هدایت شده از داناب (داستانک+نکاتناب)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نظر شهید آوینی در مورد دوگانهی #ماسک زدن یا دعا کردن؟!
ما ماسک میزنیم اما مقام امن را از جای دیگری میجوییم!
ــــــــــــــــ
#داناب (داستانکونکاتناب)
دانابی شو؛ دانا شو!👇👇
📚 @dastanak_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خون بهجوش آمده...
🌷۲۱ تیرماه، سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه فرمان کشف حجاب رضاخان در سال ۱۳۱۴
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه ۴۷۶
حجاب قانون تبعیض آمیز است و ما زیر بار قوانین نمی رویم تبعیض چه دینی باشد چه اجتماعی چه اقتصادی و ... برای ما فرقی نمی کند.
پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 تبعیض یعنی چه؟ مسلما به معنای تفاوت نیست. تبعیض یعنی ترجیح یک نفر بر دیگری در شرایط مساوی یا در شرایطی که فرد ترجیح داده شده، پایین تر باشد. بنابراین تفاوت قانون را نمی توان تبعیض نامید. اگر اینطور باشد، خدمت سربازی را هم باید تبعیض نامید، لزوم نفقه که بر مردان واجب هم تبعیض است، یا مرخصی زایمان هم تبعیض است، مردان هم باید مرخصی زایمان داشته باشند!!!
🔹 اما در مورد مخالفت عدهای اندک با قانون حجاب هم بارها گفته ایم که صرفنظر از حکم الهی حجاب، طبق قواعد دموکراسی هم احترام حجاب لازم است. چون اکثر مردم با رأی به قانون اساسی خواستار اجرای دستورات اسلام هستند.
اینکه عده قلیلی ( که سعی می کنند با هیاهو و به کمک ماهواره و شبکه های اجتماعی، القاء کنند که زیادند ) به هر دلیلی قانون شکنی کنند، نه عقل سلیم اجازه می دهد ونه در هیچ جای دنیا چنین چیزی مجاز است.
مخصوصا اینکه سردمداران اینگونه حرمت شکنی ها بارها صریح و غیر صریح ابراز کرده اند حجاب بهانه است، بلکه هدف اصلی مبارزه با نظام، اسلام و ارزشهای اسلامی است.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
▫️ ﷽
❌شبهه/۲۹۹
#حجاب_اجباری با آزادی و حق پوشش منافات دارد
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند.
اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، #حجاب_قانونی مناسبتر به نظر میرسد.
توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای #اجتماعی شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است.
حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند.
و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است.
خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند #توقف_اجباری پشت #چراغ_قرمز یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است.
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه 506
مقایسه حجاب و بردهداری
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند.
ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد.
واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد.
دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند.
این پیوندها را ببینید
https://ghorbanimoghadam.ir/877
https://ghorbanimoghadam.ir/876
و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد.
🔹 پ.ن.
اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است)
ــــــــــــــــ
☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌شبهه 501
#گشت_ارشاد تا امروز چه کسی را باحجاب کرده است؟ چرا اصرار به اجرا داریم؟
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
📚گفته شده است قوه قهریه در موضوع برخورد با #بدحجابی بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟
برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است.
برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است #حجاب در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است.
⁉️پس گشت ارشاد چیست؟
گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام، دفاع از حق الناس است.
اشتباه سوال کننده این است که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است.
قوانین حکومت باید به نحوی باشد که نه تنها اهل #حجاب احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی خود مشوق آنها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روشهایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ میکند.
کسانی که معتقدند حجاب باید اختیاری باشد که هرکس هرطور تمایل داشت به خیابان بیاید احتمالا حاضر نیستند عواقب این حرف شان را بپذیرند. اگر حجاب محدودیت نداشته باشد، آنگاه نباید انتظار داشته باشند خانواده به سبک شرقی و اسلامی اش حریم و حرمت داشته باشد. رهاسازی جامعه و اباحه گری روی دیگرش روابط نامشروع زن و مرد و به هم خوردن کانون خانواده و... است. آنچنان که امروز در غرب شاهدیم. حجاب اختیاری یک زنجیره است که روی دیگرش ابزاری شدن زن در جامعه است. پای عوارض این زنجیره می مانیم؟
پس قوه قهریه صیانت از جامعه ایست که قرار است بستر ذکر و معنویت و تدین باشد نه الزاما #باحجاب کرد.
میزمعارف
ــــــــــــــــ
🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
▫️ ﷽
🔹آیا بدحجاب تر شدیم؟
🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟
🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟
🆔 @shobhe_shenasi
شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بیدینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟
به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش میکند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود.
اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید.
🔹بدحجاب تر؟
گزارش اخیر مرکز پژوهشهای مجلس نشان میدهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزشها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیتسنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد.
این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل میکند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد.
بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی.
حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند.
🔹خطای تحلیل ایستا
تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل میگیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمههای شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است.
🔹حجاب پرقدرت
نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و #میراث_خانواده و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و #نشانه یک اعتقاد راستین به مبارزه و #جهاد است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
🔹جایگاه تمدنی حجاب، حجاب قانونی، دلایل رواج بی حجابی و ... در مصاحبه با نعمیه اسلام لو، پژوهشگر و فعال حوزه حجاب و عفاف
متن کامل را اینجا بخوانید👇
http://yon.ir/yAgQS
🔹 قانونی بودن حجاب هم حق و هم وظیفه حکومت اسلامی است و هم حق مردم مسلمان و اصیل این کشور که پس از سالها تلاش و مبارزه بتوانند در جامعه امن از لحاظ اخلاقی زندگی کنند.
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 ارزش در نگاه تمدن غرب بر پایه لذت و شهوت بنا شده است، حجاب به عنوان یک نماد مقابله اجتماعی و فردی با این پایههای فکری شناخته میشود،لذا می توان حجاب را نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب دانست.بنابراین مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است
🔹 در دنیا به خاطر حجاب آدم میکشند، زنان محجبه را اخراج میکنند و یا از ورود آنان به مراکز مختلف جلوگیری به عمل میآید. چرا آنقدر غرب از این مسأله وحشت دارد؟
🔹 بخشی از وضعیت بیحجابی و بدحجابی به ضعف ما بازمیگردد و بخشی به نقشههای دشمن، اما بخشی از آن به غریزههای ذاتی، شهوت و میل به گناه بازمیگردد که حتی اگر بهترین کارهای فرهنگی را هم انجام دهیم و بر نقشههای دشمن نیز غلبه کنیم، باز هم میل به گناه در انسان وجود دارد.
🔹 لزوما نمیتوان گفت که همه تقصیر شرایط بدحجابی و بیحجابی در جامعه ما به گردن ماست و کوتاهیهایی داشتهایم. شاید ما این مسأله را به خوبی نفهمیدهایم که غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز بشر است که در طول تاریخ بر سرنوشت بشر مؤثر بوده و درواقع آن را دستکم گرفتهایم و برای آن برنامهریزی خوبی نداشتهایم.
🔹 با مقایسه وضعیت آزاد اندیشی در کشورهای غربی و کشورهای نیمه آزادی مثل ترکیه، مالزی و لبنان در مقابل ایران متوجه میشویم که آمار تجاوز و بارداریهای نوجوانان در این کشورها بالاتر از ایران است. برای مثال کشوری مثل ترکیه بیشترین آمار بارداری نوجوانان را دارد. آمار همجنسبازی در کشور لبنان هم به شکل چشمگیری در حال افزایش است. حال باید کسانی که به دنبال برداشتن مسأله حجاب قانونی در کشور هستند پاسخگو باشند؛ چرا نتایج نحس بیبندوبار جنسی در این کشورها بیشتر است؟
🔹 آیا بر اساس اصول دموکراسی هم میتوان این مسئله را قبول کرد که در کشوری که مردم برای اعتقاداتشان انقلاب کردهاند، احکام اجتماعی بر پایه این اعتقادات نباشد.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی و تبیین علمی #حجاب
ــــــــــــــــ
🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 نماهنگ حجاب ممنوع
📹 ببینید| سخنرانی رهبر انقلاب درباره «بیحجابی اجباری» برای زنان ایرانی در دوران رضاخان پهلوی
➕ نقش روشنفکران غربزده مانند علی اصغر حکمت در هدایت سرنیزه رضاخان چه بود؟
➕ نقل آیتالله خامنهای از روایت والده گرامیشان درباره مشقتهای دوران کشف حجاب
📥سایر کیفیتها👇
http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=43013
ــــــــــــــــ
🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گلنوش خسروی، #دختر لژیونر فوتبال ایران:
در ترکیه فقط قرآن میخوانم
بزرگترین کتاب جهان قرآن است
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
کرونا به همهی ما آموخت:
«بدن خودمه، اختیارشا دارم؛ پوشش من به کسی مربوط نیست» مغالطهای است برای فرار از مسئولیت اجتماعی.
💭 محمد قربانی مقدم
#من_ماسک_میزنم
#حجاب_مسئولیت_اجتماعی
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
ویرایش نهایی برنامه همکاری های جامع ایران و چین.pdf
11.76M
متن کامل پیشنویس قرارداد 25 ساله ایران و چین
فروش جزیره کیش دقیقا کجاشه؟
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
▪️قبلا رشد جمعیت بحران بود و گفتن باید کنترل بشه. برای همین همه دست به دست هم دادن و این افتضاح رو رقم زدن!
الان کاهش جمعیت بحران شده ولی تو خود دولت، از معاونت زنان تا معاونت جوانان و... نسبت بهش بیتفاوت هستن!
علتشم اینه که اولی خواسته غربیها بود و دومی برعکس خواسته غربیها...
💬 رابین شور
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پای صحبت «مریم کریمی» طراح و تولیدکننده موفق پوشاک اسلامی که برای ۶۰ نفر اشتغالزایی کرده
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جزئیات «بسته اقتصادی مردمی»
امروز قالیباف در دیدار رهبری این بسته را به منظور «تحول اقتصادی به نفع مردم» رونمایی کرد.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
🔹متن نهایی برنامه همکاری جامع ایران و چین را اینجا👇 مطالعه کنید
ghorbanimoghadam.ir/1138
و سپس بفرمایید کجای آن واگذاری کیش به چین یا سایر چرندیاتی که سلطنت طلبان القاء می کنند، وجود دارد؟
🔹 پینوشت
۱. این متن تنها یک پیشنویس است و برای نهایی شدن، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی و سپس تایید شورای نگهبان برسد.
۲. دشمنانی که با انواع سیاهنمایی، به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی مردم هستند، طبیعی است که این روزنههای امیدبخش را با هیاهو، سیاه جلوه دهند.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا اسلام برای تورم برنامه ای دارد؟
🔸این ادعا که اسلام دین تمام قرنهاست و در عین حال کاملترین دین است، آیا برای تورم که مشکل امروز بسیاری از جوامع است، برنامهای دارد؟!
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
🔹پاسخهای عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره جاودانگی عذاب قیامت.
✍ترجمه و توضیح از:
حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 قسمت پنجم
پاسخ برخی شبهات و اشکالات
2⃣ عذاب وقتى عذاب است كه با طبع سازگار نباشد و يا به عبارت علمى قسرى ( غير طبيعى ) باشد و در جاى خود مسلم شده، كه قسر دوام ندارد، پس چگونه عذاب دائمى تصور ميشود؟
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 نخست بايد معناى ملايم نبودن با طبع را بفهميم و بدانيم كه منظور از آن چيست؟
گاهى منظور از اين عبارت، نبودن سنخيت ميان موضوع (در اینجا انسان) و اثر (در اینجا عذاب) است منتها به شکلی که اثر، اثر طبيعى آن نيست بلكه اثر قسرى (غیرطبیعی) آن است، كه قاسری (اجبار کننده) آن را بگردن موضوع انداخته است. (مانند اینکه شخصی برای عذاب دادن شخص دیگر او را مجبور به خوردن چیزی کند که دوست ندارد)
در مقابل اين نوع اثر (در اینجا عذاب)، اثر دیگری وجود دارد که سازگار با طبع است زیرا اثر طبيعى موضوع است، يعنى آن اثرى كه از موضوعی (در اینجا انسان) صادر میشود که دچار آفتی شده و آن آفت در اثر تكرار در آن شخص رسوخ يافته صورت آن ميشود، بطورى كه موضوع با وجود آفتزدگيش طالب آن اثر مىگردد، در عين اينكه آن را دوست نميدارد، مثل آن شخص ماليخوليايى كه مثالش گذشت. یا مانند کسی فرض کنید به خوردن شیشه شکسته عادت کرده و درحالیکه باعث زخمی شدن دهان و روده و معده خود و دردناک میشود، اما نمیتواند این عادت خود را ترک کند یا کسی که به کشیدن مادهی مخدری معتاد شده و پس از هربار مصرف دچار رنج و بیماری میشود اما باز نمیتواند از مصرف آن صرفنظر کند.
بنابراین در انسانهاى شقى هم آثار شقاوت ملايم با ذات آنها است، چون به مقتضاى طبع شقاوتبارشان از آنان صادر ميشود و معلوم است كه آثار صادره از طبع هر چيزى، ملايم با آن چيز است ولی در عين حال اين آثار عذاب هم هست، براى اينكه مفهوم عذاب بر آنها صادق است، چه صاحب آن آثار دوستدار آنها نيست، پس از نظر ذوق و و جدان آن آثار را دوست نميدارد، هر چند كه از حيث صدور دوست ميدارد.
#ادامه دارد....
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
- ماسک بزنید لطفا!
- به خودم مربوطه.
- ماسک نزدنتون بقیه رو به مخاطره می اندازه. شما در یک محیط عمومی هستید.
- هر کی سختشه از من فاصله بگیره. یا بره بیرون.
- چه ربطی داره! شما با زدن ماسک هم خودتون مصون از کرونا میمونید هم دیگران از شما.
- چرا فکر میکنید میتونید برای دیگران تعیین تکلیف کنید؟
- من تعیین تکلیف نکردم، متخصصین اینطور میگن.
- یعنی متخصصین منظورشون اینه که ما خودمون عقلمون نمیرسه و مثل یک بچه برای ما تصمیم میگیرن؟
- فهمش سخت نیست. شما اگر مبتلا باشید به دیگران سرایت میدید و اگر سالم باشید از دیگران ممکنه بگیرید این که مغلطه نداره. زدن ماسک موجب مصونیته.
- من به خودم مطمئنم شما اگه به خودت مطمئن نیستی پیش من واینستا. توهّم بیماری دارید. کلا اگه نمیتونی دیگرانو بدون ماسک قبول کنی خب مشکل خودته. من نمیتونم خودمو محدود کنم که شما راحت باشی.
✍️اگر کسی این مکالمه رو در این شرایط کرونا در یک مکان عمومی با فرد دیگری داشته باشه، تصور عمومی جامعه ازش چیه؟
🔹مشکل اینه که این قانون کلی، فراگیر و معقول، همه جای دنیا و در همه موضوعات، قابل فهمه و اگر کسی باهاش مخالفت کنه مورد شماتت دیگران قرار میگیره؛ اما در مورد حجاب و عفاف به این دلیل که تبلیغات منفی و مقابله فرهنگی با اون وجود داره و منافع عدهای را به خطر میاندازد، از سوی بعضی غیر قابل فهم تلقی میشه.
🔻 پینوشت
مقاومت برخی در برابر حجاب دو دلیل دارد: ۱. عدم تبیین مناسب فلسفه حجاب و فواید آن
۲. تبلیغات و هجمهی همه جانبهی تمدن غربی برعلیه آن
ــــــــــــــــ
#داناب (داستانکونکاتناب)
دانابی شو؛ دانا شو!👇👇
📚 @dastanak_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موشنگرافیک
آیا همان اندازه که در فضای حقیقی به حریم خصوصی خود حساسیم، در فضای مجازی هم حساسیت داریم؟
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
🔹 همخوانی با حبیب و شجریان یا بیبیسی؟
✍ سخنی از حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم با رئیس جمهور سابق دکتر احمدینژاد!
مطلب بعدی را بخوانید👇👇👇
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لاتَقُولُوا راعِنا وَ قُولُوا انْظُرْنا (بقره/۱۰۴)
🔹 سخنی با محبوب سابقم، دکتر احمدینژاد!
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 همخوانی با حبیب و شجریان یا بیبیسی؟
رئیسجمهور سابق کشورمان، این روزها مجددا موفق شده است تا با یک مصاحبه جنجالی، خود را مطرح کند و کانون توجه قرار دهد. مبارک است ان شاء الله!
ایشان در این مصاحبه چهرهی یک انسان آزاد اندیش و روشنفکر را به خود گرفته و معتقد است برای هیچ کسی نباید هیچ گونه محدودیتی ایجاد کرد مخصوصاً هنرمندان چون آنها راه خود را خوب میتوانند پیدا کنند. در ادامه هم با این توجیه که مضمون فلان موسیقی از فلان خواننده آن طرف آبی مضمون خوبی است که اصلا آرمان اوست، از آن شعر و موسیقی و خواننده اش تمجید و حتی با آن همخوانی میکند.
از این دست سوالات که «چرا احمدینژاد ۸۴ از این حرفها نمیزد؟» میگذرم چراکه زیاد پرسیده شده و هرگز جوابی داده نشده است.
بنابراین تنها چند جملهای درباره اینکه «مضمون خوب، مجوز همخوانی و تعریف و تمجید از فلان موسیقی است»، عرض کنم تا این #شبههی ایشان بیپاسخ نمانده باشد.
آقای دکتر احمدینژاد! مگر مضمون حرفهای ترامپ و سایر مستکبران عالم در مورد رعایت حقوق بشر، آزادی و.... غلط است؟ مگر وقتی نتانیاهو میگوید: «ما میخواهیم مردم ایران زندگی بهتری داشته باشند»، حرف غلطی میزند؟ یا اصلا مگر خوارجی که میگفتند: «لا حکم الا لله» کفر میگفتند؟ البته اینطور نبوده و نیست. اما به قول امیرالمومنین علیهالسلام، همهی اینها، «کلمة حقٍ یراد بها الباطل» است؛ یعنی منظور آنها، منظور غلطی است.
در صدر اسلام وقتی آیهای نازل میشد، و پیامبر عزیز آن را برای مردم قرائت میکردند، گاهی برخی افراد که میخواستند آن را یادداشت یا حفظ کنند، به حضرت عرض میکردند: «راعنا» یعنی آرامتر! این کلمه در ادبیات یهود معنای خوبی نداشت و به همین دلیل آنها نیز همین کلمه را تَکرار میکردند و عقده گشایی میکردند! به همین دلیل چند مرتبه آیه نازل شد و مسلمانان را از "همخوانی" با یهود نهی کرد و تاکید کرد از کلمات جایگزین مانند «انظرنا» استفاده شود.
بله آقای دکتر! اینکه با فلان خوانندهی ضدانقلاب همنوا شوید، چندان مهم نیست، زیرا اساساً اینها عددی نیستند. (کسی هم با بازگشتشان به کشور یا حتی خوانندگی آنها مخالف نیست که شما سعی میکنید با پررنگ کردن نظر شاذ و تنگنظرانه یک فرد مجهول یا گمنام، خود را مطرح کنید)، آنچه مهم و مایهی تأسف است، "همخوانی" و "همنوایی" شما با دشمنان دین و انقلاب است، راهی که اصلاحطلبان رفتند (و هیچ نتیجهای هم نگرفتند) را شما مدتی است تَکرار میکنید و این یعنی اینکه #عقل_سیاسی شما آسیب دیده است. بنابراین انتظار تایید صلاحیت شما انتظار بیجایی است، نه فقط به دلیل مواضع شاذ، بلکه به دلیل فقدان خرد و درایت در انتخاب راهبرد سیاسی.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
📲 سخنگوی دولت شایعه درگیری لفظی روحانی و قالیباف در جلسه سران قوا را تکذیب کرد
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرا چیه| صدور مجوز گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi