اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
قال مولانا صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف: انا خاتم الاوصیاء و بی یدفع الله عز و جل، البلاء عن اهلی و شیعتی. کمال الدین. جلد2. ص441.
امام زمان ارواحنا فداه فرموند: من آخرین اوصیاء هستم و بواسطه من، خداوند عز و جل، بلا را از خاندان و شیعیانم دفع می کند.
روز جمعه متعلق به امام زمان سلام الله علیه است با توسل به آن وجود نازنین، از خداوند منان، دفع بلا از همه مظلومان و مستضعفان عالم خاصه شیعیان و محبانشان را مسالت می کنیم.
الهی عظم البلاء و برح الخفاء و انکشف الغطاء و ضاقت الارض و منعت السماء و انت المستعان و الیک المشتکی ...
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی☘
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
به منظور قدردانی و تقدیر از پرسنل محترم کادر درمانی استان قم و کارکنان محترم بانک های استان ،
ارائه کلیه خدمات اورژانس نت پارسیان به مدت ۲ ماه از نیمه فروردین سال ۹۹ تا نیمه خرداد ۹۹ ، کاملا رایگان خواهد بود
خدمات اورژانس نت :
تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری سیستم ها ،نصب ویندوز و برنامه ها ،اشکالات شبکه ،دوربین و.... و همچنین نصب رایگان انتی ویروس برای سیستم های شما عزیزان ، به صورت مراجعه حضوری تیم اورژانس نت پارسیان، در محل کار یا منزل شما
بصورت رایگان ،به مدت ۲ ماه ،
باهم کرونا را شکست خواهیم داد
۳۷۱۳۸
این کارها عالی است.
عبادت است.
مأجور هستند انشاالله.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی☘
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 کمپین جمع آوری طلا در کره جنوبی برای نجات از دست صندوق بین المللی پول
🔹 به جای گدایی کردن از صندوق بین المللی پول برای حل مشکلات کشور، می توان از ظرفیتهای داخلی مثل برداشت از صندوق توسعه ملی استفاده کرد.
🔹 اما ظرفیت دیگری هم وجود دارد که شرط استفاده از آن اعتماد مردم به دولتمردان است...
🆔 @mashgh626
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمی ترسونه.
اقتدار داره
با مردم نرم برخورد میکنه
قوت قلب میده
اعتماد به نفس میده
برای همینه که به راحتی قانون اساسی رو تغییر میدن تا رئیس جمهورشون بمونه.
با اکثریت مطلق آراء
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی☘
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
🔴 #تحلیلl جنگ نفت و بازیگرانِ آن....
🔻 #زمانهl جنگ نفت با تصمیم امارات مبنی بر افزایش تولید روزانه نفت، عزم جدی محور ابوظبی-ریاض برای مقابله با تصمیم روسیه آشکار شد؛
🔸این جنگ از آنجا آغاز شد که روسیه با تصمیم #اوپک برای کاهش تولید نفت مخالفت کرد؛ چین (بزرگترین خریدار نفت اوپک) به علت #کرونا، تقاضا را کاهش داده و در صورت عدم کاهش تولید، تعادل بازار به هم میخورد اما روسیه نهتنها با کاهش عرضه مخالف بود؛ بلکه از #اوپک هم خارج شد!
🔹عربستان ناگهان تولید روزانه نفت خود را ۲.۳ میلیون بشکه افزایش داد. آنها ادعا میکنند ظرفیت افزایش تولید تا حدود ۳ میلیون بشکه را دارند و هنوز هم امکان افزایش عرضه (حدود ۵۰۰ هزار بشکه) را دارند!
قیمت نفت سقوط آزاد داشت و حالا #امارات هم یک میلیون بر عرضه نفت خود افزوده است...
🔸پارامترهای دیگر را در نظر بگیریم؛ #عربستان بازار نفت تثبیت شدهای دارد. بیش از نیمی از فروش نفت خارجی خود را به پالایشگاههایی میدهد که سهامدار بزرگ آنها خود عربستان است! برای بقیه هم قرارداد بلندمدت دارد... از قضا در فروش خود، ناپایدارترین بازار را در #چین داشت...
🔹نکته جالب اینجاست که #روسیه، رقیب اصلی #عربستان در بازار چین محسوب میشود. دقیقا همین چین با کاهش تقاضا، معادلات بازار نفت را تغییر داده است. و از قضا، چین در مقطع فعلی متقاضی جدی کاهش قیمت نفت میباشد. در نتیجه کاهش قیمت نفت، عامل مؤثری برای جلب بازار چین در بلندمدت است!
🔸عامل بعدی، هزینه تولید نفت است. هزینه تولید نفت در عربستان کمتر از نیمی از هزینه تولید نفت در روسیه است. فراتر از آن، هزینه تولید نفت در خارج از حوره خلیج فارس، از حدود ۲۰ دلار به بالاست و با توجه به هزینههای فروش و انتقال، این مقدار افزایش مییابد....
🔹هزینه فروش نیز ارتباط مستقیمی با میزان «حجم صادرات» دارد و در این زمینه نیز عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حرف اول را میزنند. بعد از حجم صادرات، معیارهای «هزینه ترانزیت» و «پالایشگاههای طرف قرارداد» و... مطرح میباشند که در این زمینه نیز خلیجیها وضعیت خوبی دارند.
🔸حال با گذشت سه روز از آغاز ماراتن سخت #جنگ_نفت، میتوان قضاوت نسبی در مورد وضعیت بازار داشت. فعلا قیمت نفت میان ۳۰ تا ۳۸ دلار در حال نوسان است؛ اما کانال کلی آن را بین ۲۵ تا ۴۵ دلار ارزیابی میکنند. عربستان به انبوه ذخایر ارزی خود تکیه دارد و روسیه به خرید/ذخیره گسترده طلا اما به نظر میرسد رقابت به #جنگ_ارادهها کشیده شده باشد!
✅ آیا در این ماراتن، مسکو زودتر کوتاه میآيد یا ریاض و ابوظبی؟
🖌 #علیرضا_مجیدی
【 #زمانه: آنچه یک تحلیلگر بایست بداند】
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل های راهبردی میخوانید
🆔 eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🆔 @zamanehh
👈💥باز هم محرمانههای #بودجه توسط #دولت_روحانی: تفریغ سرّی!
👌«محمدکاظم انبارلویی» نوشت: رئیس دیوان محاسبات در گزارش #تفریغ_بودجه سال 1397 آورده است؛ «تفریغ نفت و صندوق توسعه ملی به صورت #سرّی تدوین و به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است»
علت این کار را مصوبات سرّی شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه دانسته است؛ لذا تفریغ بودجه سال 97 فاقد گزارش عملکرد دولت درخصوص اجرای تبصره یک قانون بودجه که درخصوص عملکرد دولت در مورد نفت است!
👌 در تفریغ سال 97 و گزارش دیوان محاسبات با پدیده جدید «تفریغ سرّی» روبهرو هستیم، این رویکرد هم طبق اصول 54 و 55 قانون اساسی، خلاف قانون اساسی است.
👈 تفریغ بودجه نهتنها باید در اختیار نمایندگان مردم باشد، حتی در اختیار مردم عادی هم باشد و این حق مردم است بدانند دولت با بیتالمال چه کرده است بهویژه در حوزه نفت! اقدام دیوان محاسبات در ارائه تفریغ سرّی نفت یک بدعت است که با نص صریح اصل 55 قانون اساسی انطباق ندارد.
♦️نمایندگان مجلس باید در جریان تفریغ بندها و جزءهای تبصره یک همین سال قرار گیرند... همچنین نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم هم باید در جریان آن باشند تا بتوانند در حوزه اقتصاد کشور تصمیم درست بگیرند.
@SchoolofEconomics
دو هفته پیش، بیش از صفحات غرب گراها، رفقای حزب اللهی تصاویر لیسنده های حرم رو منتشر کردن و گفتن ما نبودیم، ما نبودیم و اینقدر تو تنورش دمیدند که حرم ها بسته شد...
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی☘
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
امیرالمؤمنین عليه السلام:
اى مردم! در راه راست، به دليل شمارِ اندك رهروان آن، احساس تنهايى و ترس نكنيد؛ زيرا مردم بر سفره اى گِرد آمده اند كه سيرى آن، كوتاه و گرسنگى اش طولانى است
أيُّها النّاسُ! لا تَستَوحِشوا في طَريقِ الهُدى لِقلّةِ أهلِهِ ؛ فَإنّ النّاسَ اجتَمَعوا عَلى مائدةٍ شِبَعُها قَصيرٌ ، وَجوعُها طَويلٌ
نهج البلاغه، از خطبه 201
♨️رسانه مستقل خبرحوزه
🔻🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
#تاملات_کرونایی
1️⃣
🖍حسین مهدیزاده-طلبه
1- حضور جهادی در پشت سر طبیبان و پرستاران، ماموریت فرعی بلکه فرعی فرعی حوزه است.
2- حوزه باید طرحش از سلامت و بیماری که آن را متناسب با جهانگری است که از انبیاء گرفته است پیدا کند. طب قدیم ما به نحوی طب بابل و مصر و یونان است.
کتاب العین می گوید الطب: السحر. یعنی طب قدیم علم نسخه نویسی بر اساس یک جهان نگری خاص بود که از بابل و مصر تا یونان آمده بود و نمی دانم در چه دورانی(شاید هلنیسم اسکندر مقدونی)، تقریبا جهانی شد. در این مدل بدن در جبر مزاجهایش اسیر است و تنها نقطه اختیار انسان تعادل این مزاجهاست و این نقطه سلامتی، این نقطه اخلاق است، این نقطه عدل است. در رسیدن به این تعادل هم طبیعت بیرون از بدن، ابزار و تکنولوژی رسیدن به سلامتی است. پس باید به کمک خود طببعت، از مدخل تغذیه، تنفس(مثل غلیان)، روغن مالی، دارو(سم طبیعی)، ورزش و.... این تعادل را به درون بدنمان راهنمایی کنیم.
چینی ها اما درک دیگری از جهان داشتند و همان را هم به طب تبدیل کردند. آنها در عالم جریان انرژی های حیات را دنبال می کردند و در بدن نیز کارشان با همین انرژی هاست. مثلا طب سوزنی نوعی خاص از اثرگذاری بر روی گذرگاه های انرژی حیات بود که منتهی به اثراتی در بدن می شد. یا ورزش هایی (که امروز به آن ورزش رزمی میگوییم) در اصل نحوه از رشد فاعلیت بر اساس این انرژِی را هم دنبال می کردند و توسعه اختیار را به نحوی با توسعه انرژِی هایی که در تصرف بدن شان است جستجو می کردند
طب جدید هم که «کمیت» را در عالم اصل می داند و اندازه کمیت های مادی را عامل تحولات کیفی عالم میداند. همین مساله را در فهم زیربنایی از سلامت هم بکار می برد. تعداد کرومزوم ها را می شمارد. تعداد ویروس ها را اندازه می گیرد، تکثیر آنها را دنبال میکند. با کم و زیاد کردن سلول ها، باکتریها، ریز مغزی ها و... از بدن تا روان انسان را کنترل و بهینه می کند.
3- اما طرح ما حوزه های علمیه که می خواهیم بگوییم جهان معنایی انبیاء نه جهان معنایی سحره بابل و مصر است و نه دنیای انرژِ چینی های یاجوج و ماجوج، چیست؟ آیا همه جهان بینی ها طرحی دارند برای فهم عالم و بدن اما طرح انبیاء که می گفتند ما واسطه حقیقی عالم بالا با زمین هستیم هیچ معنایی برای سلامت و تعادل و... ارائه نمی کرد؟ یعنی انبیاء طرح دیگران را به کار می گرفتند؟ طب نسخه نویسی بر اساس فهمی است که از جهان داریم. ما اصلا هیچ فهمی از جهان و بعد سلامت و تعادل در جهان نداریم که برای خودمان باشد و بگوییم بر اساس آن می خواهیم دست به گزینش از طب موجود، سنتی، چینی، روایات طبی و... بزنیم؟ حالا تاسیس طب که پیشکشمان!
4- بلکه اصلا مساله انسان شناسی را رها کردیم. کار ما شده است نسبت دادن مطالعات دیگران به اسلام و بعد اثبات اینکه اسلام هم همین را می گوید! ایا واقعا قابل قبول است که جهان معنایی انبیاء، سلامت را به نحوی جبر طبایع یا انرژی ها یا کمیت مادی عناصر بدن بداند؟ من کاری به نسخه نویسی و کارآمدی نسخه های هر کدام از این طب ها ندارم. مساله ام جهان معنایی است که سلامت را معنی می کند.
وضعیت موجود طلبه های جهادی در طی کشیدن زیرپای پزشکان و پرستاران استعاره ای از رفتاری است که با اصل ایده سلامت انجام داده ایم.
5- ما اگر طرحی برای سلامت نداریم، آیا واقعا هیچ نقدی به نظریه «مراقبت» مدرن که در بیمارستان و قرنطینه بیمار کرونایی انجا می شود هم نداریم؟ شواهد میدانی نشان می دهد که ناامیدی و ترسی که اصل ایده «مراقبت در بیمارستان» در دل بیمارکرونایی ایجاد کرده است(فارغ از تغذیه بیمارستان، نحوه ضد عفونی کردن بیمارستان و...) به اندازه خود کرونا قربانی داشته است. ما حتی الان نمی دانیم که چه میزان از مرگ و میر کرونا، بخاطر ویروس است و چه مقدار بخاطر علم ناامید و خشنی که این روزها با زور و ترس بیماران را زندانی می کند
فوکو که به شبیه ترین بیماری به کرونا -یعنی ایدز- مرده است، تز دکتری اش مقایسه ایده مراقبت بیمار و تنبیه دیوانه در بیمارستان و تیمارستان مدرن با دنیاهای ماقبل آن است و می خواهد بگوید مدرنیته در اصل با بیمارستان هدف اصلی اش درمان نیست، بلکه چیزی شبیه زندانی کردن اوست.
طنز تلخ تاریخ این است که جمهوری اسلامی و حوزه علیمه و طلبه هایش یک ماه است همه تلاش خود را برای صرف «ایثار» طلبه ها و طبیان و پرستاران جان برکف و ایثار گر برای زندانی کردن بیمار ناامید و ترسیده کرونایی می کند و به گفته آقای دکتر حریرچی نیروی انتظامی هم رَحِم بیمار را با زور از بیمارستان اخراج می کند چرا که ایده بیمارستان چنین اقتضا می کند.
@teghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرونا و تغییر اذان
موذن کویتی به دلیل شیوع کرونا به جای حی علی الصلاه، بخاطر جلوگیری از شیوع کرونا میگه، الصلاه فی بیوتیکم
یک بار دیگر هم به بهانه ای دیگر اذان را تغییر دادند!
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی☘
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
ط اضطرار را تجربه کنیم با این توجه که ما و هم سن و سالانمان این تجربه را در زمان بمباران و موشک باران صدام لعنتی به نوعی دیگر از سر گذراندیم.
در مرحله اول مردم برای رسیدن به نقطه ثقل جدید و عوض کردن عادات نیازمند زمان بودند و هستند و البته ارائه خدمات نیز، نیازمند تعریف جدید. ناخالصیهای شرایط اضطرار(در داخل کشور) خود را خیلی زود نشان داد و البته خوبیها و خدمتها و جهادها و ایثارگریها و همدلیها خود را بسیار بسیار پر رنگتر و نورانیتر نشان دادند . یعنی به فضل خدا و به برکت همه ایثارها و ایثارگری ها که در رگ و ریشه این وطن جاری است،همچنان با جامعهای اخلاقی سر و کار داریم که خوبیها و همدلیها دارای ارزش متعالیاند و پست فطرتیها و منفعت طلبیها محکوم و مطرود.
پزشکان متعهد و کادر درمانی غیورمان، با فداکاری، از خودگذشتگی،دلسوزی و ایثارگری مثال زدنی، قیمت بالای خود را به رخ کشیدند و مرام و مروت را متجلی ساختند. کارگران و تولیدکنندگان برای نیاز مردم به لوازم بهداشتی و سلامتی تلاششان را مضاعف و چند شیفته کار کردند و عیار خالص خود را به نمایش گذاشتند. معلمان دلسوز همه همتشان را بکار گرفته تا دانش آموزان، تا حد ممکن از درسهای خود عقب نیفتند. دانشگاهها تجربه حضور در فضای مجازی و انجام وظایفشان را به همت اساتید و دانشجویان عملی کردند. متولیان و سیاستگذاران امر بهداشت و درمان با فعالیت 24 ساعته، تلاش کردند که کار را با نهایت توان، مدیریت و تدبیر نمایند. همه این اقشار به نسبت درگیریشان با موضوع از هرچه تا کنون بودند بالاتر و بالاتر رفته و ارزش والاتری یافتند و موجبات افتخار و غرور شدند و تعصب اسلامی و ایرانی شان را مثل سالهای نه چندان دور ایثارگری در میدان های رزم یادآور شدند. جالب اینکه این میدان ایثار هم تبدیل به میدانی رفاقتی-رقابتی شد که نااهلان جرات نزدیکی بدان را نداشتند همان طور که در میدان و مصاف جنگی هم اینگونه خود را افشا کرده بودند.
5-اما در آن سوی مرزها، در ماجرای انتشار اخبار و باصطلاح اطلاع رسانی در خصوص این ویروس، دم خروس به اندازهای بیرون زد که صدای همپالکیهای مواجب بگیر را هم در آورد. البته این دومین بار بود که این اتفاق میافتاد. بار اول در واقعه جانسوز شهادت سردار سرفرازمان حاج قاسم این رسوائی نمود پیدا کرد و عده ای هلهله کنان خود را رسوا و ذلیل کردند البته بعد که دیدند ایران هنوز شهادت طلب انقلابی است، زود دست و پایشان را جمع کردند و بجز معدودی زنجیر پاره کرده و طغیان گر، سایرین سکوت پیشه نمودند. با این همه، بعد از واقعه غم انگیز سقوط بوئینگ اوکراینی، مجدداً محمل و فرصتی پیدا کردند که باطن ذات خبیث خود را پشت پرده این رویداد مصیبت بار نشان دهند.
حالا اما در قضیه ویروس، پشت همه توجیهات خبری و اطلاع رسانی شبکههای معاند مثل بی بی سی، ایران اینترنشنال و من و تو، یک واقعیت مثل روز عیان شد (تا جائی که برخی شان به برخی دیگر تشر "شرم کن و حیا کن" زدند) و آن واقعیت اینکه: قیمت انسانیت مزدوران و مواجب بگیران، آنقدر نازل و بیارزش شده که حاضرند تن و پشت انسانها (جدای از اینکه هم وطن مادریشان هستند) را بلرزانند و آنها را با بمباران ملغمهای از خبرهای راست و دروغ و ایجاد جنگ روانی از درون خالی کنند و حتی تا سرحد مرگ و قتلشان پیش بروند و بعد هم ژست انسانهای متمدن بگیرند. . .
حالا خوب میفهمم؛
What’s your price?
یعنی چه. . .
حالا خوب میفهمم
"اگر دین ندارید، لا اقل آزاده باشید"
کجا را هدف گرفته است،
حالا خوب میفهمم
"اگر انصاف رفت، دیگر مسیری برای رشد و تعالی نمی ماند"
چه هشدار انسانی و جدی است. . . . .
هر قدر شیوع ویروس کرونا به ظاهر برای مردم ما تجربه ناخوشایندی بود (و همه از خدا عبور از این مرحله همراه با عافیت را میطلبیم) ولی از این جهت که گرگان در لباس گوسفند را بیشتر و بیشتر افشا نمود و درون کریه شان را آشکار کرد، جای شکر و سپاس دارد. هم گرگان داخلی که در یک فرصت، حریص و طماع بودنشان بیرون زد و هم آن بنگاههای باصطلاح خبری (و در واقع بی خبری) جیره خوار ترامپ و سعودی را که آشکارا ترس و دلهره را بزک میکنند و بعنوان "آگاهی" میفروشند،بدون اینکه بفهمند این انسانیت شان است که در معرض حراج و تاراج قرار داده اند و به نوعی تن فروشی مدرن رسیده و البته بدان عادت کرده اند تا جائی که کراهتش هم اذیت شان نمی کند ؛چقدر ذلیل و خوار نشان دادند و چقدر بی مرام و مروت و چقدر بی قدر و انصاف. . . .
اما روزهای روشن خیلی زود فرا میرسد و آفتاب سرزمینم، برف آدمهای خاکستری را آب میکند، آن گاه سیاهی درون شان، اول و بیش از همه خودشان را پریشان و پشیمان میکند (البته اگر ته مانده قیمت، مروت و انصافی باقی مانده باشد).
دکتر مصباحالهدی باقری
پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)