❇️پاسخ به شبهات دانش آموزی ۳
ادامه ی ۲
دلیل کلی تر را با کمک خودشان انتخاب کنید و بر روی تابلو بنویسید.
همانجا را نقطه اصلی بحث قرار دهید.از آنجا سوال مطرح کنید اما سوال ها جهت دار نباشد که دانش آموز زود فرار کند.
مثلا اگر گفته شد عقاید مثل ریاضیات و فیزیک کلی نیست و شخصی است.
ابتدا بپرسید عقاید و رفتار ها دوتا هستند یا یکی؟
تا میان عقاید شخصی با رفتارها تفکیک کنند.(به دانش آموز فعلا نگویید اما خود توجه داشته باشید که در اسلام حکومت هم در حوزه باورهای درونی قانون و الزامی ندارد اما بر رفتارها آن هم در اجتماع قانون و الزام حاکم کرده).
بعد از نقطه نسبی بودن رفتارهای خوب شروع کنید با مثال های خنده دار و غیرسیاسی و غیرعلمی ادامه دهید تا آن ها در موضع چالش قرار گیرند و مجبور شوند برای آن ادعا که رفتارها سلیقگی اند قیدی دست وپا کنند وگرنه ناچارند هرج و مرج را بپذیرند که البته این را هم با پرسش و پاسخ خود دانش آموز باید برسد نه ما به او القا کنیم.مثلا بگوییم از امروز هر کس هرکاری دلش خواست توی کلاس بکند بعد به شوخی بگویید دوست دارم روی دفترهایتان خط خطی کنم.تا اینکه برسند به اینجا که باید قیدی زد به آن ادعا.
مثلا می گویند رفتارهای ما نسبی اند تا آن جا باعث آسیب به دیگران نشوند.
🔹فتح قلم🔹
@fatheGhalam
❇️پاسخ به شبهات دانش آموزی ۴
ادامه ۳
🔹از آن ها بخواهید "دیگران" را تعریف کنند.دیگران یعنی چه کسانی یا حتی چه چیزهایی؟بگذارید خود دانش آموز بگوید.
🔹بخواهید که نوع "آسیب "را مشخص کنند.
🔹بپرسید لابلای دیگران ممکن است موجوداتی هم باشند که مثلاً تا صد سال آینده شناسایی می شوند اما ما از آن ها بی خبریم؟مثلا چیزی که در درون خود ماست اما بعدها کشف می شود؟
🔹با چه چیزی این آسیب ها را اندازه گیری می کنید ؟
🔹این آسیبها را شخص یا گروه مشخص می کنند؟
🔹اثر یک رفتار تا چند سال نباید آسیب زا باشد؟بگذارید خودشان زمان مشخص کنند.یک سال یک روز یک قرن در تمام تاریخ؟تا اینجا فقط پرسش داریم.
⬇️برای هر کدام کلی پرسش مطرح کنید.تا اینکه بگویند اگر گفته شد ۱۰۰سال بپرسید اگر رفتاری در ۱۰۱ سال بعد اثر بد خود را نشان داد به نحوی که مردم آن زمان، توانایی دفع آن اثر بد را نداشتند چه کسی پاسخگوی رفتاری که توسط مردم صدسال پیش رخ داده خواهد بود؟
👌پرسش و پاسخ ها به حدی ادامه می یابد که خود دانش آموز متوجه می شود ادعای اولیه دارای ابهامات و مشکلاتی است یا باید آن را کنار بگذارد یا دنبال حل آن باشد.اما در طول بحث نباید القای مستقیم داشت.
تکلیف آینده می تواند این باشد که چگونه این معضل را حل کنیم.
✅در این روش دانش آموز خود آغاز گر بود
✅ خود قیدها را افزود
خود حرفش را نقد کرد و
✅ خود به ابهام یا نتیجه نهایی رسید و
✅در تلاش است یا آن ادعای خود را کنار بگذارد یا در پی حل آن باشد.
⬅️این روش هرچند به آمادگی علمی قبلی نیاز دارد و باید مواظب بود بحث از مسیر خارج نشود ولی چون محور گفتگو و نقد خود دانش آموز بوده همراهی بیشتری خواهند داشت ان شاءالله.
#شبهه
#دانش_آموز
🔹فتح قلم🔹
@fatheGhalam
هدایت شده از گروه جهادی حضرت قاسم بن الحسن
🥀بسم ربّ الشهداء و الصدیقین🥀
#یادواره_شهداء_قاسم_های_امروز
📢 با حضور پرشور #دهه_هشتادی_ها و #نودی_ها
🔹 همراه با تجلیل از والدین معظم شهداء
🔸 قاری: جناب آقای رستگار
🔹 سخنران: حجتالاسلام و المسلمین حاج احمد پناهیان
🔸راوی: جناب سردار غیاثی راد
( معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح )
🔹 مداح: حاج ابوذر روحی
🔸 مجری: جناب آقای کلانتر زاده
◽️مهمان ویژه: خانواده شهید مهدی زاهدلویی
🔹 با اجرای سرود رفیق شهیدم توسط گروه سرود یاران منجی۳۱۳
🕕 زمان: پنجشنبه ۱۲/آبان/ ۱۴۰۱
بلا فاصله بعد از نماز مغرب و عشا
📌مکان: قم، نیروگاه، بلوارجمهوری، خیابان انصارالمهدی بین کوچه ی ۱۷و۱۹
🕌 مسجد رسالت 🕌
🔹 با حضور خود زینت بخش مجلس و محفل شهداء باشید.
📌لوکیشن محل یادواره:
https://balad.ir/p/3krGsswiAdFY3F
🚗پارکینگ اول: بلوار جمهوری اسلامی
https://balad.ir/location?latitude=34.639120&longitude=50.854580&zoom=16.500000
🚙پارکینگ دوم: خیابان مالک اشتر
https://balad.ir/location?latitude=34.636184&longitude=50.853967&zoom=16.500000
🌹🥀🌹🥀🌹🥀🌹
22.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «سلام فرمانده» در نیجریه
✅نسخه جدید سرود «سلام فرمانده» به زبان هوسایی در اجتماع کودکان نیجریهای اجرا شد.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️«اگه بهم فحش بدی، بازم برات جون میدیم»
🔹شعار جالب دانشجویان انقلابی دانشگاه علموصنعت در برابر الفاظ ناشایست برخی تجمعگران جهت اختلاط سلف
💠➣┅──────────────
@mahdietollab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ❁ آشناییبا احکام ۱ ❁
✓عنوان: طریقهی خواندن نمازآیات
✓موضوع: فقهی، آموزشی، مناسبتی
✓اشاره: بازنشر بهمناسبت وقوع خورشیدگرفتگی فردا ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
✓جدولدقیق زمانِ 🌓 «شروع، حداکثر و پایانگرفتگی» در همهی استانهای کشور را در آدرس زیر ببینید:👇
mehrnews.com/xYL3N
🥀 درثواب انتشار سهیم باشید.
____
🌐 پایگاهفرهنگی،تبلیغی «بلاغ»
@balaq_ir
👆دوتا تیتر امیدوارکننده پیش کش
دو تا تیتر غیرسیاه میتونید پیدا کنید؟
#تجاوز_رسانه_ای
#جنگ_شناختی
http://eitaa.com/akhbaremoqavemateislami
12.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥نماهنگ آرامش ایران
🔹جنجالیترین نماهنگ اعتراضی تولیدی واحد شعر و موسیقی سیمای قم که این روزها در حال پخشه..
☑️خدا قوت به #بهادری_جهرمی سخنگوی دولت که تسلیم تحلیلهای محافظه کارانه نشد و امروز نیز در دانشگاه خواجه نصیر حضور پیدا کرد
کمترین دستاورد این حضور مستمر در دانشگاه ها، رسوایی اقلیت خشونت طلب و هتاکی است که با شعارهای رادیکال و رکیک، بی منطقی خود را بیشتر افشا میکند و منزوی تر میشود
💬امیرحسین ثابتی
https://eitaa.com/joinchat/2097348619C1909c552c7
🔻سردار آزمون: زندگی در آلمان بخاطر گرانی سخت است!
🔹در منطق غربزده ها، مشکلات معیشتی، انرژی و اقتصادی کشورهای اروپایی، با امیدواری و تحمل قابل حل هستند، اما یک دهم این مشکلات در ایران، فقط با براندازی حل میشود!
🔹این قماش که متاسفانه الگوی جوانان شدهاند، با همین استانداردهای دوگانه باعث آسیب و خسارت جدی جانی و مالی به مردم ایران در اغتشاشات اخیر شدهاند.
🌕 وقت آن رسیده از همه چیز با سرعت و به دقت مطلع شوید.🔎
به کانال کمیل بپیوندید
┏━🍃🌺🍃━┓
https://eitaa.com/chanel_komeil
┗━🍂━
🔴 دو #خبر_خوب و غرور آفرین که نباید لابلای اخبار حاشیهای گم شود...
🔹توافق صادرات ۴۰ دستگاه توربین گازی ساخت کشورمان به روسیه...
🔸آغاز حفاری بزرگترین پروژه ذخیره سازی گاز طبیعی غرب آسیا در کشورمان توسط گروه مپنا...
#ما_میتوانیم✌️
#ایران_قوی🇮🇷🇮🇷
@Majmae_Mahya