1401.09.21-OstadHemati.MP3
4.61M
🔰 چگونه پدر مقتدری باشیم؟
✅ اقتدار با پرخاش فرق میكند.
✅ عقده حقارت 3 عامل دارد
✅ محبوبیت كلامی و عملی، عامل سلامت اقتدار
✅ تكریم و احترام به فرزند عامل افزایش عزت نفس
✅ ناسازگاری و نا هماهنگی پدر و مادر ، عامل تخریب اقتدار در خانواده
🎙 حجت الاسلام والمسلمین همتی
🗓 1401-09-21
🕌 نمازخانه موسسه
#تربیت_فرزند
┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈•
🆔 @farhangimoasese
🆔 @TolidatFarhangi
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@farhangimoaseseAdmin
بمناسبت دومین سالگرد رحلت علامه مصباح یزدیره
▪️▪️◾️◼️⬛️◼️◾️▪️▪️
📚💥مسابقه کتاب خوانی "زلال نگاه"💥
💠🔻با هدف بصیرت افزایی در فتنه ها
💥مهلت شرکت در مسابقه تا چهارشنبه ۷ دی ماه
🎁همراه با جوایز ارزنده
✅ جهت کسب اطلاعات بیشتر از فرآیند مسابقه
👈🏻((کلیک نمایید))👉🏻
https://eitaa.com/joinchat/3730571529C3c3d896678
💥💥💥نکات مهم:
🔹منبع آزمون در لینک زیر موجود است.
🔸مشخصات خود را دقیق وارد کنید.
🔹شرکت برای افراد بالای ۱۵ سال بلامانع است.
🔸ثبت نام و پاسخ به سوال ها با دکمه تایید انتهای فرم انجام خواهد شد.
☎️ارتباط با ما ۰۲۵۳۲۱۱۳۷۵۷ داخلی۳۷۱و۳۶۰
✳️لینک شرکت در مسابقه👇🏻
https://www.ikvu.ac.ir/Register/Farhangi/RegisterRace.php
🔰مدیریت مجموعه آثار علامه مصباح یزدی ره
🌐با همکاری مرکز آموزش مجازی
💢موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پرسمان_اخلاقی
🔊 صوت پاسخ استاد فیاضی به سوال ذیل:
❓ آیا اثر وضعی گناه کبیره بعد از توبه هم باقی می ماند؟
┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈•
🆔 @farhangimoasese
🆔 @TolidatFarhangi
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@farhangimoaseseAdmin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی که این حدیث رو بشنود ، تا آخر عمر نماز اول وقتش ترک نخواهد شد.
#نماز_اول_وقت
┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈•
🆔 @farhangimoasese
🆔 @TolidatFarhangi
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@farhangimoaseseAdmin
1401.09.20-OstadRavanbakhsh.MP3
2.61M
💠 تحليلي پيرامون حكم محاربه
🔰 روشنبینی استاد علامه مصباح (ره) در اجرای حكم محاربه آغاجری
🔰 فضاسازی رسانهای برای مقابله با حكم محاربه
🔰 تحریف فتاوای علما برای جلوگیری از حكم محاربه
🔰 اجرا نشدن حكم محاربه عامل پیش آمدن دشمن در مقابله با دیگر احكام اسلام
🔰 كار فرهنگی عظیم دشمن برای القا و تحمیل سبك زندگی آمریكایی
🎙 حجت الاسلام روانبخش
🗓 1401-09-20
🌗🕌 شبهای نمازخانه موسسه
┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈•
🆔 @farhangimoasese
🆔 @TolidatFarhangi
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@farhangimoaseseAdmin
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : دستورالعملی برای همه
#حجت_الاسلام_والمسلمین_حسینی_قمی
┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈•
🆔 @farhangimoasese
🆔 @TolidatFarhangi
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@farhangimoaseseAdmin
50.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
👤 سخنرانی حجتالاسلام دکتر قاسم ابراهیمپور؛
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🗂 با موضوع: تحلیل جامعهشناختی حجاب
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
🎥 https://aparat.com/v/RxKg8
🔶 لینک فایل صوتی👇
🎧http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/1401091619_0.mp3
┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈•
🆔 @farhangimoasese
🆔 @TolidatFarhangi
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@farhangimoaseseAdmin
هدایت شده از درس اخلاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم #امام_زمان(عج) را میبینند، اما نمیشناسند. مانند حضرت #یوسف (ع) که برادرانش او را میدیدند، روی فرش آنها راه میرفت، ولی نمیشناختند.
❤️ #مقام_معظم_رهبری (حفظه الله)❤️
═══✼🍃💖🍃✼══
🌹کــانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
10.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😱#هولناک
♨️ واژهای است که شاید نتواند به خوبی بیانگر اثار مخرب انیمیشن ها و بازی های رایانه ای غربی بر روی ذهن و روح کودکان ما باشد!!!
#جنگ_نرم
#جنگ_شناختی
💠گروه رسانهای تیمورا
🆔 @timoora
🔴پیشرفت غرب غرق در وحشیگری و جنایت
📷 تصویر نقشه و ماکت یک کشتی انگلیسی که برای حمل و نقل برده ها استفاده می شد
پایگاه سازمان مدافع حقوق انسانیEJI مینویسد:
🔻 شرایط وحشتناکی بود...
نزدیک به ۱۳ میلیون آفریقایی ربوده و قاچاق شد و در قالب تجارت برده از مسیر اقیانوس اطلس به قاره آمریکا برده شد تا به بردگی گرفته شده و برای همیشه از خانهها، خانوادهها، اجداد و فرهنگهای خود جدا شوند.
تنها ۱۰.۷ میلیون نفر از این سفر جان سالم به در بردند.
‼️بعد ها الکساندر فالکونبریج، جراح سفید پوستی که در تجارت برده شرکت داشت، اعتراف کرد که آنها «حتی به اندازه یک مرد در تابوت خود جا نداشتند، نه از طرف طول و نه از سمت عرض، و 😔غیرممکن بود که بتوانند به سهولت بچرخند یا جابجا شوند.
https://eji.org/report/transatlantic-slave-trade/origins/#the-barbarity-of-the-middle-passage
💢این تعداد تنها مربوط به تجارت برده در انگلیس است و تجارت کلی برده تا چند برابر تخمین زده میشود.
🔻نکته دیگر اینکه این تعداد مربوط به برده هایی است که سالم به کشتی رسیدند زیرا نیمی از برده ها در مرحله ی برده گیری و انتقال به ساحل کشته و زخمی میشدند و هرگز سوار کشتی نمیشدند.
💠گروه رسانه ای تیمورا
🆔 @timoora
هدایت شده از حرم حضرت فاطمه معصومه س
💠 یادواره ۱۸ شهید روضه فاطمیه قم جمعه ۲۵ آذر در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می گردد.
#اطلاع_رسانی
▪️◾️🔳◾️▪️
کانال رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
🆔 @astanqom
هدایت شده از معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
♨️ الزام یا التزام به حجاب...!!
🔷 در مساله حجاب برخی قصد دارند تا میان «الزام» و «التزام»، رابطه تقابل و تعارض ساخته و صرفا از التزام به حجاب سخن گفته و توجهی به الزام آن نکنند. اهل حقوق و فلسفه اجتماع بر مغالطهآمیزبودن این سخن واقفند و از طرح آن در مباحث علمی پرهیز میکنند. یکی از مرزهای «عرفیگرایان پیچیده» یا «علمی» با «عرفیگرایان خام» یا «عامهپسند» در همینجاست.
🔶 «التزام»، ضرورت اجتماع است و «الزام» ضرورت حکمرانی است. جامعه با مفهوم التزام، شکل میگیرد ولی هنوز تا تحقق «جامعه سیاسی» فاصله دارد. چون مفهوم التزام برای استقرار و تداوم اجتماع کافی نیست و همچنان شکننده است. برای پایداری و قوام جامعه به مفهوم «الزام» نیاز است. کار فلسفه سیاسی از همینجا آغاز میشود. بهعبارتی فیلسوف اجتماع بحث از مفهوم التزام میکند و فیلسوف سیاسی بحث از الزام میکند. اگر «التزام» سازنده «اجتماع» است؛ «الزام» سازنده «اجتماع سیاسی» است.
🔷 درواقع، «الزام» ضامن حفظ «التزام» شهروندان جامعه است. اگر شهروندی نخواهد به قواعد اجتماع، التزام داشته باشد و درعینحال، از مواهب و منافع اجتماع بهرهبرداری کند؛ اصل «الزام» یا همان حاکمیت او را ملزم به رعایت قواعد اجتماع میکند. بنابراین، اصل الزام حمایتگر و معاضد یا ضامن اصل التزام است و رابطه تقابلی بینشان برقرار نیست.
🔶 حکمرانی دینی از جهت الزام حکومتی با حکمرانیهای غیردینی یا سکولار تفاوت نظری ندارد. همانطور که در حکومتهای سکولار، امر الزام حکومتی، لازم و ضروری است و برای اعمال آن از همهگونه ابزارهای انسانی و ماشینی و روشهای تشویقی و تنبیهی بهرهبرداری میکنند؛ در حکمرانی اسلامی نیز اصل الزام، مسلم و قطعی است. احکام جزائی اسلام و مواعظ اخلاقی و توبیخهای دینی تماما در جهت اعمال اصل الزام است. بنابراین، الزام حکومتی، از اختصاصات نظام اسلامی نیست و در دیگر حکمرانیها -با هرگونه فلسفه سیاسی که باشند- هم دیده میشود.
🔷 اما اختلاف حکمرانی اسلامی با دیگر نظریههای سیاسی-بهویژه حکمرانی سکولار و دنیوی- در مراجع قانونگذاری است. حکمرانیهای سکولار با دینزدایی از سیاست و نفی وحی بهمثابه مرجع تشریع احکام مدنی، مرجع قانونگذاری را محدود به عرف ساختند. در اینگونه حکمرانیها فقط مراجع عرفی مانند مجالس ملی و شوراهای شهری و محلی و اتحادیهها و انجمنهای صنفی و مردمنهاد از جهت قانونگذاری اعتبار دارند و باقی مراجع قانونگذار بهویژه مرجع وحی کنار گذاشته شده است.
🔶 اما در حکمرانی دینی علاوهبر مراجع عرفی، شریعت اسلامی بهعنوان مرجع قانونگذار اعتبار پیدا کرده است. البته رابطه این دو مرجع، طولی است و نه عرضی. به همین دلیل، قوانین عرفی نمیتوانند در تعارض با قوانین شرعی وضع شوند. براین اساس، اگر قانونی در نظام اسلامی ماخوذ از مرجع وحی باشد؛ نمیتوان بهدلیل عدم توافق اقلیتی از مردم، آن قانون را کنار گذاشت.
♦️ ادامه مطلب در
ویژه نامه حجاب اجباری یا اختیاری؟
👇👇👇👇