eitaa logo
حامیان انقلاب
268 دنبال‌کننده
18.7هزار عکس
12.8هزار ویدیو
772 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑📸 وعده‌های رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم
🛑 زاکانی: واکسیناسیون مانع از ایجاد موج های فراگیر کرونا در کشور می شود 🔹شهردار تهران گفت: باید به رییس جمهور و دولتمردان تبریک بگوییم که با فراهم کردن زمینه واردات مقدار زیادی واکسن کرونا، پیام مثبتی به مردم دادند 🔹واکسیناسیون، مانع از ایجاد موج های گسترده و فراگیر بیماری در سطح کشور خواهد شد.
🎥 پخش تصویری و زنده ،امروز ساعت ۹ تا ۱۰ صبح 🔶 بررسی عوامل کاهش شدید نرخ زاد و ولد در ایران 🔸 راهکاری تشویق مردم به فرزندآوری 👇 جهت مشاهده برنامه زنده https://instagram.com/radioziyarat?utm_medium=copy_link
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴علم نافع ✍️احمدحسین شریفی 🔶خسران بزرگي است که علي‌رغم نيازمندی‌هاي بسيار زياد مادي و معنوي انسان‌ها و جامعة اسلامي، وقت خود را صرف کسب دانش‌هايي کنيم که دانستن آنها، صرفاً بار اطلاعاتي ما را افزايش مي‌دهد و هيچ تأثيري در سعادت دنيوي و اخروي فرد و جامعه ندارند. امام علی علیه السلام در اين باره، به همگان توصيه مي‌کند: الْعِلْمُ‏ أَكْثَرُ مِنْ‏ أَنْ‏ يُحَاطَ بِهِ‏ فَخُذُوا مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ أَحْسَنَه‏؛ دانش‌ها بيشتر از آنند که بتوان همة آنها را فراگرفت و بر آنها احاطه يافت؛ پس از هر دانشي بهترين‌هاي آن را انتخاب کنيد. 🔶در بيان ديگري به اين حقيقت اشاره مي‌کند که انسان با توجه به عمر کوتاهي‌ که دارد، حتي امکان آموختن همة علوم لازم و شايسته را ندارد،‌ بنابراين بايد اولويت‌بندي کند و لازم‌ترين و ضروري‌ترين مسائل را بياموزد: العُمْرُ اقْصَرُ مِن انْ تَعلّمَ كُلَّ ما يحسُنُ بِك عِلمُهُ فَتَعَلَّم الاهَمَّ فالاهَمّ؛ عمر کوتاه‌تر از آن است که همة اموري که دانستن‌شان براي تو خوب است را بياموزي؛ پس اولويت‌بندي کن. (برگرفته از کتاب مبانی علوم انسانی اسلامی) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ساره جوانمردی امروز با این چادرش در اختتامیه پارالمپیک مسیح علینژاد رو با خاک یکسان کرد :) 🇮🇷 @BisimchiMedia
🔻شماره پیامک ارتباط مردم با وزیر کشور اعلام شد 🔸روابط عمومی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای شماره سامانه پیامکی برای ارتباط مردم با وزیر کشور را اعلام کرد. 🔹روابط عمومی وزارت کشور با توضیح این روند که پیام‌های واصله پس از دسته‌بندی و اولویت‌گذاری در بخش ذیربط، به رویت وزیر کشور می‌رسد، شماره ۳۰۰۰۷۷۸۸ را بدین منظور معرفی کرد. @irinn_channel www.irinn.ir
۳۰ هزار ایرانی در اربعین به کربلا می‎روند 🔹نخست‎وزیر عراق در جریان نشست کمیته‎عالی بهداشت این کشور، با حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین موافقت کرد. 🔹زائران باید از طریق فرودگاه‎های بین‌المللی عراق وارد شوند و دارای تست (PCR) منفی باشند که ۷۲ ساعت پیش از ورود به عراق، گرفته شده باشد. @Farsna
*کرونا در ایران و عراق* ✍️ *پیمان سلامتی، استاد طب پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی تهران* رمان "جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند" وضعیت این روزهای ما را به خوبی بیان می‌کند: نوع عقیده اینجا جایگاهی نداشت. اهریمنی در کار نبود، فقط زندگی در تپش بود. بیولوژی، حق و باطل را در نورهای متفاوت به یک رنگ می‌بیند. 💠 در روزهای اخیر مکررا با این سوال مواجه می شویم که چرا مرگ های ناشی از کرونا در کشور ما بیشتر از عراق است؟ در همین ایام هموطنانی را مشاهده می‌کنیم که در تدارک سفر به آن کشور و در صورت امکان شرکت در برنامه راهپیمایی اربعین هستند و اعتقاد دارند که وجود بقاع متبرکه در آن کشور حرزی برای مردم آنجا فراهم آورده که عوامل عفونی بر آنها کارگر نیست. 💠 بلی، مرگ و میر ناشی از کووید در ایران بیش از آنجاست اما بنا به دلایل زیر این تفاوت عجیب نیست: 💠 الف- تفاوت ساختار سنی و جنسی: در حقیقت سن و جنس دوتا از مهمترین عوامل تعیین کننده مرگباری بیماری هستند. طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا احتمال مرگ ناشی از کرونا در افراد بیش از 65 سال نود و پنج برابر، بیش از 75 سال دویست و سی برابر و بیش از 85 سال ششصد برابر جوانان است. همچنین پژوهشهای معتبر نشان داده اند که احتمال مرگ از این بیماری در بین مردان حدود 80 درصد بیش از زنان است. دهها سال جنگ، تحریم و نابرابری باعث شده تا عراقی ها دارای ساختار سنی جمعیتی جوان باشند و مردان زیادی را از دست بدهند. در حال حاضر میانه سنی در عراق 21 و حال آنکه این عدد در کشور ما 32 سال است. به همین ترتیب، سالمندان بالای 65 سال ایرانی حدود دو برابر جمعیت مشابه در عراق را شامل می شوند و جالب توجه آنکه نسبت مردان به زنان سالمند بیش از 65 سال ایرانی 10 درصد بیش از عراقی است. 💠 ب- روند سینوسی بیماری: ماهیت بیماری نشان داده که در شرایطی که به حال خود رها شود و برای پیشگیری در سطح جامعه اقدام موثری صورت نپذیرد (نکته ای که هر دو کشور مصداق پیدا می کند) به صورت موجهایی ناشی از طغیان گاه به گاهی بروز می یابد. در کشور خودمان با مقایسه روند بیماری در استانهای مختلف می توان به این منحنی ها دست پیدا کرد. در حال حاضر ما در قله این موج هستیم و نباید وضعیت خودمان را با عراقی ها که در فاز پائین رونده هستند مقایسه کنیم. به عنوان مثال سال گذشته در مقطعی که برخی از اورژانسهای بیمارستانی ما خالی از بیمار کووید بودند نظام سلامت عراق تحت فشار وحشتناکی بود. 💠 ج- تشخیص مرگ: مرگ ناشی از کووید برای فردی در نظر گرفته می شود که تست PCR وی مثبت باشد. در حال حاضر هر دو کشور با مشکل کمبود امکانات تشخیصی بیماری و کم شماری علت مرگ آن مواجه هستند اما به طور متوسط در ایران روزانه 1.33 و در عراق 0.89 تست به ازای هر هزار نفر جمعیت صورت می گیرد. به عبارت دیگر حدوداً روزانه 50 درصد تستهای بیشتری در کشور ما انجام شده، بدیهی است مرگ‌های ما نیز به همین اندازه بیشتر تشخیص داده شوند. 💠 د- سیستم ثبت مرگ در کشور ما از نظام مکانیزه ای تبعیت کرده و قبرستان‌ها بدون احراز گواهی های معتبر فوتی که در آنها بر مبنای دستورالعمل های تخصصی علت مرگ مشخص شده باشد از دفن اجساد اجتناب می کنند. طبق گزارش امسال سازمان ملل متحد، ایران با پوشش بیش از 90 درصدی مرگ جزء کشورهای درجه یک و عراق با پوشش بین 75 تا 90 درصدی جزء کشورهای درجه دو از نظر ثبت مرگها محسوب می گردند. 💠 ه- جمعیت کشور ما حدود 84 میلیون و عراقی‌ها حدود 40 میلیون نفرند پس در شرایط مشابه انتظار داریم تا مرگ کووید در ایران بیش از دو برابر گزارش شود. و- البته موضوعات دیگری نیز وجود دارد که خارج از حوصله این مقال است. 💠 خدا را شاکرم که دو سال قبل در راهپیمایی اربعین شرکت کرده و برای هشتمین یا نهمین بار به زیارت عتبات مشرف شدم. این را گفتم تا خوانندگان بدانند که با فرهنگ آئینی مربوطه آشنا هستم و گواهی دهم که موضوع رعایت پروتکلهای بهداشتی در زیارتگاههای عراقی شوخی ای بیش نیست و هشدار دهم که در صورت بی توجهی به این قضیه با موج ششمی از پاندمی مواجه خواهیم شد. 💠 جان کلام آنکه، به علت تفاوت ساختارهای سنی و جنسی، ماهیت سینوسی بیماری، تعداد تستهای تشخیصی، نظام ثبت مرگ و تعداد جمعیت، مقایسه این دو کشور به سادگی امکان پذیر نبوده و هر کدام از سناریوهای متفاوتی تبعیت می کنند. 💠 به یاد داشته باشیم که امام صادق (ع) فرمودند: "خداوند ابا دارد از این که امور را جز از طریق اسباب آن فراهم آورد." ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
کوچکترین پرنده جهان نوعی گنجشک سینه‌پرتقالی موسوم به کام‌کوات پردار است. این پرنده که کمتر از یک گرم وزن دارد، در فصل بهار از تخم درمی‌آید و فقط یک روز زندگی می‌کند، به همین دلیل به آن مرغ یک روزه هم می‌گویند. جوجه این پرنده ظرف چهار ساعت بالغ شده، جفت‌گیری کرده و تخمی می‌گذارد. ✋😅 @jok_donii
🙏حمد شفا + ختم صلوات 💫«يا مَنِ اسْمُهُ دَواءٌ وَ ذِكْرُهُ شِفاءٌ» 🔸همه با هم بخوانیم «۷ سوره حمد شفا» و شرکت کنیم در ختم صلوات برای شفای کامل و عاجل *«حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی»* (از بیماری کرونا)، که از شاگردان بسیار خوب هستند. 🔻انتخاب «تعداد صلوات» با زدن روی گزینه «ثبت» داخل لینک زیر 👇 🌐 EitaaBot.ir/counter/75l1 🔸 ✅ دعای مورد توصیه استاد عابدینی برای شفای ایشان و همه بیماران: *(یا شافی، یا معافی، یا سلام، یا طبیب)* 🙏 *«یا مَن اِذا تَضایَقَتِ الاُمُورُ فَتَحَ لَها [لَنا] باباً لَم تَذهَب اِلَیهِ اْلاَوهام، فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَافتَح لاُِمُورِیَ الْمُتَضایِقَةِ باباً لَم یَذهَب اِلَیهِ وَهمٌ، یا اَرحَمَ الرّاحِمین»* 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
استوری نویسنده سریال گاندو پس از پخش آخرین قسمت
❇️هنر قهرمان پروری خلاقانه ✍پس از پخش آخرین قسمت از سریال گاندو ،و در حالیکه اینطور به مخاطب القا میشد که کاراکتر اصلی داستان به شهادت رسیده ،بخشی از مخاطبین و هوادارن سریال کامنتهای زیادی در پیج نویسنده فیلنمامه قرار دادند که نویسنده را به انتشار این استوری وادار کرد. 🔹در نگاه اول شاید این خبر عجیب به نظر بیاید که چگونه و چرا قشری از مردم تا این حد تحت تاثیر یک سناریوی داستانی واقع شده اند؛ چه بسا بعضی از ما با ملامتگری این قشر را قضاوت کنیم و وابستگی آنها به یک اثر هنری را اتلاف وقت بدانیم .اما فارغ از تاثیر هیجانی که بعضی از آثار هنری بر مخاطب دارند (که البته هم ناشی از قوت محتوا و گاهی هم ناشی از احساسات مخاطب است)گاندو نه از آن جنبه عمومی که لازمه بسیاری از آثار اکشن است،بلکه از جهات دیگری ویژگی هایی داشت که مخاطب را به خود دلبسته کرده بود و این حد از اثرگذاری بر احساسات او را برجا گذاشت. 👈راز این تشنگی را شاید این طور بشود بیان کرد که طی سالهای اخیر به دلیل خطای محاسباتی مدیران هنری سیما و سینما ،با دور شدن از ذائقه مخاطب، علی رغم سیل انتقادهایی که از جانب مخاطب بسیاری از آثار هنری به راه می افتاد،ولی متولیان و صاحبان آثار هنری گاها بدون توجه به خواست مخاطب، در نوعی از خودرایی بی حساب و کتاب ، جهت گیری اصلی در تولید را به سمت اثار سطحی بعضا سخیف و ملال آور قرار می دادند. ⬅️بنابراین واکنش های هواداران گاندو را نباید صرفا یک برانگیختگی احساسی زودگذر از ناحیه مخاطب تحلیل کرد بلکه این حد از دلبستگی به قصه،شاید ناشی از خلائی است که او در این سالها احساس کرده است ؛ گویی مخاطب از نبود قهرمان های مورد انتظارش بغضی داشته که حالا به این شکل نمایان شده؛ آن خلاء،کمبود قهرمان پروری خلاقانه است که طی یکی دو دهه اخیر با تلاش های مغرضانه و یا ناآگاهانه به سمت کم رنگ شدن رفته بود. مخاطب گاندو مجدوب قهرمان هایش است.نه قهرمان هایی که فقط اکشن کار اند و مخاطب را پای حرکات رزمی و بدلکاری هایشان میخ کوب می کنند.نه لزوما قهرمان هایی که آرمان شان رسیدن به عشقی شخصی باشد و گاه هم سر از خیانت در آورند . 🔸مخاطب گاندو قهرمانش را گمنام های بی ادعایی می داند که از "منیت " دور شده اما نه انقدر دور که به حد "جانبازهای شعاری" برسند؛اتفاقا او مجذوب قهرمانی است که کمتر شعار می دهد و بیشتر اهل غیرت است. 🔹تعصب مخاطب نسبت به کاراکتر ساده پوش و کم ادعای داستان این حقیقت را به وضوح نشان داد که برای جذب و نفوذ در دل و فکر مخاطب نیازی به ترسیم چهره ای فرازمینی و سوپرمن نیست؛نیازی به لوکیشن های پر زرق و برق و لوکس و گریم های چشم گیر نیست. انتظار مخاطب با به تصویر کشیدن مردی ساده ،بدون کمترین امتیاز ظاهری و جسمی اما مصمم و پر اراده هم برآورده می شود.گاندو نه فقط به جهت افشاگری هایش محبوب شد که به جهت چینش هنری حوادثش ،دل مخاطب را بدست آورد. ✅هر چند با نگاه منصفانه باید گفت برخی از سکانس ها جزء حواشی زائد فیلم محسوب می شدند و به لحاظ اثرگذاری تربیتی آن هم بر مخاطبی که احیانا از سنین مختلف پای آن می نشست چه بسا نیاز به ملاحظه بیشتری داشت؛خصوصا سکانس ها و دیالوگ هایی که حاکی از روابط غیرمتعارف دو جاسوس خارجی بود؛یا نوع پوشش کاراکتر شارلوت که پرداختن به آن شکل شاید نیازی نبود و با در نظر گرفتن حرمت مخاطب ذره ای از اثرگذاری ارزشمند این تولید هنری کم نمی شد. ⬅️امیدواریم این گزارشات و بازخورد مطلوبی که مدیران سیما از مردم دریافت کردند آنها را بر میدان دادن به فیلم نامه های قهرمان پرور ملی بیشتر ترغیب کند ،چرا که حرکت در این مسیر ،حرکتی مطلوب و خلاف آن تلاشی است که سالها توسط متولیان ضدفرهنگی بعضا دولتی برای دور کردن مخاطب از هویت اصیل ملی اش انجام شده بود. @hamiyane_enghelab
هدایت شده از مرکزدنیا
نیمه شهریور رو که رد میکنیم دیگه دو سه تاحس باهم میاد سراغمون... 😉☺️ هم دلمون برا کلاس و مدرسه و بوی کتابای نو تنگ شده😉😌😍 هم حس و حال دیدن دوستا و همکلاسیهای قبلی و همکلاسیهای جدید😉😍 هم ذوق و شوق معلم های جدید و گاهی مدرسه و مدیرجدید😍😍☺️ هم حس اینکه «امسال دیگه از اول سال خیلی جدی و بابرنامه پیش میرم، تا کوچولو کوچولو و کاااااملا سبک درسامو پیش ببرم 👌 و تلنبار نشه واس شب امتحان🙈😩 و فشار نیاد روم🙈😩 و مجبور نشم قید بعضی خوشیها و مهمونیها و... رو بزنم✅ وای چه خوب و لازمه پس دورهمی امروزمون 😍😍😌😌 ای ول👏👏👏 کااااملا درست حدس زدی👏👏👏 📚📚📚روش های مطالعه📚📚📚 امروز سه شنبه 16 شهریور 1400 هممممه شما دخترای 13 تا18ساله سراسر کشور😍😍 دعوتید به یه دورهمی خییییییلی مفید😍💖 ساعتاتونو برا 6زنگ بذارید که دورهمی پرشوری داشته باشیم😍👌 تک خوری ممنوع هم که همیشه یادتونه😉 پس دست دوستاتونم بگیرین و باهم بیاید😉😉😘😘 https://eitaa.com/joinchat/2347565137C7f7b383141 🌍 اینجا مرکز دنیاست 🌍
1⃣ آقا فرمود فرمول واکسن رو در اختیار دیگران از اهل دانش و تخصص در دنیا قرار بدید (مثل فرمول ساخت موشک و چی و چی) نه اینکه اونو تو رسانه‌های عمومی منتشر کنید. 2⃣ رسانه‌ای کردن چنین فرمول‌های حساس و استراتژیک و انتشار عمومی اون‌ها اشتباه روشنیه و تصور مطالبه چنین چیزی از سوی رهبری سوءبرداشت دیگری ست از فرمایش ایشون. 3⃣ من یقین ندارم مخاطبان این خواسته ولی فقیه مستندات مزبور رو در اختیار اهلش گذاشتن یا نه. شاید گذاشتن، شاید هم طبق ملاحظاتی در آینده خواهند گذاشت شاید هم صلاح ندونند و با تشخیص متخصصانه خودشون از این خواسته ولی تخطی کنند؛ حکم ولایی که نبوده! یه تقاضای ساده یا حداکثر یه دستور جدی بوده!! اما اینکه متخصصانی مثل آقای ضیائی و روازاده و دیگرانی که نه عضو تیم تولید کننده و نه وزارت بهداشت و دولت‌اند و روحیه علمی و پژوهشی دارند، اینکه این‌ها برخی واکسن‌های داخلی رو تأیید می‌کنند، نشونه اینه که فرمول تولیدش رو دیدند، مگر اینکه بگیم بدون اطلاع از فرمول، صرفاً از سر احترام و تعارف و جوزدگی و میانه‌روی جاهلانه این حرف‌ها رو زدن! 4⃣ آیا معیار ایجاد دسترسی اهل فن به فرمول واکسن ایرانی اینه که منِ نوعی و متخصص‌های مورد علاقه من هم به‌ش دسترسی داشته باشیم؟! 5⃣ اگه مدیر به کارمندش صریح و مؤکد امر کرد به‌جای ساعت ٨، ساعت ٧ بیا سر کار و به معاونش دستور داد دلیل این تصمیم رو برای هرکی خواست توضیح بده، بعد کارمند از معاون توضیح خواست ولی معاون قاصرانه یا مقصرانه توضیح نداد، آیا جناب کارمند اجازه داره از دستور مدیر تخطی کنه؟ یا اینکه مطالبه حکمت دستور باید همراه با اطاعت باشه؟!
برخی به این عبارت خیلی ایراد میگیرن: «سرماخوردگی و آنفولانزا رو هم کرونا فرض می‌کنیم» چیزی که من از خونده‌ها و شنیده‌ها فهمیدم اینه که به‌سبب شباهت کرونا به سرماخوردگی و آنفولانزا از سر احتیاط در مرحله اول همه رو کرونا فرض می‌کنیم تا زمانی که مشخص بشه کرونا نیست. این عین تدبیر و احتیاطه. کجاش عجیب و پیچیده‌ست؟! من مشابه اشکال رو از خیلی از مخالفان چشم‌بسته کرونا و ماسک و واکسن شنیدم. نمی‌دونم شما از چیزی خبر دارید که من ندارم یا از همون خبرهایی که من هم شنیدم چنین برداشت ناصوابی رو دارید! اگه از وزارت بهداشت و ستاد کرونا می‌خواید اشکال بگیرید، عالمانه‌تر اشکال بگیرید. این اشکال‌های سست به نفع اون‌هاست. .
میگن: «اگه یه بچه دیوانه بگه این ظرف مسمومه، چون محتمل خطر بالاست، باید به‌ش توجه کرد و از اون ظرف اجتناب کرد»پس حالا که حرف و حدیث برا ایرادات و عوارض واکسن زیاده ما بااااید بهش توجه کنیم به حکم عقل عرض می‌کنم: در این فرض کاملاً حق با توئه. اما اگه در کنار ادعای این بچه دیوانه، عاقلان زیادی به‌اضافه رئیس عقلا بگن: نه، نه‌تنها این ظرف مسموم نیست، بلکه استفاده از اون تنها راه یا بهترین راه جلوگیری از مسمومیته، در این صورت کار ابتدا کمی مشکل به‌نظر می‌آد و شبیه دوران امر بین محذورین می‌شه، اما با اندک تأمل و تفکری تشخیص طرف درست آسون می‌شه.✔️ .
گفتی: با طریقی جز ماسک باید به هدف مدنظر قانون و رهبر برسیم.(با داروی منتسب به امام 7 و حجامت و بخور و دمنوش و بادکش...) قانون می‌گه با کرونا و آسیب‌هاش باید مقابله کرد و راهش فلان و بهمانه. رهبر هم همونو تأیید و تأکید می‌کنه و همون راه‌ها رو توصیه و الزام می‌کنه. این «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» چه مبنایی داره؟🤔 🤔 بر چه اساسی هدف مدنظر قانون و رهبر رو قبول داری ولی روش اون‌ها برای دست‌یابی به اون هدف رو نمی‌پذیری؟🤔 🤔 اگه برای نپذیرفتن روش تعیین شده از سوی قانون و رهبری مجازی، برای نپذیرفتن اصل قانون و الزام رهبر هم می‌تونی مجاز باشی.❗️ پس قانون بی قانون! رهبر هم بی رهبر! پیدا کنید آنارشیست را! .
تا الآن مستمسک جواز مخالفت نظری و عملی‌ت با دستورات صریح ولی فقیه حرف خود آقا درباره نداشتن تخصص بنزین‌شناسی و قیمت‌بنزین‌شناسی بود. حالا که این بهانه‌ت پوچ شد، دست گذاشتی روی سیاست غلط کاهش جمعیت در دهه شصت. اگه این پوچ بشه آیا باز هم مستمسکی داری یا فقط همین یه دونه ته توبره‌ت مونده عزیزجان؟! قبل از بیان توضیحی درباره کاهش جمعیت یه درد دل کوتاه عرض کنم: همه دنیا از دوست و دشمن سیدعلی خامنه‌ای و شیوه رهبریش رو بی‌نظیر و در حد خارق‌العاده می‌دونن و در برابرش کرنش می‌کنن، اون وقت مخاطب ما از کتاب رهبری و تدبیر آقا فقط صفحه مربوط به داستان اجازه کاهش جمعیت رو می‌شناسه و دوست داره.😔 اما اجازه اجرای سیاست کاهش جمعیت از سوی رهبری: نظر شخصی سیدعلی خامنه‌ای تأیید سیاست کاهش جمعیت نبوده و نیست. گفتار و سیره ایشون اینو اثبات می‌کنه. اما در دوره‌ای همه کارشناسان و متخصصان و مدعیان تخصص گفتند ضرورت داره جمعیت کشور رو کنترل کنیم به‌جز علامه طهرانی و شاید یکی دو نفر دیگه. حضرت آقا به عنوان رهبر و با توجه به لزوم احترام به عقل جمعی و نظر کارشناسی یا شبه‌کارشناسی و برای پرهیز از خودرأیی و تنگ‌نظری و ایجاد میدان برای جولان فکری و علمی یا هر مصلحت‌سنجی کلان دیگه، با وجود نظر مخالف شخصی، در برابر نظر غالب کوتاه اومد و اجازه کاهش جمعیت رو صادر کرد. (شبیه اجازه مذاکره هسته‌ای لوزان و برجام و شبیه پذیرش پیشنهاد ماندن در مدینه و دفاع پشت خندق از سوی رسول خدا ص با اینکه شخصاً ترجیح می‌داد جنگ بیرون از مدینه باشه). بعد از مدتی که نشانه‌های نادرست بودن این سیاست برای نخبه‌ها و عموم مردم آشکار شد، ایشون مخالفت با این برنامه شد. چند بار به‌طور جدی تذکر و حتی برنامه داد اما فایده نداشت. تا اینکه در سال ۹۰ یا ۹۱ اگه اشتباه نکنم، در سخنرانی مشهد برای اینکه کار رو یکسره کنه و ممانعت مدعیان تخصص رو که هنوز مقاومت می‌کردند کلاً برطرف کنه، از خودش مایه گذاشت و گفت: من هم در صدور اجازه این برنامه اشتباه کردم. حالا یه عده همه ماجرا رو نادیده گرفتن و فقط این تیکه آخر رو می‌بینن و اون رو مستمسک تجویز خطا در نظر و عمل رهبر و به‌تبع اون بهانه‌ای برای مخالفت نظری و عملی خود با دستورهای صریح آقا قرار می‌دن. 😔 😔 😔 زهی کج‌سلیقگی و زهی بی‌بصیرتی و خیلی زهی‌های دیگه که از ترسم نمی‌گم.😔😔😔😔😔 (باز بخوام تشبیه کنم می‌تونم اعتراف آقا رو به اعتراف ضمنی حضرت ابراهیم علیه‌السلام درباره اشتباه بودن معبود دونستن ماه و خورشید و اظهار ندامت و بازگشت از اون تشبیه کنم که می‌تونه یک مرحله حکیمانه از برنامه تربیت جامعه باشه) این حرف‌ها تحلیله اما نه تحلیل ذوقی و متعصبانه، بلکه اگه منصف باشیم می‌تونیم شواهد درست بودنش رو ببینیم. شاید برای... منفی‌نگر لایتچسبک به نظر بیاد، اما اگه به اندازه یک دهمِ توجه و اعتمادی که به اون کودک دیوانه و کلیپ‌ها و مستندات زرد ضد ماسک و واکسن وجود داره، به این تحلیل‌ها و توجیه‌ها و شواهدش هم توجه بشه شاید نشه هر حرفی رو زد و هر پیامی رو بازنشر داد.❗️❗️ .
گفتی تبیین من درباره ماسک و اینکه اگه هر دو طرف ماسک بزنند بازدارندگیش بیش‌تر می‌شه همه‌ش برگرفته از پزشکان اون طرفه. یعنی وقتی تو سرما خورده باشی، جلوی کسی عطسه کنی، جلوی دهنتو با دستمال نمی‌گیری؟! اگه طرف مقابلت یه ماسک به صورتش داشته باشه، چی؟ تو صورتش عطسه می‌کنی؟! حالا که گفتی «اون طرف»، اگه دقت کنی می‌بینی از قضا اغلب مدعیان بی‌سواد طب سنتی که دنبال ایجاد دوگانه پزشکی کلاسیک و طب سنتی هستند، اغلب مستنداتشون برضد ماسک و واکسن و غیره برگرفته از اون طرفه. (نمونه‌ش یکی از ویدیوهای خودت درباره تأثیر ماسک بر کاهش اکسیژن) درسته که در پزشکی دانشگاهی هم دست‌آوردها و باورها و ارزش‌های اون طرف کم‌وبیش حاکمه، اما حداقل اون‌ها به اسناد علمی و رسمی اون‌طرفی‌ها استناد می‌کنند، نه مثل این بیچاره‌ها که سوادشون فقط در حد فهم و نشر کلیپ‌ها و خبرها و گزارش‌های زرد و میان‌تهی اون‌طرفی‌هاست. ادعای تخت بودن زمین و همه مستندک‌هاش هم از اون طرفه. من نمی‌دونم اگه اون طرفی‌ها اساساً دروغگو و دغل‌بازن و هیچ روده راست تو شکمشون نیست، چرا فقط مجامع علمی رسمیشون و ناساشون این‌طوره و این اپوزوسیون‌های شرذمه قلیلشون کاملاً راستگو و درستکارند؟ اگه مشکل اون طرفی بودنه، خب اینا هم اون طرفی‌ان. اگه مشکل روش کاره، خب اونا هم با همین روش کار می‌کنن. مشکل چیه دقیقاً؟! .
من از سخن و عمل حضرت ولی فقیه فقط جواز وکسن زدن و تأیید درستی واکسن زدن رو متوجه شدم و البته توجه و ارزش دادن به واکنس ایرانی و دانشمندان و متخصصان ایرانی و تأییدِ خوب و مورد اعتماد بودن این واکسن و درستی یا لزوم اهتمام به تولید داخلی. از اون جهت که درباره اصل واکسن زدن، من لزوم یا توصیه‌ای نفهمیدم، خودم بررسی کردم، اما بعد از رسیدن به ترجیح واکسن زدن، بدون نیاز به بررسی درباره نوع واکسن ایرانی یا خارجی، صرفاً با اعتماد و تبعیت از ولی واکسن ایرانی رو انتخاب کردم. من از دریافت واکسن ایرانی از سوی آقا این رو نمی‌فهمم که این واکسن از جهت فنی از واکسن‌های خارجی بهتره. اگه فردا اثبات بشه فلان واکسن خارجی از برکت بهتره من نه تعجب می‌کنم نه ناراحت می‌شم. حتی ممکنه یه روزی از خود آقا بشنوم که فلان واکسن خارجی از واکسن ایرانی برکت بهتر و قوی‌تر بود، با این حال من واکسن ایرانی رو انتخاب کردم. چیزی که از گفتار و رفتار آقا هنگام دریافت واکسن ایرانی می‌فهمم اینه که این واکسن حداقل‌های لازم رو داره و چون ایرانیه، با داشتن همین دو شاخص (ایرانی بودن و داشتن حداقل‌های فنی لازم) بر رقبای خارجی خودش ترجیح داره، حتی اگه اون‌ها از جهات دیگه ازش بهتر باشند. حالا آیا معنای این تبعیت و دل‌دادگی اینه که من چیزی درباره خواص برکت و برتری‌های فنی اون بر رقبای خارجی یا درباره اهتمام به تولید داخلی در همه عرصه‌های تولید نمی‌دونم، و تحقیق و مطالعه درباره این موضوعات رو زائد می‌دونم؟ نه! هم می‌دونم هم دوست دارم بیش‌تر بدونم، بررسی و تحقیق رو هم نافی اعتماد مطلق به ولی فقیه و تبعیت مطلق از او نمی‌دونم. 🔶 یه چیزی رو بدون تعارف عرض کنم: اگه منِ تحت مدیریت فلان مدیر بگم: هرچی مدیر امر کنه، من به تشخیص خودم عمل می‌کنم (تشخیص متخصصانه یا مقلدانه از متخصصان دیگر) دراین‌صورت یا عقل من پاره سنگ برداشته و نمی‌فهمم چی می‌گم،‌ یا معنای مدیریت و مدیر و تحت مدیریت رو نمی‌فهمم، یا اصل مدیریت و اداره جمع رو لازم و بایسته نمی‌دونم، و یا اینکه مدیریت این مدیر رو قبول ندارم و به‌رسمیت نمی‌شناسم. اگه منِ تحت رهبری و حاکمیتِ فلان رهبر و حاکم بگم: هرچی رهبر امر کنه، من به تشخیص خودم عمل می‌کنم، دراین‌صورت یا عقل من پاره سنگ برداشته و نمی‌فهمم چی می‌گم،‌ یا معنای رهبری و رهبر و تحت رهبری رو نمی‌فهمم، یا اصل رهبری و حکومت رو لازم و بایسته نمی‌دونم، و یا اینکه رهبریِ این رهبر رو قبول ندارم و به‌رسمیت نمی‌شناسم. اگه منِ تحت امامت و ولایتِ فلان امام و ولی بگم: هرچی ولی امر کنه، من به تشخیص خودم عمل می‌کنم، دراین‌صورت یا عقل من پاره سنگ برداشته و نمی‌فهمم چی می‌گم،‌ یا معنای امامت و ولایت و امام و ولی و مأموم و مولّی‌علیه رو نمی‌فهمم، یا اصل امامت و ولایت (ولایت فقیه) رو قبول ندارم، و یا اینکه امامت و ولایت این امام و ولی رو قبول ندارم و به‌رسمیت نمی‌شناسم. از اون‌جا که درباره آگبرخی مخاطبان طرف بحث: ۱. یقین دارم در سلامت و هوشیاری کامل این حرف‌ها رو می‌زنه و به تبعات اون هم کاملاً آگاهه، ۲. ظن قوی دارم که معنای مدیریت و رهبری و امامت و ولایت رو هم درست می‌فهمه، پس تنها گزینه معقول اینه که یا با شخص رهبر و ولی مشکل داره و او رو شایسته این جایگاه نمی‌دونه، یا با اصل ولایت فقیه درگیره و اونو قبول نداره.😔 اینکه «من تنها از اون امر و نهی و رهنمودِ ولی فقیه اطاعت می‌کنم که خودم هم درستیش رو درک کنم و تأیید کنم» نه با ولایت مطلقه می‌سازه نه مقیده. توهم نشه فقط با ولایت مطلقه تعارض داره. و اینجا مباحثه درباره ادله عقلی و قرآنی و روایی ولایت فقیه لازمه شدیدا .
بیانات امام خامنه‌ای در مورد تذکر به مسئولین و رهبری نظام: "طرفِ امر به معروف و نهی از منکر فقط طبقه‏ی عامه‏ی مردم نیستند؛ حتی اگر در سطوح بالا هم هستند، شما باید به او کنید؛ اینکه از او کنید؛ باید بگویید: آقا! نکن. امر و نهی باید با حالت باشد. البته این استعلاء معنایش این نیست که آمران حتماً باید بالاتر از مأموران، و ناهیان بالاتر از منهیان باشند؛ نه، روح و مدل امر به معروف، مدل امر و نهی است؛ مدل خواهش و تقاضا و تضرّع نیست. نمی‏شود گفت که خواهش می‏کنم شما این اشتباه را نکنید؛ نه، باید گفت آقا! این اشتباه را نکن؛ چرا اشتباه می‏کنی؟ طرف، هرکسی هست ‏ی_حقیری_هستم از بنده مهم‏تر هم باشد، او قرار می‏گیرد". 19/4/1379 . برخی این بیان رو دستاویز قراردادن برا مخالفتهای با توصیه های مسلم ستادکرونا و کوبوندن وزارت بهداشت....
پرسش دوم «با توصیه‌های طب سنتی چنددرصد از مردم رو در چه مدتی می‌شه به این سطح رسوند؟» دو جهت داره؛ یک جهتش مربوط به توان طب سنتیه که من توش تخصص ندارم و شما در این باره توضیح دادید. اما جهت دیگرش پذیرش مردمه. این حقیقته که اکثر ملت به طب سنتی و نسخه‌هاش خوش‌بین نیستند و به دلایل مختلف باهاش مخالفند که اگه برخی از این دلایل توهمی و ساختگی باشه، حتماً برخیش واقعیه و منشأش خود طب سنتی و دست‌اندرکارانشه. این‌ها رو هم باید لحاظ کرد.
برهی این بیان ولی فقیه را دستاویز با توصیه های ستادمرونا و کوباندن دولت و ستاد و وزارت بهداشت و... دونستن👇 "طرفِ امر به معروف و نهی از منکر فقط طبقه‏ی عامه‏ی مردم نیستند؛ حتی اگر در سطوح بالا هم هستند، شما باید به او کنید؛ اینکه از او کنید؛ باید بگویید: آقا! نکن. امر و نهی باید با حالت باشد. البته این استعلاء معنایش این نیست که آمران حتماً باید بالاتر از مأموران، و ناهیان بالاتر از منهیان باشند؛ نه، روح و مدل امر به معروف، مدل امر و نهی است؛ مدل خواهش و تقاضا و تضرّع نیست. نمی‏شود گفت که خواهش می‏کنم شما این اشتباه را نکنید؛ نه، باید گفت آقا! این اشتباه را نکن؛ چرا اشتباه می‏کنی؟ طرف، هرکسی هست ‏ی_حقیری_هستم از بنده مهم‏تر هم باشد، او قرار می‏گیرد". بیانات امام خامنه‌ای در مورد تذکر به مسئولین و رهبری نظام؛ 19/4/1379 .
توصیح و تبیین👇👇 🔄 نتیجه این برداشت فخیم و حکیمانه شما از فرمایش رهبری یک دور مصرّح باطله: ↩️ یک طرف دور: رهبر و ولی حق اطاعت بر مردم دارند و مردم باید از رهبر و ولی اطاعت کنند. ↪️ طرف دیگر دور: مردم حق امر به معروف و نهی از منکر بر رهبر و ولی دارند و نه‌تنها می‌توانند در نظر و عمل با دستور و توصیه صریح و مکرر او مخالفت کنند، بلکه حق دارند از او بخواهند بر مدار تشخیص آن‌ها بچرخد. نتیجه: مردم حق اطاعت بر رهبر و ولی دارند و ولی باید از آنان اطاعت کند. ❌ اشکال کار: فهم نادرست از آموزه به‌حق نصیحة‌الامام و لزوم امر به معروف و نهی از منکر مردم با حاکم و حاکمان. ✅ راه حل اشکال: التفات به این حقیقت بسیار روشن و ساده که نصیحة‌الامام و امر و نهی خیرخواهانه‌ی او از سوی مردم باید همراه با اطاعت باشه، نه با مخالفت عملی خرد و کلان و مخالفت نظری گسترده و کلان که موجب تفرقه و تشتت جامعه می‌شه.