eitaa logo
حامیان انقلاب
268 دنبال‌کننده
18.7هزار عکس
12.8هزار ویدیو
772 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5791719169082791372.mp3
5.91M
استاد محمود سلطانی "رویکرد هوش متعادل" عبور از نگرانی ها ۱۲۴ کانال خانه بازی نگارستان 👇👇 Join @negarestanebazi https://eitaa.com/joinchat/774570008C9052be5167
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋 🔵عزت نفس کودک بر اعتماد به نفس والدین استوار است. ❓چگونه؟ 🟢اینکه والدین در مقابل مشکلات چه رفتاری دارند، و کودک شاهد چه رفتاری از آنهاست. آیا تسلیم می شوند؟ ناامید می شوند؟ یا با قدرت مشکلات را حل می کنند و دنبال راهکار مناسب می گردند. باهم مشورت و همفکری میکنند یا بحث و جدل و مقصریابی میکنند. (استاد سلطانی) @negarestanebazi https://eitaa.com/joinchat/774570008C9052be5167
🔹♦️مسابقه علمی تربیتی نسل 110 ♦️🔹 🔸موسسه اندیشه کوثر برگزار می کند : 🔻🔻 🔶 110 خانواده ✨ 🔷 110 برنامه ✨ 🔶 110 هدیه ✨ 🔹♦️مسابقه علمی تربیتی نسل 110 ♦️🔹 🔴لینک عضویت در کانال مسابقه نسل 110 : 👇🔻👇🔻👇🔻👇 https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741 https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741 🌸🌸🌸🌸🌸........................ موسسه اندیشه کوثر کانون تخصصی موضوع و 👇👇👇 https://eitaa.com/andishekosar 🌺🍃🌺🍃🌺🍃
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
کرونا به همه‌ی ما آموخت ..... 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
⭕ نگاهی مختصر به توافق در حال انعقاد و 🇮🇷🇨🇳 سندتوافق ۲۵ ساله ایران و چین که با عنوان رسمی «برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین» ثبت شده و حوزه‌های ، ، ، ، ، ، ، ، و ، زیرساخت‌های و فناوری ارتباطات، ، و سلامت و ... را شامل می‌شود : ⬅️ در برخی از بندها صحبت از تسهیل سرمایه‌گذاری و است و برخی از بندها از حمایت‌های متقابل سیاسی در می‌گوید. ⬅️ در حوزه و دفاعی موضوعاتی همچون آموزش، انتقال فناوری‌های دفاعی، مبارزه با تروریسم و مشترک آمده است. ⬅️ از نکات این سند می‌توان به توافق بر سر تجارت با یاد کرد. همچنین در این سند بارها به طرح بزرگ چین به نام «یک کمربند- یک راه» (طرحی بر بستر مسیر جاده ابریشم) اشاره شده و این که ایران می‌تواند ضمن مشارکت فعال در این طرح جهانی، از فواید اقتصادی و صندوق اعطای وام این طرح نیز بهره‌مند شود. ⬅️ بر اساس این مدارک چین وارد کننده ثابت از ایران خواهد بود و ایران نیز باید نگرانی‌های چین برای بازگشت سرمایه گذاری خود را برطرف کند. ⬅️ ارتقای همکاری‌های ، مالی و و گشایش شعبات بانک‌های ایران و تاسیس ایران و چین به ویژه ایجاد پیام رسان ملی میان دو کشور به جای سوییفت نیز مطرح شده است. ⬅️ کمک به ساخت در نقاط مختلف کشور، افزایش صادرات فراورده‌های نفتی به چین، کمک و سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت‌های انرژی فسیلی، سرمایه‌گذاری در تقویت کریدورهای راهبردی که از ایران می‌گذرند ، سرمایه‌گذاری برای توسعه تولید و صادرات انرژی از ایران به کشورهای منطقه . ⬅️ مشارکت در توسعه همه جانبه ، کمک به ایران برای ایجاد نسل۵ اینترنت و تقویت شبکه ملی اطلاعات‌، سرمایه‌گذاری برای تولید انرژی‌های پاک در مناطق ایران، کمک به توسعه صنعت صلح آمیزهسته‌ای کشورمان و سرمایه‌گذاری در تامین واگن و ساخت خطوط مترو در شهرهای بزرگ و شهرهای جدید ایران و ... از جمله بخش‌های سند است. 💠 پی نوشت : حال علت جیغ های بنفش ضد انقلاب ، سلطنت طلبان... مخصوصا بی بی سی و صدای آمریکا ... و رسانه های سعودی همچون اینترنشنال و من و تو ... مشخص میشود 😉 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
﷽ / تفاوت قبل انقلاب و بعد انقلاب ❌شبهه ای کسانی كه انقلاب کردین، لطفا به سوالات زیر پاسخ دهید. 1- تفاوت "حضرت والا" و "حضرت آقا" را توضیح دهید! 2- دو کلمه "مقام عظمای ولایت" و "شاهنشاه آریا مهر" را تعریف کنید! 3- معنی عبارت‌های " جانم فدای رهبر" و " جان نثار" را به طور خلاصه شرح دهید! 4-دو کلمهء "بيت" و "کاخ" چه تفاوت‌هايی دارند؟! 5- تفاوت دو گروه "عاشق ولايت" و "فدوی" را در چند سطر توضيح دهيد! 6- "بنياد پهلوی" و "بنياد علوی" چه تفاوتی دارند؟ 7- جمله "‌سلطنت عطيه‌ای است الهی‌" چه رابطه ای با عبارت "مقام عظمای ولايت جانشين امام زمان" دارد ؟ 8- تفاوت "رای ملوکانه " با "حکم حکومتی" کدام است؟ 9-فرق "شاهرود" با "امامرود" را بيان کنيد. 10- "بندر امام" با "بندر شاه" چه تفاوتی دارد؟ ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹تفاوتهای نظام مبتنی بر ولایت فقیه و نظام شاهنشاهی، در دو سطح مبانی نظری و تفاوتهای رفتاری قابل توضیح است. 🔹از نظر تئوری، شیعیان معتقدند کسی حق حکومت بر دیگری ندارد، جز آنکه از نظر شرع مجاز باشد. بنابراین حکومت مختص پیامبران و پس از آنها امامان و پس از آنها فقیه جامع الشرایط است. 🔹برای پرهیز از طولانی شدن مطلب تنها به بیان روایتی اکتفا میشود ولی مخاطبان برای مطالعه بیشتر میتوانند به کتاب «چهل حدیث در اثبات نوشته » مراجعه کنند. شخصی به امام صادق میگوید: شما که حاکمان بنی عباس و دادگاههای آنها را طاغوت میشمارید، پس شیعیان در مشکلاتی که برایشان پیدا میشود، چه کنند؟ امام صادق فرمودند: به کسی از خودتان (شیعه) مراجعه کنید که علوم و احادیث ما و حلال و حرام الهی را میداند. پس وقتی او حکمی کرد، باید پذیرا باشید چراکه من او را قرار دادم. پس اگر کسی حکم او را که بر اساس آموزه های اهل بیت صادر کرده قبول نکند، حکم خدا را سبک شمرده و حرف ما را رد کرده است. (وسائل، ج۱۸، ص۹۹) 🔹اما در حوزه تفاوت رفتاری نیز به جمله ای از مخالف لندن نشین جمهوری اسلامی و کارشناس بی بی سی در وصف مقام معظم رهبری اکتفا میشود که گفت: «من آیت‌الله خامنه‌ای را خوب می‌شناسم و به عنوان منتقد ایشان اقرار می‌کنم که در تمام کارنامه‌ اقتصادی خود و اقوامش، نقطه سیاه که هیچ، حتی یک نقطه خاکستری هم نمی‌توان یافت.» (http://yon.ir/dXbEi) 🔹این درحالیست که برای کسانی که کمترین مطالعات در احوال قبل از انقلاب دارند، به انواع فساد در دربار شاه و فرزندانش آگاهی کامل دارند، برخی از این موارد در کتاب «خاطرات ارتشبد فردوست»، همبازی و دوست صمیمی و قدیمی شاه بیان شده است. 🔹به نظر میرسد این دو نکته برای تمام تفاوتها کافی باشد و بدانیم که اظهار ارادت به شاه یا امام خامنه ای هرچند با الفاظ مشابه صورت گیرد، اما در حقیقت بسیار متفاوت است، زیرا یکی شایسته ورزیدن است و دیگری نه تنها از نظر شرعی شایستگی حکومت ندارد، بلکه در عمل نیز فساد زیادی داشته است. ♦️نکته: 🔹مطالب فوق به هیچ عنوان به معنای نبود نقص در نظام نیست، اما به برکت الهی بودن حکومت ولایت فقیه و سلامت رفتاری شخص ولی فقیه، مردم تاکنون کاستی ها را تحمل کرده اند که باید مسئولان این مسئله را درک کنند و صبر مردم را (نه سوءاستفاده، بلکه) با تلاش بیشر قدردانی کنند. ــــــــــــــــــــــ ✅ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi 🆔 @shobhe_shenasi ـــــــــــــــــــــ 💯در نشر این مطلب، آتش به اختیاااار
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
چرا در شعارها و کارهای فرهنگی هفته حجاب و عفاف، پوشش مردان موضوعیت ندارد و فقط به پوشش زنان توجه می شود؟ در حالیکه پوشش و عفت نگاه و کلام مردان این روزها بسیار تاسف بار است. ✅ پاسخ اگرچه باید پذیرفت که کوتاهی هایی صورت گرفته اما اصولاً در زمینه‌ی قانون گذاری های اجتماعی میتوان برای رفتار محسوس افراد قانون وضع کرد مثلاً هرچند حسد یا تکبر اخلاق های بسیار ناپسندی هستند اما چون از خلقیات درونی افراد محسوب می‌شوند، نمی‌توان تحت قانون و قانونگذاری قرار گیرند، نگاه نیز اگر چه یک نوع رفتار است اما به دلیل نامحسوس بودن کمتر تاب قانونمند شدن را دارد مثلا اگر مردی به زنی نگاه حرام کند می‌تواند به راحتی انکار کند که به سمت دیگری نگاه می‌کرده یا توجیهات دیگر. اساساً تفاوت علم اخلاق با علم حقوق در همین است، علم حقوق به نحوه‌ی قانونمند کردن رفتارهای انسان می‌پردازد و از ضمانت‌هایی مانند مجازات برخوردار است اما در علم اخلاق به توصیه هایی بسنده می‌شود و ضمانت اجرای آن تنها باورها و عقاید شخصی است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌شبهه 508 واکنش علما حوزه علمیه به اختلاس های نجومی: سکوت واکنش علما حوزه علمیه به املاک_نجومی: سکوت واکنش علما حوزه علمیه به فساد های اداری: سکوت واکنش علما حوزه علمیه به رشوه خواری ها: سکوت .... و اما ,,و اما ,,,, واکنش علما حوزه علمیه به تار موی زنان : وامصیبتا,! اسلام به خطر افتاده,,نیروی انتظامی اقدام کند,, واکنش علما حوزه علمیه به ورزشگاه رفتن زنان :وامصیبتا,اسلام به خطر می افتد! به نظر شما اسلام در ایران, دقیقا چه جوری به خطر میفته؟؟؟ [شبهه خلاصه شده است] ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi برای ارزیابی حساسیت های حوزه علمیه، چه ملاک بیانیه های رسمی باشد و چه موضع گیری های ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه باشد، ادعای شبهه افکن کاملاً غلط و مردود است. با یک آمارگیری ساده از کلید واژه هایی که در خطبه های نماز جمعه یا بیانیه های رسمی حوزه های علمیه به کار رفته می شود، اتفاقاً برعکس ادعای شبهه افکن ثابت می شود. به طور نمونه می توانید با مراجعه به پیوند http://yon.ir/7tyO9 محور خطبه های نماز جمعه سراسر کشور، که در هفته گذشته برگزار شده است ( 19 مرداد) مشاهده کنید که در آن نه تنها سخنی از حجاب ذکر نشده است، بلکه اکثرا به توصیه به مسئولان برای رسیدگی به مشکلات مردم و انتقاد از مباحث فساد اداری، بی عدالتی، دزدی، احتکار، تبعیض و ... پرداخته اند. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
🔴همه تلاش ها برای ترویج «فرزند نیاوری» 1⃣ 🆔 @shobhe_shenasi 🔺سیاستهای تحدید جمعیت بیش از 20 سال در کشور ما با قوت اجرا شد؛ به‌گونه‌ای که نرخ رشد جمعیت کشورمان از 3.2 در سال 65 به زیر 1 درصد در سال 98 رسید! 🔹این رقم، کشور را در آستانه بحرانی سهمگین یعنی همزمانی سالمندی جمعیت با کاهش شدید زادوولد در آینده‌ای نزدیک قرار خواهد داد؛ سیاستهای کاهش جمعیت در ظاهر از سالهای ابتدایی دهه 90 تغییر کرد و نقطه اوج آن ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری به سران سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردیبهشت ماه 93 بود. اما امروز می‌بینیم در عمل هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. 🔹در کشور ما اظهارنظرهای کارشناسی و باید باید گفتن‌ها نسبتاً با بحران پیش‌ِرو موافق و مطابق است؛ اما در برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی هیچ نشانه‌ای از کشوری در سراشیبی تند نرخ رشد جمعیت نمی‌بینیم؛ بماند که هر از چندی اقداماتی خلاف سیاستهای خانواده‌محور و جمعیت‌محور هم دیده می‌شود. 🔹برخی از این اقدامات را که می‌توان گفت در راستای «فرزند‌نیاوری» در دهه اخیر اتفاق افتاده است مرور می‌کنیم؛ 🔹این لیست که البته قابل تکمیل است، می‌تواند مانیفست پیش‌ِروی نمایندگان مجلس شورای اسلامی یازدهم که عنوان مجلس انقلابی یدک می‌کشند، برای برداشتن بارهای سنگین به‌زمین‌مانده حل بحران جمعیت کشور باشد: 1⃣عدم‌اجرای سیاست‌های کلی جمعیت: 🔹این سیاستها باید به‌عنوان اسناد بالادستی هر طرحی که مربوط به خانواده است، قرار گیرد و قوای سه‌گانه موظفند این سیاستها را به برنامه تبدیل کنند؛ مانند برنامه‌های تسهیل ازدواج و رفع موانع فرزندآوری و...، اما در عمل در اجرای سیاست‌های کلی جمعیت هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است؛ 🔹توجیه برخی نمایندگان مجلس دهم این بود که عمده چالش‌ها درباره این طرح، به چالش‌های مالی معطوف می‌شود و تا زمانی که دولت بار مالی آن را متقبل نشود، مجال و امکان طرح وجود ندارد؛ در اقدامات دولت نیز نه راهکاری برای کاهش سن ازدواج و جلوگیری از وقوع طلاق‌های زودرس میان زوج‌های جوان ارائه می‌شود و نه خبری از مشوقهای فرزندآوری وجود دارد. گاهی هم کاملاً خلاف سیاستهای جمعیتی نظام، در طرحهایی مثل اعطای یارانه بنزین، رسماً یارانه خانواده‌های سه‌فرزندی کاهش هم داشته است! 2⃣تعهدات معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به صندوق جمعیت سازمان ملل: 🔹در سال 93 شهیندخت مولاوردی معاون وقت زنان و خانواده رییس‌جمهور در چارچوب پنجمین برنامه کشور جمهوری اسلامی ایران و صندوق جمعیت ملل متحد، تفاهم‌نامه‌ای را با این صندوق به امضا رساند که حاوی یک سری تعهدات برای دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، مرکز آمار، دانشگاه تهران، سازمان ثبت احوال و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بود. 🔹با افشاگری مرحومه "فاطمه رهبر" نماینده وقت مجلس، مشخص شد این تفاهم‌نامه با 12 تعهدی که تحت عنوان سلامت زنان و خانواده و سلامت باروری داده است، یک قرارداد محسوب می‌شود و برای کشور بار حقوقی دارد. مثلاً تعهد تحویل گزارشات مورد نیاز بموقع و رضایت‌بخش برای صندوق و نیز اعطای مجوز به صندوق برای دسترسی به اسناد که به‌معنای دسترسی این صندوق به بانک اطلاعاتی زنان ایرانی است! 🔹این ماجرا وقتی حساسیت‌برانگیزتر می‌شود که بدانیم "صندوق جمعیت سازمان ملل" در هر کشوری مأموریت دارد تعداد زادآوری را محدود کند و مأموریت پنهان خود را در این زمینه پی بگیرد! 🔹سؤال اینجاست: با اینکه اهداف آماری تعیین‌شده برای ایران در اجلاس جهانی جمعیت موسوم به اجلاس قاهره (1994) سال‌هاست محقق شده، چرا هنوز برنامه‌های متعدد صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران در حال اجراست؟! 🔹درحالی که از مهمترین برنامه‌هایی که این صندوق در پوشش «سلامت باروری» پیگیری می‌کند، افزایش سن باروری و افزایش تمایل به پیشگیری از بارداری و سهولت آن است! دلیل این استمرار فعالیت تعهدات حقوقی الزام‌آوری است که دولت به این صندوق داده و در صورت سر باز زدن، حق شکایت این صندوق از جمهوری اسلامی به دادگاه لاهه محفوظ است! رها_عبداللهی 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 ببینید و بشنوید! صدای شهیدان حاج قاسم سلیمانی، حسن باقری، احمدکشوری، علی صیادشیرازی، محمدابراهیم همت، احمد کاظمی و ... با ملت ایران سخن می‌گویند: 🌷نترسید و امیدوار باشید🌷 ▫️ بازخوانی بمناسبت عروج سردار عالیقدر اسلام سپهبد سلیمانی در شب جمعه؛ در ساعت ۱.۲۰ در بغداد 📥 دریافت نسخه کیفیت اصلی👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=42641 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
▪️‏هنوز یک بند از قرارداد ۲۵ساله ایران و چین را ندیده اند امااز سلطه،فروش کیش و..سخن میگویند علت ناراحتی بی اثر شدن تحریم دشمنان از مسیر این قرارداد است.این جماعت اصرار بر رابطه گستردة با حهان دارند اما منظور از جهان صرفا غرب و پذیرش شروط آن برای عدول از هویت حقیقی انقلاب اسلامی است 💬 عبدالله گنجی 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نظر شهید آوینی در مورد دوگانه‌ی زدن یا دعا کردن؟! ما ماسک می‌زنیم اما مقام امن را از جای دیگری می‌جوییم! ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) دانابی شو؛ دانا شو!👇👇 📚 @dastanak_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خون به‌جوش آمده... 🌷۲۱ تیرماه، سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه فرمان کشف حجاب رضاخان در سال ۱۳۱۴ 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه ۴۷۶ حجاب قانون تبعیض آمیز است و ما زیر بار قوانین نمی رویم تبعیض چه دینی باشد چه اجتماعی چه اقتصادی و ... برای ما فرقی نمی کند. پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 تبعیض یعنی چه؟ مسلما به معنای تفاوت نیست. تبعیض یعنی ترجیح یک نفر بر دیگری در شرایط مساوی یا در شرایطی که فرد ترجیح داده شده، پایین تر باشد. بنابراین تفاوت قانون را نمی توان تبعیض نامید. اگر اینطور باشد، خدمت سربازی را هم باید تبعیض نامید، لزوم نفقه که بر مردان واجب هم تبعیض است، یا مرخصی زایمان هم تبعیض است، مردان هم باید مرخصی زایمان داشته باشند!!! 🔹 اما در مورد مخالفت عده‌ای اندک با قانون حجاب هم بارها گفته ایم که صرفنظر از حکم الهی حجاب، طبق قواعد دموکراسی هم احترام حجاب لازم است. چون اکثر مردم با رأی به قانون اساسی خواستار اجرای دستورات اسلام هستند. اینکه عده قلیلی ( که سعی می کنند با هیاهو و به کمک ماهواره و شبکه های اجتماعی، القاء کنند که زیادند ) به هر دلیلی قانون شکنی کنند، نه عقل سلیم اجازه می دهد ونه در هیچ جای دنیا چنین چیزی مجاز است. مخصوصا اینکه سردمداران اینگونه حرمت شکنی ‌ها بارها صریح و غیر صریح ابراز کرده اند حجاب بهانه است، بلکه هدف اصلی مبارزه با نظام، اسلام و ارزش‌های اسلامی است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
▫️ ﷽ ❌شبهه/۲۹۹ با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه 506 مقایسه حجاب و برده‌داری ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند. ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد. واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد. دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند. این پیوندها را ببینید https://ghorbanimoghadam.ir/877 https://ghorbanimoghadam.ir/876 و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد. 🔹 پ.ن. اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است) ــــــــــــــــ ☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌شبهه 501 تا امروز چه کسی را باحجاب کرده است؟ چرا اصرار به اجرا داریم؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 📚گفته شده است قوه قهریه در موضوع برخورد با بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟ برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است. برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است. ⁉️پس گشت ارشاد چیست؟ گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام، دفاع از حق الناس است. اشتباه سوال کننده این است که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است. قوانین حکومت باید به نحوی باشد که نه تنها اهل احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی خود مشوق آن‌ها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روش‌هایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ میکند. کسانی که معتقدند حجاب باید اختیاری باشد که هرکس هرطور تمایل داشت به خیابان بیاید احتمالا حاضر نیستند عواقب این حرف شان را بپذیرند. اگر حجاب محدودیت نداشته باشد، آنگاه نباید انتظار داشته باشند خانواده به سبک شرقی و اسلامی اش حریم و حرمت داشته باشد. رهاسازی جامعه و اباحه گری روی دیگرش روابط نامشروع زن و مرد و به هم خوردن کانون خانواده و... است. آنچنان که امروز در غرب شاهدیم. حجاب اختیاری یک زنجیره است که روی دیگرش ابزاری شدن زن در جامعه است. پای عوارض این زنجیره می مانیم؟ پس قوه قهریه صیانت از جامعه ایست که قرار است بستر ذکر و معنویت و تدین باشد نه الزاما کرد. میزمعارف ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
▫️ ﷽ 🔹آیا بدحجاب تر شدیم؟ 🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟ 🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟ 🆔 @shobhe_shenasi شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بی‌دینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟ به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش می‌کند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود. اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید. 🔹بدحجاب تر؟ گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزش‌‌ها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیت‌سنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد. این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل می‌کند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد. بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی. حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند. 🔹خطای تحلیل ایستا تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل می‌گیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمه‌های شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است. 🔹حجاب پرقدرت نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و یک اعتقاد راستین به مبارزه و است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟ ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
🔹جایگاه تمدنی حجاب، حجاب قانونی، دلایل رواج بی حجابی و ... در مصاحبه با نعمیه اسلام لو، پژوهشگر و فعال حوزه حجاب و عفاف متن کامل را اینجا بخوانید👇 http://yon.ir/yAgQS 🔹 قانونی بودن حجاب هم حق و هم وظیفه حکومت اسلامی است و هم حق مردم مسلمان و اصیل این کشور که پس از سالها تلاش و مبارزه بتوانند در جامعه امن از لحاظ اخلاقی زندگی کنند. 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 ارزش در نگاه تمدن غرب بر پایه لذت و شهوت بنا شده است، حجاب به عنوان یک نماد مقابله اجتماعی و فردی با این پایه‌های فکری شناخته می‌شود،لذا می توان حجاب را نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب دانست.بنابراین مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است 🔹 در دنیا به خاطر حجاب آدم می‌کشند، ‌زنان محجبه را اخراج می‌کنند و یا از ورود آنان به مراکز مختلف جلوگیری به عمل می‌آید. چرا آن‌قدر غرب از این مسأله وحشت دارد؟ 🔹 بخشی از وضعیت بی‌حجابی و بدحجابی به ضعف ما بازمی‌گردد و بخشی به نقشه‌های دشمن، اما بخشی از آن به غریزه‌های ذاتی، شهوت و میل به گناه بازمی‌گردد که حتی اگر بهترین‌ کارهای فرهنگی را هم انجام دهیم و بر نقشه‌های دشمن نیز غلبه کنیم، باز هم میل به گناه در انسان وجود دارد. 🔹 لزوما نمی‌توان گفت که همه تقصیر شرایط بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه ما به گردن ماست و کوتاهی‌هایی داشته‌ایم. شاید ما این مسأله را به خوبی نفهمیده‌ایم که غریزه جنسی یکی از قوی‌ترین غرایز بشر است که در طول تاریخ بر سرنوشت بشر مؤثر بوده و درواقع آن را دست‌کم گرفته‌ایم و برای آن برنامه‌ریزی خوبی نداشته‌ایم. 🔹 با مقایسه وضعیت آزاد اندیشی در کشورهای غربی و کشورهای نیمه آزادی مثل ترکیه، مالزی و لبنان در مقابل ایران متوجه می‌شویم که آمار تجاوز و بارداری‌های نوجوانان در این کشورها بالاتر از ایران است. برای مثال کشوری مثل ترکیه بیشترین آمار بارداری نوجوانان را دارد. آمار همجنس‌بازی در کشور لبنان هم به شکل چشمگیری در حال افزایش است. حال باید کسانی که به دنبال برداشتن مسأله حجاب قانونی در کشور هستند پاسخگو باشند؛ چرا نتایج نحس بی‌بندوبار جنسی در این کشورها بیشتر است؟ 🔹 آیا بر اساس اصول دموکراسی هم می‌توان این مسئله را قبول کرد که در کشوری که مردم برای اعتقاداتشان انقلاب کرده‌اند، احکام اجتماعی بر پایه این اعتقادات نباشد. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی و تبیین علمی ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 نماهنگ حجاب ممنوع 📹 ببینید| سخنرانی رهبر انقلاب درباره «بی‌حجابی اجباری» برای زنان ایرانی در دوران رضاخان پهلوی ➕ نقش روشنفکران غربزده مانند علی اصغر حکمت در هدایت سرنیزه رضاخان چه بود؟ ➕ نقل آیت‌الله خامنه‌ای از روایت والده گرامی‌شان درباره مشقت‌های دوران کشف حجاب 📥سایر کیفیت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=43013 ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گلنوش خسروی، لژیونر فوتبال ایران: در ترکیه فقط قرآن می‌خوانم بزرگترین کتاب جهان قرآن است 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
کرونا به همه‌ی ما آموخت: «بدن خودمه، اختیارشا دارم؛ پوشش من به کسی مربوط نیست» مغالطه‌ای است برای فرار از مسئولیت اجتماعی. 💭 محمد قربانی مقدم 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
ویرایش نهایی برنامه همکاری های جامع ایران و چین.pdf
11.76M
متن کامل پیش‌نویس قرارداد 25 ساله ایران و چین فروش جزیره کیش دقیقا کجاشه؟ 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
▪️قبلا رشد جمعیت بحران بود و گفتن باید کنترل بشه. برای همین همه دست به دست هم دادن و این افتضاح رو رقم زدن! الان کاهش جمعیت بحران شده ولی تو خود دولت، از معاونت زنان تا معاونت جوانان و... نسبت بهش بی‌تفاوت هستن! علتشم اینه که اولی خواسته غربی‌ها بود و دومی برعکس خواسته غربی‌ها... 💬 رابین شور 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi