههای غرب و دولتمردان آمریکایی و اروپایی نیز یادآوری کنند!
#غربگرایی
#لیبرالیسم
#روشنفکری
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
کمی بی دقتی کردم و همینطور که دنده عقب گرفته بودم به سپر ماشینش برخورد کردم.
با آرامش پیاده شد. نگاهی به سپر انداخت و پس از دیدن آسیب هم آرامشش را از دست نداد.
پس از عذرخواهی از او خواستم شماره همراه من را در گوشی ذخیره کند و در اولین فرصت خسارت را برآورد کند و برایم ارسال کند.
شماره را که وارد کرد تعجب کردیم. در گوشی شماره من را داشت: حمیدرضا مقصودی، اقتصاد ۸۲.
با همین کد هم او فهمید من امام صادقی هستم و هم من به امام صادقی بودن او پی بردم. گفت شاید زمانی به مناسبتی شماره من را از دوستان گرفته. شاید گفتگویی تلفنی داشته ایم یا ...
به هر حال اولین بار بود که یکدیگر را می دیدیم.
پس از سلامی گرمتر و صلواتی، با اصرار بر اینکه دیگر نیازی به پرداخت خسارت نیست از هم جدا شدیم.
یاد کلام همیشگی استادمان مرحوم آیت الله مهدوی کنی افتادم که همیشه در درس های اخلاق می فرمودند: در جامعه مودب باشید. به گونه ای که اگر کسی شما را دید بگوید: هذا ادب الصادق...
امشب بار دیگر افتخار کردم به اینکه چندصباحی در جمع این دوستان مودب به ادب امام صادق علیه السلام زیسته ام...
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
❓❓❓ علت تورم چیست؟
🔸 وَإِلَىٰ مَدْيَنَ أَخَاهُمْ شُعَيْبًا ۚ قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُ ۖ وَلَا تَنْقُصُوا الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ ۚ إِنِّي أَرَاكُمْ بِخَيْرٍ وَإِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ مُحِيطٍ ﴿٨٤ هود﴾
🔸 و به سوی [مردم] مَدین، برادرشان شعیب را [فرستادیم.] گفت: ای قوم من! خدا را بپرستید، شما را جز او هیچ معبودی نیست؛ و از پیمانه و ترازو مکاهید، همانا من خیر شما را می بینم و بر شما از عذاب روزی فراگیر بیمناکم. (۸۴)
🔹 حضرت شعیب به اهالی مدین فرمود: کم فروشی نکنید. من خیر شما را می خواهم...
❓حال پرسش این است که منظور از خیر در آیه مبارکه چیست؟
✅ الصّادق (علیه السلام)- عن أَحْمَدُبْنُمُحَمَّدٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أبیعَبْدالله (علیه السلام): إِنِّی أَراکُمْ بِخَیْرٍ قَالَ کَانَ سِعْرُهُمْ رَخِیصاً.
🔁 در حدیثی دربارهی آیهی إِنِّی أَراکُمْ بِخَیْرٍ [از امام صادق (علیه السلام) آمده است: قیمت کالاهای آنان پایین بود.
✅ أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- إِنِّی أَراکُمْ بِخَیْرٍ یَعْنِی خِصْباً وَ رَخْصَ سِعْر.
🔁 امام علی (علیه السلام)- منظور از إِنِّی أَراکُمْ بِخَیْرٍ؛ این است که من برای شما فراوانی رزق و ارزانی قیمتها را میخواهم.
✔ حال شاید بتوان از دل آیه و روایات فوق ارتباطی را میان متغیرهای کلان اقتصادی دریافت.
✔ حداقل این است که یکی از دلایل گرانی و تورم و کاهش فراوانی، کم فروشی است.
❓ما در سیاستگذاری اقتصادی آیا به رفع کم فروشی برای کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی توجه می کنیم؟
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
شعار سال ۱۴۰۳ = احیای اصل ۴۳ قانون اساسی
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیت الله میرباقری: مرحلهای که امروز، انقلاب اسلامی باید از آن عبور کند مرحله عبور از #جنگ_رسانهای دشمن است؛ یعنی در مرحله تولید دستگاه نَبَأ هستیم.
ما پیش از این، از فشار اهرم جنگ نظامی دشمن عبور کردیم. یعنی دیگر با حرکت نظامی نمیخواهند و نمیتوانند ما را نابود کنند.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از علی بهادری جهرمی
🔹به گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردینماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید. تراز تجاری در این ماه که بخش عمدهای از آن در کشور ما تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.
#جهش_تولید
🔸صفحه توییتر دکتر علی بهادری جهرمی
@alibahadorijahromi
هدایت شده از وحید یامین پور
آیتالله حائری شیرازی (ره) در پاسخ به گروهی از خبرنگاران غربی درباره آینده انقلاب اسلامی:
"به جز هرزه ها هیچکس زیر چترتان و پرچمتان نخواهد ماند و ما تمام پاکان جهان را، از چنگ شما بیرون میآوریم. ما با شما عالَم را قسمت میکنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزههای ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزه های ما برای شما و پاکان عالَم برای ما."
اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، پاکی هست، بالاخره از صفوف شما خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست و اگر در درون خانه های ما، ناپاکی وجود داشته باشد، بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به شما خواهد پیوست. این قرار ما با شما.»
➕️ @yaminpour
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
داستان راستان،شهید مطهری،جلد اول:
عائله ی امام صادق و هزینه ی زندگی آن حضرت زیاد شده بود. امام به فكر افتاد كه از طریق كسب و تجارت عایداتی به دست آورد تا جواب مخارج خانه را بدهد.
هزار دینار سرمایه فراهم كرد و به غلام خویش- كه «مصادف» نام داشت- فرمود:
«این هزار دینار را بگیر و آماده ی تجارت و مسافرت به مصر باش».
مصادف رفت و با آن پول از نوع متاعی كه معمولاً به مصر حمل می شد خرید و با كاروانی از تجار كه همه از همان نوع متاع حمل كرده بودند به طرف مصر حركت كرد.
همینكه نزدیك مصر رسیدند، قافله ی دیگری از تجار كه از مصر خارج شده بود به آنها برخورد. اوضاع و احوال را از یكدیگر پرسیدند. ضمن گفتگوها معلوم شد كه اخیرا متاعی كه مصادف و رفقایش حمل می كنند بازار خوبی پیدا كرده و كمیاب شده است. صاحبان متاع از بخت نیك خود بسیار خوشحال شدند، و اتفاقا آن متاع از چیزهایی بود كه مورد احتیاج عموم بود و مردم ناچار بودند به هر قیمت هست آن را خریداری كنند.
صاحبان متاع بعد از شنیدن این خبر مسرت بخش با یكدیگر همعهد شدند كه به سودی كمتر از صددرصد نفروشند.
رفتند و وارد مصر شدند. مطلب همان طور بود كه اطلاع یافته بودند. طبق عهدی كه با هم بسته بودند بازار سیاه به وجود آوردند و به كمتر از دو برابر قیمتی كه برای خود آنها تمام شده بود نفروختند.
مصادف با هزار دینار سود خالص به مدینه برگشت. خوشوقت و خوشحال به حضور امام صادق رفت و دو كیسه كه هر كدام هزار دینار داشت جلو امام گذاشت.
امام پرسید: «اینها چیست؟» گفت: «یكی از این دو كیسه سرمایه ای است كه شما به من دادید، و دیگری- كه مساوی اصل سرمایه است- سود خالصی است كه به دست آمده».
امام: «سود زیادی است، بگو ببینم چطور شد كه شما توانستید این قدر سود ببرید؟»
- قضیه از این قرار است كه در نزدیك مصر اطلاع یافتیم كه مال التجاره ی ما در آنجا كمیاب شده. هم قسم شدیم كه به كمتر از صد درصد سود خالص نفروشیم، و همین كار را كردیم.
- سبحان اللّه! شما همچو كاری كردید؟ ! قسم خوردید كه در میان مردمی مسلمان بازار سیاه درست كنید؟ ! قسم خوردید كه به كمتر از سود خالصِ مساوی اصل سرمایه نفروشید؟ ! نه، همچو تجارت و سودی را من هرگز نمی خواهم.
سپس امام یكی از دو كیسه را برداشت و فرمود: «این سرمایه ی من» و به آن یكی دیگر دست نزد و فرمود: «من به آن كاری ندارم».
آنگاه فرمود:
«ای مصادف! شمشیر زدن از كسب حلال آسانتر است»
«یا مصادف مجالدة السیوف اهون من طلب الحلال». : بحارالانوار ، ج /11ص
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar