✅ با توجه به طرح چندین باره بحث واردات خودرو در جامعه، "مشکلات صنعت خودرو" به قلم سید امیرحسین حسینی، پژوهشگر اقتصادی بررسی میشود.
🔹 چند هفتهای است که بحث مصوبه واردات خودرو بسیار داغ است. در همین هفتهای که گذشت بیش از ۵ میلیون نفر برای قرعهکشی فروش فوقالعاده ایرانخودرو در صف بودند. کل حجم خودروی وارداتی در مصوبه مجلس نهایتا ۷۰ هزار عدد و آنهم با شرایطی بسیار خاص هست.
🔹 راهکار نه انحصار است و نه واردات. اصلی ترین راهکار، قانون شکستن انحصار، مجوز تولید خودرو و اجازه تولید و پلاکگذاری به هر تولیدکنندهای است که بتواند در هر مقیاسی خودروی استاندارد با تاییدیه معاینه فنی را تولید کند. دهها هزار فارغالتحصیل نخبه در کنار دهها هزار تعمیرکار خودرو، هر کدام میتوانند به اندازه ظرفیت و توان خود، خودروهای با تنوع قیمتی و کیفیتی متفاوت را طراحی نموده و بسازند و یا حتی مونتاژ نمایند.
🔹 مشخصاً درحالحاضر، هیچکس حق ندارد با خرید قطعات منفصله برای خود، خودرو تهیه کند درحالیکه یکی از راههای حذف قرعهکشی، رفع انحصار توزیع از خودروسازی و تسری آن به مجوز فروش قطعات منفصله بهصورت خرد توسط شرکتهای قطعهسازی میباشد.
🔹 بهتر است مسئولین محترم در دوگانههای ابتر و مافیایی-رسانهای، و کارشناسی اطرافیان خود گیر نکرده و یک بار هم برای مدتی کوتاه به توان نخبگان جوان خود در این صنعت دانشبنیان و اشتغالآفرین اعتماد کنند تا پاسخ مورد نیاز را دریافت نمایند.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27994
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#صنعت
#یادداشت
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
پاسخ یکی از مخاطبان در موضوع اقتصاد اربعینی
این که اربعین، اثرات تربیتی اقتصادی روی شرکت کنندگان توی این اجتماع عظیم داره به جای خود؛ اما اگه قرار باشه برای چند هفته توی این فضا باشیم و بعدش به روزمرگی اقتصادی که درش هستیم برگردیم؛ نمیشه گفت به سمت تحقق اقتصاد اربعینی و اخوت محور در حال حرکتیم.
متاسفانه آن قدری که انتظار میره؛ اقتصاد اربعینی بعنوان نمونه ای موفق و قابل تعمیم تو متن زندگی ما جا باز نکرده؛ وگرنه نه تنها بایستی مشکلی در هزینه سفر زائران اربعین و هزینه موکب داری و پذیرایی از زوار وجود نداشت؛ بلکه باید الگوهای موفق جریان اقتصاد اربعینی در کشور گسترش پیدا کرده و سهم خودش رو از اقتصاد ضداربعینی گرفته بود.
مواردی نظیر گسترش صندوق های قرض الحسنه مردمی در برابر بانک ها، افزایش سهم مردم در تولید (کشاورزی، معدن، صنعت و...) و تجارت در برابر بخش خصوصی ، گسترش وقف، نذر و... با در نظرگرفتن پیوست اربعینی و احسان محور برای همه این موارد، میتونه هم زمینه ای برای گشایش در وضعیت اقتصاد مردم درراستای مردمی تر شدن جریان اربعین باشه و هم ظرفیت بزرگ اقتصادی برای پشتیبانی از اربعین ایجاد کنه.
ضمنا ما چندین میلیون زائر اربعین داریم که اگر تدبیر میشد یه گوشه ای از سود خرید این عزیزان مثل کفش راهپیمایی، کوله مسافرتی و... اون هم فقط تو چند هفته اربعین، هزینه بهتر برگزار شدن این اجتماع بشه اتفاق بهتری در اقتصاد اربعین رخ می داد؛ حالا شما این ظرفیت رو به کل سال تعمیم بدید و ببینید چه ظرفیتی از این طریق برای اقتصاد اربعین ایجاد خواهد شد.
اجتماع اربعین از جهاتی به اجتماع حج شبیهه و موقفی خوبی برای آغاز پیوند و ارتباط با برادران سایر ملت ها زیر پرچم امام حسین علیه السلام هستش. یکی از عرصه های ادامه این پیوند و ارتباط میتونه تعریف کار مشترک با برادران عراقی، لبنانی، افغانستانی، پاکستانی و ... در زمینه اقتصادی باشه. صدالبته همکاری ما با برادران این ملت ها نباید فقط محدود به امور نظامی و در جریاناتی مثل مقابله با داعش باشه؛ بلکه ما میتونیم با محوریت اربعین، مدل جدیدی از فعالیت های اقتصادی چندملیتی رو ارائه بدیم که هم برکات اقتصادی قابل توجه ای خواهد داشت؛ هم زمینه پیوند و برادری که اصل اساسی در تمدن سازی اسلامی ست را تقویت خواهد کرد و هم جبهه جدیدی از اقتصاد چند ملیتی اسلامی و حسینی را در برابر جبهه استکبار رونمایی خواهد کرد.
البته در این میان؛ نقش دولت و بطور خاص نهادهایی مانند وزارت راه و شهرسازی در تقویت راه های مواصلاتی بین کشورهای حسینی، وزارت کشور و وزارت خارجه در تسهیل ارتباط و برداشتن موانع سیاسی و امنیتی، وزارتخانه های اقتصادی در صدور مجوزات قانونی و...برای ارتباط هرچه بیشتر بین ملت های حسینی، مهم و قابل توجه خواهد بود.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
⛔لایو بررسی ماجرای صنعت خودرو در ایران⛔
✅صحت سنجی و امکان سنجی واردات خودرو به عنوان راهکار نجات بخش
⚠️چگونه انحصار مافیای واردات و شرکت های خودروساز داخلی را بشکنیم
🔶️همه آن چیزی که باید درباره ماجرای مافیای خودرو در ایران بدانید
🔷️خودرو؛ انحصار، واردات یا ..؟!
💠بررسی راهکارهای نجات صنعت خودرو در ایران
☑سوالات خود را جهت بررسی در نشست مجازی ارسال بفرمایید🤝🌷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
✅ برگزاری اولین دوره مجازی
"اشتغالآفرینی اسلامی" به همراه آموزش طراحی بوم کسبوکار اقتصادمقاومتی
آیا عملکرد اقتصادی ما در جامعه موثر است؟
آیا میتواند کار، شغل و عملیات اقتصادی ما هم برای جامعه اسلامی مفید، موثر و راهگشا باشد؟
جایگاه اشتغال ما در تمدن اسلامی کجاست؟
آیا اشتغال ما میتواند پیشران اقتصادمقاومتی در ایران ما قرار گیرد؟
برای ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09337278718 در پیامرسان ایتا و واتساپ مرتبط شوید...