eitaa logo
حامیان انقلاب
266 دنبال‌کننده
19.1هزار عکس
13.2هزار ویدیو
809 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 لزوم دقت در انتساب آراء به امام خمینی قدس سره 📝 مشروع‌بودن اشتراط وکالت در طلاق 🖋 علی منتظرالمهدی 🔸 معاون محترم زنان ریاست جمهوری به تازگی نقل کرده: «[بنده در ازدواج] شرط طلاق را گذاشتم؛ خدا رحمت کند امام را که ایشان به ما توصیه می‌کردند شرط طلاق را هم بگذارید.»!! مطلب فوق در کانال ایتا خبرگزاری فارس هم چنین تیتر خورده: «امام به زنان می‌گفت حق طلاق بگیرید.» بی‌گمان این نقل و تیتر، بسترساز برخی آثار در مسأله مهم و بحرانی طلاق می‌باشند؛ بنابراین توجه مخاطبان فرهیخته را به نکات زیر جلب می‌کنم: 1️⃣ چنانچه از استفتائات مرحوم امام استفاده می‌شود، اساسا اشتراط حق طلاق باطل است و آنچه مشروعیت دارد، اشتراط وکالت در طلاق می‌باشد. (استفتائات جلد ۳ صفحه ۱۰۰)؛ بنابراین نقل مذکور محتاج تصحیح است. 2️⃣ آنچه در مورد همین اشتراط وکالت زن در طلاق در آثار امام(ره) هم وجود دارد؛ مشروعیت است نه رجحان! تفاوت بزرگی است میان اینکه امام بفرمایند فلان کار مشروع است با اینکه بانوان را تشویق به انجام آن کار کنند. بنابراین نقل مذکور، نقلی مقلوب است که توان واقع‌نمایی ندارد؛ چند قرینه هم بر این ادعا وجود دارد: ➖ اولا در آثار مکتوب یا متون سخنرانی‌های ایشان، هیچ مطلبی در تشویق بانوان به گرفتن چنین حقی وجود ندارد. ➖ ثانیا مرحوم امام هم دختر و هم عروس داشتند؛ اما تا جایی که نگارنده فحص کرده هیچ یک از اعضای خانواده نقل نکرده‌اند ایشان دختر یا عروس‌هایشان را تشویق به گرفتن حق مذکور کنند، با اینکه مناسب نیست ایشان چیزی را راجح بدانند اما فقط برای بقیه مردم! ➖ ثالثا شخص خانم دکتر خزعلی در مصاحبه‌ای که سال ۱۳۹۶ از ایشان در هفته نامه نماینده نقل شده؛ گفته‌اند: «در یکی از نشست‌هایی که حضرت امام با خانم‌ها داشتند این مسأله را مطرح کردند که خانم‌ها این اختیار را دارند که اول ازدواج و عقد، حق شرط طلاق را بگذارند. ما هم یاد گرفتیم و [در ازدواجمان] مطرح کردیم.» و بر خواننده آشنا به زبان فارسی روشن است نمی‌توان از مسأله‌ای که صرفا یک بار و آن هم در مقام بیان اصل وجود حق اشتراط بیان شده؛ چنین تعبیر کرد: «امام به ما توصیه می‌کردند شرط طلاق را هم بگذارید!!» @Manahejj
14.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 صوت منتشر نشده امام در ابتدای جنگ و استدلالهایش با عدالتخواهی که می‌خواست ارتش منحل شود!! ❗️ فساد هرچه بود برای طبقه اول بود، نمی‌شود الآن ما بگوییم ارتش برود! ارتش برود ما چیزی نداریم! 🔹 اصلاح یک چیزی نیست که حلّش به زودی رخ بدهد و شاه رفته همه کارهای ما فردایش درست شود! شما باید این خرابه را درست کنید! ❗️ این‌ها می‌خواد! عزیزم تدریج می‌خواد! من خواهش می‌کنم از شما! تندی جوانی خود را یه قدری کنار بگذارید! من خودم بودم! جوان از باب تندی که دارد می‌خواهد همه مسائل یک شبه حل بشود! @HozeTwit
هدایت شده از 💚🌦 حسنات 🌦💚
🌹شعر تقدیمی شهریار به حضرت آیةالله‌العظمیٰ امام خامنه‌ای در سال ۱۳۶۶ با دستخط مرحوم شهریار رشگم آید که تو حیدر بابا بوسی آن دست که خود دست خداست راستان دست چپ از وی بوسند که خدا بوسد از او دست براست در امامت به نماز جمعه صدهزارش به‌خدا دست دعاست من بیان هنرم، یک دل و بس او عیان هنر از سر تا پاست او شب و روز برای اسلام پای پویا و زبان گویاست او چه بازوی قوی و محکم با امامی که ره و رهبر ماست شهریارا سری افراز به عرش کو نگاهیش به (حیدربابا)ست @HASANAAT
هدایت شده از محمد ابراهیم کفیل
هفدهمین دوره یکساله تحت اشراف حجت الاسلام قرائتی زیدعزه مهلت ثبت نام: پایان شهریور ماه ستاد تفسیر قرآن کریم قم @stq114
هدایت شده از احمدحسین شریفی
‌‌ ✍ احمدحسین شریفی 🔷می‌گویند: «چندروز پس از آغاز آبله‌کوبى به امیرکبیر خبر دادند که مردم از روى ناآگاهى نمى‌خواهند واکسن بزنند. بویژه که چند تن از فالگیرها و دعانویس‌ها در شهر شایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌یافتن جن به خون انسان مى‌شود و چندی از کودکان براثر نزدن واکسن جان باختند. امیر پس از شنیدن این اخبار شروع به گریستن کرد، میرزا آقاخان گفت: گریستن، آن هم به این گونه، براى چند کودک در شأن شما نیست. امیر سر برداشت و با خشم به او نگریست، آنچنان که میرزا آقاخان از ترس بر خود لرزید. امیر اشک‌هایش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانى که ما سرپرستى این ملت را بر عهده داریم، مسئول مرگشان ما هستیم. میرزا آقاخان آهسته گفت: ولى اینان خود در اثر جهل آبله نکوبیده‌اند. امیر با صداى رسا گفت: و مسئول جهلشان نیز ما هستیم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خیابانى مدرسه بسازیم و کتابخانه ایجاد کنیم، دعانویس‌ها بساطشان را جمع مى‌کنند. تمام ایرانى‌ها اولاد حقیقى من هستند و من از این مى‌گریم که چرا این مردم باید اینقدر جاهل باشند که در اثر نکوبیدن آبله بمیرند» 🔷با کمال تأسف باید گفت در دوران ما نه فالگیرها و رمالها، که عده‌ انگشت‌شمار و معلوم الحال از کسانی که علی‌القاعده برای آگاهی‌بخشی دینی به مردم جذب شده و تربیت یافته‌اند، خود عاملی برای گسترش جهل و سفاهت شده‌اند! شبانه روز به نام طب سنتی و طب اسلامی، علیه واکسن زدن جهل‌پراکنی می‌کنند و البته به قیمت سلامتی و جان مردم ماهی مراد خود را هم از جاهلان و سفیهان صید می‌کنند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴سعد و نحس ایام؛ خرافه یا واقعیت؟ 🖊احمدحسین شریفی 🔶آیا واقعاً بعضی از روز‌ها یا ماه‌‌ها، نحس‌ و شوم‌اند و بعضی دیگر سعد و خیر؟ آیا این سخنی که از پیامبر اکرم(ص) درباره ماه صفر گفته شده است، که «من بشّرنى بخروج صفر بشرته بالجنّة؛ هر کس مرا به پایان‌یافتن ماه صفر بشارت دهد، او را به بهشت بشارت می‌دهم» بر نحسی و شومی این ماه دلالت نمی‌کند؟ 🔶در پاسخ به این سؤالات عرض می‌کنیم: 🔷اولاً، از نظر عقلی، روز از آن جهت که روز است، سعد یا نحس ندارد. هیچ روزی از جهت روز بودن با روز‌های دیگر تفاوت ندارند. روز غدیر از آن جهت که یکی از روزهای سال است با روزهای قبل و بعد از غدیر و با روز چهارشنبه آخر ماه صفر هیچ تفاوتی نمی‌کند. همه روزها از نظر روز بودن یکسانند. 🔷ثانیاً، از نظر تجربی نیز تا به حال در هیچ تحقیق علمی معتبری، سعدی یا نحسی هیچ روزی اثبات نشده است. اساساً اثبات تجربی چنین مدعیاتی اگر نگوییم محال است در غایت دشواری است. 🔷ثالثاً، از نظر قرآن هم روز‌ها و شب‌ها از آن جهت که روز و شب‌ و قطعه‌ای از زمان‌اند، سعد و نحس ندارند. سعد و نحس مربوط به مظروف آنهاست و نه ظرف. یعنی سعد و نحس مربوط به حوادثی است که در ایام خاصی رخ داده است و نه مربوط به خود آن ایام. در قرآن کریم در دو جا صفت «نحس» برای روز یا روز‌های خاصی ذکر شده است که هر دو مربوط به روز‌هایی است که عذاب الهی بر قوم عاد نازل شده بود: فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً صَرْصَراً في‏ أَيَّامٍ نَحِساتٍ (فصلت، ۱۶) إِنَّا أَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً صَرْصَراً في‏ يَوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمِر (قمر، ۱۹) یعنی نحسی آن ایام خاص به دلیل نحسی مظروف آنهاست و نه نحسی خود آن روزها از آن جهت که روز‌ بودند. 🔷رابعاً، اغلب روایات مربوط به سعد و نحس ایام از نظر سندی نامعتبرند و بسیاری از آنها از مجعولات‌اند. روایت شوم بودن ماه صفر قطعا از جعلیات است. میرداماد در الرواشح السماویه با صراحت تمام آن را از ساخته‌های زنادقه می‌داند. به نظر می‌رسد اصل مسأله چیز دیگری بوده است اما به دست جاعلان و سودجویان و فریب‌کاران و دعانویسانی که از جهل مردم ارتزاق می‌کنند، به آن شکل درآمده است. توضیح آنکه در پاره‌اي از منابع اهل سنت حديثي از رسول خدا(ص) نقل کرده‌اند که فرموده باشد: «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ (از ماه‌های رومی، مصادف با خرداد شمسی) فَلَهُ الْجَنَّةُ». در عين حال، حتي پاره‌اي از اهل حديث و ظاهرگراياني مثل احمدبن حنبل نتوانسته‌اند با مضمون اين حديث کنار بيايند و آن را تأييد کنند؛ به همين دليل گفته‌اند که اين حديث هيچ اصل و اساسي ندارد. او گمان کرده است که این حدیث ناظر به نحس بودن ماه آذار است. در حالی که اگر قرائن مقامي صدور چنين سخني را مي‌دانست، قطعاً چنين حکمي نمي‌کرد. از ابن‌عباس علت صدور چنين سخني را به اين صورت نقل مي‌کند که: «پيامبر روزي با اصحاب خود در مسجد قبا نشسته بود و به آنان گفت: نخستين فردي که اکنون بر شما وارد مي‌شود از بهشتيان است. برخي از اين افراد چون اين سخن را شنيدند بيرون رفتند تا شتابان باز گردند و به سبب اين خبر از بهشتيان شوند. پيامبر اين را فهميد و به آنان که مانده بودند فرمود: اکنون چند نفر بر شما در مي‌آيند که هر يک از ديگري سبقت مي‌جويد؛ از ميان آنان هر کس به من بشارت دهد که ماه آزار تمام مي‌شود اهل بهشت است. پس آن گروه بازگشتند و وارد شدند و ابوذر نيز با آنان بود. پيامبر به آنان فرمود: ما در کدام ماه رومي هستيم؟ ابوذر پاسخ داد: اي پيامبر خدا آذار تمام شد. پيامبر گفت: اي ابوذر اين را مي‌دانستم اما دوست داشتم که امت من بدانند تو بهشتي هستي ...» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖊احمدحسین شریفی 🔶«شرافت» به ثروت و قدرت و تیپ ظاهری نیست. به نظر من یک موی این مرد علیل به هزاران جوان ثروتمند و قدرتمندی که والدین خود را رها کرده یا به خانه سالمندان می‌سپارند و سراغی از آنان نمی‌گیرند می‌ارزد. @Ahmadhosensharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 روایتگری آیت الله جوادی آملی گریه ی خجالت 💠 زمستان شد؛ آن کوههای بلند که روز با اسب به زحمت می روند، شب که دیگر کسی نمی رود! و هوا هم سرد شده بود و نشانه برف هم بود. این عزیزان بالای کوههای کردستان در سنگر ها، می توانستند پائین بیایند؛ (ماندند، ماندند، ماندند، ماندند)، یخ زدند و مُردند. نعش شریف شان را به قم آوردند‌. در مسجد اعظم مجلس ترحیم گرفتند. ما معمولاً در مجلس ترحیم که می رویم، یک فاتحه می خوانیم، قرآن می خوانیم و بر می گردیم؛ تا آخر نمی نشینیم. (تا آخر یعنی تا آخر)، تا آخر نشستم و گریه کردم، نه برای ثواب، فقط گریه_خجالت ! اینها بودند که حفظ کردند!! ✅ دیدار با وزیر آموزش و پرورش _ دماوند ؛ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ 🔷️ سی و یکم شهریور. آغاز جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران _ آغاز هفته دفاع مقدس #شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بازنشر | یک پیام تاریخی در ساعات اول جنگ 🔺 ساعاتی پس از بمباران فرودگاه مهرآباد توسط رژیم صدام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان نماینده حضرت امام خمینی پیامی را خطاب به ملت ایران بصورت رادیویی تلفنی صادر می‌کنند. 🔰 ایشان در این پیام تاریخی ملت را رسما از تهاجم صدام به کشور باخبر کرده و آنان را به حفظ آرامش و رد شایعات دعوت میکنند و به مردم اطمینان میدهند که ارتش جمهوری اسلامی در برابر تجاوزکنندگان خواهد ایستاد. 🇮🇷 هفته دفاع مقدس گرامی باد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (علیه السلام )
🥀هوالشهید🥀 جامونده های عطر ظهوری حتما قبول دارید که تو این روزا.... حلوا حلوا دهان شیرین می شود! ساعت ۱۰:۳۰ هیئت باشید تا .... حواستون که هست ساعت ۱۰:۳۰... میدونیم سروقت اونجایید... منتظرتونیم🌱🌾🌱🌾🌱 پنجشنبه ۱۴۰۰/۷/۱ساعت ۱۰:۳۰صبح https://eitaa.com/joinchat/694026289C7ac0effe80 ویژه دختران ۹-۱۳ ساله از سراسر ایران عزیز اسلامی
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🍃🏴🍃🏴🍃🏴🍃🏴🍃🏴🍃🏴 کی گفته از جاموندیم...😔 🍃 امسال مهمون موکب هستیم 🎥 🎙 💎 برای آشنایی بیشتر با مجموعه "حسینیه واژه ها" یه سر به این جا👇 بزنید. https://ketabefetrat.com/moharram/ 🛍 برای خرید این مجموعه ارزنده این جا 👇 کلیک کنید. https://ketabefetrat.com/product/حسینیه-واژه-ها @abbasivaladi
اگر مشتی پلاک و استخوان‌اند رموز هستی و جانِ جهان‌اند چو خونی در رگ هستی، روان‌اند چو جان، در جسم این امت نهان‌اند 🌟نشان صاحب زمان‌اند(عج) 🌷شادی روح و تسلای دل مادران شهدا 🌷آغاز ، گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی گرامی باد