eitaa logo
حامیان انقلاب
266 دنبال‌کننده
19.1هزار عکس
13.2هزار ویدیو
809 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️منطق رهبری در رای اعتماد به کابینه ۲ ادامه👇 ⭐️اما همزمان نسبت به مصداق ها یعنی شخص وزرا قطعا نظر دارند ونظرشان را در دو مرحله مطرح می کنند👇 1⃣قبل از رای اعتماد 2⃣ بعد از رای اعتماد 💫قبل از رای به کابینه شاخص ها را مطرح می کنند و توصیه دارند طبق آن شاخص ها انتخاب شود.که البته در دولت اصلاح طلب این بیانات پررنگ تر است چون امکان بی توجهی و لغزش بیشتر است.فارغ از اینکه دولت و مجلس مطالبات رهبری را قبول کنند یا نکنند.پس باید بر اساس آن شاخص ها میزان "ولایی بودن" مجلس و دولت را ارزیابی کرد. 💫بعد از رای کابینه هم چه وزیر انتخابی خوب باشد یا نباشد درباره شخصش نظر نمی دهند اظهار مخالفتی با آن شخص نکردند. چرا؟ 1⃣استقلال مجلس را زیرسوال نمی برند.در انتخاب به نظر مجلس احترام‌می گذارند. 2⃣اختلاف با مسوولین را علنی نمی کنند.تا دشمن شاد شود.بلکه سعی می کنند به دشمن پیام اتحاد ملی ارسال کنند. 3⃣سلوک شان این بوده که به جز موارد سرنوشت ساز زیاد ایرادات را علنی مطرح نمی کنند. تا معلوم شود مسوولین از خواست رهبری سرپیچی کردند که دشمن در مسوول طمع کند و قبح مقابله با رهبری ریخته بشود. این مطلوب نیست. اما به جای نظر دادن درباره شخص وزیر تکلیف معین می کنند تا انقلابی ها از وی مطالبه کنند.چشم اندازی برای مطالبه گری می دهند.مثل فرمایش ایشان به آقای ظفرقندی وزیر بهداشت که فرمودند پیگیر جوانی جمعیت😄باشد.چیزی که بسیاری از غرب زده ها ازش بیزارند. چون برخلاف خواست آمریکاست. 👇👇👇نتیجه اینکه تعریف آقا معنی اش این نیست که تک تک وزرا را قبول دارند و موافق رای اعتماد به کل کابینه هستند.چرا که فرمودند بیشتر وزراء را نمی شناسند و نظری نداده اند.رهبری همواره نقاط مثبت و منفی را با هم لحاظ می کنند.نقاط مثبت را بصورت مستقیم و نقاط منفی را غالبا مطرح نمی کنند.نقطه مثبت همدلی دولت و مجلس و رسیدن رئیس جنهور به خواسته شان یعنی گرفتن رای اعتماد به کل کابینه و سرعت عمل در کسب آن بود و نقطه منفی هم بصورت التزامی در میان جمله (بیشترشان را نمی شناختم و نظر ندادم گنجانده شده).تطبیق این جمله با مطالبات قبلی در دیدار با مجلسی ها و ارائه ۱۲معیار برای انتخاب کابینه به فهم این نقطه منفی منجر می شود.که کل وزرا مطلوب نبودند. پس برای فهم انتقادهای تلویحی و غیر مستقیم رهبری باید بر اساس مطالبات قبلی شان ارزیابی کرد که آیا عملکرد یک مسوول منطبق بر آن مطالبات بوده یا خیر.نه اینکه منتظر انتقاد علنی بود. https://eitaa.com/fatheGhalam
❇️اصلاح چند باور نادرست ❌باور نادرست این است که هرگونه تمجید رهبری از شخص یا عملکردی مساوی با تایید کل عملکرد اوست و عدم طرح انتقاد علنی نشانه رضایت رهبری از آن مسوول است.در حالیکه 🔹رهبری "غالبا " نه همیشه نقاط مثبت عملکرد مسوولان و مردم را بصورت مستقیم مطرح می کنند. 🔹در هنگام طرح نقاط مثبت،گاهی به" حداقل های" مثبت هم توجه دارند.واین دلیل بر رضایت حداکثری نیست. 🔹غالبا نقاط منفی عملکرد مسوولان را بصورت مستقیم مطرح نمی کنند مگر در موارد خاصی.برای فهم انتقادات ایشان نباید منتظر طرح مستقیم انتقادات بود که اگر مستقیم ایراد نگرفتند حمل بر موافقت ایشان با یک عملکرد باشد بلکه باید مطالبات قبلی ایشان را از آن‌مسوول یا نهاد مدنظر داشت.چنانچه مسئول یا نهاد مورد نظر بر اساس آن مطالبات رفتار کرده عملکردش منطبق با خواسته رهبری است و اگر بر خلاف آن عمل کرده عملش بر خلاف خواسته رهبری است.پس برای ارزیابی ها همیشه نباید منتظر شنیدن انتقادات آشکار و عمومی باشیم!بلکه در بسیاری از موارد از دلالت های التزامی کلام رهبری و مقایسه با مطالبات قبلی شان می توان متوجه شد نسبت به یک عملکرد رضایت دارند یا خیر. منتشر کنید. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
آیا سران فتنه از ابتدا نقشه براندازی داشتند؟ 🔸️شما باور می‌کنید که این سران فتنه، مخصوصاً آن‌هایی که سوابق و مسئولیت‌های بزرگی در کشور داشته‌اند، این‌ها از اول بنا داشته‌اند که این نظام را براندازند؟! 🔸️من باور نمی‌کنم. کم‌کم در اثر تضاد‌ها این‌گونه شده‌اند. البته در این‌ها یک ریشه‌ها و زمینه‌هایی هم وجود داشته اما عمده عامل، توقعاتی است برای پست‌ها، مقام‌ها، پول‌ها، درآمدها و چیزهایی از این قبیل و آن لذت‌هایی که از پول‌ حاصل می‌شود. 🔸️وقتی جلوی‌شان گرفته شد و راه سد شد و دیدند این‌گونه نمی‌شود یا دیدند که این پول‌ها از دید آن‌ها در جیب رقیب‌ها رفت می‌گویند با این نمی‌شود ساخت و باید فکر جدیدی کرد و باید انقلاب جدیدی کرد. 🔸️بعد هم برای آن تئوری فلسفی می‌سازند که هر انقلابی هم عمری دارد، یک دوران جوانی و پیری دارد و بعدش هم می‌میرد. این انقلاب هم دیگر عمرش سرآمده و باید یک انقلاب جدیدی کرد. ما انقلابی هستیم، منتها این انقلاب دیگر کهنه شده و باید این را کنار گذاشت و انقلاب جدیدی کرد. تئوری‌سازی هم می‌کنند و تفسیر فلسفی و جامعه‌شناسی هم روی آن می‌گذارند. ۱۳۸۹/۰۹/۱۲ 🏴 @mesbahyazdi_ir
🔹وفاق ملی گفتمانی تازه در سپهر سیاسی ایران ۱ در انتخابات اخیر آقای پزشکیان گفتمان انتخاباتی خویش را وفاق ملی عنوان کردند.مفهومی که طی سه چهار سال اخیر و با کوتاه شدن دست اصلاح طلبان از قدرت بصورت های مختلف طرح شد.شاید اولین بار لاریجانی بعد از رد صلاحیت ها و شکست ها بصورت جدی تر و البته با عناوینی دیگر آن را طرح کرد.گزاره های زیر از گزاره های تبلیغاتی این گفتمان است 👇👇👇
❇️گزاره‌ های تبلیغی گفتمان وفاق ملی مدنظر جریان سیاسی جدید 🔹خالص سازی (یکدست انقلابی شدن نظام و حذف غرب زده ها و شکست خورده ها)سیاست شکست خورده است. 🔹دایره انقلابی گری را تنگ نکنید.انقلابی هارا تکفیر نکنید. 🔹اجماع در کشور گره گشای مشکلات است نه قبضه قدرت توسط اصولگراها. 🔹🔹🔹 وفاق ملی بروز شده همان ایده‌های قبلی است.که به مرور تعداد بیشتری از گروه ها را دور هم‌جمع می کند.وفاق ملی مدنظر این گروه ها با انسجام ملی مدنظر رهبری فرق دارد.
❇️اهداف اصلی گفتمان وفاق ملی 👇👇👇 🔹ائتلاف وتقسیم کیک قدرت بین گروه ها و جریان های سیاسی داخلی برای حفظ بقا و جلوگیری از حذف شان 🔹کاهش تنش های جریان های سیاسی چپ و راست و همدلی برای پیشبرد برخی اهداف مشترک جریانی 🔹منزوی کردن انقلابی ها 🔹 کاهش شکاف بین مردم و حکومت که البته معلوم نیست موفق شوند.
❇️چه گروه هایی ذیل این گفتمان خواهند بود؟ تجربه دهه ۹۰ به حدی در کاهش اعتماد مردم و افزایش شکاف ها موثر بوده که غالب جریان های سیاسی خود را ناامید از جلب نظر مردم می دانند از این جهت تلاش دارند با وفاق ملی بقای خودشان را تضمین کنند.هر جریانی که به پاره ای از اصول مشترک وفاق پایبند باشد فارغ از اصلاح طلب اصولگرا بودن در ذیل این چتر امکان زیست سیاسی دارد. اصول مشترک گفتمان وفاق 🔹انقلابی گری حداکثری و براندازی را کنار می زند.وهردو را همسنگ یکدیگر و با لفظ تندروی طرد می کند. 🔹تقسیم قدرت میان جریان هایی است که نه مطالبه تحقق حداکثری ارزش های انقلابی را دارند و نه برانداز هستند. 🔹رقیق شده گفتمان انقلابی و رقیق شده اصلاح طلبی را در کنار هم‌می نشاند. اصطلاح عامیانه آن می تواند این باشد👇👇👇 ائتلاف بینابینی ها جریان هایی که هم مخالف براندازی اند هم تاب و توان حرکت پابه پای رهبری و انقلاب را ندارند.چیزی وسط این ها.اما برای این وسط بودن هم منطق خاصی ندارند.همه چیز تابع چانه زنی است.
تاکتیک جدید غرب گراها آمدن زیر چتر وفاق ملی پزشکیان است هرچند چندان هم با او همدل نیستند اما برای حفظ بقایشان چاره ای ندارند بصورت تاکتیکی و موقت از مطالبات حداکثری براندازانه شان دست بکشند.این خلاصه تاکتیک جدیدشان است که در رسانه ها مطرح می کنند.مدعی اند دو مروه را باید منزوی کرد ۱.اصلاح طلبان برانداز ۲.انقلابی ها خواهان ائتلاف با اصولگراهای کمتر انقلابی اند.ترکیب ناهمگن کابینه نتیجه همین ائتلاف ها بین سیاسی های اصلاح طلب و اصولگراست.
❇️هدف بعدی وفاقی ها ائتلاف بعضی از اصولگراها با جریان لاریجانی و اصلاح طلبان می تواند در انتخابات سال آینده شوراهای شهر فرصت بروز بیشتری پیدا کند و در رقابت با انقلابی ها بصورت لیست ائتلافی خود را نشان دهد .به شرطیکه ائتلاف گفته شده در یک سال جاری به اختلاف دچار نشود. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
🔻تعریض رهبر انقلاب به پزشکیان در رابطه با رجوع به کارشناسان 🔸در تبلیغات آقای دکتر پزشکیان رجوع به کارشناس‌ها تکرار شده، بنده به این قضیّه‌ عقیده‌ی راسخ دارم. 🔸خصوصیّت کار کارشناسی این است که گاهی شما یک کار کارشناسی‌ای را انجام میدهید، بر خلاف خواست چند نفر رفیق و دوست و آشنا و آدم صاحب‌نفوذ و مانند اینها؛ آنها را ناراضی میکنید، امّا ملّت را راضی میکنید، کشور را پیش میبرید؛ کار کارشناسی این است. 🔸بنده تأیید میکنم و بر کار کارشناسی تأکید میکنم، منتها یک نکته‌ای اینجا وجود دارد در انتخاب کارشناس. ✨ امیرالمؤمنین ع در این زمینه هم توصیه دارند: لا تُدخِلَنَّ فی مَشوِرَتِکَ بَخیلاً وَ لا جَباناً وَ لا حَریصاً.. با بخیل مشورت نکن. چرا؟ برای خاطر اینکه اگر خواستی کمکی به کسی بکنی، این بخیل جلویت را میگیرد میگوید که جیبت خالی میشود. با آدم ترسو مشورت نکن، از آدم بزدل نظر کارشناسی نگیر؛ برای خاطر اینکه هر کار بزرگی بخواهی انجام بدهی، هر اقدام خوبی و قدم بلندی بخواهی برداری، تو را میترساند که اگر این کار را بکنی، چنین میشود، چنان میشود. با آدم حریص مشورت نکن ــ یعنی از او کارشناسی نخواه ــ چون آدم حریص، آن حرص خودش را به تو منتقل میکند. حالا اینها نمونه است؛ یعنی این خُلقیّات یک کسی که طرف مشورت ما است، میتواند در رأی مشورتی او اثر بگذارد و کار دست ما بدهد. 👈 مواظب باشیم از کارشناسی استفاده کنیم که مؤمن باشد، صادق باشد، به توانمندی داخلی و ملّی کشور معتقد باشد، سرمایه‌های ملّی را بشناسد. از کارشناس‌هایی استفاده نکنیم که دنبال نسخه‌های نسخ‌شده‌ی خارجی‌اند!
⭕️رهبر انقلاب خطاب به پزشکیان و اعضای دولت بابت رعایت شوونات! «مردم به شما نگاه میکنند؛ رفتار شما، پوشش شما، چهره‌ی شما برای خیلی از مردم الگو است؛ به این توجّه داشته باشید. یک کارهایی را شما باید انجام بدهید و مقیّد باشید که شاید یک آدم معمولی لزومی ندارد مقیّد باشد. من این توصیه را به آحاد مردم نمیکنم، امّا به شما چرا؛ چون شما الگو هستید، چون به شما نگاه میکنند،‌ از شما یاد میگیرند!»
❇️مسوولیت یله بودن مجازی با کیست! ✍مطالبه رهبری درباره لزوم حکمرانی در فضای مجازی چند سال است که روی زمین مانده.دو بار در دیدار با مجلس انقلابی قبل این مطالبه را مطرح کردند.هم در آغاز به کار مجلس هم در سال دوم.کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیریت آقاطهرانی پیگیر طرحی برای تحقق این مطالبه بود.تا جایی هم مدیریت مجلس همکاری خیلی خوبی داشت اما به یکباره در مرحله تصویب فضای رسانه ای کشور بر آن اقدام مجلس شورید.مدیریت مجلس تا حدی سرعت پیگیری طرح را کاهش داد.در سال بعد دوباره طرح توسط کمسیون فرهنگی پیگیری شد اما فشار رسانه ها مانع جدی برای تحقق آن بود. در دیدار دوم مجلس با رهبری،در بحبوحه دعاهای رسانه ای بر سر طرح صیانت،ایشان به مجلس تذکر دادند که رضایت خدا را در مسائلی که می داند برای کشور لازم است در نظر بگیرد حتی اگر مردم ناراضی باشند!فرمودند جوزده نباشید.اما مجلس تحت فشار افکار عمومی عقب نشینی کرد و طرح را به طور کامل بایگانی کرد.طراحان آن توسط در رسانه ها ترور شخصیت شدند.موضوع اصل حکمرانی مجازی و مدیریت فضای مجازی به مساله جزیی فیلترینگ تقلیل یافت وجو سنگینی علیه آن طرح شکل گرفت.بعد از چند سال رهبری این بار نه از مجلس بلکه از دولت جدید خواستند این مطالبه را پیگیری کند!صدا وسیما به این مناسبت دوباره پرونده حکمرانی مجازی را گشود و دبیر فضای مجازی را به نشستی دعوت کرد.در این نشست خبری ،دبیر شورای عالی فضای مجازی با تایید کلام رهبری مبنی بر یله و رهابودن فضای مجازی نشان داد او هم به این واقعیت رسیده اما از تایید کم کاری مجلس در برابر این یله و رهابودن مجازی،طفره رفت. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam