eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
9.9هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
103 فایل
اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه در این کانال تلاش می کنم آن‌چه را که مینویسم و مطالبی را که می‌پسندم به اشتراک بگذارم. شاید از اقتصاد، شاید هم از سایر حوزه‌های دانشی و بینشی. شاید هم گاه نوشته و دل نوشته‌ای بی ارتباط. شاید هم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبر انقلاب: جنگ اوکراین را باید با دید عمیق‌تری نگاه کرد 🔹این جنگ اوکراین را به نظر من باید با یک دید عمیق‌تری نگاه کرد. این جنگ صرفاً یک حمله‌ی نظامی به یک کشور نیست، ریشه‌های این حرکتی که امروز انسان دارد در اینجا، در اروپا مشاهده میکند ریشه‌های عمیقی است و آینده‌ی پیچیده و دشواری را انسان حدس میزند که وجود داشته باشد. 🔹خب اگر فرض کنیم که این حدس ما حدس درستی باشد و دنیا در آستانه‌ی یک نظم جدید باشد آن وقت همه‌ی کشورها از جمله کشور ایران اسلامی ما وظیفه دارد جوری در این نظم جدید حضور سخت‌افزاری و حضور نرم‌افزاری پیدا کند که بتواند منافع کشور، امنیت کشور را و ملت را تأمین کند. در حاشیه نماند، عقب نماند. 🔹اگر قرار شد که کشور بخواهد یک چنین کار بزرگی را انجام بدهد بیشترین مسئولیت به‌عهده‌ی کیست؟ صفوف مقدم کیا هستند؟ دانشجوها، دانشگاهیان، یعنی شماها باید جلوتر از همه باشید، شماها بایستی تأثیرگذارترین قشرها باشید. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
دکتر حمیدرضا مقصودی
رهبر انقلاب: جنگ اوکراین را باید با دید عمیق‌تری نگاه کرد 🔹این جنگ اوکراین را به نظر من باید با یک
از استراتژیک ترین گفتارهای رهبری در دهه اخیر به نظر من همین چند جمله است. نباید به این راحتی از آن عبور کرد.
🔴نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دیدار دانشجویان با رهبری: ◾️بارها از همین تریبون گفته‌ شده  که آقای رئیس جمهور! آقای وزیر آموزش و پرورش! آقایان شورایعالی انقلاب فرهنگی! توسعه مدارس پولی، نقض آشکار عدالت اجتماعی و یک بی‌عدالتی ساختاری‌ست. فروختن آینده به پولدارها، به‌واسطه تغییر بنیادین در اکوسیستم آموزش، تحقیر طبقه مستضعف است. ◾️آیا کسی در آن ساختمان وزارت آموزش و پرورش به اصلاح این رویه غلط فکر می کند؟ آیا وزیر محترم آموزش وپرورش اصلا بضاعت و ایده مناسب برای چنین تغییر بنیادینی را دارد؟ ◾️یکی دیگر از مصادیق اقدام در خلاء تئوریک، خصوصی‌سازی بانک‌ها در دولت مدعی عدالت بود. البته بانک‌های خصوصی دنباله زنجیره‌ معیوب و پر از اشکال بانکداری در کشور هستند که  عوارض آن در بانک‌های دولتی نیز مشاهده می‌شود! آقای وزیر اقتصاد! والله ما این همه بانک لازم نداریم ◾️یکی دیگر از مصادیق اقدام در خلاء تئوریک، خصوصی‌سازی بانک‌ها در دولت مدعی عدالت بود. البته بانک‌های خصوصی دنباله زنجیره‌ معیوب و پر از اشکال بانکداری در کشور هستند که  عوارض آن در بانک‌های دولتی نیز مشاهده می‌شود! آقای وزیر اقتصاد! والله ما این همه بانک لازم نداریم. ضرورتی ندارد در این جنگ اقتصادی با پشتوانه بانک مرکزی، بانک‌های خصوصی هر کار غلطی دلشان خواست بکنند، اطراف تهران کاخ بسازند، نقدینگی و تورم را افزایش بدهند و با رفت و آمد دولت‌ها پابرجا بمانند. ایده وزارت اقتصاد برای تحول در نظام بانکی کشور چیست؟ مشروح در لینک زیر👇 https://iusnews.ir/fa/news-details/430951/ ✍️بیداری ملت @bidariymelat
‏دوستان فعلا مشغول به یارانه پنهان نان و آب و دارو هستن که یه دوزار جور کنن برای کسری بودجه. هر وقت بی خیال شدن ما رو خبر کنید که دو کلام هم درباره شکستن هیمنه دلار صحبت کنیم. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
29.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 دود دعوای مُدعی_مُفتری به چشم ایمان مردم می رود! (لطفا این چند دقیقه را بدون تطبیق های ذهنی و بدون مناقشه در مصادیق بشنوید!) • مسئولین خودشان را جمع کنند نه دهان افشاگران! ادعای آن چیزی که نیستند را نکنند که خدا رسوایشان می کند!رسوایی های قبل، ذهن اجتماعی جامعه را شایعه پذیر کرده! در نمونه بعد حتی اگر قبول نکند، دفاع هم نمی کند چون حرفهای ۲۰سال پیش بی بی سی را درست درآمده می بیند! • یک اپسیلون بیشتر از واقعیت، افتراست و صاحبش را انسدادی می کند! افتراء باید خود را مطابق با واقعیت کند نه بالعکس! • ایندو (مدعی و مفتری) دو لبه قیچی برای ایمان و ناامید کردن مردمند! * برای قضاوت فایل صوتی کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3005 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔰برگزاری دور جدید سلسله‌ نشست‌های در سال ۱۴۰۱ 🔖پرونده ویژه «تولید در الگوی اسلامی–ایرانی پیشرفت» 💠 ۴۵ ماهیت و ابعاد نظریه تولید در اقتصاد اسلامی 🎙دکتر علی سعیدی (عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم) 📆 چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ 💠 ۴۶ کدام اقتصاد دانش‌بنیان؟ الزامات و راهکارها 🎙دکتر عادل پیغامی (عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) 📆 پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۵ 💠 ۴۷ تولید دانش‌بنیانِ اشتغال آفرین در مکتب اقتصاد مقاومتی 🎙دکتر حمیدرضا مقصودی (عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم) 📆 دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۷ 📡 شرکت در نشست از طریق👇👇 1️⃣ سامانه آموزش مجازی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان https://eqtesad.lms2.hozehkh.com/ws/olgoo 2️⃣ صفحه اینستاگرام هیئت به نشانی eghtesadhozehkh@ •┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈• @eghtesadhozehkh معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
عباس موزون در حال آشنا کردن ما با سطوح لطیف تری از زندگی می کند. شاید این زندگی، از ، زیباتر باشد. روبروی آن مقاومت نکردید! اینجا هم کمی تحمل کنید. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
مسجدالزهرا(س) درخیابان شهید عراقی با فراهم کردن اتاق عقد و یک سالن عروسی زمینه برگزاری مراسم عقد و عروسی را به صورت رایگان و ساده برای زوجین جوان فراهم کرده است. مسجدالزهرا(س) درمنطقه پاسداران تهران واقع است سالن اجتماعات مسجد نیز امکان برگزاری جشن ولیمه ازدواج را دارد شماره تلفن مسجد الزهرا(س) خیابان شهید عراقی ۲۲۳۰۴۰۴۷ – ۲۲۳۰۴۰۴۶ – ۲۲۵۰۵۹۵۶ آدرس مسجد الزهرا واقع در خیابان شهید عراقی تهران – خیابان شریعتی – بالاتر ازپل سیدخندان – انتهای خیابان خواجه عبدلله – خیابان شهید عراقی https://www.rajeoon.com/مسجد-الزهرا-س/
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
⭕️‏سخنان دیروز رهبری درباره ‎ که کمتر دیده شد: 🔸در قرن بیستم یعنی بعد از حدود سه قرن،چهار قرن استعمار، به این نتیجه رسیدند که استعمارِ مستقیم دیگر جواب نمیدهد؛ 🔹یک سیاست جدیدی به وجود آمد و آن سیاست این بود که در کشورهای هدف، افرادی را تربیت کنند تا آن افراد همان کاری را انجام بدهند که استعمارگر بنا بود انجام بدهد، همان حرفی را بزنند که او بنا بود بزند، همان اقدامی را در کشور انجام بدهند که استعمارگر بنا بود انجام بدهد؛ اصلاً هدف این است. 🔸پس نگاه به دانشگاه و نخبه‌پروری و نخبه‌شناسی در کشورهای هدف برای غربی‌ها این بود که عرض میکنم که اسم این، استعمار نو بود. 🔹در این زمینه کتابها نوشته‌اند، حرفها زده‌اند، مطالب تحقیقی زیادی افراد نوشته‌اند که خوب است نگاه کنید. نگاه جریان واپسگرا و ضدّانقلاب به دانشگاه این نگاه بود؛ خب این با نگاه انقلابی کاملاً در تضاد است. 🔸آنها میخواستند که دانشگاه‌های ماــ نه فقط دانشگاه‌ کشور ما؛ کشورهای هدف ــ پس‌مانده‌های دانش غربی را فراگرفته و در واقع آن متاع ازکارافتاده‌ی بی‌فایده یا کم‌فایده را یاد بگیرند و دستشان از تولید علم کوتاه باشد. 🔸یعنی واقعاً علم، به معنای واقعی کلمه پیشرفت و توسعه‌ای در این کشورها پیدا نکند؛ هدفِ اینها این بود. 🔹هر حرکتِ علمیِ نوآورانه در هر بخشی، در این کشورها مورد سرکوب قرار گرفته. اینها واقعیّات است، اینها ادّعا نیست، اینها اتّفاقاتی است که افتاده. خب، این هم یک چالش بود. 🔸آنها میخواستند «‎» و «جامعه‌ی مصرفی» تولید کنند با دانشگاه. «دانشمند مصرفی» یعنی آن کسی که مصرف‌کننده‌ی دانش غربی است، آن هم نه دانش پیشرفته، [بلکه] دانش عقب‌افتاده، دانش منسوخ‌شده. «جامعه‌ی مصرفی» یعنی همین دانشمندِ تحصیل‌کرده‌ی مصرفی وقتی می‌آید در جامعه، وقتی مدیریّت را به عهده میگیرد و مانند اینها، یک جامعه‌ی مصرفی به وجود می‌آورد بازار مصرف محصولات غربی تولید میکند. 🔹هدف از دانشگاه این بود؛ نگاه به دانشگاه چنین نگاهی بود. شما امروز می‌شنوید در خیلی از بیاناتی که در روزنامه‌ها و در فضای مجازی پخش میشود، مسئله‌ی ‎ به ‌عنوان یک کار لازم [مطرح میشود]؛ این همان هویّت‌زدایی است. 🔸ایدئولوژی، تفکّر، ارزشها، هویّت یک ملّت است. امروز قبله‌ی ‌اینها آمریکا است. و آمریکایی‌ها دائم روی ارزشهای آمریکایی تکیه میکنند که ارزشهای آمریکایی این‌ جور میگوید، ارزشهای آمریکایی این ‌جور میخواهد ــ ارزشهای آمریکایی یعنی همان ایدئولوژی ــ [امّا] اینها حاضر نیستند این را از آمریکا یاد بگیرند. 🔸اینکه گفته میشود ایدئولوژی‌زدایی که بایستی در داخل ایدئولوژی‌زدایی بشود، یعنی هویّت فکری جامعه که مظهر مهمّش هم دانشگاه و دانشجو است بایستی از بین برود؛ هویّت‌زدایی یعنی این: مبانی اندیشه‌ای و رویکردهای تاریخی و ملّی یک کشور تحقیر بشود، گذشته‌ی یک کشور تحقیر بشود، گذشته‌ی انقلاب تحقیر بشود، کارهای بزرگی که انجام گرفته کوچک‌نمایی بشود؛ و البتّه عیوبی وجود دارد و این عیوب هم ده برابر بزرگ‌نمایی بشود؛ هویّت‌زدایی یعنی این. 🔹آن وقت به جای این هویّت، منظومه‌ی فکری غرب جایگزین بشود؛ که یک نمونه‌اش همین سند ۲۰۳۰ آمریکایی‌ها است. که این، مظهر سلطه‌ی نواستعماری غربی در زمان ما است؛ یعنی یکی از نمونه‌هایش این است. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
✅ انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه برگزار میکند؛ "تحلیل نوسانات قیمت نفت و بررسی تاثیرات آن بر اقتصاد ایران" ❇️ ارائه کننده: دکتر حسن حسنخانی 🗓 تاریخ: ۵شنبه ۸ اردیبهشت 🕧 ساعت: ۱۸:۰۰ 🔗 لینک جلسه: https://live.onlineamoozan.ir/ch/skyroom/room-14001
❇️ پارادوکس تورم در دو دوره روحانی ⁉️ چرا تورم در دوره اول دولت روحانی از ۳۵ درصد به حدود ۹ درصد کاهش یافت ولی در دوره دوم از حدود ۹ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافت ؟ ✳️ نقدینگی در هر دو دوره حدودا ۲.۵ برابر شده است، پس تفاوت را نمیتوان به نقدینگی نسبت داد. ✅ ریشه مشکل در سیاست ارزی نادرست در دوره دوم است. در دوره اول نرخ دلار ۲۷درصد افزایش یافت ولی در دوره دوم ۶۰۰ درصد ❇️ تورم کنونی هم ناشی از این است که گذاشتیم نرخ ارز ۶ برابر شود و چون حدود ۸۵ درصد واردات ما کالاهای واسطه و سرمایه‌ای است، پس هزینه تولید وابسته به نهاده وارداتی به شدت افزایش یافته است ❇️ افزایش هزینه تولید (متاثر از شوک ارزی) نقدینگی را هم به دنبال خودش می کشد و در مرحله بعد نقدینگی هم بر تورم اثر می‌گذارد ✳️ البته عوامل دیگری مانند تشدید تحریم ها در دوره دوم نیز موثری بوده است. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2