eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
9.7هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
101 فایل
اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه ادمین: @hrmaghsoodi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید بهشتی به اندازه تمام ملت ایران مظلوم بود! و گویی این مظلومیت تمام شدنی نیست! ممنونیم از پرفسور مسعود درخشان که پرده نفاق این جماعت را پس زد! و در عجبم از جمهوری اسلامی که چرا برخوردی که با مارکسیست‌ها داشت را با لیبرال‌ها نمی‌کند؟ چرا لیبرال‌ها در دانشگاه‌های ایران با پول بیت‌المال علیه مردم و منافع مردم در حال لجن‌پراکنی علیه بزرگان انقلاب و قانون اساسی هستند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غنی‌نژاد: تمام اصول اقتصادی قانون اساسی حاصل اندیشه‌های کمونیستی است! آنوقت این فرد لیبرال در نظامی که بر اساس اندیشه‌های چپ اداره می‌شود هیات علمی دانشگاه است و حقوق دولتی می‌گیرد و در شبکه افق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بدون داشتن آزادی!!! بزرگان انقلاب و قانون اساسی‌اش را چپ می‌خواند! و ده‌ها روزنامه و رسانه و صفحه مجازی دارند و ... خلاصه که تو ایران اصلا آزادی نیست! کم مونده بود قیچی دربیاره موهاشو قیچی کنه! :) تصور کنید جمهوری اسلامی به یک کمونیست چنین امکاناتی می‌داد!!! چه جیغ بنفشی که نمی‌زدند این جماعت بی‌چشم و رو! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+ نظام آمریکا امپریالیستیه؟ - بله + نظام امپریالیستی آمریکا باید نظام سرمایه‌داری حاکمیتِ شرکت‌ها رو داشته باشه - بله + شما نظام سرمایه‌داری موجود در آمریکا را نمی‌پذیرید - بله که نمی‌پذیرم + پس شما با نظام سرمایه‌داری مخالفید؟ - نه!!! + امام با سرمایه‌داری مخالف بود؟ - نه + امام کشور رو به سمت سرمایه‌داری برد؟ - نه + امام کمونیست بود؟ - نه اتفاقا در قانون اساسی مالکیت خصوصی آورده شده توسط امام + یعنی امام اقتصاددان بود؟ - آره ولی نه! + یعنی قانون اساسی سرمایه‌داریه؟ - نه کمونیستیه + شب سیاهه؟ - قطعا + شب سفیده - قطعا + داداش نمیشه که شب هم سفید باشه هم سیاه - قطعا + خوبی؟ - نه! من لیبرالم! حرفهای خودمم قبول ندارم! ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
دانشجوی پر انگیزه را استاد یا فرد بی‌تعهدی ناامید و بدبین می‌کند که به او می‌گوید «با وجود این مشکلات با چه دل خوشی اینجا مانده‌ای و درس می‌خوانی؟ کشور را رها کن و برو! البته پاسخ رسا و بی‌لکنت جوان مؤمن، مبارز، آگاه و هوشمند این است که بله مشکلات وجود دارد اما من و فرزندان و هم‌میهنانم سالهای طولانی می‌خواهیم در این کشور زندگی کنیم پس درس می‌خوانم و مبارزه می‌کنم که مشکلات را برطرف کنم. بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🆔 @DrSaeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این اعترافات بی‌نظیر بماند برای تاریخ ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
این حرف دل من با دوستانی است که این یک هفته پس از مناظره نه تنها کمکی نکردند که دائم غر زدند. نه تنها مناظره را نفهمیدند که با ادای دانای کل درآوردن، موفقیت های تاریخی این مناظره را ندیدند و شروع کردند که هااای تعریف اقتصاد اسلامی این است و آن است. برادر من همین تعریف شما هم به واسطه فضای رسانه ای این جنگ تاریخی دیده شد. مقیاس جبهه را ببین و تفنگ بردار و دشمن را هدف بگیر. به جای اینکه بنشینی در خانه که موشک به کوچه ات برسد. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اندیشکده قصد
💢خودروی ارزان قیمت خارجی فقط یک سراب است 🔹آزادسازی تولید،ریالی‌سازی هزینه مواد اولیه و جلوگیری از واردات بی‌قاعده، سه راهکار تحول بازار خودرو است. ✍️ مصاحبه سید امیرحسین حسینی پژوهشگر اقتصادی اندیشکده قصد با روزنامه قدس را از طریق این لینک دنبال کنید. 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این اعترافات بی‌نظیر بماند برای تاریخ ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
📢 سه دهۀ قبل، به یک اردوی دانشجویی در مشهد رفته بودیم. در قطار که برمی‌گشتیم، در مباحثات، نقدی به یکی از کتاب‌های علامه جعفری کردم. آقایی آنجا بود که هم باسواد بود و هم اخلاقی. من را یواشکی صدا زد و گفت: "فلانی، شما که ایشان را جلوی این دانشجویان نقد می‌کنی، به سبد چه کسی می‌ریزد؟ به سبد رقیبش، سروش!" من دیدم چه حرف حکیمانه‌ای زد. 🔰 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: "یادم هست سه دهۀ قبل، به یک اردوی دانشجویی در مشهد مقدس رفته بودیم. در قطار که برمی‌گشتیم، در مباحثات، یک نقدی به یکی از کتاب‌های علامه جعفری کردم. یک آقایی آنجا بود که هم باسواد بود و هم اخلاقی. من را یواشکی صدا زد و گفت: «فلانی، شما که علامه جعفری را جلوی این دانشجویان نقد می‌کنی، به سبد چه کسی می‌ریزد؟ در سبد سروش. الآن دو قطب در دانشگاه هست: جریان روشنفکری که لیدرش آقای سروش است و این طرف هم جریان انقلابی که لیدرش آقای محمدتقی جعفری است. او را که نقد کنید، در سبد رقیبش می‌ریزد. اینجا جای نقد آقای جعفری نیست». من دیدم چه حرف حکیمانه‌ای زد. ما باید حواسمان جمع باشد که دعواهای بی‌خود درست نکنیم که نتیجه‌اش در سبد رقیب بریزد. ما آن‌هایی که باید جذب کنیم، دفع نکنیم و آن‌هایی را که باید دفع کنیم بی‌خودی جذب نکنیم و روی آنها سرمایه‌گذاری نکنیم." ☑️ @mirbaqeri_ir
فریب بزرگ شاخص! رسانه منحط تجارت فردا به نقل از بانک جهانی، گزارشی را با تیتر «به زیان زنان» درباره وضعیت کسب و کار زنان در ایران منتشر کرده است. طبق این ارزیابی ایران در شاخصهای «تحرک»،«ازدواج» و «محل کار» نمره صفر را کسب کرده است و با نمره ۳۱ از ۱۰۰، در قعر جدول ارزیابی مشارکت اقتصادی زنان دنیا در کنار نوار غزه و سودان قرار دارد. اما واقعیت چیست؟ با بررسی مولفه های این ارزیابی درمی‌یابیم که متغیرها طوری طراحی شده که کشوری که احکام الهی را رعایت میکند ولو شرایط خوبی داشته باشد؛ در قعر جدول قرار میگیرد. مولفه‌هایی مثل «حق ازدواج زن به میزان مرد»، «لغو قوانین تمکین زن از همسر»، «وجود قوانین رسیدگی به خشونت خانگی»، «سرپرستی زن برای خانواده»، «وجود قانون رسیدگی به آزار جنسی در محل کار»، «حقوق مساوی زن و مرد در ارث»، «کار کردن زن در شب»،«کار کردن زن در محیطهای سخت مثل معدن و..»،«برخورداری از حق افتتاح حساب بانکی» و.. از جمله موارد ارزیابی هستند. یعنی برای اندازه‌گیری میزان مشارکت اقتصادی زنان، به جای بررسی علمی عملکرد و شرایط زنان؛ میزان عمل نکردن به قواعد الهی معیار سنجش است. در همین رتبه بندی آمریکا با نمره ۹۱ در بالای جدول قرار دارد. کشوری که طبق آمار رسمی مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا، از هر ۴ زن ۱نفر تجاوز را تجربه و بیش از ۳میلیون زن آمریکایی از تجاوز زوری حامله شده‌اند! در صدر و کشور عفیف و مسلمان ایران در قعر جدول قرار دارد. آری شاخص‌ها اینچنین پشت واژه علم، ایمانتان را هدف قرار گرفته‌اند و این اعداد چیزی جز فریب بزرگ نیستند. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
اقتصاد در سپهر ولایت فقیه بخش ۱ از ۴ چرا اقتصاد اسلامی آن چیزی است که ولی فقیه میگوید؟ چرا استناد به سخن ولی فقیه در بحث اقتصادی امری کاملا علمی است؟ استاد درخشان در مناظره با دکتر غنی نژاد که معتقد بود مگر امامین انقلاب اقتصاد خوانده اند؟، اقتصاد اسلامی را اینگونه تعریف کردند: "آنچه امام خمینی در اقتصاد گفته اند اقتصاد اسلامی است." این یک بیان احساسی و یا سیاسی و یا به جهت نفهمیدن اقتصاد و یا اسلام نیست بلکه خود "یک نظریه بدیع و عمیق علمی" است. این نظریه از چند زاویه قابل بیان و اثبات است. 📚۱. ولی فقیه مجتهد و اسلام شناس جامع الشرایط است که در هر عصری به تصدیق اهل خبره تشخیص داده میشود. کار بنیادین اسلام شناس جامع الشرایط، اداره جامعه است. یکی از مهمترین عرصه های اداره جامعه، معیشت و اقتصاد است. فقیه نه تنها باید نظرات اقتصادی را بشناسد، بلکه باید اقتصاد واقعی حاکم بر جهان را بشناسد و بلکه بالاتر باید راه مواجهه و برخورد با آن را نیز بداند. یعنی علم به اقتصاد در ذات صفات و ویژگیهای یک مجتهد جامع الشرایط است. یعنی فقیه نه تنها باید اقتصاد را بشناسد بلکه باید بصیرت اقتصادی داشته باشد و این بصیرت اقتصادی مرتبه ای بالاتر از دانش و اطلاعات اقتصادی است. با بیانی که گذشت ولی فقیه ضرورتا باید بصیرت اقتصادی داشته باشد و اگر نداشته باشد یا اساسا فقیه نیست و یا فقیهی ناقص است. پس این سوال اساسا غلط است که: "مگر امام خمینی یا امام خامنه ای اقتصاد می دانند؟" بلکه باید پرسید: "مگر میشود فقیه جامع الشرایطی اقتصاد نداند؟" بله ولی فقیه، فارغ التحصیل "این به اصطلاح علم اقتصاد" نیست. یعنی اقتصادخوان نیست. یعنی شاگرد آدام اسمیت و هیوم و مالتوس و مارکس و کینز و هایک و فریدمن نیست. و این دقیقا فضل اوست. او از بند دانش اقتصاد لیبرال آزاد است! چرا که به حکم فقاهت باید در پنجه این امامان ضلالت پنجه بیفکند و آنها را که به اعتراف خود، کاهنان معبد نفسانیت هستند بر خاک زند. پس ولی فقیه لازم نیست و بلکه نباید دانشجو و یا فارغ التحصیل اقتصاد سرمایه داری باشد، مثل مرزبانی که نباید قاچاقچیان تربیتش کرده باشند... بله او باید حتما اقتصاد بداند و نه تنها اقتصاد را خوب بشناسد بلکه بصیرت اقتصادی داشته باشد. 🖌سید محمد رضا رضی 🇮🇷 @seyedrazy
اقتصاد در سپهر ولایت فقیه بخش ۲ از ۴ چرا اقتصاد اسلامی آن چیزی است که ولی فقیه میگوید؟ چرا استناد به سخن ولی فقیه در بحث اقتصادی امری کاملا علمی است؟ 📚۲. ولی فقیه رهبر جامعه است. یعنی سیاست کننده جامعه است. بد نیست معنای سیاست را موشکافی کنیم. سیاست یا مجازا و به شکل تحریف شده به کار میرود و یا حقیقتا و در معنای درست خود. سیاست تحریف شده به معنای تدلیس، شیطنت و فریبکاری است و این، تحریفِ معنای سیاست و مجاز و نادرست است. سیاست در معنای حقیقی خود در علم فلسفه یعنی "تدبیر". تدبیر دونوع است یا ناظر به درون نفس و یا بیرون نفس. اگر تدبیر ناظر به درون نفس باشد علم اخلاق را میسازد. اگر ناظر به برون باشد یا راجع به خود شخص است و یا راجع به نوع او(یا همان جامعه). اگر ناظر به خود وی باشد علم دوم یعنی تدبیر منزل را میسازد. اگر ناظر به برون نفس و جامعه باشد علم سوم یعنی "سیاست مُدُن" را شکل میدهد. سیاست مدن نیز شامل تدابیر فراوانی است که مهمترین آنها دو سیاست عِدّه و عُدّه هستند. سیاست عُدّه همان اداره ساحت اقتصاد جامعه است. حال آیا امکان دارد فقیه که باید جامعه را تدبیر و مدیریت کند سیاست عُدّه را نشناسد. بلکه فقیه قبل از شایستگی دریافت عنوان مجتهد جامع شرایط فتوی، بایستی به شناخت و بصیرت اقتصادی رسیده باشد. با این بیان شبهه اقتصاد نخواندن فقیه خود به خود رنگ می بازد و جریانی عکس تصور لیبرالیسم و سکولاریسم ایجاد می کند: آیا امکان دارد مجتهد جامع الشرایط اقتصاد نداند؟ 🖌سید محمد رضا رضی 🇮🇷 @seyedrazy
اقتصاد در سپهر ولایت فقیه بخش ۳ از ۴ چرا اقتصاد اسلامی آن چیزی است که ولی فقیه میگوید؟ چرا استناد به سخن ولی فقیه در بحث اقتصادی امری کاملا علمی است؟ 📚۳. سطح کنشگری اقتصادی ولی فقیه سطح کنشگری طراحان مکاتب اقتصادی و نه کارشناسان فنی اقتصادی است. تفاوتی از جنس تفاوت معمار و بنا. 📚۴. فقیه در راهبری اقتصادی جامعه فارغ از حکیم و فیلسوف اقتصادی و یک تدبیرکننده و سائس یک کارشناس تمام عیار نیز هست. هنر بی بدیل او این است که در بستر مکتب اقتصادی اسلام نظرات متفاوت و بعضا متناقض کارشناسان را بشنود و انتخاب کند. بلکه خود تولید علم در نظام کارشناسی را رهبری کند. پس مهمترین و بالاترین کارشناس خود فقیه است. چرا که احدی تخصص او یعنی تطبیق نظریات و راهکارها بر چارچوب اسلامی را ندارد. اقتصاد سیاسی عرصه مدیریت و اداره است نه نظریه پردازی و نه کارشناسی به معنای عملیاتی کلمه. وظیفه کلان این مدیریت تحقق اهداف آن نظام است. در یک نظام با اهداف اسلامی حتی به فرض محال که چیزی به نام اقتصاد اسلامی وجود نداشته باشد مردم و رهبران اگر حتی صادقانه به دنبال اسلام نباشند برای حفظ ظاهر هم که شده باید با زور کلی پول خرج کنند و عده ای را اجیر کنند تا بالاخره چیزی به نام اقتصاد اسلامی را خلق کنند. ایشان باید اقتصاد اسلامی را ضرورتا به حکم هدف و جهتگیری خود بسازند و بیافرینند. و این دقیقا همان کاری است که رهبران سیاسی و علمی لیبرالیسم مانند چارلز تاونشند، شلبورن و دیوید هیوم با استخدام آدام اسمیت و تعریف و تامین مالی طرحی تحقیقاتی به نام "کتاب تحقیقی در ماهیت و ریشه های ثروت ملل" اقتصاد لیبرال را آفریدند. با پوزش از چنین بیان عوامانه ای، هیهات که اسلام اقتصاد نداشته باشد و اقتصاد اسلامی وجود نداشته باشد. اقتصاد اسلامی وجود داشته و دارد و کمی مطالعه قرآن، اندکی حدیث و مقداری تاریخ تمدن اسلامی آن را نمایان میسازد. 🖌سید محمد رضا رضی 🇮🇷 @seyedrazy
اقتصاد در سپهر ولایت فقیه بخش ۴از ۴ چرا اقتصاد اسلامی آن چیزی است که ولی فقیه میگوید؟ چرا استناد به سخن ولی فقیه در بحث اقتصادی امری کاملا علمی است؟ در مصداق ولی فقیه نیز که امروز در امام خامنه ای دامت تاییداته تجلی دارد همه این سطوح و حتی بالاتر را میتوان به تماشا نشست. نقش آفرینی در قامت یک سائس و تدبیر کننده کلان سیاست مُدن؛ در قامت یک حکیم و صاحب مکتب اقتصادی؛ و در قامت یک نظریه پرداز که راهی سوم را در میان کاپیتالیزم و سوسیالیزم به نام "اقتصاد مقاومتی" بنا مینهد؛ و دیدبانی بیدار که بیش از یک دهه خاکریز اقتصاد را رها نمیکند و از جنگ اقتصادی میگوید؛ و راهبری که فارغ از مدیران اجرایی با میدانی ترین سطوح اقتصاد یعنی تولیدکننده و کارگر ارتباط مستقیم داآنها نقطه امید و پناه آنهاست؛ و آمری حلیم که مدیران اجرایی را امر به معروفها و نهی از منکرهای اقتصادی میکند؛ و عالمی عامل که با وسواس از لباس و عمامه تا خودکار خود را ایرانی میخرد ... و ناصحی مهربان که تا رشد مردم خود در عرصه اقتصاد ایستاده است... آیا جهان کنونی نابغه ای چنین چندوجهی را در ساحت اقتصاد و سیاست عُدّه به خود دیده است؟ 🖌سید محمد رضا رضی 🇮🇷 @seyedrazy